2018 uge 35 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=37) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40037

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2018 uge 34 (news samlet)
Date: Mon, 20 Aug 2018 07:35:09 +0200, GMT 05:35
20832 news:5b7a530f$0$719$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/q8gU1KtdP0Q/tSnQS46OEQAJ

-

I dag Mandag den 27. august 2018 (dag 239 i året) er der 6439
dage til (17 år + 229 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Og i dag er det også 2019 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Tidligere ambassadør i USA anklager paven for at tie om overgreb

File 20.849 ...
Operation Galactic Neighbor Help (Operation Galaktisk Nabohjælp):
Iranian pilot killed in F-5 fighter jet crash
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-galactic-neighbor-help/20-849

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+110&version=BPH

Salme 110, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Bøn under forfølgelse

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+11.19-30&version=BPH

Apostelenes gerninger 11:19-30, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Den første store menighed blandt de græsktalende folkeslag

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/

2018-08-26 (CET 11:37-8, GMT 09:37-8):

So if what I eat causes another believer to sin, I will never
eat meat again as long as I live - for I don't want to cause
another believer to stumble.
1 Corinthians 8:13

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte 4
gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2018 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2018 uge 35 (news samlet)
Date: Mon, 27 Aug 2018 08:04:28 +0200, GMT 06:04
20848 news:5b83946e$0$673$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/YIpcPsR_dUQ/H0TyVhbDEQAJ

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20832

Tidligere ambassadør i USA anklager paven for at tie om overgreb

DR S148 man 27 aug 06:30:08
27.august dr.dk/nyheder 04:09

NORDKOREA UDVISER ANKLAGET JAPANER
En japansk turist, der har været
tilbageholdt i Nordkorea, er blevet
udvist af landet. Det oplyser
Nordkoreas nyhedsbureau KCNA.

I en kort pressemeddelelse oplyser de
nordkoreanske myndigheder, at japaneren
Tomoyuki Sugimoto har været holdt
"under kontrol", og at han er blevet
afhørt om "sin forbrydelse".

Det fremgår ikke, hvad japaneren
anklages for, blot at myndighederne i
Nordkorea har besluttet sig for
"overbærende at se gennem fingre med
det".

Nordkorea sender japaner hjem efter anklager om forbrydelse
kl. 04:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nordkorea-sender-japaner-hjem-efter-anklager-om-forbrydelse

-

Brev fra Forsvarsministeriet har skabt stor uro blandt krigsveteraner
kl. 06:29
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/sjaelland/brev-fra-forsvarsministeriet-har-skabt-stor-uro-blandt-krigsveteraner

Tidligere ambassadør anklager paven for at tie om overgreb
27. aug. 2018, 05:36
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-27-tidligere-ambassador-anklager-paven-for-at-tie-om-overgreb

Pave Frans anklages for at kende til overgreb begået af
tidligere kardinal. Paven nægter at kommentere sagen.

Vatikanets forhenværende ambassadør i USA, den konservative
ærkebiskop Carlo Maria Vigano, anklager paven for i årevis at
have kendt til beskyldninger om seksuelle overgreb begået af en
kardinal, der for nylig blev afsat.

-

Medier: Trump nægtede at udsende planlagt erklæring om McCain
27. aug. 2018, 08:22
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-27-medier-trump-naegtede-at-udsende-planlagt-erklaering-om-mccain

Kommentar:

Narcissistisk forstyrrede personer er som oftest
følelsesmæssigt afstumpede! De evner ganske simpelt IKKE at
elske andre (end dem selv)! Og det er derfor de hele tiden
bliver uvenner med andre!

McCain (vores uofficielle præsident) derimod var af en hel
anden støbning! Han kunne være uening med sin modpart Obama men
*respekterede* ham som menneske (herunder familiefar und so
weiter)!

-

104 SVT Text Måndag 27 aug 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Polis: Tre döda i Jacksonville.....130
* John McCain begravs på söndag......131

* Ärkebiskop kräver påvens avgång....132
* Man gripen för 20 år gammalt mord..133

Zimbabwes ledare svors in..........134
Australiens utrikesminister avgår..135

Strandade migranter fick gå i land 136
Ökad dödssiffra efter monsunregn...137

Stormen Lane rejält försvagad......138

-

132 SVT Text Måndag 27 aug 2018
UTRIKES PUBLICERAD 27 AUGUSTI

Ärkebiskop kräver påvens avgång

En tidigare kardinal inom Katolska
kyrkan avgick nyligen efter
anklagelser om sexuella övergrepp.

Nu hävdar ärkebiskop Carlo Maria
Vigano, före detta sändebud för
Vatikanen, att påve Franciskus har
känt till anklagelserna ända sedan
2013 - och kräver att påven avgår.

Anklagelserna, ett elva sidor långt
brev, har publicerats i National
Catholic Register, katolska kyrkans
äldsta tidning i USA.

Påven vill inte kommentera uttalandet,
som han tycker står för sig själv.

-

NRK:
26. august 2018 kl. 13:21 - 27. august 2018 kl. 04:34, error

27. august 2018 kl. 08:22

-

Bilbrande antændes af vrede og normskred
26. august 2018, kl. 21:00
Jens From Lyng
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/bilbrande-antaendes-af-vrede-og-normskred

Bilafbrændinger er et voksende fænomen i både Sverige og
Danmark, der blev ramt igen i weekenden. Vrede unge mænd
reagerer på følelsen af stigmatisering, men bekræfter kun
fordomme, siger sociolog. En individualisme uden respekt for
det offentlige rum, lyder det fra professor

> [...]
>
> Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
> død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

Det er nok her, skoen klemmer!

-

Tidligere ambassadør anklager paven for at tie om overgreb
27. august 2018, kl. 4:51
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/tidligere-ambassadoer-anklager-paven-tie-om-overgreb

Pave Frans anklages for at kende til overgreb begået af
tidligere kardinal. Paven nægter at kommentere sagen

Vatikanets forhenværende ambassadør i USA, ...

Subject: American Bishop Says There’s a ‘Homosexual Subculture’
Within Catholic Leadership + Heaven-break -
Re: 2018 uge 34 (news samlet)
Date: Thu, 23 Aug 2018 09:25:12 +0200, GMT 07:25
20840 news:5b7e615a$0$672$1472...@news.sunsite.dk
Cancel the celibacy requirement (Ophæv cølibat kravet):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/cancel-celibacy/20-840
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/vatican/20-840
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/cancel-celibacy/20-840
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/vatican/20-840
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/q8gU1KtdP0Q/uPPi_yuNEAAJ

Og det er måske her, skoen klemmer:

Man er MERE optaget af at holde ting skjult (pga. skyld og
skam), end af at løse årsagerne til problemerne ang.
homoseksuel praktisering samt pædofili blandt katolske præster
(apropos det *urimelige* cølibat-krav)!

Hmm ... (memory on from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=He+3.1&version=DN1933

Hebræerne 3:1, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

... se hen til vor Bekendelses Udsending og Ypperstepræst,
Jesus,

+

https://www.biblegateway.com/passage/?search=He+12.2&version=BPH

Hebræerne 12:2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Lad os rette blikket fremad mod Jesus, ...

Man har muligvis MISTET *fokus*!

(Den gamle Adam i os, forræderen (som er i *oprør* mod Gud),
har det med at *skjule* synden (overfor Gud og mennesker),
FREMFOR at henrette den til Jesu Kristi kors (så den kan miste
sin magt/herredømme over os)!

I så fald er der KUN én vej ud af denne suppedas:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+8.32-36&version=BPH

Johannes 8:32-36, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jesus siger:)

I vil lære sandheden at kende, og sandheden skal sætte jer
fri.”

[ ... ]

„Det siger jeg jer: Enhver, som lever i synd, er slave af
synden.

Slaver har ingen frihed og ingen rettigheder. De kan når
som helst blive sendt bort. Sønnen, derimod, hører til i
familien, og det bliver han ved med at gøre.

Hvis Sønnen får sat jer fri, bliver I virkeligt frie.

Giv Jesus (på ny) en chance i dit liv!
(det er ALDRIG for sent!)

-

Iran criticizes Saudi plans to execute human rights activists

Tehran, which tops the list of countries that carry out capital
punishments, slams Riyadh for seeking death penalty for five
activists, including, in a first, a woman

By TOI staff and Agencies
25 August 2018, 9:10 pm
https://www.timesofisrael.com/iran-criticizes-saudi-plans-to-execute-human-rights-activists/

Kommentar:

Er det ikke præcis det samme, I gør (henretter alle dem, der
IKKE går ind for Jeres *diktatur* i Iran)?

Så ...

*Gerningerne* Jeres AFSLØRER, at I er en flok *hyklere* hele
bundtet (noget Menneskeheden IKKE kan bruge, men tværtimod kan
risikere at omkomme og dermed uddø pga. den religiøse *galskabs*
umådelige omfang, så man ligefrem *forherliger*
selvmordsbombemænd og kvinder)!

-

Iranian pilot killed in F-5 fighter jet crash

US-made training aircraft crashes during attempted landing in
Dezful, near Iraqi border; co-pilot survives

By AFP and TOI staff
26 August 2018, 5:17 pm
https://www.timesofisrael.com/iranian-pilot-killed-in-f-5-fighter-jet-crash/

The cause of the accident was unknown.

"Kanzi" fortjent belønning, ET!
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning

Subject: Re: Der er et kinesisk ordsprog, som lyder:
Dræb kyllingen for at skræmme aben, men ... -
Re: Pligtforsømmelse (Straffelovens § 253), ET ?
19084 news:ngsbaa$172$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning/19-084

ET! Hvor meget står der på min goodwill-konto?
Hvor mange "godbidder" har "Kanzi" optjent?

Apropos galaktisk *nabohjælp* i relation til "vuggedøden"! ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/crib-death/20-810

Var der UFO'er i nærheden?

(Jeg har tilkaldt assistance (Operation galaktisk nabohjælp) og
har fred i dette, fordi du truer mine venner med udryddelse!)

-

Interrupt from ...

> [...]

Hvor mange "godbidder" har "Kanzi" optjent?

Apropos galaktisk *nabohjælp* i relation til "vuggedøden"! ...

Russisk oppositionsleder fængslet. Igen. Igen

FN: Generaler og Nobelpris-tager skyld i folkedrab i Myanmar

Paven: Bøn og psykiatri kan hjælpe homoseksuelle børn

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+111&version=BPH

Salme 111, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herrens storhed og mægtige undere

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+12.1-10&version=BPH

Apostelenes gerninger 12:1-10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kong Agrippa begynder at forfølge menigheden i Jerusalem

Peter sættes på fri fod ved en engels hjælp
2018-08-27 (CET 11:37-8, GMT 09:37-8):

My help comes from the LORD, who made heaven and earth!
Psalms 121:2

-

Date: Mon, 27 Aug 2018 08:04:28 +0200, GMT 06:04

> [...]

FN: Generaler og Nobelpris-tager skyld i folkedrab i Myanmar

Paven: Bøn og psykiatri kan hjælpe homoseksuelle børn

Overfald og chikane: Jødehad i fremgang i Tyskland
kl. 11:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/overfald-og-chikane-joedehad-i-fremgang-i-tyskland

-

Trumps manglende McCain-hyldest får kritik: 'Man må forvente mere fra en
amerikansk præsident'
kl. 12:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trumps-manglende-mccain-hyldest-faar-kritik-man-maa-forvente-mere-fra-en-amerikansk

-

FN: Generaler og Nobelpris-tager skyld i folkedrab i Myanmar
27. Aug. 2018 kl. 19:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-generaler-og-nobelpris-tager-skyld-i-folkedrab-i-myanmar

Heller ikke Suu Kyi går fri

Kommentar:

Man kan undre sig om, at hun ikke siger fra!

