最初の未読メッセージにスキップ

Kall, Mogens

未読、
2018/01/08 1:06:062018/01/08
To:
De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=16) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40016

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

News:dk.politik
Subject: 2018 uge 01 (news samlet)
Date: Mon, 1 Jan 2018 09:51:17 +0100, GMT 08:51
20284b news:5a49f689$0$723$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/rsVYv-XJhHA/MXsvF-USDgAJ

-

I dag Mandag den 8. januar 2018 (dag 8 i året) er det 1788
dage siden, at en stor asteroide samt en meteor nær havde ramt
og udslettet Psykopatistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Mon, 8 Jan 2018 07:06:02 +0100, GMT 06:06
20295 news:5a530a4c$0$725$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/IBlhxn9i_5I/f52WUvZbAAAJ
[ ... ]
> [...]

T-12

Amerikanske raketter mod russiske tanks i Ukraine

Avancerede våben til Ukraine:
Amerikanske raketter mod russiske tanks midt i Europa
07.01.2018 kl. 07:25
https://jyllands-posten.dk/protected/premium/international/ECE10176909/trumps-vaaben-kan-tippe-den-militaere-magtbalance-i-donbas

Trumps våben kan tippe den militære magtbalance i Donbas

Beslutning om at sælge avancerede våben til Kiev giver Ukraine
et vigtigt rygstød

Kommentar:

Endelig en præsident, der tør være noget andet end en vatnisse!

Sovjetunionen UD AF Afghanistan!

og ...

Psykopatistan (Russia) UD AF Ukraine og Georgien!

Længere er historien nok ikke!

-

Rygter om hemmelig, ny russisk missiltype:
Ny raketkrise i Europa kan true arven fra Gorbatjov og Reagan
07.01.2018 kl. 15:30
https://jyllands-posten.dk/protected/premium/indblik/International/ECE10177658/ny-raketkrise-i-europa-kan-true-arven-fra-gorbatjov-og-reagan

En historisk nedrustningsaftale, der har bidraget til den
militære balance gennem 30 år, kan stå for fald.

-

DR S158 man 08 jan 05:03:57
7.januar dr.dk/nyheder 16:35

IRAN FORBYDER ENGELSK I SKOLEN
Iran forbyder undervisning i det
engelske sprog i grundskolen.

Det oplyste lederen for det statsligt
undervisningsråd, Mehdi Navid-Adham,
sent lørdag på iransk tv.

Beslutningen kommer, efter at landets
åndelige leder, Ali Khamenei, har
betegnet læring af sprog i de mindre
klasser som en måde til at åbne for en
vestlig "kulturinvasion".

Mehdi Navid-Adham henviste til den
iranske lovgivning.

- Undervisning i engelsk i statslige og
ikkestatslige skoler som en del af
læseplanen er imod loven og regler.

Frygter vestlig kulturinvasion: Iran forbyder engelsk i grundskolen
07. Jan. 2018 kl. 16:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/frygter-vestlig-kulturinvasion-iran-forbyder-engelsk-i-grundskolen

Kommentar:

Sovjetunionen prøvede også at forbyde The Beatles, men folket
elskede dem no matter what! ... :-)

-

Tusinder demonstrerer mod valgresultat i Honduras
07. Jan. 2018 kl. 17:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tusinder-demonstrerer-mod-valgresultat-i-honduras

-

DR S160 man 08 jan 05:03:57
7.januar dr.dk/nyheder 20:33

18 DRÆBT I BILBOMBE I SYRIEN
Mindst 18 personer er blevet dræbt i en
eksplosion i Idlib i det nordvestlige
Syrien.

Desuden er mindst ti blevet såret.
Flere civile er blandt de ramte.Det
oplyser Det Syriske Observatorium for
Menneskerettigheder søndag.

Ifølge observatørerne var eksplosionen
rettet mod en mindre oprørsgruppes
hovedkvarter i Idlib.

Ifølge syriske aktivister var det en
bilbombe, som forårsagede eksplosionen.

Ingen har umiddelbart taget ansvaret
for bomben.

23 dræbt i bilbombe i Syrien
07. Jan. 2018 kl. 20:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/23-draebt-i-bilbombe-i-syrien

Kommentar:

Assad bruger bilbomber, da han ikke kan få nogen til at ofre
deres liv for hans sag (i form af selvmordsterrorbomber)!

Utallige libanesiske politikere, der IKKE er pro-syriske, er
således blevet myrdet! ... :-(

For øvrigt oplagte sager for Haagdomstolen, for hvis ikke den
slags onde ting bliver straffet, da ender det med, at alle bare
gør, hvad der passer dem, apropos Islamisk stat.Og det er
Jungleloven! Og Jungleloven tilbyder *IKKE* Menneskeheden nogen
overlevelse i atomalderen! Det bliver et kollektivt selvmord!

-

Ung muslimsk kvinde på flugt: Hvad skulle jeg have gjort uden det her sted?
07. Jan. 2018 kl. 22:25
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ung-muslimsk-kvinde-paa-flugt-hvad-skulle-jeg-have-gjort-uden-det-her-sted

På en hemmelig adresse på Sjælland sidder et tocifret antal
unge på flugt fra deres familier.

-

165
08:25

samt ...

Svenskere advares om krig, men det bliver ikke en annektering, siger ekspert
07. jan. 2018, 16:46
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-01-07-svenskere-advares-om-krig-men-det-bliver-ikke-en-annektering-siger-ekspert

-

Køretøjer og soldater sendes til Estland: - Vi viser, at det ikke er en
gratis omgang, siger minister
07. jan. 2018, 23:29
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-01-07-koeretoejer-og-soldater-sendes-til-estland-vi-viser-at-det-ikke-er-en-gratis

-

Sydkorea vil genforene familier på tværs af grænse mod nord
08. jan. 2018, 05:14
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-01-08-sydkorea-vil-genforene-familier-pa-tvaers-af-graense-mod-nord

-

Lægehus i Jylland nægter at udlevere medicinsk cannabis
08. jan. 2018, 07:32 ...

-

104 SVT Text Måndag 08 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Elva döda i skottlossning i Mexiko 130

* Åldersgräns efter syraattacker.....131

* Många i parlamentet ville se porr..132

* Sydkorea vill återförena familjer..133

Oroligheterna över i Iran..........134

Minst 18 döda i explosion i Syrien 135

Snökaos i Spanien - armén inkallad 136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 08 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Orkanvindar uppmätta i Norge.......137

Kina storinvesterar i Serbien......138

Nya regeringssamtal i Tyskland.....139

Bannon backar från Trump Jr-citat..140

Världen runt
Vann 4,6 miljarder på lotteri......149

-

NRK:
7. januar 2018 kl. 08:17 - 8. januar 2018 kl. 04:28, error

8. januar 2018 kl. 07:39

-

Orthodox patriarch: ‘Jewish settlers’ threat to Christian presence in
Holy Land

In opinion piece published in UK Guardian newspaper, Theophilos
III says Jewish takeover of two Old City buildings main threat
to entire Christian population

By Stuart Winer and TOI staff
7 January 2018, 7:45 pm
https://www.timesofisrael.com/orthodox-patriarch-jewish-settlers-threat-to-christian-presence-in-holy-land/

Kommentar:

Hmm ... (memory on from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=John+4.21-24&version=BPH

Johannes 4:21-24, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus svarede: „Tro mig: Den tid kommer, hvor det ikke
længere er væsentligt, hvor man tilbeder Gud—her eller i
Jerusalem.

