2019 uge 02 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=44) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40044

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2019 uge 01 (news samlet)
Date: Mon, 31 Dec 2018 08:47:59 +0100, GMT 07:47
21163 news:5c29c9bc$0$678$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/EQVfEEqtoHU/xRlX42t4DgAJ

-

I dag Mandag den 7. januar 2019 (dag 7 i året) er der 6306
dage til (17 år + 96 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Og i dag er det også 2152 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Jesu Ord om ægteskabsbrud og skilsmisse

File 21.178 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-178

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-178

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+38&version=BPH

Esajas 38, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kong Hizkijas sygdom og helbredelse

Et digt af Hizkija

4-5
„Gå tilbage til Hizkija,” sagde Herren til Esajas. „Sig til
ham: Herren, din forfar Davids Gud, har hørt din bøn og set
dine tårer. Jeg vil give dig endnu 15 år at leve i,

15 år

„Tegnet på, at Herren vil gøre, som han har sagt,

8
er, at han vil lade skyggen på Ahaz' solur gå ti streger
tilbage!” lød svaret. Og sådan skete det. Skyggen gik ti
streger tilbage på soluret.

Tallenes betydning i relation til The-ET-Bible-code er tidligere
blevet undersøgt. Se evt. ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/files/14-xxx/14-018
https://sites.google.com/site/etbible/home/files/14-xxx/14-921

(
Betydningen af 14-tallet fra forleden dag og nu 15-tallet er
dog endnu ikke tilendebragt.
)

10-tallen menes således at høre til targets "regnestykke" ...

185
+10
=
195 (Galaktisk længdegrad)

-2 (2.000)
=
8 (Galaktisk breddegrad)

Det er altså af afgørende betydning i forståelsen af
stjernekortet.

SAMTIDIG dukker en anden type markør op, hvor man bør stille
sig selv det rationelle spørgsmål:

KAN dette lade sig gøre ?

Der har i bibelen være flere steder, hvor denne type markør er
dukket op, og hver gang er der blevet fundet *fragmenter*, som
hører til the-ET-Bible-code.

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+5.27-37&version=BPH

Matthæus 5:27-37, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om ægteskabsbrud og skilsmisse

(Jesus siger:)

27
I ved, at Toraen siger: ‚Du må ikke bryde ægteskabet.’[a]

28
Men jeg siger jer, at enhver mand, der ser på en kvinde med
tanker om utroskab, han har allerede begået ægteskabsbrud i
sit hjerte.

29
Hvis dit øje er årsag til, at du bukker under for
fristelsen, så riv det ud og kast det bort. Det er bedre,
at en enkelt del af dig bliver ødelagt, end at hele din
krop bliver kastet i Helvedes ild.

30
Hvis det er din hånd, der fører dig i fristelse, så hug den
af og kast den bort. Det er bedre for dig at miste et af
dine lemmer, end at du med alle lemmer i behold ender i
Helvede.

31
I har også hørt, at hvis en mand skiller sig fra sin kone,
skal han give hende et skilsmissebrev.[b]

32
Men jeg siger jer, at den mand, der skiller sig fra sin
kone, uden at hun har været ham utro, han får hende til at
være skyldig i ægteskabsbrud, når hun gifter sig igen,[c]
og manden, der gifter sig med hende, vil også være skyldig
i ægteskabsbrud.

Om at sværge

[ ... ]

Footnotes:

5,27 2.Mos. 20,14.

5,31 5.Mos. 24,1.

5,32 I den daværende kultur kunne en kvinde ikke forsørge
sig selv, så hun var afhængig af en mand eller anden
familie for at kunne overleve. Hun bliver nærmest tvunget
ind i et nyt ægteskab, selv om det første ægteskab stadig
er gældende.

Kommentar:

Lidt underligt at denne tekst skulle dukke op netop lige i dag,
fordi ... (memory on from) ...

Indsigelse mod kirkelig vielse af [fraskilt]
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-538
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-638

I dag skal jeg overdrage nogle arvemøbler til min niece, der så
har valgt at gi' møblerne videre til hendes mor (den fraskilte,
der har valgt at *trodse* Jesus ved at lade sig gifte igen oven
i købet i Kirken, så Jesus endnu engang er blevet vanæret,
ligesom dengang man korsfæstede Ham på Golgathas kors)!

HVAD vil Gud sige til os gennem dette?

At Hans Ord er *Levende* og ser alt (også dette) ?

Svarer herpå er et klart 'ja' for mit vedkommende!

Så selvom jeg ikke har kontrol over situationen, da ved jeg, at
det har Han.

Og hvordan Han vil håndtere tingene, er og bliver *Hans* sag
(IKKE mig), fordi ...

Det er *Ham*, der er godsejeren (IKKE mig).

Jeg (og andre) er således blot godsforvaltere, UDEN kompetance
til at ændre ved Ordets Hans (herunder dagens ord fra Matthæus
5:27-37).

Amen?

Men som godsforvaltere kan vi blive TVUNGET til at vælge side,
når/hvis fx. djævelen går på rov iblandt de kristne.

Paulus skriver således til en menighed:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+kor+5&version=BPH

1 Korinterne 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Vejledning om umoralitet i menigheden

9
I mit tidligere brev skrev jeg, at I ikke måtte have noget
at gøre med dem, der lever i seksuel synd.

10
Jeg mente naturligvis ikke de mennesker, der ikke er
kristne, og som lever et liv kendetegnet af seksuel synd,
griskhed, tyverier og afgudsdyrkelse, for så måtte I jo
forlade denne verden.

Kommentar:

Udfra dette skriftsteds anvisning har jeg bl.a. haft en
homoseksuel ven, fordi selvom Gud hader synd (herunder
homoseksuel praktisering), så ELSKER Han fortsat synderen!
Dersværre af andre årsager måtte jeg kvitte forbindelsen med
ham, fordi han gjorde noget tarveligt overfor andre
mennesker (blandt andet muslimer her i Danmark), jeg som
kristen IKKE kan stå inde for.

11
Hvad jeg mente, var, at I ikke skal have fællesskab med
nogen, der påstår, at de er kristne, men hvis liv er
kendetegnet af seksuel synd, griskhed, afgudsdyrkelse, hån,
druk eller tyverier. I skal tage afstand fra sådanne
mennesker.

Kommentar:

Og udfra dette skriftsteds anvisning har jeg så været
tvunget til at ta' afstand fra min egen søster, fordi hun
praktiserer hor! Det har været og er fortsat smertefuldt
for mig, men der er intet at stille op, HVIS jeg vil følge
Jesus. Et ting, der hjælper en (midt i sorgen) er Jesu Ord
fra Matt 10,37-38...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+10.37-38&version=BPH

Hvad I andre gør, bliver Jeres sag, men jeg (og mit hus),
vi har valgt at følge Herren (apropos Josua 24,15)!

12
Er det måske vores opgave at dømme de mennesker, der ikke
følger Kristus? Nej, men det er jeres opgave at dømme dem,
som hører til i jeres menighed.

13
Dem, der er udenfor, må Gud dømme, men I skal fjerne det
onde fra jeres midte![b]

Kommentar:

Kirketugt kaldes dette, når en menighed bortviser et
menneske.

Formålet med Kirketugten er at gøre det klart for synderen,
at det vedkommende gør vil medføre, at man går fortabt!

Ja! Det er korrekt, at der bliver lagt psykisk pres på
vedkommende, men måske kan det få vedkommende til at indse,
at man må omvende sig på ny!

Psykisk pres lægger vi også på folk, der kommer i fængsel.
Vi TVINGER dem jo til at ta' deres liv op til revidering!

Så ...

Drop alle de der anklager om, at Kirketugt KUN er for sekter
såsom Jehovas Vidner. Kristendom er nemlig IKKE sukkersød
klisterstads (apropos et *falsk* evangelium UDEN omvendelse
fra synd såsom hor og utugt, hvilket karaktiserer 'frafaldet
ved Endetiden')!

Footnotes:

5,13 5.Mos. 17,7.

Mere er der vist ikke at tilføje lige nu!

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

2019-01-06, CET 11:3x, GMT 10:3x:

Then Abraham bowed down to the ground, but he laughed to
himself in disbelief. "How could I become a father at the age
of 100?" he thought. "And how can Sarah have a baby when she is
ninety years old?"
Genesis 17:17

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte 4
gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 02 (news samlet)
Date: Mon, 7 Jan 2019 07:20:38 +0100, GMT 06:20
21177 news:5c32efc1$0$677$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ZLhmoZeihBE/WixHPbeZEAAJ

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Malaysias konge abdicerer som den første i landets historie
06. jan. 2019, 14:38 Opd. 06. jan. 2019, 14:39 ...

-

NRK:
6. januar 2019 kl. 08:20

Date: Mon, 7 Jan 2019 07:20:38 +0100, GMT 06:20

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

OVERBLIK Alle Trumps generaler er væk
06. Jan. 2019 kl. 18:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/overblik-alle-trumps-generaler-er-vaek

-

DR S157 man 07 jan 08:41:56
6.januar dr.dk/nyheder 18:10

VALGRESULTAT UDSAT I DR CONGO
Imod forventningen kommer der i dag
ikke noget svar på, hvem der har vundet
det vigtige præsidentvalg i DR Congo.

Lederen af landets valgkommission,
Corneille Nangaa, siger, at
offentliggørelsen af valgresultatet er
udsat, fordi det tager lang tid at få
resultaterne ind fra alle distrikter i
det centralafrikanske land.

Kritikere frygter dog, at udsættelsen
snarere handler om, at kandidaten for
regeringspartiet i DR Congo har tabt
valget, og at man derfor nu er i gang
med at manipulere resultatet.

Adgang til internettet er i øjeblikket
blokeret i DR Congo.

Valgresultat udsat: Frygt for uro i DR Congo
06. Jan. 2019 kl. 18:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/valgresultat-udsat-frygt-uro-i-dr-congo

-

DR S159 man 07 jan 08:41:56
6.januar dr.dk/nyheder 18:49

USA DRÆBER FORMODET GERNINGSMAND
USA's præsident, Donald Trump,
bekræfter i dag, at det amerikanske
militær har dræbt en af arkitekterne
bag angrebet på krigsskibet USS Cole i
2000.
Angrebet i 2000 kostede 17 amerikanske
marinesoldater livet. 40 blev såret.

I en erklæring fredag sagde militæret,
at al-Qaeda-medlemmet Jamal al-Badawi
var formodet dræbt i et luftangreb i
Yemen.

Nu har Trump så bekræftet på sin
Twitter-profil, at Badawi er død.
- Vi har netop dræbt lederen bag
angrebet, Jamal al-Badawi, skriver
præsidenten.

USA dræber formodet gerningsmand bag flådeangreb i 2000
06. Jan. 2019 kl. 18:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-draeber-formodet-gerningsmand-bag-fladeangreb-i-2000

-

DR S162 man 07 jan 08:41:56
6.januar dr.dk/nyheder 20:13

USA LOVER AT STØTTE KURDERE
For første gang siden præsident Donald
Trump uventet meddelte, at USA trækker
sine soldater ud af Syrien, har
amerikanernes kurdiske allierede i
området fået en tiltrængt forsikring.

USA's nationale sikkerhedsrådgiver,
John Bolton, siger i dag, at man vil
have, at kurderne skal beskyttes mod
angreb fra Tyrkiet.

- Vi mener ikke, at Tyrkiet bør
iværksætte militære aktioner, som ikke
er fuldt koordineret og aftalt med USA,
siger John Bolton.

