2015 uge 48 (news samlet)

Kall, Mogens

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/13-542/cut-01
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/15-302
and ...
http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics
https://sites.google.com/site/kallpol4

[ ... ]
[ ... 2015-11-23, Monday, day no 327 in the year ... ]
[ ... ]
> 1011 dage siden Asteroid and Meteor near hit Russia, 2013-02-15

Hvad vil du gøre, hvis du blev Statsminister (eller Præsident) ?

Svar 1:

Hmm .. (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/udn

Jeg ville øjeblikkelig ta' kontakt til vores allierede
i NATO og/eller EU og forsøge at overbevise dem om
***nødvendigheden*** af at oprette De Forenede
Demokratiske Nationer (United Democratic Nations, UDN)
som en ***sund*** modvægt til FN (UN)!

Hvorfor ?

Fordi fordelene ved UDN er for mange (herunder sund
favorisering af eksilregeringer til erstatning for
et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)

Det ville ændre Verden til det bedre med tiden,
skønner jeg!

Svar 2:

> Aktuel politisk news:
>
> Forbryderen Assad fortsat på fri fod (= lovløs planet, ifølge din nabo, Mankind)
>
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=ecc+8%3A11&version=BPH
>
> Slås der ikke ned på forbryderen STRAKS,
> er det en indirekte opfordring til at
> følge hans eksempel.
>
> (Præd. 8,11)
>

> Et udsagn:
>
> (Spørgsmål til Cannibalistan og Psykopatistan:)
>
> Undskyld, men må vi godt få lov til at retsforfølge en krigsforbryder?
> (apropos FNs "Sikkerhedsråd")

Nu ikke længere blot et udsagn:

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

> [...]
> et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)
>
> Det ville ændre Verden til det bedre med tiden,
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Krim er gået i sort: Strømforsyning er saboteret. Putins bomber mod IS dræber 97 børn i Syrien

-

Krim er gået i sort: Strømforsyning er saboteret
kl. 07:54
http://www.dr.dk/nyheder/udland/krim-er-gaaet-i-sort-stroemforsyning-er-saboteret

-

Frankrig frygter kemisk krig med Islamisk Stat
kl. 13:43
http://www.dr.dk/nyheder/udland/frankrig-frygter-kemisk-krig-med-islamisk-stat

-

Frankrig: Frygtede kemisk krig med IS
kl. 17:42
http://www.dr.dk/nyheder/udland/frankrig-frygtede-kemisk-krig-med

-

176
08:36

samt ...

Washington Post-reporter dømt for spionage i Iran
Af Ritzau
22. november 2015, 15:28
Opd. 22. november 2015, 15:48
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-22-washington-post-reporter-doemt-for-spionage-i-iran

-

Medier: Russiske specialstyrker dræber 11 IS-støtter
Af Jakob Binderup
22. november 2015, 17:56
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-22-medier-russiske-specialstyrker-draeber-11-is-stoetter

Operationen fandt sted tidligt søndag morgen i den russiske
by Nalchik, som er hovedstad i Kabardino-Balkar-republikken
i det nordlige Kaukasus.

-

Ildkugle set over nattehimlen i USA
Af Sune Jørgensen
22. november 2015, 22:46
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-22-ildkugle-set-over-nattehimlen-i-usa

I delstaten Ohio har mindst 77 amerikanere oplevet et
fantastisk syn på nattehimlen. En ildkugle fløj over den
amerikanske delstat, og i et kort øjeblik lyste den dele af
nattehimlen op.

[ ... ]

472 ildkugler i 2015

-

Putins bomber mod IS dræber 97 børn i Syrien
Af Elisabeth Thiis
23. november 2015, 06:45
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-23-putins-bomber-mod-is-draeber-97-boern-i-syrien

Kommentar:

Gør IKKE fællessag med denne ***massemorder***!
(og havne i helvede ligesom denne usling)

-

08:40

-

104 SVT Text Måndag 23 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Sexton skjutna under inspelning....130

* Macri Argentinas nya president.....131

* Minst 12 terrorister i Australien..132

* Pfizer går samman med Allergan.....133

"Vi befarar attack som i Paris"....134
Stor polisaktion i Bryssel.........135

Turkisk partiledare besköts........136

* Notiser: Krigsmonument sprängt.....148

-

NRK:
22 november 2015 kl. 07:39 - 22 november 2015 kl. 11:21, error

22 november 2015 kl. 13:04 - 22 november 2015 kl. 15:50, error

22 november 2015 kl. 21:58 - 23 november 2015 kl. 03:59, error

23 november 2015 kl. 08:49

-

Arkæologer mener at have fundet antik borg i Jerusalem

kirken i verden
Morten Hørning Jensen
23. november 2015 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/arkaeologer-mener-have-fundet-antik-borg-i-jerusalem

Fundet af en af Jerusalems mest eftersøgte arkæologiske
hemmeligheder kaster lys over den jødiske lysfest, der snart
fejres til minde om templets befrielse

[ ... ]

Det drejer sig om intet mindre end en af Jerusalems mest
eftersøgte arkæologiske hemmeligheder, den garnisonsfæstning,
hvorfra de syriske soldater terroriserede Jerusalems
befolkning.

Det viser sig, at den befrielse af Jerusalems tempel i år
165 før Kristus, der hvert år fejres med lysfesten, var en...

-

Next BBC
2015-11-23, GMT 07:20

-

Morocco to open giant solar plant

A giant plant using energy from the sun to power a Moroccan
city at night will open next month.

6 hours ago, idiot-time
From the section Science & Environment
http://www.bbc.com/news/science-environment-34883224

-

UK search as 'Russian submarine spotted'

8 hours ago, idiot-time
http://www.bbc.com/news/uk-34896956

RAF search after 'Russian submarine spotted off Scotland'

-

BREAKING: Gaza rocket lands in southern Israel

By JPOST.COM STAFF \
11/23/2015 06:56
http://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/BREAKING-Gaza-rocket-lands-in-southern-Israel-435015

Kommentar:

De bruger menneskeskjold, feje som de jo er!

Så ...

Hvis jeg havde ansvaret for den israelske befolkning, da ville
jeg udstikke følgende ordre:

Gengæld ved at angribe de instanser, der er ansvarlige for
området, d.v.s. HAMAS og gå efer hovederne, dvs. hvis det
var Nazityskland, Hitler himself und so weiter!

Warum ?

Crime does NOT pay!

Gengæld så hårdt, at tyven lærer, at det IKKE kan betale
sig at lave indbrud her!

Om vi først skal gengælde, NÅR der ligger lig på bordet ?

Kan du ikke selv høre, hvor langt ude spørgsmålet er ?

Vores befolkning er IKKE kanonføde, bare fordi en dum
skiderrik ikke kan finde ud af at leve livet normalt på
denne planet (men på tyrannisk vis vil bestemme over alle
os andre)!

Vous comprenez?

Og mit råd til Jer, der bor i Gaza er følgende:

Gaza har aldrig været Israelsk territorium (heller ej i
oldtiden). Det må derfor betragtes som et naboland til
staten Israel. Og dette kan vi sagtens integrere i OSLO-
fredsprocessen, men ...

Vi kan UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER acceptere, at der føres
krig mod Israel fra disse områder, og derfor er vi TVUNGET
til at nedkæmpe fjenden, akkurat som man var TVUNGET til at
bekæmpe Nazityskland.

Flygt derfor til Egypten, så I ikke bliver kanonføde for
HAMAS' menneske-afguds-ofring!

Modydelsen må blive, at Israel lover ikke at stjæle området!

Dernæst:

Vi kan ikke acceptere denne ***lovløshed***, så hvis der ikke
kan skabes ro i Gaza, da må området overdrages til Egypten
(ligesom det var tidligere)!

Ja! Det er rigtigt, at vi går ind for frihed, men IKKE frihed
til at gøre ondt mod andre!

Du SKAL respektere andre ret til liv (herunder også jøders
ret til liv), ligesom du gerne vil ha', at andre respekterer
din ret til liv!

Længere er historien ikke!

Og HVORFOR skulle du være mere værd end andre (med ret til
derfor at myrde i flæng) ?

Så er det bedre, at du omkommer i dine onde gerninger, fremfor
at andre kan dø bare pga. din galskab!

OMVEND dig for denne din ondskab!

Jo! Øvrigheden både her på denne planet og andre steder er
sat IKKE for at straffe de gode men de onde! Og de bærer
ikke sværdet for ingenting!

Vi vil overleve som civilisation, og vi kan godt undvære
dig (og andre, der gør ondt imod andre)!

Vi har ret til - i selvforsvar - at ***beskytte*** denne
vitalinteresse!

OMVEND dig derfor for denne din egocentriske ondskab, din
slambert!

-

18780

Kall, Mogens

> [...]

> et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)
>
> Det ville ændre Verden til det bedre med tiden,
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Ukraine: Slut med varer til Krim.
Tyrkiet skyder russisk kampfly ned ved grænsen til Syrien, da det ***krænkede*** tyrkisk luftrum

-

DR S136 man 23 nov 16:48:35
23.november dr.dk/nyheder 16:38

UKRAINE: SLUT MED VARER TIL KRIM
Ukraines premierminister, Arsenij
Jatsenjuk, har midlertidigt stoppet
officielt for varetransporter til Krim-
halvøen, som er annekteret af Rusland.

Ved et ekstraordinært regeringsmøde bad
premierministeren sine ministre om at
udarbejde en liste over varer, der skal
være omfattet af en blokade.

Aktivister har i forvejen i over to
måneder haft spærret for
godstransporter fra Ukraine til Krim.

I en erklæring siger regeringen i
Kijev, at den er ved at definere den
fremtidige politik for Ukraines forhold
til "det midlertidigt

Ukraine stopper varetransporter til Krim
kl. 16:38
http://www.dr.dk/nyheder/udland/ukraine-stopper-varetransporter-til-krim

-

Egypten: Anden valgrunde blev endnu en vælger-fuser
23. Nov. 2015 kl. 22:58
http://www.dr.dk/nyheder/udland/egypten-anden-valgrunde-blev-endnu-en-vaelger-fuser

-

DR S152 tir 24 nov 09:12:04
23.november dr.dk/nyheder 23:50

FIRE DRÆBT PÅ BLODIG DAG I ISRAEL
En palæstinensisk mand blev dræbt af
skud, da forsøgte at knivstikke flere
israelske soldater ved et checkpoint
tæt ved Nablus på Vestbredden.

