2019 uge 08 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=44) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40044

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2019 uge 07 (news samlet)
Date: Mon, 11 Feb 2019 09:02:11 +0100, GMT 08:02
21241 news:5c612c05$0$702$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/4ajYYRga4kk/d95ot7biGQAJ

-

I dag Mandag den 18. februar 2019 (dag 49 i året) er der 6264
dage til (17 år + 54 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

2539
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. små 7 år)

..... ved mindre man - I TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter * brændbælter *, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2194 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Hvad skal eksplosive stoffer bruges til ude på Christiania? Terrorisme?

File 21.256 ...
Terror (abuse of power)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/islamic-state/21-256
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/criminality/21-256

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/criminality/21-256

Andre nyheder:

Vil ICC strafferetligt kulegrave Abbas for masse tortur?

Sass føler sig chikaneret af Ekstra Bladet – han er en ’tudeprins’,
svarer avisen

-

Dagens idiotiske sætning:

At have en utæt bagdel er vist nok en fordel!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+14&version=BPH

Jeremias 14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Den kommende straf over Jerusalem og Judas folk, fortsat)

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Hos+2.4-15&version=BPH

Hoseas 2:4-15, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Straf og genoprettelse

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

2019-02-17, CET 11:3x, GMT 10:3x:

"Teach these new disciples to obey all the commands I have
given you. And be sure of this: I am with you always, even to
the end of the age."
Matthew 28:20

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

(
NB! Andagtsteksten synkroniserer desværre IKKE med on-line
teksten, hvilket KAN VÆRE forvirrende! ... :-(

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 08 (news samlet)
Date: Mon, 18 Feb 2019 08:57:39 +0100, GMT 07:57
21255 news:5c6a6576$0$702$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ROoMiHWta9I/iitZFYfOAwAJ
> [...]

Vil ICC strafferetligt kulegrave Abbas for masse tortur?

Sass føler sig chikaneret af Ekstra Bladet – han er en ’tudeprins’,

DR S155 man 18 feb 09:10:12
18.februar dr.dk/nyheder 05:54

EKSPLOSION PÅ CHRISTIANIA
Politiet undersøger en eksplosion ved
en bygning på Christiania i København.

Det oplyser Bjarke Madsen, der er
central efterforskningsleder ved
Københavns Politi.

Politiet modtog klokken 02.30 i nat
politiet en anmeldelse om en sprængning
på Christiania.

- Det er et træhus lige inden for
hovedindgangen, som er ramt. De fleste
ruder er knust, og noget træværk er
sprængt væk fra bygningen, siger Bjarke
Madsen.

Der er ingen tilskadekomne i
forbindelse med hændelsen.

Politiet efterforsker eksplosion ved bygning på Christiania
kl. 05:54
https://www.dr.dk/nyheder/indland/politiet-efterforsker-eksplosion-ved-bygning-pa-christiania

En form for bombe eller et stort kanonslag kan have forårsaget
eksplosion på Christiania, melder politiet.

Subject: Britisk teenagepige stak af til Islamisk Stat:
'Jeg anede ikke, hvad jeg gik ind til', men, men, men ... -
Re: 2019 uge 07 (news samlet)
Date: Mon, 18 Feb 2019 01:32:52 +0100, GMT 00:32
21253 news:5c69fd37$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/islamic-state/21-253
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/4ajYYRga4kk/M_8Cf0G2AwAJ

Subject: Islamisk Stat bruger 1000 civile som skjolde + Heaven-break -
Re: 2019 uge 07 (news samlet)
Date: Mon, 18 Feb 2019 02:15:08 +0100, GMT 01:15
21254 news:5c6a071e$0$706$1472...@news.sunsite.dk
Terror (abuse of power)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/islamic-state/21-254
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/4ajYYRga4kk/jP9Tw4-4AwAJ

http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-17-islamisk-stat-bruger-1000-civile-som-skjolde-mens-de-klynger-sig-til-den-sidste

> [...]
>
> For hvem gider tilbe' en guddom, hvis denne er så *hensynsløst*
> et svin...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden,
> men i dette *specifikke* tilfælde var det nu nok Gud Hamselv),
> der sagde:
> (2019-02-18, Monday, day no 49, CET 02:08, GMT 01:08)
> - "Spørger jeg."
>
> Da vel KUN en tåbe (eller en *uansvarlig* og oprørsk teenager)!

Delay-time:

1
2019-02-18, CET 02:08, GMT 01:08, Counter = 0
2019-02-18, CET 02:30, GMT 01:30, Counter = 22 min

2
2019-02-18, CET 02:15, GMT 01:15, Counter = 0
2019-02-18, CET 02:30, GMT 01:30, Counter = 15 min

1-2:
22-15=7

Pi-Markør (22/7) ?

Hmm ...

Hvad skal eksplosive stoffer bruges til ude på Christiania?

Terrorisme?

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/kallfaith0/files/20-xxx/20-038/out-02

> Egne tilføjelser til bedeemner:
>
> Tak Gud for at vi har et retssamfund (så ondskab ikke får lov
> til at tyrannisere os danskere).
>
> Vi beder om at alle i det offentlige (Øvrigheden) udøver deres
> tjeneste i retsindighed.
>
> Og så beder vi om *englevagt* ikke mindst for alle dem, der
> tjener vort samfund i vort Forsvar og indenfor Politi.
[ ... ]

+

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/crib-death/20-790

> "Kanske" du og andre skulle sætte lidt mer' pris på vort
> retssystem, da det er til vores fordel!
>
> Og uden et retssamfund er der kun to andre muligheder:
> Anarki eller diktatur. Og ingen af delene er til vores fordel!

Er der her tale om en art bønnesvar? ... :-)

(så du lærer at holde dig fra den slags unoder, som
kriminalitet jo er!)

Sass føler sig chikaneret af Ekstra Bladet – han er en ’tudeprins’,
svarer avisen
17. feb. 2019, 15:31 Opd. 17. feb. 2019, 14:49
http://nyheder.tv2.dk/2019-02-17-sass-foeler-sig-chikaneret-af-ekstra-bladet-han-er-en-tudeprins-svarer-avisen

Kommentar:

Når man har valgt at stå frem i offentlighedens lys, må man
lægge skulder til meget!

Og Ekstra Bladet lever af skandaler (og skaber dem også selv)!

Så ...

Det klogeste er nok helt at ignorere dem!

Det var i hvert fald det samme forslag vi gav muslimerne under
Muhammed-krisen: Hvis du ikke kan li' JyllandsPosten, så lad
være med at læse avisen!

Stil dem *udenfor* døren som en uartig hund! Og her taler jeg
om *hele* Socialdemokratiet i en fælles *boykot*.

Fordi ...

HVIS Ekstra Bladet bliver tvunget til at stille alle deres
spørgsmål via andre journalister, da bliver det i længden ret
*ydmygende* for dem, skønner jeg!

Men det er som sagt nok betinget af, denne taktik, at I alle
bakker op om sagen.

Gør det til et fællesanliggende for hele partiet, fordi ...

Du bliver nok IKKE det sidste offer Sass i deres hensynsløse
jagt (styret bl.a. af *afguden* Moneygod)!

Og ...

Næste gang I har tyndskid, da ihukom at I muligvis blot høster,
hvad I har sået:

Subject: Profeti til Guds folk 2019-02-10 -
Re: 2019 uge 06 (news samlet)
Date: Sun, 10 Feb 2019 08:28:28 +0100, GMT 07:28
21239 news:5c5fd2a5$0$680$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-239
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/homo/21-239
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-239
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-239
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-239
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-239
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/2uPhEXYKPyg/aS00Z5ZjAAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/yx0QKAxkC6c/lO0TfkqSGQAJ

> Sent: Tuesday, October 04, 2011, CET 10:08, GMT 08:08
> Subject: Advarsel til MF'ere mod blasfemisk overgreb på Folkekirken -
> Was: Åbent brev til Folketingets medlemmer
[ ... ]
[ ... ]
> For at understrege overfor Dit folk, at Du mener det
> alvorligt (at vi skal holde op med at bedrive hor og utugt)?
>

> Ja, det tror jeg også, Herre!

Det er nemlig en MEGET *grådig* afgud, vi er i krig med:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ef+6.12&version=BPH

Efeserne 6:12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Den kamp, vi står i, er jo ikke mod mennesker, men imod
åndelige magter, autoriteter og herskere i denne mørke
verden, mod en hær af onde ånder i himmelrummet.

Den er i stand til at narre både Jer, Ekstra Bladet, Islamisk
Stat und so weiter, så I må (uden at være klar over det) gøre
dens vilje (det onde)!

Det er *hovmod*, når du således åndelig *voldtager* Guds
ejendom Kirken, uanset hvad der evt. måtte stå i Grundloven,
vor Forfatning!

Så ...

Lyt til mit råd:

Når du nu gerne vil ha', at Ekstra Bladet (og vi andre) skal
respektere dig, ...

(
Hacker-angreb kom klokken
2019-02-18, CET 02:47, GMT 01:47
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack

> Billedtekst: Warning. Dog may bite. Keep out

Kommentar hertil:
Også I tjener denne afskyelige *afgud*!
Hmm ...
Det er ellers noget tid siden, at denne *chikane* har fundet
sted. (Hele 27 dage siden sidst.)
Sidste gang var:
2019-01-22, CET 18:19, GMT 17:19
Bemærkelsesværdigt er det derfor, at jeg "tilfældigvis" netop
kontaktede Ruslands ambassade m.fl. få timer tidligere. Se evt.
Subject: Psykopater *pissificerer* ALT, Russia! -
Re: 2019 uge 07 (news samlet)
Date: Sun, 17 Feb 2019 08:47:54 +0100, GMT 07:47
21252 news:5c6911b5$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-252
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/psychopathy/21-252
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychiatry/diagnosis/psychopathy/21-252
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/4ajYYRga4kk/VVUtJ2x_AwAJ

Hovedmistænke derfor FORTSAT Psykopatus-Putin and his men!
Nå, men ...
Det må I selv rode Jer ud af, apropos ...
Warning. Dog may bite. Keep out!
)

Når du nu gerne vil ha', at Ekstra Bladet (og vi andre) skal
respektere dig, KUNNE det da tænkes, at også du (og dine
kammerater i Socialdemokratiet) BURDE udvise "lidt" mere
respekt overfor andre (fx. åndelige autoriteter herunder
Kirken) i stedet for at voldtage dem åndeligt?

Er man er gået i den forkerte retning, vender man så ikke
STRAKS om, når man opdager det?

-

Polens premierminister aflyser Israel-tur efter strid
17. feb. 2019, 17:18
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-17-polens-premierminister-aflyser-israel-tur-efter-strid

-

Postkort fra hele verden vælter ind hos familie i Svendborg
17. feb. 2019, 23:08 ...

-

104 SVT Text Måndag 18 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 24 Nyhetsrullen 188

FN: Jementrupper ska dras tillbaka 130

Tyskstopp för utlämning vid brexit 131

Regeringsrockad i Portugal.........132

Brand i slumområde i Bangladesh....133

Norge stoppar spelbolag på Malta...134

Netanyahu överlåter ministerpost...135

Dansk polis utreder spionbrott.....136

-

130 SVT Text Måndag 18 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 17 FEBRUARI
1/3
FN: Jementrupper ska dras tillbaka

Parterna i kriget i Jemen har kommit
överens om hur trupper från bägge
sidor ska dras tillbaka vid den
viktiga hamnstaden al-Hudaydah. Det
uppger FN i ett uttalande.

Det innebär att en första del av
avtalet som nåddes i Sverige i början
av december kan börja implementeras.

Fas ett innebär att militära styrkor
ska förflyttas från hamnarna i al-
Hudaydah-området, samt från områden
där det finns anläggningar för humani-
tär hjälp. Enligt den ursprungliga
planen skulle så ha skett två veckor
efter vapenvilans start den 18/12.

-

NRK:
16. februar 2019 kl. 08:20 - 17. februar 2019 kl. 22:18, error

18. februar 2019 kl. 02:48

-

Will the ICC criminally probe Abbas for mass torture?
It expects to file its complaint in The Hague on Wednesday.
By Yonah Jeremy Bob
February 17, 2019 20:50
https://www.jpost.com/Middle-East/Will-the-ICC-criminally-probe-Abbas-for-mass-torture-580952

Vil ICC strafferetligt kulegrave Abbas for masse tortur?

Mange kemiske angreb i Syrien

Australske partier hacket

-

Verdens største toilet:
09:09

Rigmand vil sende sin afføring ud i rummet under mottoet:

At have en utæt bagdel er en fordel!
Date: Mon, 18 Feb 2019 08:57:39 +0100, GMT 07:57
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21255

Vil ICC strafferetligt kulegrave Abbas for masse tortur?

