2015 uge 28 (news samlet)

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/13-542/cut-01
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/15-302
and ...
http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics
https://sites.google.com/site/kallpol4

[ ... ]
[ ... 2015-07-06, Monday, day no 187 in the year ... ]
[ ... ]
> 871 dage siden Asteroid and Meteor near hit Russia, 2013-02-15

Hvad vil du gøre, hvis du blev Statsminister (eller Præsident) ?

Svar 1:

Hmm .. (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/udn

Jeg ville øjeblikkelig ta' kontakt til vores allierede
i NATO og/eller EU og forsøge at overbevise dem om
***nødvendigheden*** af at oprette De Forenede
Demokratiske Nationer (United Democratic Nations, UDN)
som en ***sund*** modvægt til FN (UN)!

Hvorfor ?

Fordi fordelene ved UDN er for mange (herunder sund
favorisering af eksilregeringer til erstatning for
et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)

Det ville ændre Verden til det bedre med tiden,
skønner jeg!

Svar 2:

Nu ikke længere blot et udsagn:

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, July 06, 2015, CET 06:20, GMT 04:20
Subject: 2015 uge 28 (news samlet)
18501 news:559a0215$0$302$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/S6z6eaD3MdM/_lL0vqsTc64J

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Grækerne stukket af fra regningen deres (som et uansvarligt og dermed umodent barn)! ... :-(

-

DR S110 man 06 jul 08:04:01
DR NYHEDER dr.dk/nyheder

157 Små kommuner går glip af millioner
156 76 forældre klager over kommune
155 Grækenlands finansminister går af
154 Færre jersey-kalve skal aflives

153 Hårdere krav til erhvervsuddannelse
152 Møn blev hårdest ramt af skybrud
151 61,31 af grækerne stemte nej
149 Målinger af vindmøllestøj afvises

148 Tsipras: Grækerne var modige
147 Merkel og Hollande i hastetopmøde
146 - Jeg er meget ked af resultatet
145 Nej-siden står til 60 procent

144 Søren Gade svarer igen på Facebook
143 Første målinger: Det går mod et nej

Kommentar:

Grækerne stukket af fra regningen deres (som et uansvarligt
og dermed umodent barn)! ... :-(

Brug nu ***forstanden***:
Pengene hænger altså IKKE på træerne som blade, man bare kan
plukke!

I har levet økonomisk uansvarligt siden 1970'erne, og nu går
den altså bare ikke længere

Mennesker har måttet KNOKLE for at I kan låne, og det er
faktisk dem, I skider lige op i ansigtet med denne Jeres hån!

I kan IKKE være det bekendt overfor dem!

Det er helt og aldeles økonomisk UANSVARLIGT!

Når en hund IKKE vil lystre, pljer man at sætte den UDENFOR
døren, så den lærer at kende sin plads!

Og hvis jeg var ibalndt de mennesker, der har penge til gode
hos Jer, da ville jeg absolut IKKE belønne utaknemmelighed
(med yderligere lån)!
Det ville jo være fuldstændig hul-i-hovedet at investere
endnu flere penge i et sort hul, ikke sandt ?

Reelt set er der ikke penge til at betale de ansatte; ej
at udbetale pension m.m.!

Dette er ***kendsgerningerne***!

Kassen er tom. Der er ikke flere penge i de græske banker,
og der kommer ikke flere, førend I ændrer kurs (bort fra
Jeres økonomiske egoisme, som jo også ***undergraver***
andres økonomier)!

Tænk hvis alle bare stak af fra deres regning!

Hvis du ikke vil forholde dig nøgternt til realiteterne, da
må du som hunden lære lektien på anden vis!

Sent: Sunday, April 19, 2015, CET 02:02, GMT 00:02
Subject: Ukrainsk minister: Russiske soldater er stadig i Ukraine -
Re: Counter: T-9, 2015 uge 16 (news samlet)
18366 news:5532f06f$0$286$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/greece/18-366
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/YbijLSmtjig/VflchAFIRzsJ

Alt det andet ***skaber*** blot Jer selv og andre! ... :-(

-

Præst: Mange forveksler kærlighed og forelskelse
kl. 06:38
http://www.dr.dk/levnu/psykologi/praest-mange-forveksler-kaerlighed-og-forelskelse

-

DR S158 man 06 jul 08:36:50
6.juli dr.dk/nyheder 07:02

MILITÆRMATERIEL ER UEGNET TIL KRIG
Pansrede mandskabsvogne fra
1960&#039;erne, kanoner fra 1965,
kampvogne fra 1980-81 og 20-25 år gamle
lastbiler. Derfor tilbringer materiel
meget tid på værksted, skriver
Jyllands-Posten.

Alle 60 eksemplarer af den bedste og
mest sikre PMV er taget ud af drift,
fordi de pga. sikkerhedsudstyr er
blevet for tunge.

Hærchef H.C. Mathiesen erkender, at det
påvirker mulighederne for at blive
indsat, og han glæder sig til at få nye
vogne i 2018-23.

Seniorforsker Peter Viggo Jakobsen fra
Forsvarsakademiet mener, at nogle i

Hærchef: Militærmateriel er så gammelt at det er uegnet til at føre krig
kl. 07:02
http://www.dr.dk/nyheder/indland/haerchef-militaermateriel-er-saa-gammelt-det-er-uegnet-til-foere-krig

CIA forsøgte at spå om fremtiden: Vi kan vente os et harmløst Rusland
Af Morten Bolvinkel
05. juli 2015, 17:07
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-07-05-cia-forsoegte-at-spaa-om-fremtiden-vi-kan-vente-os-et-harmloest-rusland

I en stor CIA-rapport fra 2000 blev der kigget i krystalkuglen
og gjort en række forudsigelser 15 år frem i tiden. Hensigten
var at give de politiske beslutningstagere, som George W.
Bush, der blev præsident i 2001, et praj om, hvordan verden
ville se ud i 2015.

