2019 uge 13 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=44) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40044

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2019 uge 12 (news samlet)
Date: Mon, 18 Mar 2019 06:07:50 +0100, GMT 05:07
21325 news:5c8f27aa$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/pSXw9qgEahw/RdoXbNKgAQAJ

-

I dag Mandag den 25. marts 2019 (dag 84 i året) er der 6229
dage til (17 år + 19 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

2504
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. små 7 år, around 2026-01-31)

........... ved mindre man - I TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter * brændbælter *, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2229 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Wed, 6 Mar 2019 14:28:09 +0100, GMT 13:28
21286 news:5c7fcaec$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/goodwill/21-286
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/6VNBJw20BwAJ

> ET! Hvor meget står der på min goodwill-konto?...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2019-03-06, Wednesday, day no 65, CET 14:15, GMT 13:15)
> - "Masser!§"

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

Og prøv også hebraisk lovsang ...
https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk

Og som noget særlig for alle Jer muslimer *anbefales* denne
video ...

Muslim woman who hated the Jews
and ended up falling in love with their King - JESUS!
Offentliggjort den 1. feb. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=wzfVAb4q8ZU
Se tillige ...
https://www.oneforisrael.org/

-

Underskriv:

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs ...
http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_statens_salg_af_dong_til_goldman_sachs

(Det ér *snylteri* ikke at betale skat! Og det er ikke
nok bare at sige undskyld for at ha' medvirket til et
verdensomspændende økonomisk krak i 2008. Det er pyramidespil,
hvor vi, Verdensbefolkningen, bliver taberne! Og dét er unfair,
og skal forbydes ved lov!)

Afskaf kongehuset
http://www.skrivunder.net/afskaf_kongehuset

Alle har ret til liv
http://www.skrivunder.net/alle_har_ret_til_liv

Appel til regeringen - fordøm krigsforbrydelserne (i Aleppo)!
http://www.skrivunder.net/sanktioner_krigsforbrydelserne_i_aleppo

Underskriv (med tilsagn om økonomisk hjælp) ...
Boykot Banker kræver skyhøje renter for lån til økonomisk trængte
http://www.skrivunder.net/boykot_banker_kraver_skyhoje_renter_for_lan_til_okonomisk_trangte

Borgernes statsbank
https://www.skrivunder.net/borgernes_statsbank

Boykot Cannibalistan (China)
http://www.skrivunder.net/boykot_cannibalistan_china

Boykot Psykopatistan (Russia)
http://www.skrivunder.net/boykot_psykopatistan_russia
Psykopatistan (Russia) fortjener einem SMAT, nogen indvendinger ?
http://www.skrivunder.net/psykopatistan_russia_fortjener_einem_smat_nogen_indvendinger

Boykot Fanatistan
http://www.skrivunder.net/boykot_fanatistan

For tiden findes der desværre mange fanatiske lande, hvor
Menneskerettighederne krænkes. Heriblandt:
Libyen
Saudi Arabien
Afghanistan
Pakistan
Iran

Boykot Syrien
http://www.skrivunder.net/boycot_syria

Boykot Sminke
http://www.skrivunder.net/boykot_sminke

børn og unge max 37 timers arbejdsuge i skolen og weekenderne fri
http://www.skrivunder.net/born_og_unge_max_37_timers_arbejdsuge_i_skolen_og_weekenderne_fri

Danske Dommere skal oplyse, om de er medlem af Frimurerlogen
https://www.skrivunder.net/danske_dommere_skal_oplyse_om_de_er_medlem_af_frimurerlogen

Direkte demokrati nu
http://www.skrivunder.net/direkte_demokrati_nu

FINGRENE VÆK FRA LEJERNES PENGE
https://www.skrivunder.net/fingrene_vak_fra_lejernes_penge

Fokus på antibiotika
https://www.skrivunder.net/fokus_pa_antibiotika

Folkeafstemning om afskaffelse af politisk imunitet
https://www.skrivunder.net/folkeafstemning_om_afskffelse_af

For Ytringsfrihed på Facebook
https://www.skrivunder.net/for_ytringsfrihed_pa_facebook

Forbud mod Googles *hensynsløse* aggressive adfærd
https://www.skrivunder.net/forbud_mod_googles_hensynslose_aggressive_adfard

Forbud mod ikke-egnede bilister
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_ikke-egnede_bilister

Forbud mod pyramidespil herunder aktier
http://www.skrivunder.net/signatures/forbud_mod_pyramidespil_herunder_aktier/

Forbud mod utidige valg
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_utidige_valg

Gør straffen hårdere for udviste kriminelle (så de ikke tør
vende tilbage)
http://www.skrivunder.net/gor_straffen_hardere_for_udviste_kriminelle

Indfør Systembolaget for tobak og alkohol
http://www.skrivunder.net/indfor_systembolaget_for_tobak_og_alkohol

Ja tak til alle, der kan, skal i arbejde
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_alle_der_kan_skal_i_arbejde

Ja tak til, at det offentlige hjælper virksomheder igang
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_at_det_offentlige_hjalper_virksomheder_igang

Jøderne har ret til at tilbe' på Tempelbjerget
http://www.skrivunder.net/joderne_har_ret_til_at_tilbe_pa_tempelbjerget

Karantæne-reglerne SKAL overholdes mht. ebola
http://www.skrivunder.net/karantane-reglerne_skal_overholdes_mht_ebola

Nej til et moderne kontanthjælpsloft
http://www.skrivunder.net/nej_til_et_moderne_kontanthjalpsloft

Ophæv cølibatkravet
http://www.skrivunder.net/ophaev_coelibatkravet

Opret Forenede Demokratiske Nationer (FDN), United Democratic
Nations (UDN)
http://www.skrivunder.net/opret_forenede_demokratiske_nationer

Michail Chodorkovskij Ruslands repræsentant til De Forenede
Demokratiske Nationer
http://www.skrivunder.net/michail_chodorkovskij_russias_representative_to_united_democrati

"REKLAMER NEJ TAK" til postkassen burde være en selvfølge /miljøbevidsthed
https://www.skrivunder.net/reklamer_nej_tak_til_postkassen_burde_vare_en_selvfolge_miljobevidsthed

Send palæstinenserne hjem (til Sverige)
http://www.skrivunder.net/send_palastinenserne_hjem_til_sverige

Smid Ukraines ambassadør i Danmark ud af landet
http://www.skrivunder.net/smid_ukraines_ambassador_i_danmark_ud_af_landet
(Dette nu ikke længere aktuelt)

Stem på snUFO-partiet ...
http://www.skrivunder.net/stem_pa_snufo-partiet

Stop offentlig rygning, mennesker lider under passiv rygning ...
http://www.skrivunder.net/stop_offentlig_rygning_mennesker_lider_under_passiv_rygning

Støt israelsk medlemskab af NATO ...
http://www.skrivunder.net/stoet_israelsk_medlemskab_af_nato

Umyndiggjorte (handikappede) skal ha' ret til at stemme ...
https://www.skrivunder.net/umyndiggjorte-handikappede-skal-ha-ret-til-at-stemme

-

Jesu Krist Genkomst, Ja Tak
http://www.skrivunder.net/jesu_krist_genkomst_ja_tak

Interstellart bryllup, Ja tak
http://www.skrivunder.net/interstellart_bryllup_ja_tak

(Givetvis to sider af samme sag!)

-

Coming up world news:

UFO landed in Central Park ...

Eller måske rettere:

Above the hill of Zion!

Apropos ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-152b

2013-02-15-hændelsen above Russia:

Genstanden er for STOR til, at vi jordboere (herunder NASA) kan
*fuske* med den!

Ergo må den være *ægte*!

-

Prøv også :

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.

(Vælg en af følgende 2 muligheder:)

Nr. 1
Jeg er glad for at blive rost
Jeg kan lide at få et knus

Nr. 2
Jeg kan godt lide at ...

Last OUTPUT: 21300 news:5c8564b5$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/VhNbCQ1bCQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21349

Prophecy to Iran and God's People 2019-03-25:
Profeti til Iran samt Guds folk 2019-03-25:

Det er Guds sag at hævne – ikke vores! + Heaven-break

File 21.350 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-xxx/21-350
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-350
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-350
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-350
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-350
The Salvation Army (TSA, Frelsens Hær):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/21-350
Iran:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/21-xxx/21-350

Google-auto-translation:
From Danish to Persian (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=fa&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/21-xxx/21-350

-

Interrupt from ...

The *word* of God (Ordet, Hebr. 4,12), Deadlines (Tidsfrister):

https://sites.google.com/site/gudshaerssoldater/the-word-of-god/deadlines/21-291
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/the-word-of-god/deadlines/21-291

> Deadline 1:
> 2019-03-13, Wednesday, day no 72, CET 19:00, GMT 18:00
>
> Deadline 2:
> 2019-03-20, Wednesday, day no 79, CET 19:00, GMT 18:00
>
> Deadline 3:
> 2019-03-27, Wednesday, day no 86, CET 19:00, GMT 18:00

=>

Time now
2019-03-25, CET around 11

Time to Deadline 3:
2 days and 8 hours (all en one: 48+8 = 56 hours)

"Melodi":

Vend om, mens der endnu er tid!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+49&version=BPH

Jeremias 49, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Profeti imod Ammon

Men engang i fremtiden vil jeg genoprejse Ammons folk,”
siger Herren.

Kommentar:

Dette er en profeti om vækkelse (tror vi kristne på), som
vist nok endnu ikke er gået i opfyldelse.

Profeti imod Edom

Du bliver udslettet og gjort ubeboelig som Sodoma og
Gomorra og de omliggende småbyer, siger Herren.

[ ... ]

Profeti imod Damaskus

Profeti imod Kedar og Hatzor

Profeti imod Elam

34
Det følgende budskab om Elam gav Herren mig kort efter, at
Zidkija var blevet konge i Juda.

35
Herren, den Almægtige siger: „Jeg vil tilintetgøre Elams[e]
berømte bueskytter, som har givet dem mange sejre,

36
og bringe fjender over dem fra alle sider, så de spredes
for alle vinde. De bliver ført i fangenskab ud over hele
verden.

37
Jeg vil sørge for, at Elam gribes af frygt for deres
fjender. Min brændende vrede vil bringe ulykke over dem,
siger Herren. Jeg sender en hær imod dem, som helt vil
rasere deres land.

38
Jeg overtager magten i Elams rige, siger Herren, og
styrter deres konge og stormænd.

39
Men engang i fremtiden vil jeg genoprejse Elams folk.”

Kommentar:

Dette er en profeti om vækkelse (tror vi kristne på), som
vist nok endnu ikke er gået i opfyldelse.

Footnotes:

49,35 Elam var et land med hovedstaden Susa, beliggende i
det nuværende sydvestlige Iran.

Kommentar:

Pudsigt at lige dette Skriftsted dukker op her tæt udfor
Deadline 3, fordi jeg plejer jo at afslutte mine indlæg med
bl.a. ordene:

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Og ... (input memory on from) ...

Subject: Forbønnens magt: Færre bliver skilt: Stor interesse
for at redde ægteskabet med parterapi [ + Heaven-break] -
Re: 2019 uge 11 (news samlet)
Date: Mon, 11 Mar 2019 11:30:57 +0100, GMT 10:30
21303 news:5c8638e6$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/gudshaerssoldater/prayer/21-303
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prayer/21-303
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/vRpN9Wrgb_U/Ko1iGkkzCQAJ

> Herre!
>
> Vi beder også om at Hizbollah i Libanon må blive afvæbnet, og
> så beder vi om en fredsaftale mellem Israel og Libanon, Jordan
> og Saudi Arabien og hele den arabiske og muslimske verden.
>
> Det beder vi om i Jesu Krist velsignede navn!
>
> Herre!
>
> Vi beder også om, at Israel må blive medlem af NATO og ...

Jeg plejer faktisk OGSÅ at be' om følgende (i min daglige
morgenbøn):

"Vi beder også om at Hizbollah i Libanon må blive afvæbnet, og
så beder vi om en fredsaftale mellem Israel og Libanon, Jordan
og Saudi Arabien og hele den arabiske og muslimske verden.

Og så beder vi om, at Iran ikke får fodfæste i Syrien og om, at
Du vil rejse din trone i Iran.

Vi beder også om, at Israel må blive medlem af NATO og om, at
vor præsident Trump må blive døbt med Helligånden, så han lærer
Dig bedre at kende og får lyst til at gøre Din vilje.

Og så beder vi Dig også om, at Du selv vil i mellemøsten
*afsløre* den falske profet Muhammed, så folk må ta' afstand
fra denne ækle *afgud* og i stedet for komme til tro på Dig."

Men jeg har opdaget noget:

Det tog 12 år og så braste Nazismen i grus
Det tog lidt over 70 år, og så braste Sovejtunionen i grus
Men Islam har bestået i MERE end 1400 år.

Og HVORFOR nu det?