-

Russisk oppositionsleder fængslet. Igen. Igen
27. Aug. 2018 kl. 21:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-oppositionsleder-faengslet-igen-igen

-

Efter kritik: Trump beordrer igen flagene på halv for McCain
27. Aug. 2018 kl. 22:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-kritik-trump-beordrer-igen-flagene-pa-halv-mccain

Se klippet, mange i dag bedst husker McCain for
27. aug. 2018, 13:11
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-27-se-klippet-mange-i-dag-bedst-husker-mccain-for

John McCain var både krigsveteran og en indflydelsesrig
senator, men det var en udtalelse under et vælgermøde, han især
vil blive husket for.

- Jeg er nødt til at spørge dig om noget. Jeg stoler ikke på
Barack Obama. Jeg har læst om ham, og han er ikke... Han er
araber, lyder påstanden fra en kvinde i salen.

- Nej, frue. Han er et anstændigt familiemenneske og borger,
som jeg tilfældigvis er uenig med om nogle grundlæggende
spørgsmål. Og det er, hvad denne kampagne handler om.

-

Paven: Bøn og psykiatri kan hjælpe homoseksuelle børn
27. aug. 2018, 20:27
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-27-paven-bon-og-psykiatri-kan-hjaelpe-homoseksuelle-born

-

Først røg flaget på halv, så på hel, og så på halv igen - forvirring
efter McCains død
27. aug. 2018, 23:35
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-27-foerst-roeg-flaget-paa-halv-saa-paa-hel-og-saa-paa-halv-igen-forvirring-efter

-

Avis: Pompeo har modtaget aggressivt brev fra Nordkorea
28. aug. 2018, 06:22
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-28-avis-pompeo-har-modtaget-aggressivt-brev-fra-nordkorea

Subject: Palestinian anger, that they can not support terrorism -
Re: 2018 uge 34 (news samlet)
Date: Sat, 25 Aug 2018 09:41:40 +0200, GMT 07:41
20844 news:5b810837$0$672$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/20-xxx/20-844
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/palestine/20-844
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/20-xxx/20-844
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/mideast-peace-p/20-xxx/20-844
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/files/20-844
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/q8gU1KtdP0Q/N5LtZDsrEQAJ

> [...]
> ISBN 87-564-5403-1
> Lohses Forlag, 1996
> https://www.arnoldbusck.dk/boeger/religion/maa-jeg-godt-vaere-vred
>
> Originaltitel:
> Kids in danger
> Victor Books, USA © 1995
> https://www.amazon.com/Kids-Danger-Ross-Campbell/dp/1564764710
>
> Kapitel 6:
> Passivt aggressiv adfærd, side 54-67
>
> side 65
>
> === citat start ===
>
> ... Nogle børn bruger simpelthen vredesudbrud som et
> middel til at manipulere deres forældre og få deres

Jamen, så er der KUN én mulighed tilbage:

(Fordi det er IKKE *psykopaten*, der skal bestemme dagsordenen)

> [...]

Hvor mange "godbidder" har "Kanzi" optjent?

Apropos galaktisk *nabohjælp* i relation til "vuggedøden"! ...

Interflora Danmark solgt til udenlandsk køber
28. aug. 2018, 08:20 ...

-

104 SVT Text Tisdag 28 aug 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Maduro flyger hem Peru-flyktingar..130

Misstänkt skytt tidigare inlagd....131

Högerextrema åter på tyska gator...132

Bussolyckan: Körde i 100 km/h......133

FN fördömer saudiska alliansen.....134

Nya USA-sanktioner mot Ryssland....135

"Psykvård kan hjälpa homosexuella" 136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 28 aug 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Iran kräver hävda USA-sanktioner...137

FN: Folkmord på rohingyer..........138
Minoritetsbefolkningen rohingya...175-

-

134 SVT Text Tisdag 28 aug 2018
UTRIKES PUBLICERAD 27 AUGUSTI

FN fördömer saudiska alliansen

Saudiarabien måste respektera
internationell humanitär rätt, skriver
FN:s barnrättskommitté efter flera
attacker mot civila.

Den sudiskledda alliansen pekas i ett
uttalande ut som ansvarig för tre
flygangrepp i Jemen i augusti som
sammanlagt krävt minst 67 barns liv.

I de senaste angreppen den 23 augusti
dödades 26 barn och fyra kvinnor.
Enligt FN:s humanitära chef Mark
Lowcock, som har krävt en oberoende
utredning av händelsen, låg saudisk-
ledda styrkor bakom attacken.

-

135 SVT Text Tisdag 28 aug 2018
UTRIKES PUBLICERAD 27 AUGUSTI

Nya USA-sanktioner mot Ryssland

USA inför nu nya ekonomiska sanktioner
mot Ryssland. Orsaken är giftattacken
i Storbritannien mot ryske ex-spionen
Sergej Skripal och hans dotter Julia
Skripal.

Sanktionerna, som bland annat berör
export av produkter som är kopplade
till nationell säkerhet, trädde i
kraft på måndagen. Det handlar också
om att dra in vissa krediter till
Ryssland.

Enligt ryske finansministern Anton
Siluanov har landet förberett "en rad
åtgärder" om sanktionerna skulle slå
mot Rysslands utlandsskuld.

-

136 SVT Text Tisdag 28 aug 2018
UTRIKES PUBLICERAD 27 AUGUSTI

"Psykvård kan hjälpa homosexuella"

Påven Franciskus rekommenderar föräld-
rar till barn med "homosexuella ten-
denser" att söka psykiatrisk hjälp.

Uttalandet görs i samband med hemresan
från Irland, där den kyrklige ledaren
avlagt ett två dagar långt besök.

Påven rekommenderar först och främst
bön. "Fördöm inte, ha en dialog",
säger han och fortsätter:

-Om det kommer fram tecken redan
i barndomen finns det mycket som kan
göras genom psykiatrin, för att se hur
det ligger till. Det är en annan sak
om det visar sig efter 20 år.

-

138 SVT Text Tisdag 28 aug 2018
UTRIKES PUBLICERAD 27 AUGUSTI

FN: Folkmord på rohingyer

Myanmars militär har utfört massmord
och våldtäkter på rohingyer, med folk-
mord som uppsåt. Landets överbefäl-
havare och fem generaler bör ställas
inför rätta, slår FN-utredare fast.

Aung San Suu Kyis regering har till-
åtit hatbrott och inte skyddat mino-
riteter från brott mot mänskligheten
i tre delstater, skriver utredarna.

Regeringstrupper i Myanmar slog till
mot delstaten Rakhine för ett år sen,
som ett svar på gerillaattacker.

700 000 rohingyer har flytt, flertalet
till flyktingläger i Bangladesh.

-

175 SVT Text Tisdag 28 aug 2018
BAKGRUND PUBLICERAD 27 AUGUSTI

Minoritetsbefolkningen rohingya

Den muslimska folkgruppen rohingya
har bott i delstaten Rakhine i västra
Myanmar (fd Burma) i generationer.

Före 1962 erkändes rohingyafolket som
en av landets etniska minoriteter, men
klassas i dag inte som medborgare.

Rohingya beskrivs som världens mest
förföljda folkgrupp och ett statslöst
folk.

Sedan Myanmar blev självständigt 1948
beräknas cirka 1,5 miljoner rohingyer
ha tvingats lämna sina hem på grund av
förföljelser.

Fortsättning följer på nästa sida

-

176 SVT Text Tisdag 28 aug 2018
BAKGRUND PUBLICERAD 27 AUGUSTI

Det senaste året har hundratusentals
muslimer flytt sedan deras byar bränts
ned och människor dödats.

Myanmars militär lägger skulden för
våldsamheterna på gerillagrupper som
bland annat attackerat
polisposteringar och militärbaser.

Källa: TT

-

NRK:
27. august 2018 kl. 08:22 - 28. august 2018 kl. 04:49, error

28. august 2018 kl. 07:44

-

Paven: Bøn og psykiatri kan hjælpe homoseksuelle børn
27. august 2018, kl. 20:17
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/paven-boen-og-psykiatri-kan-hjaelpe-homoseksuelle-boern

En journalist spurgte mandag det katolske overhoved, hvad
forældre til et homoseksuelt barn skal gøre.

- Først og fremmest bede. Man skal ikke fordømme, men have
dialog, forståelse og give plads til sønnen eller datteren,
svarede paven.

Kommentar:

Børn - eller rettere sagt unge - skal lave oprør (imod
autoriteterne) for at finde sig selv. HVIS forældrene er fór
autoritære, vanskeliggøres denne processe, som frigørelsen er.
Og det kan nogengange eksempelvis komme til udtryk ved, at
barnet gør det stik modsatte af, hvad forældrene ønsker

Ødipuskomplekset kan OGSÅ ha' en medvirkende faktor, apropos ...

Re: 2018 uge 34 (news samlet)
Date: Sat, 25 Aug 2018 09:41:40 +0200, GMT 07:41
> [...]
>
> === citat start ===
>
> ... Nogle børn bruger simpelthen vredesudbrud som et
> middel til at manipulere deres forældre og få deres

Homoseksuel adfærd kan således godt dække over barnets passive
agressive adfærd!

Jeg hørte således engang om en præst, hvis søn (i protest mod
denne *kristnes* autoritet) gik sine egne veje og blev
homoseksuel. Men en dag indså sønnen, at det slet ikke var ham,
og han gerne ville hjem til sin far igen og forsones. Og det
skete så. Den unge mand er (vist nok) fortsat i dag
heteroseksuel.

Her et andet eksempel (endskønt jeg IKKE har undersøgt det
nærmere):

'I Am Forgiven and Forever Set Free': Global LGBT Activist
Abandons Lifestyle, Surrenders to Jesus
08-21-2018
Emily Jones
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn/2018/august/i-am-forgiven-and-forever-set-free-global-lgbt-activist-abandons-lifestyle-surrenders-to-jesus

Med andre ord:

Og det kræver *ekspertviden* (altså psykolog/psykiater-bistand)
at guide folk her! Tingene er MERE *komplekse* end blot et
spørgsmål om selsualitet!

Så Paven har ret mht., at tingene ikke bare er så nemme, som
nogle mennesker gerne vil foregive (herunder at børnene
udvikler homoseksuelle tilbøjeligheder).

-

Interrupt from ...

> [...]

Hvor mange "godbidder" har "Kanzi" optjent?

Apropos galaktisk *nabohjælp* i relation til "vuggedøden"! ...