-

Kerry om iranske atomforhandlinger: Det er nu
Af Ritzau
05. juli 2015, 17:38
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-07-05-kerry-om-iranske-atomforhandlinger-det-er-nu

104 SVT Text Måndag 06 jul 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Grekland
* Greklands finansminister avgår.....130
Tsipras hyllar nej-sidans seger....131
Merkel och Hollande möts...........132

Tyskland: Tsipras har bränt broar..133
Inga planer på att byta valuta.....134
Eurogruppen: Grekerna har bollen...135

* Inget klart om Irans kärnenergi....136
* En sjuk i mers i Filippinerna......137

* Sjuårig pojke skjuten till döds....138

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 06 jul 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Skogsbrand i Spanien - byar utryms 139
Jordskred drog med sig hus i Norge 140

Egyptiska armén dödade 63 i Sinai..141
Koalitionen bombade IS i Syrien....142

Notiser: Zootiger hittad död......148f

Världen runt
Fyraåring och tvååring på bilfärd..149

-

6. juli 2015, 08:30

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, July 06, 2015, CET 06:20, GMT 04:20
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Så meget skylder Grækenland andre lande

-

Korrespondent: Merkel kan vælge mellem pest og kolera
06. Jul. 2015 kl. 23:06
http://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-merkel-kan-vaelge-mellem-pest-og-kolera

Tysklands kansler holder døren åben for grækerne. Men
Merkel er som en lus imellem to negle i disse dage,
siger Tysklandskorrespondent.

Nu skal det lykkes: Atomforhandlingernes sidste døgn
Af Keld Vrå Andersen
06. juli 2015, 21:44
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-07-06-nu-skal-det-lykkes-atomforhandlingernes-sidste-doegn

-

FN: Lande fortæller ikke sandheden om Hammarskjölds død
Af Ritzau
07. juli 2015, 04:48
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-07-07-fn-lande-fortaeller-ikke-sandheden-om-hammarskjolds-doed

-

IMF afviser at udbetale penge til Grækenland
Af Ritzau
06. juli 2015, 22:24
Opd. 07. juli 2015, 06:55
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-07-06-imf-afviser-at-udbetale-penge-til-graekenland

Chefen for Den Internationale Valutafond (IMF) har
mandag meddelt Grækenland, at fonden ikke kan udbetale
penge til landet, så længe grækerne ikke har betalt
det aftalte afdrag på lånet til de internationale
kreditorer.

-

Se listen: Så meget skylder Grækenland andre lande
Af Ritzau / Morten Bolvinkel
05. juli 2015, 21:16
Opd. 07. juli 2015, 06:56
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-07-05-se-listen-saa-meget-skylder-graekenland-andre-lande

Herunder ses den fulde oversigt over, hvad Grækenland
i gennemsnitligt skylder hver borger i eurolandene. I
parentes bemærket er hver enkelt lands samlede
tilgodehavende. Danmark optræder ikke på listen, da
vi som bekendt ikke er et euroland.

Så meget skylder Grækenland andre lande

1
Luxembourg
12.200 kroner per indbygger (6.726 mio. kr.)
2
Holland
8200 kroner per indbygger (138.265 mio kr.)
3
Finland
7950 kroner per indbygger (43.340 mio. kr.)
4
Østrig
7910 kroner per indbygger (67.264 mio. kr.)
5
Tyskland
7885 kroner per indbygger (636.766 mio. kr.)
6
Belgien
7670 kroner per indbygger (85.948 mio. kr.)
7
Frankrig
7390 kroner per indbygger (486.543 mio. kr.)
8
Italien
6980 kroner per indbygger (424.511 mio. kr.)
9
Spanien
6233 kroner per indbygger(289.982 mio. kr.)
10
Slovenien
5440 kroner per indbygger (11.210 mio. kr.)
11
Malta
5270 kroner per indbygger (2.242 mio. kr.)
12
Estland
3976 kroner per indbygger (5.231 mio. kr.)
13
Irland
3893 kroner per indbygger (17.937 mio. kr.)
14
Slovakiet
3730 kroner per indbygger (20.179 mio. kr.)
15
Cypern
3483 kroner per indbygger (2.990 mio. kr.)
16
Portugal
3012 kroner per indbygger (31.390 mio. kr.)
17
Letland
1868 kroner per indbygger (3.736 mio. kr.)
18
Litauen
1779 kroner per indbygger (5.231 mio. kr.)

104 SVT Text Tisdag 07 jul 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Grekland
* USA: Enas om krisen i Grekland.....130
Merkel: Dörren är ännu öppen.......131
Fortsatt stängt för bankerna.......132

Tsipras får stöd av oppositionen...133
Valet: Skicka pengar eller mat....175-

* Minst 14 döda i attack i Kenya.....134

* Flicka i självmordsdåd i Nigeria...135

* Kanada plågas av skogsbränder......136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 07 jul 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Senat-nej till sydstatsflaggan.....137

Bostonbombaren överklagar dödsdom..138

50-tal döda i flyganfall i Jemen...139

Ungern skärper asylregler..........140

Stödköp stoppar börsfall i Kina....141

Bomb fälldes i Bagdad av misstag...142

* Notiser: Thaistudenter släpps......148

-

6. juli 2015, 16:47
Får ikke lov til å feire atomavtale
http://www.nrk.no/nyheter/1.12444409

Iranske myndigheter har forbudt folket å feire
offentlig dersom det blir enighet om landets
atomavtale, ifølge lokale medier. Titusener feiret i
Teherans gater da Iran og de seks stormaktene i april
ble enige om en rammeavtale for å begrense landets
atomprogram.

-

7. juli 2015, 09:40

-

Ny undersøgelse: Amerikanske demokrater er Israel-kritiske
Mandag den 6. juli 2015
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=3856

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, July 06, 2015, CET 06:20, GMT 04:20
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Serbiens regering: Vi er klar til Srebrenica-forsoning
Stjerneskælv afslører planet-alder

-

Deadline for atomforhandlinger med Iran skubbes
kl. 14:10
http://www.dr.dk/nyheder/udland/deadline-atomforhandlinger-med-iran-skubbes

-

Troende forskningsminister: Videnskab og tro er ikke uforenelige
07. Jul. 2015 kl. 21:46
http://www.dr.dk/nyheder/politik/troende-forskningsminister-videnskab-og-tro-er-ikke-uforenelige

-

DR S154 ons 08 jul 09:52:42
8.juli dr.dk/nyheder 06:26

KINA: DET STØRSTE KURSFALD I SYV ÅR
De panikagtige tilstande på det
kinesiske aktiemarked ser ikke ud til
at stoppe, selv om myndighederne har
forsøgt sig med tiltag, der skal dæmpe
på massive salg af aktier.