Subject: Religiøs leder skaber debat i Egypten:
'Flerkoneri er ofte uretfærdigt for kvinder' -
Re: 2019 uge 10 (news samlet)
Date: Mon, 4 Mar 2019 10:09:37 +0100, GMT 09:09
21280 news:5c7ceb57$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/uf7jOgK-AgAJ

https://www.dr.dk/nyheder/udland/religioes-leder-skaber-debat-i-egypten-flerkoneri-er-ofte-uretfaerdigt-kvinder

Subject: Bigami (flerkoneri) er hor ifølge Jesu ord.
Date: Fri, 18 Jun 2004 13:44:44 +0200, GMT 11:44
02607 news:OAAAc.14995$Vf.8...@news000.worldonline.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/3FsQqcDo6Tg/E-9EwxbAblwJ

> Jesus siger:
>
> "Så er de da ikke længere to, men ét kød.
> Derfor: Hvad Gud har sammenføjet,
> må et menneske ikke adskille."
> (Matt.19,6)
>
> Hvis Jesus havde tilladt bigami, havde Han måske sagt:
>
> "Så er de da ikke længere 3, men ét kød ..."
>
> eller:
>
> "Så er de da ikke længere 4, men ét kød ..."
>
> Min konklusion bliver derfor, at bigami hor !!!
>

> Hvis en såkaldt "profet" (fx. Muhammed) lærer noget andet,
> da har vi at gøre med en *falsk* profet (5.Mos.13).

(
Ekstra kommentar hertil:

Forestil dig hvordan kone nr 1 må ha' det, mens hendes mand
har sex med kone nr 2.

Hun føler sig (og ér blevet fysisk) *adskilt* fra sin mand,
hvilket Jesus jo netop har sagt IKKE er tilladt:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matt+19.6&version=BPH

Matthæus 19:6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Altså er de ikke længere to, men en enhed. Det, som Gud
på den måde har sammenføjet, må intet menneske splitte
ad.”

Hvis det var mig, der var kone nr 1, da ville jeg føle mig
*svigtet* og *forladt* og slet ikke rigtig elsket længere!

Mit hjerte er jo knust, fordi ham, jeg elsker, elsker ikke
længere mig med en anden!

Og det er måske dérfor, at Gud *forbyder* det i Hans Bud: 'Du
må IKKE bedrive hor', fordi det jo INTET længere har med
kærlighed at gøre, menn blot tilfredsstiller mandens
*selviske* begær uden respekt for medmennesket!

Ægteskabsbrud er og bliver brud mod kærlighedens lov!

Amen?
)

Det er den *samme* hor-dæmon, der står bag begge fænomener:

1.
Frafaldet ved Endetiden (hvor kristne legaliserer gengiftning
af fraskilte, skønt der er tale om - bibelst set - hor)!

2.
Muhammed praktiserede flerkoneri, hvilket - som skrevet
ovenfor - er hor!

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Kor+8.1-13&version=BPH

1 Korinterne 8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Spørgsmål om afgudsofre

5
Og selvom der er såkaldte guder, som menes at holde til
enten i himmelrummet eller på jorden, og selvom der er
masser af mennesker, der ynder at blive kaldt guder og
herrer,

6
så er der for os kun én sand Gud, Faderen, fra hvem
alting er kommet, og som skabte os til at være hans. Og
der er kun én sand Herre, Jesus Kristus, ved hvem alt er
blevet til, og som gav os livet.

Men pas på, at I ikke ved at bruge den frihed, I har, får
en medkristen til at miste troen.

Hvis I forsynder jer imod jeres medkristne og får dem til
at gå imod deres samvittighed, så har I dermed forsyndet
jer imod Kristus.

13
Hvis det, at jeg spiser kød, får min medkristen til at
miste troen, så vil jeg i al evighed afholde mig fra at
spise [afgudsoffer]kød.

Kommentar:

Hmm .. (memory on from) ...

Subject: Feedback på 'Kaldet til soldat i Frelsens Hær' -
Re: Kaldet til soldat (i Frelserens° hær)
Date: Fri, 22 Mar 2019 20:12:22 +0100, GMT 19:12
21344 news:5c95339c$0$703$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/gudshaerssoldater/f/21-344
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-344
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/-JQjjmqI6fs/CbJjZpEABgAJ

> Med dette i tanke er her et udkast til, hvad jeg eventuelt
> vil svare dem:
>
> Kladde 001:
>
> === citat start (Kladde 001) ===
>
> Kære ... (classifyed) .... (samt HQ, London).
>

> Tusind tak for de 3 aftner med undervisning vedr. 'Kaldet til
> soldat i Frelsens Hær'
[ ... ]
> [...]
> i menigheden), da lev dit kristne liv i denne menighed.
>
> Men ...
>
> HVIS *afgudsdyrkelsen* sker åbenlyst i menigheden, da find
> et andet sted, hvor du kan ære Gud (gennem gudstjeneste
> osv.).
>
> Fordi ...
>
> Ved at deltage, da legitimerer du jo denne *afgudsdyrkelse*
> indirekte (som om den havde eksistensberettigelse). Og dette
> kan i yderste konsekvens medføre, at fx. nyfrelse så også
> fejlagtigt tror, at *afgudsdyrkelsen* er OK. Og dermed
> bringer du jo så dem indirekte til fald!

Hor-dæmon-afgudsdyrkelsen kan altså medføre, at endnu flere
bringes til fald!

Og derfor er det - religiøst set - hul i hovedet!

Hertil KUNNE Frelsens Hær (og andre) så svare:

Jamen hvad så med de folk, som kom til at fejle (ved at blive
skilt og så gengift)? - Kan vi svigte dem (ved at nægte dem
at blive soldat igen i FH)?

Og hertil er mit svar:

Bør et *menneskeligt* bud / krav sættes OVER Guds Bud (om, at
vi IKKE må bedrive hor)?

I så fald er der noget riv, raskende galt, fordi ...

Det er muligt, at FH ser det som en bagatel, men at bedrive
hor er nu ret alvorligt, idet man jo går fortabt (1.Kor. 6,9).

Et berettiget spørgsmål melder sig:

Har det altid været sådan hos FH (at fraskilte kan blive
gengift), eller var det anderledes i begyndelsen? - Var man
dengang lidt mere *loyal* overfor Herren og Hans bud (og
holdt sig langt borte fra hor-dæmon-tilbedelse)?

For i så fald er mit råd til Jer følgende:

Vend om (mens tid endnu er)!

Nå, men ...

Det må I selv rode med!

Vi andre skal videre!

Hmm ...

Man kan OGSÅ friste en broder (med forhenværende alkoholisme)
til frafald ved fx. at drikke alkohol foran snuden på
ham/hende!

Så lad være med det (fx. til nadveren. Man kan SAGTENS bruge
saftevand fremfor vin som Herrens kalk, UDEN at nogen tager
skade af det)!

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

2019-03-24, CET 10:3x, GMT 09:3x:

Then Joshua asked them, "How long are you going to wait before
taking possession of the remaining land the LORD, the God of
your ancestors, has given to you?"
Joshua 18:3

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

(
NB! Andagtsteksten synkroniserer desværre IKKE nogle dage med
on-line teksten, hvilket KAN VÆRE forvirrende! ... :-(

Ordet for 2019-03-25

Det er Guds sag at hævne – ikke vores!

" 'Hævnen tilhører mig, jeg vil gengælde,' siger Herren."
Rom 12,19

Hævn er Guds job, ikke dit. Han vil tilbagebetale - hvad
enten det bliver på dommens dag eller i dette liv.

Han kan tilrettevise din krænkende chef, blødgøre din vrede
far eller mor og få din 'eks' til at bøje knæ og komme til
fornuft.

Tilgivelse mindsker ikke retfærdighed; den overlader
retfærdigheden til Gud.

Han garanterer den rigtige mængde af gengældelse.

Vi giver for meget eller for lidt, men han ordinerer præcist.

I modsætning til os opgiver han aldrig et menneske. (Og det
burde du være glad for.)

Længe efter at vi er gået videre, er Gud der stadig - han
undersøger og prikker til samvittigheden, bringer
overbevisningen og organiserer en forløsning.

Fixe og ændre dine fjender?

Det er Guds job.

Tilgive dine fjender?

åh ja, det er her, du kommer ind!

"Gengæld ingen ondt med ondt; tænk på, hvad der er
rigtigt over for alle mennesker.

Hold fred med alle mennesker, om det er muligt, så vidt
det står til jer.

Tag ikke retten i egen hånd, mine kære, men giv plads for
Guds vrede, for som der står skrevet:

'Hævnen tilhører mig, jeg vil gengælde,' siger Herren.

Men 'hvis din fjende er sulten, så giv ham noget at
spise, hvis han er tørstig, så giv ham noget at drikke;
for gør du det, samler du glødende kul på hans hoved.'

Lad dig ikke overvinde af det onde, men overvind det onde
med det gode." (Vers 17-21)

Forfatter Max Lucado siger: "Hævn bygger sig et ensomt,
trangt hus.

Der er kun plads til én person, og hans liv reduceres til ét
formål:

At få en eller anden til at føle sig elendig.

Sådan har han det selv.

Ikke underligt, at Gud insisterer: 'Se til ... at ingen
bitter, skadelig rod får lov at sætte skud, så mange
forgiftes ...' (Hebr 12,15)"

=== citat slut ===

Pudsigt at dette Skriftsted OGSÅ lige "tilfældigvis" dukker
op her under Deadline 1, 2 og 3

Fordi ... (input memory from) ...

News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Advarsel om mulig kommende straffedom til journalist
Henri Nissen, præst Ruth Cilwik Andersen samt
menighedsrådsformand Flemming Jakobsen, Menighedsrådsformand -
Re: Dansk soldat omkommet (M... -
Date: Wed, 6 Mar 2019 10:55:51 +0100, GMT 09:55
21283 news:5c7f992a$0$693$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-283
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-283
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-283
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-283
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/S5FvWXeoBwAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/sjMzVXA2J0o/U4Q6jZhBCAAJ

> [...]
> mig *fritaget* i Jesu Kristi velsignede og dyrebare navn!
>
> Jeg har gjort, hvad jeg kunne for at advare Jer (og dermed
> forsøgt at redde Jeres liv). Mere kan der IKKE forlanges af
> mig!
>

> Jeg skal lige for en god ordens skyld understrege, at der IKKE
> er tale om en art selvtægt. Gud forbyde dette! Hvis nogen skal
> straffes, da må det være Gud Hamselv, der straffer og INGEN
> anden, apropos Rom 12,17- ...
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+12.17-&version=BPH
>

> Kærlig hilsen Jeres broder i Kristus Jesus

Det er som om Ordene (fra Bibelen) kan tænke *selvstændigt*,
fordi de taler jo nærmest ind i den *højaktuelle* situation
(skønt de er nedskrevet i andagtshæftet FØR hele balladen
angående Deadline 1, 2 og 3), ikke sandt?...

CET 10:36
- "Hævnen er Min."

Herre!

Hævn er ikke det samme som retfærdighed...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen, der sagde:
(2019-03-25, Monday, day no 84, CET 10:37, GMT 09:37)
- "Nej,"

38
- "Min søn."

38
- "Men når Jeg siger:"

38
- "'Hævnen er Min',"

39
- "da betyder det,"

39
- "at du"

39
- "eller andre"

39
-"IKKE må hævne jer"

39
- "på dem,"

39
- "I er vrede på."

39
- "Hvordan Jeg straffer"

40
- "dem,"

40
- "bliver *Min* sag!"

40
- "Og Jeg vil gengælde"

40
- "det uretfærdige,"

40
- "der er blevet begået"

40
- "mod jer!"

Og hvad mht. profetien ang. Iran i Jer. 49,34-...

CET 10:42
- "Også det"

42
- "vil Jeg"

42
- "ordne!"

Tak! Himmelske Fader° ... :-)

44
- "Tag jer i agt,"

44
- "for Mit vrede er stor!"

44
- "Uretfærdighed"

44
- "er ikke noget"

44
- "Jeg tager let på!"

Herefter forberedte jeg meddelelsen og kom til at tænke på,
hvem der skulle evt. modtage et kopi. Jeg blev da afbrudt af
den samme røst, der sagde:

CET 10:48, GMT 09:48
- "Det skal du!:"

48
- "Bringe budskabet"

49
- "videre"

49
- "til"

49
- "ambassadører"

49
- "for den muslimske verden"

49
- "inklusiv dér,"

49
- "hvor Iblîs"

50
- "har sit hovedkvarter!"

Javel!

Må Din vilje ske, o Gud, på jorden, som den sker i himlen!...

Og jeg hørte da en anden røst fra Himlen sige:
50
- "Amen."

50
- "Min ven,"

51
- "Kom nærmere"

51
- "os"

51
- "herunde i Rummet."

Måske der her var/er tale om en engels røst!

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 13 (news samlet)
Date: Mon, 25 Mar 2019 08:55:30 +0100, GMT 07:55
21349 news:5c988977$0$701$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/PwAVKEtWFXM/4E2afE9aAwAJ
> [...]
>
> Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
> død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

Netanyahu afkorter USA-besøg efter raketangreb fra Gaza

7 injured in rocket fire, Netanyahu says 'will respond with force'

IDF sends brigades, calls up reservists to Gaza border following rocket

Israel: Trump vil beordre, at Golanhøjderne er israelske

-

> [...]

> 2019-03-20, Wednesday, day no 79, CET 19:00, GMT 18:00
>
> Deadline 3:
> 2019-03-27, Wednesday, day no 86, CET 19:00, GMT 18:00

2019-03-25, CET around 13

Time to Deadline 3:
2 days and 6 hours (all en one: 48+6 = 55 hours)
-

[...]

2019-03-25, CET 10:3x, GMT 09:3x:

Then Simeon blessed them, and he said to Mary, the baby's
mother, "This child is destined to cause many in Israel to
fall, but he will be a joy to many others. He has been sent
as a sign from God, but many will oppose him."
Luke 2:34

-

Date: Mon, 25 Mar 2019 08:55:30 +0100, GMT 07:55
> [...]

