2018 uge 23 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=31) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40031

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2018 uge 22 (news samlet)
Date: Mon, 28 May 2018 08:13:07 +0200, GMT 06:13
20640 news:5b0b9da3$0$717$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/P5Fd42waK9E/zmY6FetXBQAJ

-

I dag Mandag den 4. juni 2018 (dag 155 i året) er det 1935
dage siden, at en stor asteroide samt en meteor nær havde ramt
og udslettet Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

I dag er det årsdag for Peking-massakren 1989, hvor kommunisterne i Kina
myrdede tusindvis

Tunguska 100 year, T-26

-

I dag er det årsdag for Peking-massakren 1989, hvor det
kommunistiske regime i Kina myrdede mange tusind fredelige
demonstranter, der ville ha' indført demokrati i landet ...
https://da.wikipedia.org/wiki/Demonstrationerne_p%C3%A5_Den_Himmelske_Freds_Plads_(1989)

I dag hedder byen Bejing (i håbet om, at folk vil glemme
*forbrydelsen*)!

En oplagt sag for Den Internationale Domstol i Haag, så de
skyldige kan blive straffet, ligesom man straffede nazisterne
ved Nürnberg-Dommen!

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov for
kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede komme til
udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige grund til
respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

Og ...

RYD OP I DIT LIV (så der kan blive plads til det nye):
Smid ægtefællen ud og få dig en ny (som om der var tale om en
art brugsgenstand UDEN følelser, man bør ta' hensyn til)!

Kan det tænkes, at der OGSÅ her er tale om et oprør (men hvor
problemet i virkeligheden er et helt andet sted)?

I så fald var det "måske" en god ide at gøre noget ved
*årsagen* til problemet, fremfor symptombehandling!

Jeg kender i hvert fald ét menneske, der smed sin mand ud med
det formål at få en ny og bedre, SAMTIDIG med at hun sagde til
den forrige: Du er manden i mit liv!

Løgn er åbenbart tilladt i selvrealiseringens "hellige"
*afgudsnavn* (med tilnavnet mig-mig-mig, apropos egoismus)!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+26&version=BPH

Salme 26, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

En uskyldigs ydmyge bøn

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: april, maj,
juni), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+5.12-16&version=BPH

Apostelenes gerninger 5:12-16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Helbredelser af syge og dæmonbesatte mennesker

12
Apostlene holdt sammen og blev ved med at forkynde og
undervise i Salomons Søjlegang, og de gjorde mange
bemærkelsesværdige undere blandt folket.

13
Ingen af de øvrige troende[a] turde slutte op om dem der,
men apostlene nød stor anseelse hos folket,

14
og flere og flere kom til tro på Herren, både mænd og
kvinder.

15
Apostlene gjorde så mange mirakler, at folk bar de syge
ud på gaderne på senge og måtter, der hvor Peter kom forbi,
så i det mindste hans skygge ville falde på dem.

16
Store skarer af mennesker strømmede ind fra de
omkringliggende byer med syge og folk, som var plaget af
dæmoner — og de blev alle helbredt!

Footnotes:

5,13 Den græske tekst er uklar med hensyn til hvem „de
øvrige” er, og hvem „dem” henviser til. Oversættelsen her
bygger på, at apostlene havde en særstilling, og selv om
de kendte risikoen ved at trodse myndighederne og tale
inden for templets område, så var de villige til at dø for
deres tro.

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte 4
gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2018 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2018 uge 23 (news samlet)
Date: Mon, 4 Jun 2018 08:30:02 +0200, GMT 06:30
20652 5b14dc19$0$710$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/GiGVvKmRwXI/Bv4LR13oAAAJ

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Uhelbredelig virus spreder sig i Indien
03. Jun. 2018 kl. 12:03
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/uhelbredelig-virus-spreder-sig-i-indien

-

Flagermus og aber spreder farlig virus som aldrig før
03. Jun. 2018 kl. 12:33
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/flagermus-og-aber-spreder-farlig-virus-som-aldrig-foer

-

DR S143 man 04 jun 07:44:47
3.juni dr.dk/nyheder 18:54

TYSK UNDSKYLDNING TIL HOMOSEKSUELLE
- Den tyske stat har påført alle disse
mennesker alvorlig lidelse.

Det var en undskyldning uden omsvøb,
som den tyske præsident, Frank-Walter
Steinmeier i dag gav til de mange
homoseksuelle mænd, som i fortiden er
blevet forfulgt og diskrimineret i
landet.

Anledningen var en ceremoni i
hovedstaden Berlin, som markerede
forfølgelsen af bøsser under
naziregimet.