Ved dagens åbning er det toneangivende
Shanghai-indeks faldet i underkanten af
syv procent. Aktierne i Shenzhen-
indekset tager samme dyk.

På under en måned er de kinesiske
aktier ifølge Reuters faldet 30 procent
i værdi.

Myndighederne har iværksat flere
forskellige tiltag, der skal forhindre
yderligere kursfald, men hidtil uden
den store effekt.

Kina oplever det største kursfald i syv år
kl. 06:26
http://www.dr.dk/nyheder/udland/kina-oplever-det-stoerste-kursfald-i-syv-aar

-

DR S164 ons 08 jul 09:52:42
8.juli dr.dk/nyheder 09:43

STJERNESKÆLV AFSLØRER PLANET-ALDER
Nu har et hold aarhusianske
stjerneforskere løst en gåde om
himmelrummet.
Som de første i verden har forskerne
fundet alderen på 56 stjerner og
planeter, og der er ikke tale om Mars
og Venus og den slags kendisser, men om
kloder meget langt væk.
Astrofysiker og professor Hans Kjeldsen
har været med i forskningen.
Planeter fås i alle aldre, fortæller
han.
-Det er det, der er spændende ved det
her. Det nye, der fascinerer os, er at
planeterne også har været der fra
Mælkevejens dannelse. Der har været
planeter fra første færd. Vi finder
altså planeter, der er dobbelt så gamle
som jorden.

Stjerneskælv afslører planeters alder
kl. 09.43
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/stjerneskaelv-afsloerer-planeters-alder

Jagerfly fra USA møder russiske bombefly ud for Californien
Af Peter Møller
07. juli 2015, 15:27
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-07-07-jagerfly-fra-usa-moeder-russiske-bombefly-ud-for-californien

Jagerfly fra USAs luftvåben måtte på vingerne under
uafhængighedsdagen den 4. juli for at afvise russiske
bombefly tæt på Californiens kyst.

-

Danske Bank: Overvej det nøje, før I sender penge til Grækenland
Af Keld Vrå Andersen
07. juli 2015, 19:08
http://nyhederne.tv2.dk/finans/2015-07-07-danske-bank-overvej-det-noeje-foer-i-sender-penge-til-graekenland

-

Eurolandene holder døren åben for ny græsk aftale
Af Ritzau
07. juli 2015, 23:56
http://nyhederne.tv2.dk/2015-07-07-eurolandene-holder-doeren-aaben-for-ny-graesk-aftale

Kommentar:

Fornuftigt, fordi en aftale skaber stabilitet, modsat:
Man løser IKKE sine problemer ved at rive ned væggene
i sin bolig.

Hvorfor i grunden ikke lave en art flexlån, forstået
på den måde, at Grækenland tilbagebetaler sin gæld på
en fleksibel måde: Når man kun har et lille overskud,
da tilbagebetales et mindre beløb end hvis man har et
stort overskud.

Grækenland har - så vidt jeg er orienteret - et lille
overskud, så det går den rigtige retning; bare ikke
hurtig nok for visse kreditorere, men det må de affinde
sig med. Det er jo trods alt bedre at få nogle penge
igen her og nu fremfor ingen (ved et bankerot)!

Og der skal også ta's et social hensyn til de græske
borgere, så der fx. er pensionsudbetaling til mad osv.

Men kom! Lad os lave en langsigtet plan for afvikling
af gæld (og økonomisk vækst), som alle kan affinde sig
med.

Men at hælde grus i maskineriet; det er anarkistisk og
bør IKKE belønnes!

Comprenez?

-

Serbiens regering: Vi er klar til Srebrenica-forsoning
Af Ritzau
08. juli 2015, 01:03
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-07-08-serbiens-regering-vi-er-klar-til-srebrenica-forsoning

(Jesus siger:)

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Johannes+8:32&version=BPH

Sandheden skal frigøre Jer

(John 8,32)

Fornuftig valg!

Hvis vi bygger vor fremtid på ***Sandhedens***
fundament, da skal det nok gå alt sammen, hvorimod
løgnen altid - før eller sidenhen - vil føre os vild
og måske ligefrem endog ned i afgrunden, apropos
Nazityskland (år 0 i 1945) und so weiter!

Lyt derfor IKKE til løgnerne!
(de er bare magtsyge)

-

Panikken breder sig: Aktierne styrtdykker i Kina
Af Thomas Jørgen Seerup, tj...@tv2.dk / Ritzau Finans
08. juli 2015, 08:02
http://nyhederne.tv2.dk/finans/2015-07-08-panikken-breder-sig-aktierne-styrtdykker-i-kina

104 SVT Text Onsdag 08 jul 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Grekland
* Tsipras talar i EU-parlamentet.....130
Tusk: Kanske mest avgörande läget..131
* Finland vill inte skriva av skuld..132

* Rapport om krisvaluta dementeras...133

* 40.000 soldater bort i USA.........134
* Clinton anser sig svartmålad.......135

* Fredssamtal med talibaner..........136
* Vucic till Srebrenicas minnesstund 137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 08 jul 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

WHO:s ebola-insats kritiseras......138
Regeringspartiet vann i Burundi....139

Kärnkraftssamtal med Iran förlängs 140
USA-träning av syrier går trögt....141

London: Tyst minut för terroroffer 142
Egyptiskt lagförslag väcker oro....143

* Tre döda i skjutning i Baltimore...144
* Notiser: Frihetsgudinnan upplyst...148

-

137 SVT Text Onsdag 08 jul 2015
UTRIKES PUBLICERAD 8 JULI

Vucic till Srebrenicas minnesstund

Serbiens premiärminister Aleksandar
Vucic säger att han har för avsikt att
delta i helgens högtidlighållande av
att det var 20 år sedan som massakern
i Srebrenica i Bosnien ägde rum.