Kurdiske soldater har trukket et tungt
læs for den USA-ledede koalition mod
terrorgruppen Islamisk Stat (IS).

USA lover at støtte kurdiske allierede i Syrien
06. Jan. 2019 kl. 20:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-lover-stoette-kurdiske-allierede-i-syrien

-

DR S166 man 07 jan 08:41:57
7.januar dr.dk/nyheder 00:51

USA KRÆVER GARANTIER I SYRIEN
USA s tilbagetrækning fra Syrien sker
ikke uden betingelser, oplyser USA's
sikkerhedsrådgiver, John Bolton, ifølge
Reuters.

Bla. skal Tyrkiet beskytte USA's
kurdiske allierede.

Et krav, som Tyrkiet kun har haft
foragt over for.

Tyrkiet har bebudet en storoffensiv mod
den kurdiske oprørshær YPG.

Mens USA kalder YPG sin allierede,
betegner tyrkiet YPG som "terrorister".

Ritzau

USA stiller betingelser for tilbagetrækning fra Syrien
kl. 00:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-stiller-betingelser-tilbagetraekning-fra-syrien

Politiet på gaden i stor kontrol - sidst blev 4700 taget
04. jan. 2019, 12:17 Opd. 07. jan. 2019, 08:43 ...

-

104 SVT Text Måndag 07 jan 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Över 30 döda i skred i Indonesien..130
* Uppgifter om statskupp i Gabon.....131

* FN: Få människosmugglare straffas..132

Ägare anklagas för dödsbranden.....133
Polen stänger osäkra rymningsrum...134

Demonstrationer för val i Thailand 135
Kungen av Malaysia abdikerar.......136

Minst 30 dog i afghansk gruvolycka 137
* Notiser: 100 soldater ska gripas...148

-

NRK:
6. januar 2019 kl. 08:20 - 7. januar 2019 kl. 08:03, error

7. januar 2019 kl. 09:27

-

Egypten rækker hånd ud til koptere og åbner kæmpe katedral
7. januar 2019, kl. 4:03
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/egypten-raekker-haand-ud-til-koptere-og-aabner-kaempe-katedral

-

Air Force F-15 said to lose canopy at 30,000 feet, lands safely

Pilots praised for ‘calm, professionalism, expertise’ in
bringing plane to landing after sudden loss of cabin pressure,
biting cold, violent turbulence

By TOI staff Today, 9:04 am
https://www.timesofisrael.com/air-force-f-15-said-to-lose-canopy-at-30000-feet-lands-safely/

Kommentar:

Jeg (og andre) ser det som vores pligt (havde jeg nær sagt), at
bede om *englevagt* for Jer (og Jeres nation) HVER DAG!

Så tak Gud, at Du også her holdt hånden over Din skabning ... :-)

Terror: Ambassadør: Marokko-mistænkte blev radikaliseret på en uge

File 21.181 ...
Terror (abuse of power)‎:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/21-xxx/21-181
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/files/21-181
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/religious-liberty/21-181
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/religious-liberty/21-181
https://sites.google.com/site/snufo000/home/religionsfrihed/21-181

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/files/21-181

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+39&version=BPH

Esajas 39, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Profeti om bortførelsen til Babylonien

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+5.38-42&version=BPH

Matthæus 5:38-42, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om at elske sine fjender i stedet for at gøre gengæld
2019-01-07, CET 11:3x, GMT 10:3x:

"If you forgive those who sin against you, your heavenly Father
will forgive you."
Matthew 6:14

-

Date: Mon, 7 Jan 2019 07:20:38 +0100, GMT 06:20

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21177

Terror: Ambassadør: Marokko-mistænkte blev radikaliseret på en uge

Mystisk lyd, der så ud til at gøre amerikanske diplomater syge, kom
sandsynligvis fra fårekylling
Kilde:
New York Times
https://videnskab.dk/naturvidenskab/mystisk-lyd-der-saa-ud-til-at-goere-amerikanske-diplomater-syge-kommer-sandsynligvis

-

DR S173 man 07 jan 17:08:47
7.januar dr.dk/nyheder 11:20

GABON HAR NEDKÆMPET KUPFORSØG
Gabons regering meddeler, at et
kupforsøg i landet er nedkæmpet, og at
"situationen er under kontrol"-

De fleste af de oprørske soldater, som
forsøgte at gennemføre et kup, er
blevet anholdt, hedder det.

- Roen er genetableret. Situationen er
under kontrol, siger regeringens
talsmand, Guy-Bertrand Mapangou, til
AFP.

- Fire af fem officerer, som ledede
kuppet, er blevet anholdt, mens det
lykkedes en at flygte, oplyser
regeringstalsmænd.

/ritzau/Reuters

Gabon har nedkæmpet kupforsøg
kl. 11:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/gabon-har-nedkaempet-kupforsog

-

Saudiarabisk kvinde på flugt får lov til at blive i Thailand
kl. 11:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saudiarabisk-kvinde-paa-flugt-faar-lov-til-blive-i-thailand

-

DR S114 man 07 jan 21:32:57
7.januar dr.dk/nyheder 19:01

GABON: TO DRÆBT OG SYV ANHOLDT
Sikkerhedsstyrker i Gabon har dræbt to
og anholdt syv personer, der mistænkes
for at stå bag et kupforsøg tidligere i
dag.
Det oplyser talsmand for regeringen.

Ifølge myndighederne forsøgte
kupmagerne at tage kontrollen med en
national radiostation i hovedstaden
Libreville tidligt i morges lokal
tid.Formålet var at udsende en
erklæring over radioen om, at landets
premierminister, Ali Bongo Ondimba,
ikke længere er egnet til at besidde
sin post.

Sikkerhedsstyrker stormede kort efter
bygningen, hvor de ifølge myndighederne
skød og dræbte to personer.

To dræbt og syv anholdt efter forfejlet kupforsøg i Gabon
Af Maya Nissen
kl. 19.01
https://www.dr.dk/nyheder/temaer/draebt-og-syv-anholdt-efter-forfejlet-kupforsoeg-i-gabon

-

Anders Samuelsen håber på nye EU-sanktioner mod Iran efter attentatplaner
kl. 21:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/anders-samuelsen-haber-pa-nye-eu-sanktioner-mod-iran-efter-attentatplaner

-

DR S118 tir 08 jan 07:17:02
7.januar dr.dk/nyheder 23:29

ÆRKEBISKOP FOR RETTEN I PÆDOFILISAG
En kardinal i Frankrig stilles mandag
for retten, fordi han ikke anmeldte en
præst for seksuelle overgreb mod
drenge.

De seksuelle overgreb blev begået mod
drengespejdere i 1980'erne og
1990'erne.

Den 68-årige kardinal Philippe Barbarin
er ærkebiskop i Lyon. Han er den højest
placerede gejstlige i Frankrigs
katolske kirke, som er blevet
retsforfulgt i forbindelse med
pædofiliskandaler.

Han risikerer at blive idømt op til tre
års fængsel. Han nægter sig skyldig i
de anklager, der er rejst mod ham.

Fransk ærkebiskop stilles for retten i pædofilisag
07. Jan. 2019 kl. 23:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fransk-aerkebiskop-stilles-retten-i-paedofilisag

-

Tv som rullegardin præsenteret i Las Vegas: Kæmpefjernsyn kan foldes sammen
kl. 02:04
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/tv-som-rullegardin-praesenteret-i-las-vegas-kaempefjernsyn-kan-foldes-sammen

-

DR S119 tir 08 jan 07:17:02
8.januar dr.dk/nyheder 02:07

KIM JONG-UN ER REJST TIL KINA
Nordkoreas leder, Kim Jong-un, er rejst
til Kina forud for et topmøde med
præsident Xi Jinping.

Det rapporterer det nordkoreanske
statsmedie, KCNA, ifølge flere
internationale nyhedsbureauer.

Kim Jong-un satte allerede mandag
kursen mod Beijing. Han var ifølge KCNA
ledsaget af sin hustru og en række
topembedsmænd.

Det kinesiske nyhedsbureau bekræfter,
at der er planlagt et møde mellem Kim
Jong-un og Xi Jinping.

Statsmedie: Nordkoreansk leder er rejst til topmøde i Kina
kl. 02:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/statsmedie-nordkoreansk-leder-er-rejst-til-topmode-i-kina

-

Vi presser naturen til det yderste: Fem dyr, vi snart har udslettet
kl. 06:31
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/vi-presser-naturen-til-det-yderste-fem-dyr-vi-snart-har-udslettet

Tonstung betonklods væltet ned på motorvej fra særtransport
07. jan. 2019, 10:57 Opd. 07. jan. 2019, 11:02
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-01-07-tonstung-betonklods-vaeltet-ned-paa-motorvej-fra-saertransport

-

Danmark tilbageholdt iransk fysiker ved en fejl – undskyldte midt i
diplomatisk krise
07. jan. 2019, 19:37
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-01-07-danmark-tilbageholdt-iransk-fysiker-ved-en-fejl-undskyldte-midt-i-diplomatisk

-

Ambassadør: Marokko-mistænkte blev radikaliseret på en uge
08. jan. 2019, 05:35
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-01-08-ambassador-marokko-mistaenkte-blev-radikaliseret-pa-en-uge

Subject: Re: Og Jesus sagde til sine disciple: Gå hen og myrd
dem! Alle disse dumme svin, som IKKE vil anerkende Mig
som profet! Oder was? -
Re: Forbud mod Hitlers bog 'Mein Kampf' og Koranen i Danmark! -
Re: 2018 uge 51 (news samlet)
Date: Fri, 21 Dec 2018 10:52:43 +0100, GMT 09:52
21146 news:5c1cb7f4$0$691$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/GRfgPZ1MhWk/m4JHQs4nCwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ED7zzYTrzr4/Cm1jIWxtCwAJ

Det var nok IKKE sket så hurtigt, HVIS de som udgangspunkt
havde lært at *respektere* andre mennesker fremfor at bruge
vold mod andre som pressionsmiddel!

Koranen *glorificerer* vold (Jihad) foruden at den er
antisemitisk og også lægger had for dagen overfor kristne (som
om, vi var forbrydere)! Det ér at gøre andre til syndebuk ... :-(

Længere er den historie desværre nok ikke!

Koranen bør *forbydes* (ved lov, fordi den opfordrer til had)!

-

EU ventes på vej med sanktioner mod Iran efter planer om attentat i Danmark
07. jan. 2019, 23:05 Opd. 08. jan. 2019, 07:11
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-01-07-eu-ventes-pa-vej-med-sanktioner-mod-iran-efter-planer-om-attentat-i-danmark

Kommentar:

Se notat ovenfor. Det er nok to sider af samme sag, når det
kommer til stykket!

-

NRK:
7. januar 2019 kl. 09:27

Skal tidligere psykiatriske patienter kunne erklæres raske?
Problemet rejses nu i Folketinget

File 21.182 ...
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychiatry/f/21-182

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychiatry/f/21-182

Other news:

800 demonstranter gripna i Sudan

Sanktioner mod Iran på vej
Date: Mon, 7 Jan 2019 07:20:38 +0100, GMT 06:20

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21177

Skal tidligere psykiatriske patienter kunne erklæres raske?