Senere overfaldt to palæstinensiske
teenagepiger på bare 14 og 16 år en
palæstinensisk mand, som de ifølge
politiet troede var en israeler, med en
saks. Begge gerningsmænd blev skudt af
politiet, og den ældste pige døde.

Endnu et knivstikkeri fandt sted senere
mandag, da en palæstinensisk knivdræbte
en 18-årig israelsk soldat ved en
tankstation i Vestbredden. Det lykkedes
gerningsmanden at stikke endnu en
soldat, før han blev dræbt af skud.

Fire dræbt på blodig dag i Jerusalem og Vestbredden
23. Nov. 2015 kl. 23:50
http://www.dr.dk/nyheder/udland/fire-draebt-paa-blodig-dag-i-jerusalem-og-vestbredden

-

DR S165 tir 24 nov 09:12:05
24.november dr.dk/nyheder 08:52

KAMPFLY STYRTER NED I SYRIEN
Et kampfly er styrtet ned i Syrien tæt
på den tyrkiske grænse.

Det står endnu ikke klart, hvilket land
flyet tilhører, oplyser Haberturk tv
ifølge Reuters.

Danmark deltager ikke i den
internationale koalition af lande, der
udfører missioner og bomber i Syrien.

Derimod har både USA, Frankrig, Rusland
Saido-Arabien og Tyrkiet gennemført
togter i Syrien med kampfly.
Frankrig har, efter terrorangrebene
forrige fredag i Paris, optrappet
luftangrebene mod den islamistiske
terrorgruppe Islamisk Stat.

Tyrkiet skyder kampfly ved grænsen til Syrien
kl. 08:52
http://www.dr.dk/nyheder/udland/tyrkiet-skyder-kampfly-ved-graensen-til-syrien

Tyrkiske kampfly har nedskudt et kampfly nær grænsen mellem
Syrien og Tyrkiet, efter at det krænkede tyrkisk luftrum,
rapporterer CNN Turk ifølge Reuters.

-

168
09:47

samt ...

To svenskere retsforfølges for brutalt videodrab i Syrien
Af Ritzau
23. november 2015, 15:16
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-23-to-svenskere-retsforfoelges-for-brutalt-videodrab-i-syrien

To mænd fra Göteborg retsforfølges, fordi de ifølge
anklagemyndigheden står bag drab i Syrien, hvor de har
skåret halsen over på to mænd, hvilket er blevet filmet og
fremgår af en video.

-

Måne trues af kollaps - kan blive til ring om Mars
Af Christian Krabbe Barfoed
23. november 2015, 23:30
http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-11-23-maane-trues-af-kollaps-kan-blive-til-ring-om-mars

-

Danske skoleelever skal undervises i ekstremistisk propaganda
Thomas Foght og Cordelia Weber, Radio24syv
24. november 2015, 07:33
http://nyhederne.tv2.dk/2015-11-24-danske-skoleelever-skal-undervises-i-ekstremistisk-propaganda

Danske skolebørn skal være mere modstandsdygtige overfor
ekstremistisk propaganda, når de færdes på nettet, og derfor
er regeringen på vej med en undervisningspakke, som skal
styrke elevernes kildekritiske sans, når de støder på
ekstremistisk materiale på de sociale medier.

Det fremgår af et notat, som Radio24syv har fået indsigt i
hos Udlændinge-, Integrations- og Boligministeriet.

Kommentar:

Fint!

-

09:42

-

104 SVT Text Tisdag 24 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Pakistan avrättar rullstolsbunden..130

* Syriska män inte välkomna..........131

* Parisresor ner med en fjärdedel....132

USA utfärdar global resevarning....133
En gripen anklagas för terrorism...134
Bombbälte hittat i soptunna........135

* Barn offer för klimatförändringar..136

* Turkiet sköt ned stridsflygplan....137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 24 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Turkiet sköt ned stridsflygplan....138

* Mr-grupper förbjuds i Burundi......139

Väderkatastroferna har blivit fler 140

* Notiser: Valjakkala på rymmen igen 148

Världen runt
* Pojke löste Rubiks kub på sekunder 149

-

NRK:
23 november 2015 kl. 16:49 - 23 november 2015 kl. 19:37, error

23 november 2015 kl. 21:44 - 24 november 2015 kl. 08:33, error

24 november 2015 kl. 09:36
Skjøt seg ut i fallskjerm fra fly
http://www.nrk.no/nyheter/1.12669433

To piloter skjøt seg ut i fallskjermer fra krigsflyet som
ble skutt ned av den tyrkiske hæren nær den tyrkisk-syriske
grensa. Det viser tv-bilder fra et tyrkisk nyhetsbyrå,
skriver Reuters.

-

24 november 2015 kl. 09:49
Nedskutt fly russisk
http://www.nrk.no/nyheter/1.12669481

Kampflyet som tirsdag ble skutt ned etter at det krenket
tyrkisk territorium, var et russiskbygd fly, ifølge kilder
på kontoret til Tyrkias president, ifølge NTB. Det russiske
forsvarsdepartementet sier det trolig var deres fly som ble
skutt ned.

Kommentar:

Hmm ... (memory on from) ...

> [...]

> et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)
>
> Det ville ændre Verden til det bedre med tiden,
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Det tyrkiske budskab er ganske enkelt: Keep out Psykopatistan (pottetræning for møgunger)

-

Ruslands forsvarsminister: Vi har mistet kampfly i Syrien
kl. 09:50
http://www.dr.dk/nyheder/udland/ruslands-forsvarsminister-vi-har-mistet-kampfly-i-syrien

-

170
10:30

samt ...

Tyrkiet skyder russisk kampfly ned i Syrien
Af Mikkel Secher, Ritzau
24. november 2015, 09:26
Opd. 24. november 2015, 10:13
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-24-tyrkiet-skyder-russisk-kampfly-ned-i-syrien

-

TV 2 LIVECENTER: Rusland benægter: Nedskudt fly var ikke i tyrkisk luftrum
Af Morten Bolvinkel
24. november 2015, 07:33
Opd. 24. november 2015, 10:05
http://nyhederne.tv2.dk/2015-11-24-tv-2-livecenter-rusland-benaegter-nedskudt-fly-var-ikke-i-tyrkisk-luftrum

09:56

Nedskudt fly var russisk

Ruslands forsvarsministerium siger en russisk kampfly skudt
ned i Syrien. De meddeler desuden, at flyet ikke krænkede
tyrkisk luftrum, rapporterede russiske medier og Reuters
bureau.

Kommentar:

Hmm ... (memory on from) ...

File 18.783 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/18-783-keep-out
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/turkey/18-783-keep-out-russia
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/18-783-keep-out-russia

-

> [...]

> et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)
>
> Det ville ændre Verden til det bedre med tiden,
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Følgende meddelse er blevet sendt til

1.
Psykopatus-Putin

2.
Psykotatus' Ambassade
(Embassy of Russia)

3.
NATO

4.
Tyrkiets ambassade

5.
PM of Denmark

Fra: Mogens Kall <...
Dato: 24. november 2015 kl. CET 10.50, GMT 09:50
Emne: Det tyrkiske budskab er ganske enkelt: Keep out Psykopatistan (pottetræning for møgunger)

=== citat start ===

> [...]

> et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)
>
> Det ville ændre Verden til det bedre med tiden,
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Korrespondenter om nedskydning: Kraftigt signal til Rusland fra Tyrkiet, Nedskydning: Nato holder hastemøde

-

Rusland: Nedskydning af kampfly er en "meget alvorlig hændelse"
kl. 11:42
http://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-nedskydning-af-kampfly-er-en-meget-alvorlig-haendelse

Kommentar:
Ud af Ukraine og ud af Georgien; så vil vi ta' Jer
alvorligt!

(Og I skal også i retten for krigsforbrydelser begået i
Tjetjenien!)

Men indtil da: Fuch You!

-

Korrespondenter om nedskydning: Kraftigt signal til Rusland fra Tyrkiet
kl. 12:49
http://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondenter-om-nedskydning-kraftigt-signal-til-rusland-fra-tyrkiet

-

DR S117 tir 24 nov 13:58:11
24.november dr.dk/nyheder 12:52

NEDSKYDNING: NATO HOLDER HASTEMØDE
Nato samles på Tyrkiets forespørgsel
til ekstraordinært møde klokken 17 for
at diskutere nedskydningen af et
russisk fly, skriver det norske
nyhedsbureau NTB.

En talsperson for Nato forklarer, at
alliancen er i tæt kontakt med Ankara,
efter Tyrkiet har skudt et kampfly ned
ved grænsen til Syrien. Det forlyder,
at kampflyet var russisk.

- Nato følger situationen tæt. Vi er i
kontakt med tyrkiske myndigheder, siger
alliancens talsperson Carmen Romero,
til NTB.

Det bliver de 28 medlemslandes
ambassadører, der samles.

Nato holder hastemøde efter nedskydning af fly
kl. 12:52
http://www.dr.dk/nyheder/udland/nato-holder-hastemoede-efter-nedskydning-af-fly

-

120
14:07

samt ...

Medie: Dansk mand risikerer dødsstraf i arabisk emirat
Af Ritzau
24. november 2015, 10:43
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-11-24-medie-dansk-mand-risikerer-doedsstraf-i-arabisk-emirat

En dansk mands påståede drab på sin 50-årige mor kan ende
med at koste ham selv livet.

Forbrydelsen fandt nemlig sted i det arabiske emirat
Sharjah, hvor dødsstraf er en del af sharialovgivningens
straffeapparatet, skriver Ekstra Bladet.

-

14:04

-

24 november 2015 kl. 11:24 -
Pilot død etter flystyrt
http://www.nrk.no/nyheter/1.12669731

En av pilotene i det russiske kampflyet som ble skutt ned
ved den tyrkisk-syriske grensen skal være død, ifølge
tyrkiske medier. De to pilotene som var i flyet skal ha
skutt seg ut av flyet før det traff bakken.

-

24 november 2015 kl. 12:27 -
Forsvar av tyrkisk territorium
http://www.nrk.no/nyheter/1.12669862

En offisiell tyrkisk talsperson sier nedskytingen av
kampflyet ikke var en handling rettet mot et konkret land,
men et tiltak for å forsvare tyrkisk territorium.

Kommentar:

Ja!

Men alle og enhver idiot ved, HVEM det er, der for tiden går
rundt og stjæler land fra andre!