I samaritanere tilbeder det, som I ikke kender, men vi
tilbeder det, vi kender, for frelsen udgår fra jøderne.

Men der kommer en tid, ja, den er allerede kommet, hvor de
sande tilbedere skal tilbede Faderen i ånd og sandhed. Det
er den slags tilbedere, Faderen søger.

Gud er ånd, og de, der tilbeder ham, skal tilbede i ånd og
sandhed.”

Det har altså ALDRIG været vores land, og det ér jo også
ligemeget (apropos Jesu Ord om, at det ikke længere er
væsentligt, HVOR på kloden man tilbeder Gud)!

Og det hedder erstatningsteologi, hvis man som hedningekristen
forsøger at "nupse" en bid af jødernes land!, apropos ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/supersessionism/17-623

Og hvis vi ikke skal pakke det ind i vat, så hedder det *tyveri*
på dansk (hvis man "nupser" jødernes arveret)!

Og det er ikke sikkert, at Gud Herren Jahve bryder sig om det,
fordi ...

Var det ikke *Ham*, der sagde:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Exo+20.15&version=BPH

2 Mosebog 20:15, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Du må ikke stjæle.

Så ...

(Pasmelding:)

Alle vi hedningekristne bør være *taknemmelige* for, at
jødernes Gud i det hele taget gider frelse os. Vi BURDE være
taknemmelige fremfor at kræve dit og dat (af anden mands
ejendom)!

De messianske jøder, derimod ...

Subject: Heaven-break: Message to the Bride -
Re: 2017 uge 44 (news samlet)
Date: Tue, 31 Oct 2017 09:24:05 +0100, (CET 09:24, GMT 08:24)
20083 news:ot9bv8$tlp$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/bride/20-083
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/google/20-083
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/pw8sn4nobq4/izOzU46uAwAJ

> Focus:

https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns&list=PL8WLiRY2TG0HQ3x-ry3qB_1WwUp6V_ggL

... de har faktisk *arveret* på Det Hellige Land, fordi de -
*biologisk* set - er jøder; altså Abrahams *genetiske* afkom!

-

Interrupt from ...

Operation Naughty Boy
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-naughty-boy

Counter now
T-12

-

20296

Kall, Mogens

未読、
2018/01/09 2:43:252018/01/09
To:
T-11

Merkels parti vil udvise migranter for antisemitisme

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Chr+20&version=BPH

Første Krønikebog 20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Yderligere kamp mod ammonitterne

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: okt, nov,
dec), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gen+12.1-20&version=BPH

1 Mosebog 12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Gud udvælger Abram

-

[...]

"Hvor er du fantastisk, vor Herre og Gud! Ingen i verden
kan måles med dig."

Sl 8,10 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Salme8

-

Date: Mon, 8 Jan 2018 07:06:02 +0100, GMT 06:06
[ ... ]
> [...]

T-11

Merkels parti vil udvise migranter for antisemitisme

Flere hundrede syge venter stadig på at blive reddet ud af belejret by i
Syrien
08. Jan. 2018 kl. 21:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/flere-hundrede-syge-venter-stadig-paa-blive-reddet-ud-af-belejret-i-syrien

-

DR S118 tir 09 jan 06:42:21
8.januar dr.dk/nyheder 21:46

IBUPROFEN FORSTYRRER MÆNDS HORMONER
Er du en ung mand og har taget de
smertestillede gigtpiller ibuprofen i
bare 14 dage, så kan du risikere at
skade produktionen af hormonet
testosteron.

Den populære håndkøbsmedicin kan føre
til, at unge mænds hormonbalance minder
om en 70-årigs.

Det viser et nyt dansk-fransk
forskningsprojekt ifølge en
pressemeddelelse fra Region
Hovedstaden. Ibuprofen sælges i håndkøb
under navne som Ipren, Brufen og
Ibumentin.

Ny forskning: Populært håndkøbsmedicin kan forstyrre unge mænds hormoner
08. Jan. 2018 kl. 21:46
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ny-forskning-populaert-haandkoebsmedicin-kan-forstyrre-unge-maends-hormoner

-

DR S121 tir 09 jan 06:42:21
9.januar dr.dk/nyheder 06:23

NORDKOREA OG SYDKOREA MØDES
Nordkorea og Sydkorea har i nat dansk
tid tid holdt møde i grænsebyen
Panmunjom, og det er første gang siden
2015, at de to lande mødes til
officielle samtaler.

Ifølge det sydkoreanske nyhedsbureau
Yonhap vil Nordkorea sende en delega-
tion til vinter-OL i den sydkoreanske
by Pyeongchang i næste måned.

Ved mødet har Sydkorea også foreslået,
at familier, som er blevet adskilt
under konflikten mellem Nordkorea og
Sydkorea, kan blive genforenet i næste
måned, skriver Reuters.

Panmunjom ligger i den demilitariserede
zone mellem nabolandene.

Et sjældent møde: Nordkorea sender delegation til vinter-OL
kl. 06:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/et-sjaeldent-moede-nordkorea-sender-delegation-til-vinter-ol

-

122
07:49

samt ...

Danmark fik historisk meget regn i 2017 - se hvor meget din kommune fik
08. jan. 2018, 18:22
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-01-08-danmark-fik-historisk-meget-regn-i-2017-se-hvor-meget-din-kommune-fik

Kommentar:

Knap så populært er det at spørge:

Hvis grundvandet står så højt, HVORFOR skal vi så betale en
MEGET HØJ vandafgift (som om, grundvandet var en *mangelvare*)?

-

Nu mødes Nord- og Sydkorea, men en strid om et træ beskriver den spinkle
fred
08. jan. 2018, 19:50
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-01-08-nu-moedes-nord-og-sydkorea-men-en-strid-om-et-trae-beskriver-den-spinkle-fred

-

Test dig selv: Er du til flere kærester på én gang?
09. jan. 2018, 08:23 ...

-

104 SVT Text Tisdag 09 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Nordkorea ska delta i vinter-OS....130
* Oljekupp tros vara insiderjobb.....131

* Syrien: Israel har beskjutit oss...132
* Iran och EU i samtal om kärnavtal..133

* Fransk åklagare utreder Apple......134
Man dödad i tunisiska protester....135

Egypten väljer president i mars....136
Nya namn i Theresa Mays regering...137

Naturkatastrofer dyrt för USA......138
USA massutvisar salvadoraner.......139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 09 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Brand i Trump Tower - två skadade..140
Rohani: Protesterna även politiska 141

Jordanien har avvärjt IS-attacker..142
Man dömd för fängelsemord i Norge..143

AFD-politiker varnas efter påhopp..144

Världen runt
* Många midnattsbröllop i Australien 149

-

NRK:
8. januar 2018 kl. 07:39 - 9. januar 2018 kl. 06:44, error

9. januar 2018 kl. 07:40
Snø i Sahara
https://www.nrk.no/nyheter/1.13857505

Innbyggerne i byen Ain Sefra i det nordlige Algerie våknet
søndag til uvanlig kaldt vær og et tynt lag med snø på
sanddynene i Sahara. Snøen smeltet riktignok utpå dagen da
temperaturene steg.