FN-chef: De skyldige i Burma (Myanmar) skal findes

File 20.852 ...
Syv kristne grupper i Danmark: LGBT-revolutionen skal bremses
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/homo/20-852

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+112&version=BPH

Salme 112, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

At adlyde Herren giver velsignelse

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+12.11-17&version=BPH

Apostelenes gerninger 12:11-17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Peter sættes på fri fod ved en engels hjælp, fortsat)
2018-08-28 (CET 11:37-8, GMT 09:37-8):

The temptations in your life are no different from what others
experience. And God is faithful. He will not allow the
temptation to be more than you can stand. When you are tempted,
he will show you a way out so that you can endure.
1 Corinthians 10:13

2018-08-29 (CET 11:37-8, GMT 09:37-8):

Those who plant in tears will harvest with shouts of joy.
Psalms 126:5

-

Date: Mon, 27 Aug 2018 08:04:28 +0200, GMT 06:04

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20832

FN-chef: De skyldige i Burma (Myanmar) skal findes

I dag for mange år siden (den 29. august 1943) valgte Danmark
at sige 'nej til samarbejdsoilitikken med nazisterne', der
havde besat vores land! ...
https://da.wikipedia.org/wiki/Samarbejdspolitikken

Frihed er IKKE gratis:

Danskere som døde eller blev såret i kamp 29. august 1943
https://da.wikipedia.org/wiki/Danskere_som_d%C3%B8de_eller_blev_s%C3%A5ret_i_kamp_29._august_1943

-

Merkel fordømmer demonstrationer: 'Heksejagt i gaderne hører ingen
steder hjemme'
kl. 18:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/merkel-fordoemmer-demonstrationer-heksejagt-i-gaderne-hoerer-ingen-steder-hjemme

-

DR S174 tir 28 aug 21:03:06
28.august dr.dk/nyheder 19:31

SMÅ MÆNGDER ALKOHOL KAN SKADE
En ny global undersøgelse viser, at der
er en lille samlet sundhedsrisiko, hvis
man drikker én genstand om dagen, men
anderledes alvorligt ser det ud, hvis
man drikker to eller tre genstande
dagligt:

- Jeg mener, at en konklusion om at vi
så overhovedet ikke skal drikke, er at
tage undersøgelsen for langt, siger Kim
Overvad, professor på Aarhus
Universitet.

- Alkohol er kræftfremkaldende, selv i
lave doser. Men det tyder samtidigt på,
at små mængder alkohol kan have en
beskyttende effekt mod
hjertekarsygdomme, fortæller Kim
Overvad.

Sidste omgang: Er det usundt at drikke alkohol hver dag?
kl. 19:31
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/sidste-omgang-er-det-usundt-drikke-alkohol-hver-dag

-

DR S175 tir 28 aug 21:03:06
28.august dr.dk/nyheder 16:55

TRUMP TORDNER MOD GOOGLE
Den amerikanske præsident, Donald
Trump, beskylder Google for at
manipulere søgeresultaterne, så der
kommer en overvægt af negative
historier, når man søger på hans navn.

Det skriver han på Twitter.

Hvis man søger på ordene "Trump News"
på Google, vil 96 procent af
resultaterne være
fra venstreorienterede medier, skriver
han.

Donald Trump nævner ikke kilden til
påstanden. Men det konservative
nyhedsmedie PJ Media skrev det samme
for nogle dage siden i en analyse.

Trump søgte på sit eget navn - nu tordner han mod Google
kl. 21:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-soegte-paa-sit-eget-navn-nu-tordner-han-mod-google

-

DR S116 ons 29 aug 08:51:53
28.august dr.dk/nyheder 23:06

FN-CHEF: DE SKYLDIGE SKAL FINDES
Der bør ses med alvor på en ny FN-
rapport om Myanmar. Den anbefaler, at
Myanmars hærchef og flere af landets
generaler stilles for en domstol for
forsøg på folkedrab og forbrydelser mod
menneskeheden.

Det siger FN's generalsekretær, Antonio
Guterres, i FN's Sikkerhedsråd tirsdag
aften.
Han tilføjer, at det er afgørende at
placere et ansvar, hvis der skal ske
reel forsoning i Myanmar.
Sikkerhedsrådet er tirsdag aften samlet
for at drøfte situationen i Myanmar.
Omkring 700.000 rohingya-muslimer er
drevet på flugt i løbet af et år.

/ritzau/Reuters

FN-chef: FN bør alvorligt overveje rohingya-rapport
28. Aug. 2018 kl. 23:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-chef-fn-bor-alvorligt-overveje-rohingya-rapport

-

DR S119 ons 29 aug 08:51:53
29.august dr.dk/nyheder 05:45

MYANMAR AFVISER ROHINGYA-RAPPORT
Myanmar afviser resultaterne af en ny
FN-undersøgelse, der viser, at landets
militær har forsøgt at udføre folkedrab
på det muslimske rohingya-mindretal.

Det siger en talsmand for Myanmars
regering onsdag i landets første
reaktion på rapporten, der blev
præsenteret mandag.

- Vi gav ikke FN adgang til Myanmar.
Derfor er vi ikke enige i - ej heller
accepterer vi - nogen resolutioner fra
FN's Menneskerettighedsråd, siger
talsmand Zaw Htay til den myanmarske
avis Global New Light ifølge
nyhedsbureauet AFP.
/ritzau/

Myanmar afviser FN-rapport om drab på rohingya-muslimer
kl. 05:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/myanmar-afviser-fn-rapport-om-drab-pa-rohingya-muslimer

Kommentar:

Hitler mente jo heller ikke, at han havde gjort noget galt!

-

DR S120 ons 29 aug 08:51:53
29.august dr.dk/nyheder 06:10

60 BILBRANDE: SSP SÆTTER IND
De seneste måneders bilafbrændinger i
hovedstadsområdet, får både SSP og
politi til at sætte ind.

En optælling, P4 København har lavet,
viser, at der har været 60
bilafbrændinger i hovedstadsområdet
siden maj måned - størstedelen i
København.

Derfor har både SSP København og
Københavns Politi ekstra mandskab på
gaderne for at opsøge de unge.

- Vi understreger vigtigheden af, at
det er ganske alvorlig kriminalitet, og
at der kan komme enorme erstatningskrav
ud af det, siger Tommy Laursen,
sekretariatschef SSP København.

Mere end 60 bilbrande i alt: Politi og kommune sætter ekstra mandskab ind
kl. 06:10
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/hovedstadsomraadet/mere-end-60-bilbrande-i-alt-politi-og-kommune-saetter-ekstra

-

Fire millioner flygtningebørn går ikke i skole
kl. 09:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fire-millioner-flygtningeborn-gar-ikke-i-skole

Trump tordner mod Google: Søgninger giver 'fake news'
28. aug. 2018, 15:43
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-28-trump-tordner-mod-google-soegninger-giver-fake-news

Googles søgemaskine skjuler de gode historier om Donald Trump
og det republikanske parti og fremhæver de dårlige, mener
præsidenten.

Kommentar:

Og kanske der er lidt om snakken!

-

Syv kristne grupper i Danmark: LGBT-revolutionen skal bremses
28. aug. 2018, 22:25
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-08-28-syv-kristne-grupper-i-danmark-lgbt-revolutionen-skal-bremses

En række kristne organisationer danner nu fælles front mod de
flydende kønsidentiteter herhjemme.

Det skal være slut med den flydende kønsidentitet. Syv kristne
grupper har fået nok, og på et møde 17. september vil de sammen
lægge en plan for, hvordan de kommer problemet til livs.

+

Kristne grupper vil bremse LGBT-bevægelserne
29. august 2018, kl. 0:58
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/kristne-grupper-vil-bremse-lgbt-bevaegelserne

Homoseksualitet, biseksualitet, transkønnethed, interkønnethed
og flydende kønsidentitet er blevet mere udbredt og accepteret
i Danmark.

Men den udvikling er gået for vidt, mener flere kristne
grupper, der føler sig ekskluderet fra samfundet og frataget
retten til at have en anden mening om kønsidentitet.

Det skriver Berlingske onsdag.

Subject: Russisk oppositionsleder fængslet. Igen. Igen -
Re: 2018 uge 35 (news samlet)
Date: Tue, 28 Aug 2018 08:43:14 +0200, 06:43
20850 news:5b84ef05$0$686$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/YIpcPsR_dUQ/sy7fRckTEgAJ
> [...]

> barnet gør det stik modsatte af, hvad forældrene ønsker
>
> Ødipuskomplekset kan OGSÅ ha' en medvirkende faktor, apropos ...

Lyder fornuftigt, men vær *realister*:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+1.24-32&version=DN1933

Romerne 1,24-32, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

.... de, der øve sådanne Ting, ..., dog ikke
alene gøre det, men også give dem, som øve det, deres
Bifald.

Gud har givet os mennesker *frihed* til 'nej' til Ham, fordi
Kærligheden° ALDRIG tvinger (noget fanatiske muslimer BURDE
tænke "lidt" mere over denne kærlighedens natur, fremfor med
vold, mord død og ødelæggelse - herunder det at flyve ind i
skyskrabere med det formål at myrde så mange *uskyldige*
mennesker som overhovedet mulig - forsøge at tvinge alle os
andre til at makke ret, skønt *Ophavsretten* MANGLER)!

Og det må vi respektere, SELVOM det får konsekvenser for disse
mennesker, at de (i deres *oprør* mod Gud) så vælger
svinestien og i sidste ende fortabelsen!

Det er deres egen valg!

Men SELVFØLGELIUG skal deres *propaganda* modsiges (så den IKKE
står alene og dermed foregiver at være (hele) sandheden)!

Så held og lykke med dette ... :-)

Og husk:
Gud *ELSKER* synderen NO MATTER WHAT (selvom Han hader
synden) ... :-)

Faktisk ELSKER Han synderen så højt, at Han ofrede sit liv for
denne (på Golgathas kors)!

Dét er vores mission at 'pege hen på Ham°', fordi når mennesker
først møder Skaberen Hamselv *personligt*, da skal alting nok
blive godt igen ... :-)

Gud har jo *magt* til at frelse det fortabte ... :-)

Og det er jo derfor, vi elsker Ham°, *Frelseren*!

Havde Han ikke denne stærke vilje (at beflippe sig på at frelse
det fortabte, fremfor at fryde sig over at de måske ligefrem
*tortureres* i helvede, som jo KUN en *sadist* kunne tænke og
ønske, apropos *falske* profeter m.m.) ...

Havde Han ikke denne stærke vilje til at frelse, da ville Han
nok IKKE leve op til min (og andres) forventninger om, HVAD en
Guddom er!

Hmm ... (memory on from) ...

> [...]
>
> Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
> død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

Og "kanske" det er her (Mennesker, der aldrig har fået
tilfredsstillet deres behov for kærlighed), skoen i
virkeligheden klemmer?

-

Trump advarer Google, Facebook og Twitter: Træd varsomt
28. aug. 2018, 23:18
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-28-trump-advarer-google-facebook-og-twitter-traed-varsomt

-

Trumps kritik af Google er usaglig, siger dansk søgeekspert
28. aug. 2018, 23:20
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-28-trumps-kritik-af-google-er-usaglig-siger-dansk-soegeekspert

-

Jæger dræbt af isbjørn på ubeboet ø i Canada
29. aug. 2018, 11:25 ...

-

104 SVT Text Onsdag 29 aug 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Guterres stöder Myanmar-rapport....130
* Myanmar förkastar FN-rapport.......131

* Två döda i flygkrasch i Nordnorge..132

* Man greps för mordplan mot Wilders 133

* Blivande astronaut lämnar Nasa.....134

* Iran: "Misstänkta spioner gripna"..135

Stor ökning av könssjukdomar i USA 136

Google svarar på attack från Trump 137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 29 aug 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Fredsavtal i Sydsudan godkänt......138

Omval i Mali i oktober.............139

Madsen flyttad till nytt fängelse..140

FN: "Krigsbrott i Jemen"...........141
Kriget i Jemen bröt ut 2015.......175-

* Notiser: Vaccin till danska män...148f

-

135 SVT Text Onsdag 29 aug 2018
UTRIKES PUBLICERAD 29 AUGUSTI

Iran: "Misstänkta spioner gripna"

Irans minister med ansvar för landets
underrättelsetjänst, Mahmoud Alavi,
uppger i en intervju med statlig tv
i landet att tiotals spioner gripits
i ett antal "anti-terroroperationer".

Mahmoud Alavi säger till PressTV
att de flesta av de gripna har dubbelt
medborgarskap och att de planerade
att mörda en sunnitisk imam.