DR S156 man 18 feb 10:02:58
18.februar dr.dk/nyheder 06:00

MANGE KEMISKE ANGREB I SYRIEN
Kemiske våben er blevet brugt langt
hyppigere end hidtil antaget i den
snart otte år lange borgerkrig i
Syrien.

Og præsident Bashar al-Assads styre
står bag hovedparten af angrebene med
de ulovlige kemiske våben.

Det fremgår af en rapport, som den
Berlin-baserede tænketank The Global
Public Policy Institute søndag har
offentliggjort, skriver flere
amerikanske medier. Heriblandt The
Washington Post og The Hill.

I alt er der gennemført mindst 336
angreb med kemiske stoffer som klor,
gas eller sarin.

Klor, gas og sarin: Syrien har brugt kemiske våben i over 300 angreb
kl. 06:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/klor-gas-og-sarin-syrien-har-brugt-kemiske-vaben-i-over-300-angreb

-

Forsker om Huawei-frygt: Danmark må vælge mellem spionage fra Kina eller USA
kl. 06:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/forsker-om-huawei-frygt-danmark-maa-vaelge-mellem-spionage-fra-kina-eller-usa

-

DR S157 man 18 feb 10:02:58
18.februar dr.dk/nyheder 06:25

AUSTRALSKE PARTIER HACKET
De største politiske partier og
parlamentet i Australien har været
udsat for hackerangreb, som en fremmed
stat menes at stå bag.

Det siger Australiens premierminister,
Scott Morrison, natten til mandag dansk
tid. Det skriver nyhedsbureauerne AFP
og Reuters.

De australske efterretningstjenester
var ifølge Morrison ved at undersøge et
hackerangreb tidligere på måneden mod
en række australske politikere.

I den forbindelse er efterforskerne
blevet opmærksomme på, at også flere
store politiske partier er blevet ramt
af angrebet.

Fremmed stat menes at stå bag hackerangreb på australske partier
kl. 06:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fremmed-stat-menes-sta-bag-hackerangreb-pa-australske-partier

-

Virus dræber resistente bakterier: Kan blive antibiotikas afløser
kl. 06:30
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/virus-draeber-resistente-bakterier-kan-blive-antibiotikas-afloeser

-

Spionage-frygt og tech-krig: Forstå hvorfor USA vil presse Huawei ud af
5G-netværk i Vesten
kl. 07:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/spionage-frygt-og-tech-krig-forstaa-hvorfor-usa-vil-presse-huawei-ud-af-5g-netvaerk-i

-

Klaus Riskær Pedersen klar til folketingsvalg på lyntid
kl. 09:29
https://www.dr.dk/nyheder/politik/klaus-riskaer-pedersen-klar-til-folketingsvalg-paa-lyntid

+

Indsamlede underskrifter hurtigere end DF: Riskærs parti fik glæde af
smuthul
kl. 10:32
https://www.dr.dk/nyheder/politik/indsamlede-underskrifter-hurtigere-end-df-riskaers-parti-fik-glaede-af-smuthul

Klaus Riskær Pedersen
https://da.wikipedia.org/wiki/Klaus_Risk%C3%A6r_Pedersen

> ... og fængselsophold, ...
[ ... ]
> ... fængsel for mandat- og skyldnersvig. ...
[ ... ]
> ... Han afsonede sin straf i det åbne fængsel i Sønder Omme,
> hvorfra han blev løsladt i 2013 efter at have afsonet fem år.

+

Klaus Riskær skal syv år i fængsel
13. mar. 2007 kl. 12.35 | opdateret 13. mar. 2007 kl. 20.59
https://www.dr.dk/nyheder/penge/klaus-riskaer-skal-syv-aar-i-faengsel

+

https://www.ft.dk/da/dokumenter/bestil-publikationer/publikationer/mingrundlov/min-grundlov/kapitel-4

> Grundlovens kapitel 4 - Valg til Folketinget
>
> Kapitel 4 handler især om reglerne for valg til Folketinget.
[ ... ]
> § 30
>
> Stk. 1. Valgbar til Folketinget er enhver, som har valgret
> til dette, medmindre vedkommende er straffet for en handling,
> der i almindeligt omdømme gør ham uværdig til at være medlem
> af Folketinget.

Ergo er Klaus Riskær Pedersen ikke egnet til Folketinget! Han
har *snydt* og *bedraget* os!

HVORFOR er der ikke nogen længere, der vil *respektere* vores
Grundlov?

Hvis ikke vi har disse aftaler, da falder vort land fra
hinanden, og anarkiets *destruktive* kræfter ta'r over!

Meddelelsen ovenfor blev sendt til Folketing, de politikse
partier samt den danske presse klokken ca CET 10:43, GMT 09:43

Strid truer med at splitte Labour - Kinnock opfordrer kollegaer til at
blive og kæmpe
18. feb. 2019, 10:59 ...

-

104 SVT Text Måndag 18 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Venezuela: EU-politiker avvisas....130

* Två döda i norsk helikopterolycka..131

* 50 bränder i norra Spanien.........132

* Hjälporganisation backar i Kongo...133

* Partier hackade av "statlig aktör" 134

* Förorenat vatten hotar barriärrev..135

FN: Jementrupper ska dras tillbaka 136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 18 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Netanyahu överlåter ministerpost...137

Tyskstopp för utlämning vid brexit 138

Regeringsrockad i Portugal.........139

Norge stoppar spelbolag på Malta...140

Brand i slumområde i Bangladesh....141

* Notiser: Minst sju döda i Kashmir..148

-

130 SVT Text Måndag 18 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 18 FEBRUARI

Venezuela: EU-politiker avvisas

En grupp EU-parlamentariker som rest
till Venezuela för att träffa opposi-
tionsledaren Juan Guaido har stoppats
på flygplatsen i huvudstaden Caracas.

De fem politikerna kommer, enligt El
Pais, från Spanien, Portugal och
Nederländerna och tillhör alla EPP-
gruppen, där svenska Moderaterna och
Kristdemokraterna ingår, skriver TT.

De avvisades utan förklaring, säger en
av EU-parlamentarikerna. Venezuelas
utrikesminister skriver på Twitter att
gruppen som avsett att besöka landet
med "konspirativa motiv" fick besked
om förbudet för flera dagar sedan.

-

NRK:
18. februar 2019 kl. 02:48 - 18. februar 2019 kl. 05:43, error

18. februar 2019 kl. 10:32

-

Højreekstrem antisemitisme breder sig i Europa
18. februar 2019, kl. 0:00
Af Birthe Pedersen, Korrespondent, Frankrig
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/hoejreekstrem-antisemitisme-breder-sig-i-europa

-

Evangelizing is wrong, say nearly half of Christian millennials

A study conducted by the Barna Group showed that 47% of
Christian millennials believe that it is wrong to share one's
personal beliefs "in hopes they will share the same faith."

By ZACK EVANS
February 16, 2019 01:52
https://www.jpost.com/Christian-News/Study-young-Evangelicals-dont-want-to-evangelize-580805

-

[...]

Mike Pence Warns World Leaders of Iranian Plot for 'Another Holocaust'
in Israel

Kayla Koslosky | ChristianHeadlines.com Editor |
Friday, February 15, 2019
https://www.christianheadlines.com/blog/mike-pence-warns-world-leaders-of-iranian-plot-for-another-holocaust-in-israel.html

Profet-tjenesten

File 21.258 ...
Prophet training (profet oplæring):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophet-training/21-258

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophet-training/21-258

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+15&version=BPH

Jeremias 15, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Den kommende straf over Jerusalem og Judas folk, fortsat)

5
Herren fortsatte: „...

6
Du har svigtet mig og vendt mig ryggen — derfor må jeg
straffe dig så hårdt. Min tålmodighed med dig er slut.

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

6
"Jeg er træt af hele tiden at give dig en ny chance."

[ ... ]

Jeremias beklager sig over en profets lod

Dine ord tog jeg til mig, og de gjorde mig glad og
tilfreds. Jeg er jo din tjener, almægtige Gud.

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

16
Dine ord har jeg taget til mig - de er næring for min
hungrende sjæl, de glæder og opmuntrer mit sorgfulde
hjerte. Jeg udfører med glæde mit kald

17
Jeg gik ikke ud for at more mig, som andre mennesker gør,
men holdt mig for mig selv for at kunne høre dit ord. Og
jeg var vred og frustreret over alle deres synder.

18
Hvor længe vil de blive ved med at forfølge mig? Hvorfor
kan min smerte ikke lindres? Er du som en bæk i ørkenen,
der er uden vand, når man har mest brug for det?”

19
Herren svarede: „Hvis du vil stole helt og fuldt på mig i
stedet for at beklage dig, kan jeg bruge dig som min
profet. Er du villig til at sige sandheden i stedet for
tomme løfter, kan du få lov at være mit talerør. Det er
dig, der skal influere de andre, og ikke omvendt.

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

19
Herren svarede: "Som du snakker! Og du er min profet? Jeg
kan kun bruge dig, hvis du kommer til fornuft og genvinder
tilliden til mig! Din opgave er at præge dem - ikke at
lade dig præge af dem!

Der er meget at lære (hvad angår profet-tjenesten, som alle
BURDE ha' ifølge Paulus, jævnfør 1.Kor. 14,1) af dagens tekst.

Og lad os bare gøre Ordet højaktuelt, fordi ...

Udfor skriftstedet ...

[...]

Udfor dette skriftsted har jeg for mange år siden skrevet:
'ufrivillig cølibat', men vi ku' sagtens også tilføje:

Re: 2019 uge 06 (news samlet)
Date: Sun, 10 Feb 2019 08:28:28 +0100, GMT 07:28
> [...]
> For at understrege overfor Dit folk, at Du mener det
> alvorligt (at vi skal holde op med at bedrive hor og utugt)?

Gud er nemlig "muligvis" dødtræt af hele tiden at give os en ny
chance!

Ligesom andagtsteksten fra BibelLæserRingen kommer ind på
(under Refleksion) ...
Det vil koste kamp og afsavn at vende sig fra sit gamle liv
til et liv i troskab mod Gud.

... så ser vi også, at det koster noget for Jeremias at følge
Gud:

17
Jeg gik ikke ud for at more mig, som andre mennesker gør,
men holdt mig for mig selv for at kunne høre dit ord. Og
jeg var vred og frustreret over alle deres synder.

Og det må du OGSÅ være indstillet på, HVIS du gerne vil vandre
med Herren og være *fortrolig* med Ham!

Læg mærke til at denne adfærd (at udskille sig fra al det, der
er urent, herunder fx. hor og utugt) er (muligvis ?) en
betingelse for, at Jeremias kan *høre Guds Ord*!

Du kan derfor IKKE forvente noget-som-helst, hvis IKKE der
bliver gjort op med alle disse ting, som *mishager* Gud
(indenfor Kirkens mure)!

Og bemærk også:

19
Herren svarede: "... Jeg
kan kun bruge dig, hvis du kommer til fornuft og genvinder
*tilliden* til mig! Din opgave er at præge dem - ikke at
lade dig præge af dem!

Amen?

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Hos+2.16-3.5&version=BPH

Hoseas 2:16-3:5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Straf og genoprettelse, fortsat)

Israels fangenskab samt et løfte om genoprettelse

Refleksion:
Det vil koste kamp og afsavn at vende sig fra sit gamle liv
til et liv i troskab mod Gud.
2019-02-18, CET 11:3x, GMT 10:3x:

This messenger was John the Baptist. He was in the wilderness
and preached that people should be baptized to show that they
had repented of their sins and turned to God to be forgiven.
Mark 1:4

-

Date: Mon, 18 Feb 2019 08:57:39 +0100, GMT 07:57
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Syv dræbt i ildkamp i Kashmir

Møde mellem Israel og Polen aflyst

-

DR S166 man 18 feb 16:42:06
18.februar dr.dk/nyheder 13:50

MØDE MELLEM ISRAEL OG POLEN AFLYST
Et forestående topmøde mellem Israel og
de fire lande i Visegrad-gruppen,
Polen, Slovakiet, Tjekkiet og Ungarn,
er blevet aflyst.

Årsagen er en ny diplomatisk strid
mellem Polen og Israel.

Striden er opstået efter udtalelser om
Holocaust fra Israels premierminister,
Benjamin Netanyahu, og kommentarer fra
Israels udenrigsminister, hvor Polen
følte sig beskyldt for at have
samarbejdet med nazister.