-

9. januar 2018 kl. 08:14

-

Merkels parti vil udvise migranter for antisemitisme
Af Anders Hjorth Vindum 08. January 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/merkels-parti-vil-udvise-migranter-for-antisemitisme

Tysklands konservative parti CDU (Kristeligt-Demokratiske
Union) vil ifølge Die Welt forsøge at vedtage en ny lov, der
”tager antisemitisme mere seriøst”.

Kommentar:

Det er faktisk en genial ide!

Fordi det tvinger folk til at reflektere over, hvad det i
grunden er, de involverer sig i (på godt og ondt)!

Og HVORFOR skal vi som nation give husly til *dæmoniske*
kræfter?

-

Germany reprimands Iran for spying on pro-Israel groups

By Benjamin Weinthal
January 9, 2018 07:35
http://www.jpost.com/Middle-East/Iran-News/Germany-reprimands-Iran-for-spying-on-pro-Israel-groups-533206

A Berlin court sentenced Pakistani citizen Syed-Naqfi in March
to four years and three months in prison for working for Iran’s
intelligence service to spy “against Germany and another NATO
member"

-

[...]

20297

Kall, Mogens

未読、
2018/01/10 4:12:432018/01/10
To:
File 20.298 ...
Found decade-markør + 1656
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-298
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/10-100-1000/20-298
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/markpointer-144/20-298
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/markpointer-errors/20-298

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Chr+21&version=BPH

Første Krønikebog 21, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Davids mønstring af hæren

3
Men Joab svarede: „Gud give, at din hær må vokse til 100
gange af, hvad den er nu. ...

[ ... ]

5
... I hele Israel var der 1.100.000 mand, heraf 470.000 i
Juda.

[ ... ]

12
„Vælger du tre år ...? Eller tre måneder ...? Eller tre
dage, ...

[ ... ]

14
... og 70.000 mænd

[ ... ]

18
..., og hans fire sønner

[ ... ]

25
Så betalte David Ornan 600 guldstykker ..., og Herren
svarede ved at sende ild fra himlen, ...

Kommentar:

Tallet 600 *genkender* vi STRAKS, idet himlen er opmålt udfra
denne enhed (modsat os jordboere, der bruger tallet 360 til at
definere opmålingen af himlen).

Og markøren 'Ild fra himlen' nævnes ved samme lejlighed!

Hmm ... (memory on from) ...

News:dk.politik
Subject: Found the "'fingerprints" of The Periodic Systems
(18 and 61) at 2. Chr. 18 + 7,1 (Galactic latitude?) -
Re: 2018 uge 01 (news samlet)
Date: Sun, 7 Jan 2018 08:06:55 +0100, GMT 07:06
20292 news:5a51c713$0$726$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-292
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/rsVYv-XJhHA/W8kmyLQQAAAJ

> At nogle tal (tallet 100 og 7.000) springes over KUNNE skyldes,
> at tallet 7,1 skal bruges til.
>
> Det minder jo ikke så lidt om tallet 8; altså den galaktiske
> breddegrad på den formodede hjemstjerne til ET ...

samt ...

Subject: Found the galactic position of Cygnus A at 2 Sam 10 -
Re: 2017 uge 42 (news samlet)
Date: Fri, 20 Oct 2017 10:12:37 +0200, (CET 10:12, GMT 08:12)
20034 news:oscb5n$22a$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-034
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/a4svauutAp8/YZovNZEsAwAJ

> [...]
>
> 2 Samuel 10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
>
> Davids sejr over ammonitterne og aramæerne
>
> 6
> ... 20.000 ..., 1000 ... 12.000 ...
>
> [ ... ]
>
> 18
> ... 700[a] ... 40.000 ...
>

> Footnotes:

> 10,18 Der skulle nok have stået 7000, jf. 1.Krøn. 19,18.
>

> Kommentar:
>
> Hmm ...
>
> Tallet 700 er markeret *ekstraordinært*, hvorved et såkaldt
> *skjult* 10-tal dukker op "mellem linierne"!

Vi kan derfor nu tillade os at antage, at tallet 70.000
ligeledes skal bruges til selvsamme formål (at angive den
galaktiske breddegrad på ET Hjemstjerne).

Der-ud-over er der i dagens tekst en ny type markør:

12
„Vælger du tre år ...? Eller tre måneder ...? Eller tre
dage, ...

Og den er beslægtet med ...

> ... 700[a] ... 40.000 ...
>

> Footnotes:

> 10,18 Der skulle nok have stået 7000, jf. 1.Krøn. 19,18.

Altså hvor *forskellen* på fx. en dekade markeres!

Dette markørsystem er blevet anvendt til at angive 1,44 udfra
Salme 144. Se ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/markpointer-144

Date: Mon, 8 Jan 2018 07:06:02 +0100, GMT 06:06
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

T-10

-

Lektor efter koreansk topmøde: Guld til Sydkorea, Trump er sidst -
indtil videre
kl. 13:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/lektor-efter-koreansk-topmoede-guld-til-sydkorea-trump-er-sidst-indtil-videre

-

DR S132 tir 09 jan 17:19:10
9.januar dr.dk/nyheder 13:57

NORD- OG SYDKOREA VIL FORHANDLE
Nattens møde mellem Nord- og Sydkorea
var det første siden 2015, hvor de
diplomatiske forbindelser mellem de to
nabolande blev lagt på is. Men det
bliver ikke det sidste i denne omgang,
lyder det nu i en fælles erklæring fra
de to lande.

Ifølge nyhedsbureauet Reuters vil de to
lande holde flere møder for at forbedre
deres interne forhold og mindske de
militære spændinger, der lige nu præger
den koreanske halvø.

De er samtidig blevet enige om at løse
deres fælles problemer gennem dialog og
forhandlinger, lyder det i erklæringen.

Nord- og Sydkorea efter møde: Vi fortsætter snakken
kl. 13:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nord-og-sydkorea-efter-moede-vi-fortsaetter-snakken

-

Splittet mellem Nord - og Sydkorea: Genforeningssnak giver håb til mere
end 60.000 familier
kl. 17:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/splittet-mellem-nord-og-sydkorea-genforeningssnak-giver-haab-til-mere-end-60000

-

DR S136 tir 09 jan 17:19:10
9.januar dr.dk/nyheder 17:13

USA: OL KAN ÅBNE NORDKOREA
Den nordkoreanske regering har i dag
besluttet at sende atleter afsted til
det kommende Vinter-OL i Sydkorea. Det
sker efter det første møde med
sydkoreanske diplomater i to år.

Og netop den beslutning kan være med
til at åbne Nordkorea over for resten
af verden, lyder vurderingen nu fra den
amerikanske regering.