Enligt Reuters uppmanar Alavi nu
medborgare att informera myndigheterna
om personer med dubbelt medborgarskap.

Alavi uppgav inte vilka länder de
påstådda spionerna ska ha arbetat för.

-

137 SVT Text Onsdag 29 aug 2018
UTRIKES PUBLICERAD 28 AUGUSTI

Google svarar på attack från Trump

USA:s president Donald Trump svingar
nu vilt mot teknikjätten Google, som
han hävdar har riggat nyhetsrapporter-
ingen och företrädesvis presenterar
negativa nyheter om honom själv.

På Twitter skriver Trump att en
sökning på Google resulterar i
"rapporter från Fake News Media" (sic)
och syftar då bland annat på CNN.

Google förnekar bestämt Trumps
anklagelser. "Sökfunktionen används
inte för politiska syften och vi
påverkar inte våra sökresultat i någon
politisk riktning", svarar
teknikjätten via mejl.

-

138 SVT Text Onsdag 29 aug 2018
UTRIKES PUBLICERAD 29 AUGUSTI

Fredsavtal i Sydsudan godkänt

Den sydsudanesiske rebelledaren Riek
Machar har godkänt en slutversion av
det fredsavtal med regeringen som ska
sätta punkt för den långdragna
konflikten.

Beskedet kom sent på tisdagskvällen,
sedan Riek Machar tidigare under dagen
sagt sig vägra skriva under. Men
signaturen kommer inte på pränt förrän
om ett par dagar.

Sudan har hjälpt till att förhandla
fram avtalet mellan rebellerna och
Sydsudans president Salva Kiir. Den 5
augusti skrev parterna under ett avtal
om eldupphör.

-

NRK:
28. august 2018 kl. 07:44 - 29. august 2018 kl. 07:26, error

29. august 2018 kl. 11:35

-

Terrorists hjem blev jævnet med jorden
Af Anders Hjorth Vindum 28. August 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/terrorists-hjem-blev-jaevnet-med-jorden

For en måned siden blev en 31-årig familiefar myrdet af en
17-årig palæstinenser. I dag blev terroristens familie hjemløs.

-

Nikki Haley calls for examination on Palestinian right of return

The UN ambassador said the region must push the Palestinians to
the negotiating table.

By Michael Wilner
August 29, 2018 01:50
https://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/We-have-to-look-at-right-of-return-Haley-says-566020

-

Haley: Palestinian ‘right of return’ should be ‘off the table’

Signaling move towards major policy shift, US ambassador to UN
questions Palestinian refugee numbers as Trump administration
prepares to roll out peace plan

By Eric Cortellessa
Today, 5:22 am
https://www.timesofisrael.com/haley-palestinian-right-of-return-should-be-off-the-table/

-

Russia to hold biggest military drills since Cold War

Almost 300,000 troops and 1,000 aircraft will take part in mass
war games 'even bigger' than Soviet Union's huge 1981 Zapad
exercises

By Anna MALPAS Today, 6:15 am
https://www.timesofisrael.com/russia-to-hold-biggest-military-drills-since-cold-war/

Kommentar:

Sidste gang Putin holdt militær-"øvelse" gik de til angreb på
Georgien, så ...

Vær beredt på det værste (fordi psykopater er *grådige*,
apropos drømmen om Verdensherredømmet Hitlers)!

-

Interrupt from ...

> [...]

Hvor mange "godbidder" har "Kanzi" optjent?

Apropos galaktisk *nabohjælp* i relation til "vuggedøden"! ...

How should Israel respond if it can't stop Iran producing nuclear
weapons? + ET-break

File 20.853 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/20-xxx/20-853
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/20-xxx/20-853
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/f/20-xxx/20-853
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/crib-death/20-853
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/3-worldwar/20-853
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/anti-semitism/20-xxx/20-853
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/brainwashing/20-xxx/20-853
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/fire-from-the-sky/20-853
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/muslim-world/20-xxx/20-853
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/20-xxx/20-853
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-galactic-neighbor-help/20-853
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/child-rearing/20-853
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/pligtforsoemmelse/20-853
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/preventive-attack/20-853

Google-auto-translation:
From Danish to Arabic (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=ar&u=

From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=

From Danish to Hebrew (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=iw&u=

Google-auto-translation:
From Danish to Persian (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=fa&u=

This file will be send to ...

1
Israel

2
Fanatistan (Iran)

3
Muslim World

4
International Courts (ICJ and ICC)

Other news:

Optakt til amerikansk fredsplan i Mellemøsten: Ingen »right of return«

PET: Nyt magasin skal forebygge radikalisering af unge

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+113&version=BPH

Salme 113, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Den almægtige Guds godhed

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+12.18-25&version=BPH

Apostelenes gerninger 12:12-25, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Peter sættes på fri fod ved en engels hjælp, fortsat)

Herodes bliver straffet

Barnabas og Saul vender tilbage til Antiokia

Date: Mon, 27 Aug 2018 08:04:28 +0200, GMT 06:04

> [...]

Optakt til amerikansk fredsplan i Mellemøsten: Ingen »right of return«

PET: Nyt magasin skal forebygge radikalisering af unge

Putin giver sig: Kvinder skal kun arbejde fem år længere
kl. 13:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/putin-giver-sig-kvinder-skal-kun-arbejde-fem-aar-laengere

-

20.000 kinesere undersøgt: Luftforurening skader intelligensen
kl. 15:16
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/20000-kinesere-undersoegt-luftforurening-skader-intelligensen

-

DR S130 ons 29 aug 18:51:05
29.august dr.dk/nyheder 17:14

PET LANCERER MAGASIN
PET lancerer i fællesskab med
Medierådet for Børn og Unge og
Nationalt Center for Forebyggelse af
Ekstremisme i morgen onlinemagasinet
"Nettets vildveje om løgn,
manipulation og propaganda online", som
stiller skarpt på unge og ekstremisme
på nettet. Magasinet er dog ikke
henvendt til de unge selv. PET forsøger
nemlig at henvende sig til de voksne.

- Vi mener, at det vil have en
forebyggende effekt og sikre, at
voksne, forældre og professionelle er i
stand til at have en samtale med
børnene om, hvad der møder dem på
nettet, siger afdelingschef Henrik
Bjelke Hansen.

PET: Nyt magasin skal forebygge radikalisering af unge
kl. 17:14
https://www.dr.dk/nyheder/indland/pet-nyt-magasin-skal-forebygge-radikalisering-af-unge

-

'Nøglevidne' i Rusland-undersøgelse forlader Det Hvide Hus
kl. 22:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/noeglevidne-i-rusland-undersoegelse-forlader-det-hvide-hus

Juridisk rådgiver Don McGahn har haft flere sammenstød med
Donald Trump.

-

DR S141 tor 30 aug 06:07:53
30.august dr.dk/nyheder 03:26

AMERIKANSK SOLDAT SPIONEREDE FOR IS
En amerikansk soldat med base på Hawaii
har onsdag lokal tid erklæret sig
skyldig i at forsøge at hjælpe Islamisk
Stat (IS).

Sergent Ikaika Kang fortæller således,
at han blandt andet har videregivet
hemmelige militære oplysninger til den
militante organisation.

Han fortæller videre, at han også
leverede en drone, der havde til formål
at spore amerikanske soldater, til den
militante gruppe.

Ifølge anklager Ken Sorensen begyndte
Ikaika Kang at sympatisere med Islamisk
Stat i omkring begyndelsen af 2016.

Amerikansk soldat tilstår: Leverede hemmelige oplysninger til IS
kl. 03:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/amerikansk-soldat-tilstar-leverede-hemmelige-oplysninger-til

-

Afhængig af ros: Din hjerne stræber konstant efter anerkendelse
kl. 06:29
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/afhaengig-af-ros-din-hjerne-straeber-konstant-efter-anerkendelse

Urmennesket inde i dig er hunderæd for at blive skubbet ud af
flokken.

3700 dør årligt af luftforurening: Her er de største syndere
29. aug. 2018, 17:37
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-08-29-3700-doer-aarligt-af-luftforurening-her-er-de-stoerste-syndere

01 Brændeovne

[ ... ]

02 Trafik

[ ... ]

03 Kraftværker

[ ... ]

04 Skibe

[ ... ]

05 Stearinlys og madlavning

-

Du er en af de største CO2-udledere i verden - hvordan kan du skære ned?
29. aug. 2018, 18:08
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-08-29-du-er-en-af-de-stoerste-co2-udledere-i-verden-hvordan-kan-du-skaere-ned

C02-aftryk pr. indbygger i forskellige lande

Angivet i ton pr. år. Tallene dækker alle drivhusgasser
omregnet til tilsvarende CO2-udledning - såkaldte
C02-ækvivalenter.

Australien 27
USA 25
Danmark 19
Tyskland 16
Sverige 14
Rusland 11
Verdensgennemsnit 8
Tyrkiet 7
Kina 6
Indien 1

Kilde: The Global Resource Footprint of Nations

[ ... ]

Gennemsnitsdanskerens udledning af drivhusgasser

Angivet i ton.

Fælles forbrug 5,0

Ting og sager 4,5

Mad og drikke 3,0

Energi 2,5

Service og kommunikation 1,0

Fly 1,0

Kilde: Concito

-

Kvinde tilstod mord for 20 år siden - nu vil dansk advokat have hende
frikendt
30. aug. 2018, 06:15 ...

-

104 SVT Text Torsdag 30 aug 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Maduro: Lämna ekonomiskt slaveri...130

Ex-regeringschef lämnar sitt parti 131

"Syrisk offensiv mot rebeller".....132

Polis sköt man som bor i Sverige...133

Två döda i flygkrasch i Nordnorge..134

Damm brast i Myanmar...............135

Notiser: FN-kritik mot Nicaragua...148

-

148 SVT Text Onsdag 29 aug 2018
VÄRLDEN I KORTHET 30 AUGUSTI

Nicaragua FN anklagar regeringen för
att ha begått brott mot mänskliga
rättigheter då demonstationer mot
president Daniel Ortega slagits ner.
"Förtryck mot de protesterande pågår i
Nicaragua medan världen tittar åt
andra hållet", säger FN-kommissarien
Zeid Ra'ad al-Hussein.

-

NRK:
29. august 2018 kl. 11:35 - 30. august 2018 kl. 06:42, error

30. august 2018 kl. 07:26

-

Optakt til amerikansk fredsplan: Ingen »right of return«
Af Anders Hjorth Vindum 29. August 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/optakt-til-amerikansk-fredsplan-ingen-right-of-return

USA går i struben på UNRWA - og vil have spørgsmålet om "right
of return" af forhandlingsbordet

[ ... ]

... Hun sagde også, at »palæstinenserne bliver ved med at
skælde USA ud«, mens de »samtidig gerne vil have UNRWA’s
penge«, som USA har været den største donor til. Men det er
slut nu. Og rygterne går på, om USA helt vil trække støtten.

[ ... ]

Rigtig mange jøder måtte i øvrigt flygte fra arabiske lande til
Israel – både da staten blev oprettet, og i de efterfølgende
år. For deres vedkommende har der aldrig været tale om ret til
at vende tilbage, fordi de har fundet et sikkert hjem i Israel.
Mange mener, at det palæstinensiske flygtningeproblem bevidst
er blevet holdt i live af de arabiske lande og af
palæstinenserne selv, fordi de vil bruge det i kampen mod
Israel – og fordi det vil ødelægge Israel, hvis de mange
flygtninge en dag skulle få lov at flytte til landet.