Det er IKKE Danmark!
Og det er heller IKKE Sverige og Norge!
Og det er heller IKKE ... (You name it) ...!

Ergo er der KUN éen tilbage: Tyvene fra Kreml i Moskva,
Psykopatistans hovedstad!

-

24 november 2015 kl. 13:58
Kaller Russland inn på teppet
http://www.nrk.no/nyheter/1.12670153

Tyrkiske myndigheter har kalt Russlands charge d'affaires i
landet inn på teppet etter at tyrkiske jagerfly skjøt ned et
russisk krigsfly. Tyrkia hevder det russiske flyet krenket
tyrkisk luftrom, noe Russland benekter.

-

24 november 2015 kl. 14:22 -
Tyrkia har rett til å svare
http://www.nrk.no/nyheter/1.12670205

Tyrkias statsminister Ahmet Davutoglu sier Tyrkia har rett
til å svare dersom landets luftrom blir krenket, til tross
for gjentatte advarsler. Davutoglu sier verden skal vite at
Tyrkia vil gjøre alt for å garantere landets sikkerhet.

-

24 november 2015 kl. 14:27

-

18783

Kall, Mogens

> [...]

> et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)
>
> Det ville ændre Verden til det bedre med tiden,
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Russisk helikopter ramt af raket. Eksperter: Det var forventeligt - tyrkerne er trætte af russerne

-

DR S122 tir 24 nov 16:11:40
24.november dr.dk/nyheder 14:24

RUSSISK HELIKOPTER RAMT AF RAKET
Ifølge Syriens Observatorium for
Menneskerettigheder er en russisk
helikopter tirsdag eftermiddag blevet
ramt af en panserværnsraket over syrisk
territorium.

En talsmand for en syrisk oprørsgruppe
siger, at gruppen har skudt den ned.

Helikopteren nødlandede i et område,
der kontrolleres af styrker, som er
loyale over for den syriske præsident,
Bashar al-Assad, skriver det tyske
nyhedsbureau dpa.

Der er gået ild i helikopteren, lyder
det videre.

Syrien: Oprørsgruppe rammer russisk helikopter med panserværnsraket
kl. 14:24
http://www.dr.dk/nyheder/udland/syrien-oproersgruppe-rammer-russisk-helikopter-med-panservaernsraket

-

Forstå sagen på et minut: Tyrkiet skyder russisk kampfly ned
kl. 14:49
http://www.dr.dk/nyheder/udland/forstaa-sagen-paa-et-minut-tyrkiet-skyder-russisk-kampfly-ned

-

DR S130 tir 24 nov 16:11:40
24.november dr.dk/nyheder 15:40

EU-PRÆSIDENT: ET FARLIGT ØJEBLIK
EU's præsident, Donald Tusk, opfordrer
tirsdag til besindighed, efter at
Tyrkiet, der ønsker at blive medlem af
EU, har skudt et russisk kampfly ned på
grænsen til Syrien, skriver
nyhedsbureauet AFP.

- Det er et farligt øjeblik umiddelbart
efter nedskydningen af det russiske
fly. Alle bør holde hovedet koldt og
bevare roen, skriver Tusk på Twitter.

EU-præsidenten skal være vært for et
EU-topmøde med Tyrkiet i Bruxelles på
søndag.

EU-præsident efter nedskydning: Et farligt øjeblik
kl. 15:40
http://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-praesident-efter-nedskydning-et-farligt-oejeblik

Kommentar:

Vatnisse!

Hvad har du tænkt dig at sige, når/dersom Baltikum skyder et
russisk militærfly ned. Psykopatistan har jo GENTAGNE gange
bevidst krænket deres territorium!

Hvad har du tænkt dig at sige?

Næ, fy ha! Du må ikke forstyre rovdyret psykopatistan i at
dræbe dets bytte!

Kan du ikke selv høre, hvor åndssvagt det lyder!

Du (og andre) skulle allerde for hundrede milliarder år siden
ha' rejst tiltale mod dette ækle rovdyr med den internationale
domstol i Haag, så vi, verdenssamfunde, effektivt ku' ha'
modarbejdet med fredelige midler dets ondskab!

Men pga. dit vatnissepis skal der nu syes 10 sting fremfor
oprindelig blot et!

Se så for helvede at få gjort Jeres job, så vi kan få skabt
orden på den her planet!

Der skal udstedes arrestordre (dead or alive) på skiderikkerne!

Crimes does NOT pay!

-

Ruslands udenrigsminister aflyser tur til Tyrkiet
kl. 15:43
http://www.dr.dk/nyheder/udland/ruslands-udenrigsminister-aflyser-tur-til-tyrkiet

-

133
16:00

samt ...

Eksperter: Det var forventeligt - tyrkerne er trætte af russerne
Af Esben Christensen
24. november 2015, 14:18
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-24-eksperter-det-var-forventeligt-tyrkerne-er-traette-af-russerne

Kommentar:

Vi er alle trætte af psykopatistan!

-

Milits i Syrien: Vi har dræbt to russiske piloter
Af Esben Christensen / Jonas Hamidavi R. Moestrup
24. november 2015, 15:36
Opd. 24. november 2015, 15:50
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-24-milits-i-syrien-vi-har-draebt-to-russiske-piloter

-

TV 2 LIVECENTER: USA bekræfter: Russiske piloter blev advaret adskillige gange
Af Morten Bolvinkel / Jakob Binderup
24. november 2015, 11:35
Opd. 24. november 2015, 16:36
http://nyhederne.tv2.dk/2015-11-24-tv-2-livecenter-usa-bekraefter-russiske-piloter-blev-advaret-adskillige-gange

16:34

USA bekræfter: Russiske piloter blev advaret

En talsmand fra det amerikanske forsvar bekræfter, at
Tyrkiet havde advaret russiske piloter gentagne gange, før
de valgte at skyde kampflyet ned. Piloterne reagerede aldrig
på advarslerne. Det skriver Reuters.

-

16:36

-

NRK:
24 november 2015 kl. 14:27

-

18784

Kall, Mogens

> [...]

> et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)
>
> Det ville ændre Verden til det bedre med tiden,
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

USA og Nato: Flyet var i Tyrkia

-

DR S137 tir 24 nov 18:35:17
24.november dr.dk/nyheder 17:35

USA: RUSSISKE PILOTER ADVARET
USA støtter tyrkernes forklaring om, at
to russiske piloter blev advaret ti
gange, før tyrkisk militær tirsdag skød
deres kampfly ned. Det skriver
nyhedsbureauet Reuters.

Det russiske fly blev skudt ned, fordi
det angiveligt krænkede tyrkisk
luftrum, hvilket Rusland er uenig i.

Det amerikanske forsvarsministerium
gennemser stadig data, der skal
klargøre, hvorvidt nedskydningen af
flyet fandt sted på den tyrkiske eller
syriske side af grænsen, siger
Pentagon-talsmand oberst Steve Warren
til Reuters.

USA: Russiske piloter advaret 10 gange inden nedskydning
kl. 17:35
http://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-russiske-piloter-advaret-10-gange-inden-nedskydning

-

Ekspert: Nedskydning øger splid mellem Rusland og Nato
kl. 19:00
http://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-nedskydning-oeger-splid-mellem-rusland-og-nato

-

141
17:13

samt ...

19:10

-

NRK:
24 november 2015 kl. 15:01
Kaller inn FNs sikkerhetsråd
http://www.nrk.no/nyheter/1.12670313

Tyrkias utenriksdepartement kaller inn representanter for de
fem faste medlemmene av FNs sikkerhetsråd for å orientere
dem om nedskytingen av det russiske kampflyet, opplyser en
tyrkisk regjeringskilde.

-

24 november 2015 kl. 16:19
Nato-hovedkvarter mørklagt
http://www.nrk.no/nyheter/1.12670504

Tre timer før hastemøtet om Tyrkias nedskyting av et russisk
fly i Syria, ble Natos hovedkvarter i Brussel mørklagt og
internettforbindelsen forsvant. Det er ikke kjent hva
årsaken til strømbruddet er..

-

24 november 2015 kl. 16:21
Nato-møtet går som planlagt
http://www.nrk.no/nyheter/1.12670509

En time før møtestart var strøm og nettforbindelse fortsatt
borte grunnet store problemer i det elektriske anlegget i
Nato-hovedkvarteret i Brussel, men hastemøtet om
flynedskytingen i Syria ligger an til å gå som planlagt
klokken 17.

-

24 november 2015 kl. 18:53
USA og Nato: Flyet var i Tyrkia
http://www.nrk.no/nyheter/1.12670731

Talsmenn for Nato og USA bekrefter at det russiske flyet som
ble skutt ned av Tyrkia i dag, befant seg i tyrkisk luftrom,
melder AP. Tidligere har USA bekreftet at Tyrkia ga flyet 10
advarsler. Russland avviser at flyet krenket Tyrkias grense.

-

24 november 2015 kl. 19:09
Nato står sammen med Tyrkia
http://www.nrk.no/nyheter/1.12670753

Natos generalsekretær Jens Stoltenberg gjør det klart at
Nato står på Tyrkias side etter at Tyrkia i dag skjøt ned et
russisk kampfly. Stoltenberg oppfordret til «ro og
nedtrapping» etter at Nato hadde holdt krisemøte tirsdag
kveld.

-

24 november 2015 kl. 19:09

-

18785

Kall, Mogens

> [...]

> et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)
>
> Det ville ændre Verden til det bedre med tiden,
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

USA: Fly formentlig ramt i Syrien (men kom sikkert fra tyrkisk luftrum)

-

DR S143 tir 24 nov 21:29:30
24.november dr.dk/nyheder 19:22

NATO OPFORDRER TIL RO
De 28 Nato-landes ambassadører
opfordrer efter et hastemøde tirsdag
aften i Bruxelles Nato-landet Tyrkiet
til at "holde hovedet koldt" i
kølvandet på nedskydningen tirsdag
morgen af et russisk kampfly, der
ifølge tyrkerne var fløjet ind over
tyrkisk territorium.

Det skriver Reuters.

Nato-generalsekretær Jens Stoltenberg
opfordrer alle til at være fornuftige.

Det russiske fly blev skudt ned af
Tyrkiet, fordi det angiveligt krænkede
tyrkisk luftrum, hvilket Rusland er
uenig i.