- Ved at Nordkorea deltager, får
regimet en mulighed for at se værdien i
at afslutte sin internationale
isolation ved at skaffe sig af med sine
kernevåben, siger en talsperson fra Det
Hvide Hus ifølge nyhedsbureauet
Reuters.

USA: Vinter-OL kan blive en øjenåbner for Nordkorea
kl. 17:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-vinter-ol-kan-blive-en-oejenaabner-nordkorea

-

DR S137 tir 09 jan 17:19:11
9.januar dr.dk/nyheder 17:14

BORNHOLM KAN SPILLE ROLLE I ANGREB
Hvis de sikkerhedspolitiske spændinger
i Østersøen udvikler sig til
krigshandlinger, kan Bornholm få en
vigtig rolle. Det vurderer Jørgen
Staun, der er sikkerhedspolitisk
ekspert.

Hvis det kommer til konflikt mellem
NATO og Rusland, har Jørgen Staun svært
ved at se, hvordan Danmark skulle kunne
holde sig ude af konflikten. Og her kan
i særdeleshed Bornholm få en rolle,
siger Jørgen Staun. Han nævner, at
Danmark i en tænkt konflikt mellem NATO
og Rusland kan få en rolle som et
samleområde, hvor materiale og tropper
samles, før de sendes videre. Det kunne
eksempelvis være på Bornholm.

Ekspert: Bornholm kan spille en rolle i russisk angreb
kl. 17:14
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/bornholm/ekspert-bornholm-kan-spille-en-rolle-i-russisk-angreb

-

137
18:15

samt ...

Esbern Snare er stævnet ud med tung materiel: - Et meget stærkt signal
til russerne
09. jan. 2018, 16:26
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-01-09-esbern-snare-er-staevnet-ud-med-tung-materiel-et-meget-staerkt-signal-til

-

Chokeret husejer fandt en lastbil i sit soveværelse
09. jan. 2018, 18:11 ...

-

NRK:
9. januar 2018 kl. 08:14

-

[...]

2018/01/10 6:01:042018/01/10
To:
File 20.299 ...
Breaking news (main-program + ET-footsteps):
Found *external* "stenkast" 2018-01-08 (=> 1. Chr. 18, 19 + 21)
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-299
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2018-01-08

-

Date: Mon, 8 Jan 2018 07:06:02 +0100, GMT 06:06
[ ... ]
> [...]

T-10

Breaking news (main-program + ET-footsteps):
Found *external* "stenkast" 2018-01-08 (=> 1. Chr. 18, 19 + 21)

Professor: Vinter-OL kan skabe tøbrud mellem Nord- og Sydkorea
09. Jan. 2018 kl. 19:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/professor-vinter-ol-kan-skabe-toebrud-mellem-nord-og-sydkorea

Kommentar:

Erfaringsmæssig set har psykopater det bare med at køre i samme
pladerille, og det kan verden nok ikke affinde sig med pga.
Auschwitz-risikoen und so weiter!

Den pragnatiske tilgang til tingene er - med andre ord - yt,
HVIS vi altså vil overleve atomalderen!

Vi bliver nødt til mere målrettet at modarbejde de ondes
*terrorisering*, apropos ...

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=ecc+8%3A11&version=BPH
>
> Slås der ikke ned på forbryderen STRAKS,
> er det en indirekte opfordring til at
> følge hans eksempel.
>
> (Præd. 8,11)

Det er faktisk dérfor, at verden ser ud som den gør, fordi man i
al, al for lang tid har ladet det stå til med eftergivenheds- og
vatnisse-politikken! ... :-(

Det er jo et *eldorado* for kriminelle!

Og det bli'r vor alles død, hvis det får lov til at fortsætte!

-

Iran opjusterer antallet af anholdelser efter demonstrationer
09. Jan. 2018 kl. 21:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/iran-opjusterer-antallet-af-anholdelser-efter-demonstrationer

-

Sydkoreas præsident vil mødes med Kim Jong-un
kl. 06:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/sydkoreas-praesident-vil-moedes-med-kim-jong-un

-

Danske soldater rejser i dag til Estland for at holde Putins tropper væk
kl. 06:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/danske-soldater-rejser-i-dag-til-estland-holde-putins-tropper-vaek

-

138
10:01

samt ...

Kvinder ER det stærkeste køn – og her er beviset
10. jan. 2018, 09:56
http://nyheder.tv2.dk/2018-01-10-kvinder-er-det-staerkeste-koen-og-her-er-beviset

Kvinder lever generelt længere end mænd. Det nye er, at kvinder
også lever længere under voldsomme levekår. Årsagen er
biologisk, mener forsker.

Kommentar:

Generelt set kan man sige, at ...

Kvinder har 2 X-kromosomer, mens manden kun har 1.

Og det kommer så til at betyde, at når/hvis et gen på dette
kromosom af en-eller-anden grund bliver defekt, da har kvinden
et i *reserve*, og kan derfor FORTSÆTTE, mens manden pga.
defekten bliver oftere syg og dør eventuelt af sygdommen!

-

Sagsbehandler blev truet med knivstik og brand på rådhus
10. jan. 2018, 10:41 ...

-

104 SVT Text Onsdag 10 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Bakslag för Trumps beslut om Daca..130

Bannon lämnar Breitbart News.......131

* 13 döda i jordskred i Kalifornien..132

* 90 migranter saknas på Medelhavet..133

* Moon överger ej nedrustningsmålet..134

* Separatister väljer Puigdemont.....135

Ecuador vill ha hjälp med Assange..136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 10 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Pressad Zuma utreder korruption....137

Skidturister fast i Alperna........138

Nigeria: 80-tal döda i våldsbrott..139

* Notiser: Skalv i Karibiska havet...148

Världen runt
Ledsna valpögon lockar till köp....149

-

NRK:
9. januar 2018 kl. 08:14 - 10. januar 2018 kl. 09:43, error

10. januar 2018 kl. 10:53

-

Interrupt from ...

Date: Sun, 7 Jan 2018 08:06:55 +0100, GMT 07:06
> Spørgsmålet er derfor, OM vi har fået en tilsvarende *extern*
> afbrydelse (interrupt) ?
>
> Input searchstring from ...
> http://www.stjerneskud.info/fireball/trig_jumi.html
>
> INTET indrapporteret på nuværende tidspunkt
> 2017-01-07, CET 08:04, GMT 07:04

News:

http://www.stjerneskud.info/fireball/trig_jumi.html

Oversigt over observationer I kronologisk orden.

Dato_________Tid___...__Kommentar
2018-01-08 06:16:39 Quadrantide
2017-12-16 03:00:20 -

Hmm ...

Delta =

2017-01-07, CET 08:04
2018-01-08, CET 06:16:39

22t 12m 39s = 0,925451389 døgn = 555,271 / 600 = -45

Hmm ... (?)

Var der noget i andagtsteksten fra den 8. januar, som er blevet
overset?

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Chr+19&version=DN1933

Første Krønikebog 19, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

6
... 1000 Talenter Sølv ...

7
og de lejede 32000 Vogne ...

[ ... ]

18
... 7.000 Stridsheste og 40.000 Mand ...

Hmm ...