Optakt til amerikansk fredsplan: Ingen »right of return«
29. august 2018, kl. 17:08
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/nyt-magasin-skal-ruste-unge-mod-ekstremisme-paa-nettet

-

Nye fund afslører hellig krig fra jødisk side
29. august 2018, kl. 0:00
Morten Hørning Jensen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/nye-fund-afsloerer-hellig-krig-fra-joedisk-side

I juli måned fandt jødiske arkæologer syd for tempelpladsen i
Jerusalem denne ekstremt sjældne oprørsmønt. Den blev trykt i
månederne op til templets ødelæggelse og rummer en bøn om
”Zions forløsning”. Da alt menneskeligt håb syntes ude, tyede
oprørerne til én af Esajas’ profetier.

Belejrede og næsten besejrede sendte jødiske oprørere få
måneder før templets fald år 70 e.Kr. en ny mønt i omløb med et
citat af profeten Esajas om ”Zions forløsning”. Under nye
udgravninger er der fundet flere eksemplarer af denne ekstremt
sjældne mønt, der afslører oprørernes religiøse motivation

-

Rohingya crisis: Myanmar leader Suu Kyi 'should have resigned'

37 minutes ago, time now CET 07:44

https://www.bbc.com/news/world-asia-45351000

Kommentar:

Ja, fordi HVORDAN skal man ellers protestere?

-

How should Israel respond if it can't stop Iran producing nuclear weapons?

Former deputy national security council chief Chuck Freilich
believes in planning for the worst.

By Yonah Jeremy Bob
August 30, 2018 08:42
https://www.jpost.com/International/How-should-Israel-respond-if-it-cant-stop-Iran-producing-nuclear-weapons-566136

Kommentar:

I (vi) bliver nødt til at være *realister*:

Hidentil har dem, der besidder atomvåben haft et såkaldt
normalt nøgternt syn på liv og død. Man var og er klar over,
at det er slut, når man dør!

Man har derfor kunnet afskrække modparten med truslen om en
altomfattende atomar *gengældelse*, hvis denne angreb.

Men sådan forholder det sig IKKE med de religiøse *galninge*.
De forherliger ligefrem døden! Kald det bare hjernevask!

Og med atomvåben vil disse galninge med MEGET stor
sandsynlighed opstarte 3. Verdenskrig.

Navnlig alle dem, der stræber Jer jøder efter livet, vil med
stor sandsynlighed kaste atombomben over Jerusalem!

Så ...

HVIS man ønsker at overleve, må man *forhindre* dette
atomvåbenangreb!

Og det vil - med andre ord - sige, at frygten i sig selv skaber
krigen, for man kan jo IKKE forhinde et atomvåbenangreb ved
blot at stå passivt ude på sidelinien og se på! Man er TVUNGET
til et såkaldt præventivt forebyggende angreb med henblik på at
ødelægge disse våben!

Iran fører dermed (med sin krigeriskhed) en *selvmordskurs*!

Spørgsmålet er derfor UDELUKKENDE:

Hvor mange andre river de med sig i døden?

Om her må I så selv vurdere, HVORNÅR og HVORDAN man skal gribe
ind!

Fordi ...

Vi andre *civilister* har IKKE tilstrækkelig militær
information til at kunne vurdere, HVORNÅR risikoen bliver fór
stor!

Og vi har heller ikke information om, HVAD der skal til for
at ødelægge disse truende angrebsvåben!

Skal der eksempelvis atomvåben til, for at forhinde fjenden i
at myrde en?

Og her må tommelfingerreglen så være, at dersom en fjende truer
selve ens eksistens, da har man ret til i selvforsvar at
forhindre dennes ondskab ( apropos Esters Bog)!

[
Du vil jo heller ikke bryde dig om at blive truet på livet,
vel?

Så ...

Ønsker man IKKE at blive angrebet med atomvåben, da skal man
nok heller ikke true andre mennesker med eksistensudryddelse
(apropos antisemitisme)!

Det er som at "lege" med ilden, og det får ALTID konsekvenser!
]

Men - som tidligere sagt: Det er KUN *demokratier*, der har
denne ret til at forsvare sig selv. Diktaturstater er
modbydelige og har derfor IKKE denne ret. Det gælder fx.
Nordkorea, Iran...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2018-08-30, Thursday, day no 242, CET 08:09, GMT 06:09)
- "Syrien"

Nå da da! Jeg havde IKKE lige regnet med dette interrupt, ET!

Men Okay. Du er ALTID hjertelig velkommen til at blande dig i
disse sager.

Og tillad mig i den forbindelse at minde dig om følgende:

> [...]

Hvor mange "godbidder" har "Kanzi" optjent?

Apropos galaktisk *nabohjælp* i relation til "vuggedøden"! ...

Please *understand*, my friend!...

CET 08:14
- "Jeg vil"

14
- "ihukomme"

14
- "dit ønske,"

14
- "my friend."

Hmm ... (memory on from) ...

Sodoma:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gen+18.17&version=BPH

1 Mosebog 18:17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Undervejs sagde Herren til sig selv: „Hvorfor skulle jeg
ikke indvi Abraham i mine planer?

Merci ... :-)

Hmm ... (memory on from *pligtforsømmelse*) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+125.3&version=BPH

Salme 125:3 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

[I længden tillader Han (jahveh) ikke
de onde at herske over retfærdige;
ellers ville også de retfærdige begynde at handle ondt,
når de blev tvunget dertil.]

Vi KUNNE ha' undgået dette onde (som atomkrig jo er), HVIS man
havde været sig sit ansvar bevidst om dømt og straffet
diktaturstater - i TIDE - for terrorisme, Forbrydelse mod
Menneskeheden ogf Folkedrab!

ET!

Må jeg også be' dig om en anden ting:

Syntax:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+11.6&version=BPH

Aabenbaringen 11:6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

De får også magt til at ... sende alle slags plager over
jorden, når de ønsker det.

Medens jeg var i færd med at oprette mappen ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-galactic-neighbor-help/20-853
... klokken CET 08:53:1x(22, delay around -30 -> real time
CET 08:52:4x, GMT 06:52:4x)
... fastfrøs min "skrivemaskine" pga. hackeraktivitet (endskønt
jeg havde reinstalleret Operativ Systemet)!

(Det er desværre IKKE første gang i senere tid, at de angrebet
på denne måde.)

Som *straf*:

Jævn Murmansk med jorden (hvis det var dem
(Psykoipatistan/Kleptokratistan), der angreb), så de står
FULDSTÆNDIG forsvarsløse.

"Kanske" de da holder op med deres narrestreger (apropos
*pædagogisk* "børneopdragelse")!

Og lad dem, der personlig deltog i angrebet omkomme, så
bagmændene ikke tør gentage det (og heller ej fremover har
medarbejdernes opbakning)!

Ellers vil det jo *gentage* sig i uendelighed, og ønsker du,
ET, at få mundkurv på (af disse dumme svin)?

Nej, vel!

Ergo må de straffes!

SMOKE THEM OUT!

"Melodi":

Et klask i røven kan få hvem-som-helst på bedre tanker!

NEXT:

Opret mapperne ...
[...]
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/punishment/20-853
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/smoke-them-out/20-853

-

Interrupt from ...

> [...]

Hvor mange "godbidder" har "Kanzi" optjent?

Apropos galaktisk *nabohjælp* i relation til "vuggedøden"! ...

Rusland blokerer FN-rapport efter uenigheder om Nordkorea

Iran Sentences 4 Christians to 45 Years in Prison for Believing in Jesus
Christ

Trump truer med at forlade WTO

Indre Mission: Køn er uforanderligt
Er normer for køn og seksualitet skadelige?

Vatican Removes Pope Francis' Comments Advising Parents to Seek
Psychiatric Help for Gay Children

Lad dem, der går ind for monarkiet, betale regningen!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+114&version=BPH

Salme 114, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herren hjælper sit folk

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Tit+1.1-9&version=BPH

Titus 1:1-9 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Indledende hilsen

Ledere i menigheden
2018-08-30 (CET 11:37-8, GMT 09:37-8):

LORD, if you kept a record of our sins, who, O Lord, could ever
survive?
Psalms 130:3

-

Date: Mon, 27 Aug 2018 08:04:28 +0200, GMT 06:04

> [...]

Psychiatric Help for Gay Children

Lad dem, der går ind for monarkiet, betale regningen!

DR S147 tor 30 aug 17:09:24
30.august dr.dk/nyheder 10:11

CNN FASTHOLDER TRUMP-HISTORIE
Den amerikanske tv-station CNN siger,
at den har flere kilder, som bekræfter
en historie om, at præsident Donald
Trump på forhånd havde kendskab til et
møde med en russisk advokat, som ville
levere oplysninger, der kunne skade
Hillary Clinton under
præsidentvalgkampen i 2016.

CNN fastholder historien, også efter at
en central kilde har trukket sig.

- Vi har mere end en kilde til
historien, som blandt andre
journalisterne Jim Sciutto og
Watergate-legenden Carl Bernstein står
bag.

Trump langer ud efter Watergate-journalist: 'En degenereret idiot'
kl. 10:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-langer-ud-efter-watergate-journalist-en-degenereret-idiot

-

DR S149 tor 30 aug 17:09:24
30.august dr.dk/nyheder 11:12

DRONNINGEN BEHOLDER APANAGE
Det kommer ikke til at få økonomiske
konsekvenser for dronningen og
kongehuset, at prins Henrik døde
tidligere i år. Det fremgår af
regeringens finanslovsudspi.

Her foreslås det, at dronningen
tildeles 84,6 millioner kroner i 2019.

Det er 9,8 millioner kroner mere end i
år, men samtidig er der altså også
forsvundet en post i regnskabet på 8,5
millioner kroner, svarende til den
apanage, som gik til prins Henrik.

Fraregner man den, svarer det til en
stigning på 1,3 millioner kroner eller
knap to procent.

Dronningen får lov til at beholde prins Henriks apanage
kl. 11:12
https://www.dr.dk/nyheder/politik/dronningen-far-lov-til-beholde-prins-henriks-apanage

Kommentar:

Ligesom mht. Folkekirken, hvor KUN dem, der er medlemmer,
betaler skat hertil, skal KUN de folk, der går ind for
Monarkiet, betale regningen. Og alle vi andre slippe!

-

Nordjysk skole vil ikke anmelde niqab-klædt mor til politiet
kl. 12:20
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/nordjysk-skole-vil-ikke-anmelde-niqab-klaedt-mor-til-politiet

Hvis I lærer børn at skide på loven, så får I også lort i
hovedet!

-

Uret tikker: Klimaforskere giver os kun 17 år til at forhindre katastrofen
kl. 14:00
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/uret-tikker-klimaforskere-giver-os-kun-17-aar-til-forhindre-katastrofen

-

DR S152 tor 30 aug 17:09:24
30.august dr.dk/nyheder 15:25

SAMUELSEN ØNSKER USA-AFHÆNGIGHED
Under præsident Donald Trumps ledelse
er forholdet til USA nu på et niveau,
hvor det kvalificerer til at blive
behandlet som et hovedpunkt, når EU's
udenrigsministre mødes.

Det er ifølge EU's udenrigschef første
gang, at udenrigsministrene skal drøfte
forholdet, og USA synes i øjeblikket at
splitte EU-landene.

Mens de store EU-kernelande Frankrig og
Tyskland på det seneste har
argumenteret for, at Europa skal være
mindre afhængig af USA, så vil
udenrigsminister Anders Samuelsen (LA)
fastholde det nuværende forhold.