Initiativet är en försoningsgest,
enligt Vucic:

-Det är dags att visa att vi är redo
för försoning och att vi är redo att
visa vår vördnad för andra gruppers
offer.

Nära 8.000 muslimska pojkar och män
dödades av bosnienserbiska trupper
i Srebrenica i juli 1995.

-

7. juli 2015 kl. 21:07
Cuba pågrep fredelige aktivister
http://www.nrk.no/nyheter/1.12446643

Rundt 100 aktivister ble pågrepet etter fredelige
demonstrasjoner på Cuba i helgen, ifølge amerikanske
myndigheter. Pågripelsene er bekymringsverdige, men
vil ikke påvirke det diplomatiske forholdet mellom
Havana og Washington, sier utenriksdepartementets
talsmann John Kirby tirsdag.

-

8. juli 2015 10:50

-

Etårsdag for Gazakrigen: Mange lider stadig
Tirsdag den 7. juli 2015
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=3857

-

Astrofysiker: Min tro hindrer mig ikke i arbejde med videnskab

Interview
Af Freja Bech-Jessen
8. juli 2015 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/en-troende-videnskabsmand

Niels Bohr-professor i astrofysik Johan Uldall Fynbo
forsker i de første ansamlinger af stjerner, der
dannedes efter Big Bang. Og så tror han på Gud

Hvis en videnskabsminister ikke må være troende, må
en videnskabsmand så være det?

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, July 06, 2015, CET 06:20, GMT 04:20
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Psykopatistan (Rusland) La ned veto mot «folkemord» i Srebrenica

-

Serbiens regering deltager i Srebrenica-højtidelighed
kl. 11:49
http://www.dr.dk/nyheder/udland/serbiens-regering-deltager-i-srebrenica-hoejtidelighed

-

DR S172 ons 08 jul 18:14:12
8.juli dr.dk/nyheder 12:05

GRÆKENLAND HAR ANSØGT OM KRISELÅN
Den Europæiske Stabilitets Mekanisme,
ESM, har modtaget en formel ansøgning
om kriselån fra Grækenland, skriver
nyhedsbureauet Reuters.

- ESM har modtaget en græsk
forespørgsel, siger en talsmand for
ESM, der er eurozonens særlige
krisefond.

Eurogruppen finansministre skal nu
behandle ansøgningen, som formelt er
stilet til eurogruppens formand, Jeroen
Dijsselbloem, og de 19 finansministrene
forventes at holde et telefonmøde
senere i dag.

Grækenland har formelt ansøgt om kriselån
kl. 12:05
http://www.dr.dk/nyheder/udland/graekenland-har-formelt-ansoegt-om-kriselaan

-

BILLEDER Den populære pave Frans besøger Sydamerika
kl. 12:30
http://www.dr.dk/nyheder/udland/billeder-den-populaere-pave-frans-besoeger-sydamerika

-

Afghanistan: Kvinde er afvist som højesteretsdommer
kl. 13:55
http://www.dr.dk/nyheder/udland/afghanistan-kvinde-er-afvist-som-hoejesteretsdommer

-

Ældgammelt gammaglimt overrasker danske astronomer
kl. 19:00
http://www.dr.dk/nyheder/viden/naturvidenskab/aeldgammelt-gammaglimt-overrasker-danske-astronomer

-

Nye informationer om Dag Hammarskjölds mystiske død giver FN blod på tanden
08. Jul. 2015 kl. 22:06
http://www.dr.dk/nyheder/udland/nye-informationer-om-dag-hammarskjolds-mystiske-doed-giver-fn-blod-paa-tanden

-

DR S130 tor 09 jul 09:01:03
9.juli dr.dk/nyheder 08:24

OVER FIRE MIO. FLYGTET FRA SYRIEN
Krigen i Syrien har nu drevet flere end
fire millioner mennesker på flugt til
andre lande, og inden året er omme
ventes flygtningestrømmen at vokse med
yderligere en kvart million.

Det viser en ny rapport fra FN's
Flygtningehøjkommissariat, UNHCR.

Hovedparten af syrere på flugt søger
mod nabolandet Tyrkiet.

4.013.000 flygtninge er kommet til
Syriens nabolande, og flere end syv
mio. er fordrevet internt i Syrien.

Mange lever under vanskelige forhold og
på steder, der er svære at nå for
nødhjælpsorganisationer.

FN: Over fire millioner er flygtet fra krigen i Syrien
kl. 08:24
http://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-over-fire-millioner-er-flygtet-fra-krigen-i-syrien

Bill Clinton deltager i Srebrenica-markering
Af Ritzau
09. juli 2015, 02:39
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-07-09-bill-clinton-deltager-i-srebrenica-markering

104 SVT Text Torsdag 09 jul 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Grekland
* Grekiskt förslag senast midnatt....130
* IMF: Skuldrekonstruktion nödvändig 131
Snabba reformer utlovas............132

Tsipras utskälld i EU-parlamentet..133
Avgörande dagar för Grekland.......175

Tjeckien berett ta 1.500 migranter 134

Minst 22 döda i oro i Algeriet.....135

T-baneförare i London strejkar.....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 09 jul 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

24 dödsdömda för Irak-massaker.....137

Farc utropar vapenvila i Colombia..138

Boko Haram erbjuder fångutbyte.....139

Ryskt veto mot Srebrenica-beslut...140

-

140 SVT Text Torsdag 09 jul 2015
UTRIKES PUBLICERAD 8 JULI

Ryskt veto mot Srebrenica-beslut

Ryssland har lagt in sitt veto mot en
FN-resolution som skulle ha definierat
bosnienserbernas massaker på
8.000 bosnienmuslimer i Srebrenica
1995 som ett folkmord.

Tio av medlemmarna i FN:s säkerhetsråd
röstade för resolutionen på onsdagen.
Rysslands FN-ambassadör Vitalij Tjur-
kin sade efteråt att resolutionen var
icke-konstruktiv och konfrontatorisk.

Minnet av offren kommer att högtidlig-
hållas i Srebrenica i helgen. Bland
deltagarna finns Serbiens premiär-
minister Aleksandar Vucic som kallar
deltagandet en försoningsgest.