+ 1.000
+32.000
=33.000

+ 1.000
+32.000
+ 7.000
=40.000

+ 1.000
+32.000
+ 7.000
+40.000
=80.000

Der er lidt symetri i tallene (40, 40), ligesom der er symetri
i tallene, der bliver brugt til at definere galaktisk breddegrad
(150 enheder op mod Nordpolen, og 150 enheder ned mod Sydpolen)

I så fald er 7.000 tallet påfaldende (apropos den galaktiske
breddegrad på 7-8000 enheder i et 600.000 talsystem)

Og undersøger vi Salme 40, da konstaterer vi, at ... (input
memory from) ...

Date: Sun, 7 Jan 2018 08:06:55 +0100, GMT 07:06
... tallet 7,1 (ud af 600) nok er den galaktiske breddegrad!

Hmm ...

Tilbage står nu at undersøge, HVORFOR de kastede stenen på
nøjagtig dét tidspunkt:

2018-01-08 06:16:39 Quadrantide

Umiddelbart kan jeg KUN komme i tanke om følgende:

Subject: Found decade-markør + 1656 -
Re: 2018 uge 02 (news samlet)
Date: Wed, 10 Jan 2018 10:12:34 +0100, GMT 09:12
20298 news:5a55d908$0$724$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/IBlhxn9i_5I/QWA8-AW2AAAJ
Tallet 6 og 16 "tittet" jo frem!

Vedkommende, der kastede stenen for 2 dage siden, havde - med
andre ord - *kendskab* til dagens tekst; eller rettere sagt:
DEKRYPTERINGEN af dagens tekst (fra 1. krøn 21)!

Hmm ...

Tillad mig at *erindre* dig om, ET, at ...
NEXT You out there in space! ... :-)

-

20299

Kall, Mogens

未読、
2018/01/10 6:23:382018/01/10
To:
File 20.300 ...
20.300 Heaven-Break - Re: Breaking news (main-program + ET-footsteps):
Found *external* "stenkast" 2018-01-08 (=> 1. Chr. 18, 19 + 21)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/f/20-300

-

Den 10-01-2018 kl. 12:00 skrev Kall, Mogens:

Subject: Breaking news (main-program + ET-footsteps):
Date: Wed, 10 Jan 2018 12:00:57 +0100, GMT 11:00
20299 news:5a55f26e$0$734$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-xxx/20-299
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2018-01-08
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/IBlhxn9i_5I/whv4ye-7AAAJ
Hmm ...

> 2018-01-08 06:16:39

39 ?

Compare with ...

> Og undersøger vi Salme 40, da konstaterer vi, at tallet 70
> "titter" frem.
[ ... ]
> [...]
> = 150
>
> Og wupti fremkommer de føromtalte 150 enheder. Og dét kan jo
> IKKE være noget såkaldt tilfældighed! ... :-)

+40
-39
= 1 sekund

Skuddene ude fra Rummet kan muligvis *præciseres* helt
ned til blot 1 sekunds nøjagtighed, apropos ...

Date: Mon, 8 Jan 2018 07:06:02 +0100, GMT 06:06
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

New Update:

News:dk.test
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: 20.200 - 20.299 -
Re: Informationfile de la Mogens Kall
(including UFO-indicators), file 08867
Date: Wed, 10 Jan 2018 17:31:26 +0100, GMT 16:31
20301 news:5a563fe1$0$735$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/glpvX1A_hBg/XhbKyI7ADgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/xDD43pT0ddM/pHqrpduNCgAJ
[...]

DR S146 ons 10 jan 15:02:17
10.januar dr.dk/nyheder 06:46

DANSKE SOLDATER TIL ESTLAND I DAG
200 danske soldater tager i denne uge
til Estland.

De fleste rejser i dag, og missionens
primære formål er at vise solidaritet
med de baltiske Nato-lande, der grænser
op til Rusland, og som er ængstelige
for den store nabo.

Beslutningen om at indsætte en Nato-
styrke blev taget efter Ruslands
annektering af den ukrainske halvø Krim
og landets aktive rolle i krigen i
Østukraine.

Missionen begyndte i 2017, og i alt
cirka 4.000 Nato-soldater udgør
fortropperne i de baltiske lande samt
Polen.

[...]

ANALYSE Danske soldater skal være 200 snubletråde for russerne
kl. 11:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/analyse-danske-soldater-skal-vaere-200-snubletraade-russerne

-

KORT Her er danske soldater udstationeret
kl. 11:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kort-her-er-danske-soldater-udstationeret

-

DR S145 ons 10 jan 15:02:17
10.januar dr.dk/nyheder 11:05

200 ARRESTERET I TUNESIEN
Mere end 200 personer er blevet
arresteret, og flere er såret under
demonstrationer i Tunesien mod landets
regering.

Der oplyser Tunesiens
indenrigsministerium onsdag, efter der
har været uroligheder to aftener i
træk.

Ministeriets talsmand Khalifa Chibani
siger til en lokal radiostation, at 49
politibetjente er såret under
urolighederne, og at 206
"ballademagere" er blevet arresteret.

Han oplyser, at flere bygninger er
ødelagt, herunder flere supermarkeder i
Tunesiens forstæder.

Protester i Tunesien: 200 demonstranter er anholdt
kl. 11:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/protester-i-tunesien-200-demonstranter-er-anholdt

-

VIDEO Danske soldater på vej til Estland: Lettere at forklare familien,
når vi ikke skal i kamp
kl. 12:07
https://www.dr.dk/nyheder/indland/video-danske-soldater-paa-vej-til-estland-lettere-forklare-familien-naar-vi-ikke

-

Danske soldater i Estland skal holde igen med Facebook: Risikerer
overvågning og aflytning
kl. 15:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/danske-soldater-i-estland-skal-holde-igen-med-facebook-risikerer-overvaagning-og

-

DR S159 ons 10 jan 16:19:27
10.januar dr.dk/nyheder 16:00

MØRKT 2017 FOR KRISTNE MINDRETAL
Over 215 millioner af verdens kristne
praktiserer i dag deres tro med livet
som indsats.

Det viser en ny årsrapport fra
organisationen Åbne Døre (på engelsk
Open Doors, red.), der kortlægger
forfølgelse af og vold mod kristne.

Rapporten er blevet offentliggjort på
Christiansborg tidligere i dag under
deltagelse af blandt andre
udviklingsminister Ulla Tørnes.

Rapporten viser, at kristne mindretal
især er udsat for forfølgelse i Afrika,
Mellemøsten og Asien.

Ny rapport: 2017 var et mørkt år for kristne mindretal
kl. 16:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ny-rapport-2017-var-et-moerkt-aar-kristne-mindretal

-

159
16:22

samt ...

BLOG: Vi sikrer lavere skat – men skridt for skridt
10. jan. 2018, 17:09 ...