Samuelsen ønsker USA-afhængighed: 'Tydeligt, at Europa ikke kan klare
det selv'
kl. 15:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/samuelsen-onsker-usa-afhaengighed-tydeligt-europa-ikke-kan-klare-det-selv

-

DR S153 tor 30 aug 17:09:24
30.august dr.dk/nyheder 15:51

RAPPORT: IRAN OVERHOLDER ATOMAFTALE
Selvom der hersker usikkerhed om
fremtiden for den atomaftale, som Iran
har indgået med USA og en række andre
lande, holder iranerne sig inden for
aftalen.

Det viser en kvartalsrapport fra Det
Internationale Atomenergiagentur
(IAEA), som har undersøgt at Iran har
holdt sig inden for grænserne for,
hvilket niveau landet må berige uran,
hvor meget beriget uran der må
opbevares og andre bestemmelser i
aftalen.

Det er IAEA's anden rapport om det
iranske atomprogram, siden den
amerikanske præsident, Donald Trump, i
maj trak USA ud af aftalen.

Rapport: Iran overholder sin del af atomaftale
kl. 15:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rapport-iran-overholder-sin-del-af-atomaftale

-

V-ordfører forundret over niqab på skole: Det er et indlysende lovbrud
kl. 16:28
https://www.dr.dk/nyheder/indland/v-ordfoerer-forundret-over-niqab-paa-skole-det-er-et-indlysende-lovbrud

-

Brutal sag om voldtægt og tortur ryster Marokko
30. Aug. 2018 kl. 19:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/brutal-sag-om-voldtaegt-og-tortur-ryster-marokko

-

DR S155 fre 31 aug 07:43:03
30.august dr.dk/nyheder 19:30

INDRE MISSION: KØN ER UFORANDERLIGT
Kan man være dansk, når man mener at
køn er biologisk defineret, det spørger
formand for Indre Mission Hans-Ole
Bækgaard.
Udtalelsen kommer i kølvandet på
Copenhagen Pride, hvor statsminister
Lars Løkke Rasmussen talte om kærlighed
og tolerance:
- Mennesker og kærlighed kommer i mange
former. Og der er rigeligt plads til
alle.
Vi her til lands siger fra overfor
kræfter, som ønsker fortidens
forstokkede menneskesyn, siger
statsminister Lars Løkke Rasmussen.
Statsministerens ord bliver kritiseret
af Hans-Ole Bækgaard.

Indre Mission: Queer-ideologien skal ikke være definerende for samfundet
30. Aug. 2018 kl. 19:30
https://www.dr.dk/nyheder/indland/indre-mission-queer-ideologien-skal-ikke-vaere-definerende-samfundet

-

Verdens højeste rente: Argentina i dyb økonomisk krise
30. Aug. 2018 kl. 20:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/verdens-hoejeste-rente-argentina-i-dyb-oekonomisk-krise

-

Naziafsløringer fælder ni kandidater hos Sverigedemokraterne
30. Aug. 2018 kl. 21:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/naziafsloeringer-faelder-ni-kandidater-hos-sverigedemokraterne

-

Ny trusselsvurdering: Digitale forbrydere fra Nordkorea ville røve
Danske Bank
30. Aug. 2018 kl. 22:26
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ny-trusselsvurdering-digitale-forbrydere-fra-nordkorea-ville-roeve-danske-bank

-

Astronauter lapper hul i rumskib med tape og fugemasse
kl. 05:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/astronauter-lapper-hul-i-rumskib-med-tape-og-fugemasse

Et mikroskopisk hul på to millimeter betød, at der pludselig
lækkede ilt fra Den Internationale Rumstation.

-

DR S162 fre 31 aug 07:49:34
31.august dr.dk/nyheder 06:40

TRUMP TRUER MED AT FORLADE WTO
USA's præsident, Donald Trump, truer
med at trække USA ud af
verdenshandelsorganisationen WTO. Det
siger han i et interview med
nyhedsbureauet Bloomberg News.

- Hvis de ikke tager sig sammen, vil
jeg trække os ud af WTO, siger Donald
Trump.

Han har tidligere sagt, at USA har
ulemper, fordi landet gennem mange år
er blevet behandlet "meget dårligt" af
WTO, der bør "ændre adfærd".

Tilbagetrækning fra WTO vil være et
slag for det multilaterale
handelssystem, der med hjælp fra USA
blev lavet efter Anden Verdenskrig.

Trump truer med at trække USA fra WTO
kl. 06:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-truer-med-traekke-usa-fra-wto

Enormt lag af varmt vand opdaget 50 meter under isen i Arktis
30. aug. 2018, 16:39
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-30-enormt-lag-af-varmt-vand-opdaget-50-meter-under-isen-i-arktis

-

Danmark skal til at købe olie i udlandet
30. aug. 2018, 18:55
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-08-30-danmark-skal-til-at-kobe-olie-i-udlandet

2017 var det sidste år, hvor Danmark var selvforsynende med
olie. Produktionen nedskrives nu med otte procent.

-

Stjerneskuespiller anmeldt for voldtægt
30. aug. 2018, 19:19 Opd. 30. aug. 2018, 19:33
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-30-stjerneskuespiller-anmeldt-for-voldtaegt

Den franske skuespiller Gérard Depardieu er anmeldt for
voldtægt ...

[ ... ]

I 2013 vakte det furore i Frankrig, da Depardieu flyttede fra
sit hjemland i protest mod den daværende franske regerings
planer om at indføre en ny skat for de mest velhavende.

I stedet rykkede Depardieu til Rusland, hvor den russiske
præsident, Vladimir Putin, inviterede på middag og tilbød den
franske skuespiller russisk statsborgerskab.

Det takkede Depardieu ja til. Han har siden rost Putin i
medierne.

Kommentar:

Ordene følelsesmæssig *afstumpet* "strejfer" mit sind (og det
kan være forklaringen på, at man ingen betænkeligheder har med
at støtte en *massemorder*)!

-

Nu svarer Google igen på Trumps kritik: - Det er ikke sandt
30. aug. 2018, 20:21
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-30-nu-svarer-google-igen-paa-trumps-kritik-det-er-ikke-sandt

-

Trump bruger delvise sandheder til at sprede fake news om Nafta,
vurderer forsker
30. aug. 2018, 22:37
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-30-trump-bruger-delvise-sandheder-til-at-sprede-fake-news-om-nafta-vurderer-forsker

Kommentar:

Der er et ordsprog, som lyder:

Tyv tror hver mand stjæler.

Det er en *kendsgerning*, at Trump har en såkaldt alternativ
version af sandheden - kald det bare ved dets rette navn: løgn!

Og ligesom tyve tror løgnene, at alle andre lyver (herunder
laver fake news)!

Men lad os da håbe, at præsidenten bliver mere *retsindig* (vi
kan jo alle blive klogere og vokse med opgaverne, vi får
betroet), for dét har Verden brug for!

-

International rumstation stødte ind i meteorit
31. aug. 2018, 05:28
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-08-31-international-rumstation-stodte-ind-i-meteorit

Date: Thu, 30 Aug 2018 09:29:33 +0200, GMT 07:29
20853 news:5b879ce0$0$689$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/YIpcPsR_dUQ/N938wHfjAgAJ

> [...]

> SMOKE THEM OUT!
>
> "Melodi":
>
> Et klask i røven kan få hvem-som-helst på bedre tanker!

?

-

Satellite photos said to show new Iranian missile factory in Syria

Noting facility's apparent similarity to Iran's Parchin
complex, report says site likely spared from Israeli strike
due to nearby Russia anti-aircraft battery

By TOI staff 30 August 2018, 11:32 pm
https://www.timesofisrael.com/satellite-photos-said-to-show-new-iranian-missile-factory-in-syria/

-

Vatican Removes Pope Francis' Comments Advising Parents to Seek
Psychiatric Help for Gay Children
By Michael Gryboski , Christian Post Reporter |
Aug 29, 2018 12:23 PM
https://www.christianpost.com/news/vatican-removes-pope-francis-comments-advising-parents-seek-psychiatric-help-gay-children-227076/

Kommentar:

Åh nej! En *vatnisse* (der IKKE tør gå op mod vinden)! ... :-(

-

Christian Mom Suspended from Facebook for Labeling Transgenderism a
‘Mental Illness’

Michael Foust | ChristianHeadlines.com Contributor |
Thursday, August 30, 2018
https://www.christianheadlines.com/contributors/michael-foust/christian-mom-suspended-from-facebook-for-labeling-transgenderism-a-mental-illness.html

-

Iran Sentences 4 Christians to 45 Years in Prison for Believing in Jesus
Christ
08-29-2018
http://www1.cbn.com/cbnnews/world/2018/august/iran-sentences-4-christians-to-45-years-in-prison-for-believing-in-jesus-christ

-

Multiple Violent Attacks Against Believers Reveal Just How Dangerous it
is For Pakistani Christians
08-30-2018
Emily Jones
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn/2018/august/multiple-violent-attacks-against-believers-reveal-just-how-dangerous-it-is-for-pakistani-christians

-

Nigerian Schoolgirl Who Refuses to Denounce Jesus Begs for Freedom
08-30-2018
Emily Jones
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn/2018/august/nigerian-schoolgirl-who-refuses-to-denounce-jesus-begs-for-freedom

-

Interrupt from ...

> [...]

Hvor mange "godbidder" har "Kanzi" optjent?

Apropos galaktisk *nabohjælp* i relation til "vuggedøden"! ...

Leder af oprørere i Ukranie dræbt (givetvis af Putin) + hacker

USA: Kina hverver spioner

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+115&version=BPH

Salme 115, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Den sande Gud

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Tit+1.10-16&version=BPH

Titus 1:10-16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Falske lærere skal irettesættes

Kommentar:

Mens vi lige er ved emnet:
Syv kristne grupper i Danmark: LGBT-revolutionen skal bremses

Disse mennesker med alternative måder at udleve deres
seksualitet på; de søger andres anerkendelse for at
blive *bekræftet* i deres identitet.

Spejling hedder det i fagsproget.

Men ...

(Lad os til sammenligning ta' en anoreksi-patient)

Bør man bekræfte et individ i dets *forvrængede*
virkelighedsopfattelse?

For en anorekse-patient kan det jo i sin yderste
konsekvens betyde døden!

Bør man ikke hellere så sige sandheden, som man
opfatter den (selvom den måske er upopulær)?
2018-08-31 (CET 11:37-8, GMT 09:37-8):

Harmony is as refreshing as the dew from Mount Hermon that
falls on the mountains of Zion. And there the LORD has
pronounced his blessing, even life everlasting.
Psalms 133:3

-

Date: Mon, 27 Aug 2018 08:04:28 +0200, GMT 06:04

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20832

Leder af oprørere i Ukranie dræbt (givetvis af Putin) + hacker

DR S176 fre 31 aug 18:20:49
31.august dr.dk/nyheder 16:07

USA: KINA HVERVER SPIONER
Kina har iværksat en "super-aggressiv"
hvervekampagne på det faglige og
sociale medie LinkedIn for at
rekruttere amerikanere som spioner.

Det siger en amerikansk
efterretningsleder til Reuters. Ifølge
USA går Kina målrettet efter eksperter,
som har indblik i videnskaber og
avancerede it-industrier - blandt andet
atomenergi, supercomputere,
nanoteknologi, stealth-teknologi og
avanceret miljøteknologi.

LinkedIn oplyser til Reuters, at det
samarbejder med de amerikanske
myndigheder om at få "identificeret" de
pågældende aktiviteter for at få dem
stoppet.

USA: Kina hverver vores eksperter som spioner på LinkedIn
kl. 16:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-kina-hverver-vores-eksperter-som-spioner-pa-linkedin

-

DR S117 fre 31 aug 18:20:44
31.august dr.dk/nyheder 18:09

LEDER AF OPRØRERE I UKRANIE DRÆBT
De prorussiske oprørere i det østlige
Ukraine har mistet deres øverste leder.