DR S122 tir 08 jan 09:36:10
8.januar dr.dk/nyheder 09:06

SANKTIONER MOD IRAN PÅ VEJ
Der er klare grænser for, hvad vi skal
finde os i. Og når de grænser
overtrædes, kræver det et resolut svar.
Det siger udenrigsminister, Anders
Samuelsen (LA), om de sanktioner, som
EU-landene i går blev enige om at
indføre mod Iran som følge af de
formodede attentatplaner, der var
rettet mod eksiliranere i Danmark og
Frankrig.

- Der er grænser for, hvad vi skal
finde os i, og når fremmede magter
forsøger at planlægge attentater på
europæisk jord, skal der komme et svar,
siger han.
Sanktionerne forventes at blive
endeligt vedtaget i dag på et
ministermøde i Bruxelles.

Samuelsen om iranske sanktioner: Et skridt på vej mod resolut
udenrigspolitik
kl. 09:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/samuelsen-om-iranske-sanktioner-et-skridt-paa-vej-mod-resolut-udenrigspolitik

-

Nazi-tilråb får britiske politikere til at slå alarm
kl. 09:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nazi-tilraab-faar-britiske-politikere-til-slaa-alarm

Nyt center mod netsvindel fik 1451 sager den første måned
08. jan. 2019, 09:25 ...

-

104 SVT Text Tisdag 08 jan 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* 800 demonstranter gripna i Sudan...130

* Samsung flaggar för stor förlust...131

* Högerpolitiker slogs medvetslös....132

Kim Jong-Un besöker Kina...........133

Utökat drönarskydd vid flygplatser 134

Svarta havet: Döda i fartygsolycka 135

Giftmaneter invaderar Australien...136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 08 jan 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Gula västarna får italienskt stöd..137
Hårdare tag mot Gula västarna......138

Gabons regering: Kuppledare gripen 139

* Notiser: Attack mot skolbarn.......148

-

130 SVT Text Tisdag 08 jan 2019
UTRIKES PUBLICERAD 8 JANUARI

800 demonstranter gripna i Sudan

Fler än 800 demonstranter har gripits
vid de regeringskritiska protester som
ägt rum i Sudan de senaste veckorna,
enligt landets myndigheter.

Protesterna inleddes den 19 december,
efter att regeringen beslutat att höja
brödpriserna. Enligt myndigheterna har
minst 19 personer, av dem två i
säkerhetsstyrkorna, dödats i samman-
drabbningar.

Totalt har 381 olika demonstrationer
rapporterats sedan i december. 118
byggnader har förstörts i protesterna,
18 av byggnaderna tillhörde polisen,
skriver TT-AFP.

-

NRK:
7. januar 2019 kl. 09:27 - 8. januar 2019 kl. 07:08, error

8. januar 2019 kl. 08:57

-

Jødiske teenagere anholdt – mistænkt for mord på palæstinensisk kvinde
Af Anders Hjorth Vindum 07. January 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/joediske-teenagere-anholdt-mistaenkt-for-mord-paa-palaestinensisk-kvinde

Fem unge jøder under 18 mistænkes for flere terrorhandlinger.
Blandt andet drabet på den 47-årige palæstinensiske kvinde
Aisha al-Rawbi i oktober.

-

Tidligere psykiatriske patienter skal kunne erklæres raske
7. januar 2019, kl. 21:00
Vibe Lønstrup
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/tidligere-psykiatriske-patienter-skal-kunne-erklaeres-raske

Med en psykiatrisk diagnose i bagagen kan man have sværere ved
at komme i job, tage et kørekort eller adoptere et barn.
Problemet rejses nu i Folketinget

Kommentar:

Noget tyder på at raske mennesker OGSÅ kan blive psykisk syge,
når de presses fór meget, men ...

Kan I huske sagen fra Norge, hvor en mand demonstrerer udenfor
psykiatrisk afdeling, hvor han har været patient?

(Det hele starter med en lokal sag ang. skolevæsenet vist nok,
hvor manden så - midt i konflikten - bliver psykiask syg.

Hans ønske var netop at blive erklæret rask, så han kunne
genopta' sit gamle erhverv eller fritidsinteresse: Jagt med
skydevåben!

Og hertil tænker vi andre jo så: Sæt nu manden får et
tilbagefald og pga. psykose myrder andre med dette farlige
våben!

Psykiaterne gav da heller ej efter for kravet, og da manden
vedblev at demonstrerer i MEGET lang tid ("lidt" ud over det
sædvanlige), og dermed tilkendegav, at han ikke kunne forstå
andres måske berettigede bekymringer desangående (apropos
manglende eller nedsat empati) fik han en ny *psykiatrisk*
diagnose (som vi ikke har her i Danmark): Kværulant!

Og noget var der nok om snakken!

Hmm ...

Jeg selv havde en debut som 17-årig, hvor jeg bliver indlagt
med tvang på grund af hashpsykose.

Og ja. Det er korrekt, at en diagnose KAN virke hæmmende og
måske ligefrem ødelæggende for ens livsudfoldelse, men omvendt
har samfundet altså ret til at beskytte sig!

Det vil derfor nok være klogere, OM vi som samfund lærer at
leve med, at nogle af os i flokken afviger fra fuldkommenhed
somatisk eller psykisk!

Eksempelvis bliver jeg vurderet til at være 50% invalideret pga.
psykisk lidelse og får en førtidspension. Og tak for den ... :-)

Men jeg hører nok til den lille patient/klientgruppe, der udgør
undtagelsen fra reglen.

Hovedparten vil nok have bedst af at på en eller anden måde
indgå i samfundet fx. gennem et beskyttet arbejde, hvor man kan
melde sig syg de dage, hvor psykisk overskud ikke haves.

(Faktisk er det en kæmpe ressource samfundet går glip af. Jeg
ihukommer fx. en bekendt ved navn Bo. Han blev desværre
skitzofrem, men var ellers enorm dygtig til programmering og
havde vist nok designet De Gule Sider i sin tid. Pga.
kærestesorger tog han sit eget liv, men det ku' være undgået,
skønner jeg, hvis vi andre havde inkluderet ham i vores
fællesskab fremfor pga. af diagnosen (som er og bliver
nødvendig for mange i behandlingsøjemed) at fremmedgøre ham,
apropos Janteloven und so weiter.)

Og ...

Det ér altså heller ej en menneskeret at få børn!

Når/hvis der er psykisk sygdom - selvom det blot optræder
periferisk fx. i perioder - da kan ens nedsatte evner fx. mht.
empati gå ud over barnet!

Så også her skal vi som samfund lige tænke os om, førend vi
slipper "friheden"-til-alting løs!

Og mht. kørekort:

Heller ikke dét er en menneskeret, skønner jeg!

Jeg har selv *frivilligt* valgt IKKE at få noget kørekort,
fordi jeg kan være åndsfraværende mentalt, når/hvis der er
opstået et problem, som jeg reagerer
*følelsesmæssigt* på.

Bevares!

Det kan sunde og raske mennesker også, men i mit tilfælde kan
det komme til at betyde, at jeg måske for sent reagerer,
dersom fx. et lille barn uforudset løber ud på vejen efter en
bold!

Og det vil jo være skrækkeligt, at et uskyldigt barn omkommer,
bare fordi jeg ikke er mandsmoden nok til at indse mine
begrænsninger/handikaps og ta' mine forholdsregler (som et
ansvarsfuldt voksent menneske)!

Så ...

Alt i alt:

Kald det bare frihed UNDER ansvar (modsat frihed UDEN ansvar)!

-

Could you fall in love with a pet robot?

3h ago, (time now CET 09:45)
https://www.bbc.com/news/av/technology-46791486/ces-2019-could-lovot-the-pet-robot-make-you-fall-in-love

Kommentar:

For at fortsætte lidt med forrige emne vedr. psykiatri, da er
hovedproblemet her, skønner jeg, at der ganske simpelt hen IKKE
er personale nok til at imødekomme alle de behov patienter har
i behandlingsøjemed, apropos ...

https://www.skrivunder.net/hjalp_til_psykisk_sarbare_mindst_gratis_10_psykolog_samtaler_om_aret_og_ekstra_hjalp_til_dem_og_de_parorende?a=2

(Oprettet 2019-01-05, 11 underskrifter)

psykisk sårbare sksl have tilbudt mindst 10 gratis
psykolog samtaler med henblik på at partienten skal kunne
få afløb for frustrationer og få få redskaber så de kan
klare sig i hverdagen

ingen loft for hvor mange specialister og grupper man kan
få tilbudt

pårørende skal kunne få psykolog samtaler ved behov

pårørende og psykisk sårbare skal kunne få betalt fri ved
psykolog samtaler

dem der er pp offentlig ydelse skal ikke presses i arbejde
ved psykiske problemer istedet for skal de flexvisiteres
eller førtidspensioneres ogud og være frivillige i det
omfang de kan

Pengene hænger jo desværre IKKE på træerne!
(Jeg selv har derfor IKKE underskrevet forslaget og dermed
givet mit samtykke.)

Men det er min vurdering, at vi i morgendagens verden måske
bedre kan imødekomme behovene, når/hvis vi hver især får en
personlig robot, der har ubegrænset tid til
*opmærksomhedshungrende* mennesker mhp. spejlning und so weiter.

Men der vil nok gå nogle hundrede år. Sorry!

Et *praktisk* spørgsmål:

KUNNE Bo have medvirket i et sådant projekt at designe disse
avancerede robotter?

Ja! Det er min vurdering.

Så vi taler om *tab* af ressourcer, som samfundet KUNNE ha'
haft fordel af.

EU hits Iranian intelligence service with sanctions after murder plots
Minister: Iran bag drab i Holland
Efter attentatplaner i Danmark: Nu kommer iransk efterretningstjeneste
på EU’s terrorliste

Kurdiske styrker torturerer barn i Nord-Irak

CO2-mængden stiger stadig: 2018 er blandt de varmeste år nogensinde
registreret

Jøder og muslimer kritiserer ny lov: Belgien forbyder halal og kosher

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+40&version=BPH

Esajas 40, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Løfte om de landflygtiges hjemvenden

Guds storhed

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+5.43-48&version=BPH

Matthæus 5:43-48, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Om at elske sine fjender i stedet for at gøre gengæld, fortsat)

(Jesus siger:)

43
I har hørt, at der blev sagt: ‚Du skal elske din næste og
hade din fjende.’[a]

44
Men jeg siger jer: Elsk jeres fjender og bed for dem, der
forfølger jer.[b]

45
Derved handler I som jeres himmelske Fars sande børn, for
han lader sin sol skinne til gavn både for de onde og de
gode, og han lader det regne både på dem, der gør hans
vilje, og dem, der ikke gør.

46
Hvis I kun elsker dem, der elsker jer, hvad særligt godt
skulle der være ved det? Det kan enhver synder jo gøre.

47
Hvis I kun hilser på dem, der hilser på jer, hvad særligt
gør I så? Gør alle ikke det?

48
Nej, I bør have samme kærlighed, som jeres Far i Himlen
har.[c]

Footnotes:

5,43 Se 3.Mos. 19,18, 5.Mos. 7,2, 2.Sam. 22,41, Sl. 139,22.

5,44 En del håndskrifter har følgende ord efter „Elsk jeres
fjender” og før „forfølger”: „Velsign dem, der forbander
jer. Gør godt imod dem, der hader jer. Bed for dem, der
mishandler jer og…”. Ordene er sandsynligvis tilføjet
senere fra Luk. 6,27-28.