-

NRK:
10. januar 2018 kl. 10:53

-

Interrupt from ...
-

20302

Kall, Mogens

未読、
2018/01/11 1:58:012018/01/11
To:
T-9

North Korea Tops 2018 Open Doors World Watch List; Islamic Extremism
Expands at Alarming Rate

Danske soldater udsendes: Nato-styrke ikke stor nok til at forsvare Baltikum

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Chr+22&version=BPH

Første Krønikebog 22, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

David gør klar til, at et tempel kan bygges

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: okt, nov,
dec), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gen+16.1-16&version=BPH

1 Mosebog 16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Menneskelig problemløsning

-

[...]

"Gud har ikke givet os en frygtsom ånd, der gør os modløse,
men en ånd, der giver os kraft, kærlighed og sund fornuft."

2. Tim. 1,17(læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/2.%20Timoteus1

-

Date: Mon, 8 Jan 2018 07:06:02 +0100, GMT 06:06
[ ... ]

Date: Wed, 10 Jan 2018 17:31:26 +0100, GMT 16:31
[...]

10. Jan. 2018 kl. 18:15
https://www.dr.dk/nyheder/indland/danske-soldater-udsendes-nato-styrke-ikke-stor-nok-til-forsvare-baltikum

-

167
07:36

samt ...

Trump åbner for forhandling med Nordkorea
10. jan. 2018, 20:41
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-01-10-trump-aabner-for-forhandling-med-nordkorea

-

Mord på 7-årig pige har udløst massive protester i Pakistan
11. jan. 2018, 07:37 ...

-

104 SVT Text Torsdag 11 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Assange ska ha fått medborgarskap..130

Enad front för ny migrationspolicy 131

Stort juvelrån på hotell i Paris...132

* Minst 17 döda efter jordskred......133

* Politiker dödad i Venezuela........134

* Polen avslår lättare abortlagar....135

* Sydkorea kan förbjuda kryptovaluta 136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 11 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Norsk politiker i porrskandal......137

Ryss misstänkt för över 80 mord....138

Hummer måste bedövas innan kokning 139

Colombia avbryter gerillasamtal....140

Trump öppen för Nordkorea-samtal...141

-

134 SVT Text Torsdag 11 jan 2018
UTRIKES PUBLICERAD 11 JANUARI

Politiker dödad i Venezuela

En medlem i Venezuelas regerings-
trogna konstituerande församling har
skjutits till döds av okända
gärningsmän.

Tomas Lucena, representant för del-
staten Trujillo, färdades i en bil med
sin fru i staden Veelra när en motor-
cyklist körde upp bredvid och sköt
flera gånger. Lucena avled senare på
sjukhus.

"Inget kommer att stoppa den lag-
stiftande församlingen och dess
försvar för Venezuela", twittrade
församlingens ordförande Delcy
Rodriguez.

-

138 SVT Text Torsdag 11 jan 2018
UTRIKES PUBLICERAD 10 JANUARI

Ryss misstänkt för över 80 mord

Den ryske ex-polisen Mikhail Popkov är
redan dömd till livstids fängelse för
att ha mördat och våldtagit 22 kvinnor
och försökt mörda ytterligare två. Nu
har Popkov, i ryska medier kallad
Varulven, ställts inför rätta för
ytterligare 59 mord.

Den nu 53-årige Popkov har beskrivit
sig själv som en "städare" som ville
"rensa" sin hemstad Angarsk, nära
Irkutsk, på prostituerade.

De mord han redan dömts för begicks
1994-2000 och satte skräck i staden.
Popkov greps 2012 efter bland annat
dna-tester.

-

NRK:
10. januar 2018 kl. 10:53 - 11. januar 2018 kl. 02:27, error

11. januar 2018 kl. 07:25

-

35-årig bosætter og far til seks dræbt af skud fra modkørende bilist
Af Anders Hjorth Vindum 10. January 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/35-aarig-bosaetter-og-far-til-seks-draebt-af-skud-fra-modkoerende-bilist

Et forfærdeligt terrorangreb har kostet en ung familiefar livet.
"Der mangler sikkerhed," lyder det fra bosættere

-

North Korea Tops 2018 Open Doors World Watch List; Islamic Extremism
Expands at Alarming Rate
Publication date: January 10, 2018
https://www.christianheadlines.com/news/north-korea-tops-2018-open-doors-world-watch-list-islamic-extremism-expands-at-alarming-rate.html

View the Complete 2018 Open Doors World Watch List.
http://demoss.com/uploads/general/OD_WWL_2018.pdf
https://www.opendoorsusa.org/christian-persecution/world-watch-list/?display=list

-

[...]

20303

Kall, Mogens

未読、
2018/01/12 3:37:102018/01/12
To:
T-8

File 20.304 ...
ET: Psykopatus-Putin har uskyldiges blod på hænderne!
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/20-304

Other news:

USA's finansminister: Nye sanktioner mod Iran på vej

Russiske jagere tæt på grænsen

-

Dagens sætning:

En af de stærkeste våben, vi kristne har, er at kalde
tingene ved deres rette navn, apropos Jesus siger:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=John14.6&version=BPH

"Jeg er ... *Sandheden*"
(John 14,6)

Dette stærke våben indgår da også i vor udrustning:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ef+6.10-20&version=BPH

Efeserne 6:10-20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Den kristnes kamp og udrustning

17
Tag frelsens hjelm på og forsvar jer med Åndens sværd, som
er Guds ord.

Bemærk at det her er *Guds Ord*, der virker! Guds Ord er jo
Sandheden (for en kristen, hvad angår troslære)

Så NÅR du talet Guds Ord (*Sandheden*), da sker der noget
*guddommeligt*, ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=He+4.12&version=DN1933

Hebræerne 4:12, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Thi Guds Ord er levende og kraftigt og skarpere end noget
tveægget Sværd og trænger igennem, indtil det deler Sjæl og
Ånd, Ledemod såvel som Marv, og dømmer over Hjertets Tanker
og Råd.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Chr+23&version=BPH

Første Krønikebog 23, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Levitternes opgaver

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: okt, nov,
dec), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gen+17.1-14&version=BPH

1 Mosebog 17:1-14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Pagten med Abraham

-

[...]

"Han var til før alt andet, og alt eksisterer i kraft af
ham."

Kol 1,17 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Kolossenserne1

-

Date: Mon, 8 Jan 2018 07:06:02 +0100, GMT 06:06
[ ... ]

Date: Wed, 10 Jan 2018 17:31:26 +0100, GMT 16:31
T-8

ET: Psykopatus-Putin har uskyldiges blod på hænderne!

USA's finansminister: Nye sanktioner mod Iran på vej

Russiske jagere tæt på grænsen

-

Danmark betaler 180 millioner for at rydde op efter USA's militær i Grønland
kl. 13:01
https://www.dr.dk/nyheder/indland/danmark-betaler-180-millioner-rydde-op-efter-usas-militaer-i-groenland

-

Forskere kæmper mod sejlivede myter om månelandinger og kulørte rumvæsner
11. Jan. 2018 kl. 20:31
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/forskere-kaemper-mod-sejlivede-myter-om-maanelandinger-og-kuloerte

-

DR S122 fre 12 jan 08:42:17
12.januar dr.dk/nyheder 05:51

RUSSISKE JAGERE TÆT PÅ GRÆNSEN
Flere russiske militærfly flyver nær
Danmark.