Kommentar:

Man skal kalde tingene ved deres rette navn, så folk
nemt kan orientere sig og ta' ved lære. Ellers genta'r
historien sig. Mord er mord und so weiter!

-

8. juli 2015 16:57
La ned veto mot «folkemord»
http://www.nrk.no/nyheter/1.12448069

Russland har brukt vetoretten sin i FNs sikkerhetsråd
til å hindre en beslutning som ville fordømt massakren
i Srebrenica i Bosnia og Hercegovina i 1995 som
«folkemord», melder Reuters. Ti land stemte for, mens
Kina, Angola, Nigeria og Venezuela avsto fra å stemme.

-

8. juli 2015 17:58
Stor dag for Serbia
http://www.nrk.no/nyheter/1.12448193

Serbias president Tomislav Nikolic sier at Russlands
veto i FN mot å betegne Srebrenica-massakren som
folkemord, er en «stor dag» for hans land. - Ikke bare
forhindret man stigmatisering av hele det serbiske
folk, men Russland viste også at det har vært en ekte
og ærlig venn, sa Nikolic.

Kommentar:

Og hvad har det så med sandhed at gøre, når man hylder
løgnen (fra Psykopatistan)?

-

9. juli 2015 09:21

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, July 06, 2015, CET 06:20, GMT 04:20
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Lækket militærrapport: Kampflyet F-35 dumper i nærkampe
Paven begræder kristent folkedrab

-

DR S152 fre 10 jul 07:24:28
9.juli dr.dk/nyheder 19:00

LÆKKET RAPPORT: MILITÆRFLY DUMPER
Det splinternye og milliarderdyre
kampfly F-35 Joint Strike Fighter, som
Danmark har et godt øje til, er
muligvis ikke så effektivt, som det ser
ud.

Det kan hverken dreje eller stige
hurtigt nok til at ramme fjenden i en
nærkamp.

Dét fremgår af en fem sider lækket
militærrapport, som den amerikanske
freelancejournalist David Axe har fået
fingrene i og offentliggjort på sit
internetmedie 'War is Boring'.

- Flyet var ikke effektivt, når det kom
til at dræbe eller overleve angreb,
står der blandt andet i rapporten.

Lækket militærrapport: Kampflyet F-35 dumper i nærkampe
09. Jul. 2015 kl. 19:00

-

DR S155 fre 10 jul 07:24:28
9.juli dr.dk/nyheder 21:49

ATOMAFTALE ER IKKE NOGET HASTVÆRK
De seks lande, der forhandler med Iran
om landets omstridte atomprogram, har
ingen hast med at få en aftale på
plads. Men de vil heller ikke blive
siddende ved forhandlingsbordet på
ubestemt tid.

Det siger USA's udenrigsminister, John
Kerry, fra den østrigske hovedstad
Wien, hvor atomforhandlingerne med Iran
foregår.

- Vi har ikke noget hastværk, og vi vil
ikke lade os forhaste, siger Kerry.

Han tilføjer, at alle de
tilstedeværende befinder i Wien, fordi
de - trods uenigheder - mener, at der
sker fremskridt.

Kerry: Vi vil ikke lave forhastet aftale med Iran
09. Jul. 2015 kl. 21:49
http://www.dr.dk/nyheder/udland/kerry-vi-vil-ikke-lave-forhastet-aftale-med-iran

-

Grækenland afleverer nyt reformforslag lige før lukketid
09. Jul. 2015 kl. 22:51
http://www.dr.dk/nyheder/udland/graekenland-afleverer-nyt-reformforslag-lige-foer-lukketid

-

DR S165 fre 10 jul 07:24:28
10.juli dr.dk/nyheder 07:23

PAVEN BEGRÆDER KRISTENT FOLKEDRAB
Pave Frans talte med store ord om
nutiden og undskyldte for fortiden, da
han i går talte til tilhørere i
Bolivia, hvor han rejser rundt i
forbindelse med sin tur i Sydamerika.

Blandt andet gjorde han det klart, at
der i øjeblikket finder et "folkedrab"
sted mod kristne rundt om i verden.

- I dag er vi forfærdede over at se,
hvordan vores brødre og søstre bliver
forfulgt, torteret og dræbt i
Mellemøsten og andre steder i verden
for deres tro på Jesus. I denne tredje
verdenskrig, der føres fragmenteret,
som vi lige nu er vidner til, finder en
form for folkedrab sted, og det skal
slutte, sagde paven.

Paven: Kristne udsættes for folkedrab i Mellemøsten
kl. 07:23
http://www.dr.dk/nyheder/udland/paven-kristne-udsaettes-folkedrab-i-mellemoesten

Havene kan stige mange meter uden global opvarmning
Af Ritzau
10. juli 2015, 04:27
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-07-10-havene-kan-stige-mange-meter-uden-global-opvarmning

Kommentar:

Hvis også Antaktis smelter, da vil verdenshavene stige
med hele 66 meter!

-

Paven: Kristne udsættes for folkedrab i Mellemøsten
Af Ritzau
10. juli 2015, 04:48
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-07-10-paven-kristne-udsaettes-for-folkedrab-i-mellemoesten

104 SVT Text Fredag 10 jul 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Grekland
* Grekisk plan i elfte timmen.......130-
Planen inför parlamentet på fredag 132
Tusk vill ha "win-win" med greker..133

* Några av grekiska reformförslagen 175-
Avgörande dygn för Grekland.......177-

* "Kristna utsätts för folkmord".....134

EU-länder uppmanas minska matsvinn 135

FN: Humanitär vapenvila i Jemen....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 10 jul 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Britter uppmanas lämna Tunisien....137
Tunisiskt gränsstängsel mot Libyen 138

Kerry: Tålamod med Iran kan tryta..139

USA: Varning för att gosa med höns 140

EU inte överens om flyktingar......141

IMF skriver ned tillväxtprognos....142

-

9. juli 2015 17:21
Russland er trussel nr. 1
http://www.nrk.no/nyheter/1.12449905

Russland er den største trusselen mot USAs nasjonale
sikkerhet, mener påtroppende forsvarssjef Joseph
Dunford. Dunford ble utpekt av president Barack Obama
i mai, og torsdag stilte han til den obligatoriske
høringen hos de folkevalgte i Senatet.