I går meddelte Polens premierminister,
Mateusz Morawiecki, at han ikke havde
tænkt sig at deltage i mødet.

Topmøde mellem Israel og Polen er aflyst efter nazi-kommentar
kl. 13:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/topmode-mellem-israel-og-polen-er-aflyst-efter-nazi-kommentar

-

DR S170 man 18 feb 16:42:07
18.februar dr.dk/nyheder 16:03

SYV DRÆBT I ILDKAMP I KASHMIR
Fire indiske soldater, to militante og
en civil har mistet livet i en 12 timer
lang skudduel i den indisk-
kontrollerede del af Kashmir.

Kampen kommer i kølvandet på sidste
uges angreb på en konvoj af indiske
politibusser, som menes at være
gennemført af en enlig selvmordsbomber
med en lastbil fuld af eksplosiver.

40 betjente døde i angrebet. Den
Pakistan-baserede islamistiske gruppe
Jaish-e-Mohammed har taget skylden.

Den nyeste træfning fandt sted, da
indiske soldater gennemsøgte en landsby
i Pulwama-distriktet.

Syv mister livet i indisk menneskejagt på bagmænd til stort angreb
kl. 16:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/syv-mister-livet-i-indisk-menneskejagt-paa-bagmaend-til-stort-angreb

Fik politibeskyttelse mod trussel - men kan ikke få at vide hvorfor
18. feb. 2019, 22:12
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-02-18-fik-politibeskyttelse-mod-trussel-men-kan-ikke-faa-at-vide-hvorfor

Politiet var massivt til stede for at beskytte Deniz Serinci,
da han holdt foredrag i Sønderborg. Men truslen kan han ikke
få noget at vide om.

Den danske Mellemøsten-ekspert Deniz Serinci har gennem årene
holdt omkring 400 foredrag om Islamisk Stat (IS).

Men et af disse foredrag – 30. november 2016 på Sønderborg
Bibliotek – husker han stadig tydeligt.

-

OVERBLIK: Sådan kan du blive syg af trafikstøj
18. feb. 2019, 22:19 ...

-

NRK:
18. februar 2019 kl. 10:32

Storevakuering efter ryskt bombhot + hacher-attacks

File 21.259 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-259
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack/21-259

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-259

-

Date: Mon, 18 Feb 2019 08:57:39 +0100, GMT 07:57
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S114 tir 19 feb 05:52:00
19.februar dr.dk/nyheder 05:50

HUAWEI-STIFTER: POLITISK ANHOLDELSE
Der lå politiske motiver bag, da
finansdirektøren for den kinesiske
Huawei-koncern i slutningen af 2018
blev anholdt i Canada.

Det siger Ren Zhengfei, der er
grundlægger af den kinesiske
telegigant, til BBC. Han tager også det
voksende pres mod sin virksomhed fra
især USA med oprejst pande.

- Hvis lyset går ud i Vesten, så vil
Østen stadig skinne. Amerika
repræsenterer ikke verden. Selv hvis de
overtaler andre lande til ikke at bruge
os i en periode, så kan vi altid
tilpasse os, siger han.

Huawei-stifter: Anholdelse af direktør var politisk motiveret
kl. 05:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/huawei-stifter-anholdelse-af-direktor-var-politisk-motiveret

Kommentar:

Nej! Der er IKKE tale om en politisk anholdelse, men
Cannibalistan er og bliver en *slyngelstat*, INKLUSIV dets
*statsstyrede* virksomheder herunder Huawei.

Det er således pga. spionagen, at der er foretaget anholdelser!

-

Eksperter kritiserer flyselskaber: De gør det ofte svært at få kompensation
kl. 06:02
https://www.dr.dk/nyheder/indland/eksperter-kritiserer-flyselskaber-de-goer-det-ofte-svaert-faa-kompensation

Kommentar:

Det samme mht. DSBs rejsekort. Ordet *bedrageri* "strejfer"
mit sind!

Hellige krigere i fængsler er en 'tikkende bombe' – flere tusinde
kvinder og børn sidder i lejre
18. feb. 2019, 22:37
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-18-hellige-krigere-i-faengsler-er-en-tikkende-bombe-flere-tusinde-kvinder-og-boern

-

Først Forsvaret, nu politiet: Køber droner af kinesere, som USA ikke tør
røre
18. feb. 2019, 22:57
http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-02-18-foerst-forsvaret-nu-politiet-koeber-droner-af-kinesere-som-usa-ikke-toer-roere

Kommentar:

Er I gået fuldstændig fra forstanden?

-

Huawei har flere gange brudt dansk lov om ulovlig arbejdskraft
19. feb. 2019, 06:28
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-02-19-huawei-har-flere-gange-brudt-dansk-lov-om-ulovlig-arbejdskraft

-

104 SVT Text Tisdag 19 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Storevakuering efter ryskt bombhot 130

Kurder ber om internationell hjälp 131

Valfuskare varnas i Nigeria........132

Trump: Socialismen dör i Venezuela 133
Venezuela: EU-politiker avvisas....134

50 bränder i norra Spanien.........135

-

130 SVT Text Tisdag 19 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 18 FEBRUARI

Storevakuering efter ryskt bombhot

Cirka 3 000 personer evakuerades på
måndagen i Moskva i Ryssland efter att
flera bombhot riktats mot förskolor,
skolor, affärsbyggnader och
köpcentrum, rapporterar den ryska
nyhetsbyrån Interfax.

Även i Sankt Petersburg utrymdes flera
skolor efter anonyma hot.

Den senaste tiden har ett flertal
falska bombhot orsakat mass-
evakueringar i Ryssland. För några
veckor sedan evakuerades runt 50 000
personer i Moskva efter 300 bombhot,
rapporterar Interfax

Subject: Hvad skal eksplosive stoffer bruges til ude på Christiania?
Terrorisme? -
Re: 2019 uge 08 (news samlet)
Date: Mon, 18 Feb 2019 09:57:37 +0100, GMT 08:57
21256 news:5c6a7384$0$700$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ROoMiHWta9I/ksyD38zRAwAJ

> [...]

> Hovedmistænke derfor FORTSAT Psykopatus-Putin and his men!
> Nå, men ...
> Det må I selv rode Jer ud af, apropos ...

Foruden Hacker-angrebet (kom der også flere)...
2019-02-18, CET 02:47, GMT 01:47
2019-02-18, CET 02:47, GMT 11:38
2019-02-18, CET 02:47, GMT 17:50

Og SELVFØLGELIG tror de paranoidt, at ENHVER kritikker af
deres psykopatiske styre, er en *ondsindet* fjende (der vil
terrorbombe dem und so weiter)! Det kan nemlig betale sig for
psykopaten at have disse ydre fjender, fordi det skaber angst
i befolkningen og derfor også fremprovokerer et ønske/behov om
en beskytter (endskønt denne måske er bagmanden for
terrorismen)!

Tyv tror hver mand stjæler, og
Onde mennesker (herunder Putin) tror alle mennesker er onde!

Nå, men ...

Vi må videre! Vi kan ikke blive på dette *barnagtige* niveau,
som psykopaten narcissistisk vil ha' det, fordi det er en
ørken, hvor man IKKE kan leve for evigt. Man *omkommer* og
*uddør* som menneske og som civilisation i verdensrummet!

Så ... (input memory from) ...

News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Found 063 (Admiral Kuznetsov) -
Re: Found UFO-indicia (10*Pi) -
Re: Russia's sole aircraft carrier damaged after crane
crashes into it 2018-10-30. Einem 2+42 ? -
Re: 2018 uge 45 (news samlet)
Date: Wed, 7 Nov 2018 17:10:12 +0100, GMT 16:10
21022 5be30e6b$0$678$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2018-10-30/21-022
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/YKcifhv4otk/z2ELwkWoAQAJ

Subject: Profet-tjenesten -
Re: 2019 uge 08 (news samlet)
Date: Tue, 19 Feb 2019 06:43:19 +0100, GMT 05:43
21258 news:5c6b977b$0$699$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ROoMiHWta9I/4oFaY8cVBAAJ

> [...]
>
> I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:
>
> 6
> "Jeg er træt af hele tiden at give dig en ny chance."

De må sejle deres egen sø nu og høste, hvad de har sået af
ondskab und so weiter (apropos 'Warning. Dog may bite. Keep
out!')!

-

133 SVT Text Tisdag 19 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 18 FEBRUARY

Valfuskare varnas i Nigeria

Nigerias president Muhammadu Buhari
hotar med att sätta in polis och
militär mot misstänkt valfusk.

Varningen kom på det styrande partiet
APC:s krismöte med anledning av
helgens uppskjutna presidentval, då
bl.a. valmaterial ska ha stulits.

-Jag har gett militären och polisen
instruktioner att vara hänsynslösa,
sade han på mötet, enligt Reuters.

Oppositionspartiet PDP kritiserar i
ett uttalande presidentens ord och
kallar det för en "uppmaning till
djungelrättvisa".

-

134 SVT Text Tisdag 19 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 18 FEBRUARI

Trump: Socialismen dör i Venezuela

President Donald Trump upprepade USA:s
stöd till Venezuelas oppositionsledare
Juan Guaido i samband med ett tal på
måndagen i Miami i Florida.

-En ny dag gryr i Latinamerika. I
Venezuela där socialismen dör, och
friheten och demokratin återföds,
sade Trump, som talade om patriotismen
hos folket i Venezuela och det
"otroliga modet" hos den självutropade
interimspresidenten Guaido.

-Venezuelas folk står upp för
demokratin, och USA står vid deras
sida, sade president Trump.

Mer på nästa sida

-

135 SVT Text Tisdag 19 feb 2019
[...]

18. februar 2019 kl. 10:32 - 19. februar 2019 kl. 05:02, error

19. februar 2019 kl. 06:45

-

Krise mellem Israel og Polen blusser op på grund af sproglig misforståelse
Af Anders Hjorth Vindum 18. February 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/krise-mellem-israel-og-polen-blusser-op-paa-grund-af-sproglig-misforstaaelse

Polens følsomhed over for anklager om medvirken til Holocaust
kom op til overfladen i weekenden, da Netanyahu besøgte landet.

-

Dømt erhvervsmand rejser debat om folkevalgtes værdighed
18. februar 2019, kl. 21:00
Af Frederik Fogde og Thomas Kellermann Hansen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/doemt-erhvervsmand-rejser-debat-om-folkevalgtes-vaerdighed

Klaus Riskær Pedersen sad før sine domme i Europa-Parlamentet,
først for Venstre og senere som løsgænger, da han blev
ekskluderet af partiet. Ligeledes meldte han sig i 2015 ind i
Alternativet. Også her blev han dog ekskluderet efter otte
dage for at modarbejde værdigrundlaget.

-

”Åbenbare synder” kan føre til eksklusion fra menighed
18. februar 2019, kl. 21:00
Af Jens From Lyng
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/menigheder-under-folkekirken-har-ekslusionsparagraffer

Flere valg- og frimenigheder under folkekirken kan ekskludere
medlemmer, hvis de kommer i modstrid med menighedens
trosgrundlag. Blandt andet utroskab og samliv før ægteskab kan
føre til såkaldt kirketugt, der kan komme til udtryk gennem en
påtale eller i sidste instans eksklusion

Efter nogle samtaler blev en yngre mand fra valgmenigheden
Aarhus Bykirke og præsten enige om, at han burde melde sig ud,
hvis han skulle bo med sin kæreste før ægteskab. Han meldte
sig derefter ud, men var fortsat velkommen ved gudstjenester.

Kommentar:

And?
(What's the problem?)

-

Qatar warns Hamas it won’t pay for Gaza electricity beyond April — report

Doha said frustrated by lack of progress on various
infrastructure projects in Strip, particularly stalled plans
for a high-voltage power line from Israel

By TOI staff and Agencies Today, 2:05 am
https://www.timesofisrael.com/qatar-warns-hamas-it-wont-pay-for-gaza-electricity-beyond-april-report/

Kommentar:

Sorry! Time out! ... :-(

NEXT more news from TimeOfIsrael

Microsoft har opsporet russisk hackerangreb
Politikere advares om cybertrussel

Katolske ordener undskylder

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+16&version=BPH

Jeremias 16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Folkets straf og løftet om genoprettelse

12
og fordi I selv opfører jer endnu værre end jeres forfædre.
I følger blot jeres egne lyster og nægter at adlyde mig.