Ifølge Berlingske viser nye tal fra
Forsvaret, at danske F-16-fly gik på
vingerne 37 gange i 2017 som del af
bevogtningen af dansk luftrum.

Det er næsten dobbelt så ofte som året
før, da tallet var 20. Dermed er
antallet af afvisninger tilbage på det
usædvanligt høje niveau fra årene
omkring 2014 og 2015.

Tallene viser, at Rusland igen
optrapper sin militære aktivitet i
Østersøen, vurderer forsvarsminister
Claus Hjort Frederiksen (V).

Danske jagere må på vingerne: Flere russiske kampfly tæt på grænsen
kl. 05:51
https://www.dr.dk/nyheder/indland/danske-jagere-ma-pa-vingerne-flere-russiske-kampfly-taet-pa-graensen

-

USA's finansminister: Nye sanktioner mod Iran på vej
kl. 07:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usas-finansminister-nye-sanktioner-mod-iran-paa-vej

-

129
08:49

samt ...

Nyt gadenavn i USA vækker russisk vrede
11. jan. 2018, 08:13
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-01-11-nyt-gadenavn-i-usa-vaekker-russisk-vrede

Blomster til minde om den dræbte oppositionspolitiker Boris
Nemtsov i Moskva. Nu får han en plads opkaldt efter sig i USA.

-

Gådefuldt signal fra det ydre rum 'kommer fra et 10 kilometer bredt objekt'
11. jan. 2018, 23:51
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-01-11-gaadefuldt-signal-fra-det-ydre-rum-kommer-fra-et-10-kilometer-bredt-objekt

I årevis har radiosignalet 'FRB 121102' været kilde til
spekulationer om liv i universet. Nu er forskerne kommet et
skridt nærmere på at finde kilden.

Et mystisk radiosignal fra rummet, der ikke har kunnet
forklares af astronomerne i årevis, er netop blevet endnu mere
ekstremt.

-

Mistanke vokser: Gruppe kan stå bag 27 hjemmerøverier
12. jan. 2018, 09:15 ...

-

104 SVT Text Fredag 12 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Trump: Stoppa folk från skitländer 130
* Ilskna reaktioner efter uttalandet 131

* Trump väntas behålla Iranavtalet...132

* Nya samtal om Venezuelas framtid...133

* "Genombrott i tyska samtal"........134

* Turkisk minister läxar upp domstol 135

* 264 migranter räddade från båt.....136

Bytet hittat efter lyxrån i Paris..137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 12 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Källor: Bannon hörs av USA-utskott 138

"Assange får nytt medborgarskap"...139

Putin: Ta Kim Jong-Un på allvar....140

Kraftigt jordskalv i Burma.........141

Ukrainska soldater dödade i öst....142

Ungerskt val i början av april.....143

-

133 SVT Text Fredag 12 jan 2018
UTRIKES PUBLICERAD 12 JANUARI

Nya samtal om Venezuelas framtid

En tredje omgång samtal har inletts
mellan den venezuelanska regeringen
och landets opposition.

Målet är att hitta lösningar för att
få bukt med landets långvariga kris
före presidentvalet i år.

Stämningen var spänd när samtalen
inleddes, då president Nicolas Maduro
hotat att förbjuda viktiga
oppositionspartier från att vara med
i valet.

Oppositionen svarade med att hota med
att återuppta protesterna som kostade
minst 125 människor livet förra året.

-

140 SVT Text Fredag 12 jan 2018
UTRIKES PUBLICERAD 11 JANUARI

Putin: Ta Kim Jong-Un på allvar

Nordkoreas diktator har med sin
hantering av kärnvapenprov och robot-
tester visat att han blivit en ledare
att verkligen ta på allvar, anser
Rysslands president Vladimir Putin.

-Jag tycker att herr Kim Jong-Un
uppenbart vann den här ronden. Han har
fullbordat sin strategiska uppgift,
sade Putin i rysk tv på torsdagen.

Ryssland har i FN röstat för nya sank-
tioner mot Pyongyang, och samtidigt
manat de västliga länderna till åter-
hållsamhet och att öppna för dialog.
Putin sade vidare att Nordkorealedaren
är en "slug och mogen politiker".

Kommentar:

Det viser jo bare psykopaten Putins tankegang i en nøddeskal:
Pragmatisme, hvor der skal ses igennem fingre med alt, herunder
det nordkoreanske *Holocaust*!

Og følger vi dén kurs, er der stor sandsynlighed for, at vi alle
havner i (Atom)Afgrunden, hvorfra INGEN vender tilbage!

Så ...

Nej! De onde SKAL *straffes*. Færdig basta!

Og lad os starte med Putin himself, apropos ...

[...]
der sagde:
(2018-01-12, Friday, day no 012, CET 09:29, GMT 08:29)
- "Blod på hænderne!"

Og dermed *strafSKYLDIG*, apropos ...
T-8

-

142 SVT Text Fredag 12 jan 2018
UTRIKES PUBLICERAD 11 JANUARI

Ukrainska soldater dödade i öst

Tre ukrainska soldater har dödats och
ytterligare fyra har skadats i de
konfliktdrabbade östra delarna av
landet, enligt myndigheterna i Kiev.

Händelserna skedde i dag och i går. En
soldat dödades av granater ungefär fem
mil från de proryska separatisternas
huvudort Donetsk. Ytterligare två
soldater dog när en sprängladdning
detonerade vid deras fordon.

Enligt militären har läget i området
förvärrats den senaste tiden. Strid-
erna bröt ut i april 2014 efter den
ryska annekteringen av den ukrainska
Krimhalvön och har krävt 10.000 liv.

-

NRK:
11. januar 2018 kl. 07:25

-

[...]

2018/01/13 3:45:312018/01/13
To:
T-7

Trump forlænger omstridt atomaftale med Iran, men det kan blive sidste
gang, advarer han

Jihad-brudene fra Raqqa: Islamisk Stat er nogle store, store løgnere

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Chr+24&version=BPH

Første Krønikebog 24, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Præsternes opdeling i skiftehold

Slægtsoverhoveder blandt levitterne og lodtrækningen

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: okt, nov,
dec), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gen+17.15-&version=BPH

1 Mosebog 17:15-27, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

-

[...]

"Nu er tiden kommet, hvor denne verden skal dømmes. Nu skal
denne verdens fyrste smides ud. Og når jeg bliver løftet op,
vil jeg drage alle til mig.«"

Joh .12, 31-32 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Johannes12

-

Date: Mon, 8 Jan 2018 07:06:02 +0100, GMT 06:06
[ ... ]

Date: Wed, 10 Jan 2018 17:31:26 +0100, GMT 16:31
[...]

DR S134 fre 12 jan 14:29:03
12.januar dr.dk/nyheder 11:03

GRAM:USA SKROTTER NÆPPE ATOMAFTALEN
USA forbereder sig på at indføre nye
sanktioner mod Iran. Men det betyder
ikke, at den amerikanske præsident
Donald Trump i denne omgang dropper
atomaftalen med Iran.

- Han vil formentlig ikke pille aftalen
fuldstændig fra hinanden. Han vil ikke
melde USA ud af aftalen, siger DR's
internationale korrespondent Steffen
Gram.