Både oprørerne og det russiske
udenrigsministerium har bekræftet, at
Alexander Zakharchenko i dag blev dræbt
af en bombe mod en café i Donetsk.

Zakharchenko, der siden 2014 har været
præsident i den selvudråbte
Folkerepublikken Donetsk, blev 42 år.

Separatisterne og deres allierede
Rusland anklager Ukraine for at stå bag
attentatet mod præsidenten.

Leder af oprørere i Ukraine dræbt af bombe
kl. 18:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/leder-af-oproerere-i-ukraine-draebt-af-bombe

Subject: FN-chef: De skyldige i Burma (Myanmar) skal findes -
Re: 2018 uge 35 (news samlet)
Date: Wed, 29 Aug 2018 12:19:05 +0200, GMT 10:19
20852 news:5b86731c$0$691$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/YIpcPsR_dUQ/YZSe12HYDgAJ
> [...]

> Georgien, så ...
>
> Vær beredt på det værste (fordi psykopater er *grådige*,
> apropos drømmen om Verdensherredømmet Hitlers)!

Det kan også være *massemorderen* Psykopatus-Putin, der er
bagmanden, fordi helw hans hær ALLEREDE ér mobiliseret, -
Own break: nyt hacker-angreb CET 07:20 - ligesom dengang i
august 2008 med angrebskrigen på nabolandet Georgien!

Det er jo det mest idiotiske tidspunkt at begå et attentat,
hvis man var Ukraines præsident!

Så ...

Det er med MEGET stor sandsynlighed Putin, der er i gang med
at udleve hans *psykopatiske* adfærd (med dertil hørende
risiko for *global* atomkrig), for tro ikke at resten af
verden affinder sig med Hitlers angrebskrige (eller dets lige)!

Mht. 07:20
Er der problemer med at ku' tåle at høre sandheden, skiderik?

Barnelig fundet på loft
31. aug. 2018, 19:07 ...

-

NRK:
31. august 2018 kl. 08:30

-

Interrupt from ...

> [...]

Hvor mange "godbidder" har "Kanzi" optjent?

Apropos galaktisk *nabohjælp* i relation til "vuggedøden"! ...

Smoke them out (?): Russisk passagerfly mistede vinge og brød i brand
efter mislykket landing + ET-break

File 20.857 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/20-xxx/20-857
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/smoke-them-out/20-xxx/20-857

Other news:

Rusland anklager Ukraine for mord

USA stopper støtte til palæstina

Nicaragua udviser kritikere fra FN

-

Date: Mon, 27 Aug 2018 08:04:28 +0200, GMT 06:04

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20832

Smoke them out (?): Russisk passagerfly mistede vinge og brød i brand

DR S122 lør 01 sep 07:23:36
31.august dr.dk/nyheder 20:35

NICARAGUA UDVISER KRITIKERE FRA FN
Nicaragua udviser repræsentanter for
FN's kommissær for menneskerettigheder.
Det sker, efter at der er fremlagt en
rapport, som anklager regeringen for
undertrykkelse.

Det bekræfter en FN-kilde og flere
internationale organisationer ifølge AP
og andre medier.

Ordren om at forlade landet kommer to
dage efter, at rapporten fra FN landede
på regeringens bord i Nicaragua.

Over 300 mennesker er blevet dræbt
siden april under store demonstrationer
mod regeringens planer om sociale
nedskæringer. Mange kritikere er smidt
i fængsel.

Nicaragua udviser FN-organisation efter kritisk rapport
31. Aug. 2018 kl. 20:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nicaragua-udviser-fn-organisation-efter-kritisk-rapport

-

Læger uden Grænser: Flygtninge er fanget midt i libysk krigszone
31. Aug. 2018 kl. 21:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/laeger-uden-graenser-flygtninge-er-fanget-midt-i-libysk-krigszone

-

DR S123 lør 01 sep 07:23:36
31.august dr.dk/nyheder 21:38

RUSLAND ANKLAGER UKRAINE FOR MORD
Aleksander Sakhartjenko, lederen for
prorussiske oprørere i det østlige
Ukraine, er fredag dræbt ved et
bombeattentat. Og nu retter Ruslands
præsident, Vladimir Putin, en
anklagende finger mod Ukraines
regering.

Eksplosionen skete i en café i byen
Donetsk.

Ruslands præsident, Vladimir Putin,
hylder i et kondolencebrev Sakhartjenko
for at have været en sand leder og
patriot. Han advarer de skyldige - de
"som ikke ønsker en fredelig politisk
løsning på konflikten".

En slet skjult anklage mod Ukraine.

Rusland anklager Ukraine for drab på oprørsleder
31. Aug. 2018 kl. 21:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-anklager-ukraine-drab-pa-oprorsleder

-

Borgerkrigens sidste store slag rykker nærmere i Syrien
31. Aug. 2018 kl. 22:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/borgerkrigens-sidste-store-slag-rykker-naermere-i-syrien

-

Regeringen: Dansk statsborgerskab kræver håndtryk under ceremonien
31. Aug. 2018 kl. 22:26
https://www.dr.dk/nyheder/politik/regeringen-dansk-statsborgerskab-kraever-handtryk-under-ceremonien

Kommentar:

Skik følge eller land fly!

-

DR S126 lør 01 sep 07:23:04
1.september dr.dk/nyheder 04:04

USA STOPPER STØTTE TIL PALÆSTINA
USA stopper al støtte til FN-
organisationen UNRWA, der hjælper
palæstinensiske flygtninge.

Beslutningen er blevet truffet under
øgede spændinger mellem Donald Trump og
palæstinensiske ledere.

En talsmand for det palæstinensiske
selvstyre, kalder beslutningen et
"groft angreb på palæstinenserne.

USA begrunder beslutningen med, at den
økonomiske model bag UNRWA er en
"uopretteligt fejlslået operation".

/Ritzau/

USA stopper hjælp til palæstinensiske flygtninge
kl. 04:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-stopper-hjaelp-til-palaestinensiske-flygtninge

Cubas katolske kirke: Homoægteskab er de rige landes påfund
01. sep. 2018, 05:30
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-09-01-cubas-katolske-kirke-homoaegteskab-er-de-rige-landes-pafund

-

Passagerfly mistede vinge og brød i brand efter mislykket landing
01. sep. 2018, 07:35
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-09-01-passagerfly-mistede-vinge-og-broed-i-brand-efter-mislykket-landing

De 164 passagerer og seks besætningsmedlemmer overlevede.

Et russisk passagerfly fra Moskva foretog natten til lørdag en
mislykket landing i lufthavnen i Sochi.

Date: Thu, 30 Aug 2018 09:29:33 +0200, GMT 07:29

Subject: Leder af oprørere i Ukranie dræbt (givetvis af Putin) + hacker -
Re: 2018 uge 35 (news samlet)
Date: Sat, 1 Sep 2018 07:43:06 +0200, GMT 05:43
20856 news:5b8a26ed$0$680$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/YIpcPsR_dUQ/CrSeG4VnAwAJ

> [...]

[ ... ]
> Mht. 07:20
> Er der problemer med at ku' tåle at høre sandheden, skiderik?

Midlertidig konklusion:

Found einem *indikator* behind the frontline!
(Little bird singing: Smoke them out)

Må jeg få en tilstandsrapport angående Jeres atomvåben?

Har der været nogen (uforklarlige) uheld?

Har et af dem været ved at sprænge i luften (fx. på Krim eller
i Murmansk)?...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2018-09-01, Saturday, day no 244, CET 08:20, GMT 06:20)
- "Svar mig!"

(08:20-ordene blev udtalt i bydeform!)

-

NRK:
31. august 2018 kl. 08:30

-

Interrupt from ...

> [...]

Hvor mange "godbidder" har "Kanzi" optjent?

Apropos galaktisk *nabohjælp* i relation til "vuggedøden"! ...

Cubas katolske kirke: Homoægteskab er de rige landes påfund, men, men
men ...
Date: Mon, 27 Aug 2018 08:04:28 +0200, GMT 06:04

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20832

Cubas katolske kirke: Homoægteskab er de rige landes påfund, men, men

Rapport om folkedrab kan blive Facebooks fald
kl. 08:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rapport-om-folkedrab-kan-blive-facebooks-fald

Facebook indrømmer at have været for længe om at fjerne
had-beskeder om mindretal i Myanmar.

Stjal nummerplade fra politibil - anholdt 3,5 sekunder senere
01. sep. 2018, 09:00 ...

-

104 SVT Text Lördag 01 sep 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Lula får ej kandidera i nytt val...130
* Övergreppsskandal i Chile växer....131

* Knivdåd kan ha haft terrormotiv....132
USA fryser palestinskt stöd........133

Inget nytt Nafta-avtal ännu........134
Man dog efter 100m-fall i Norge....135

FN-arbetare utvisade ur Nicaragua..136
Rebelledare dödad i Ukraina........137

Macron tror inte på EU-kvotering...138

-

131 SVT Text Lördag 01 sep 2018
UTRIKES PUBLICERAD 1 SEPTEMBER

Övergreppsskandal i Chile växer

Utredningen om sexuella övergrepp
inom katolska kyrkan i Chile växer
allteftersom nya offer träder fram.

Totalt utreds 167 personer inom kyrkan
för att ha begått eller försökt att
hemlighålla sexuella övergrepp mot
barn sedan 1960.

Bland annat anklagas Santiagos
ärkebiskop Ricardo Ezzati för att ha
mörkat övergrepp i sitt stift.

Som en reaktion på chilenarnas avsky
undersöker myndigheterna möjligheten
att dra tillbaka Italienfödde Ezzatis
medborgarskap.

-

137 SVT Text Lördag 01 sep 2018
UTRIKES PUBLICERAD 31 AUGUSTI

Rebelledare dödad i Ukraina

Den proryske rebelledaren i östra
Ukraina Aleksandr Zachartjenko har
dödats i en explosion i ett kafé
i centrala Donetsk.

Uppgiften om att rebelledarens dödats
i ett attentat bekräftas av
Zachartjenkos kansli.

Rysslands utrikesdepartement säger
i en kommentar att det finns all
anledning att tro att regeringen
i Kiev ligger bakom mordet.

Den ukrainska regeringen anklagas även
för att ha "bestämt sig för att ge sig
in i en blodig strid".

-

NRK:
31. august 2018 kl. 08:30 - 1. september 2018 kl. 04:44, error

1. september 2018 kl. 08:27

-

Cubas katolske kirke: Homoægteskab er de rige landes påfund
1. september 2018, kl. 4:23
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/cubas-katolske-kirke-homoaegteskab-er-de-rige-landes-paafund

Kommentar:

Nej! Jeg tror faktisk, at det er noget andet noget, der er i
gang:

I 1960'erne kom p-pillen på markedet ...
http://danmarkshistorien.dk/leksikon-og-kilder/vis/materiale/p-pillens-historie-praevention-foer-pillen/
https://www.information.dk/indland/2010/05/p-pillen-fylder-50-aar-provokerer-stadig
https://www.b.dk/relationer/fakta-historien-om-p-pillen

Det medførte en seksuel frigørelse/revolution.

Og frugten heraf er, at de kristne dyder negligeres, så man
ligefrem sætter en ære i hor og utugt, fordi det jo ikke
længere har nogen konsekvenser! Mennesket er jo en synder og i
natur i oprør mod Gud (efter Syndefaldet)!

Og set i lyset af dette er hor-bryllupper og nu også
homoægteskaber jo bare en bibemærkning, som et sving i
blindgyden!

Det egentlige problem er, at der ved Endetiden kommer et STORT
*frafald* fra Gud (endog INDENFOR Kirkens rækker)!