13
Derfor jager jeg jer bort ...

Kommentar:

Sammenlign med fx. ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+2.1-7&version=BPH

Aabenbaringen 2:1-7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Budskabet til menigheden i Efesos

4
Men jeg har det imod dig, at du har mistet din første
kærlighed.

5
Tænk derfor over, hvorfra du er faldet. Kom tilbage og gør,
som du gjorde i begyndelsen. Ellers kommer jeg og flytter
din lysestage fra dens plads. Det vil jeg gøre, hvis du
ikke lægger kursen om.

Både i GT og NT forekommer det altså, at Gud må tage afstand
fra Hans folk, når/dewrsom de laver noget, som Han udtrykkeligt
har forbudt (fx. hor)!

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Hos+4.1-19&version=BPH

Hoseas 4:1-19, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herren anklager Israel

Anklagen mod præsteskabet

4
„Det er præsterne, der bærer den største skyld,” siger
Herren. „Lad være med at skyde skylden på alle andre, for
hvordan kan folket være bedre end deres præster?

[ ... ]

Anklagen mod afgudsdyrkelse og religiøs prostitution

Advarsel til Juda om ikke at blive revet med

15
Det er slemt nok, at I er mig utro, israelitter. Lad være
at drage Juda med ind i det. ...

Subject: Russisk journalist død efter mystisk fald fra balkon.
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... -
Re: 2018 uge 16 (news samlet)
Date: Tue, 17 Apr 2018 08:54:03 +0200, GMT 06:54
20538 news:5ad599b9$0$709$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-538
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/QAYVflKBLbs/wMIMYNafAAAJ

> Mit råd til Jer er derfor:
>
> Invitér IKKE denne hordæmon indenfor (i menigheden)!
>
> (Kald derimod hellere synd, som hor jo er, ved dets rette
> navn, så du IKKE *undergraver* Guds autoritet!)
>
> Og ...
>
> Man kan sagtens som Kirkesamfund sige til folk, at mandatet
> hertil fra Gud mangler (at gengifte fraskilte), og at de
> fortsat ALTID er velkomne i kirken.

Subject: Storevakuering efter ryskt bombhot + hacher-attacks -
Re: 2019 uge 08 (news samlet)
Date: Tue, 19 Feb 2019 07:33:32 +0100, GMT 06:33
21259 news:5c6ba340$0$699$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ROoMiHWta9I/qDxdwYQYBAAJ

> [...]

> hvis han skulle bo med sin kæreste før ægteskab. Han meldte
> sig derefter ud, men var fortsat velkommen ved gudstjenester.

"Melodi*: Du er ALTID velkommen i Guds Hus, men besmit ikke
Kirken med din *afgudsdyrkelse* (ved fx. at forlange, at den
skal velsigne hor og/eller utugt)!
2019-02-19, CET 11:3x, GMT 10:3x:

For the people of Israel belong to me. They are my servants,
whom I brought out of the land of Egypt. I am the LORD your
God.
Leviticus 25:55

-

Date: Mon, 18 Feb 2019 08:57:39 +0100, GMT 07:57
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21255

Microsoft har opsporet russisk hackerangreb

Microsoft har opsporet hackerangreb mod europæiske institutioner
20.02.2019 kl. 07:02 OPDATeReT 20.02.2019 Kl. 07:20
https://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE11201899/microsoft-har-opsporet-hackerangreb-mod-europaeiske-institutioner/

104 konti tilhørende ansatte i demokratiske organisationer i
Europa er blevet angrebet. Det skete i efteråret.

[ ... ]

Angrebene fandt sted mellem september og december sidste år.
De var målrettet 104 konti tilhørende ansatte i organisationer
i Belgien, Frankrig, Tyskland, Polen, Rumænien og Serbien.

It-giganten uddyber ikke nærmere, hvilke slags konti der er
tale om.

[ ... ]

Nyheden om hackerangrebene i efteråret kommer, samme dag som
Microsoft lancerer et gratis beskyttelsesprogram mod
cyberangreb i flere europæiske lande - heriblandt Danmark.
Servicen hedder AccountGuard.

[ ... ]

Ifølge Microsoft menes den russiske hackergruppe Strontium -
der også er kendt som Fancy Bear eller ATP28 - at stå bag
angrebene.

Samme gruppe er af Microsoft også afsløret i at stå bag et
hackerangreb mod Det Demokratiske Parti og Hillary Clinton
under præsidentvalgkampen i USA i 2016.

I april 2017 blev det desuden beskrevet i en rapport fra
Center for Cybersikkerhed under Forsvarets
Efterretningstjeneste, at netop ATP28 havde luret i mailkonti
hos ansatte i det danske forsvar.

/ritzau/

-

Kim Jong-uns 'butler' besøger Vietnam inden Trump-møde
kl. 14:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kim-jong-uns-butler-besoeger-vietnam-inden-trump-moede

-

44 mænd og kvinder i Norges forsvar: Vi blev voldtaget sidste år
kl. 16:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/44-maend-og-kvinder-i-norges-forsvar-vi-blev-voldtaget-sidste-ar

-

Jødiske grave i Frankrig overmalet med hagekors
19. Feb. 2019 kl. 17:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/joediske-grave-i-frankrig-overmalet-med-hagekors

-

Danske forskere finder smutvej til at slå resistente bakterier ihjel
19. Feb. 2019 kl. 18:01
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/danske-forskere-finder-smutvej-til-slaa-resistente-bakterier-ihjel

-

Riskær udnyttede hul i loven: Minister ser på problemet
19. Feb. 2019 kl. 18:13
https://www.dr.dk/nyheder/politik/riskaer-udnyttede-hul-i-loven-minister-ser-paa-problemet

-

DR S140 ons 20 feb 07:49:49
20.februar dr.dk/nyheder 05:45

MILITÆRET STØTTER STADIG MADURO
Militæret i Venezuela har i aftes dansk
tid genbekræftet sin ubetingede
loyalitet til landets siddende
præsident, Nicolas Maduro.

Det sker, efter at USA's præsident,
Donald Trump, i en tale tirsdag
opfordrede militæret til at skifte side
og anerkende den venezuelanske
oppositionsleder, Juan Guaido, som
præsident.

Maduro nægter at lade nødhjælp komme
ind i landet og har derfor beordret
militæret til at blokere landets
grænser.

Militæret støtter stadig Maduro: Løfter ikke nødhjælps-blokade
kl. 05:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/militaeret-stotter-stadig-maduro-lofter-ikke-nodhjaelps-blokade

-

DR S141 ons 20 feb 07:49:49
20.februar dr.dk/nyheder 05:50

KATOLSKE ORDENER UNDSKYLDER
Katolske ordener verden over undskylder
for at have svigtet ofrene for seksuelt
misbrug i den katolske kirke.

Det erklærer to paraplyorganisationer,
der repræsenterer størstedelen af
katolske ordener på verdensplan, i en
fælles pressemeddelelse.

Religiøse ordener er fællesskaber, der
er anerkendt af den katolske kirke, og
som traditionelt har rod i klostre.

Ordenerne mener, at den familiære
kultur i den katolske kirke har gjort
dem blinde over for forekomsten af
seksuelt misbrug af børn.

Fejlplaceret loyalitet og benægtelse: Katolske ordener undskylder for
svigt af sexofre
kl. 05:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fejlplaceret-loyalitet-og-benaegtelse-katolske-ordener-undskylder-svigt-af-sexofre

Kommentar:

Det er fint nok, at en spøgelsesbilist undskylder, men hvis
årsagerne til, at vedkommende bliver spøgelsesbilist ikke
fjernes - eller i hvert fald mere effektivt bekæmpes, hvad
nytter det da?

At omvende sig inkluderer jo også en *kursændring*!

Så ...

Mit råd er fortsat:

Se nu at få ophævet det cølibat-krav for katolske præster, så
de ikke presses ud i de her ekstremiteter, hvor man kan blive
fristet over evne til at begå seksuelle syndere (såsom
homoseksualitet og det, der er langt værre: pædofili)!

-

DR S146 ons 20 feb 07:49:49
20.februar dr.dk/nyheder 07:45

POLITIKERE ADVARES OM CYBERTRUSSEL
It-virksomheden Microsoft har for nylig
opsporet tre nye hackerangreb rettet
mod større politiske organisationer i
Europa, og det får nu firmaet til at
advare danske politiske organisationer
og partier.

Disse skal være bedre klædt på til at
modstå eventuelle forsøg på at påvirke
det kommende valg til Folketinget og
Europaparlamentet.

-Vi ved allerede, at politiske
processer er blevet påvirket op til
valg i USA og senere Storbritannien, og
nu kan vi se, at det rykker mod resten
af Europa, siger Marianne Dahl, der
administrerende direktør i Microsoft
Danmark.

Nye hackerangreb i Europa: Danske politikere bliver advaret om russisk
cybertrussel
kl. 07:45
https://www.dr.dk/nyheder/indland/nye-hackerangreb-i-europa-danske-politikere-bliver-advaret-om-russisk-cybertrussel

Kurdisk udenrigschef med direkte besked til Samuelsen: - I må tage
ansvar og modtage jeres borgere
19. feb. 2019, 15:46
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-19-kurdisk-udenrigschef-med-direkte-besked-til-samuelsen-i-maa-tage-ansvar-og-modtage

Kommentar:

Der må tages stilling fra sag til sag, fordi en hel del af dem,
der har rejst herfra derned til Jer, er oprindelig indvandere
fra Mellemøsten og som desværre har *misbrugt* vores
asylsystem (som en art skalkeskjul)! Dem bør vi IKKE få igen.
Etniske danskere derimod er vores ansvar, skønner jeg.

-

Khashoggis forlovede søger hjælp i Europa-parlamentet
19. feb. 2019, 16:28 Opd. 19. feb. 2019, 17:04
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-19-khashoggis-forlovede-soger-hjaelp-i-europa-parlamentet

Kommentar:

Den eneste vej frem er demokrati. Alt andet vil før eller
sidenhen brase sammen (hvad enten det er et uretfærdigt
kongedømme som i SA eller det diktatoriske præstestyre i Iran).

-

Britisk IS-brud fratages statsborgerskab: - I burde have medfølelse med mig
20. feb. 2019, 05:18 Opd. 20. feb. 2019, 07:58
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-20-britisk-is-brud-fratages-statsborgerskab-i-burde-have-medfoelelse-med-mig

Kommentar:

Nej! Statsborgerskabet givetvis givet på et *falsk* grundlag!

Du har *misbrugt* vores godhed og barmhjertighed, og HVORFOR
skal det belønnes?

Du må derfor nu sejle din egen sø og høste, hvad du har sået:
Elendighed!

Det er IKKE længere vores problem!

Du skulle ha' tænkt dig om, INDEN du begik dette *forræderi*.

Og lad det være en *advarsel* til ALLE andre om, at der er en
grænse for vores tålmodighed og langmodighed: Vi kan og vil
ikke acceptere, at vores eksistens trues! Vi har også ret til
at være her på denne planet som demokrater (der forsøger at
imødekomme alles behov, dog INDENFOR rimelighedens grænser)!

-

Flere og flere piger takker ja til hpv-vaccine
20. feb. 2019, 08:16 ...

-

104 SVT Text Onsdag 20 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Mystisk "vit dvärgstjärna" hittad..130
* Insats mot illegala Amazonasgruvor 131
* Nicaragua lånar pengar av Taiwan...132

* Trump: Ingen brådska för Nordkorea 133
Sanders utmanar Trump inför valet..134

Sju barn omkom i brand i Kanada....135
Oklart dödsantal vid Schweiz-lavin 136
Sköts till döds efter knivattack...137

15 år för smuggling av elfenben....138
* Notiser: Gisslan fritagen i Mali...148

-

130 SVT Text Onsdag 20 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 20 FEBRUARI

Mystisk "vit dvärgstjärna" hittad

En amatörforskare har hittat den
kallaste och äldsta vita dvärgstjärna
som människan hittills skådat, enligt
Nasa. Den är omgiven av ringar, vilket
sådana himlakroppar inte brukar vara.

"Denna stjärna utmanar verkligen våra
antaganden om hur planetsystem
utvecklas", säger astronomen John
Debes vid rymdinstitutet STSCI,
rapporterar TT.

En "vit dvärgstjärna" är resterna av
en slocknad stjärna, och kan alltså ge
ledtrådar till vårt eget solsystems
avlägsna framtid.

-

133 SVT Text Onsdag 20 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 20 FEBRUARI

Trump: Ingen brådska med nedrustning

USA:s president Donald Trump meddelar
en vecka före mötet med Nordkoreas
diktator Kim Jong-Un att slutmålet är
att diktaturen avvecklar sina
kärnvapen. Det är dock ingen brådska.

Trump säger även att sanktionerna mot
Nordkorea kommer att ligga kvar till
dess att nedrustningen är genomförd.