-

10. juli 2015 07:55

-

Gidseldrama kan optrappe konflikten
Torsdag den 9. juli 2015
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=3858

Dagens store nyhed i de israelske medier er
offentliggørelsen af, at to israelske borgere
sandsynligvis er tilbageholdt af Hamas i Gaza. Det
melder kilder fra den israelske regering, mens Hamas
dog afviser at have de to mænd sin varetægt.

-

Teologer: Folkekirken bør genoplive skriftemålet

Af Christian Birk
9. juli 2015 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/teologer-vil-have-skriftemaalet-bragttil-aere-og-vaerdighed-i-folkekirken

Kommentar:

Hvordan kan man betro en ***luder*** dette erhverv ?

-

Familie efter brud med Faderhuset: Det var syv år i helvede

klassiker
Sofie Hviid
21. oktober 2008 01:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/syv-%C3%A5rs-helvede-i-faderhuset

Kommentar:

For nogle uger siden blev jeg færdig med en kristen bog,
der hedder 'Præstationsløs tro'. Den er skrevet i 1980'erne
af en svensker (vist nok).

Allerede dengang advarede forfatteren mod Livets Ord
eller rettere sagt vranglæren deres.

Faderhuset er - reelt set - blot det dårligt kopi af
denne vranglære!

Interessant var det imidlertid også, at der også kunne
drages paralleller til den islamiske tro, der jo også
bygger på præstationstro. Du skal gøre dit; du skal gøre
dat - altså noget stik modsat præstationsløs tro.

Forhåbentlig mere og det senere.

-

France opposes Iranian request to lift arms embargo

French envoy to Israel calls Tehran's mid-negotiation
request to rescind UN ban on weapons trade
'unacceptable'

By Times of Israel staff and AP July 9, 2015, 7:51 pm
http://www.timesofisrael.com/france-opposes-iranian-request-to-lift-arms-embargo/

Kommentar:

Vær ***realister**:

Det ender med at en eller anden religiøs galning
detonerer en atombombe over Jerusalem, fordi man ikke
selv kan få byen og ikke under den andre.

Herefter opstarter 3. Verdenskrig, og enden herpå
bliver, at mennesket bliver mere sjældent end guld;
underforstået at Menneskeheden næsten udryddes!

Og kunne dette så være undgået ?

eller ...

Kunne dette globale selvmord være blevet udsat ?

Tja ...

Hvis man slet ikke besidder atombomben; ja så siger
det jo sig selv, at blindvejens fordærv udsættes!

Men at ophæve våbenembargo i atomaftalen, vil kunne
vanskeliggøre en ødelæggelse af iranske
atombombefabrikker, i tilfælde af at atomaftalen
brydes!

Og det er jo i så fald en art indirekte selvmord!

Så ...

(please ***use*** Your brain! Kun en ***tåbe*** gambler
om den slags ting!)

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, July 06, 2015, CET 06:20, GMT 04:20
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Paven: Tredje verdenskrig er begyndt (ved at kristne pga. deres tro bliver forfulgt, torteret og dræbt i Mellemøsten og andre steder
i verden)
-

DR S120 lør 11 jul 03:27:21
10.juli dr.dk/nyheder 16:49

AALBORG FÅR METHANOLTANKSTATION
OK åbner i samarbejde med en række
private virksomheder Europas første
methanoltankstation.

Den kommer til at ligge på Hobrovej i
Aalborg SV og indvies i slutningen af
august.

En række danske virksomheder mener, at
der er fornuft i at anvende
miljøvenlige, flydende drivmidler og
derigennem udnytte 100 års erfaring fra
den eksisterende infrastruktur.

De biler, der i fremtiden kan bruge
tankstationen på Hobrovej, vil typisk
være el-biler eller andre køretøjer,
der har fået indbygget en mathanol-
drevet brændselscelle.

Aalborg får Europas første methanoltankstation
10. jul. 2015 kl. 16.49
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/aalborg-faar-europas-foerste-methanoltankstation

-

DR S136 lør 11 jul 09:25:18
11.juli dr.dk/nyheder 07:02

SREBRENICA-MASSAKRE GØR STADIG ONDT
20 år efter at tusindvis af muslimer
blev dræbt af bosnisk-serbiske soldater
i Srebrenica, er byen stadig fastlåst i
gensidige beskyldninger, der hvert år
kulminerer i begyndelsen af juli.

- Her slutter året 11. juli og et nyt
begynder dagen efter. Vores liv drejer
rundt om den forbandede juli måned,
siger en serbisk, ortodoks præst.

I anledning af 20-året for massakren,
der betegnes som den værste
krigsforbrydelse siden Anden
Verdenskrig, ventes 10.000 deltagere
til Srebrenica. USA sender blandt andre
Bill Clinton, EU sender udenrigschef
Federica Mogherini og Serbien sin
premierminister.

20 år efter: Massakren i Srebrenica er fortsat et dybt sår
kl. 07:02
http://www.dr.dk/nyheder/udland/20-aar-efter-massakren-i-srebrenica-er-fortsat-et-dybt-saar

-

DR S137 lør 11 jul 09:25:18
11.juli dr.dk/nyheder 07:35

FØRSTE RETSSAG MOD PÆDOFIL BISKOP
En tidligere katolsk ærkebiskop, der
sidste år blev frataget sine kirkelige
beføjelser efter anklager om at have
forulempet små drenge seksuelt, stilles
lørdag som den første for en
straffedomstol i Vatikanet, tiltalt for
pædofili.

Han vil blive retsforfulgt for
beskyldninger om seksuelt at have
forulempet mindreårige i årene 2008-
2013 under sin udstationering i Santa
Domingo og for derefter at have gemt
børneporno på sin pc.

Han er den første, der som konsekvens
pave Frans' anti-pædofililovgivning fra
2013, kommer for retten. Straframmen er
op til 12 års fængsel.