IDF sends brigades, calls up reservists to Gaza border following rocket

Israel: Trump vil beordre, at Golanhøjderne er israelske

Dansk pilot om evakuering fra krydstogtskib: Kæmpe og meget udmattende
operation
kl. 10:21
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd/dansk-pilot-om-evakuering-fra-krydstogtskib-kaempe-og-meget-udmattende

-

463 hentet i helikopter: Nu er krydstogskibet på vej i havn
kl. 10:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/463-hentet-i-helikopter-nu-er-krydstogskibet-paa-vej-i-havn

-

Mueller-rapport: Intet bevis for samarbejde mellem Trump og Rusland
24. Mar. 2019 kl. 20:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mueller-rapport-intet-bevis-samarbejde-mellem-trump-og-rusland

-

DR S158 man 25 mar 00:49:08
24.marts dr.dk/nyheder 21:23

KRETZ: RAPPORT ER EN SEJR FOR TRUMP
Donald Trump har gentagne gange
tweetet, at der ikke var nogen i hans
stab, der deltog i en ulovlig
sammensværgelse med Rusland om at
påvirke præsidentvalget i 2016.
Den særlige anklager Robert Mueller har
heller ikke i sin efterforskning fundet
beviser for, at der blev begået
ulovligheder til præsidentens fordel,
må det ses som en sejr for Trump, siger
DR's korrespondent i USA, Steffen
Kretz:

- Man må antage, at præsidenten drager
et lettelsens suk i disse timer. Han
har fået ret, og han kan nu med sindsro
sige, at der ikke var nogen
sammensværgelse og henvise til
undersøgelsen.

'Omgivet af skurke og løgnere, men i spørgsmålet om Rusland går han fri'
24. Mar. 2019 kl. 21:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/omgivet-af-skurke-og-loegnere-men-i-spoergsmaalet-om-rusland-gaar-han-fri

-

DR S161 man 25 mar 12:02:56
25.marts dr.dk/nyheder 07:36

NETANYAHU AFKORTER USA-BESØG
Den israelske premierminister, Benjamin
Netanyahu, afkorter nu sit besøg i USA,
efter at en raket affyret fra Gaza har
ramt et hus i Israel og såret seks
personer.

Netanyahu vil rejse hjem til Israel
kort efter sit møde med præsident
Donald Trump senere mandag, lyder det i
en pressemeddelelse fra Netanyahu.

Raketten ramte tidligt mandag morgen et
hus i det centrale Israel og sårede
seks mennesker. Det oplyser den
israelske redningstjeneste.

Netanyahu afkorter USA-besøg efter raketangreb
kl. 07:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/netanyahu-afkorter-usa-besog-efter-raketangreb

Dødtallet stiger i Mozambique - 531.000 mennesker berørt af cyklonens hærgen
24. mar. 2019, 10:37 ...

-

Israel: Trump vil beordre, at Golanhøjderne er israelske
24. mar. 2019, 19:11
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-03-24-israel-trump-vil-beordre-at-golanhojderne-er-israelske

-

Styrelse henter 2,5 milliarder på opkrævning af gæld
25. mar. 2019, 11:58 ...

-

104 SVT Text Måndag 25 mar 2019

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

Kommission utreder moskémassaker...130

Piloter till möte om olycksmodell..131

Norsk fartygsolycka utreds.........132

Flera skadade i attack från Gaza...133
Netanyahus USA-besök förkortas.....134

Migranter påbörjar USA-vandring....135

Nordkorea återvänder till Kaesong..136

Inga bevis i Mueller-rapport.......137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 25 mar 2019

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

Barr: Bevis räcker inte till åtal..138
Trump: Totalt frikännande..........139

128 000 i läger i Mocambique.......140

Dödstal stiger efter Kinaexplosion 141

Fler IS-jihadister ger upp.........142

Officerare sparkas efter massaker..143

-

133 SVT Text Måndag 25 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 25 MARS

Flera skadade i attack från Gaza

Sju personer skadades i Mishmeret norr
om Tel Aviv i Israel sedan en raket
avfyrats från Gazaremsan, uppger
israeliska myndigheter.

Attacken kommer dagen efter att
israeliskt flyg attackerat
Hamas-positioner på Gazaremsan,
enligt israelisk militär.

Enligt ett uttalande var den attacken
mot två observationsposter ett svar
på att palestinier ska ha kastat ett
antal explosiva föremål mot gräns-
stängslet mot Israel. En israelisk
stridsvagn ska också ha beskjutit en
militärställning tillhörande Hamas.
USA-besök förkortas - nästa

-

134 SVT Text Måndag 25 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 25 MARS

Netanyahus USA-besök förkortas

Israels premiärminister Benjamin
Netanyahu åker hem tidigare än tänkt
från USA med anledning av rapporter om
att flera personer skadats i Tel Aviv
efter en raketattack från Gazaremsan.

Netanyahu kommer att återvända till
Israel direkt efter sitt möte med den
amerikanske presidenten Donald Trump.

Netanyahu kallar attacken "ett
avskyvärt brott" som kommer att leda
till ett kraftigt svar från Israel.

Under måndagen väntas Trump skriva
under ett dekret som erkänner Israels
suveränitet i Golanhöjderna.

-

136 SVT Text Måndag 25 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 25 MARS

Nordkorea återvänder till Kaesong

Nordkoreansk personal har återvänt
till samarbetskontoret i Kaesong som
landet lämnade i slutet av förra
veckan, meddelar Seoul.

Kontoret ligger i Nordkorea nära
gränsen till Sydkorea och syftar
till att förenkla samarbetet mellan
länderna.

Det öppnades i höstas med separata
lokaler för de båda ländernas
representanter samt ett gemensamt
konferensrum. Nordkorea meddelade
i förra veckan att landet drog sig ur
samarbetskontoret utan att lämna
någon förklaring.

-

142 SVT Text Måndag 25 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 24 MARS

Fler IS-jihadister ger upp

IS-medlemmar som tagit tillflykt
i tunnlar vid striderna i och kring
byn al-Baghuz, har givit upp och
kommit ut.

Det meddelar den kurdiskledda
SDF-alliansen, dagen efter att man
utropat att terrorrörelsens "kalifat"
besegrats helt och hållet.

Nyhetsbyrån AFP:s utsände rapporterar
att tiotals personer, merparten män,
gick ut från området och överlämnade
sig på söndagen.

Området vid Eufrats flodbank kallades
IS sista territoriella fäste.

-

143 SVT Text Måndag 25 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 24 MARS

Officerare sparkas efter massaker

En rad officerare inom armén i Mali
får sparken av regeringen dagen efter
att över 130 muslimer dödats i en
omfattande bymassaker, enligt TT-AFP.

Offren, bland dem många kvinnor och
barn, hörde till fulanifolket. De ska
ha attackerats med skjutvapen och
macheteknivar tidigt på lördags-
morgonen av personer från dogonfolket.

Malis premiärminister Soumeylou
Boubeye Maiga meddelar dessutom att
Dan Nan Ambassagou, en väpnad dogon-
organisation som verkat för att skydda
sin egen folkgrupp, har upplösts.

-

NRK:
24. mars 2019 kl. 08:14 - 25. mars 2019 kl. 10:17, error

25. mars 2019 kl. 10:53
Russiske soldatar i Venezuela
https://www.nrk.no/nyheter/1.14489431

To russiske militærfly har landa med 100 soldatar og 35 tonn
utstyr i Venezuela. Det melder det statlege russiske
nyheitsbyrået Sputnik. Russland er eitt av få land som
støttar sittande president Maduro. Landet er i politisk og
økonomisk krise.

-

25. mars 2019 kl. 12:19

-

How Pope Francis could shape the future of robotics
By Jen Copestake BBC Click

9 hours ago, (time now around 24/3-19, CET 10:58)
https://www.bbc.com/news/technology-47668476

-

Massive floods swamp northern Iran, forcing military response

The floods illustrate the failure of Iran’s civilian
authorities to handle natural disasters and the competition
between military, local government and the IRGC.

By Seth J. Frantzman
March 24, 2019 11:52
https://www.jpost.com/Middle-East/Iran-News/Massive-floods-swamp-northern-Iran-forcing-military-response-584413

-

Abbas: I agreed to U.S.-led NATO force in ‘Palestine’

“Trump told me I’m a man of peace”

By Khaled Abu Toameh
March 24, 2019 08:58
https://www.jpost.com/Middle-East/Abbas-I-agreed-to-US-led-NATO-force-in-Palestine-584373

Kommentar:

Vær *realister*:

Så længe der ikke kommer ordnede forhold i Gaza, kan vi ikke
komme videre, fordi ...

Det vil jo være den rene *selvmordsaktion* for jødernes,
hvis OGSÅ Judæa og Samaria kommer under HAMAS' kontrol!

Så ...

Gaza er "lakmus-prøven" ...

https://fremmedord.dk/Lakmuspr%C3%B8ve.html

Lakmusprøve

[ ... ]

Bruges i bredere forstand om en afgørende prøve.
Lakmusprøven er at sætte den nye båd i vandet (enten
flyder den eller den synker)

Og prognosen siger for øjeblikket, at projektet *synker* (ned
i selvmordsterrorbomber und so weiter, hvilket INTET med fred
at gøre! - TVÆRTIMOD!)

Så ...

*Hvis* du vil ha' fred, da *leverér* varen: HANAS må afvæbnes,
førend vi kan komme videre. Ord i form af løfter und so weiter
er IKKE længere nok!

-

7 injured in rocket fire, Netanyahu says 'will respond with force'

A rocket hit a private home in Moshav Mishmeret in the Kfar
Saba region early Monday morning, injuring seven people, all
of whom were evacuated to Meir Hospital.

By Anna Ahronheim, JERUSALEM POST STAFF
March 25, 2019 12:01
https://www.jpost.com/Breaking-News/Rocket-sirens-heard-in-Kfar-Saba-area-584520

+

IDF sends brigades, calls up reservists to Gaza border following rocket

According to IDF Brig.-Gen. Ronen Manelis, the rocket was
fired from Hamas operatives from a Hamas military post in
Rafiah in the southern part of the Strip and had a range of
120 kilometers.

By Anna Ahronheim
March 25, 2019 12:01
https://www.jpost.com/Breaking-News/IDF-moves-forces-towards-Gaza-border-recruits-reserve-forces-584544

Kommentar:

Som sagt:

Vær *realister*:

Der bliver ingen fred i Mellemøsten så længe HAMAS og andre
religiøse *galninge* får lov til at sætte dagsordenen!

Og I må OGSÅ være *realister* på et andet punkt:

Input memory from ...

Subject: To India and Pakistan: Vær derfor modige mænd,
der TØR stifte fred! -
Re: 2019 uge 09 (news samlet)
Date: Wed, 27 Feb 2019 10:01:13 +0100, GMT 09:01
21271 news:5c7651dd$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/india/21-271
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/pakistan/21-271
Terror (abuse of power):
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/files/21-271
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/THGQZpNyrz0/xz6TsaU0AQAJ

> I er med på (begge partnere), at der muligvis OGSÅ går en
> djævel rundt iblandt os og forsøger om mulig at ødelægge Guds
> skaberværk (heriblandt dig og mig) og dermed forvandle alt til
> et helvede på jord?

Hvis IKKE vi får denne religiøse *galskab* stoppet, da KAN
det ende med, at vi alle havner i (Atom)-afgrunden! ... :-(

Israel slår igen: Bomber Gaza efter raketangreb

Trump anerkender Golanhøjderne som en del af Israel

USA fordømmer den voksende antisemitisme - både i Europa, Mellemøsten og
i USA

-

> [...]

> 2019-03-20, Wednesday, day no 79, CET 19:00, GMT 18:00
>
> Deadline 3:
> 2019-03-27, Wednesday, day no 86, CET 19:00, GMT 18:00

2019-03-26, CET around 9

Time to Deadline 3:
1 days and 10 hours (all en one: 24+10 = 34 hours)

"Melodi":

Vend om, mens der endnu er tid!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+50&version=BPH

Jeremias 50, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Profeti om Babylons ødelæggelse

6
Mit folk var fortabt som får, der gik vild. Deres hyrder
ledte dem bort og lod dem strejfe om i bjergene, så de
fór vild og ikke kunne finde vej tilbage til folden.

7
Enhver, der mødte dem, gik til angreb på dem. Fjenderne
sagde: ‚De har syndet imod Herren, den Gud, som deres
forfædre tilbad, for de har ikke holdt sig til ham.
Derfor har vi lov at angribe dem.’

Jeg vil udslette Babylon, som jeg udslettede Sodoma og
Gomorra og de omliggende landsbyer. De har ligget øde og
forladte lige siden.

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Kor+9.1-18&version=BPH

1 Korinterne 9:1-18, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Paulus kræver ikke sin ret

9
I den lov, som Gud gav Moses, står der faktisk: „I må
ikke binde munden til på en okse, mens den tærsker
korn.”[a] Tror I, at Gud kun tænkte på okserne med den
befaling?

[ ... ]

Footnotes:

9,9 5.Mos. 25,4.

Kommentar:

Endskønt Paulus bruger dette Skriftsted til at argumentere
for, at en Herrens tjener (fx. en præst) er sin løn værd og
fortjener sin andel af byttet, ...

... så har jeg fået for vane at sige til Gud omtrent noget i
retning af:

Herre! Jeg vil også ha' min andel af byttet! Jeg vil røve al
det tilbage, som fjenden (djævelen) har stjålet fra min
familie, om jeg så skal tærske HELE din vingård (inklusiv det
at gå i rette med utro tjenere osv.)!