5,48 Mere ordret står der: „I skal være fuldkomne, ligesom
jeres Far i Himlen er fuldkommen.” Men det danske ord
„fuldkommen” svarer ikke til det græske og underliggende
hebraiske. Det henviser til, at et mål er blevet nået, at
man har opnået modenhed, eller at man er helstøbt.
Schindler oversætter det som „I [skal] lære at favne lige
så vidt, som jeres Far i Himlen.” Det passer godt ind som
den afsluttende replik i et afsnit, der handler om at vise
samme grænseoverskridende kærlighed, som vores Far i Himlen
gør. Se også parallelstedet i Luk. 6,36.

Kommentar:

Dagens tekst er *aktuel* overfor bl.a. nogle Kurdere, skønner
jeg.
2019-01-08, CET 11:3x, GMT 10:3x:

"Can all your worries add a single moment to your life?"
Matthew 6:27

-

Date: Mon, 7 Jan 2019 07:20:38 +0100, GMT 06:20

> [...]

registreret

Jøder og muslimer kritiserer ny lov: Belgien forbyder halal og kosher

DR S132 tir 08 jan 19:53:25
8.januar dr.dk/nyheder 14:07

MINISTER: IRAN BAG DRAB I HOLLAND
Iran står bag to politiske drab i
Holland. Det oplyser den hollandske
udenrigsminister, Stef Blok, ifølge
nyhedsbureauet Reuters.

- Den hollandske efterretningstjeneste
har fundet stærke tegn på, at Iran var
involveret i likvideringerne på to
hollandske statsborgere, som var af
iransk oprindelse, skriver Blok i et
brev til det hollandske parlament.

- Drabene skete i Almere i 2015 og i
Haag i 2017, oplyser han.

/ritzau/Reuters

Minister: Iran står bag to politiske drab i Holland
kl. 14:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/minister-iran-star-bag-politiske-drab-i-holland

-

Kaotisk valg i DR Congo: Ansatte har svindlet med optælling
kl. 16:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kaotisk-valg-i-dr-congo-ansatte-har-svindlet-med-optaelling

-

Danmarks ambassadør i spidsen for protest i Iran efter attentplaner
kl. 17:48
https://www.dr.dk/nyheder/indland/danmarks-ambassadoer-i-spidsen-protest-i-iran-efter-attentplaner

-

Støtte, statsmandsrolle og en finger med i spillet: Derfor mødes Kina og
Nordkoreas for fjerde gang på et år
kl. 19:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/stoette-statsmandsrolle-og-en-finger-med-i-spillet-derfor-moedes-kina-og-nordkoreas

-

Endnu en gang: Ambassadør blev væk for at undgå håndtryk med Pia Kjærsgaard
kl. 21:46
https://www.dr.dk/nyheder/indland/endnu-en-gang-ambassadoer-blev-vaek-undgaa-haandtryk-med-pia-kjaersgaard

Irans ambassadør dropper Folketingets nytårskur, fordi han ikke
vil give hånd til kvinder.

-

Nyt lovforslag: Psykisk vold skal give tre års fængsel
08. Jan. 2019 kl. 23:11
https://www.dr.dk/nyheder/politik/nyt-lovforslag-psykisk-vold-skal-give-tre-ars-faengsel

-

DR S142 ons 09 jan 07:56:39
8.januar dr.dk/nyheder 23:15

NOGLE KRIMINELLE MÅ IKKE HAVE BØRN
Det er ikke nok, at personer, der begår
mord, grov vold og anden personfarlig
kriminalitet, udstår deres
fængselsstraf, hvis det står til
regeringen.

Som udgangspunkt skal de også fratages
retten til at være sammen med deres
børn og forældremyndigheden, hvis den
anden forælder ønsker det, skriver
Berlingske.

Onsdag fremsætter regeringen et
lovforslag, der ifølge avisen vil
indføre "en klar formodning imod", at
en forælder er egnet til
forældremyndighed, samvær eller anden
kontakt med sine børn, hvis man er dømt
for personfarlig kriminalitet.

Ikke nok med fængsel: Regeringen vil fratage nogle kriminelle retten til
at være forældre
08. Jan. 2019 kl. 23:15
https://www.dr.dk/nyheder/politik/ikke-nok-med-faengsel-regeringen-vil-fratage-nogle-kriminelle-retten-til-vaere

Kommentar:

I vores menighed var der for nogle år tilbage en kvinde, som
fortalte, at hendes søn på 12 år absolut IKKE ville være sammen
med sin biologiske far hver anden weekend, men at hun var
tvunget til det pga. lovgivningen. Og han havde vist nok været
voldelig eller i hvert fald udvist psykopatiske tilbøjeligheder.
Og her vil en ændring af lovgivningen nok have sin berettigelse,
skønner jeg.

Dog skal vi også være opmærksomme på, at fjendlig indstillede
kan misbruge en sådan lovgivning (som et våben mod den anden
part)!

Så det må der også ta's hensyn til!

Og ...

Hvor går grænsen?

Et menneske kan jo i afmagt (i affekt tilstand) komme til at
gøre noget dumt *undtagelsesvis* (fordi man blev provokeret
ekstraordinært og måske ikke havde lært selvbeherskelsens svære
kunst endnu, dengang hændelsen fandt sted)! Utroskab fx. kan få
nogle helt op i det røde felt, apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+6.32&version=BPH

Ordsprogene 6:32, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Men begår du ægteskabsbrud, er du uden undskyldning.
Så er du dum nok til at lægge løkken om din egen hals.

Kommentar:

Underforstået at den jaloux ægtefælle kan finde på at begå
hævndrab!

I den gamle autoriserede oversættelse fra 1993 står der:
Kun en selvmorder handler så.

(
Gud FORBYDE det, men jeg ku' godt forestille mig, at jeg KUNNE
VÆRE havnet i den situation, da jeg var yngre og mere umoden
og manglede livserfaring om, hvordan man takler forskellige
udfordringer!

Man siger, at børn opfatter verden gennem deres følelser, og at
man først som voksen lærer at tænke rationelt.

Men ...

Nogle lærer først sent i livet at være herre i egen krop!

De er - følelsesmæssig set - umodne!
)

Skal man så straffes for dette (ved ALDRIG MERE at få lov til
at se sinde børn, foruden den anden (fængsels)straf)?

Det er en MEGET hård straf, næsten på grænsen til det
ubarmhjertige, synes jeg!

Vor identitet er jo i særlig grad knyttet til de familiære bånd.

-

CO2-mængden stiger stadig: 2018 er blandt de varmeste år nogensinde
registreret
kl. 06:30
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/co2-maengden-stiger-stadig-2018-er-blandt-de-varmeste-aar-nogensinde-registreret

-

FN beder Australien give asyl til saudiarabisk kvinde på flugt
kl. 08:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-beder-australien-give-asyl-til-saudiarabisk-kvinde-pa-flugt

Efter attentatplaner i Danmark: Nu kommer iransk efterretningstjeneste
på EU’s terrorliste
08. jan. 2019, 10:36
http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-01-08-efter-attentatplaner-i-danmark-nu-kommer-iransk-efterretningstjeneste-paa-eus

-

Mystisk lyd fra USA’s ambassade i Cuba kan være en fårekylling
08. jan. 2019, 14:58
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-01-08-mystisk-lyd-fra-usas-ambassade-i-cuba-kan-vaere-en-faarekylling

-

Irans udenrigsminister beskylder Danmark for at huse terrorister
08. jan. 2019, 20:12 Opd. 08. jan. 2019, 19:56
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-01-08-irans-udenrigsminister-beskylder-danmark-for-at-huse-terrorister

-

Byens børn forsvandt fra den ene dag til den anden - sådan fandt TV 2
Faderhusets børn
09. jan. 2019, 06:33
http://tv.tv2.dk/guds-bedste-boern/2019-01-08-byens-boern-forsvandt-fra-den-ene-dag-til-den-anden-saadan-fandt-tv-2

-

Regeringen vil fratage voldsmænd forældreretten: - Man spiller sig af
banen som god og ansvarlig forælder
09. jan. 2019, 09:52
http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-01-09-regeringen-vil-fratage-voldsmaend-foraeldreretten-man-spiller-sig-af-banen-som

-

Rigmandskone forsvundet i Norge - politiet frygter kidnapning
09. jan. 2019, 09:59 ...

-

104 SVT Text Onsdag 09 jan 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Donald Trump talade till nationen..130
* Kommentar av Carina Bergfeldt......175

* Australien: Misstänkta paket.......131

* Japanskt pass rankas högst.........132

* AI-teknik identifierar gensjukdom..133

Lavinfara i Österrike och Tyskland 134

Drönare stoppade flyg på Heathrow..135

Brasilien stänger offentliga bolag 136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 09 jan 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Internet nere i Kongo-Kinshasa.....137

Nya sanktioner mot Venezuela.......138

* Notiser: Iransk satellit på gång...148

Världen runt
Olja och våtservetter i fettberg...149

-

133 SVT Text Onsdag 09 jan 2019
UTRIKES PUBLICERAD 9 JANUARI

AI-teknik identifierar gensjukdom

Tekniken DeepGestalt, som bygger på
artificiell intelligens, kan identi-
fiera ovanliga genetiska sjukdomar
genom att analysera fotografier av
patienters ansikten, enligt en studie.

Den nya tekniken var mer träffsäker än
läkare när det gällde diagnosticering
i tre vetenskapliga försök.

Tekniken kunde identifiera sjukdomar
som Angelmans syndrom, som påverkar
nervsystemet, skriver CNN.

-AI-teknik erbjuder fantastiska möj-
ligheter i sjukvården, säger Jorge
Cardoso vid King's College om studien.

-

138 SVT Text Onsdag 09 jan 2019
UTRIKES PUBLICERAD 8 JANUARI

Nya sanktioner mot Venezuela

USA riktar ytterligare sanktioner mot
Venezuela och vad det amerikanska
finansdepartementet beskriver som ett
valutaväxlingsupplägg som kommit
korrupta politiker och regerings-
tjänstemän till gagn.

Bland de sju personer som är föremål
för sanktionerna finns den tidigare
finansministern Claudia Diaz och
mediemogulen Raul Antonio Gorrin.

Den senare ska enligt USA ha mutat
sitt lands finansdepartement för att
det ska genomföra illegala
valutaväxlingar.

-

148 SVT Text Onsdag 09 jan 2019
VÄRLDEN I KORTHET 9 JANUARI

Iran Satellitbilder från Planet Labs
visar att Iran förbereder sig för att
skjuta upp en satellit ämnad för
fjärranalys i rymden, skriver CNN.
I förra veckan varnade USA:s utrikes-
minister Mike Pompeo Iran för dylika
satellituppskjutningar.

-

NRK:
8. januar 2019 kl. 08:57 - 9. januar 2019 kl. 09:04, error

9. januar 2019 kl. 10:08 –
Kurdiske styrker torturerer barn
https://www.nrk.no/nyheter/1.14372399

Kurdiske sikkerhetsstyrker i Nord-Irak har torturert barn for å
få dem til å tilstå tilknytning til IS, ifølge Human Rights
Watch. Flere av guttene organisasjonen har snakket med sier at
torturen først tok slutt da de tilsto tilknytning.

Kommentar:

Under tortur kan du få mig til at "tilstå" hvad-som-helst,
herunder mordet på Kennedy i 1963, skønt jeg kun var en baby
dengang!

Så ...

HVIS ikke vi tilbyder noget bedre end IS; hvilket berettigelse
har vi så?