Trump har även talat i telefon med
Sydkoreas president Moon Jae-In, som
säger att han förklarat för Trump att
Sydkorea är berett att återuppta det
ekonomiska utbytet med Nordkorea som
en uppmuntring till Pyongyang att ta
tag i nedrustningen, enligt Reuters.

-

NRK:
19. februar 2019 kl. 06:45 - 20. februar 2019 kl. 08:39, error

20. februar 2019 kl. 09:47

-

Optakt til det israelske valg: Kvinder i israelsk politik
Af Anders Hjorth Vindum 19. February 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/optakt-til-det-israelske-valg-kvinder-i-israelsk-politik

Flere og flere kvinder vælges til Knesset. Men regeringen er
stadig i høj grad præget af mænd - især på de tunge
ministerposter

-

Katolske ordner undskylder for at have svigtet sexofre
20. februar 2019, kl. 2:57
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/katolske-ordner-undskylder-have-svigtet-sexofre

Den familiære kultur i den katolske kirke har gjort religiøse
ordener blinde over for overgreb, mener ordener.

-

Afskaffelse af blasfemiparagraf muliggør islamkritikers koran-skænding
20. februar 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:52
Af Frederik Fogde
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/afskaffelse-af-blasfemiparagraf-muliggoer-islamkritikers-koran-skaending

Blasfemiparagraffen

”Den, der offentligt driver spot med eller forhåner noget
her i landet lovligt bestående religionssamfunds
troslærdomme eller gudsdyrkelse, straffes med bøde eller
fængsel indtil 4 måneder”, var ordlyden i
blasfemiparagraffen, som Folketinget afskaffede i juni
2017. Paragraffen blev afskaffet, efter at en mand fra
Nordjylland blev tiltalt efter blasfemiparagraffen for at
filme en Koran-afbrænding i sin baghave og lægge filmen på
Facebook. Sagen kom aldrig for retten, da paragraffen blev
fjernet inden da.

Islamkritikeren Rasmus Paludan vil smøre Koranen ind i
svineblod og lave flere afbrændinger af bogen landet over.
Med afskaffelsen af blasfemiparagraffen har han fået frit
spil, siger eksperter

-

Church cardinals urge end of 'homosexual agenda'

52 minutes ago, (time now around CET 10:01)
https://www.bbc.com/news/world-europe-47302817

In an open letter, they also issue a rare open criticism of
the Pope.

[ ... ]

"The plague of the homosexual agenda has been spread within
the Church, promoted by organized networks and protected by a
climate of complicity and a conspiracy of silence," they said.

Kommentar:

Man kan sagtens have medfølelse overfor folk (og deres kamp mod
synden), samtidighed med at man forbliver Herren tro!

Ihukom Paulus ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jud+1.22-23&version=BPH

Judas 22-23, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

22
Nogle kristne har en ærlig tvivl. Dem skal I være
barmhjertige overfor, når I vejleder dem.

23
Andre er tæt på fortabelsens afgrund. Frels dem som ud af
et brændende hus. Andre igen lever i åbenlys synd. Dem
skal I også være barmhjertige overfor, men pas på, at I
ikke bliver revet med af deres synd. Tag afstand fra alt,
hvad de gør.

Amen?

-

House launches probe of US nuclear plan in Saudi Arabia

20 February 2019, 2 hoiurs ago, (Time now around CET 10:10)
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-47296641

Civile evakueret fra sidste IS-by
IS-kvinde ikke velkommen i England

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+17&version=BPH

Jeremias 17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Folkets straf og løftet om genoprettelse, fortsat)

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Hos+5.1-15&version=BPH

Hoseas 5:1-15, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Landets ledere har ført folket på afveje

Utroskab leder til fald
2019-02-20, CET 11:3x, GMT 10:3x:

Seeing their faith, Jesus said to the paralyzed man, "My
child, your sins are forgiven."
Mark 2:5

-

Date: Mon, 18 Feb 2019 08:57:39 +0100, GMT 07:57
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S149 ons 20 feb 16:08:21
20.februar dr.dk/nyheder 09:34

FIRE UDVISES FOR AMBASSADE-ANGREB
Fire unge mænd er blevet idømt fængsel
og udvisning af Danmark for at have
angrebet den tyrkiske ambassade i
København med brandbomber i marts
sidste år.

De fire mænd på 19, 22, 23 og 24 år er
dømt for at have kastet flere
molotovcocktails mod bygningen på
Østerbro i København.

Tre af mændene har fået en
fængselsstraf på et år og ni måneder,
mens den fjerdes dom lyder på et år og
seks måneder. De er alle blevet udvist
af Danmark med indrejseforbud i 12 år.

Fire mænd udvises for molotovcocktail-angreb på ambassade
kl. 09:34
https://www.dr.dk/nyheder/indland/fire-maend-udvises-molotovcocktail-angreb-pa-ambassade

-

Ekspert forventer ikke mytteri i Venezuela: Militæret er dybt fedtet ind
i Maduro
kl. 10:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-forventer-ikke-mytteri-i-venezuela-militaeret-er-dybt-fedtet-ind-i-maduro

-

DR S162 ons 20 feb 16:08:22
20.februar dr.dk/nyheder 13:24

IS-KVINDE IKKE VELKOMMEN I ENGLAND
I februar 2015 forlod den dengang 15-
årige Shamima Begum det østlige London
og rejste til Syrien sammen med to
skolekammerater.

Nu vil hun gerne hjem, oplyser hun til
flere britiske medier.

Men hun er ikke velkommen i
Storbritannien, lyder det fra landets
indenrigsminister, som har frataget
teenageren sit britiske
statsborgerskab.

Shamima Begums forældre bebuder gennem
deres advokat, at de overvejer alle
juridiske muligheder for at kæmpe mod
afgørelsen.

Storbritannien vil ikke have IS-kvinde hjem: Har taget hendes
statsborgerskab
kl. 13:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/storbritannien-vil-ikke-have-kvinde-hjem-har-taget-hendes-statsborgerskab

-

DR S170 ons 20 feb 16:12:39
20.februar dr.dk/nyheder 15:55

CIVILE EVAKUERET FRA SIDSTE IS-BY
Mindst 15 lastbiler med mænd, kvinder
og børn har forladt den syriske landsby
Baghouz, som er det sidste område
terrorgruppen Islamisk Stat
kontrollerer, fortæller journalister
ved frontlinjen ifølge BBC.

- Vi har specialtrænede soldater til at
evakuere de civile. Efter mange dages
forsøg kan vi nu endelig evakuere den
første gruppe i dag, siger Mustafa
Bali, talsperson for den kurdisk ledede
hær, Syriens Demokratiske Styrker
(SDF), til nyhedsbureauet AFP.

SDF siger, at de ikke ved, om der
befinder sig IS-krigere blandt de
civile, men alle, der bliver kørt i
sikkerhed, bliver screenet af soldater.

Civile bliver evakueret fra den sidste IS-enklave i Syrien
kl. 15.55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/civile-bliver-evakueret-fra-den-sidste-enklave-i-syrien

-

Regeringspartier enige med DF: Statsborgerskab skal tages fra syriensfarere
kl. 18:13
https://www.dr.dk/nyheder/politik/regeringspartier-enige-med-df-statsborgerskab-skal-tages-fra-syriensfarere

-

Hubble spotter ny måne i kredsløb om iskæmpen Neptun
kl. 18:21
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/hubble-spotter-ny-maane-i-kredsloeb-om-iskaempen-neptun

-

DR S176 tor 21 feb 08:04:24
21.februar dr.dk/nyheder 05:53

AMNESTY: MADURO-MODSTANDERE DRÆBT
Venezuelanske sikkerhedsstyrker har
henrettet adskillige mennesker som
straf for at protestere mod præsident
Nicolas Maduro. Samtidig har
sikkerhedsstyrkerne anholdt hundredvis
af tilfældige.

Det konkluderer Amnesty International i
en ny rapport.

I rapporten "Sult, straf og frygt -
formlen for undertrykkelse i Venezuela"
siger Amnesty, at snesevis af mennesker
mistede livet under fem dage med
protester i landet fra 21. til 25.
januar. Stort set alle døde af skudsår.

Samtidig blev 900 mennesker anholdt.

Amnesty: Venezuelas politi henretter Maduro-modstandere
kl. 05:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/amnesty-venezuelas-politi-henretter-maduro-modstandere

-

DR S115 tor 21 feb 08:04:20
21.februar dr.dk/nyheder 06:33

MYSTERIET OM ZEBRAENS STRIBER LØST
Forskerne har netop offentliggjort en
undersøgelse, hvor de har observeret
hestebremsers adfærd omkring zebraer og
heste. Deres konklusion efter nøje
observationer er, at de flotte striber
holder fluer på afstand.

Zoolog Mikkel Stelvig, Zoologisk Have
København, mener at det giver mening
for dyr i troperne at undgå blodsugende
eller æglæggende snyltere.

- På savannen har det betydning for
overlevelsen, hvis man kan undgå
parasitter. Man klarer sig bedre. Så
ting, der kan mindske plagen fra
parasitter, vil give en selektiv
fordel, forklarer han.

Forskere løser mysteriet om zebraens striber
kl. 06.33
https://www.dr.dk/nyheder/viden/natur/forskere-loeser-mysteriet-om-zebraens-striber

Rapport: Topembedsmænd i Det Hvide Hus ville dele atomteknologi med
Saudi-Arabien
20. feb. 2019, 19:37
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-20-rapport-topembedsmaend-i-det-hvide-hus-ville-dele-atomteknologi-med-saudi-arabien

-

Arbejdstilsyn giver påbud efter 25-årig blev dræbt på sin første arbejdsdag
21. feb. 2019, 07:22 ...

-

104 SVT Text Torsdag 21 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Minst 70 döda i brand i Bangladesh 130

* Förslaget: Förbjud engångsblöjor...131

* Guaido åker till Colombias gräns...132

Egyptiska soldater dödade på Sinai 133
Uppgift: Nio avrättade i Egypten...134

Litauen: Domare/advokater gripna...135

Island fortsätter med valjakt......136

Amnesty: 40-tal dödade i Venezuela 137

Övriga rubriker 105

-

Föregående sida Nästa sida
normal | större | störst

105 SVT Text Torsdag 21 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Gröna EU-parlamentariker greps.....138

Ja till försvarsfond i EU..........139

Nya avhopp i brittiska parlamentet 140

Putin: Kan rikta robotar mot USA...141

Banken UBS får böta 40 miljarder...142

-

135 SVT Text Torsdag 21 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 20 FEBRUARI

Litauen: Domare/advokater gripna

Litauiska myndigheter har slagit till
mot en misstänkt korruptionshärva inom
rättsväsendet. Under onsdagen har 26
personer frihetsberövats, varav åtta
domare och fem advokater.

Riksåklagaren Edvinas Pasilis säger
att han ska begära omprövning av
flera domslut som domarna utfärdat.

Chefen för antikorruptionsmyndigheten
säger att det finns bevis för att
mutor i storleksordningen från 1 000
euro till 100 000 euro har betalats
för att påverka domslut i bland annat
civil- och brottsmål.

-

NRK:
20. februar 2019 kl. 09:47 - 21. februar 2019 kl. 02:18, error

21. februar 2019 kl. 08:18

-

Danskere vil bruge MGP i Herning til at promovere boykot af Israel
Af Anders Hjorth Vindum 20. February 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/danskere-vil-bruge-mgp-i-herning-til-at-promovere-boykot-af-israel

På lørdag skal den danske deltager i årets Eurovision findes.
Vinderen belønnes med en tur til Tel Aviv, hvor finalen
afholdes. Det gør den, selvom nogle mener, at Israel bør
boykottes som vært.

-

Fem år derpå: Var Ukraines revolution ofrene værd?
21. februar 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:15
Jens Worning
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/fem-aar-derpaa-var-ukraines-revolution-ofrene-vaerd

-

Danon to UNSC: Act against Iran's nuclear threat

“Iran has become the main supplier of ballistic missile
technologies to Lebanon, Yemen, Syria and Iraq, while
providing these capabilities to non-state actors and terrorist
operatives.”

By ALON EINHORN
February 21, 2019 05:02
https://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Danon-to-UNSC-Act-against-Irans-nuclear-threat-581296

-

U.S. Congressmen to Trump: Don't uproot West Bank settlements in peace plan

"The best way forward for peace and prosperity for Jews and
Arabs is more industrial development where we can have
integration and not segregation," Rep. Barr stated.