Nato-lande opfordrer Tyrkiet til at holde hovedet koldt
kl. 19:22
http://www.dr.dk/nyheder/udland/nato-lande-opfordrer-tyrkiet-til-holde-hovedet-koldt

-

BILLEDER Tyrkiet skyder russisk fly ned
kl. 21:16
http://www.dr.dk/nyheder/udland/billeder-tyrkiet-skyder-russisk-fly-ned

-

DR S148 ons 25 nov 08:32:17
24.november dr.dk/nyheder 23:11

NEDSKUDT PILOT DRÆBT PÅ VEJ NED
Efter at den ene af de to piloter om
bord på den russiske Su-24 jagerbomber,
der tirsdag blev skudt ned af et
tyrkisk F-16 fly, havde skudt sig ud
med katapultsædet, blev han dræbt af
geværild fra jorden, oplyser det
russiske militær efter foreløbige
oplysninger.

- Besætningen skød sig ud. Ifølge de
foreløbige oplysninger er en af
piloterne blevet dræbt af beskydning
fra jorden, siger en militærtalsmand,
general Sergei Rudskoi.

Den anden pilots skæbne er ikke
umiddelbart kendt.

Russisk general: Den ene pilot dræbt i luften af skud
24. Nov. 2015 kl. 23:11
http://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-general-den-ene-pilot-draebt-i-luften-af-skud

Kommentar:

Dette er i så fald en krigsforbrydelse og skal retsforfølges
ved en international domstol!

(***Nobody*** is ABOVE the Law!)

-

DR S151 ons 25 nov 08:32:17
25.november dr.dk/nyheder 01:14

USA HAR TALT MED TYRKIET OM FLYSKUD
Brodden skal tages af de internationale
diplomatiske gnidninger. Det er USA's
præsident, Barack Obama, og Tyrkiets
præsident, Recep Tayyip Erdogan, blevet
enige om tirsdag, efter at Tyrkiet
tidligere på dagen skød et russisk fly
ned.

Statslederne har diskuteret situationen
i telefonen, lyder det i en udtalelse
fra det tyrkiske præsidentkontor.

- De var enige om vigtigheden af at få
nedtrappet spændingerne og sørge for at
få ordninger på plads, så man kan
forhindre, at sådanne episoder gentager
sig, skriver kontoret i Ankara ifølge
nyhedsbureauet AFP.

Obama og Erdogan efter flyskud: Vi må mindske spændingerne
kl. 01:14
http://www.dr.dk/nyheder/udland/obama-og-erdogan-efter-flyskud-vi-maa-mindske-spaendingerne

-

DR S152 ons 25 nov 08:32:17
25.november dr.dk/nyheder 03:52

USA: FLY FORMENTLIG RAMT I SYRIEN
Foreløbige oplysninger tyder ifølge en
amerikansk embedsmand på, at et russisk
kampfly af typen Su-24 blev ramt af et
tyrkisk missil, da flyet befandt sig i
luftrummet over Syrien.

Det oplyser den anonyme embedsmand til
Reuters og tilføjer, at USA også mener,
at Ruslands kampfly krænkede det
tyrkiske luftrum forud for
nedskydningen tirsdag.

Formodningen bygger på oplysninger om
varmesporing fra det russiske fly.

Tyrkiets nedskydning af et russisk fly
nær den tyrkisk-syriske grænse har
intensiveret de diplomatiske
spændinger.

Varmespor sår tvivl om, hvor russisk kampfly blev skudt ned
kl. 03:52
http://www.dr.dk/nyheder/udland/varmespor-saar-tvivl-om-hvor-russisk-kampfly-blev-skudt-ned

Kommentar:

Hændelsesforløbet har nok været følgende:

1.
Det russiske fly har krænket den tyrkiske grænse, og dér er
her blevet skudt på det.

2.
Førend missilet har ramt flyet, har flyet i mellemtiden
forladt det tyrkiske territorium.
Det er jo en jetjager vi taler om, og de flyver meget
hurtigt! Putin sagde, at flyet befandt sig i 6000 meters
højde og 1 km fra grænsen, da det blev ramt. Denne ene km
når en jetjager på blot sølle 3,6 sek!
Når et missil bliver affyret, ta'r det altså noget tid,
førend det når frem til målet. Fx. vil en affyring fra et
F-16 fly (der selv flyver med 1000 km i timen) bevirke, at
missilet FØRST skal accelerere op fra 1000 km/t til ... tja,
hvor hurtigt er et missil i grunden ? ... 10.000 km/t.

-

DR S156 ons 25 nov 08:54:42
25.november dr.dk/nyheder 07:00

GAMBIA FORBYDER OMSKÆRING
Omskæring af kvinder i Gambia bliver
gjort ulovlig med øjeblikkelig
virkning, har præsident Yahya Jammeh
sagt i en tale, skriver The Guardian.

Informationsminister Sheriff Bojang
skriver på Facebook, at præsidenten har
erklæret, at omskæring af kvinder er
blevet forbudt i Gambia med
øjeblikkelig virkning, skriver Reuters.

Ifølge The Guardian er det uklart,
hvornår loven bliver udarbejdet.

Aktivisten Jaha Dukureh, der i flere år
har kæmpet mod omskæring, er glad og
forundret over udtalelsen. - Jeg havde
ikke forestillet mig, at det nogensinde
ville blive indført, siger hun.

Gambia: Præsidenten forbyder omskæring af kvinder
kl. 07:00
http://www.dr.dk/nyheder/udland/gambia-praesidenten-forbyder-omskaering-af-kvinder

Kommentar:

Flot! ... :-)

-

DR S157 ons 25 nov 08:54:42
25.november dr.dk/nyheder 07:30

FORSVARET OPRUSTER MOD HACKERE
Forsvarets Efterretningstjeneste (FE)
opruster i cyberkrigen og hyrer hackere
til at afsløre kriminelle.

I oktober sendte FE en opgave ud, hvor
interesserede kunne prøve deres
kodeevner af. Og i denne måned søger
man hackere, der kan infiltrere
netværk.

Blandt andet er Faxe Kommune blevet
hacket. Også store virksomheder og
institutioner bliver angrebet af
hackere, som leder efter oplysninger
eller forlanger løsepenge.

Det er disse angreb, FE nu øger
indsatsen for at afsløre.

Forsvaret opruster i kampen mod hackereangreb
kl. 07:30
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/sjaelland/forsvaret-opruster-i-kampen-mod-hackereangreb

-

Ambassadør: En af de russiske piloter er fundet af Syriens hær
kl. 08:40
http://www.dr.dk/nyheder/udland/ambassadoer-en-af-de-russiske-piloter-er-fundet-af-syriens-haer

-

162
08:51

samt ...

21:32

-

NRK:
24 november 2015 kl. 21:45

-

18786

Kall, Mogens

> [...]

> et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)
>
> Det ville ændre Verden til det bedre med tiden,
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Tyrkiet trækker en streg i sandet overfor psykopatus-Putin

-

DR S165 ons 25 nov 09:08:14
25.november dr.dk/nyheder 08:40

- EN PILOT ER FUNDET AF SYRIENS HÆR
Ruslands ambassadør i Frankrig siger,
at en af to russiske piloter er fundet
af den syriske hær.

Piloterne skød sig i går ud med
katapultsæde, efter at deres fly var
blevet skudt ned af Tyrkiet.

Ifølge ambassadør Alexandre Orlov er
piloten ført til en russisk base i
området.

Han siger, at den anden pilot blev
dræbt af skud fra oprørere på
landjorden.

[...]

166
09:05

samt ...

Rusland: En af vores piloter dræbt af syriske oprørere
Af Ritzau / Jonas Hamidavi R. Moestrup
24. november 2015, 23:04
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-24-rusland-en-af-vores-piloter-draebt-af-syriske-oproerere

-

Tyrkiet spiller med musklerne
Af Pola Rojan Bagger
24. november 2015, 23:40
http://nyhederne.tv2.dk/2015-11-24-tyrkiet-spiller-med-musklerne

Meget taler for, at tyrkerne med nedskydningen af et russisk
kampfly har villet trække en streg i sandet over for Putin.
Men det er højt spil fra tyrkisk side.

Kommentar:

Det er det eneste sprog en psykopat forstår, desværre!

Og det skulle være gjort allerede dengang, Putin angreb
Georgien i aug. 2008.

Ukraine betaler nu for denne
vatnisse-tilbageholdenheds-politik! ... :-(

Og hvis der ikke bliver trukket denne streg i sandet, tror
psykopaten fejlagtigt, at man kan fortsætte (ligesomm Hitler)
fx. med Baltikum; at ingen vil kræve dem til regnskab for
deres "ædemani" af andres landområder!

Og i så fald kan det få fatale konsekvenser for verdensfreden
i form åbenlys direkte krig mellem NATO og Rusland, hvis
udfald ingen ved, men hvor - hypotetisk set - krigen meget
vel kan eskalere og udvikle sig til en (global) atomkrig!

Der SKAL - med andre ord - trækkes denne streg i sandet!
(ellers dør vi alle)

-

23:40

-

NRK:
24 november 2015 kl. 21:45

-

18787

Kall, Mogens

> [...]

> et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)
>
> Det ville ændre Verden til det bedre med tiden,
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Psykopatistans ambassadør: Rusland klar til vestlig alliance mod IS, men men men ...

-

Rusland lukker for gas til Ukraine: Svar på et Krim uden strøm
kl. 09:22
http://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-lukker-gas-til-ukraine-svar-paa-et-krim-uden-stroem

-

DR S169 ons 25 nov 09:38:13
25.november dr.dk/nyheder 09:22

RUSLAND LUKKER FOR GAS TIL UKRAINE
Det russiske selskab Gazprom har
standset leveringen af gas til Ukraine,
indtil der er afleveret et depositum
for kommende leveringer.

De russiske myndigheder har tidligere
truet med at stoppe gasforsyningen til
Ukraine, hvis Ukraine ikke sørger for,
at Krim-halvøen får strøm igen.

Stoppet sker, efter at proukrainske
aktivister i weekenden sprængte
elledninger, så det russisk annekterede
Krim mistede en del af strømmen.

Krim-halvøen, der stadig er afhængig af
el fra Ukraine, ligger stadig i mørke,
fordi proukrainske aktivister blokerer
reparationsarbejdet.

-

169
09:34

samt ...