Vatikanet åbner den første retssag mod pædofil biskop
kl. 07:35
http://www.dr.dk/nyheder/udland/vatikanet-aabner-den-foerste-retssag-mod-paedofil-biskop

Paven: Tredje verdenskrig er begyndt
Af Ritzau
10. juli 2015, 04:48
Opd. 10. juli 2015, 15:23
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-07-10-paven-tredje-verdenskrig-er-begyndt

Pave Frans talte med store ord om nutiden og undskyldte for
fortiden, da han torsdag talte til tilhørere i Bolivia, hvor
[...]

det skal slutte, sagde paven ifølge nyhedsbureauet AFP.

-

Massakren i Srebrenica i 1995 er fortsat et dybt sår
Af Ritzau
11. juli 2015, 06:20
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-07-11-massakren-i-srebrenica-i-1995-er-fortsat-et-dybt-saar

-

Vatikanet åbner den første retssag mod pædofil biskop
Af Ritzau
11. juli 2015, 07:31
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-07-11-vatikanet-aabner-den-foerste-retssag-mod-paedofil-biskop

-

Pædofili-anklaget biskop hasteindlagt kort før retssag
Af Mikkel Secher
11. juli 2015, 09:47
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-07-11-paedofili-anklaget-biskop-hasteindlagt-kort-foer-retssag

Kommentar:

Kujon!

Du BURDE hellere afsløre hele svineriet indenfor Kirkens mure
(der ***vanærer*** Kristus), så folk lærer at skelne godt fra
ondt og fatte, at det får konsekvenser disse hellige bud!

104 SVT Text Lördag 11 jul 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Grekland
* Grekiskt ja till reformpaketet.....130
Mer svångrem i nya grekiska planen 131
* Långivarna uppges vara positiva....132

Några av grekiska reformförslagen 175-
Avgörande dygn för Grekland.......177-

FN: Grekland klarar ej flyktingvåg 133
* Karaokebarer mål i södra Thailand..134

* En person dödad av bilbomb i Kairo 135
* Vapenvila i Jemen bruten...........136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 11 jul 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Flera flygattacker mot IS-mål......137
* Walker vill bli USA:s president....138

USA-källa: Iransamtal förlängs.....139
Ryska turistkontor utomlands.......140

Massevakuering i Kina inför orkan..141
Attacker mot hotell i Somalia......142

Kraftigt snöoväder i Nya Zeeland...143
* Notiser: Baliflygplats öppen igen..148

Övriga rubriker 104

-

10. juli 2015 14:11
Kan få nærbilder av Pluto snart
http://www.nrk.no/nyheter/1.12451289

Hvis alt går som planlagt, vil NASA-sonden New Horizons neste uke gi oss nærbilder av dvergplaneten Pluto og dens måner, etter en ni
år lang reise på 4,8 milliarder kilometer.

Kommentar:

Interessant er det, fordi Plutos diameter ligger MEGET TÆT
på Det Ny Jerusalems 2304 Km, hvilket nok ikke er en
tilfældighed. Man kunne derfor få mistanke om, at Pluto
rummer flere informationer (i UFO-efterforskningen).

-

10. juli 2015 19:27
Kerry: - Enestående er ting løst
http://www.nrk.no/nyheter/1.12451879

USAs utenriksminister John Kerry sier enestående ting er løst
i atomforhandlingene med Iran. Det melder AFP.

Kommentar:

I Bibelen står der: Søg om muligt fred med alle mennesker,
og hvis vi, Vesten, kan undgå krig med Iran, er det da godt.

Men undgå at gamble med sikkerheden, fordi ellers bliver det
en atomkrig, igangsat af Iran!

Og dét er jo endnu værre.

-

11. juli 2015 10:09

-

Margrethe Vestager: Man skal ikke pådutte andre sin tro

tro og tvivl
Camilla Jørnels Arnsberg
10. juli 2015 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/margrethe-vestager-tro-kan-ikke-laeres-tro-maa-leves

Kommentar:

HYKLER!

Det er jo netop dét, du og andre har gjort, ved at tvinge
Folkekirken til at overtræde Guds bud (ved at velsigne hor
og utugt (herunder vielse af homoseksuelle), skønt mandatet
hertil mangler fra Gud)!

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, July 06, 2015, CET 06:20, GMT 04:20
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Mini-istid rammer Jorden om 15 år

-

DR S144 lør 11 jul 11:29:29
11.juli dr.dk/nyheder 11:27

PREMIERMINISTER FORDØMMER MASSAKRE
Serbiens premierminister, Aleksandar
Vucic, fordømmer den "forfærdelige
forbrydelse" i Srebrenica i 1995.

Det sker i et åbent brev forud for
mindehøjtideligheden 20 år efter, at
tusindvis af muslimer blev dræbt af
bosnisk-serbiske soldater i Srebrenica.

- Der findes ikke ord, som kan udtrykke
den sorg og smerte, som ofrene har
lidt, og den vrede og bitterhed som
rettes mod dem, der begik den uhyrlige
forbrydelse, skriver Vucic, og undgår
som alle andre serbiske og bosniske
ledere gennem årene at kalde massakren
for et folkedrab, sådan som to
internationale domstole har gjort det.

Serbisk premierminister fordømmer massakre i Srebrenica
kl. 11:27
http://www.dr.dk/nyheder/udland/serbisk-premierminister-fordoemmer-massakre-i-srebrenica

Kommentar:

As good as it gets! ... :-(

-

Ekspert 20 år efter Srebrenica: Vesten burde have set det komme
kl. 13:27
http://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-20-aar-efter-srebrenica-vesten-burde-have-set-det-komme

-

VIDEO Se når serbisk leder flygter fra Srebrenica-højtidelighed i byge af sten
kl. 13:41
http://www.dr.dk/nyheder/udland/video-se-naar-serbisk-leder-flygter-fra-srebrenica-hoejtidelighed-i-byge-af-sten

-

VIDEO Tilbageblik: Da Srebrenica blev en massakre-by
kl. 16:23
http://www.dr.dk/nyheder/udland/video-tilbageblik-da-srebrenica-blev-en-massakre

-

Efterladte vil vide hvem der skød MH17 ned
kl. 17.49
http://www.dr.dk/nyheder/udland/efterladte-vil-vide-hvem-der-skoed-mh17-ned

Familierne til de ofre, der døde da et Malaysia
Airlines-fly blev skudt ned over Ukraine, kræver svar.