By Tovah Lazaroff, BEN BRESKY
February 21, 2019 05:57
https://www.jpost.com/Israel-News/US-Congressmen-to-Trump-Dont-uproot-West-Bank-settlements-in-peace-plan-581288

Paven konfronterer seksuelt misbrug

Maduro lukker grænsen til Brasilien

-

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Hos+6.1-7.7&version=BPH

Hoseas 6:1-7:7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Overfladisk anger hjælper ikke

Et fordærvet samfund
2019-02-21, CET 11:3x, GMT 10:3x:

So the people of Israel did everything as the LORD had
commanded Moses. Each clan and family set up camp and marched
under their banners exactly as the LORD had instructed them.
Numbers 2:34

-

Date: Mon, 18 Feb 2019 08:57:39 +0100, GMT 07:57
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

3 spørgsmål og svar: Derfor afholder paven stormøde om misbrug i den
katolske kirke
kl. 08:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/3-spoergsmaal-og-svar-derfor-afholder-paven-stormoede-om-misbrug-i-den-katolske-kirke

-

Ekspert: Sex med terapeuten kan være dybt skadeligt for patienten
kl. 09:00
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ekspert-sex-med-terapeuten-kan-vaere-dybt-skadeligt-patienten

-

Sara blev misbrugt seksuelt af sin psykolog: Jeg har mareridt om ham
hver nat
kl. 09:33
https://www.dr.dk/nyheder/indland/sara-blev-misbrugt-seksuelt-af-sin-psykolog-jeg-har-mareridt-om-ham-hver-nat

-

DR S121 tor 21 feb 19:28:14
21.februar dr.dk/nyheder 10:13

BANGLADESH VIL IKKE HAVE IS-KVINDE
IS-sympatisøren Shamima Begum, som
befinder sig i Syrien, har fået
frataget sit britiske statsborgerskab.

Det er noget, der i udgangspunktet kun
er tilladt, hvis personen er berettiget
til statsborgerskab i et andet land.

Den britiske regering har indtil videre
henvist til Bangladesh, hvor Shamina
Begum har rødder.

Men nu risikerer hun at blive statsløs.
For hun er ikke statsborger eller
velkommen i landet, lyder meldingen fra
Bangladesh, skriver BBC.

IS-kvinde fik frataget britisk statsborgerskab: Bangladesh vil heller
ikke have hende
kl. 10:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kvinde-fik-frataget-britisk-statsborgerskab-bangladesh-vil-heller-ikke-have-hende

-

DR S122 tor 21 feb 19:28:14
21.februar dr.dk/nyheder 11:09

MORTEN HELVEG TABER SE OG HØR-SAG
Det er en ærgerlig EU-parlamentariker
Morten Helveg Petersen (R), som tager
telefonen, efter at der er faldet dom i
Østre Landsret.

Retten har - ligesom byretten - afvist,
at han skal have godtgørelse, efter at
han blev udsat for ulovlig overvågning
af Se og Hør.

- Jeg er forundret over det. Jeg har
svært ved at forstå, at det ikke kunne
give anledning til en godtgørelse,
siger han og tilføjer:

- Der har været fremmede mennesker inde
at kigge på, hvad jeg har brugt mit
kreditkort til. Det, synes jeg, er helt
vildt underligt og krænkende.

Morten Helveg taber Se og Hør-sag: Jeg er forundret
kl. 11:09
https://www.dr.dk/nyheder/indland/morten-helveg-taber-se-og-hor-sag-jeg-er-forundret

-

Søren Pape: Vi kan ikke nægte danske syrienkrigere at komme hjem
kl. 11:12
https://www.dr.dk/nyheder/politik/soeren-pape-vi-kan-ikke-naegte-danske-syrienkrigere-komme-hjem

-

DR S126 tor 21 feb 19:28:14
21.februar dr.dk/nyheder 13:16

SIKKERHEDEN ER FORBEDRET I SYRIEN
Det er blevet mere sikkert at færdes i
de områder i Syrien, som er
kontrolleret af regeringsstyrker.

Især i Damaskus-provinsen, hvor
hovedstaden ligger, er sikkerheden
øget. Det viser en landerapport, der er
udarbejdet af Udlændingestyrelsen og
Dansk Flygtningehjælp.

- Siden den syriske regering tog fuld
kontrol over Damaskus-provinsen i maj
2018, er sikkerhedssituationen
betydeligt forbedret, står der blandt
andet.

Rapporten siger intet om, hvorvidt det
er sikkert at sende flygtninge retur
til Syrien.

Dansk rapport: Sikkerheden er forbedret i dele af Syrien
kl. 13:16
https://www.dr.dk/nyheder/politik/dansk-rapport-sikkerheden-er-forbedret-i-dele-af-syrien

-

DR S128 tor 21 feb 19:28:14
21.februar dr.dk/nyheder 15:00

PAVEN KONFRONTERER SEKSUELT MISBRUG
I dag har Pave Frans åbnet en
skelsættende konference om seksuelt
misbrug i den katolske kirke.

Budskabet fra paven er, at kirken vil
lytte til ofrene, som søger
retfærdighed, og at ofrene forventer
"konkrete og effektive midler" til at
komme seksuelt misbrug til livs - ikke
blot komme med fordømmelser, beretter
nyhedsbureauet Reuters.

- Han vil vise, at man er klar over, at
det ikke nødvendigvis kun er de steder,
hvor man har fået rapporter om misbrug,
at den er gal, siger Jakob Egeris
Thorsen, lektor i teologi ved Aarhus
Universitet.

Krisemøde i Vatikanet: Paven lufter det beskidte vasketøj offentligt
kl. 15:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/krisemoede-i-vatikanet-paven-lufter-det-beskidte-vasketoej-offentligt

-

DR S132 tor 21 feb 19:27:36
21.februar dr.dk/nyheder 19:18

MADURO LUKKER GRÆNSEN TIL BRASILIEN
Venezuelas præsident, Nicolas Maduro,
vil ifølge Reuters lukke grænsen til
Brasilien torsdag nat.

Maduro vil lukke grænsen for at holde
nødhjælp ude af landet, som
oppositionen og den brasilianske
regering ønsker at føre ind i
Venezuela, siger han.

Oppositionen i Venezuela, ført an af
Juan Guaido, har talt for at bringe
nødhjælp ind i landet, men det er
ifølge Maduro et billigt trick for at
underminere hans regering.

Grænsen til Colombia overvejer Maduro
også at lukke, da en del nødhjælp er
kommet frem til grænsebyen Cucuta.

Nej til nødhjælp: Maduro vil lukke grænsen til Brasilien
kl. 19:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nej-til-nodhjaelp-maduro-vil-lukke-graensen-til-brasilien

-

Japansk rumsonde er landet på fjern asteroide 340 millioner kilometer
fra Jorden
kl. 05:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/japansk-rumsonde-er-landet-pa-fjern-asteroide-340-millioner-kilometer-fra-jorden

Trump nægter IS-brud hjemrejse til USA, men vil sende krigerne til Europa
21. feb. 2019, 13:19
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-21-trump-naegter-is-brud-hjemrejse-til-usa-men-vil-sende-krigerne-til-europa

-

De må meget gerne blive væk, men vi kan blive nødt til at tage imod dem,
siger Løkke om IS-krigere
21. feb. 2019, 23:25
http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-02-21-de-maa-meget-gerne-blive-vaek-men-vi-kan-blive-noedt-til-at-tage-imod-dem-siger

-

Nu skal det være slut med lange køer på motorveje efter ulykker - ny
metode tages i brug
22. feb. 2019, 06:54 Opd. 22. feb. 2019, 07:01 ..

-

104 SVT Text Fredag 22 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Venezuela stänger Brasiliengräns...130

Guaido åker till Colombias gräns...131

* Japansk rymdsond har nått asteroid 132

Katalanska protester mot rättegång 133

Många döda av bomb i östra Syrien..134

"Kongo-polis avrättar misstänkta"..135

Bybor till motattack - 65 döda.....136

-

NRK:
21. februar 2019 kl. 08:18 - 22. februar 2019 kl. 03:15, error

22. februar 2019 kl. 06:46

-

Stærk alliance mod Netanyahu: »Mr. Sikkerhed« er ikke så sikker længere
Af Anders Hjorth Vindum 21. February 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/staerk-alliance-mod-netanyahu-mr-sikkerhed-er-ikke-saa-sikker-laengere

Meningsmålingerne giver Gantz og Lapid lige så mange stemmer
som Likud. Det får desperat Netanyahu til at søge hjælp hos
racistisk parti.

Sudan i undtagelsestilstand

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+19&version=BPH

Jeremias 19, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jerusalem skal knuses som en lerkrukke

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Hos7.7-8.3&version=BPH

Hoseas 7:7-8:3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Et fordærvet samfund, fortsat)

Gud agter at straffe Israel

2
De kalder mig deres Gud og hævder at kende mig,

3
men de har vraget det gode. ...

Religion og politik skal holdes adskilt! ...

Refleksion:

Det er altid muligt for Guds folk at tage så alvorligt fejl af
sin åndelige stilling.
2019-02-22, CET 11:3x, GMT 10:3x:

"Anyone who does God's will is my brother and sister and
mother."
Mark 3:35

-

Date: Mon, 18 Feb 2019 08:57:39 +0100, GMT 07:57
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Grænselukning i Venezuela: Derfor vil Maduro ikke lade nødhjælp komme ind
22. Feb. 2019 kl. 13:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/graenselukning-i-venezuela-derfor-vil-maduro-ikke-lade-noedhjaelp-komme-ind

-

Venstrepolitiker til Riskær i ophedet debat: Betal din skat
22. Feb. 2019 kl. 15:51
https://www.dr.dk/nyheder/politik/venstrepolitiker-til-riskaer-i-ophedet-debat-betal-din-skat

-

DR S156 lør 23 feb 09:28:58
22.februar dr.dk/nyheder 17:46

SPIONANKLAGET SKAL BLIVE I FÆNGSEL
Den 48-årige amerikaner Paul Whelan har
i dag fået forlænget sin
varetægtsfængsling ved en domstol i den
russiske hovedstad. Han fik samtidig
afvist sin anmodning om at blive
overført til husarrest, mens han venter
på sin retssag.

Beslutningen vil ifølge Whelans
advokat, Vladimir Zherebenkov, blive
appelleret, skriver Radio Free Europe.

Den tidligere marinesoldat blev
pågrebet og anholdt af de russiske
sikkerhedsstyrker, FSB, på sit
hotelværelse i Moskva den 28. december,
og ifølge FSB blev han taget i at
spionere. Han fastholder sin uskyld.

Spionanklaget amerikaner skal blive i berygtet russisk fængsel
22. Feb. 2019 kl. 17:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/spionanklaget-amerikaner-skal-blive-i-berygtet-russisk-faengsel

-

DR S164 lør 23 feb 09:28:59
22.februar dr.dk/nyheder 22:45

400 SOLDATER SKAL BLIVE I SYRIEN
Den amerikanske præsident, Donald
Trump, vil lade omkring 400 amerikanske
soldater forblive udstationeret i
Syrien.

Det bekræfter højtstående embedsmænd
fra Det Hvide Hus ifølge
nyhedsbureauerne Reuters og dpa.
Tidligere forlød det, at 200
amerikanske soldater skulle blive i
Syrien - men det tal er nu altså
fordoblet.

At 400 amerikanske soldater forbliver i
landet betyder dog ikke, at præsident
Trump har ændret holdning om den
amerikanske indsats i landet. Det siger
han fredag aften dansk tid.

Trump vil lade 400 soldater blive i Syrien
22. Feb. 2019 kl. 22:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-vil-lade-400-soldater-blive-i-syrien

-

Statsborgerskab eller statsløs? Debat om hjemvendte fremmedkrigere deler
europæiske lande
22. Feb. 2019 kl. 23:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/statsborgerskab-eller-statsloes-debat-om-hjemvendte-fremmedkrigere-deler-europaeiske

-

200 millioner nigerianere har hårdt brug for et ordentligt valg
kl. 06:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/200-millioner-nigerianere-har-haardt-brug-et-ordentligt-valg

-

DR S165 lør 23 feb 09:28:59
23.februar dr.dk/nyheder 06:39

SUDAN I UNDTAGELSESTILSTAND
Sudans præsident, Omar al-Bashir,
erklærer national undtagelsestilstand
og afsætter landets regering. Det
skriver nyhedsbureauet AFP.

Undtagelsestilstanden er seneste forsøg
fra den kontroversielle præsident på at
stække flere ugers voldsomme
demonstrationer mod hans styre.

Bashir, der blandt andet er eftersøgt
af Den Internationale Straffedomstol i
Haag for sin rolle i folkedrabet i
Darfur, har siddet på magten i det
afrikanske land siden et militærkup i
1989.