Obama og Erdogan efter flyskud: Vi må mindske spændingerne
Af Ritzau
25. november 2015, 00:08
Opd. 25. november 2015, 02:30
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-25-obama-og-erdogan-efter-flyskud-vi-maa-mindske-spaendingerne

-

Kilde i USA: Russisk fly var formentlig over Syrien, da det blev ramt
Af Ritzau
25. november 2015, 03:00
Opd. 25. november 2015, 05:34
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-25-kilde-i-usa-russisk-fly-var-formentlig-over-syrien-da-det-blev-ramt

-

Steffen Jensen: Iskold luft mellem Tyrkiet og Rusland
Af Mikkel Secher
25. november 2015, 07:23
Opd. 25. november 2015, 08:40
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-25-steffen-jensen-iskold-luft-mellem-tyrkiet-og-rusland

-

Rusland truer Tyrkiet: Nedskydning vil få alvorlige konsekvenser
Af Ritzau
25. november 2015, 09:11
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-25-rusland-truer-tyrkiet-nedskydning-vil-faa-alvorlige-konsekvenser

-

Syriens militær finder russisk pilot fra nedskudt fly
Af Ritzau
25. november 2015, 09:14
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-25-syriens-militaer-finder-russisk-pilot-fra-nedskudt-fly

-

Rusland lukker for gassen til Ukraine før vinteren
Af Ritzau
25. november 2015, 09:27
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-25-rusland-lukker-for-gassen-til-ukraine-foer-vinteren

-

09:29

-

104 SVT Text Onsdag 25 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Två kraftiga jordskalv i Peru......130

* FN-anställd dödad i Mali...........131

* Usla villkor för billig kyckling...132

* Hotelljätten Hilton hackad.........133

* Gambia stoppar kvinnlig omskärelse 134

* Skolor i Bryssel öppnar igen.......135
Ny misstänkt medhjälpare efterlyst 136

* Turkiet försvarar nedskjutning.....137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 25 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Rysk pilot överlevde nedskjutning..138

Flera döda i bombdåd i Tunis.......139

Norge inför gränskontroller........140

Video visar polismord på tonåring..141

* Gisslansituation i Frankrike över..142

-

NRK:
25 november 2015 kl. 09:49

-

Medvedev rasler med sablen efter nedskudt russisk fly

Ritzau
25. november 2015 08:32
http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/medvedev-rasler-med-sablen-efter-nedskudt-russisk-fly

Kommentar:

Kunne du ikke true med at melde dig selv til den
internationale domstol i Haag og tilstå din andel i
krigsforbrydelserne begået i bl.a. Georgien ?

-

Ambassadør: Rusland klar til vestlig alliance mod IS

Ritzau
25. november 2015 09:20
http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/ambassadoer-rusland-klar-til-vestlig-alliance-mod

Rusland er klar til en alliance med USA, Frankrig og Tyrkiet
mod den ekstremistiske bevægelse IS, siger Ruslands
ambassadør i Frankrig onsdag ifølge AFP.

Kommentar:

Gør IKKE fælles sag med dem! Der hviler blodskyld på deres
hænder (bl.a. massemordet i tjetjenien), og I bliver
***medskyldige*** i disse forbrydelser; altså lige vand på
ekstremisternes mølle (herunder IS)!

Ihukom ordene:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+john+11&version=BPH

2 Johannes 11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

11 For hvis I opmuntrer dem,
gør I jer medansvarlige for deres onde handlinger.

(2. John 11)

Hold Jer laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt
borte fra disse mordere!

Vær snilde som slanger og ***enfoldige*** som duer; altså
UNDEN skyld!

-

18788

Kall, Mogens

> [...]

> borte fra disse mordere!
>

> Vær snilde som slanger og ***enfoldige*** som duer; altså

I skal tænke logisk (og fx. stille Jer selv spørgsmålet):

Hvorfor fravælger IS-medlemmer det verdslige samfund?

Hvori er de blevet skuffet?

Er det fordi vi har været uretfærdige?

Er det fordi vi har været uretfærdige overfor dem?

Der er som oftest ALTID en konkret grund til at folk vælger side!

En hovedregel er i hvert fald, at hvis du først begynder at handle uretfærdigt,
da MISTER du deres tillid.

Og jeg kan garantere dig for, at du MISTER deres tillid, hvis du gør fælles sag
med massemorderen fra Tjetjenien, fordi rigtig mange uskyldige muslimer her
er blevet myrdet uden grund, akkurat som på Balkan under borgerkrigen i
1990'erne!

Så mit råd til dig er:

Sats 100% på retfærdighed
(også selvom den nogengange er til ulempe for dig og dine)

Nej! det er ikke særlig pragmatisk, men på længere sigt er det dén hest, der
vinder!

Folk har nemlig iboende en samvittighed. Før eller sidenhen vil den også tale
til IS-medlemmerne (og gøre dem opmærksom på al deres egen ondskab).

Men samvittigheden kan blokeres af ydre provokationer såsom uretfærdighed.

Sats derfor som sagt 100% på retfærdighed: Hold din sti ren! Gør ikke fælles
sag med mordere (ej heller massemordere)!

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18789

Kall, Mogens

> [...]

> et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)
>
> Det ville ændre Verden til det bedre med tiden,
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Russerne lyver: Lyden af advarsel til russisk fly offentliggjort

-

DR S170 ons 25 nov 12:28:53
25.november dr.dk/nyheder 11:00

PAVEN PÅ HISTORISK BESØG I AFRIKA
Pave Frans skal besøge tre
konfliktramte lande i Afrika - Kenya,
Uganda og Den Centralafrikanske
Republik.

Og sikkerheden er skærpet på grund af
de seneste terrorangreb i Europa,
Mellemøsten og Afrika.

Det seneste angreb skete i fredags i
Malis hovedstad Bamako, hvor et
internationalt hotel blev angrebet af
islamistiske terrorister.

I Kenya, hvor paven indleder sin seks
dage lange rundrejse, er 10.000 ekstra
politifolk blevet udkommanderet for at
passe på paven.

Pave Frans på historisk besøg i Afrika under stort sikkerhedsopbud
kl. 11:00
http://www.dr.dk/nyheder/udland/pave-frans-paa-historisk-besoeg-i-afrika-under-stort-sikkerhedsopbud

-

GRAFIK Her er arealet Rusland og Tyrkiet er uenige om
kl. 12:39
http://www.dr.dk/nyheder/udland/grafik-her-er-arealet-rusland-og-tyrkiet-er-uenige-om

-

DR S177 ons 25 nov 16:45:31
25.november dr.dk/nyheder 12:45

UKRAINE FORBYDER RUSSISKE FLY
Ukraine vil forbyde fly fra russiske
luftfartsselskaber over det ukrainske
luftrum, siger Ukraines
premierminister, Arsenij Jatsenjuk.

Det sker, efter at det russiske selskab
Gazprom har lukket for gassen til
Ukraine, indtil regeringen i Kijev
lægger et depositum for kommende
leveringer.

Det kan formentlig kædes sammen med, at
russerne vil have Ukraine til at sørge
for, at Krim-halvøen får strøm igen.

I weekenden sprængte proukrainske
aktivister elledninger i luften, så det
russisk annekterede Krim mistede en del
af strømforsyningen.

Ukraine forbyder russiske fly i sit luftrum efter gaslukning
kl. 12:45
http://www.dr.dk/nyheder/udland/ukraine-forbyder-russiske-fly-i-sit-luftrum-efter-gaslukning

-

Rusland har ikke sagt ja til at møde Tyrkiet om nedskydning
kl. 13:11
http://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-har-ikke-sagt-ja-til-moede-tyrkiet-om-nedskydning

-

Rusland fragter missiler til Syrien efter nedskydning
kl. 15:24
http://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-fragter-missiler-til-syrien-efter-nedskydning

-

DR S120 ons 25 nov 16:45:28
25.november dr.dk/nyheder 15:58

RUSSISK PILOT FIK INGEN ADVARSLER
Den overlevende russiske pilot fra det
Su-24 bombefly, som tirsdag blev skudt
ned af tyrkisk F-16 jagerfly, siger, at
flyet ikke har været inde i Tyrkiets
luftrum, skriver det russiske
nyhedsbureau Tass.

- Der kom ingen advarsler om krænkelser
af luftrummet fra Tyrkiet, siger
piloten, der stod for navigationen
under flyvningen.

- Der var faktisk ingen advarsler -
hverken via radio eller visuelt. Der
var overhovedet ingen kontakt. Det er
derfor, vi fulgte vores kampkurs helt
som vanligt, siger piloten.

Nedskudt russisk pilot: Der kom ingen advarsler
kl. 15:58
http://www.dr.dk/nyheder/udland/nedskudt-russisk-pilot-der-kom-ingen-advarsler

-

USA: Angreb på hospital var en tragisk misforståelse
kl. 16:43
http://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-angreb-paa-hospital-var-en-tragisk-misforstaaelse

-

DR S139 ons 25 nov 19:57:39
25.november dr.dk/nyheder 19:30

ADVARSELSLYD TIL FLY OFFENTLIGGJORT
Tyrkiets militær har onsdag
offentliggjort, hvad, det siger, er en
lydoptagelse af advarsler til et
russisk kampfly, inden det blev skudt
ned tæt på grænsen til Syrien, skriver
nyhedsbureauet Reuters.

En stemme på båndet kan høres sige
"skift jeres kurs".

Det overlevende besætningsmedlem fra
det russiske Sukhoi 24M jagerbombefly,
der blev skudt ned over Tyrkiet
tirsdag, har tidligere onsdag sagt, at
flyet ikke fik hverken visuelle eller
radioadvarsler fra det tyrkiske
luftvåben, skriver nyhedsbureauet Tass.

Lyden af advarsel til russisk fly offentliggjort
kl. 19:30
http://www.dr.dk/nyheder/udland/lyden-af-advarsel-til-russisk-fly-offentliggjort

Kommentar:

Russerne LYVER som en hest kan rende!

Stol ***ALDRIG*** på dem!

-

DR S140 ons 25 nov 19:57:39
25.november dr.dk/nyheder 19:55

PAVEN: VERDEN ER I EN KLIMAKRISE
Pave Frans er på rejse til Kenya, hvor
han onsdag blandt andet benyttede
lejligheden til at advare landets
ledere om den alvorlige situation for
det globale klima.

- Den alvorlige klimakrise, som verden
står overfor, kræver en endnu større
følsomhed i forholdet mellem mennesker
og naturen.

- Der er en klar sammenhæng mellem
beskyttelse af Jorden og etableringen
af en retfærdig og rimelig social
orden. Der kan ikke være nogen
fornyelse af vores forhold til naturen
uden en fornyelse af menneskeligheden
selv, siger pave Frans.