Her mindedes Steinmeier de flere end
50.000 mænd, som blev retsforfulgt,
tortureret og sendt i
koncentrationslejre.

Tysk præsident til homoseksuelle: Undskyld for lidelserne,
uretfærdigheden og stilheden
03. Jun. 2018 kl. 18:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tysk-praesident-til-homoseksuelle-undskyld-lidelserne-uretfaerdigheden-og-stilheden

-

Hver fjerde stemmer på højrenationalt parti i Slovenien
03. Jun. 2018 kl. 23:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hver-fjerde-stemmer-pa-hojrenationalt-parti-i-slovenien

-

DR S155 man 04 jun 08:49:12
4.juni dr.dk/nyheder 05:55

PÅ JAGT EFTER DNA I LOCH NESS-SØ
Et hold af internationale forskere
begynder mandag at undersøge, hvilke
former for liv der er i Loch Ness-søen
i Skotland.

I den nogle steder 220 meter dybe sø
forventer forskerne at finde dna fra
både fisk og alger, og hvad der ellers
måtte gemme sig i søen.

Efter indsamlingen kan dna'et -
eksempelvis urin og skæl fra fisk eller
fjer fra fugle - sammenkøres med store
databaser for at se, hvad der gemmer
sig i og omkring søen.

Søen er kendt fra teorier om, at den
huser et søuhyre.

Nu går forskere på jagt efter dna i Loch Ness-sø
kl. 05:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nu-gar-forskere-pa-jagt-efter-dna-i-loch-ness-so

-

NATO investerer i en opgradering af militær radar på Bornholm
kl. 08:13
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/bornholm/nato-investerer-i-en-opgradering-af-militaer-radar-paa-bornholm

Dette billede af en saudisk prinsesse skaber debat om kvinders rettigheder
03. jun. 2018, 11:13
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-06-03-dette-billede-af-en-saudisk-prinsesse-skaber-debat-om-kvinders-rettigheder

-

Kajakroer angrebet af svane
04. jun. 2018, 09:15 ...

-

104 SVT Text Måndag 04 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Minst 25 döda efter vulkanutbrott..130

* Guldgruva kollapsade - fem döda....131

* Två migrantläger i Paris rivs......132

* Storbank ska betala höga böter.....133

* Högre priser pressar flygindustrin 134

* Fossilbränsle subventioneras stort 135

50 drunknade på Medelhavet.........136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 04 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Nordkorea sparkar toppmilitärer....137

al-Assad planerar besök hos Kim....138

Donald Trump kan slippa vittna.....139

Orban-vänner vann i Slovenien......140

Boskapstjuvar brände by i Nigeria..141

* Notiser: Explosion i Kabul.........148

-

137 SVT Text Måndag 04 jun 2018
UTRIKES PUBLICERAD 4 JUNI

Nordkorea sparkar tre toppmilitärer

Nordkoreas tre högsta militärer har
fått lämna sina poster - en uppgift
som ursprungligen kommer från den
sydkoreanska nyhetsbyrån Yonhap.

Bakgrunden ska vara oenighet inom
militären kring ledaren Kim Jong-Uns
kontakter med Sydkorea och USA, enligt
en amerikansk källa till Reuters.

Samtidigt fortsätter förberedelserna
inför mötet mellan Kim Jong-Un och
Donald Trump den 12 juni i Singapore.

Samtal på lägre nivå mellan länderna
pågår men det går knackigt, enligt en
annan amerikansk källa.

-

NRK:
3. juni 2018 kl. 10:09 - 4. juni 2018 kl. 09:29, error

4. juni 2018 kl. 09:41

T-7

USA kræver svar fra Kina på årsdagen for massakre

Tunguska 100 year, T-25

-

Interrupt from ...

News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: T-8 -
Re: Asteroide bragede ned -
Re: ApG 5,1-11: Er der grænser for Guds tilgivelse? -
Re: Netanyahu ... ("Djævlens advokat" død) -
Re: 2018 uge 18 (news samlet)
Date: Mon, 4 Jun 2018 20:47:00 +0200, GMT 18:47
20656 news:5b1588d4$0$709$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/N-IcuA7Rlhk/f-XEIpUQAQAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/uhI7CMLT-qw/sFfJOfFaAgAJ

Counter now:
T-7
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+27&version=BPH

Salme 27, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Tillid til Herren

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: april, maj,
juni), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+5.17-32&version=BPH

Apostelenes gerninger 5:17-32, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Apostlene er lige ved at blive slået ihjel

-

Date: Mon, 4 Jun 2018 08:30:02 +0200, GMT 06:30
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20652

USA kræver svar fra Kina på årsdagen for massakre

DR S168 tir 05 jun 09:19:52
4.juni dr.dk/nyheder 21:07

FRANKRIG OPGIVER BILSALG I IRAN
Amerikanske sanktioner får den franske
bilproducent PSA, der står bag Citrøen
og Peugeot, til at trække sig fra to
konsortier i Iran, der skulle sælge
biler.