Hele vores eksistensberettigelse som demokrati hviler således
på humane værdier, at selv vores fjender skal behandles
ordentlig, herunder at man IKKE torturerer dem, synes jeg!

Hvis vi bare således holder os til tommelfingerreglen:

Gør mod andre, hvad du vil, de skal gøre mod dig

Da skal det nok gå det hele, skønner jeg ... :-)

Fordi ...

Det bor noget i menneskets indre, i dets samvittighed, der kan
skelne mellem godt og ondt, tror jeg,

Og når vi appellerer til dette *sunde* instinkt (?) selv hos
terrorister, da er vi i stand til at indtage alle djævelens
fæstninger (hvor han holder mennesker fanget i hadets flammer
und so weiter)!

Så ...

(
Det er nemlig IKKE kun en enkelt stilling, en bastion, vi skal
vinde. Vi skal vinde HELE kampens udfald på ALLE fronter!

Og dertil er vi nødt til at bruge våben, der kan trænge gennem
fæstningsmure IKKE blot lavet at sten og stål!

Undervurdét IKKE næstekærlighedens *kraft*!
)

Lyt til mit råd! ... :-)

-

9. januar 2019 kl. 10:38

-

Netanyahu i offerrollen: »Retssystemet er imod mig«
Af Anders Hjorth Vindum 08. January 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/netanyahu-i-offerrollen-retssystemet-er-imod-mig

Israels premierminister føler sig forfulgt af medier, politiske
modstandere og retssystemet. Men hans anklager vil næppe
påvirke ham, som i sidste end skal beslutte Netanyahus fremtid.

Kommentar:

Arh ...

Så simpelt kan det ikke opstilles, Netanyahu!

Fordi ...

*Nobody* is ABOVE the Law!

Så er der mistanke om, at du har overtrådt Loven, da er du
(hvem du end er) skyldig at aflægge regnskab for domstolen!

Til gengæld er enhver uskyldig, indtil det modsatte er bevist!

Det er dét retsprincip, vort demokrati bygger på!

Og det skal vi være stole af, fordi det bygger på retfærdighed
fremfor magtmisbrug
(således som vi desværre ellers ser det i diktaturstater såsom
fx. Iran, Nordkorea und so weiter, hvor "visse" personer er
hævet over loven; og denne lov endog kan være bund hamrende
uretfærdig, fordi den er lavet af disse magtsyge personer)!

-

Bør en barnemorder have lov til at arbejde med børn?
9. januar 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 9:57
Af Elisabeth Yskes
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/boer-en-barnemorder-have-lov-til-arbejde-med-boern

Børneattesten sikrer, at pædofili-dømte ikke kan arbejde med
børn fremover. Det samme gælder ikke personer, som har begået
drab mod børn. Ulogisk mener tidligere Børnerådsformand og
flere politikere

Kommentar:

Om jeg i affekt tilstand kunne finde på at myrde mine egne børn?

Vi konstaterer desværre, at der engang i mellem sker
familietragedier også her i Danmark, hvor fx. manden i jalousi
har myrdet konen (fordi hun har været ham utro) og herefter
børnene og til sidst begået selvmord!

Det hænder, fordi vi mennesker IKKE er fuldkomne, og vi har
følelser, der kan komme i klemme!

Gudskelov hører det til undtagelserne ... :-)

Men ...

Hypotetisk set kan jeg godt forestille mig en familiefar, der
som sagt i affekt tilstand har begået hustrudrab og eventuelt
OGSÅ har myrdet børnene, men som af en eller anden grund IKKE
fik begået fuldbyrdet selvmord.

Skal et sådan menneske straffes i al evighed, OGSÅ selvom dette
mennesker har ændret sig og blevet klogere og bedre i stand til
selvbeherskelse?

(Sæt nu vedkommende fik stiftet ny familie med børn und so
weiter.)

Hvad bygger vores retsprincipper på?

Udelukkende hævn og straf?

Eller ...

Forsøger vi gennem retsvæsenets domme primært at få mennesker
til at ændre adfærd, så netop de og andre kan leve (i frihed
UDENFOR fængselsmurene, apropos begrebet resocialisering)?

Vil man ikke med en simpel psykologisk test kunne skønne, OM en
*forhenværende* voldsperson har forbedret sig (og således IKKE
længere er til fare for andre)?

-

Jøder og muslimer kritiserer ny lov: Belgien forbyder halal og kosher
9. januar 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:30
Af Nikolaj Krak
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/belgien-forbyder-rituel-slagtning

Subject: Terror:
Ambassadør: Marokko-mistænkte blev radikaliseret på en uge -
Re: 2019 uge 02 (news samlet)
Date: Tue, 8 Jan 2019 08:44:56 +0100, GMT 07:44
21181 news:5c345502$0$678$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ZLhmoZeihBE/NjuEE-XsEAAJ

> [...]
>
> Længere er den historie desværre nok ikke!
>
> Koranen bør *forbydes* (ved lov, fordi den opfordrer til had)!

Det er IKKE den *religiøse* side af sagen, som jeg (og andre)
har noget imod! Vi går jo STÆRKT ind for *religionsfrihed*, når
bare denne IKKE er til skade for andre!

Og folk ta'r altså IKKE skade af halal-slagtet kød og kosher!

Det er helt og aldeles *harmløst*, apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Kor+10.25&version=BPH

1 Korinterne 10:25, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Alt det kød, der sælges på torvet, kan I spise med god
samvittighed uden at spørge, om det er afgudsofferkød,

+

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Kor+8.5-6&version=BPH

1 Korinterne 8:5-6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

5
Og selvom der er såkaldte guder, som menes at holde til
enten i himmelrummet eller på jorden, og selvom der er
masser af mennesker, der ynder at blive kaldt guder og
herrer,

6
så er der for os kun én sand Gud, Faderen, fra hvem alting
er kommet, og som skabte os til at være hans. Og der er kun
én sand Herre, Jesus Kristus, ved hvem alt er blevet til,
og som gav os livet.

Amen?

-

Anna Libak: Jo mere vi forsøger at undertrykke kønnet, jo større rolle
kommer det til at spille
9. januar 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:35
Af Rasmus Fahrendorff
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/anna-libak-jo-mere-vi-forsoeger-undertrykke-koennet-jo-stoerre-rolle-kommer-det-til

Kommentar:

Tja ...

Det skal der måske nok være noget om.

Det forekommer mig i hvert fald, at homoseksuelle *overfokuserer*
på kønsidentiteten.

Men bevares!

Her må vi huske på, at de har været *forfulgt* endog af Kirken
igennem århundreder, endskønt Gud ALDRIG har givet os mennesker
mandat til at forfølge andre (men blot opfordret den kristne
til at skille sig ud, så man IKKE deltager i *afgudsdyrkelsen*,
som den - religiøst set - opfattes som værende af Bibelen. Se
fx.

Subject: Jesu Ord om ægteskabsbrud og skilsmisse -
Re: 2019 uge 02 (news samlet)
Date: Mon, 7 Jan 2019 08:49:49 +0100, GMT 07:49
21178 news:5c3304a9$0$687$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-178
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ZLhmoZeihBE/9g7YepWeEAAJ

> [...]
> klisterstads (apropos et *falsk* evangelium UDEN omvendelse
> fra synd såsom hor og utugt, hvilket karaktiserer 'frafaldet

)!

-

Bekymret professor: Dobbelt kirkemedlemskab rykker ved grundstenen i
folkekirken
9. januar 2019, kl. 0:00
Lisbet Christoffersen
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens egen holdning.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/dobbelt-medlemskab-ligner-et-kvik-fix-men-det-rykker-ved-grundstenen-i-folkekirkens

Kommentar:

Når man (som tilfældet er mht. Folkekirken) har *forrådt* sin
Herre (ved at bolle med *afguder*, der forkynder en *vranlære*
om at Gud velsigner hor og utugt) ...

Når man således åndelig har *voldtaget* Guds Hus, Kirken ...

Hvem gider da længere ta' en alvorligt?

Ordene om synd, nåde og frelse har jo *mistet* deres oprindelige
betydning og nu bare bruges i flæng som pålæg på en *usund*
sukkermad! ... :-(

*Luder* hedder det på dansk!

-

Mange centralafrikanere spørger sig selv: Er nøglen til forsoning
tilgivelse eller retfærdighed?
8. januar 2019, kl. 0:00
Florian Elabdi skriver fra Den Centralafrikanske republik
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/er-noeglen-til-forsoning-tilgivelse-eller-retfaerdighed

-

EU hits Iranian intelligence service with sanctions after murder plots

Netherlands says Tehran killed two dissidents and was plotting
more murders on French and Danish soil; Zarif accuses Europe of
harboring ‘terrorists’

By Jan Hennop Today, 1:20 am
https://www.timesofisrael.com/eu-hits-iranian-intelligence-service-with-sanctions-after-murder-plots/

Psykoterapi for viderekomne?
(Tilgivelse)

Togulykken: Lokoføreren på godstoget opdagede ikke ulykken, før toget
holdt stille

File 21.184 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/21-184
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-184

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-184

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+41&version=BPH

Esajas 41, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Perserkongen Kyros som redskab til Israels befrielse

Herren udfordrer afguderne

23
Hvis I er guder, så sig os, hvad der vil ske i fremtiden.
Eller gør et mirakel, noget godt eller noget ondt, så vi
kan stå og måbe af frygt!

24
Men nej, I er intet værd, I duer ikke til noget. Det er en
skændsel at tilbede jer.

Kommentar:

NB!
At flyve ind i skyskrabere for at myrde så mange uskyldige som
overhovedet muligt; dét behøver man IKKE være en gud for (at
gøre dette *onde*)!

Men at kunne *forudse* (apropos *profeti*), hvad der skal ske
i fremtiden eller at gøre et mirakel; dét kan man nok kun gøre,
dersom man er en Gud!

Korrekt?

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+6.1-4&version=BPH

Matthæus 6:1-4, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om godgørenhed
2019-01-09, CET 11:3x, GMT 10:3x:

"O LORD, God of my master, Abraham," he prayed."Please give me
success today, and show unfailing love to my master, Abraham."
Genesis 24:12

-

Date: Mon, 7 Jan 2019 07:20:38 +0100, GMT 06:20

> [...]

Psykoterapi for viderekomne?
(Tilgivelse)

Togulykken: Lokoføreren på godstoget opdagede ikke ulykken, før toget

DR S154 ons 09 jan 15:16:17
9.januar dr.dk/nyheder 12:30

TVIVLER PÅ EFFEKT AF LOVFORSLAG
Et lovforslag om psykisk vold er så
kompliceret, at det er tvivlsomt, om
det vil føre til ret mange
domfældelser.

Det vurderer Trine Baumbach, der er
professor i strafferet ved Københavns
Universitet.

- Det er en lidt kompliceret
bestemmelse, og der er rigtig mange
forhold, der skal være opfyldt for, at
nogen kan blive straffet, siger hun og
tilføjer, at hun er positiv over for
lovforslaget, da det sender et godt
signal om, at vi ikke vil have den type
adfærd i det danske samfund.

Op til tre års fængsel for psykisk vold: 'Der vil formentlig ikke ske
ret mange domfældelser'
kl. 12:30
https://www.dr.dk/nyheder/indland/op-til-tre-aars-faengsel-psykisk-vold-der-vil-formentlig-ikke-ske-ret-mange

-

Togulykken: Lokoføreren på godstoget opdagede ikke ulykken, før toget
holdt stille
kl. 17:54
https://www.dr.dk/nyheder/indland/togulykken-lokofoereren-paa-godstoget-opdagede-ikke-ulykken-foer-toget-holdt-stille

Kommentar:

Tja ...