Sudans præsident fyrer samtlige ministre og erklærer undtagelsestilstand
kl. 06:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/sudans-praesident-fyrer-samtlige-ministre-og-erklaerer-undtagelsestilstand

-

DR S168 lør 23 feb 09:28:59
23.februar dr.dk/nyheder 06:44

OPPOSITIONSLEDER TRODSER MADURO
Venezuelas oppositionsleder og
selvudnævnte midlertidige præsident,
Juan Guaido, brød fredag det
rejseforbud, som præsident Nicolas
Maduro har indført.

Guaido deltog ved et arrangement i den
colombianske grænseby Cucuta, hvor
tusinder var mødt op til en
støttekoncert for oppositionen i
Venezuela.

- Militæret gjorde det her muligt,
sagde Guaido til de mange fremmødte.

Guaido er anerkendt som Venezuelas
legitime leder af en række lande,
herunder USA, EU-lande samt flere af
Venezuelas nabolande.

Oppositionsleder trodser Maduro: Militæret gjorde det muligt
kl. 06:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/oppositionsleder-trodser-maduro-militaeret-gjorde-det-muligt

-

Uenige Sammen: 'Man kan tit komme til at dæmonisere folk, der har en
anden holdning'
kl. 09:00
https://www.dr.dk/nyheder/indland/uenige-sammen-man-kan-tit-komme-til-daemonisere-folk-der-har-en-anden-holdning

Danskerne siger nej til at hente IS-krigerne hjem - men har vi
overhovedet et valg?
22. feb. 2019, 09:02
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-02-22-danskerne-siger-nej-til-at-hente-is-krigerne-hjem-men-har-vi-overhovedet-et-valg

-

Vores mad kommer fra ni plantearter - og det er et enormt problem, siger FN
22. feb. 2019, 19:07
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-22-vores-mad-kommer-fra-ni-plantearter-og-det-er-et-enormt-problem-siger-fn

-

Før deadline for nødhjælp i Venezuela: Rigmand og præsident afholder
koncerter
22. feb. 2019, 23:53
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-22-foer-deadline-for-noedhjaelp-i-venezuela-rigmand-og-praesident-afholder-koncerter

-

Sudans præsident erklærer undtagelsestilstand og fyrer alle ministre
23. feb. 2019, 05:25
http://nyheder.tv2.dk/2019-02-23-sudans-praesident-erklaerer-undtagelsestilstand-og-fyrer-alle-ministre

-

Venezuelansk oppositionsleder krydser grænsen - møder op til støttekoncert
23. feb. 2019, 07:48
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-23-venezuelansk-oppositionsleder-krydser-graensen-moeder-op-til-stoettekoncert

-

Pablo Escobars hjem sprængt i luften
23. feb. 2019, 09:38 ...

-

104 SVT Text Lördag 23 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Grönt ljus för USA:s rymdskyttel...130

* Trump tror på avtal med Kina.......131

* Trump nominerar ny FN-ambassadör...132

* Amnesty kritiseras för mobbning....133

* Explosioner på valdagen i Nigeria..134

Japanska vildsvin ska vaccineras...135

Problem med kärnreaktor i Finland..136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 23 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Över 80 döda av olaglig sprit......137

* Guaido: Militär hjälpte mig ut.....138
Venezuela stänger Brasiliengräns...139

Högt al-Qaida-befäl dödat i Mali...140

-

136 SVT Text Lördag 23 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 22 FEBRUARI

Problem med kärnreaktor i Finland

Ett säkerhetsproblem har upptäckts vid
den finländska kärnkraftsreaktorn
Olkiluoto 3, rapporterar Reuters.

Problemet måste åtgärdas innan
reaktorn, som redan försenats i
omkring tio år, kan ges tillstånd att
vara i drift, enligt en inspektion.

Tanken är att reaktorn ska börja
producera el inom ett år. Säkerhets-
problemet handlar om en komponent i
reaktorn som har en vibration som
överstiger säkerhetsgränsen, enligt en
granskningsrapport som ska publiceras
på måndag, skriver Retuers.

-

NRK:
22. februar 2019 kl. 06:46 - 23. februar 2019 kl. 03:09, error

23. februar 2019 kl. 03:09
FN ber Venezuela avstå fra vold
https://www.nrk.no/nyheter/1.14443247

Generalsekretær António Guterres i FN har i møte med Venezuelas
utenriksminister fredag bedt landets myndigheter ikke bruke
dødelig kraft mot demonstranter. Det framgår av en uttalelse
fra Guterres.

-

23. februar 2019 kl. 09:36

-

Ytringsfriheden besynges på papiret, men ikke i praksis
22. februar 2019, kl. 20:55
Af Ulla Poulsen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/ytringsfriheden-besynges-paa-papiret-men-ikke-i-praksis

Ingen menneskerettigheds-organisation med respekt for sig selv
vil hævde, at Nordkorea er i nærheden af at have ytringsfrihed.
Nordkorea er i den henseende blot et ud af utallige lande, som
skriver ét i deres forfatninger, men gør noget helt andet i
praksis.

-

Iagttagere: Nøgendating forvirrer børn om seksualitet
22. februar 2019, kl. 15:20
Af Maja Funch
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/iagttagere-noegendating-forvirrer-boern-om-seksualitet

I programmet ”Date mig nøgen” vurderer den deltager, der skal
vælge en date blandt fem andre, personens nøgne krop og først
derefter afsløres ansigtet, og parterne får mulighed for at
tale lidt sammen. Kameraet går helt tæt på både bryster og
kønsorganer, som vært og deltager har samtaler om.

Kommentar:

Seksualiteten er blevet en *afgud* for mange danskere, og jeg
tvivler oprigtig talt på, at de blive mere lykkelige af det!
Sex er dejligt, men ikke hvis det sker på bekostning af alle
de andre relationer os mennesker imellem.

-

Paven: Vi er nødt til at være konkrete i bekæmpelsen af misbrug
22. februar 2019, kl. 0:00, opdateret 23. februar, kl. 8:38
Af Kristoffer Kristensen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/paven-vi-er-noedt-til-vaere-konkrete-i-bekaempelsen-af-misbrug

Den katolske kirkes overhoved bad Helligånden om at fjerne
ondskaben fra kirken, da han i går åbnede fire dages topmøde i
Vatikanet

Subject: Microsoft har opsporet russisk hackerangreb -
Re: 2019 uge 08 (news samlet)
Date: Wed, 20 Feb 2019 10:15:45 +0100, GMT 09:15
21260 news:5c6d1ac6$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ROoMiHWta9I/sKuXjURVBAAJ

> [...]
>

> Den familiære kultur i den katolske kirke har gjort religiøse
> ordener blinde over for overgreb, mener ordener.

https://www.youtube.com/watch?v=o469PRLdbHU

The Summons (Will you come and follow me) with lyrics
By John L. Bell

(Jesus says:)

1.
Will you come and follow me
If I but call your name?
Will you go where you don’t know
And never be the same?
Will you let my love be shown,
Will you let my name be known,
Will you let my life be grown
In you and you in me?

2.
Will you leave yourself behind
If I but call your name?
Will you care for cruel and kind
And never be the same?
Will you risk the hostile stare
Should your life attract or scare?
Will you let me answer pray’r
In you and you in me?

3.
Will you let the blinded see
If I but call your name?
Will you set the pris’ners free
And never be the same?
Will you kiss the leper clean,
And do such as this unseen,
And admit to what I mean
In you and you in me?

4.
Will you love the ‘you’ you hide
If I but call your name?
Will you quell the fear inside
And never be the same?
Will you use the faith you’ve found
To reshape the world around,
Through my sight and touch and sound
In you and you in me?

5.
Lord, your summons echoes true
When you but call my name.
Let me turn and follow you
And never be the same.
In your company I’ll go
Where your love and footsteps show.
Thus I’ll move and live and grow
In you and you in me.

(Jesus siger:)

1
Det er dig, som Jeg nu kalder,
vil du følge Mig?
Vil du gå i Mine fodspor
ad en ukendt vej?
Vil du kendes ved Mit navn,
vil du møde sorg og savn,
vil du hvile i Min favn
og la´ Mig bli´ hos dig?

2
Vil du ta' det første skridt,
ja,vil du følge Mig?
Vil du gå til Mine mindste
ad en ukendt vej?
Vil du tåle men'skers blik,
holde ud, når andre gik?
Du skal gi' dem alt, du fik,
for Jeg vil bli' hos dig.

3
Vil du åbne blindes øjne,
vil du følge Mig,
føre fanger ud i frihed
ad en ukendt vej?
Vil du læge andres sår
i det skjulte, år for år,
mærke glæden, som du får,
for Jeg vil bli´ hos dig.

4
Vil du trodse angst og uro,
vil du følge Mig,
ta´ imod dig selv med nåde
på en ukendt vej,
la´ de ord, som Jeg har sagt,
foldes ud med skabermagt
trods din tvivl og selvforagt?
for Jeg vil bli´ hos dig.

5
Når Du kalder, vil jeg lytte.
Jeg vil følge dig!
Jeg vil vende om og vandre
ad en ukendt vej.
Ja, af hjertet vil jeg be´:
Herre, lad Din vilje ske,
for jeg ved, at jeg skal se
mit liv fuldendt i Dig.”

6
Herre! Lad Din vilje ske

Last OUTPUT: 21200 news:5c40637a$0$676$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/x_YsSgpuCAAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21264

ET-Bible-code: Found 196 at Mark 4:1-20

File 21.266 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/21-266

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/21-266

Andre nyheder:

Tættere på evig ungdom? Forskere tester banebrydende medicin på mennesker

Forsker til kvinder: »Lad være at skamme jer over at nyde sex«

Soldater deserterer fra grænsepost i Venezuela
Hæren bruger tåregas i Venezuela
To dræbte ved Venezuelas grænse

16 personer døde ved valg i Nigeria

Kemicocktail hæmmer fostrets vækst

Paven vil konfrontere overgripere

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+20&version=BPH

Jeremias 20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jeremias sættes i gabestok og beklager sig over en
profets lidelser

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+4.1-20&version=BPH

Markus 4:1-20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Billedet med jordbunden

Guds riges mysterier forklares kun for disciplene

Jesus forklarer billedet med jordbunden

Kommentar:

HVIS man lægger tallene sammen fås:

+30, vers 8
+60, vers 8
+100, vers 8

+12, vers 10

+30, vers 20
+60, vers 20
+100, vers 20

= 190 + 12 + 190 = 196*2

Compare with ...

Target: Homestar of ET (ETs hjemstjerne)
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et
+
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lat/20-898

Moderstjernens position menes således at befinde sige på ca. ...

Galaktisk længdegrad 45-46 (i et 600-talsystem samt i
stjernekort-2 ud af 4, hver på 150 enheder)

600-tal-system:
Galaktisk
længdegrad 195,6518082

Muligvis er også Markus-Evangeliet "inficeret"!
2019-02-23, CET 11:3x, GMT 10:3x:

"May the LORD show you his favor and give you his peace."
Numbers 6:26

2019-02-24, CET 11:3x, GMT 10:3x:

"For everything that is hidden will eventually be brought into
the open, and every secret will be brought to light."
Mark 4:22

-

[...]

Søndag 24. februar

Helligånden - plusfaktoren

"Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn ..."
Joh 14,26

Hvorfor beskriver vi Helligånden som plusfaktoren? Af tre
grunde:

1)
Helligånden bestemmer de gaver og færdigheder, du modtager. ...

[ ... ]

2)
Helligånden ved, hvor du hører til. ...

[ ... ]

3)
Helligånden kan blive stødt. "Vold ikke Guds hellige ånd sorg
..." (Ef 4,30) Når en due (som repræsenterer Helligånden i
Skriften) vender tilbage til sin rede, vil den ikke lande,
hvis reden er i uorden. Så bed Gud om at gøre dig mere bevidst
om hans dyrebare Helligånds tilstedeværelse og gør dit hjerte
til et sted, hvor Helligånden altid føler sig hjemme.

Kommentar:

Deet var bl.a. disse ord, der fik mig til på en speciel måde
at be' for den katolske Kirke, hvor så jeg under bønnen blev
afrudt af en stemme fra Himlen. Se evt. ...