Paven: Verden står over for en alvorlig klimakrise
kl. 19:55
http://www.dr.dk/nyheder/udland/paven-verden-staar-over-en-alvorlig-klimakrise

-

140
20:00

samt ...

Krim totalt mørkelagt efter eksplosion - Rusland svarer iskoldt igen
Af Ritzau
25. november 2015, 09:27
Opd. 25. november 2015, 09:56
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-25-krim-totalt-moerkelagt-efter-eksplosion-rusland-svarer-iskoldt-igen

-

Russisk fly skudt ned efter 17 fatale sekunder over Tyrkiet
Af Peter Møller
25. november 2015, 11:57
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-25-russisk-fly-skudt-ned-efter-17-fatale-sekunder-over-tyrkiet

-

Konflikten bliver værre: Bør danskerne frygte en ny verdenskrig?
Af Nikolaj Albrectsen
25. november 2015, 14:56
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-25-konflikten-bliver-vaerre-boer-danskerne-frygte-en-ny-verdenskrig

-

Østrigsk skolepige tævet ihjel af Islamisk Stat
Af David Buch Hansen
25. november 2015, 15:29
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-25-oestrigsk-skolepige-taevet-ihjel-af-islamisk-stat

En østrigsk teenagepige, der stak af fra sine forældres hjem
i Wien for at tilslutte sig terrororganisationen Islamisk
Stat (IS), er angiveligt blevet tævet ihjel, fordi hun
forsøgte at flygte fra IS. Det skriver den britiske avis The
Independent.

-

Nu taler nedskudt russisk pilot: Der kom ingen advarsler fra Tyrkiet
Af Ritzau
25. november 2015, 16:12
Opd. 25. november 2015, 16:36
http://nyhederne.tv2.dk/2015-11-25-nu-taler-nedskudt-russisk-pilot-der-kom-ingen-advarsler-fra-tyrkiet

-

TV 2 LIVECENTER: Ét års regn på tolv timer i arabiske ørkenstater
Af Esben Christensen / Elisabeth Thiis
25. november 2015, 05:00
Opd. 25. november 2015, 17:01
http://nyhederne.tv2.dk/2015-11-25-tv-2-livecenter-et-aars-regn-paa-tolv-timer-i-arabiske-oerkenstater

16:44

Ét års regn på tolv timer i arabiske ørkenstater

Både Qatar og den østlige del af Saudi-Arabien blev onsdag
ramt af massive regnskyl, der førte til oversvømmelser flere
steder i de arabiske ørkenstater.

-

17:01

-

NRK:
25 november 2015 kl. 17:04

-

18792

Kall, Mogens

> [...]

> et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)
>
> Det ville ændre Verden til det bedre med tiden,
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Oppositionell dödad i Venezuela

-

DR S153 tor 26 nov 08:00:30
26.november dr.dk/nyheder 06:00

TOSPROGEDE ELEVER SAKKER BAGUD
Selvom Københavns Kommune de seneste
fem år årligt har brugt omkring 180
millioner kroner på initiativer, der
skal løfte de tosprogede
folkeskoleelevers faglighed, er der
ikke den store udvikling at spore.

I hvert fald ikke hvis man kigger på
karaktergennemsnittene for
afgangsprøverne.

Her klarer tosprogede sig fortsat
markant dårligere end etsprogede.

Børne- og ungdomsborgmester Pia
Allerslev (V) erkender, at man ikke ved
om de midler, man bruger, er godt givet
ud, siger hun.

Tosprogede elever sakker bagud trods indsats for millioner
kl. 06:00
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/hovedstadsomraadet/tosprogede-elever-sakker-bagud-trods-indsats-millioner

Kommentar:

Indlæring hænger altså også sammen med trivsel, apropos det
der med B-holdet!

-

Politiet lader sex-krænkende læger slippe for billigt
kl. 06:15
http://www.dr.dk/nyheder/indland/politiet-lader-sex-kraenkende-laeger-slippe-billigt

-

163
08:29

samt ...

Skader Anonymous mere, end de gavner i kampen mod IS?
Af Bianca Gajda Kirkeby
25. november 2015, 17:38
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-25-skader-anonymous-mere-end-de-gavner-i-kampen-mod-is

Kommentar:

Du kan ikke bekæmpe ondskab med ondskab.

Du kan heller ikke bekæmpe lovløshed med lovløshed. Så
simpelt er regnestykket!

-

Schweiz: 70.000 kroner i bøde for at gå med burka
Af Keld Vrå Andersen
25. november 2015, 18:42
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-25-schweiz-70000-kroner-i-boede-for-at-gaa-med-burka

Forbuddet gælder alle offentlige steder i Ticino, blandt
andet restauranter, butikker, offentlige bygninger og bag
rattet af en bil.

-

Tyrkisk militær offentliggør lyden af advarsel til russere
Af Ritzau
25. november 2015, 19:08
Opd. 25. november 2015, 20:08
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-25-tyrkisk-militaer-offentliggoer-lyden-af-advarsel-til-russere

-

TV 2 LIVECENTER: Tyrkisk militær var ikke klar over, at nedskudt fly var russisk
Af Esben Christensen / Elisabeth Thiis
25. november 2015, 05:00
Opd. 25. november 2015, 22:00
http://nyhederne.tv2.dk/2015-11-25-tv-2-livecenter-tyrkisk-militaer-var-ikke-klar-over-at-nedskudt-fly-var-russisk

21:53

Tyrkisk militær: Vi vidste ikke, at det var et russisk fly, vi skød ned

Tyrkisk militær oplyser ifølge AFP, at de ikke var klar over,
at det jagerfly, som de tirsdag morgen skød ned, var russisk.
Flyet opholdt sig ifølge Tyrkiet i tyrkisk luftrum.

-

08:30

-

104 SVT Text Torsdag 26 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Många asylbarn utan skola i Norge..130
* Oppositionell dödad i Venezuela....131

Överlevande pilot: Fick ej varning 132

* USA bombade sjukhus av misstag.....133
Ukraina slutar köpa rysk gas.......134

Tunisien stänger gräns mot Libyen..135
Tyskland avlastar Frankrike i Mali 136

Kerry oroad över Mellanösternvåld..137
Global pedofilring infiltrerad.....138

-

131 SVT Text Torsdag 26 nov 2015
UTRIKES PUBLICERAD 26 NOVEMBER

Oppositionell dödad i Venezuela

Den lokala venezuelanske oppositions-
politikern Luis Manuel Diaz sköts till
döds av beväpnade män vid ett valmöte
i går, enligt företrädare för
oppositionspartiet Accion Democratica.

Diaz ska ha attackerats när han befann
sig på en scen tillsammans med Lilian
Tintori, hustru till Venezuelas mest
berömda fängslade oppositionsledare
Leopoldo Lopez.

Det fanns inte efter dödskjutningen
någon myndighet som omedelbart
bekräftade händelsen. Accion Democra-
tica ingår i den koalition som utmanar
Socialistpartiet i valet 6 december.

Kommentar:

Tænk hvis andre gjorde det samme mod Jer!

-

NRK:
26 november 2015 kl. 08:33

-

Kerry i Jerusalem: Israel har ret til at forsvare sig
25. november 2015
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=3924

En vigtig faktor i konflikten mellem Israel og palæstinenserne
er støtten og sympatien fra det inter...

-

Når terror er dagligdag.
25. november, 48, 2015 Udfordringen
http://udfordringen.dk/2015/11/naar-terror-er-dagligdag/

Mens Europa er opskræmt af IS-terror i Paris, må israelerne
leve med 602 palæstinensiske overfald - bare i oktober,
fortæller journalist Nils Bakke, som tirsdag tilfældigt
overværede endnu et angreb i Jerusalem.

-

Undertrykte kristne i Indien beder Storbritannien om hjælp
25. november, 48, 2015 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2015/11/51752/

-

Ingen asyl til kristne flygtninge
25. november, 48, 2015 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2015/11/51756/

-

Ægtepar vil adoptere abort-truede babyer
25. november, 48, 2015 Udfordringen
http://udfordringen.dk/2015/11/aegtepar-vil-a-truede-babyer/

-

Ny bog afslører at evolutions-teorien er dårlig videnskab
25. november, 48, 2015 Henri Nissen
http://udfordringen.dk/2015/11/ny-bog-afsloerrlig-videnskab/

-

Så Jesus - og vågnede igen efter hjertestop
25. november, 48, 2015 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2015/11/saa-jesus-og-vter-hjertestop/

-

18793

Kall, Mogens

> [...]

> et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)
>
> Det ville ændre Verden til det bedre med tiden,
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Tyrkisk præsident vil ikke undskylde (og det ville da også være helt idiotisk)

-

DR S169 tor 26 nov 10:49:00
26.november dr.dk/nyheder 09:57

350.000 VIL GLEMMES AF GOOGLE
På et år har 348.085 europæere anmodet
it-giganten Google om at fjerne deres
personlige oplysninger fra
søgeresultater på internettet.

Google er gået med til kravene i mindre
end halvdelen af tilfældene ifølge en
rapport fra selskabet, hvis
hovedkvarter ligger i San Francisco.

Grunden til, at der ikke er flere, som
har fået imødekommet ønsket er, at
kriterierne baseres på en balance
mellem privatliv og offentlighedens ret
til informationer.

Frankrig er det land, hvor flest ønsker
at blive glemt i Googles
søgeresultater,

350.000 europæere vil glemmes af Google
kl. 09:57
http://www.dr.dk/nyheder/udland/350000-europaeere-vil-glemmes-af-google

-

Schweizisk region indfører burka-forbud
kl. 10:12
http://www.dr.dk/nyheder/udland/schweizisk-region-indfoerer-burka-forbud

-

DR S174 tor 26 nov 11:49:04
26.november dr.dk/nyheder 11:46

EKSPERT IKKE OVERRASKET OVER EFFEKT
Millioner gør det ikke alene.

Derfor overrasker det ikke professor
Niels Egelund, at det ikke har rykket
ved de tosprogedes skolefærdigheder,
når København i en årrække har brugt
omkring 180 millioner årligt på at
løfte tosprogede fagligt.

- Skolen skal kompensere for de
mangler, der er i nogle børns sproglige
udvikling. Det er en stor opgave, for
skolen har jo kun børnene seks til syv
timer om dagen. Resten af tiden er de
sammen med forældre og kammerater,
siger Niels Egelund, professor i
pædagogik ved Aarhus Universitet.