-

Date: Mon, 25 Mar 2019 08:55:30 +0100, GMT 07:55
> [...]

i USA

-

Israel slår igen: Bomber Gaza efter raketangreb
25. Mar. 2019 kl. 17:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israel-slar-igen-bomber-gaza-efter-raketangreb

-

Trump anerkender Golanhøjderne som en del af Israel
25. Mar. 2019 kl. 18:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-anerkender-golanhojderne-som-en-del-af-israel

-

Ekspert: Gaza-optrapning er dårlig timing for Netanyahu
25. Mar. 2019 kl. 21:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-gaza-optrapning-er-daarlig-timing-netanyahu

-

Venezuelas regering betegner nyt strømnedbrud som et angreb på landet
kl. 01:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/venezuelas-regering-betegner-nyt-stromnedbrud-som-et-angreb-pa-landet

-

USA fordømmer den voksende antisemitisme - både i Europa, Mellemøsten og
i USA
kl. 03:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-fordommer-den-voksende-antisemitisme-bade-i-europa-mellemosten-og-i-usa

-

Muslimsk gruppe sagsøger Facebook og Google efter moskédrab
kl. 05:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/muslimsk-gruppe-sagsoger-facebook-og-google-efter-moskedrab

-

Israel bomber igen i Gaza, men korrespondent tror ikke på krig
kl. 08:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israel-bomber-igen-i-gaza-men-korrespondent-tror-ikke-paa-krig

Vagtbygning fra Forsvaret styrtet ned fra skrænt
25. mar. 2019, 13:10
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-03-25-vagtbygning-fra-forsvaret-styrtet-ned-fra-skraent

Det er fire år siden, at vagtskuret blev sat op ...

[ ... ]

Forsvaret har skydeøvelser i området, hvor de skyder med
skarpt ud over vandet. Derfor har de, hver gang der er
øvelse, medarbejdere til at holde øje med, at ubudne
strandgæster ikke går ind på området.

[ ... ]

Billedet er taget i uge syv. Dengang stod skuret stadig på
toppen af klitten.

-

Natarbejde øger risiko for abort, viser studie
26. mar. 2019, 05:29
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-03-26-natarbejde-oger-risiko-for-abort-viser-studie

-

Politisk flertal vil sidestille psykisk og fysisk vold
26. mar. 2019, 06:38
http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-03-26-politisk-flertal-vil-sidestille-psykisk-og-fysisk-vold

-

British Airways-fly landede i det forkerte land
26. mar. 2019, 08:24 ...

-

104 SVT Text Tisdag 26 mar 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Trump får miljarder till murbygge..130

* Rekordhöga utsläpp i energisektorn 131

* Gaza: Eldväxling trots eldupphör...132

Trump: Israel rätt till Golan......133

Pressad May saknar stöd för avtal..134
Parlamentet tar över brexitpinnen..135
Tre av Mays ministrar avgår........136

Antalet döda stiger efter Malidåd..137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 26 mar 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Mike Pompeo varnar Ryssland........138

Brasiliens ex-president släpps.....139

Döda råttor med knark i fängelse...140

Nätjättar stäms efter terrorfilm...141

Världen runt
Vikingaskepp hittat nära Oslo......149

-

133 SVT Text Tisdag 26 mar 2019
INRIKES PUBLICERAD 25 MARS

Trump: Israel rätt till Golan

USA:s president Donald Trump erkänner
Israels suveränitet över de ockuperade
Golanhöjderna, skriver TT.

Trump undertecknade ett dekret med
beslutet i Vita huset i närvaro av
Israels premiärminister Benjamin
Netanyahu som var på besök på
måndagen.

-Det här borde ha skett för många
decennier sedan, sa Trump.

Golanhöjderna är ett bergsområde som
erövrades av Israel från Syrien 1967
och som sedan annekterades tillsammans
med östra Jerusalem.

-

138 SVT Text Tisdag 26 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 25 MARS

Mike Pompeo varnar Ryssland

USA:s utrikesminister Mike Pompeo
varnar Ryssland för att "USA inte
kommer att förbli passivt" medan
Ryssland förvärrar spänningarna
i Venezuela.

Detta efter rapporter om att ett
hundratal ryska soldater landat
i landet under söndagen.

-Inflödet av rysk militär riskerar att
förlänga lidandet för det
venezuelanska folket, säger Pompeo.

USA och Ryssland har motsatta
intressen i maktkampen mellan Maduro
och Guido.

-

NRK:
25. mars 2019 kl. 12:19 - 26. mars 2019 kl. 06:18, error

26. mars 2019 kl. 08:25

-

Raket fra Gaza rammer hus i det centrale Israel
Af Anders Hjorth Vindum 25. March 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/raket-fra-gaza-rammer-hus-i-det-centrale-israel

Syv personer er kommet til skade i det længstrækkende
raketangreb fra Gaza siden 2014. Nu afventer man Netanyahus
modsvar

-

Socialdemokratiet vil aflyse dansk enegang om Israel i FN-råd
25. marts 2019, kl. 20:55, opdateret 26. marts, kl. 8:09
Af Christian Birk
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/s-er-ikke-klar-til-dansk-enegang-om-israel-i-fn-raad

Regeringens nye kurs, hvor man stemmer nej til
Israel-kritiske resolutioner i FN’s menneskerettighedsråd,
vil ikke umiddelbart blive videreført af en ny S-ledet
regering, siger udenrigsordfører

> [...]
> sagde: ‚De har syndet imod Herren, den Gud, som deres
> forfædre tilbad, for de har ikke holdt sig til ham.

Jeg er socialdemokrat, men der er en grund til, at jeg IKKE
stemmer på Socialdemokratiet, fordi de har været med til at
åndelig *voldtage* Guds Hus (Folkekirken) ved at TVINGE den
til *afgudsdyrkelse*.

Og her endnu et eksempel, hvor man forfordeler Israel, endskønt
man også BURDE kræve mange andre til regnskab (og således IKKE
blot den ene part i en konflikt)! Det er *antisemitisme*!

Og med ordet 'forfordele', mener jeg fra i dag af (dét at
behandle nogen dårligere end andre):

https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=forfordele

Forfordele

[ ... ]

Betydninger

1.
give nogen mindre end andre eller mindre end vedkommende
har krav på; behandle nogen dårligere end andre

[ ... ]

2.
give nogen mere end andre eller mere end vedkommende har
krav på; behandle nogen bedre end andre; kendt fra 1964,
især unge og yngre; denne brug regnes af mange for
ukorrekt.

(Jeg har tidligere troet (åbenbart *fejlagtigt*), at ordet
'forfordele' betød dét at behandle nogen bedre end andre.)

Var det netop ikke lige dét, I brokkede Jer over mht.
Ekstrabladets hensynsløse jagt på Henrik Sass Larsen (at de
gik efter personen fremfor bolden)?

Det er jo *hykleri*, kære venner!

Nå, men ...

Det må Socialdemokratiet selv rode med!

-

Pompeo to AIPAC: Anti-Zionism is antisemitism

The State Department head reaffirmed U.S.-Israel relations in
a well-received speech to the pro-Israel community.

By JERUSALEM POST STAFF
March 26, 2019 06:09
https://www.jpost.com/American-Politics/Pompeo-to-AIPAC-Anti-Zionism-is-Antisemitism-584677

Imam dømt i forkynderlovssag. Dommen al for mild + Heaven-break

File 21.359 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/muslim-world/21-xxx/21-359

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/muslim-world/21-xxx/21-359

Other news:

USA har store rumplaner: Første kvinde skal til Månen inden for fem år
-

> [...]

> 2019-03-20, Wednesday, day no 79, CET 19:00, GMT 18:00
>
> Deadline 3:
> 2019-03-27, Wednesday, day no 86, CET 19:00, GMT 18:00

2019-03-27, CET around 10:20

Time to Deadline 3:
8 hours and 40 min

(
Mødet forventes afsluttet ca 2 timer senere kl 21 og
Feedbacken (fra bagtroppen) til fortroppen inklusiv chefen i
Frelsens Hærs Hovedkvarter i London, *Øverst-ansvarlig*
General Brian Peddle), se evt. kladde 005 (endskønt der kommer
flere ændringer i ordlyden m.m. ...
https://sites.google.com/site/gudshaerssoldater/f/21-358
Og Feedback forventes afsendt kl ca. 23 (GMT 22).
)

"Melodi":

Vend om, mens der endnu er tid!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+51&version=BPH

Jeremias 51, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Profeti om Babylons ødelæggelse, fortsat)

63
... Herren har besluttet at straffe hende ...

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Kor+9.19-27&version=BPH

1 Korinterne 9:19-27, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Paulus kræver ikke sin ret, fortsat)

19
Fordi jeg således ikke er forpligtet over for nogen
bestemt, kan jeg tjene alle mennesker, ...

[ ... ]

Det kræver disciplin at vinde sejren

Kommentar:

Det er typisk Gud at have og bruge *uafhængige* tjenere
("soldater").

Hør blot fx. en profeti fra Jeremias Bog:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+31.34&version=BPH

Jeremias 31:34, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Da skal man ikke længere sige til sine venner eller
familie, at de bør kende mig som deres herre, for alle,
både små og store, vil forstå, at jeg er Herren. ...
2019-03-26, CET 10:3x, GMT 09:3x:

For the LORD our God is the one who rescued us and our
ancestors from slavery in the land of Egypt. He performed
mighty miracles before our very eyes. As we traveled through
the wilderness among our enemies, he preserved us.
Joshua 24:17

-

[...]

Ordet for 2019-03-27

Vis Guds kærlighed (1)

"... Gud viser sin kærlighed til os, ved at Kristus døde
for os, mens vi endnu var syndere."
Rom 5,8

Menneskelig kærlighed siger: "Jeg vil elske dig, så længe du
opfylder mine forventninger, er enig med min politik, går i
min kirke eller passer ind i mine sociale cirkler."

Sådan er Gud ikke.

Han ventede ikke på, at vi blev værdige, før han tog det
første skridt. "... Gud viser sin kærlighed til os, ved at
Kristus døde for os, mens vi endnu var syndere."

Og da han gjorde det, ændrede han alle regler.

Jesus sagde:

"Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden.
Som jeg har elsket jer, skal også I elske hinanden."
(Joh 13,34)

"... Du skal elske din næste som dig selv."
(Matt 22,39)

"Men elsk jeres fjender ... uden at håbe på at få noget igen."
(Luk 6,35)

Pastor Bill Hybels siger: "Når jeg sætter mig for at elske,
vil jeg som regel ende med at give i stedet for at modtage.

Kærlighed koster mig uundgåeligt de tre ting, der er mest
værdifulde for mig - min tid, min energi og mine penge.

Hvis du bekymrer dig om andres velfærd, må du sædvanligvis
ofre noget."

En anden forfatter tilføjer: "Engang var jeg vred på
kærligheden ... den var ikke alt det, den burde være.

Den holdt ikke.

Den kunne ikke svare sig.

Jo dybere den gik, jo mere ondt gjorde den.

Kærligheden var irrationel, kompliceret, flygtig og upålidelig
- og jeg var færdig med den.

Lidt efter lidt helbredte Herren mit hjerte.

Min vrede ... begyndte at falme ... Nu ser jeg, at det er os
mennesker, der mishandler og kvæler kærligheden ...

'kærligheden kommer fra Gud' (1.Joh 4,7), og den er det hele
værd uanset prisen.

Uanset hvilke skader der er sket i kærlighedens navn, er vi
ufuldstændige uden den."

=== citat slut ===

Kommentar:

Disse ord *højaktuelle*. Se længere nede i teksen under emnet:
Imam dømt i første forkynderlovssag: ”De får aldrig muslimerne
i knæ”

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

2019-03-27, Luk 21.12-28: Da skal de se Menneskesønnen komme

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+21.12-28&version=BPH

Lukas 21:12-28, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jesus siger:)

14
Og husk, at I ikke skal bekymre jer om, hvordan I skal
forsvare jer,

15
for jeg vil selv give jer inspiration til det, I skal
sige, og jeg vil give jer visdomsord, som ingen af jeres
anklagere vil kunne argumentere imod.

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 25 Mar 2019 08:55:30 +0100, GMT 07:55
> [...]

Imam dømt i forkynderlovssag. Dommen al for mild + Heaven-break

USA har store rumplaner: Første kvinde skal til Månen inden for fem år

Imam dømt i forkynderlovssag. Dommen al for mild (Det ender) med
*borgerkrig*!

-

Imam får betinget fængsel for prædiken om jødedrab
kl. 15:17
https://www.dr.dk/nyheder/indland/imam-far-betinget-faengsel-praediken-om-jodedrab

-

USA har store rumplaner: Første kvinde skal til Månen inden for fem år
26. Mar. 2019 kl. 19:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-har-store-rumplaner-forste-kvinde-skal-til-manen-inden-fem-ar

-

Over en million ASUS-computere kan være hacket
26. Mar. 2019 kl. 21:02
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/over-en-million-asus-computere-kan-vaere-hacket

En million brugere af computere fra ASUS kan være ramt af
hackere, efter at det er lykkedes it-kriminelle at overtage
det system, der automatisk opdaterer computerne.

Hackerne har installeret en ondsindet kode i computernes eget
system og skabt en såkaldt bagdør, som giver dem adgang til
de inficerede computere.