Ikke for at gøre mig bagklog, men ... (for at *forebygge*
gentagelser:) ...

Subject: Lokofører så gnister fra skinnerne, da godstoget nærmede sig -
Re: 2019 uge 01 (news samlet)
Date: Fri, 4 Jan 2019 09:50:14 +0100, GMT 08:50
21172 news:5c2f1e5c$0$687$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/EQVfEEqtoHU/pmAZICa2DwAJ

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-01-04-lokofoerer-saa-gnister-fra-skinnerne-da-godstoget-naermede-sig

> Kommentar:
>
> KUNNE man med simpel radar have opdaget (i tide), at der var et
> fremmedlegeme (der hang ud fra godstoget)?
>
> I så fald bør man indføre OGSÅ dette sikkerhedsudstyr, oder was?

(
Ergo må lastvognstraileren være faldet ud af sit hængsel *FØR*
sammenstødet med lyntoget!
)

Når vi taler om sikkerhed, da ville det måske være en god ide
BÅDE at gå med seler OG bælte:

En simpel anordning, der registrerer OM anhængeren fortsat er
på godsvognen, KUNNE slå alarm, hvis den er væk (eller bare
gået løs og står og hopper op og ned i sit hængsel)!

Måske ulykken da ikke var sket, men faren opdaget i tide!

-

Politi og militær gør klar til resultat fra kaotisk præsidentvalg
09. Jan. 2019 kl. 21:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/politi-og-militaer-goer-klar-til-resultat-fra-kaotisk-praesidentvalg

I Congo har befolkningen ventet siden 30. december på at finde
ud af, hvem landets næste præsident bliver.

-

DR S162 tor 10 jan 07:56:53
9.januar dr.dk/nyheder 23:23

DANSKE BANK SAGSØGT AF AKTIONÆR
Danske Bank og fire tidligere topchefer
er blevet sagsøgt af en amerikansk
aktionær, der anklager banken for
bedrageri som følge af svindelsagen i
Estland.

Sagsøgeren peger desuden på, at banken
skal have pustet prisen på sine aktier
kunstigt op ved ikke at gribe ind over
for omfattende hvidvask i den estiske
afdeling.

Det er en pensionsfond i New York, der
har lagt sag an mod banken og chefer
ved distriktsdomstolen på Manhattan.

To af cheferne er tidligere topchef
Thomas Borgen og tidligere
bestyrelsesformand Jan Andersen.

Danske Bank sagsøgt af aktionær i USA
09. Jan. 2019 kl. 23:23
https://www.dr.dk/nyheder/penge/danske-bank-sagsogt-af-aktionaer-i-usa

-

DR S163 tor 10 jan 07:56:53
10.januar dr.dk/nyheder 03:46

OPPOSITIONSLEDER VINDER I DRCONGO
Valgkommissionen i DRCongo erklærer
oppositionskandidaten Felix Tshisekedi
som vinder af det første demokratiske
valg i det afrikanske land.

Hvis det resultat står til troende, kan
det føre til den første demokratiske
magtoverdragelse i DRCongo, siden
landets selvstændighed fra Belgien i
1960.

Landet har været plaget af politisk
ustabilitet siden valgdagen for 11 dage
siden. Det skriver nyhedsbureauet
Reuters. Valghandlingen er blevet
voldsomt kritiseret af
valgobservatører, der har meldt om
uregelmæssigheder og forsøg på at
manipulere med stemmeoptællingen.

Oppositionsleder vinder første frie valg i DRCongo
kl. 03:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/oppositionsleder-vinder-forste-frie-valg-i-drcongo

Utilfredse ordførere: Danske myndigheder blev ikke informeret om tysk
togulykke
09. jan. 2019, 17:58
http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-01-09-utilfredse-ordfoerere-danske-myndigheder-blev-ikke-informeret-om-tysk-togulykke

Kommentar:

Også denne procedure bør man nok ændre på, således at
informationer om et produkt, fx. Volvo-biler, samles ét sted,
så *alle*, der måtte have interesse, kan indhente oplysninger.

Al information om lastvogntrailere, der transpoteres på
godstog, i en DATA-base, ...
Al information om tvangsfjerede babyer (or You name it) i et
andet register ...

Und so weiter.

-

Psykisk vold skal kunne give op til tre års fængsel
09. jan. 2019, 20:44
http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-01-09-psykisk-vold-skal-kunne-give-op-til-tre-aars-faengsel

Kommentar:

Den side af sagen okay, fordi psykisk vold muligvis kan skade
ofrene endnu mere end fysisk vold!

I praksis vil dette ku' sætte min mor i fængsel, skønner jeg,
men ... (der må OGSÅ være noget, der hedder forældelsesfrist,
samt at hævn/straf er IKKE altid løsningen, men derimod) ...

Jeg har ALLEREDE *tilgivet* hende (for barndommens traumer
hun påførte mig, herunder at hun projekterede hendes synd
(bl.a. utroskab, altså hor) over på mig - jeg er muligvis det,
der på dansk hedder en horeunge - (så hun slap af med de
ubehagelige følelser af skyld og skam (som ellers ville give
hende angstanfald). I projektionen blev jeg gjort til
Syndebukken og Sorteper, hvilket var og er *uretfærdigt* og
dermed *skadeligt* for psyken min (i form af påtvungen dårlig
selvopfattelse med lavt selvværd und so weiter! Det lille barn
havde jo ingen mulighed for at forsvare sig, da de psykologiske
(ubevidske) forsvarsmekanismer endnu IKKE var færdigudviklet!
Jeg har tilgivet hende, skønt hun stadigvæk ikke kan tale
om det (fx. i samtaleterapi hos en psykolog og dermed hjælpe
mig videre i livet, hvilket jo ellers er det normale for en
moder at gøre overfor sit afkom), fordi hun ikke vidste bedre
dengang (og selv var og er fortsat dybt traumatiseret (for mig
at se) af ting fra hendes barndom)! Der er (for mig at se)
*mistanke* om et såkaldt *falskt-Jeg* (hvor alting er
rosenrødt), som *krakelerer*, når det bliver konfronteret med
virkelighedens realiteter. Herved bryder angsten frem,
igangsat af de (*falske ?*) skyld- og skam-følelser (fra
barndommen af). Og dermed er patienten/klienten *fanget* i en
ond cirkel, som tilsyneladende IKKE vil lade sig helbrede!
"Medicin-kuren" er nok her at kalde tingene ved deres rette
navn. Sort for sort, hvidt for hvid, godt for godt og ondt for
ondt. Herved dræbes alle de usunde *falske* skyldfølelser, så
det gode, sunde, raske og normale i vores sind kan få lov til
at vokse og udvikle sig igen! ... :-)

At blive tilgivet er her et godt skridt på vejen til at turde
give slip på alle de *falske* ting, der er treælbundet en måske
i mange år, skønner jeg.

(
Jeg var så heldig, at jeg i mit liv mødte Én, der holdt af
mig helt UDEN *forbehold*. Det har givet mig det selvværd, som
jeg manglede i opvæksten. Jeg lærte at elske mig selv, ligesom
Han elskede mig. Og det er nok dét, der har givet mig overskud
nu til at elske (og tilgive) andre.
)

I tilgivelsen får kærligheden råderum TRODS uretten, så jeg
kan varmt *anbefale* det til alle, der har psykiske kræfter
nok dertil. Må Gud hjælpe Jer hertil ... :-)

(
Jeg skal lige - for en god ordens skyld - oplyse, at jeg har
haft alle tiders far, selvom hans måske slet ikke er min
biologiske far. ALDRIG har han overfor mig antydet nogen som
helst form for skyld i ægtefællens (min mors) utroskab. Og
heller ALDRIG har jeg følt mig ikke-ønsket af ham. Han formåede
trods sin sorg (og egne mangler) at elske mig *uforbeholdent*
som en far bør ovefor sine børn ... :-)
)

Men ...

Vær *realister*:

Når/hvis krænkeren FORTSÆTTER med *manipuleringen* (og
indoktrineringen og måske ligefrem hjernevasken), fx. det at
gøre offeret til syndebuk og/eller sorteper, da sæt grænser!

Du har nemlig IKKE pligt til at tillade hvem-som-helst
hvad-som-helst, herunder fx. adgang til dit hjem (og dit indre
psykiske Jeg)! Folk SKAL *respektere* dig!

Dette er *normale*, sunde og *rimelige* krav!
(de uskrevne regler os mennesker imellem)!

Ellers mister du din *selvrespekt*!
(og netop den skal du bruge som en sund modvægt til
fornedrelsen, du har været udsat for ved at blive gjort til
syndebuk og sorteper)!

Amen?

-

Forbudt type togvogn står for stor del af godstransporten i Danmark
09. jan. 2019, 21:12
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-01-09-forbudt-type-togvogn-staar-for-stor-del-af-godstransporten-i-danmark

-

Italiensk regering anklages for medansvar i fascisters overfald på
journalister
09. jan. 2019, 23:14
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-01-09-italiensk-regering-anklages-for-medansvar-i-fascisters-overfald-paa-journalister

-

Norge overvejer at boykotte Huawei - frygter spionage
10. jan. 2019, 06:57
http://nyheder.tv2.dk/business/2019-01-10-norge-overvejer-at-boykotte-huawei-frygter-spionage

-

Mystiske radiosignaler fra det ydre rum pirrer videnskaben
10. jan. 2019, 07:35 ...

-

NRK:
9. januar 2019 kl. 10:38

Mystiske radiosignaler (FRB) fra det ydre rum pirrer videnskaben

File 21.185 ...
Fast Radio Bursts, FRB (Hurtige radioudbrud):
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/fast-radio-bursts/21-185

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
Date: Mon, 7 Jan 2019 07:20:38 +0100, GMT 06:20

> [...]

Mystiske radiosignaler fra det ydre rum pirrer videnskaben

Mystiske radiosignaler fra det ydre rum pirrer videnskaben
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-01-09-mystiske-radiosignaler-fra-det-ydre-rum-pirrer-videnskaben

Det kan være alt fra eksploderende stjerner til rumvæsener.

Er der lyd, er der liv. Måske. Noget er der. Et sted ufatteligt
langt derude. Men hvad?

Det spørger videnskabsfolk med speciale i astrofysik på
University of British Columbia sig selv om.

Det handler om fænomenet fast radio bursts eller på dansk
hurtige radioudbrud, der også går under forkortelsen FRB.

[ ... ]

Af de 13 nye radioudbrud, man har fanget med det enorme
CHIME-teleskop i Vancouver, har syv af signalerne været på
400 megaherz.

1,42 GHz / Pi
=
0,452 GHz

=>

0,452 * rødforskydning (10% ?)
=
0,4068 GHz
=
407 MHz

Hmm ...

Det må undersøges nærmere!

Hvad er frekvenserne helt præcis?

Og ...

Hvor meget er rødforskydningen (på de forskellige objekter)?