Ekspert om tosprogede: Skoler kan ikke rydde op efter forældre
kl. 11:46
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/hovedstadsomraadet/ekspert-om-tosprogede-skoler-kan-ikke-rydde-op-efter-foraeldre

-

DR S125 tor 26 nov 17:59:34
26.november dr.dk/nyheder 17:13

TYRKIET VIL IKKE UNDSKYLDE
Tyrkiets præsident Tayyip Erdogan,
siger, at Tyrkiet ikke vil undskylde
for at have skudt et russisk kampfly
ned. Det skriver amerikanske CNN.

- Hvis der er nogle, der skal undskylde
,så er det i hvert fald ikke os, siger
Tayyip Erdogan i et interview med
amerikanske CNN.

- Dem, der skal undskylde er dem, der
har krænket vores luftrum. Vores
piloter og militære styrker, de har
bare udførdt deres arbejde, hvilket
består af, at reagere, når reglerne
bliver overtrådt, siger Erdogan.

Tyrkisk præsident vil ikke undskylde
kl. 17:13
http://www.dr.dk/nyheder/udland/tyrkisk-praesident-vil-ikke-undskylde

Kommentar:

Et udsagn:

Kære Psykopat. Undskyld mange mange at I krænker
vores territorium (ligesom i Georgien og Ukraine)!

Kan du ikke selv høre, hvor åndssvagt det lyder?

-

Sociolog: Nye kriminalitetstal er en falliterklæring for velfærdsstaten
kl. 20:00
http://www.dr.dk/nyheder/indland/sociolog-nye-kriminalitetstal-er-en-falliterklaering-velfaerdsstaten

-

Putin: USA kendte kurs for nedskudt fly
26. Nov. 2015 kl. 22:42
http://www.dr.dk/nyheder/udland/putin-usa-kendte-kurs-nedskudt-fly

Kommentar:

Jeg tvivler oprigtig talt på, at Psykopatistan har givet
oplysninger om, at deres flys kurs ind over Tyrkiet!

Så det er ren og skær propaganda!

-

DR S137 fre 27 nov 08:26:01
27.november dr.dk/nyheder 01:23

AFGHANISTAN STORLEVERANDØR AF NARKO
Heroin og opium med en værdi på omkring
knap 200 milliarder kroner bliver
årligt transporteret fra Afghanistan
til Vesteuropa, oplyser FN's Kontor for
Narkotika og Kriminalitet.

Beløbet svarer til en tredjedel mere
end landets bruttonationalprodukt.

Ruten via Balkan er kendt som en af
verdens motorveje for narkosmugling.

De fire største markeder for heroin i
Europa - Frankrig, Storbritannien,
Tyskland og Italien - står for næsten
halvdelen af det samlede beløb.

Afghanistan storleverandør af narkotika til Europa
kl. 01:23
http://www.dr.dk/nyheder/indland/afghanistan-storleverandoer-af-narkotika-til-europa

-

DR S142 fre 27 nov 08:26:02
27.november dr.dk/nyheder 07:00

KINA VIL BEKÆMPE MILITANTE I AFRIKA
Kina vil samarbejde med Afrika om at
bekæmpe militante ekstremister på
kontinentet.

Det sker efter terrorangrebet i Mali
for en uge siden, hvor tre kinesere var
blandt de 20 dræbte.

Kina ønsker at beskytte både sine
hundredetusinder af statsborgere i
Afrika og sine gigantiske økonomiske
interesser på kontinentet.

Kina er Afrikas største handelspartner.

Og Kina har investeret næsten 1200
milliarder kroner på kontinentet.

Kina vil bekæmpe militante ekstremister i Afrika
kl. 07:00
http://www.dr.dk/nyheder/udland/kina-vil-bekaempe-militante-ekstremister-i-afrika

-

DR S143 fre 27 nov 08:26:02
27.november dr.dk/nyheder 06:40

AIDS KOSTER FLERE UNGE LIVET
Tre gange så mange unge dør af aids
sammenlignet med for 15 år siden, viser
nye tal fra Unicef.

Aids er dermed den mest almindelige
dødsårsag blandt unge mellem 10 og 19
år i Afrika og den næststørste
dødsårsag blandt unge verden over.

Blandt alle, der er smittet med hiv, er
unge den eneste gruppe, hvor
dødeligheden ikke falder.

Størstedelen af de unge, der dør af
aidsrelaterede sygdomme, fik hiv som
fostre. Dengang modtog langt færre hiv-
smittede gravide kvinder og mødre
medicin, der forhindrer smitte fra mor
til barn.

Aids koster mange flere unge i Afrika livet
kl. 06:40
http://www.dr.dk/nyheder/udland/aids-koster-mange-flere-unge-i-afrika-livet

-

DR S147 fre 27 nov 08:26:02
27.november dr.dk/nyheder 07:13

SAUDI-ARABIEN HENRETTER 50 PÅ 1 DAG
Saudi-Arabien planlægger angiveligt at
henrette over 50 personer på en enkelt
dag, og det får Amnesty International
til at slå alarm, skriver BBC.

Det er de saudiarabiske aviser Okaz og
al-Riyadh, der beretter om de
forestående henrettelser.

Amnesty International tvivler ikke på,
at oplysningerne er sande, da Saudi-
Arabien i år allerede har henrettet 151
personer. Det er det højeste antal på
et år siden 1995. Sidste år blev 90
henrettet.

Ifølge Amnesty var tre af de dømte fra
området mindreårige, da de begik
lovovertrædelserne.

Saudi-Arabien: Henretter over 50 mennesker på en dag
kl. 07:13
http://www.dr.dk/nyheder/udland/saudi-arabien-henretter-over-50-mennesker-paa-en-dag

-

153
09:01

samt ...

Steffen Jensen: Enighed om luftkrig kan ikke slå IS
Af Keld Vrå Andersen
26. november 2015, 23:46
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-26-steffen-jensen-enighed-om-luftkrig-kan-ikke-slaa-is

-

08:44

-

104 SVT Text Fredag 27 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Fler unga dör i aids...............130

Två gripna får hotelldåd i Mali....131

Hotnivån sänks i Bryssel...........132

Två gripna i terrorrazzia i Berlin 133

Ord mot ord efter nedskjutning.....134
Ryska sanktioner mot Turkiet.......135

Hollande vill ha koalition mot IS..136

Tyskland skickar flyg till Syrien..137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 27 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Nord- och Sydkorea i unika samtal..138

Notiser: Turiket grep journalister 148

Världen runt
Stopp för gladiatorer i Rom........149

-

NRK:
26 november 2015 kl. 09:22
Ti omkom i russisk helikopterstyrt
http://www.nrk.no/nyheter/1.12673357

Et russisk helikopter som transporterte oljearbeidere har
styrtet i det østlige Sibir. Ti av de 25 ombord skal ha
omkommet, ifølge russiske nyhetsbyråer. Helikopteret var av
typen Mi-8, og fraktet arbeidere til et avsidesliggende
oljefelt.

-

27 november 2015 kl. 08:40

-

8-årig gør historisk fund
Torsdag den 26. november 2015
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=3925

Da 8-årige Itay Halperin for nylig var på vandretur med sin
familie i Tel Beit Shemesh vest for Jerusalem, opdagede han
pludselig en lille rund genstand på jorden. Han samlede den
op og så, at det var et hoved fra en statue af en kvinde.

Familien besluttede straks at ringe til den israelske
antikvitetsmyndighed, som kom ud til stedet. Her kunne de
konstatere, at der var tale om hovedet af en statue af en
kvindelig fertilitetsgudinde - og en særdeles gammel en af
slagsen. Statuen kunne nemlig dateres til det 8. århundrede
f.Kr.

-

Stigende kriminalitet blandt efterkommere af indvandrere

Af Lars Henriksen og
Britta Søndergaard
26. november 2015 22:30
http://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/stigende-kriminalitet-blandt-efterkommere-af-indvandrere

Kommentar:

Dette er bagsiden af medaljen med at have et B-hold! ... :-(

-

Islamisk Stats ondskab bunder i et kludetæppe af religiøse idéer

Af Nikolaj Krak
Korrespondent i Mellemøsten
27. november 2015 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/islamisk-stats-ondskab-bunderi-et-kludetaeppe-af-religioese-ideer

-

Kristendoms- forfølgelse har mange ansigter
26. november, 48, 2015 Iben Thranholm
http://udfordringen.dk/2015/11/51792/

-

18794

Kall, Mogens

> [...]

> et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)
>
> Det ville ændre Verden til det bedre med tiden,
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

rankrig vil kæmpe med Assad mod IS

-

DR S159 fre 27 nov 11:14:55
27.november dr.dk/nyheder 10:34

FRANKRIG VIL KÆMPE MED ASSAD MOD IS
Syriske styrker, som er loyale over for
præsident Bashar al-Assad, kan meget
vel deltage i kampen mod den
ekstremistiske bevægelse Islamisk Stat,
siger den franske udenrigsminister,
Laurent Fabius.

Han siger til radiostationen RTL, at
der må være to ting: bomber (...) og
landtropper, som ikke kan være vores,
men som bør bestå af Den Frie Syriske
Hær (FSA), sunniarabiske styrker og
hvorfor ikke også regimets styrker.

Torsdag lovede den russiske præsident,
Vladimir Putin, under et møde den
franske præsident, Francois Hollande,
at Kreml er parat til et samarbejde med
Frankrig i kampen mod Islamisk Stat.

Fransk minister vil kæmpe med Assad mod IS
kl. 10:34
http://www.dr.dk/nyheder/udland/fransk-minister-vil-kaempe-med-assad-mod

Kommentar:

Dette er bagsiden af medaljen ved pragmatisme!

Dumt gjort fordi nu giver I IS en moralsk propaganda-fordel.
I legitimerer jo en massemorder! ... :-(

Hele IS' magtstruktur hviler på, at der er sympatiserer. Nu
***blokeres*** deres samvittighed hvad angår medfølelse
overfor IS' ofre!

Så ... (det var ikke så smart gjort) ...

May I suggest: ***Quit*** the deal with the devil (and his
friends, herunder Assad)!

-

162
11:15

samt ...

10:12

-

NRK:
27 november 2015 kl. 11:00

-

18795

Kall, Mogens

> [...]