Kommentar:

Psykopatistan!

-

DR S154 søn 12 jul 07:48:38
12.juli dr.dk/nyheder 03:06

OVER 50 AKTIVISTER SAVNES I KINA
En lang række
menneskerettighedsadvokater og -
aktivister er i løbet af de seneste
døgn forsvundet, blevet pågrebet eller
indkaldt til politiforhør i Kina,
oplyser Amnesty International.

- Vi hører, at nogle advokater fik at
vide, at de blev anholdt under mistanke
om, at de har opildnet til uro eller
optøjer, siger organisationens Kina-
medarbejder William Nee ifølge det
tyske nyhedsbureau dpa.

I alt menes over 50 personer at være
blevet passet op af myndighederne.

Amnesty savner over 50 aktivister og advokater i Kina
kl. 03:06
http://www.dr.dk/nyheder/udland/amnesty-savner-over-50-aktivister-og-advokater-i-kina

-

DR S155 søn 12 jul 07:48:38
12.juli dr.dk/nyheder 07:03

VARSELSSKUD MOD NORDKOREANERE
Soldater fra Sydkorea har affyret
varselsskud mod nordkoreanske soldater,
der ifølge Sydkoreas
forsvarsministerium lørdag kortvarigt
krydsede grænsen ind til den
demilitariserede zone, der adskiller de
to lande.

Varselsskuddene blev affyret nær
Cheorwon, der ligger nordøst for
Sydkoreas hovedstad, Seoul. Det
medførte ikke en modreaktion fra de
nordkoreanske soldater, der stille og
roligt trak sig tilbage.

Det er første gang i år, at skud er
blevet affyret ved den demilitariserede
zone, der blev oprettet i 1953 ved
Koreakrigens afslutning.

Sydkoreanske soldater sender varselsskud mod nordkoreanere
kl. 07:03
http://www.dr.dk/nyheder/udland/sydkoreanske-soldater-sender-varselsskud-mod-nordkoreanere

-

DR S156 søn 12 jul 07:48:38
12.juli dr.dk/nyheder 07:47

MINI-ISTID RAMMER JORDEN OM 15 ÅR
Brrrr. 11 år med meget kolde vintre.
Det scenarie kan ifølge solforskere fra
Northumbria University i England blive
en realitet i store dele af verden i
perioden fra 2030 og cirka 11 år frem.

Avancerede computermodeller viser, at
de flydende bevægelser inde i solen vil
arte sig sådan, at temperaturen på
Jorden vil falde markant om bare 15 år.
Solaktiviteten vil aftage med omkring
60 procent, fordi to strømninger inde i
solen vil neutralisere hinanden.

Verden oplevede senest en mini-istid i
det 17. århundrede, hvor bl.a. Europa
havde meget kolde vintre 1645-1715.
Europas floder frøs til is, og det
samme gjorde flere farvande.

Forskere forudser mini-istid på Jorden om bare 15 år
kl. 07:47
http://www.dr.dk/nyheder/udland/forskere-forudser-mini-istid-paa-jorden-om-bare-15-aar

20 år efter massakren i Srebrenica: - Jeg blødte og ventede på at dø
Af Bianca Gajda Kirkeby
11. juli 2015, 12:37
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-07-11-20-aar-efter-massakren-i-srebrenica-jeg-bloedte-og-ventede-paa-at-doe

-

Serbisk leder flygter fra Srebrenica-ceremoni: Fik kastet sten i ansigtet
Af Ritzau / Mikkel Secher
11. juli 2015, 13:50
Opd. 11. juli 2015, 14:20
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-07-11-serbisk-leder-flygter-fra-srebrenica-ceremoni-fik-kastet-sten-i-ansigtet

-

Amnesty savner over 50 aktivister og advokater i Kina
Af Ritzau
12. juli 2015, 01:51
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-07-12-amnesty-savner-over-50-aktivister-og-advokater-i-kina

-

Forskere: Mini-istid rammer Jorden allerede om 15 år
Af Ritzau
12. juli 2015, 04:08
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-07-12-forskere-mini-istid-rammer-jorden-allerede-om-15-aar

104 SVT Text Söndag 12 jul 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Grekland
Finland motsätter sig nya lån......130
Grekiskt ja till reformpaketet.....131
Bankomat-uttag begränsas i månader 132

Några av grekiska reformförslagen 175-
"Alla ska bli Lucia"..............177-

* Sydkorea sköt varningsskott........133
* Askmoln stänger åter Baliflygplats 134

* Hillary Clinton får fackligt stöd..135
* Extremistledare dödad i Tunisien...136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 12 jul 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Boko Haram bakom dåd i Tchad.......137
* En miljon kom för att se påven.....138

Serbiens ledare attackerad........139-
Vattenstopp i Kosovo efter hot.....141

Snöstorm i Kalifornien.............142

28 döda i flygangrepp mot IS-fäste 143

Burundis presidentval skjuts upp...144

-

138 SVT Text Söndag 12 jul 2015
UTRIKES PUBLICERAD 12 JULI

En miljon trängdes för att se påven

En miljon människor, motsvarade drygt
en sjundedel av Paraguays befolkning,
samlades i staden Caacupé för att se
påve Franciskus när han besökte landet
under sin rundresa i Sydamerika.

Till publikens glädje bad påven Fader
vår på guarani, ett av ursprungs-
befolkningens språk, som talas av
ungefär 80 procent av befolkningen.

Dessutom hade tusentals argentinare
tagit sig till Caacupé för att få en
glimt av sin landsman påve Franciskus.

Senast en påve besökte Paraguay var
1988, då Johannes Paulus II var där.

-

12. juli 2015 06:28

-

'98%' of nuclear deal completed, but key sticking points remain

'Decision time' nears in talks between world powers
and Iran in Vienna, with negotiations continuing
almost around the clock

By JO BIDDLE and Siavosh GHAZI July 12, 2015, 6:24 am
http://www.timesofisrael.com/98-of-nuclear-deal-completed-says-official/