-

104 SVT Text Torsdag 10 jan 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Oppositionskandidat vann Kongo-val 130
* USA: Dna-prover efter komafödsel...131
* Grupptalan mot Danske Bank.........132

* USA: Låsta förhandlingar om budget 133
EU nära handelssamtal med USA......134
FN: Tiotusentals flyr Boko Haram...135

Tio dödade i attack i östra Kongo..136
Franskt stridsflyg tros ha störtat 137
Militär mot drönare på Heathrow....138

USA lovar Irak stöd i kamp mot IS..139
* Notiser: Skadade i fransk brand...148f

-

137 SVT Text Torsdag 10 jan 2019
UTRIKES PUBLICERAD 9 JANUARI

Stridsflygplan tros ha kraschat

Ett franskt stridsflygplan med två
ombordvarande försvann på onsdagen
från radarn i Jurabergen, nära
gränsen mellan Frankrike och Schweiz,
rapporterar franska medier.

Flera vittnen har hört en hög smäll,
och det har hittats flygplansdelar
i bergen.

En större räddningsinsats pågår kring
orten Mouthe. Helikoptrar som kallats
in hindras dock av ett snöoväder som
försämrar sikten.

Planet ska inte ha varit bestyckat
med några tyngre vapen.

-

139 SVT Text Torsdag 10 jan 2019
UTRIKES PUBLICERAD 9 JANUARI

USA lovar Irak stöd i kamp mot IS

USA:s utrikesminister Mike Pompeo har
under ett oannonserat besök i Bagdad
försäkrat Irak om fortsatt stöd i
kampen mot IS, meddelar myndigheterna
i USA.

Pompeo betonade "USA:s stöd för den
nya irakiska regeringens försök att
skapa stabilitet, säkerhet och
välstånd åt alla irakier", enligt en
USA-tjänsteman.

Utrikesministern har också försäkrat
fortsatt samarbete med den irakiska
säkerhetstjänsten tills dess att IS är
besegrat, skriver nyhetsbyråerna AFP
och Reuters.

-

NRK:
9. januar 2019 kl. 10:38 - 10. januar 2019 kl. 10:23, error

10. januar 2019 kl. 11:37

-

Next news from ...
Ordet & Israel

Massemorderen Psykopatus-Putin fortsat på fri fod (= lovløs planet)
2019-01-10, CET 11:3x, GMT 10:3x:

Then Jesus said to the Roman officer, "Go back home. Because
you believed, it has happened." And the young servant was
healed that same hour.
Matthew 8:13

-

Date: Mon, 7 Jan 2019 07:20:38 +0100, GMT 06:20

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Minister: Hyklerisk at prostituerede betaler skat, men ingen rettigheder har
kl. 10:09
https://www.dr.dk/nyheder/politik/minister-hyklerisk-prostituerede-betaler-skat-men-ingen-rettigheder-har

Kommentar:

Kunne man ikke bare betragte dem som *selvstændig*
erhvervsdrivende?

Så er der jo IKKE tale om rufferi, oder was?

-

DR S167 tor 10 jan 13:41:53
10.januar dr.dk/nyheder 12:00

GENNEMBRUD I DEMENSFORSKNING
Arven fra en vestjysk landbokone har
ledt danske demensforskere et stort
skridt nærmere en behandling af den
dødelige sygdom. Forskerne har gennem
25 år fulgt familien, som har arvet en
genfejl, der betyder, at de i en tidlig
alder udvikler en demenssygdom.

Nu er det lykkedes lægerne at dyrke
kopier af familiens hjerneceller i
petriskåle og gøre syge celler raske
igen. Udfordringen bliver derefter at
overføre metoden til hjernen på et
menneske.

- Det er banebrydende. Inden for en
overskuelig årrække tror jeg, vi har et
tilbud til demenssyge, siger Jørgen
Nielsen, professor på Rigshospitalet.

Forskere tænder et håb i Lykke: Måske kan jeg undgå demens
kl. 12:00
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/forskere-taender-et-haab-i-lykke-maaske-kan-jeg-undgaa-demens

Børns Vilkår: Brug for særlig enhed til kristne miljøer
10. jan. 2019, 13:27
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-01-10-boerns-vilkaar-brug-for-saerlig-enhed-til-kristne-miljoeer

-

Vestager kaster sig over Nikes skattevilkår i Holland
10. jan. 2019, 14:05 ...
Palæstinensere tør ikke indbetale til pension af frygt for korrupte
politikere
Af Anders Hjorth Vindum 09. January 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/palaestinensere-toer-ikke-indbetale-til-pension-af-frygt-for-korrupte-politikere

Et nyt system skal sikre privatansatte palæstinensere pension.
Men flertallet stoler ikke på de politikere, der skal
administrere pengene. Og mange har slet ikke råd til
indbetalingerne.

Kundbypigen idømt 40 dages fængsel for nye trusler - Er hun *fejlanbragt*?

Vogntypen fra Storebæltsulykken væltede i Norge i 2006

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+42&version=BPH

Esajas 42, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds udvalgte tjener

En lovprisningssang om Herrens storhed og sejr

Herren lover at hjælpe sit folk

Israels folks blindhed og straf

8
Jeg er Herren, det er mit navn! Ingen afguder kan
sammenlignes med mig, og det er mig og ikke dem, der skal
æres.

9
Alt, hvad jeg forudsagde, er gået i opfyldelse. Nu vil jeg
forudsige nye ting. Jeg fortæller jer, hvad der vil ske,
før det sker.”

Kommentar:

Det er - som sagt - nok dét, der karaktiserer en såkaldt
Guddom, at denne bl.a. kan "se" ind i fremtiden, skønner jeg.

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+6.5-15&version=BPH

Matthæus 6:5-15, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om bøn

-

Date: Mon, 7 Jan 2019 07:20:38 +0100, GMT 06:20

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Kundbypigen idømt 40 dages fængsel for trusler - Er hun *fejlanbragt*?

Vogntypen fra Storebæltsulykken væltede i Norge i 2006

-

DR S171 tor 10 jan 15:49:11
10.januar dr.dk/nyheder 14:37

KUNDBYPIGEN DØMT IGEN - FOR TRUSLER
Kundbypigen er ved Retten i Glostrup
idømt 40 dages fængsel for at true sin
tidligere mentor og lærer under en
telefonsamtale fra fængslet.

Dommen falder godt et år efter, at den
nu 18-årige pige blev idømt otte års
fængsel i en meget opsigtsvækkende
terrorsag fra landsbyen Kundby på
Vestsjælland. Hun blev dømt for at
planlægge bombesprængning af sin
tidligere folkeskole og den jødiske
skole i København.

Kundbypigen var 15 år gammel, første
gang hun blev stillet for en dommer i
januar 2015. Siden har hun siddet
fængslet og er i mellemtiden gået fra
at være en ung kvinde på snart 19 år.

Kundbypigen idømt 40 dages fængsel for trusler
kl. 14:37
https://www.dr.dk/nyheder/indland/kundbypigen-idoemt-40-dages-faengsel-trusler

Hun opfører sig - *følelsesmæssig* set - som et lille *umodent*
barn (i mine øjne), som primært opfatter verden emotionelt
(fremfor som en voksen) rationelt.

Kanske hun er (intelligent eller hvad man nu kalder det)
autist?

Symptomatisk:
Hun er muligvis i sine følelsers vold, og således IKKE helt
herre i eget hus!

I så fald er hun *fejlanbragt* og BURDE være på et psykiatrisk
hospital for kriminelle (fremfor i fængsel)!

-

Solen vil ende sine dage som en langsomt afkølende kæmpe-krystal
kl. 16:35
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/solen-vil-ende-sine-dage-som-en-langsomt-afkoelende-kaempe-krystal

Astronomer bekræfter nu en 15 år gammel teori om, at hvide
dværgstjerner dør som kæmpe krystaller, når de løber tør for
brændstof.

-

Nete er barn af en anonym donor: Jeg føler det som et hul i sandheden om
mig selv
10. Jan. 2019 kl. 23:27
https://www.dr.dk/nyheder/indland/nete-er-barn-af-en-anonym-donor-jeg-foeler-det-som-et-hul-i-sandheden-om-mig-selv

-

YouTube sletter otte millioner videoer: "Skadeligt indhold er et stort
problem"
kl. 06:31
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/youtube-sletter-otte-millioner-videoer-skadeligt-indhold-er-et-stort-problem

Læge tiltalt for at undlade at hjælpe døende ven
10. jan. 2019, 17:17
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2019-01-10-laege-tiltalt-for-at-undlade-at-hjaelpe-doende-ven

Lægens ven døde efter at have indtaget alkohol, euforiserende
stoffer og medicin i lægens lejlighed.

[ ... ]

Men lægen gik i seng uden at tilse vennen eller at sørge for
hjælp til ham, hævdes det i et anklageskrift fra Københavns
Politi.

-

Vogntypen fra Storebæltsulykken væltede i Norge i 2006
10. jan. 2019, 20:43
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-01-10-vogntypen-fra-storebaeltsulykken-vaeltede-i-norge-i-2006

Men ulykken i Norge skete ved lav hastighed, og ved ulykken på
Storebælt blæste det, understreger direktør fra norsk
havarikommission.

[ ... ]

For 13 år siden var det låsemekanismen, der fejlede på to
forskellige vogne med en godsvognsulykke. Det viser rapporten
fra den norske pendant til Havarikommissionen.

-

Krænket 15-årig afvist af politiet - måtte selv få video fjernet
11. jan. 2019, 09:13 ...

-

104 SVT Text Fredag 11 jan 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Buss med skolbarn blåste av vägen..130
* 277 kräksjuka på kryssningsfartyg..131

* Trump: Alla vill se en mur.........132

Trump: Har rätt att utlysa nödläge 133

Norsk polis söker Hagen-vittnen....134
Norwegian-plan ännu kvar i Iran....135

Världen runt
Nakenchock på teater i Paris.......149

-

NRK:
10. januar 2019 kl. 11:37 - 11. januar 2019 kl. 06:37, error

11. januar 2019 kl. 09:04

-

Ultraortodokse soldater mistænkt for hævnaktion
Af Anders Hjorth Vindum 10. January 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/ultraortodokse-soldater-mistaenkt-for-haevnaktion

Netzah Yehuda er navnet på en israelsk enhed for ultraortodokse
soldater. Onsdag blev fem for enheden anholdt af det israelske
militærpoliti.

Verdenshavene bliver opvarmet meget hurtigere, end vi troede, fastslår
forskere

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+43&version=BPH

Esajas 43, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds løfte om at redde sit folk på trods af deres ulydighed

4
Fordi du er dyrebar for mig, agtet og elsket, giver jeg
andre folkeslag i bytte for at redde dig.

Kommentar:

Disse Ord er på en særlig måde til Israel og det jødiske folk,
OGSÅ i dag år 2019, skønner jeg!

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+6.16-23&version=BPH

Matthæus 6:16-23, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om faste

Om den himmelske rigdom og lyset fra Jesus
2019-01-11, CET 11:3x, GMT 10:3x:

Jesus responded, "Why are you afraid? You have so little
faith!" Then he got up and rebuked the wind and waves, and
suddenly there was a great calm.
Matthew 8:26

-

Date: Mon, 7 Jan 2019 07:20:38 +0100, GMT 06:20

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21177

Verdenshavene bliver opvarmet meget hurtigere, end vi troede, fastslår

Nu er jagten igang: Nyt rumteleskop finder sine tre første fremmede planeter
11. Jan. 2019 kl. 16:31
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/nu-er-jagten-igang-nyt-rumteleskop-finder-sine-tre-foerste-fremmede-planeter

-

DR S127 lør 12 jan 07:53:10
11.januar dr.dk/nyheder 18:33

DB CARGO SUSPENDERER TOGBETJENT
DB Cargo har ifølge Berlingske med
omgående virkning suspenderet en af de
stationsbetjente, der havde ansvar for
sikkerheden på godstoget, som var
involveret i ulykken den 2. januar,
hvor otte mennesker døde, da en trailer
faldt af godstoget i stormvejret.