> et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)
>
> Det ville ændre Verden til det bedre med tiden,
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Frankrig reviderer sine udtalelser ang. massemorderen Assad

-

Palæstinensere kører i bil ind i israelske soldater
kl. 14:03
http://www.dr.dk/nyheder/udland/palaestinensere-koerer-i-bil-ind-i-israelske-soldater

-

DR S125 lør 28 nov 08:44:02
28.november dr.dk/nyheder 03:37

MAND DRÆBER 3 PÅ ABORTKLINIK I USA
Tre personer er blev dræbt og ni andre
såret, da en mand fredag stormede en
abortklinik i Colorado Springs, USA, og
efterfølgende kom i skudduel med
politiet.

Det oplyser borgmester John Suthers
natten til lørdag på et pressemøde.

- Jeg vil gerne udtrykke min medfølelse
til ofrene. Det er en forfærdelig
tragedie, der er sket her i Colorado
Springs i dag (fredag, red.), siger
han.

USA's præsident, Barack Obama, er
blevet orienteret om situationen i
Colorado, oplyser Det Hvide Hus.

Mand dræber tre på abortklinik i USA
kl. 03:37
http://www.dr.dk/nyheder/udland/mand-draeber-tre-paa-abortklinik-i-usa

Kommentar:

Det er en ulogisk tankegang disse fanatikere besidder:

Jeg synes det er forkert, at I dræber ufødte børn/fostre,
så derfor har jeg ret til at myrde Jer!

Gak-gak hedder det "vist nok" på dansk!

Åh ... Gid I dog ville indse dette, I tankeløse åndsboller!

-

DR S129 lør 28 nov 08:44:03
28.november dr.dk/nyheder 07:29

FORSKERE: SKÆLDUD OG LUSSINGER ENS
Det kan være lige så skadeligt for et
barn at få skældud som at få en
lussing.

Derfor burde langt flere forældre lære
at tøjle deres temperament, før de
begynder at skælde ud på deres børn,
mener en række eksperter i
børneopdragelse på baggrund af en ny
undersøgelse fra Psykiatrifonden.

Ifølge undersøgelsen hidser over
halvdelen af alle forældre sig op eller
skælder ud mindst én gang om ugen.

Eksperter vurderer, at de fleste
forældre ikke er klar over, hvor
skadeligt det er for deres børn.

Forskere: Skældud skader dit barn ligesom lussinger
kl. 07:29
http://www.dr.dk/nyheder/indland/forskere-skaeldud-skader-dit-barn-ligesom-lussinger

-

132
09:30

samt ...

Frankrig klar til at samarbejde med syrisk overgangsstyre
Af Ritzau
27. november 2015, 20:42
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-27-frankrig-klar-til-at-samarbejde-med-syrisk-overgangsstyre

Frankrigs udenrigsminister, Laurent Fabius, reviderer sine
udtalelser om et samarbejde med Syriens regeringsstyrker i
kampen mod Islamisk Stat, idet han understreger, at det kun
kan ske, hvis Syrien får et overgangsstyre.

Kommentar:

Hmm ... /memory on from) ...

> [...]
> overfor IS' ofre!
>
> Så ... (det var ikke så smart gjort) ...
>
> May I suggest: ***Quit*** the deal with the devil (and his

Clever guy ... :-)

-

Forskere: Børn tager skade af skældud
Citathistorie - Politiken, mt...@tv2.dk
27. november 2015, 22:46
http://nyhederne.tv2.dk/2015-11-27-forskere-boern-tager-skade-af-skaeldud

-

Mysteriet er løst: Derfor mistede slanger deres ben
Af Elisabeth Thiis
28. november 2015, 00:01
http://nyhederne.tv2.dk/2015-11-28-mysteriet-er-loest-derfor-mistede-slanger-deres-ben

Forfædrene til de slanger, som snor sig på jorden i dag, gik
under jorden for at jage. Derfor blev ben overflødige, lyder
resultatet af forskningen, der er baseret på CT-scanninger af
et 90 millioner år gammelt fossil og moderne krybdyr.

-

Indbrud: Hver tredje sigtede er udlænding
Af Mikkel Secher
28. november 2015, 07:03
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-11-28-indbrud-hver-tredje-sigtede-er-udlaending

Kommentar:

Straffen er al, al for mild! ... :-(

-

09:39

-

104 SVT Text Lördag 28 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Tre döda efter skottdrama i USA...130-

* Japan ska återuppta valfångst......132

* Flera brutalt mördade i Mexiko.....133

* Trump rasar - men i klar ledning...134

Ryssland och Ukraina i kolkrig.....135

Smugglade droger i ambulans........136

Aktivister i fransk husarrest......137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 28 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Misstänkt terrorist har gripits....138

Palestinier körde in i soldater....139

Bombdåd mot muslimsk procession....140

Pirater angrep polskt lastfartyg...141

Putin kräver ursäkt av Turkiet.....142

Sri Lanka vädjar om nåd för dömd...143

Världen runt
Frankrike tackar ja till rysk valp 149

-

135 SVT Text Lördag 28 nov 2015
UTRIKES PUBLICERAD 27 NOVEMBER

Kolkrig mellan Ryssland och Ukraina

Ukraina anklagar Ryssland för att ha
minskat sina leveranser av kol. Energi
har blivit ett allt tydligare verktyg
i konflikten mellan länderna.

Trätan uppstod efter att den ryske
energiministern tidigare i veckan
hotat att använda kol för att straffa
Kiev efter att okända gärningsmän
sprängt sönder en kraftledning som
försåg den av Ryssland annekterade
Krimhalvän med el.

De fyra ledningsstolparna har ännu
inte reparerats, och cirka två
miljoner människor på Krim är beroende
av andra strömkällor.

-

NRK:
28 november 2015 kl. 09:47

-

Islamister er også mennesker

Debat
Ebbe Lauridsen
28. november 2015 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/islamister-er-ogsaa-mennesker

-

18796

Kall, Mogens

> [...]

> et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)
>
> Det ville ændre Verden til det bedre med tiden,
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Russia sometimes breaches Israeli air space, top defense official reveals
Ofre for IS fundet i massegrav i Irak

-

DR S153 søn 29 nov 07:58:00
28.november dr.dk/nyheder 23:05

OFRE FOR IS FUNDET I MASSEGRAV
En massegrav med de jordiske rester af
123 personer er blevet fundet ved byen
Sinjar i det nordlige Irak, hvor den
islamistiske ekstremistgruppe Islamisk
Stat for nylig blev fordrevet af
kurdiske styrker.

- Massegraven var fuld af bombefælder,
siger Mahma Khalil hos de lokale
myndigheder.

- Graven er endnu ikke åbnet, men de
døde ligger ikke dybt, og regnen har
afdækket mange af ligene, tilføjer
Khalil.

Ofre for IS fundet i massegrav i Irak
28. Nov. 2015 kl. 23:05
http://www.dr.dk/nyheder/udland/ofre-fundet-i-massegrav-i-irak

-

Burkina Faso bevæger sig ud af diktatorens skygge
kl. 07:10
http://www.dr.dk/nyheder/udland/burkina-faso-bevaeger-sig-ud-af-diktatorens-skygge

-

OVERBLIK: Burkina Fasos ujævne vej til søndagens valg
kl. 07:12
http://www.dr.dk/nyheder/udland/overblik-burkina-fasos-ujaevne-vej-til-soendagens-valg

-

159
08:30

samt ...

Ofre for Islamisk Stat fundet i massegrav i Irak
Af Ritzau
28. november 2015, 22:27
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-11-28-ofre-for-islamisk-stat-fundet-i-massegrav-i-irak

-

General: Krige bør undersøges
citathistorie fra Politiken, na...@tv2.dk
28. november 2015, 23:02
http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-11-28-general-krige-boer-undersoeges

Danmark skal stå ved sit ansvar og undersøge krigene i Irak
og Afghanistan. Er der sket fejl, skal forsvaret og
politikerne lære af disse fejl. Det mener Danmarks tidligere
forsvarschef og formand for Nato's Militærkomite, general
Knud Bartels.

Det skriver Politiken søndag.

-

08:03

-

104 SVT Text Söndag 29 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Burkina Faso väljer president......130

* EU möter Turkiets premiärminister..131
Journalister vädjar till EU........132

Ryska sanktioner mot Turkiet.......133

* Misstänkt talade om "bebisdelar"...134

Obama: Nu får det vara nog.........135

* Flera döda efter självmordsbomber..136

Rykten om benådning av bloggare....137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 29 nov 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Nefertitis grav kan ha hittats.....138

IS tar på sig mord på poliser......139

Massgrav med 120 kroppar i Irak....140

Ledande pro-kurdisk jurist dödad...141

Makedonien sätter upp stängsel.....142

Världen runt
Frankrike tackar ja till rysk valp 149

-

137 SVT Text Söndag 29 nov 2015
UTRIKES PUBLICERAD 29 NOVEMBER

Rykten om benådning av bloggare

Den fängslade saudiske bloggaren och
människorättsaktivisten Raif Badawi
kan vara på väg att bli benådad.

Yves Rossier, statssekreterare på
Schweiz utrikesdepartement säger till
tidningen La Liberté att benådnings-
förfarandet är i gång och ska läggas
fram inför kung Salman.

Människorättsorganisationen Amnesty
International säger att man försöker
få uppgifterna bekräftade.
Badawi dömdes till tio års fängelse
och 1.000 piskrapp för att ha smädat
islam. I januari fick han ta emot de
första 50 piskrappen.

-

141 SVT Text Söndag 29 nov 2015
UTRIKES PUBLICERAD 28 NOVEMBER

Ledande pro-kurdisk jurist dödad

En framstående advokat och kampanj-
ledare för kurdiska rättigheter har
dödats i sydöstra Turkiet i vad
kollegor och oppositionspartiet HDP
beskriver som ett mord.

Tahir Elci, ordförande för Advokat-
samfundet i provinsen Diyarbakir, var
förespråkare för kurdiska rättigheter.
Han skulle ställas inför rätta för ett
uttalande om att det kurdiska partiet
PKK inte är en terrororganisation.

Enligt vittnen sprang attentatsmannen
fram när Elci var på väg att avsluta
en pressträff. I den eldstrid som
uppstod dödades även en polisman.

-

NRK:
29 november 2015 kl. 08:43

-

Russia sometimes breaches Israeli air space, top defense official reveals

Amos Gilad says Moscow-Jerusalem security protocols ensure
violations don't lead to incidents such as last week's
downing of Russian jet by Turkey

By Times of Israel staff November 28, 2015, 6:20 pm
http://www.timesofisrael.com/russia-occasionally-breaches-israeli-air-space-says-top-defense-official/

-

18797