I maj meddelte USA's præsident, Donald
Trump, at USA træder ud af aftalen og
genindfører en række økonomiske
sanktioner mod Iran.

- Med den franske regerings støtte har
PSA-gruppen taget kontakt til
amerikanske myndigheder for at få dem
til at overveje en undtagelse.

De to konsortier havde det formål at
sælge biler med to af PSA's mærke
Citroen og Peugeot.

Producent opgiver at sælge franske biler i Iran
04. Jun. 2018 kl. 21:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/producent-opgiver-saelge-franske-biler-i-iran

-

USA's højesteret: I orden, at bager ikke ville lave bryllupskage til
homo-par
04. Jun. 2018 kl. 21:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usas-hoejesteret-i-orden-bager-ikke-ville-lave-bryllupskage-til-homo-par

Kommentar:

Ja! Det manglede sg_ da bare!

Vi lever jo i et demokrati, hvor enhver har ret til at leve,
som det passer en, hvis bare det ikke skader andre!

Og i denne sag *SKADER DET JO INGEN*, at nogen nægter at sælge
en vare, fordi modparten jo bare kan gå et andet sted hen og
købe den!

Så ...

Længe leve *friheden* ... :-)

(NB! I dag er det Grundlovsdag (Constitution day) i Danmark,
hvor vi netop hylder disse frihedsrettigheder!)

-

Hvorfor har Danmark ikke en officiel nationaldag?
kl. 09:00
https://www.dr.dk/nyheder/indland/hvorfor-har-danmark-ikke-en-officiel-nationaldag

Grundlovsdag er så godt som vores nationaldag, fordi det er her,
vi mødes som *demokrater* og gør vores nation til et dejligt
sted at leve (bag sikre og anerkendte grænser und so weiter)
... :-)

USA kræver svar fra Kina på årsdagen for massakre
04. jun. 2018, 20:06
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-06-04-usa-kraever-svar-fra-kina-paa-aarsdagen-for-massakre

-

Mens Danmark er i ophedet konflikt med Putin, går Færøerne den modsatte vej
04. jun. 2018, 20:43
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-06-04-mens-danmark-er-i-ophedet-konflikt-med-putin-gaar-faeroeerne-den-modsatte-vej

-

Ny opdagelse er 'en alvorlig trussel for danskernes drikkevand'
05. jun. 2018, 07:19 Opd. 05. jun. 2018, 10:07
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-06-05-ny-opdagelse-er-en-alvorlig-trussel-for-danskernes-drikkevand

Ifølge Danva kan der være tale om den mest omfattende
forurening af grundvandet i Danmark nogensinde.

Et hidtil ukendt pesticid er blevet fundet i det danske
grundvand.

-

Vandværker lukker efter pesticidfund i drikkevand
05. jun. 2018, 07:19 Opd. 05. jun. 2018, 11:09 ...

-

104 SVT Text Tisdag 05 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Tre dagars landssorg i Guatemala...130
* Stor grupp fångar rymde i Nigeria..131
* Iran förbereder ökad urankapacitet 132

* USA-ambassadör provocerar Tyskland 133
Trump träffar Jong-Un den 12 juni..134

Putin bjuder in Kim Jong-Un........135

Kvinnor i Saudiarabien får körkort 136
Union hotar att utesluta Venezuela 137
FN-fartyg angreps utanför Jemen....138

* Notiser: Nio döda i självmordsdåd..148

-

132 SVT Text Tisdag 05 jun 2018
UTRIKES PUBLICERAD 5 JUNI

Iran förbereder högre urankapacitet

Iran kommer under tisdagen att inleda
en process för att öka sin kapacitet
för anrikning av uran.

Ett brev med denna information kommer
att lämnas över till FN:s atomenergi-
organ IAEA, säger en talesperson för
Irans atomenergimyndighet, enligt
nyhetsbyrån Isna.

Irans högste ledare ayatolla Ali
Khamenei har beordrat förberedelserna
för att landet ska vara redo om
kärnenergiavtalet faller samman efter
det att USA dragit sig ur, enligt
atomenergimyndighetens talesperson.

Date: Mon, 4 Jun 2018 20:47:00 +0200, GMT 18:47
20656 news:5b1588d4$0$709$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/N-IcuA7Rlhk/f-XEIpUQAQAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/uhI7CMLT-qw/sFfJOfFaAgAJ

Det vil jeg *fraråde*!