-

Syrien beder om hastemøde i FN's Sikkerhedsråd om Golanhøjderne
kl. 01:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/syrien-beder-om-hastemode-i-fns-sikkerhedsrad-om-golanhojderne

BLOG: Hizb-ut-Tahrir opfordrer stadig til drab på jøder
26. mar. 2019, 17:14
http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-03-26-blog-hizb-ut-tahrir-opfordrer-stadig-til-drab-paa-joeder

-

Deres far tæskede dem hjemme i Saudi-Arabien – nu er de frie og kan
danse til Sia
26. mar. 2019, 22:05
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-03-26-deres-far-taeskede-dem-hjemme-i-saudi-arabien-nu-er-de-frie-og-kan-danse-til-sia

-

21-årig kan ikke slippe af med sin eks - han har købt to huse lige i
nærheden
12. sep. 2018, 10:05
Opd. 27. mar. 2019, 05:33
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-09-12-21-aarig-kan-ikke-slippe-af-med-sin-eks-han-har-koebt-to-huse-lige-i-naerheden

+

Ung kvinde blev forsøgt påkørt og fik sine hunde dræbt – i dag skal
Højesteret for første gang tage stilling til stalking
27. mar. 2019, 05:43
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2019-03-27-ung-kvinde-blev-forsoegt-paakoert-og-fik-sine-hunde-draebt-i-dag-skal-hoejesteret

-

Stærekasser blitzer redningsfolk på stribe - og det koster tid
27. mar. 2019, 07:20 ...

-

104 SVT Text Onsdag 27 mar 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Nya strider vid Gazaremsan.........130
* Thailand: Opposition utropar seger 131

* Olycksfartyg ska repareras.........132
Två döda i lavin i norra Norge.....133

Kinaledare mötte Macron och Merkel 134
Militärchef: Avsätt Bouteflika.....135

FN ska utreda massaker i Mali......136
Nya USA-åtgärder mot abort.........137

Tyska stadshus utrymdes efter hot..138

-

135 SVT Text Onsdag 27 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 26 MARS

Militärchef: Avsätt Bouteflika

Kraven på att Algeriets president
avgår får nu stöd från militären.

De militära styrkornas högste chef,
Ahmed Gaid Salah, har sagt att presi-
dent Bouteflika bör avsättas, uppger
den statliga tv-kanalen Ennahar.

Salah hänvisar till författningen som
gör det möjligt att avsätta en presi-
dent som är för sjuk för att sköta
sitt jobb. Talmannen i parlamentets
överhus tar då över tillfälligt.

Bouteflika har styrt landet sedan
1999. Hundratusentals människor har
i vinter demonstrerat för hans avgång.

-

136 SVT Text Onsdag 27 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 26 MARS

FN ska utreda massaker i Mali

Massakern på minst 160 personer i Mali
i helgen ska utredas av FN. Det säger
Ravina Shamdasani, talesperson för
FN:s högkommissarie för mänskliga
rättigheter, till nyhetsbyrån AFP.

Utredare är på väg till regionen Mopti
i centrala Mali, där attacken ägde rum
i helgen. Massakern är den dödligaste
i landet sedan 2013.

Dödsoffren tillhörde det muslimska
fulanifolket, medan angriparna miss-
tänks tillhöra dogonfolket som i hög
grad är animister. På ett år har minst
600 personer dött i våld mellan
etniska grupper i Moptiregionen.

-

NRK:
26. mars 2019 kl. 08:25 - 27. mars 2019 kl. 06:53, error

27. mars 2019 kl. 09:10

-

Anerkendelse af Golan overdøves af de mange raketter mod Israel
Af Anders Hjorth Vindum 26. March 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/anerkendelse-af-golan-overdoeves-af-de-mange-raketter-mod-israel

60 raketter mod Israel, som til gengæld har bombet Hamasleders
kontor og "hemmelig lokation". Få overblikket over det seneste
døgns dramatiske begivenheder, som også inkluderer en
historisk anerkendelse af Golan som en del af staten Israel.

-

Reportage
Imam dømt i første forkynderlovssag: ”De får aldrig muslimerne i knæ”
26. marts 2019, kl. 21:00
Af Frederik Fogde
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/imam-doemt-i-foerste-forkynderlovssag-de-faar-aldrig-muslimerne-i-knae

Sagen om Monzer Abdullah

I 2017 holdt imamen Monzer Abdullah en kontroversiel prædiken
i Masjid Al-Faruq-moskéen på Nørrebro i København. Her talte
han blandt andet om drab på jøder. I juli meldte Det Jødiske
Samfund ham til politiet, som tiltalte ham efter
forkynderloven og racismeparagraffen. Han blev i går dømt
efter begge paragraffer og modtog en dom på seks måneders
betinget fængsel. Den er anket til frifindelse.

Som den første i danmarkshistorien er imam Monzer Abdullah
dømt efter forkynderloven for prædiken, hvor han bifalder drab
på jøder. Det er retorik, ikke en opfordring, lød det fra
forsvarer

En enig domsmandsret vurderede, at man ikke kunne legitimere
udtalelserne som værende en del af en religiøs fortælling,
samt at der ikke blev taget udtrykkeligt afstand til ordvalget
omkring drab på jøder. Samtidig fandt domsmandsretten, at
Monzer Abdullah havde fremsat en konkret trussel mod det
jødiske folk og gjort den tilgængelig på internettet.

Kommentar:

Jeg er rystet over, at ...

1.
Dommen IKKE er *ubetinget* fængsel!

samt ...

2.
At manden IKKE bliver udvist af Danmark!

Der skal åbenbart først ligge lig på bordet, FØREND disse
trusler (om drab på *uskyldige*) bliver taget alvorligt! ... :-(

Men hvem gider vente på dette (når/hvis man forinden har
mistet livet)? - Da vel KUN en tåbe!

Det ender - med andre ord - med *borgerkrig*, hvis ikke der
bliver strammet op nu på denne vatnisse-dom! Det er jo et slag
i luften, som ingen kan ta' alvorligt! Imamens udtalelse (”De
får aldrig muslimerne i knæ”) er et klart udtryk for dette!

Han (og andre ligesindede) har slet ikke forstået det
urimelige i at forfølge og udrydde *uskyldige* anderledes
tænkende mennesker (men tænker bare på sig selv og sin
*vanvittige* voldelige religion, der mest af alt minder om
noget "lidt" i retning af nazismens sang: "Deutschland,
Deutschland über alles")! ... :-(

De *misbruger* Danmarks demokrati (herunder Ytringsfriheden)
og bruger det som et skalkeskjul for had-forbrydelser!

Og hertil lyder kunne man så passende som kristen spørge Gud:

Herre! Hvad synes *Du*?

Tillad mig at komme med et kvalificeret (Jer. 31,34) gæt:

Jesus sagde:

[...]

Ja, Herre! Denne imam (og andre ligesindede) døde Du også for,
*MENS DE ENDNU ER SYNDERE*! (Rom 5,8)

Og tak for det ... :-)

Fordi ...

"Kanske" *Du* overbeviser dem om synd, retfærdighed og dom
gennem Din kærlighed (fremfor gennem Din strenghed)!

Og netop da hørte jeg en røst fra Himlen, der sagde:
(2019-03-27, Wednesday, day no 86, CET 09:53, GMT 08:53)
- "Kærligheden er mild."

54
- "Den fordømmer ikke"

54
-"men"

54
- "er tålmodig."

09:59
- "Jeg ta'r bolig"

59
- "i dem,"

59
- "der følger Mig,"

59
- "så deres"

59
- "hårde hjerte[r]"

CET 10:00
- "forvandles"

00
- "til bløde hjerter,"

01
- "der elsker"

01
- "fremfor"

01
- "hader."

10:01
- "Vold"

01
- "og dets lige"

02
- "er noget,"

02
- "der ødelægger"

02
- "menneskehjerter."

02
- "Så"

02
- "HVIS"

02
- "du gerne"

03
- "vil"

03
- "leve"

03
- "dit liv"

03
- "som fri"

03
- "af"

03
- "det onde,"

03
- "da"

04
- "følg Mig."

04
- "Jeg giver"

04
- "frihed"

04
- "til"

04
- "at tænke"

04
- "og handle"

04
- "fornuftigt."

04
- "IKKE til at"

05
- "øve ondt"

05
- "mod hinanden."

05
- "Dertil"

05
- "er"

05
- "vold,"

05
- "mord"

05
- "og dets lige"
05
- "al, al"

06
- "for"

06
- "destruktivt."

06
- "Kun djævelen ønsker dette,"

06
- "Mine børn."

06
- "Lad jer derfor"

06
- "blive"

06
- "forvandlet"

07
- "af Min kraft,"

07
- "som bor i jer,"

07
-"hvis I har modtaget Min Ånd,"

07
- "som Jeg sendte"

07
- "engang"

07
- "i tidernes morgen"

07
- "Pinsedag"

08
- "til Jord."

08
- "Gør I dette,"

08
- "lader jer forvandle"

08
- "af Mig,"

08
- "da bliver I uovervindelige,"

09
- "for Kærligheden°"

09
- "er stærkere end døden!"

09
- "Og Jeg vil,"

09
- "at I skal"

09
- "leve"

09
- "og bo"

09
- "trygt"

10
- "på Jord."

10
- "Det ønsker djævelen ikke!"

10
- "Så når du følger ham,"

10
- "da mærk dig Mine ord:"

10
- "Du vil komme"

10
- "til"

10
- "at fortryde,"

11
- "fordi"

11
- "ulykken"

11
- "gør dig ikke glad,"

11
- "vel?"

11
- "Kom til Mig,"

11
- "og Jeg vil læge dine sår,"

12
- "så du kan blive en helstøbt"

12
- "skabning,"

12
- "der ikke"

12
- "længere"

12
- "higer efter"

12
- "magt"

12
- "på andres bekostning."

13
- "Jeg vil gi' dig evigt liv,"

13
- "men først må du"

13
- "omvende dig"

13
- "fra al det onde,"

13
- "du gør"

13
- "mod dine medskabninger."

14
- "Giv dem lov til at leve,"

14
- "ligesom du vil,"

14
- "at andre"

14
- "respekterer"

14
- "din ret"

14
- "til liv."

Skal dette Dit budskab sendes til the Muslim World?

CET 10:20
- "Ja."

20
- "Dem alle."

Okay!

Må Din vilje ske på Jorden, som den sker i Himlen!

Meddelelse til Øverstkommanderende°:
Missil 007 affyret fra rampe He. 4,12

File 21.362 ...
The *word* of God (Ordet, Hebr. 4,12):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/the-word-of-god/21-362

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/the-word-of-god/21-362

-

> [...]

> 2019-03-20, Wednesday, day no 79, CET 19:00, GMT 18:00
>
> Deadline 3:
> 2019-03-27, Wednesday, day no 86, CET 19:00, GMT 18:00

2019-03-27, CET around 13:35

Time to Deadline 3:
5 hours and 25 min

(
[...]
2019-03-27, CET 10:3x, GMT 09:3x:

"The Spirit of the LORD is upon me, for he has anointed me to
bring Good News to the poor. He has sent me to proclaim that
captives will be released, that the blind will see, that the
oppressed will be set free, ..."
Luke 4:18
Date: Mon, 25 Mar 2019 08:55:30 +0100, GMT 07:55
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Detektor: Danmark er slet ikke så islamofobisk, som arabisk medie hævder
kl. 09:52
https://www.dr.dk/nyheder/indland/detektor-danmark-er-slet-ikke-saa-islamofobisk-som-arabisk-medie-haevder

-

Historisk kvinde-rumvandring aflyst: NASA mangler en rumdragt
kl. 10:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/historisk-kvinde-rumvandring-aflyst-nasa-mangler-en-rumdragt

-

Danmark har dømt 13 syrienskrigere - ni af dem er udvist
kl. 10:19
https://www.dr.dk/nyheder/politik/danmark-har-doemt-13-syrienskrigere-ni-af-dem-er-udvist

Pape: Så helst at danske fremmedkrigere var faldet i kamp
27. mar. 2019, 09:43 Opd. 27. mar. 2019, 10:29 ...

-

NRK:
27. mars 2019 kl. 09:10

-

Angreb koster hundredvis af kristne livet i Nigeria
27. marts 2019, kl. 0:00
Af Karitte Lind Bejer
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/angreb-koster-hundredvis-af-kristne-livet-i-nigeria

En mand patruljerer sin by med gevær på skulderen efter et
angreb begået af fulanier. Fotoet er fra 2004, men det er ikke
blevet mere trygt at være nigeriansk kristen i dag.

-

Meddelelse til Øverstkommanderende:
Missil 007 netop lige affyret fra rampe He. 4,12

Subject: Kladde 007 -
Re: Feedback på 'Kaldet til soldat i Frelsens Hær' -
Re: Kaldet til soldat (i Frelserens° hær)
Date: Wed, 27 Mar 2019 13:17:43 +0100, GMT 12:17
21361 news:5c9b69ed$0$700$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/gudshaerssoldater/f/21-361
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-361
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/-JQjjmqI6fs/mvdgJme_BAAJ

Expected impact at ... (memory on from) ...

Time now
2019-03-27, CET around 13:35

Time to Deadline 3:
5 hours and 25 min

T- ... ( *unknown* ) ... !

Mission *unknown*.

Interrupt RETURN to HQ, 2304.

The-ET-Bible-code: Found 18,43,61,104,144,50,78,48 and 196 at Jer 52

File 21.365 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18/21-365
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/43/21-365
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/48/21-365
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/50/21-365
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/61/21-365
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/78/21-365
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/104/21-365
144:
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/14/21-365
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/50/21-365
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/78/21-365
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/distance/21-365
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/21-365

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/21-365

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+52&version=BPH

Jeremias 52, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Historisk oversigt over Jerusalems fald

Kommentar:

Øh ... (memory on from) ...