Spørgsmålet er: HVORDAN kunne man forudse dette for 2000 år
siden?

Og her kommer vi så ind på begrebet profeti (herunder eksistens
af en såkaldt Guddom)!

-

Interrupt from ...

> [...]

Hvor mange "godbidder" har "Kanzi" optjent?

Apropos galaktisk *nabohjælp* i relation til "vuggedøden"! ...

Eksplosjoner fra den syriske militærflyplassen Mezzeh nær Damaskus
Syria blasts at Mezzeh military airport 'not Israeli strikes'

USA er klar til at opruste mod russisk trussel i Ukraine

Pentagon vill dra tillbaka bistånd fra Pakistan pga. støtte til terror

Advokater: Trump nikkede ja til at mødes med Putin under valgkamp

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+116&version=BPH

Salme 116, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Hjælp i dødsangst

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+146&version=BPH

Salme 146, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om at sætte sin lid til Herren

Salmerne 146-150 hører sammen i form og indhold.

https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/193/20-846

Og sammenlægger vi følgende tal ...

1) David har skrevet 73 salmer – han var kongen.

4) Salomo har skreve 2 salmer – var konge.

5) Heman skrev 1 salme – sangleder for David.

6) Etan skrev 1 salme.

7) Moses skrev 1 (salme 90).

+73
+2
+1
+1
+1
=
78

.... da "titter" tallet 78 frem.

Compare with ...

Isotope evidence (Isotop indicier)
78-Pt-193, Platinum
78, Atomic number (Z, Atomnummer)

https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/78

Hmm ...

Det må udforskes nærmere:

150 (Salmer i alt)
-50 (50 Salmer anonyme)
-12 (12 Asaf-salmer)
-10 (10 Korah-salmer)
=
78

HVILKE Salme-nummer er det helt præcist, der anvendes ?

Bog 1:

1
7 stk.
Salme 003, 01, 78, 01, 01

8 stk.
Salme 138, 71, 08, 17, 01
Salme 139, 72, 07, 17, 02
Salme 140, 73, 06, 17, 03
Salme 141, 74, 05, 17, 04
Salme 142, 75, 04, 17, 05
Salme 143, 76, 03, 17, 06
Salme 144, 77, 02, 17, 07
Salme 145, 78, 01, 17, 08

At tælleren slutter udfor Salme 145 KUNNE måske være fordi
145 + 50 (½-life målt i år) = 195 (target)
2018-09-01 (CET 11:37-8, GMT 09:37-8):

God works in different ways, but it is the same God who does
the work in all of us.
1 Corinthians 12:6

-

Date: Mon, 27 Aug 2018 08:04:28 +0200, GMT 06:04

> [...]

Pentagon vill dra tillbaka bistånd fra Pakistan pga. støtte til terror

Advokater: Trump nikkede ja til at mødes med Putin under valgkamp

DR S137 lør 01 sep 10:53:07
1.september dr.dk/nyheder 10:50

ADVOKATER: TRUMP NIKKEDE JA
Forsvarsadvokater for George
Papadopoulos siger, at Donald Trump
nikkede ja, da deres klient foreslog at
arrangere et møde mellem den nuværende
amerikanske præsident og den russiske
under valgkampen i foråret 2016.

Påstanden om Trumps bekræftende nik
står i et dokument. Det blev fremlagt
fredag aften i forbindelse med sagen
mod Papadopoulos, som er en af Trumps
tidligere valgmedarbejdere og tidligere
udenrigspolitiske rådgivere.

Han skal have foreslået et møde mellem
Trump og den russiske præsident,
Vladimir Putin, på et møde i marts
2016.

Advokater: Trump nikkede ja til at mødes med Putin under valgkamp
kl. 10:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/advokater-trump-nikkede-ja-til-modes-med-putin-under-valgkamp

-

Transkønnedes behandling er et skridt tættere på at blive rykket ud af
psykiatrien
kl. 17:00
https://www.dr.dk/nyheder/indland/transkoennedes-behandling-er-et-skridt-taettere-paa-blive-rykket-ud-af-psykiatrien

-

Saudi Arabien vil forvandle Qatar til en ø
01. Sep. 2018 kl. 20:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saudi-arabien-vil-forvandle-qatar-til-en-oe

Storstilet udgravningsprojekt udstiller diplomatisk krise i Den Persiske
Bugt.

[ ... ]

Ekspert: Saudi-Arabien flekser musklerne

Sprøjtegift mistænkes for at føre til kræft, men styrelse maner til
besindighed
01. sep. 2018, 11:35
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-09-01-sproejtegift-mistaenkes-for-at-foere-til-kraeft-men-styrelse-maner-til

-

Saudisk koalition: Angreb i Yemen med 40 døde børn var fejl
01. sep. 2018, 17:33
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-09-01-saudisk-koalition-angreb-i-yemen-med-40-dode-born-var-fejl

-

USA er klar til at opruste mod russisk trussel i Ukraine
01. sep. 2018, 22:14
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-09-01-usa-er-klar-til-at-opruste-mod-russisk-trussel-i-ukraine

USA er klar til at øge våbenstøtten til Ukraine med henblik på
at opbygge landets luftvåben og flåde.

Det sker i lyset af øget støtte fra Rusland til russiske
separatister i det østlige Ukraine, siger USA's særlige
udsending i Ukraine, Kurt Volker, i et interview med The
Guardian.

-

May: Ny brexit-afstemning vil være at forråde demokratiet
02. sep. 2018, 07:39
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-09-02-may-ny-brexit-afstemning-vil-vaere-at-forraade-demokratiet

Kommentar:

Ja, og dog!

Når vi køber ting i butikker, da har vi en *fortrydelsesret*!

Og ...

HVIS befolkningen har skiftet mening, bør man da ikke ta'
hensyn til dette? - Er det ikke selve demokratiets kerne, at
man har et standpunkt indtil man har et nyt?

-

Mystisk motorcyklist affyrede skud mod bilist
02. sep. 2018, 07:52 ...

-

104 SVT Text Söndag 02 sep 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Pentagon vill dra tillbaka bistånd 130
Tusentals i tyska demonstrationer..131

Ny bussolycka med döda i Ecuador...132
Kritik mot norskt flyktingbeslut...133

Ilska efter fryst USA-bistånd......134
USA hotar utesluta Kanada ur Nafta 135

"Misstag" vid bombning i Jemen.....136
Motstånd mot samkönade äktenskap...137

Kreml varnar Ukraina efter mord....138
Brand i tyskt raffinaderi..........139

-

130 SVT Text Söndag 02 sep 2018
UTRIKES PUBLICERAD 2 SEPTEMBER

Pentagon vill dra tillbaka bistånd

USA:s militär vill dra tillbaka 300
miljoner dollar i utlovat bistånd till
Pakistan. Anledningen är att man anser
att landet inte fullt ut stöttar USA:s
strategi i södra Asien.

Försvarshögkvarteret Pentagon inväntar
kongressens beslut om huruvida denna
omfördelningsbegäran kommer godkännas
eller nekas, skriver överstelöjtnant
Kone Faulkner till AFP.

USA har drivit på Pakistan att bekämpa
fristäder för terrororganisationer
i landet. Även i början av året drog
USA tillbaka hundratals miljoner
dollar i bistånd

Kommentar:

Fornuftigt, selvom det IKKE er gået, som vi har ønsket. Hverken
med Irak efter vi afsatte Saddam hussein. Og da vi fjernede
Gadaffi blomstrede der fanatiske muslimske grupperinger op og
ligeledes mht. Syrien!

Så ...

Mellemøsten er desværre IKKE kalr til demokrati (som ellers er
at foretrække fremfor diktatur og anarki)! ... :-(

-

137 SVT Text Söndag 02 sep 2018
UTRIKES PUBLICERAD 1 SEPTEMBER

Motstånd mot samkönade äktenskap

Katolska kyrkan på Kuba uppmanar
invånarna att motsätta sig planerna
på att erkänna samkönade äktenskap
i landets nya konstitution, som man
anser främmande för kubansk kultur.

Det är första gången som kyrkan
officiellt uttalar sig i debatten.

Förslaget till ny konstitution, som
ska ersätta den från 1976, har
godkänts av nationalförsamlingen och
är nu föremål för offentlig debatt där
allmänheten kan komma med synpunkter.

I december avgör parlamentet om
konstitutionen ska antas.

-

138 SVT Text Söndag 02 sep 2018
UTRIKES PUBLICERAD 1 SEPTEMBER

Kreml varnar Ukraina efter mord

Mordet på den proryske rebelledaren i
östra Ukraina, Aleksandr Zachartjenko,
som dog i en explosion i ett kafé
i centrala Donetsk på fredagen, var
en provokation, anser Ryssland.

-Det kommer med säkerhet att leda till
ökade spänningar i regionen, säger
Kremls talesperson Dimitrij Peskov
till ryska nyhetsbyrån Interfax.

Händelsen hotar den fredsplan som
slöts i Minsk 2015 mellan Ukraina,
Ryssland, Frankrike och Tyskland.
Ryssland anklagar ukrainska regeringen
för mordet, som dock nekar till all
inblandning.

Kommentar:

Se tidligere notat.

-

139 SVT Text Söndag 02 sep 2018
UTRIKES PUBLICERAD 1 SEPTEMBER

Brand i tyskt raffinaderi

Minst åtta personer har skadats i en
explosion och efterföljande brand vid
ett raffinaderi i södra Tyskland,
uppger polisen. Ett mindre antal av
offren är allvarligt skadade.

Myndigheterna har evakuerat närmare
2 000 människor från samhällen omkring
anläggningen, belägen i närheten av
staden Ingolstadt i Bayern.

Boende inom två mils radie uppmanas
att hålla sina dörrar och fönster
stängda på grund av rök.

Runt 200 brandmän deltar i släcknings-
arbetet.

Date: Thu, 30 Aug 2018 09:29:33 +0200, GMT 07:29
> [...]
[ ... ]
> Mht. 07:20
> Er der problemer med at ku' tåle at høre sandheden, skiderik?

Smoke them out?

Friendly fire kan forekomme, apropos ½ års olie gik op i røg
i London ...

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/friendly-fire/04-763a

Læresætning:
Dét gør du IKKE igen!

Og sidenda har der IKKE været bøvl med UK (af "uforklarlige"
grunde)!

-

NRK:
1. september 2018 kl. 08:27 - 2. september 2018 kl. 00:31, error

2. september 2018 kl. 00:31
Rapporter om eksplosjoner
https://www.nrk.no/nyheter/1.14191025

Flere kraftige smell er hørt fra den syriske militærflyplassen
Mezzeh nær Damaskus. Det rapporterer flere syriske medier,
melder Reuters.

> [...]

> Hvor mange "godbidder" har "Kanzi" optjent?
>
> Apropos galaktisk *nabohjælp* i relation til "vuggedøden"! ...

Er der blevet observeret noget UFO'er i området?

-

2. september 2018 kl. 05:43

-

Syria blasts at Mezzeh military airport 'not Israeli strikes'

1 hour ago, (time now CET 08:00)
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-45386528

-

Russian air crash: Utair jet catches fire after landing at Sochi

https://www.bbc.com/news/world-europe-45381597

Kommentar:

Se tidligere notat.

-

Report: IAF attacked a Syrian army base

The Syrian Observatory for Human Rights (SOHR) claims Israel
attacked a Syrian army base near Damascus early Sunday morning.

By YASSER OKBI/MAARIV
September 2, 2018 08:51
https://www.jpost.com/Middle-East/Report-IAF-attacked-a-Syrian-army-base-566302

-