(Apropos onde mennesker kan ofres!)

-

134 SVT Text Tisdag 05 jun 2018
UTRIKES PUBLICERAD 4 JUNI

Trump träffar Jong-Un den 12 juni

Donald Trump och Kim Jong-Un träffas i
Singapore den 12 juni klockan 09.00
lokal tid, det vill säga 12 juni, upp-
ger Vita huset på måndagen.

-Vi känner att saker och ting fort-
farande går framåt och stora framsteg
har skett, säger Vita husets tales-
person Sarah Sanders.

Måndagens besked kommer efter många
turer kring det planerade toppmötet
mellan de två ledarna. De två ledarna
har varit överens om att ses innan
relationerna dem emellan blev kylig,
och då Donald Trump i slutet av maj
ställde in träffen.

-

136 SVT Text Tisdag 05 jun 2018
UTRIKES PUBLICERAD 4 JUNI

Kvinnor i Saudiarabien får körkort

Den första gruppen av kvinnor har fått
sina körkort i Saudiarabien.

Trafikmyndigheterna har börjat byta ut
internationella körkort, ett steg
närmare en efterlängtad och symbol-
laddad reform i det konservativa
kungadömet.

Utfärdandet av körkorten sker medan
landet, det sista i världen som har
ett förbud som stoppar kvinnor från
att köra bil, förbereder reformen som
som träder i kraft den 24 juni.

Det är ännu oklart hur många kvinnor
i landet som har fått ett körkort.

-

NRK:
4. juni 2018 kl. 09:41 - 5. juni 2018 kl. 10:08, error

5. juni 2018 kl. 10:53

-

Tysk efterretningstjeneste kalder boykotbevægelse antisemitisk
Af Anders Hjorth Vindum 04. June 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/tysk-efterretningstjeneste-kalder-boykotbevaegelse-antisemitisk

"Antizionistisk antisemitisme" kaldes boykotbevægelse, som
minder om nazisternes boykot i årene før Anden Verdenskrig.

T-6

Forsvundne mails i Tibetsagen kan komme frem under retssag

Asteroide opdaget få timer før den ramte jorden: Se den unikke optagelse her

Tunguska 100 year, T-24

-

Interrupt from ...

Date: Mon, 4 Jun 2018 20:47:00 +0200, GMT 18:47
T-6
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+28&version=BPH

Salme 28, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Bøn om hjælp

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: april, maj,
juni), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+5.33-42&version=BPH

Apostelenes gerninger 5:33-42, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Apostlene er lige ved at blive slået ihjel, fortsat)

-

Date: Mon, 4 Jun 2018 08:30:02 +0200, GMT 06:30
> [...]

Forsvundne mails i Tibetsagen kan komme frem under retssag

Asteroide opdaget få timer før den ramte jorden: Se den unikke optagelse her

Nu må ti kvinder i Saudi-Arabien køre bil
05. Jun. 2018 kl. 16:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nu-maa-ti-kvinder-i-saudi-arabien-koere-bil

-

DR S121 ons 06 jun 07:34:37
5.juni dr.dk/nyheder 21:59

ÅBNER FOR KØNSSKIFTE FOR UNGE
Regeringen vil undersøge, om der bør
åbnes for juridisk kønsskifte for
transkønnede børn og unge under 18 år.

Ligestillingsminister Eva Kjer Hansen
(V) udnævnes som koordinerende minister
for LGBTI-området i perioden 2018-2021.

Det er et af punkterne i den
handlingsplan på LGBTI-området, der
dækker over homoseksuelle, biseksuelle,
transkønnede og interkønnede, som
regeringen fremlægger i morgen.

Formålet er at forebygge diskrimination
og fremme lige muligheder, tryghed og
trivsel for homoseksuelle og
transpersoner.

Regeringen åbner for juridisk kønsskifte for transkønnede unge
05. Jun. 2018 kl. 21:59
https://www.dr.dk/nyheder/politik/regeringen-abner-juridisk-konsskifte-transkonnede-unge

> [...]
>
> Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
> død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

News:dk.videnskab.psykologi
Subject: Håndtering af vredes-følelser -
Re: Heaven-break ang. Sunni- og Shia-krig i Mellemøsten -
Re: 2017 uge 45 (news samlet)
Date: Mon, 4 Jun 2018 10:56:49 +0200, GMT 08:56
20654 news:5b14fe81$0$717$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/20-654
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/Y7h9oNhViKA/LEasOKJiAQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/g8WZ0BtTRqk/pMzzO2DwAAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab.psykologi/asGnaEXfybs/nq2D10qMAwAJ

> Den mest *umodne* form for vrede er nr 15
> (passivt aggressiv adfærd)

Altså:

I det verdslige samfund er vi alle lige for loven, og det er
derfor IKKE fair at forskelsbehandle folk, men ...