Subject: ET-bible-code (Jer 32): Found (45) perhaps distance
17.700 lightyears to ET-Motherstar -
Re: 2019 uge 10 (news samlet)
Date: Fri, 8 Mar 2019 12:58:20 +0100, GMT 11:58
21289 news:5c8258e0$0$702$1472...@news.sunsite.dk
The (ET)-*Copyright*:
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/distance/21-289
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/21-289
[ ... cut ... ]
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/kcr53E9MCAAJ>

> [...]
> https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/43
>

> Midlertidig output:
>
> https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18/19-085
>
> ___ quote begin ___________________
>
> [ ... ]
>
> Men man kunne også ***kryptere*** sit kendskab (til
> tallene 61 og 43) ved at trække dem fra hinanden.
>
> Og 61 - 43 giver tallet 18
>
> Og det er dette tal, der er blevet fundet i tilknytning
> til Jubelåret:
>

> Kanske forfatteren af Jeremias kap 32 altså kommer med en
> *skjult* hentydning om, at her begynder der en meddelelse i

Her i det sidste kapittel af Jeremias bog kommer, der nogle
oplysninger, som ligeledes tyder på, at forfatteren har haft
kendskab til the-ET-Bible-code.

Oplysningerne er følgende:

(Vi ta'r gennemgangen udfra 1933-oversættelsen, da denne er
mere præcis mht. angivelser af tal m.m.)

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+52&version=DN1933

Jeremias 52, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

1
Zedekias var enogtyve år gammel da han blev konge, og han
herskede elleve År i Jerusalem. Hans Moder hed Hamital og
var en Datter af Jirmeja fra Libna.

21 år gammel
11 år herskede han

2
Han gjorde, hvad der var ondt i Herrens Øjne, ganske som
Jojakim.

3
Thi for Herrens Vredes Skyld kom dette over Jerusalem og
Juda, og til sidst stødte han dem bort fra sit Åsyn. Og
Zedekias faldt fra Babels konge.

4
I hans niende Regeringsår på den tiende Dag i den tiende
Måned drog Kong Nebukadrezar af Babel da med hele sin Hær
mod Jerusalem, og de belejrede det og byggede
Belejringstårne imod det rundt omkring;

9. regeringsår
10. dag
10. måned

Kommentar:

+21
+11
+09
+10
+10
=
61

Compare with ...

Det Periodiske Systems "fingeraftryk" = 43,61 ...

(se links ovenfor)

5
og Belejringen varede til Kong Zedekiass ellevte
Regeringsår.

11. regeringsår

Kommentar:

+21
+11
+11
=
43

Compare with ...

Det Periodiske Systems "fingeraftryk" = 43,61 ...

(se links ovenfor)

6
På den niende Dag i den fjerde Måned blev Hungersnøden
hård i Byen, og Folket fra Landet havde ikke Brød. Da blev
Byens Mur gennembrudt.

9. dag
4. måned
Mur gennembrudt

7
Alle krigsfolkene flygtede om Natten ud af Byen gennem
Porten mellem de to Mure ved Kongens Have, medens
Kaldæerne holdt Byen omringet, og de tog Vejen ad
Arabalavningen til.

2 mure

Kommentar:

30 dage * 3 måneder = 90

+90
+09
=
+99

+99
+43
=

+02
=
144

Compare with ...

Chandrasekhars grænsemasse (på 1,44 solmasser)

See Wall-144
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/14/21-365

8
Men Kaldæernes Hær satte efter Kongen og indhentede ham på
Jerikosletten, efter at hele hans Hær var blevet splittet
til alle Sider.

9
Så greb de Kongen og bragte ham op til Ribla i Hamats Land
til Babels Konge, der fældede Dommen over ham.

10
Hans Sønner lod han henrette i hans Påsyn, ligeledes lod
han alle Judas Øverster henrette i Ribla;

11
og på Zedekias selv lod Babels Konge Øjnene stikke ud;
derpå lod han ham lægge i Kobberlænker, og således førte
han ham til Babel; og han lod ham kaste i Fængsel, hvor
han blev til sin Dødedag.

12
På den tiende Dag i den femte Måned, det var Babels Konge
Nebukadrezars nittende Regeringsår, kom Nebuzaradan,
Øversten for Livvagten, Babels konges Tjener, til
Jerusalem.

10. dag
5. måned

13
Han satte Ild på Herrens Hus og Kongens Palads og alle
Husene i Jerusalem; på alle Stormændenes Huse satte han
Ild;

14
og Murene om Jerusalem nedbrød hele kaldæernes Hær, som
Øversten for Livvagten havde med sig.

15
De sidste Folk, som var tilbage i Byen, og Overløberne,
der var gået over til Babels Konge, og de sidste
Håndværkere førte Nebuzaradan, Øversten for Livvagten,
bort.

16
Men nogle af de fattigste af Folket fra Landet lod
Nebuzaradan, Øversten for Livvagten, blive tilbage som
Vingårdsmænd og Agerdyrkere,

17
Kobbersøjlerne i Herrens Hus, Stellene og Kobberhavet i
Herrens Hus slog Kaldæerne i Stykker og førte Kobberet til
Babel.

18
Karrene, Skovlene, knivene og Kanderne og alle
Kobbersagerne, som brugtes ved Tjenesten, røvede de;

19
også Fadene, Panderne, Skålene, Karrene, Lysestagerne,
Kanderne og Offerskålene, der helt var af Guld eller Sølv,
røvede Øversten for Livvagten.

20
De to Søjler, Havet med de tolv Kobberokser under og
Stellene, som Salomo havde ladet lave til Herrens Hus
Kobberet i alle disse Ting var ikke til at veje.

2 søjler
12 okser

Kommentar:

30 dage * 4 måneder
=

+10
=

+02
+12
=
144

Compare with ...

Chandrasekhars grænsemasse (på 1,44 solmasser)

> [...]

=>

Found (markpointer)-syntax:

144 (no 1, Jer 52,1-7)
fire, Supernova type 1A *eksplosion*
144 (no 2, Jer 52,12-20)

21
Atten Alen høj var hver Søjle, og en Snor på tolv Alen
kunde nå om den, og den var hul, og Kobberet var fire
Fingre tykt.

18 alen
12 alen
4 fingre

Compare with ...

18 (61-43):
Det Periodiske Systems "fingeraftryk" = 43,61 ...

(se links ovenfor)

and ...

+02 søjler
+12 okser
+18 alen
+12 alen
+04 fingre
=
48

Compare with ...

Distance to us (Afstand til os):

https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/distance

> I disse filer angives distancen til at være på:
>
> 48 * 50 (78-Platin-193, ½-life 50 år)
> =
> 2400 lysår (lightyears)

22
Og der var et Søjlehoved af Kobber oven på den, fem Alen
højt, og rundt om Søjlehovedet var der Fletværk og
Granatæbler, alt af Kobber; og på samme Måde var det med
den anden Søjle.

5 alen

Kommentar:

*Fragment*-opsamler-program on!

Begin

Input:
5

Memory:
(78-Platin-193, ½-life 50 år)

Fragment-searchstring to find:
10

END

23
Og der var seks og halvfemsindstyve Granatæbler, som hang
frit; der var i alt hundrede Granatæbler rundt om
Fletværket.

96 granatæbler
100 granatæbler

Kommentar:

+096
+100
=
196

Compare with ...

Target: Homestar of ET (ETs hjemstjerne):
Galactic Longitude 195-196 (Galaktisk Længdegrad 195-196)
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et

> Moderstjernens position menes således at befinde sige på
> ca. ...
>
> Galaktisk længdegrad 45-46 (i et 600-talsystem samt i
> stjernekort-2 ud af 4, hver på 150 enheder)
>
> 600-tal-system:
> Galaktisk
> længdegrad 195,6518082

24
Øversten for Livvagten tog Ypperstepræsten Seraja, Anden
præsten Zefanja og de tre Dørvogtere;

(2. præsten, ?)
3 dørvogtere

25
og fra Byen tog han en Hofmand, der havde Opsyn med
krigsfolket, og syv Mænd, der hørte til Kongens nærmeste
Omgivelser, og som endnu fandtes i Byen, desuden
Hærførerens Skriver, der udskrev Folket fra Landet til
Krigstjeneste, og dertil tresindstyve Mænd at Folket fra
Landet, der fandtes i Byen

7 mænd
60 mænd

Kommentar:

*Fragment*-opsamler-program:

Found:

60
-7
-3
=
50

> [...]

https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/distance

> I disse filer angives distancen til at være på:

26
dem tog Øversten for Livvagten Nebuzaradan og førte til
Babels Konge i Ribla

27
og Babels Konge lod dem dræbe i Ribla i Hamats Land. Så
førtes Juda i Landflygtighed fra sit Land.

28
Følgende er Tallet på de Folk, Nebukadrezar bortførte i
Fangenskab: I hans syvende År 3023 Judæere,

7. år

3023 /7
=
431,9...

Compare with ...

7 stars (Pleiades, M45)
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/7-stars

> Galactic 600:
> Longitude 277,74045 (or 150 + 127,74045)
> Latitude -39,09975
>
> Distance 444 ly on average (136.2±1.2 pc)
> Distance 420-448 lysår

29
i Nebukadrezars attende År 832 fra Jerusalem;

18 år

832 /18
=
104

Compare with ...

104 (43+61):
Det Periodiske Systems "fingeraftryk" = 43,61 ...

(se links ovenfor)

30
i Nebukadrezars tre og tyvende År bortførte Nebuzaradan,
Øversten for Livvagten, 745 af Judæerne; tilsammen 4600.

23 år

4600 minder ikke så lidt tallet 46, apropos 196 (150 + 46)

and ...

+745
-600 (en omdrejning)
=
+145

Compare with ...

Date: Wed, 27 Mar 2019 13:17:43 +0100, GMT 12:17
]

Pas på det ikke går hen og bliver sukkersødt klisterstads,
hvor man går på kompromis med hvad-som-helst, apropos
Frafaldet ved Endetiden!

[
For det er faktisk slet ikke at elske sin næste, men
tværtimod at være *ligeglad* med, hvordan det går dette
menneske!
]

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

2019-03-28, Luk 21.29-22,6: Mine ord skal aldrig forgå

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+21.29-22.6&version=BPH

Lukas 21:29-22:6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Tegnene på, at Jesus snart kommer igen, fortsat)

Vær altid parat

34
Pas på, at I ikke bliver opslugt af fester, drikkeri og
dagliglivets bekymringer, så det kommer fuldstændig bag på
jer, når det endelig sker.

35
Det vil komme til at berøre alle mennesker på hele jorden.

36
Vær altid på vagt og bed om, at I ikke bliver løbet over
ende af alt det, der skal ske, men at I kan stå frem foran
Menneskesønnen med frimodighed.”

Jesus underviser dagligt på tempelpladsen

De jødiske ledere søger en anledning til at få Jesus
ryddet af vejen

Judas beslutter at forråde Jesus

Kommentar:

Date: Mon, 25 Mar 2019 08:55:30 +0100, GMT 07:55
> [...]

Pape: Så helst at danske fremmedkrigere var faldet i kamp
27. mar. 2019, 09:43 Opd. 27. mar. 2019, 10:29 ...

Gruppe overfaldt ansatte og stjal dokumenter på nordkoreansk ambassade

-

[...]

2019-03-28, CET 10:3x, GMT 09:3x:

The angel of the LORD appeared to him and said, "Mighty hero,
the LORD is with you!"
Judges 6:12

-

Date: Mon, 25 Mar 2019 08:55:30 +0100, GMT 07:55
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21349

Gruppe overfaldt ansatte og stjal dokumenter på nordkoreansk ambassade

Indien melder sig ind i eksklusiv rumkrigs-klub: Nedskyder satellit i
kredsløb
27. Mar. 2019 kl. 11:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/indien-melder-sig-ind-i-eksklusiv-rumkrigs-klub-nedskyder-satellit-i-kredsloeb

-

Godt nyt fra Grønland: Kæmpe-gletsjer vokser for første gang i 20 år
27. Mar. 2019 kl. 17:01
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/godt-nyt-fra-groenland-kaempe-gletsjer-vokser-foerste-gang-i-20-aar-0

-

Enorme floder dominerede Mars: Planeten tørrede ud i en sen alder
27. Mar. 2019 kl. 20:03
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/enorme-floder-dominerede-mars-planeten-toerrede-ud-i-en-sen-alder

-

EU går mod USA: Golanhøjderne er ikke Israels territorie
kl. 05:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-gar-mod-usa-golanhojderne-er-ikke-israels-territorie

Kommentar:

Det bli'r i hvert fald IKKE kontrolleret af Syrien så længe,
der sidder en diktator ved roret i Damaskus, fordi dertil er
det al, al for let at angribe Israel fra disse højder! Så man
må - med ANDRE ORD - KUNNE STOLE på de folk, som man indgår
fred med i Syrien!

Så ...

Lyt til et *godt* råd:

Indfør *demokrati* i Syrien!

Længere er historien altså bare ikke!

-

Børn af danske syrienskrigere mister retten til dansk statsborgerskab
kl. 06:08
https://www.dr.dk/nyheder/politik/boern-af-danske-syrienskrigere-mister-retten-til-dansk-statsborgerskab

Gruppe overfaldt ansatte og stjal dokumenter på nordkoreansk ambassade
27. mar. 2019, 12:24
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-03-27-gruppe-overfaldt-ansatte-og-stjal-dokumenter-paa-nordkoreansk-ambassade

Ti personer tvang sig adgang til Nordkoreas ambassade i Madrid
og stjal dokumenter og computere.