I dag skal Donald Trump meddele, om han
fortsat vil acceptere den atomaftale,
som USA indgik med Iran i 2015. Aftalen
betyder, at Iran skal afvikle sit
atomprogram i bytte for, at omverdenen
løfter de hårde sanktioner, der har
været mod landet.

Steffen Gram: Trump skrotter næppe atomaftalen med Iran
kl. 11:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/steffen-gram-trump-skrotter-naeppe-atomaftalen-med-iran

-

Ingen panik: Sikkerhedshuller i næsten alle computere er snart lappet
kl. 14:06
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/ingen-panik-sikkerhedshuller-i-naesten-alle-computere-er-snart-lappet

-

Trump indfører nye sanktioner mod 14 personer i Iran
12. Jan. 2018 kl. 21:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-indfoerer-nye-sanktioner-mod-14-personer-i-iran

-

Arbejdsløse i Tunesien protesterer mod madpriser: Hæren sætter 2.100
mand ind
12. Jan. 2018 kl. 22:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/arbejdsloese-i-tunesien-protesterer-mod-madpriser-haeren-saetter-2100-mand-ind

-

152
09:36

samt ...

Trump forlænger omstridt atomaftale - men det kan blive sidste gang,
advarer han
12. jan. 2018, 22:35
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-01-12-trump-forlaenger-omstridt-atomaftale-men-det-kan-blive-sidste-gang-advarer-han

-

Dansker vinder over 13 millioner kroner i Eurojackpot
13. jan. 2018, 08:20 ...

-

104 SVT Text Lördag 13 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Protester i Tunisien - 150 gripna..130

* 54 länder kräver ursäkt från Trump 131
Trump dementerar "skitländer"......132
Ilskna reaktioner i USA............133

FN fördömer presidentens uttalande 134

* Fiat återkallar 162.000 fordon.....135

* Experter: Iran bröt vapenembargot..136
USA förlänger kärnavtalet med Iran 137
Fakta om kärnenergiavtalet.........175

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 13 jan 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Analys: Ubåt krossades av trycket..138

Allvarlig bussolycka i Tjeckien....139

* Notiser: Ku Klux Klan-mördare död..148

-

136 SVT Text Lördag 13 jan 2018
UTRIKES PUBLICERAD 13 JANUARI

Experter: Iran bröt mot vapenembargot

Iran har brutit mot FN:s vapenembargo
genom att inte blockera tillförseln
av ballistiska robotar till Jemens
Huthirebeller, enligt FN:s
expertpanel.

Uttalandet stärker USA:s och
Saudiarabiens syn på Irans militära
inblandning i Jemen.

"Panelen har identifierat
robotrester, tillhörande
militärutrustning och militära
drönare med iranskt ursprung som
introducerades i Jemen efter att
vapenembargot infördes 2015", står
det i rapporten till FN.

-

138 SVT Text Lördag 13 jan 2018
UTRIKES PUBLICERAD 12 JANUARI

"Argentinsk ubåt krossad av trycket"

USA:s marina underrättelsetjänst har
gjort en ljudanalys av den argentinska
ubåten som försvann i november förra
året och kommit fram till att den
krossades av vattentrycket.

Enligt analysen imploderade ubåten,
vilket innebär att den trycktes ihop
och krossades av vattentrycket på nära
400 meters djup. Besättningen på
44 personer omkom omedelbart enligt
analysen som Argentinas marin har
tagit del av men inte vill kommentera.

Det finns ännu inga officiella upp-
gifter om att ubåten hittats. Ubåten
ska ha imploderat den 15 november.

-

NRK:
11. januar 2018 kl. 07:25 - 12. januar 2018 kl. 06:11, error

12. januar 2018 kl. 09:25

-

Jihad-brudene fra Raqqa: Islamisk Stat er nogle store, store løgnere
12. januar 2018, kl. 0:00
Thea Pedersen skriver fra Syrien
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/jihad-brudene-fra-raqqa-islamisk-stat-er-nogle-store-store-loegnere

De tog selv af sted til kalifatet. Blev gift med IS-krigere og
fødte deres børn. Nu sidder IS-brude og børn til fængslede eller
dræbte jihadister forladte i en teltlejr nord for Islamisk Stats
tidligere hovedstad og forsværger alt, hvad de kom for – næsten
da

-

[...]

20305

Kall, Mogens

未読、
2018/01/14 4:22:442018/01/14
To:
T-6

Iran brød forbud mod våbeneksport til Yemen

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Chr+25&version=BPH

Første Krønikebog 25, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

De profetiske sangere og musikere

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: okt, nov,
dec), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+55&version=BPH

Salme 55, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om at blive forrådt af sine venner

-

[...]

"Jesus svarede: »Hvis du vidste, hvad Gud kan give dig, og
hvis du forstod, hvem jeg er, så var det dig, der ville
bede mig om noget at drikke - og så ville jeg give dig
levende vand."

Joh 4,10 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Johannes4

-

Date: Mon, 8 Jan 2018 07:06:02 +0100, GMT 06:06
[ ... ]

Date: Wed, 10 Jan 2018 17:31:26 +0100, GMT 16:31
T-6

Iran brød forbud mod våbeneksport til Yemen

-

DR S155 lør 13 jan 16:52:33
13.januar dr.dk/nyheder 12:54

IRAN BRØD FORBUD MOD VÅBENEKSPORT
Iran har brudt et internationalt forbud
mod våbeneksport til Yemen ved ikke at
standse tilførslen af militært udstyr
til houthi-oprørerne i det
borgerkrigshærgede land, fastslår en ny
FN-rapport.

FN-eksperter siger, at Iran direkte
eller indirekte har givet missiler og
droner til den shiamuslimske
oprørsbevægelse i Yemen.

Rapporten kritiserer samtidig oprørerne
- og også den saudiarabisk-ledede
koalition, som bekæmper dem - for
angreb på civile.

FN har kaldt krigen i Yemen for verdens
største humanitære krise.

FN-rapport: Iran brød forbud mod våbeneksport til Yemen
kl. 12:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-rapport-iran-brod-forbud-mod-vabeneksport-til-yemen

-

Svenskerne skal klædes på til krig, katastrofe og terror: 'Hvis krigen
kommer'-folder på vej
kl. 19:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/svenskerne-skal-klaedes-paa-til-krig-katastrofe-og-terror-hvis-krigen-kommer-folder

-

Falsk missilalarm på Hawaii: 'Dette er ikke en øvelse'
13. Jan. 2018 kl. 20:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/falsk-missilalarm-paa-hawaii-dette-er-ikke-en-oevelse

-

'What the hell' på Hawaii: Danske Christian gætter på at nogen bliver fyret
13. Jan. 2018 kl. 21:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/what-hell-paa-hawaii-danske-christian-gaetter-paa-nogen-bliver-fyret

-

Iran: Trump prøver igen og igen, men han kan ikke ødelægge atomaftalen
kl. 08:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/iran-trump-proever-igen-og-igen-men-han-kan-ikke-oedelaegge-atomaftalen

Kommentar:

Hmm ... (memory on from) ...