DB Cargo mener, at stationsbetjenten -
i strid med reglerne - har overstreget
nogle afgørende oplysninger på en
såkaldt >vognliste< vedrørende det
godstog, der var involveret i ulykken.
Vognlisten er en oversigt over vogne og
gods, og det er her, at der ifølge DB
Cargo er sket uregelmæssigheder så
alvorlige, at medarbejderen nu er
blevet suspenderet og skal indkaldes
til en tjenstlig høring.

Efter dødsulykke: DB Cargo suspenderer stationsbetjent
11. Jan. 2019 kl. 18:33
https://www.dr.dk/nyheder/indland/efter-doedsulykke-db-cargo-suspenderer-stationsbetjent

-

DR S128 lør 12 jan 07:53:11
11.januar dr.dk/nyheder 19:37

CANADA: ASYL TIL SAUDISK TEENAGER
Canadas premierminister, Justin
Trudeau, bekræfter, at Canada giver
asyl til en 18-årig saudiarabisk
kvinde, der er på flugt fra sin
familie, skriver Reuters.

Rahaf Mohammed al-Qunun forlod
tidligere i dag Bangkok, hvor hun har
været, siden mandag.

Hun var med familien på besøg i Kuwait,
da hun flygtede til Thailand. Her
barrikaderede hun sig på et
hotelværelse, inden hun blev
overleveret til FN's
Flygtningehøjkommissariat.

Kvinden frygter, at hendes familie slår
hende ihjel, hvis hun vender tilbage.

Canada giver asyl til saudiarabisk teenager på flugt
11. Jan. 2019 kl. 19:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/canada-giver-asyl-til-saudiarabisk-teenager-pa-flugt

Verdenshavene bliver opvarmet meget hurtigere, end vi troede, fastslår
forskere
11. jan. 2019, 17:29
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-01-11-verdenshavene-bliver-opvarmet-meget-hurtigere-end-vi-troede-fastslaar-forskere

-

BLOG: 12 dage inde i året har direktørerne sidste arbejdsdag
12. jan. 2019, 09:52 ...

-

104 SVT Text Lördag 12 jan 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Rekordlång nedstängning i USA......130

* Kongressledare vill utlysa nyval...131

* Tolv personer döda i Burkina Faso..132

* Kina vill träffa gripen medborgare 133

Fortsatt nedstängt på Svalbard.....134

Öppnar för namnbyte i Makedonien...135

Saudisk tonåring beviljad asyl.....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 12 jan 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Extremister tar över i Idlib.......137

150 nya tips om försvunnen norska..138

Franska fartkameror vandaliserade..139

Domstolar i Tyskland utryms........140

* Notiser: Döda i krasch i Kanada....148

-

137 SVT Text Lördag 12 jan 2019
UTRIKES PUBLICERAD 11 JANUARI

Extremister tar över i Idlib

Den sunniextrema milisen Hayat Tahrir
al-Sham (HTS) har i veckan tagit
kontroll över hela Idlibprovinsen
i nordöstra Syrien, enligt människo-
rättsorganisationen SOHR.

HTS, som har kopplingar till al-Qaida,
har tvingat bort sina mer moderata
rivaler i den Turkietstödda
koalitionen NLF, uppger SOHR.

Utvecklingen gör situationen i landet
mer osäker. Ryssland och Turkiet
slöt i september ett avtal i syfte att
"frysa" konflikten mellan regeringen
och rebellerna i Idlib, men HTS
omfattas inte av det avtalet.

-

NRK:
11. januar 2019 kl. 09:04 - 12. januar 2019 kl. 06:14, error

12. januar 2019 kl. 09:26

-

Optakt til valg: De israelske partier
Af Anders Hjorth Vindum 11. January 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/optakt-til-valg-de-israelske-partier

Nye partier bliver stiftet, og de gamle har svært ved at
holde formen ved lige. Få indblik i lidt af historien om de
israelske partier

-

Mysterious radio signals from deep space detected
By Helen Briggs BBC News

https://www.bbc.com/news/science-environment-46811618

Among the 13 fast radio bursts, known as FRBs, was a very
unusual repeating signal, coming from the same source about
1.5 billion light years away.

Subject: Mystiske radiosignaler (FRB) fra det ydre rum pirrer videnskaben -
Re: 2019 uge 02 (news samlet)
Date: Thu, 10 Jan 2019 11:59:58 +0100, GMT 10:59
21185 news:5c3725bc$0$678$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ZLhmoZeihBE/vv-rVCVBBgAJ
+

SETI:
Pulses in a Radio-signal...
https://sites.google.com/site/setiv103/home/struktur-opbygningen-af-pulserne

> Time=0000y000d00h__00m__00s000 ... [0]
[ ... ]
> Time=0000y001d00h__01m__00s000 ... [1]
[ ... ]
> Time=0000y008d00h__00m__00s000 ... [0]

Vær opmærksom på, at uregelmæssigheder KAN VÆRE opstået pga.,
at der sende et *digitalt* budskab!

Hvis impulsen sendes (som i eksemplet ovenfor) hver dag, KAN
man ved at forskyde impulsen med fx. 1 minut angive tallet 1.
Og ved at forskyde impulsen med fx. 2 munitter angive tallet
2 osv.

Se also ...
http://www.youtube.com/watch?v=CstC8SB0-DY

-

Report: IDF strikes Iranian, Hezbollah targets near Damascus

According to a report in Lebanon, Israeli Air Force planes
circled low in the south of the country and there were
"sonic booms" over Tyre.

By YASSER OKBI/MAARIV
January 12, 2019 08:27
https://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Syrian-reports-Israeli-planes-attacked-targets-in-Syrias-Damascus-577082

-

The Exodus - When personal freedom and national freedom meet

It is not enough that the Jewish nation is not enslaved to a
foreign ruler. Freedom obligates us to pour Jewish spiritual
content into our national lives.

By SHMUEL RABINOWITZ
January 12, 2019 08:06
https://www.jpost.com/Magazine/Personal-freedom-and-national-freedom-576938

Danon to Lebanon: Stop whining about wall and act against Hezbollah

Venezuela föreslår försoningsmöte

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+44&version=BPH

Esajas 44, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Det tåbelige i at tilbede afguder

Herren vil befri Israels folk

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+10.13-16&version=BPH

Markus 10:13-16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Hvordan man får adgang til Guds rige
2019-01-12, CET 11:3x, GMT 10:3x:

When Jesus heard this, he said, "Healthy people don't need a
doctor — sick people do."
Matthew 9:12

-

Date: Mon, 7 Jan 2019 07:20:38 +0100, GMT 06:20

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21177

Danon to Lebanon: Stop whining about wall and act against Hezbollah

Congo: Oppositionskandidat klager til Højesteret over valgresultat
12. Jan. 2019 kl. 17:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/congo-oppositionskandidat-klager-til-hoejesteret-over-valgresultat

-

Huawei fyrer spionagemistænkt ansat i Polen
12. Jan. 2019 kl. 18:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/huawei-fyrer-spionagemistaenkt-ansat-i-polen

-

DR S142 søn 13 jan 06:46:09
13.januar dr.dk/nyheder 06:45

ZIMBABWE VIL INDFØRE NY VALUTA
Inden for et år skal Zimbabwe erstatte
den amerikanske dollar og andre
internationale valutaer med en ny
møntfod, oplyser landets finansminister
ifølge nyhedsbureauet Reuters.

Mthuli Ncube forventer, at alt vil være
på plads inden for 12 måneder.

Zimbabwes egen valuta blev skrinlagt
for at standse hyperinflationen i 2009.
Siden da har befolkningen brugt
amerikanske dollar eller andre
udenlandske valutaer som det eneste
reelle betalingsmiddel.

Amerikanske dollar er den mest
benyttede valuta i landet.

Zimbabwe vil have egen valuta igen som erstatning for dollaren
kl. 06:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/zimbabwe-vil-have-egen-valuta-igen-som-erstatning-dollaren

Pilot indrømmede drab på Dag Hammarskjöld, hævder ny film
13. jan. 2019, 06:24
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-01-13-pilot-indroemmede-drab-paa-dag-hammarskjold-haevder-ny-film

-

Amerikanere advares mod at bruge populære apps i Kina
13. jan. 2019, 06:30
http://nyheder.tv2.dk/tech/2019-01-13-amerikanere-advares-mod-at-bruge-populaere-apps-i-kina

-

Avis: Trump skjuler detaljer om Putin-møder for toprådgivere
13. jan. 2019, 07:30
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-01-13-avis-trump-skjuler-detaljer-om-putin-moder-for-topradgivere

-

104 SVT Text Söndag 13 jan 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Venezuela föreslår försoningsmöte..130
* Zimbabwe planerar ny valuta........131

* Protest för flytt av ETA-fångar....132
* Guatemalaner marscherade för Cicig 133

* Många döda i kinesisk gruvolycka...134
Evakuering med bussar från Syrien..135

Norska varg-demonstrationer........136
Snökaos i Alperna..................137

Fortsatta protester i Serbien......138
Attentat i Afghanistan.............139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 13 jan 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Nya protester i Frankrike..........140
Många döda i brand i drogklinik....141

Mördad danska hedrades.............142
* Misstänkt spion sparkas............143

Sex dödade i extremist-tillslag....144
Dödlig tankbilsolycka i Nigeria....145

-

130 SVT Text Söndag 13 jan 2019
UTRIKES PUBLICERAD 13 JANUARI

Venezuela föreslår försoningsmöte

Venezuela föreslår ett toppmöte med
andra latinamerikanska länder för att
nå försoning och bli av med den
"ideologiska intolerans" som finns i
regionen mot president Nicolas Maduros
regering.

Det säger landets utrikesminister
Jorge Arreaza. Ett sådant möte skulle
enligt Arreaza kunna hållas vid ett
toppmöte inom organisationen Celac,
som är en sammanslutning av karibiska
och latinamerikanska länder.

Maduro svors för bara ett par dagar
sedan in för en ny mandatperiod, som
kommer att pågå fram till 2025.

-

135 SVT Text Söndag 13 jan 2019
UTRIKES PUBLICERAD 13 JANUARI

Evakuering med bussar från Syrien

Fler än 600 människor fick under
lördagen lämna ett IS-kontrollerat
område i östra Syrien, rapporterar TT.

Samtidigt förbereder sig den
USA-stödda oppositionella alliansen
SDF sig för en insats där, uppger det
oppositionella Syriska
människorättsobservatoriet (SOHR).

Runt 16 000 människor, varav 760
IS-terrorister, har flytt området
sedan i början av december, enligt
Rahman, som uppger att det nu är
första gången som SDF och koalitionen
har erbjudit evakuering med bussar.

-

NRK:
12. januar 2019 kl. 09:26 - 13. januar 2019 kl. 03:18, error

13. januar 2019 kl. 06:56

-

Danon to Lebanon: Stop whining about wall and act against Hezbollah

Lebanon's Ambassador to the United Nations, Amal Mudallali,
wrote the United Nations Security Council asking it to act in
response to the wall being built by the IDF on the Lebanese
border.

By Herb Keinon
January 13, 2019 03:09
https://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/NORTHERN-SHIELD/Danon-to-Lebanese-UN-protest-Stop-whining-and-act-against-Hezbollah-577160