-

Indien udråber sig til supermagt i rummet efter nedskydning
27. mar. 2019, 17:09
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-03-27-indien-udraaber-sig-til-supermagt-i-rummet-efter-nedskydning

-

Brand i affaldsdynge udvikler farlig røg ved Horsens
28. mar. 2019, 11:13 Opd. 28. mar. 2019, 11:37 ...

-

104 SVT Text Torsdag 28 mar 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Brexit-alternativ röstades ned.....130
* "Krasch ut ur EU allt närmare".....131
May avgår om avtal går igenom......132

* 20-tal döda av lastbil i Guatemala 133

* Maltesisk militär bordade fartyg...134

* Syrien: Israelanfall mot Aleppo....135

* Juntans stödparti vann Thailandval 136

* Storbrand i höghus i Bangladesh....137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 28 mar 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Nya avhopp från franska regeringen 138

Brunei: Stening av homosexuella....139

-

135 SVT Text Torsdag 28 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 28 MARS

Syrien: Israelanfall mot Aleppo

Syriska armén uppger att Israel
attackerat ett industriområde i
Aleppo. Enligt armén, som uppger att
flera robotar skjutits ned, har
skadorna bara varit materiella.

Enligt oppositionella källor träffades
ett ammunitionslager och ett logistik-
nav som används av iranska styrkor som
är verksamma i landet, liksom
militärflygplatsen Nairab.

Aleppo ska ha drabbats av strömavbrott
efter attacken.

Israel har inte kommenterat
uppgifterna.

-

139 SVT Text Torsdag 28 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 27 MARS

Brunei: Stening av homosexuella

Otrohet och homosexualitet ska
bestraffas med döden genom stening
från och med nästa vecka, enligt ett
myndighetsbeslut i Brunei.

Beskedet innebär att strikta sharia-
lagar, som inte har tillämpats på fyra
år på grund av massiv kritik, åter tas
i bruk.

De nygamla lagarna innebär också att
stöld kan straffas med att fötter
eller händer amputeras.

Lagen omfattar endast muslimer,
rapporterar nyhetsbyrån AFP.

Kommentar:

*Barbarer*!

-

NRK:
27. mars 2019 kl. 09:10 - 28. mars 2019 kl. 10:29, error

28. mars 2019 kl. 11:39

-

Det siger meningsmålingerne – og sådan dannes en israelsk regering
Af Anders Hjorth Vindum 27. March 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/det-siger-meningsmaalingerne-og-saadan-dannes-en-israelsk-regering

Om 13 dage går israelerne til valg. Meningsmålingerne spår et
tæt løb med en lille fordel til Netanyahu

-

Egypten som fredsmægler: Israel kræver stop for demonstrationer, men
forbereder sig på dramatisk lørdag
Af Anders Hjorth Vindum 28. March 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/egypten-som-fredsmaegler-israel-kraever-stop-for-demonstrationer-men-forbereder-sig-paa-dramatisk-loerdag

Lige nu er der en uofficiel våbenhvile mellem Hamas og Israel,
som kan slutte når som helst. Og om ikke før så meget vel på
lørdag, hvor mange tusinde palæstinensere forventes at markere
årsdagen for "March of Return"

-

Specialhistorie
I begyndelsen: Historien om Big Bang og verdens skabelse
28. marts 2019
https://www.kristeligt-dagblad.dk/bigbang

I dag for 70 år siden fik teorien The Big Bang sit navn -
teorien om, at alt begyndte som ét lille punkt, der blev til
et helt univers. I dag er det store, åbne spørgsmål, hvad der
kom før The Big Bang...

-

Kvinder i Vatikanet siger op i protest mod ”mandschauvinisme”
28. marts 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 10:39
Af Susanne Utzon, Korrespondent, Italien
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/kvinder-i-vatikanet-siger-op-i-protest-mod-mandlig-dominans

Lucetta Scaraffia var indtil opsigelsen daglig leder af
tidsskriftet Donne Chiesa Mondo. Her ses hun med et eksemplar
af udgivelsen i hånden.

Dæmonverdenen står bag al afgudsdyrkelse, hvor den onde selv er fyrste.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Lam+1&version=BPH

Klagesangene 1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jerusalem i sorg

Kommentar:

I den noget BPH-ældre oversættelse fra 1992 står der som
indledning til Klagesangene følgende:

Historisk baggrund:

Klagesangene er en begravelsessang over Jerusalem - skrevet af
et øjenvidne, profeten Jeremias, kort efter at byen i 586 f.Kr.
var blevet indtaget af babylonierne og jævnet med jorden.
Profeten beskriver katastrofen i al dens gru - til skræk og
advarsel for kommende generationer: Ulydighed imod Gud får
skæbnesvangre konsekvenser! Endnu i dag mindes jøderne på deres
årlige faste- og sørgedage den store nationale tragedie gennem
læsningen af denne bog.
Allerede 900 år før Jeremias havde Moses advaret Israels
folk om, at en katastrofe var uundgåelig, hvis folket fortsat
var ulydig imod Gud (se 5. Mos. kap. 28).

Budskab:

Bogen er anskuelsesundervisning i Guds vrede og dom over et
folks synd. Men trods den sørgmodige tone skimtes alligevel
håb; for Gud sender aldrig sorg og lidelse over sit folk uden
samtidig at bekræfte sin kærlighed og omsorg: "Herrens
barmhjertighed er stor og langtfra brugt op! Hans trofasthed
er stor, hans kærlighed er ny hver morgen!" (3,22-23).

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Lam+1&version=BPH

Klagesangene 1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jerusalem i sorg

5
Fjenderne gik af med sejren ...
Det var Herrens straf for al folkets ulydighed.

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

5
... Herren har straffet [hende] for hendes mange synder ...

Jerusalem var utro mod Herren uden at tænke på følgerne.
Hun fik en frygtelig straf, og der er ingen, der trøster
hende.
„Se min elendighed!” råber hun til Herren. „Min
fjende foragter mig!”

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

9
Hun væltede sig i synd og umoral uden at se følgerne deraf
- den straf. som måtte komme. ...

... Dommen kom ned fra himlen som en fortærende ild.

Resultatet er en stadig strøm af tårer.
Der er ingen til at trøste og hjælpe mig.
Alt er håbløst, for fjenden har besejret os totalt.”

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

16
... Min Trøster er borte ...

Gud Helligånd kaldes af kristne også for Sandhedens Ånd,
Talsmanden, Hjælperen og - som her - Trøsteren.
Se evt. John 14,16-28; 16,5-33

I Åb. 2,5 nævnes en menighed, hvor Gud til dem siger
(dersom de ikke omvender sig), at Han vil flytte lysestagen
fra dens plads, og dette kan godt være et billede på Gud
Helligånd.

17
Selv om byen beder om nåde, er der ingen trøst at hente.
Det var Herren, der befalede nabofolkene at gå imod Israel.
De ser nu på Jerusalem som det værste skidt.

18
„Trods mine lidelser,” siger Jerusalem, „ved jeg, at
Herrens dom var retfærdig,
for vi gjorde oprør imod alle hans befalinger.
Forstå min smerte, alle I folkeslag: Mine indbyggere er
ført bort som slaver.

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Kor+10.14-22&version=BPH

1 Korinterne 10:14-22, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Hold jer væk fra al afgudsdyrkelse

Offermåltid og fællesskab

... Det, som imidlertid er problemet, er, at selvom de
[kristne] ikke kommer i forbindelse med de afguder, der ofres
til - fordi de ikke findes - så sætter det dem i forbindelse
med den dæmonverden, som står bag al afgudsdyrkelse, og hvor
den onde selv er fyrste.

Og det er en virkelighed, der ikke skal tages let på.

Derfor kan de ikke fortsætte som tidligere med at være med i
fællesskabet omkring offermåltiderne til afguderne og bilde
sig ind, at de er usårlige overfor indflydelsen fra den
åndeverden, der ligger bag.

Kommentar:

Og mens jeg sidder og læser dette, kommer jeg i tanke om min
henvendelse til Frelsens Hærs ledelse i London sent onsdag
aften og dets opfølgning ...

Subject: Access denied -
Re: Kladde 007 -
Date: Thu, 28 Mar 2019 07:45:09 +0100, GMT 06:45
21364 news:5c9c6d7b$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/gudshaerssoldater/f/21-364
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-364
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/-JQjjmqI6fs/pi_uutX7BAAJ

Og det fik mig til at indse, at jeg måtte handle IGEN (ved at
rette henvendelse til dem)

Og det har jeg så gjort nu her klokken ...

Fra: Mogens Kall
Date: fre. 29. mar. 2019 kl. CET 09.50, GMT 08:50
Subject: Fwd: Feedback from the backtrop to General Brian Peddle, HQ,
London.
To: ... (classifyed) ...; Frelsens Hær, Hovedkvarter, Danmark

Hvis tid haves sendes der et kopi af indholdet under emnet (og
link-adressen):

Re: Kladde 007 -
Date: Thu, 28 Mar 2019 07:45:09 +0100, GMT 06:45
[...]

Ordet for 2019-03-29

Et positivt, trosfyldt livssyn

".. i bøn og påkaldelse med tak."
Fil 4,6

=== citat slut ===

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

2019-03-29, Luk 22,7-30: Jeg er iblandt jer som den, der tjener

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+22.7-30&version=BPH

Lukas 22:7-30, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Forberedelsen til påskemåltidet

Påskemåltidet påbegyndes

Jesus indstifter den nye pagt

Jesus forudsiger Judasʼ forræderi

Lederskab i Guds rige

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 25 Mar 2019 08:55:30 +0100, GMT 07:55
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

15 år, autist og anbragt bag lås og slå: Psykisk syge anbringes side om
side med kriminelle
kl. 12:15
https://www.dr.dk/nyheder/indland/15-aar-autist-og-anbragt-bag-laas-og-slaa-psykisk-syge-anbringes-side-om-side-med

-

Amnesty: Trussel om advokat mod Radio24syv var en fejl
kl. 13:13
https://www.dr.dk/nyheder/indland/amnesty-trussel-om-advokat-mod-radio24syv-var-en-fejl

-

Pia K er begejstret: Folketinget gør borgerforslag permanent
kl. 15:29
https://www.dr.dk/nyheder/politik/pia-k-er-begejstret-folketinget-gor-borgerforslag-permanent

Borgerforslag gør det muligt for personer med 50.000
stemmeberettigede støtter i ryggen at få Folketinget til at
tage et emne op på lige fod med et beslutningsforslag, som et
folketingsmedlem fremsætter.

-

Nu tvinges børneforældre til skilsmissetest: Prøv testen her
kl. 19:30
https://www.dr.dk/nyheder/politik/nu-tvinges-boerneforaeldre-til-skilsmissetest-proev-testen-her

En obligatorisk halv time ved computeren skal tvinge
børneforældre til at tænke over, hvordan en skilsmisse ser ud
fra barnets perspektiv, og hvordan man kommunikerer med sin
tidligere partner.

Tiltaget er en del af en ny lov, der træder i kraft fra på
mandag, og gælder for forældre, med børn på under 18 år, som
skal skilles.

Blogger gør sit hjem til en privat babyluge: – Der sker jo ikke noget
28. mar. 2019, 22:14 ...

-

NRK:
28. mars 2019 kl. 11:39

FN slår alarm over rekordtemperaturer i verdenshavene

Pave Frans vil stoppe sexmisbrug

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Lam+2&version=BPH

Klagesangene 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds dom over Jerusalem

1
... End ikke Herrens eget tempel blev forskånet for hans
vrede.

... Herren trak sin beskyttende hånd væk, da fjenden
angreb.

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Kor+10.23-&version=BPH

1 Korinterne 10:23-33, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Begræns din egen frihed for næstens skyld
2019-03-29, CET 10:3x, GMT 09:3x:

The LORD said to Gideon, "You have too many warriors with you.
If I let all of you fight the Midianites, the Israelites will
boast to me that they saved themselves by their own strength."
Judges 7:2

-

[...]

Ordet for 2019-03-30

Giv ingen plads til frygt

"Herren er hos mig, jeg frygter ikke ..."
Sl 118,6

=== citat slut ===

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

2019-03-30, Ordsp. 21,16-31

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+21.16-31&version=BPH

Ordsprogene 21:16-31, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

16
Den, der ikke tager imod fornuft,
ender i de dødes selskab.

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 25 Mar 2019 08:55:30 +0100, GMT 07:55
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21349

FN slår alarm over rekordtemperaturer i verdenshavene

DR S122 fre 29 mar 15:02:08
29.marts dr.dk/nyheder 02:10

FN SLÅR ALARM OVER HAVTEMPERATURER
Torsdag kunne en ny rapport fra World
Meteorological Organization (WMO)
konkludere, at overfladetemperaturerne
i verdenshavene ramte et rekordhøjt
niveau i 2018, skriver AP.

Samtidig viser opgørelserne, at mængden
af kuldioxid i atmosfæren aldrig har
været højere.

FN's generalsekretær, Antonio Guterres,
kalder WMO-rapporten for "endnu en brat
opvågning" for verdens regeringer og
den globale industri.

Selv om stigningen kan lyde uanselig,
har den voldsomme konsekvenser for
globale vejrmønstre, siger WMO'
generalsekretær, Petteri Taalas.

FN slår alarm over rekordtemperaturer i verdenshavene
kl. 02:10
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/fn-slar-alarm-over-rekordtemperaturer-i-verdenshavene

-

DR S128 fre 29 mar 15:01:35
29.marts dr.dk/nyheder 14:54

PAVE FRANS VIL STOPPE SEXMISBRUG
Pave Frans har fredag udstedt et
dekret, som skal beskytte børn mod
seksuelle overgreb.

Det er rettet mod alle ansatte i
Vatikanet og pavens udsendinge.
Overgreb skal straks rapporteres.