Subject: Profeti til Guds folk 2019-02-24 -
Re: Will you come and follow Me? -
Re: [Church cardinals ... ] Microsoft ... -
Re: 2019 uge 08 (news samlet)
Date: Sun, 24 Feb 2019 09:21:51 +0100, GMT 08:21
21265 news:5c725423$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-265
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/vatican/21-265
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/e4XjdIFEdkg/zqbehQ-VAQAJ

Interrupt RETURN to ...
The Bride:
https://www.youtube.com/watch?v=eISRutmI-r0&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk&index=8
https://www.youtube.com/watch?v=Whf_xnqy-d8&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk&index=9

-

Date: Mon, 18 Feb 2019 08:57:39 +0100, GMT 07:57
> [...]

Forsker til kvinder: »Lad være at skamme jer over at nyde sex«

Soldater deserterer fra grænsepost i Venezuela

Hjælp forskerne: Amatør opdager hvid dværgstjerne med usædvanlige ringe
kl. 12:01
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/hjaelp-forskerne-amatoer-opdager-hvid-dvaergstjerne-med-usaedvanlige-ringe

-

DR S174 lør 23 feb 19:22:26
23.februar dr.dk/nyheder 15:13

SOLDATER DESERTERER FRA GRÆNSEPOST
Tre venezuelanske soldater har forladt
deres post nær grænsen til Colombia.

Det oplyser Colombias
migrationsmyndigheder til Reuters.

Soldaterne har samtidig bedt
colombianerne om hjælp.

Soldaternes desertering sker, mens
Venezuelas militær forsøger at
forhindre hundredvis i at fjerne
afspærringer, der forhindrer amerikansk
sponsoreret nødhjælp i at komme ind i
landet.

Venezuelanske soldater forlader grænsepost i utide
kl. 15:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/venezuelanske-soldater-forlader-graensepost-i-utide

-

DR S177 lør 23 feb 19:22:26
23.februar dr.dk/nyheder 19:18

HENRIK SASS: RAMT AF DEPRESSION
Socialdemokratiets gruppeformand,
Henrik Sass Larsen, har været ramt af
en depression. Det fortæller han i et
interview med Politiken.
Sass Larsen har ikke fået medicin, men
fortæller, at han i en periode har
været ud af stand til at passe sit
arbejde og har gået til psykolog i to
måneder.

Kun nogle få personer i
Socialdemokratiet - heriblandt formand
Mette Frederiksen - har været
orienteret om depressionen.

Henrik Sass Larsen fortæller, at han
igen har det så godt, at han gerne vil
være finansminister, hvis Mette
Frederiksen ønsker det.

Henrik Sass: Jeg har været ramt af depression
kl. 19:18
https://www.dr.dk/nyheder/politik/henrik-sass-jeg-har-vaeret-ramt-af-depression

-

DR S116 søn 24 feb 10:51:45
23.februar dr.dk/nyheder 21:35

HÆREN BRUGER TÅREGAS I VENEZUELA
Der blev her til aften dansk tid brugt
tåregas mod demonstranter ved grænsen
mellem Venezuela og Colombia.

Venezuelas militær er talstærkt til
stede ved grænseovergangen, hvor de er
blevet sat til at forhindre lastbiler
med nødhjælp i at komme ind i landet.

Juan Guaido, der i sidste måned udråbte
sig selv til præsident, er til stede i
området og opfordrer militæret til at
lukke nødhjælpen igennem
grænseovergangen.

Hæren har til gengæld fået ordre af
præsident Nicolas Maduro om at
forhindre nødhjælpen i at nå ind i
landet.

Militæret affyrer tåregas mod demonstranter ved Venezuelas grænse
23. Feb. 2019 kl. 21:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/militaeret-affyrer-taaregas-mod-demonstranter-ved-venezuelas-graense

-

DR S117 søn 24 feb 10:51:45
23.februar dr.dk/nyheder 21:56

16 PERSONER DØDE VED VALG I NIGERIA
Stemmerne er lørdag aften ved at blive
talt op efter dagens præsident- og
parlamentsvalg i Nigeria.

Civile organisationer, der har fulgt
valget, oplyser, at 16 mennesker er
dræbt i løbet af valgdagen.

I en række områder stod folk stadig i
kø ved valgets afslutning. Valget, der
skulle have fundet sted sidste lørdag,
blev udskudt på grund af problemer med
stemmesedler, stemmesteder og andre
logistiske mangler.

Et endeligt valgresultat ventes først
tirsdag.

16 mennesker dræbt ved valg i Nigeria
23. Feb. 2019 kl. 21:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/16-mennesker-draebt-ved-valg-i-nigeria

-

DR S118 søn 24 feb 10:51:45
24.februar dr.dk/nyheder 06:37

TO DRÆBTE VED VENEZUELAS GRÆNSE
285 mennesker meldes såret i sammenstød
ved Venezuelas grænseovergange lørdag.

Samtidig meldes to personer dræbt i
sammenstødene. Det gælder blandt andre
en 14-årig dreng.

Det oplyser colombianske myndigheder
lørdag aften lokal tid ifølge
nyhedsbureauet AFP.

Situationen langs grænsen mellem
Colombia og Venezuela er højspændt i
øjeblikket. Her venter lastbiler med
nødhjælp fra USA på at køre ind i
Venezuela. Men landets præsident,
Nicolas Maduro, nægter at tage imod
hjælpen.

To meldes dræbt og 285 såret ved Venezuelas grænseovergange
kl. 06:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/meldes-draebt-og-285-saaret-ved-venezuelas-graenseovergange

-

DR S119 søn 24 feb 10:51:46
24.februar dr.dk/nyheder 06:51

KEMICOCKTAIL HÆMMER FOSTRETS VÆKST
En cocktail af giftige fluorstoffer i
gravides blod betyder, at deres børn
ofte bliver mindre end normalt.

Det viser ny forskning fra Aarhus
Universitet.

De såkaldte perfluorerede stoffer
omgiver os over alt i dagligdagen og
anses i forvejen for at have en lang
række alvorlige sundhedseffekter.

Fluorstofferne bruges alle vegne i de
fleste menneskers dagligdag som
imprægnering og overfladebehandling af
alt fra stegepander til regntøj,
udesko, pizzabakker og popcornposer.

Kemicocktail i mors blod hæmmer fostrets vækst
kl. 06:51
https://www.dr.dk/nyheder/indland/kemicocktail-i-mors-blod-haemmer-fostrets-vaekst

-

Tættere på evig ungdom? Forskere tester banebrydende medicin på mennesker
kl. 10:01
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/taettere-paa-evig-ungdom-forskere-tester-banebrydende-medicin-paa-mennesker

Lang vej til vidunderpillen

[ ... ]

Medicin hjælper gamle celler til selvmord

[ ... ]

Kuren mod alderdom?

[ ... ]

Claus Desler Madsen tror ligesom britten, at den nye medicin
kan hjælpe os med at blive ældre, men 1.000 år tror han
alligevel ikke på.

- Jeg tror ikke, at det er urealistisk at blive 110 eller 120
år og løbe dit sidste maraton som 98-årig med den her nye
medicin. Men der er andre processer i kroppen, der gør, at vi
til sidst bliver gamle og dør, siger han.

Kardinal: Dokumenter om overgreb i kirken blev ødelagt
23. feb. 2019, 13:34
http://nyheder.tv2.dk/2019-02-23-kardinal-dokumenter-om-overgreb-i-kirken-blev-odelagt

-

EU-parlamentariker: Slyngler skal retsforfølges i Syrien
24. feb. 2019, 00:07
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-23-eu-parlamentariker-slyngler-skal-retsforfoelges-i-syrien

Kommentar:

Ja, det synes jeg også, fordi ...

Det er jo *dér*, at *forbrydelserne* er blevet begået, ikke
sandt?

-

Boeing 767-fragtfly styrter ned tæt ved millionbyen Houston
24. feb. 2019, 05:40
http://nyheder.tv2.dk/2019-02-24-boeing-767-fragtfly-styrter-ned-taet-ved-millionbyen-houston

Ukendt årsag

-

Hård fødsel for EU’s ørkentopmøde - to mænd kunne spænde ben for det hele
24. feb. 2019, 10:35
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-24-haard-foedsel-for-eus-oerkentopmoede-to-maend-kunne-spaende-ben-for-det-hele

-

104 SVT Text Söndag 24 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Minst tre döda i lavin i Alperna...130
* Många civila döda i Afghanistan....131

Fyra döda i vindpinat Italien......132

* Två döda efter våld i Venezuela....133
Venezuela bryter med Colombia......134

* Kvinna ny saudisk ambassadör i USA 135
Bil med cyanid efterlyst i Norge...136

Världen runt
* Bästa bilden på "snögubben"........149

-

135 SVT Text Söndag 24 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 24 FEBRUARI

Kvinna ny saudisk ambassadör i USA

Saudiarabien har utnämnt sin första
kvinnliga ambassadör i USA.

Prinsessan Rima bint Bandar Al Saud,
dotter till en tidigare USA-
ambassadör, är en förespråkare för
kvinnors rättigheter i Saudiarabien.

Hon har tidigare arbetat vid landets
idrottsmyndighet och drivit kampanjer
för att kvinnor ska kunna utöva sport.

Den tidigare ambassadören i USA,
kronprins Mohammed bin Salmans
lillebror Khalid bin Salman, har
utnämnts till vice försvarsminister.

-

NRK:
23. februar 2019 kl. 09:36 - 24. februar 2019 kl. 07:51, error

24. februar 2019 kl. 11:02
Paven vil konfrontere overgripere
https://www.nrk.no/nyheter/1.14444452

Pave Frans ender møtet om seksuelt misbruk i den katolske
kirken med å love å konfrontere overgripere med «guds vrede»,
og å prioritere ofre. Det skriver AP.

-

24. februar 2019 kl. 11:14

-

Pressefrihed
Ytringsfriheden kæmper mod hårde odds overalt i verden
22. februar 2019, kl. 21:00, opdateret 24. februar, kl. 8:18
Af Ulla Poulsen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/journalisternes-vaerste-fjende-er-deres-egne-regeringer

Tusinder af slovakker gik i torsdags på gaden i 50 byer over
hele landet, her hovedstaden, Bratislava, for at mindes den
dræbte journalist Jan Kuciak og hans forlovede Martina
Kusnirova, der blev skudt for et år siden. Politiet mener, at
drabene hang sammen med Jan Kuciaks afslørende historier om
korruption.

-

Sognepræst: Nadver er et fællesskab for de troende og handler
ikke om, at alle skal være med
23. februar 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:32
Morten Brosbøl Vibert
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens egen holdning.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/sognepraest-nadver-er-et-faelles-de-troende-og-handler-ikke-om-alle-skal-derop

Nadveren er et fællesskab for dem, som tror ordene ”gives for
jer” og ”udgydes for jer til syndernes forladelse”. Tror du
ikke ordene, har du ikke del i dem, og det giver dermed lige
så lidt

-

Forsker til kvinder: »Lad være at skamme jer over at nyde sex«
Ida Eriksen
Journalist
https://videnskab.dk/krop-sundhed/forsker-til-kvinder-lad-vaere-at-skamme-jer-over-at-nyde-sex

Subject: Sudan i undtagelsestilstand -
Re: 2019 uge 08 (news samlet)
Date: Sat, 23 Feb 2019 10:40:14 +0100, GMT 09:40
21263 news:5c711501$0$700$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ROoMiHWta9I/l9UFvFdCBQAJ

> [...]

> Sex er dejligt, men ikke hvis det sker på bekostning af alle
> de andre relationer os mennesker imellem.

Det er IKKE dén side af sagen, der er noget galt med! Det er
MEGET vigtigt at nyde sex (fordi der bl.a. udskilles mange
endofiner i hjernen og dermed skaber NATURLIG *eufori* fremfor
kunstig i form af misbrug af fx. euforiserende stoffer)!

Mit råd er derfor:

Nyd sex!

(
Og tak din Skaber for det (hvis du tror på Ham) ... :-)
Tak Gud for, at Han har skabt det sådan (for at det skal nydes
og bruges op og forgå.
Læg mærke til at svalerne *yngler* i Templet; altså i Guds
nærhed (Salme 84)
Tak Gud for, at Han under os mennesker det godt og ønsker, at
vi skal være glade for livet (Han har skænket os) og ved godt
mod!
)

Men gør det på en måde, som IKKE skaber samvittighedskvaler
bagefter (pga. egoisme, selviskhed or You-name-it).

Amen?

Date: Mon, 18 Feb 2019 08:57:39 +0100, GMT 07:57
21255 news:5c6a6576$0$702$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ROoMiHWta9I/iitZFYfOAwAJ

-

I dag Mandag den 25. februar 2019 (dag 56 i året) er der 6257
dage til (17 år + 47 dage), at asteroiden Apophis *måske*
[...]

2532
[...]

Og i dag er det også 2201 dage siden, at en stor asteroide
-

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21267