Det er et skifte i Vatikanets politik
og skal tjene som model for katolske
kirker over hele verden.

Det er det første gang, at Vatikanet
præsenterer en stram politik for at
beskytte børn mod præsters overgreb.

Det nye dekret omfatter alt personale -
herunder gejstlige - som lever og
arbejder i Vatikanet.

Pave Frans strammer op for at stoppe sexmisbrug af børn
kl. 14:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/pave-frans-strammer-op-stoppe-sexmisbrug-af-born

-

DR S142 lør 30 mar 07:32:29
30.marts dr.dk/nyheder 06:38

DOMMER FORBYDER FEJRING AF KUP
En dommer i Brasilien forbyder landets
væbnede styrker at fejre 55-året for
det militærkup, som blev starten på to
årtier med diktatur i landet.
Beslutningen kommer efter, at den
brasilianske præsident, Jair Bolsonaro,
har beordret militæret at arrangere en
fejring af kuppet i 1964. Dommer Ivani
Silva da Luz har natten til lørdag
dansk tid afgjort, at festlighederne må
aflyses.

Han mener ikke, at kuppet er foreneligt
med den demokratiske genopbygning af
landet. Derudover påpeger han, at
officielle mindedage skal godkendes af
den brasilianske kongres. Præsidentens
planer er blevet mødt med hård kritik
og udbredte protester i Brasilien.

Brasiliansk dommer forbyder præsidentens fejring af militærkup
kl. 06:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/brasiliansk-dommer-forbyder-praesidentens-fejring-af-militaerkup

Trump og Moon skal mødes til atomtopmøde om Nordkorea
29. mar. 2019, 05:19
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-03-29-trump-og-moon-skal-modes-til-atomtopmode-om-nordkorea

-

En million går med i hidtil største demonstration i Algeriet
29. mar. 2019, 17:27
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-03-29-en-million-gar-med-i-hidtil-storste-demonstration-i-algeriet

-

Fire danske pensionsselskaber har store investeringer i atomvåben
29. mar. 2019, 22:18
http://nyheder.tv2.dk/business/2019-03-29-fire-danske-pensionsselskaber-har-store-investeringer-i-atomvaben

-

Eva Kjer iværksætter ny undersøgelse af fiskeristyrelse
30. mar. 2019, 08:18 ...

-

104 SVT Text Fredag 29 mar 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* IS-barn förlorar medborgarskap.....130
* Förbud mot symboler i Quebec.......131

* Stopp av tyska vapen till Saudi....132
* Nio ton elfenben beslagtogs........133

* Tredje brexitomröstning i dag......134
Stärkt gränsskydd i EU - får polis 135

Norges justitieminister avgår......136
Minst 25 döda i brand i Bangladesh 137

USA-senatorer: Blockera stridsflyg 138
* Notiser: Trump tar emot Moon.......148

-

131 SVT Text Fredag 29 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 29 MARS

Förbud mot religiösa symboler i Quebec

Den kanadensiska provinsen Quebec har
lagt fram ett kontroversiellt
lagförslag som förbjuder många
myndighetsanställda att bära religiösa
symboler som kors, kippa och hijab.

Lagen, som väntas träda i kraft
i juni, har redan fått hård kritik av
premiärminister Justin Trudeau.

-För mig är det otänkbart att ett
fritt samhälle ska legitimera
diskriminering utifrån religion.

Provinsregeringen står dock på sig. En
av dess ministrar säger sig vara säker
på att Quebec funnit "rätt balans".

Kommentar:

Der er altså INET farligt ved et tørklæde (hvis man herigennem
gerne vil ære afguden Allah), ligesom der heller ej er noget
farligt i at bære et kors (for herigennem at ære Jesus)!

Amen?

-

132 SVT Text Fredag 29 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 29 MARS

Stopp av tyska vapen till Saudiarabien

Tyskland förlänger sitt stopp av
vapenexport till Saudiarabien med
ytterligare sex månader.

Regeringens talesperson Steffen
Seibert säger att stoppet nu gäller
till den 30 september i år.

Enligt den tyska tidningen Deutsche
Welle var den tyska regeringen oense
i frågan.

Tyskland stoppade exporten till
Saudiarabien som en reaktion på att
journalisten Jamal Khashoggi dödades
på det saudiska konsulatet i Istanbul
den 2 oktober förra året.

-

138 SVT Text Fredag 29 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 28 MARS

USA-senatorer: Blockera stridsflyg

Fyra amerikanska senatorer har lagt
fram ett lagförslag om att blockera
överföringen av nya stridsflygplan av
typen F-35 till Turkiet.

Blockeringen är tänkt att råda till
dess USA:s regering kan garantera att
Ankara inte går vidare med sina planer
på att köpa det ryska luftvärns-
systemet S-400.

Farhågorna är att installationen av
det ryska systemet ska göra att
tekniska hemligheter kring det
hypermoderna USA-planet ska läcka ut,
skriver nyhetsbyrån Reuters.

-

148 SVT Text Fredag 29 mar 2019
VÄRLDEN I KORTHET 29 MARS

Ryssland En jordbävning med magnituden
6,1 slog till mot ögruppen Kurilerna,
norr om Japan, sent på torsdags-
kvällen. Området är glest befolkat och
det finns inga uppgifter om eventuella
skador, enligt nyhetsbyrån Reuters.

USA President Donald Trump kommer att
ta emot sin sydkoreanske kollega Moon
Jae-In vid Vita huset den 11 april. De
två ledarna ska diskutera de senaste
turerna kring Nordkorea och andra
bilaterala frågor, uppger Vita huset.

-

104 SVT Text Lördag 30 mar 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Trump stoppar Nordkorea-sanktioner 130

* Nödhjälp inleds i Venezuela........131

* Burundi börjar släppa fångar.......132

Protester mot regimen i Algeriet...133

Klagomål mot thailändska valet.....134

Ännu ett nej till brexitavtal......135
Osäkerhet i minst två veckor.......136

Terroristers hyresvärd straffas....137

-

130 SVT Text Lördag 30 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 30 MARS

Trump stoppar nya Nordkorea-sanktioner

Donald Trump stoppar nya sanktioner
mot Nordkorea, trots att USA:s
finansdepartement planerat för detta.

-De lider mycket i Nordkorea. De har
det tufft i Nordkorea, säger Trump.

Enligt flera rapporter har Nordkorea
inte avbrutit sina kärnvapen- och
robotprogram. USA:s hållning har varit
att fortsätta sätta maximal press på
Nordkorea till dess att landet
avbryter programmen, men nu stoppas
alltså skärpta sanktioner, enligt AFP.

Trump utesluter emellertid inte nya
sanktioner med Nordkorea i framtiden.

-

131 SVT Text Lördag 30 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 30 MARS

Nödhjälp inleds i Venezuela

Röda Korset förbereder sig för att
börja dela ut mat och mediciner
i krisdrabbade Venezuela, där
undernäring och sjukdomar ökar.

Samtidigt har ett kinesiskt plan
anlänt med nödhjälp. Det landade
i Caracas med bland annat
smärtstillande medel, kirurgiska
instrument och insulin.

Chefen för Internationella rödakors-
och rödahalvmånefederationen,
Francesco Rocca, säger att en del av
de förnödenheter som man räknar med
att dela ut är de amerikanska hjälp-
sändningar som stoppats vid gränsen.

-

NRK:
28. mars 2019 kl. 11:39 - 29. mars 2019 kl. 06:28, error

29. mars 2019 kl. 10.02 - 30. mars 2019 kl. 06:13, error

30. mars 2019 kl. 08:33

-

Middle Israel: How Syria lost the Golan

THE AMERICAN side of Monday’s drama is the happiest.
By Amotz Asa-El

March 29, 2019 11:53
https://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Middle-Israel-How-Syria-lost-the-Golan-585076

-

Mange marokkanske kristne lever i skjul
29. marts 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:14
Af Susanne Utzon, Korrespondent, Italien
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/mange-marokkanske-kristne-lever-i-skjul

Paven besøger Rabat i weekkenden, og det giver håb til den
kristne minoritet som diskrimineres

Israel angriber Gaza med kampvogne

Algeriets hærchef: Afsæt præsident

Russisk fusk har ramt danske skibe

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Lam+3&version=BPH

Klagesangene 3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Straf, smerte og håbløshed

Herrens trofasthed, nåde og almagt

Omvendelse og syndserkendelse

42
Oprørskhed førte os ud i store synder, som Herren var nødt
til at straffe.

[ ... ]

Bøn om hjælp og straf over fjenderne

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+6.1-15&version=BPH

Johannes 6:1-15, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Bespisningen af de 5000
2019-03-30, CET 10:3x, GMT 09:3x:

But the Pharisees and their teachers of religious law complained
bitterly to Jesus' disciples, "Why do you eat and drink with
such scum?"
Luke 5:30

-

[...]

Ordet for 2019-03-31

Om at klare vanskelige perioder

"Jeg vil prise Herren til alle tider, min mund skal altid
lovsynge ham."
Sl 34,2

=== citat slut ===

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

2019-03-31, Johannes 6:1-15

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 25 Mar 2019 08:55:30 +0100, GMT 07:55
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Iran evakuerer landsbyer før truende uvejr
kl. 20:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/iran-evakuerer-landsbyer-truende-uvejr

-

Gaza-ministerium: Fire dræbt af israelsk militær ved grænsemur
30. Mar. 2019 kl. 21:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/gaza-ministerium-fire-draebt-af-israelsk-militaer-ved-graensemur

-

DR S154 søn 31 mar 06:40:01
30.marts dr.dk/nyheder 23:06

ALGERIETS HÆRCHEF: AFSÆT PRÆSIDENT
Algeriets hærchef gentager lørdag sin
opfordring til, at præsident Abdelaziz
Bouteflika erklæres uegnet til at lede
landet.

Hærchefen, Ahmed Gaed Salah, opfordrer
samtidig unavngivne modstandere til
ikke at undergrave hæren.

Bouteflika er stærkt sygdomssvækket
efter et slagtilfælde i 2013. Han er
bundet til en kørestol og kan dårligt
tale.

Oppositionen mener, at han blot er
marionet for en magtelite, der i
realiteten leder landet.

/ritzau/

Algeriets hærchef: Præsident bør erklæres uegnet
30. Mar. 2019 kl. 23:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/algeriets-haerchef-praesident-bor-erklaeres-uegnet

-

DR S156 søn 31 mar 06:40:01
31.marts dr.dk/nyheder 06:24

RUSSISK FUSK HAR RAMT DANSKE SKIBE
Omfattende russisk manipulation med
GPS-signaler har ramt tre danske skibe
nær russiske havne i Sortehavet og
Østersøen.

Det fremgår af en større rapport lavet
af den amerikanske tænketank C4ADS.
Tænketanken har analyseret åbne
navigationsdata for mere end tusind
skibe, der har sejlet i russisk
farvand. Det skriver Berlingske.

Ifølge kortlægningen er målrettet
forfalskning af navigationssignaler
langt mere udbredt end hidtil antaget.
Det gør staters forsætlige manipulation
med navigationsdata til en stigende
trussel mod skibsfarten. Det
konkluderer forskerne bag rapporten.

Russisk fusk med GPS-signaler har ramt danske skibe
kl. 06:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-fusk-med-gps-signaler-har-ramt-danske-skibe

-

DR S157 søn 31 mar 06:40:01
31.marts dr.dk/nyheder 06:36

ISRAEL ANGRIBER GAZA MED KAMPVOGNE
Fem raketter er blevet affyret fra Gaza
mod Israel natten til i dag dansk tid.
Det oplyser den israelske hær ifølge
nyhedsbureauet AP.

Angrebet har efterfølgende fået den
israelske hær til at beskyde
tilhørssteder for Hamas-bevægelsen med
kampvogne, beretter nyhedsbureauet AFP.
Der er ingen meldinger om dræbte i
forbindelse med angrebene, oplyser den
israelske hær.

Optrapningen af angreb kommer få timer
efter en stor protestmarch i
Gazastriben langs grænsen til Israel,
hvor fire palæstinensere er blevet
dræbt.

Efter demonstration og raketangreb: Israel angriber Gaza med kampvogne
kl. 06:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-demonstration-og-raketangreb-israel-angriber-gaza-med-kampvogne

Nordkorea kalder indbrud på ambassade for terrorangreb
31. mar. 2019, 07:51
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-03-31-nordkorea-kalder-indbrud-pa-ambassade-for-terrorangreb

-

Komiker kan løbe med sejren ved Ukraines præsidentvalg
31. mar. 2019, 07:18 Opd. 31. mar. 2019, 08:00 ...

-

104 SVT Text Söndag 31 mar 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Uppstickare vann valet i Slovakien 130
* Val i Ukraina - 39 kandidader......131

* Nya attacker vid Gazaremsan........132
* Libyska rivaler på väg bli överens 133

Vicepresident överlevde attack.....134
Fem skadade i Barcelona-protester..135

Politiskt avtal i Nicaragua........136
Protester mot strömavbrott.........137

-

NRK:
30. mars 2019 kl. 08:33 - 31. mars 2019 kl. 03:09, error

31. mars 2019 kl. 09:08

-

Pope, Morocco's king, say Jerusalem must be place of peaceful coexistence

In a joint appeal, the pope and the monarch said they were
"deeply concerned for its spiritual significance and its
special vocation as a city of peace."

By REUTERS
March 31, 2019 04:27
https://www.jpost.com/International/Pope-Moroccos-king-say-Jerusalem-must-be-place-of-peaceful-coexistence-585285