Jeg fraråder kirurgiske indgreb før 18 års alderen, fordi
indgrebet er *ultimativt*; altså UDEN fortrydelsesret! Og det
har jo vist sig, at nogle fortryder senere i livet! Man bør
derfor være *myndig*, skønner jeg, så man selv kan ta'
ansvaret for handlingen, FØREND så ultimative ting foretages!

Mens vi lige er ved emnet, bør jeg nævne, at i Kirken går vi
ikke så meget op i, OM vi er hankøn eller hunkøn, fordi vi har
erfaret Guds kærlighed til os alle UANSET køn. Vi har således
fundet vor sande identitet i at være en ny skabning i
Kristus ... :-)

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Kor+5.17&version=DN1933

2 Korinterne 5:17, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

(Paulus skriver:)

Derfor, om nogen er i Kristus, da er han en ny Skabning;
det gamle er forbi ..., se, det er blevet nyt!

Vi er derfor slet ikke behov for kønsskifte!

-

5 spørgsmål og svar: Folketinget debatterer Putins værste frygt
kl. 09:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/5-spoergsmaal-og-svar-folketinget-debatterer-putins-vaerste-frygt

Eksplosion på Cheminova
05. jun. 2018, 13:01
http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2018-06-05-eksplosion-paa-cheminova

... Cheminova, som befinder sig mellem Thyborøn og Harboøre.
Her var der søndag klokken 10.15 en eksplosion i en af
kemivirksomhedens tanke.

-

Forsvundne mails i Tibetsagen kan komme frem under retssag
05. jun. 2018, 17:35
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-06-05-forsvundne-mails-i-tibetsagen-kan-komme-frem-under-retssag

-

Asteroide opdaget få timer før den ramte jorden: Se den unikke optagelse her
05. jun. 2018, 18:24
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-06-05-asteroide-opdaget-faa-timer-foer-den-ramte-jorden-se-den-unikke-optagelse-her

Asteroiden 2018 LA ...

-

Ny vejledning skal hjælpe veganere og deres børn
06. jun. 2018, 10:28 ...

-

104 SVT Text Onsdag 06 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Norskt nej till burka och niqab....130

* 200 saknas efter Guatemalautbrott..131

* Fler hus förstörda i Hawaiiutbrott 132

* OAS vill kasta ut Venezuela........133

* 120 döda i protesterna i Nicaragua 134
* Missnöje med ny pensionsreform....175-

* Qatar vill bli Nato-medlem.........135

Etiopien vill lösa Eritrea-tvist...136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 06 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Turkisk satirtecknare fängslad.....137

Skogsbrand bekämpas vid Tjernobyl..138

Dödlig gruvexplosion i Kina........139

Conte utlovar italiensk förändring 140

Ny jordansk premiärminister utses..141

Mexiko-tullar mot USA-produkter....142

-

133 SVT Text Onsdag 06 jun 2018
UTRIKES PUBLICERAD 6 JUNI

OAS vill kasta ut Venezuela

OAS har tagit beslut om att inleda
en process för att slänga ut
Venezuela från den panamerikanska
samarbetsorganisationen.

Under ett möte i OAS generalförsamling
röstade 19 medlemmar för en uteslut-
ning. Fyra röstade emot, elva avstod.

USA:s utrikesminister Mike Pompeo har
uppmanat OAS att utesluta Venezuela
för att sätta press på president
Nicolas Maduros regering.

Pompeo vill se fria och rättvisa val
och att Venezuela släpper politiska
fångar.

-

135 SVT Text Onsdag 06 jun 2018
UTRIKES PUBLICERAD 6 JUNI

Qatar vill bli Nato-medlem

Qatar har på sikt som mål att bli
medlem i försvarsalliansen Nato,
enligt landets försvarsminister.

-Vi är en viktig allierad utanför
Nato. Ambitionen är ett fullvärdigt
medlemsskap, säger Khalid bin Mohammad
al-Attiyah.

För ett år sedan bröt en rad länder
i regionen de diplomatiska
förbindelserna med Qatar.

Emiratet anklagas för att stödja
terrorism och Iran. Qatar har sedan
dess varit isolerat från sina grannar
och ingen lösning är i sikte.

-

138 SVT Text Onsdag 06 jun 2018
UTRIKES PUBLICERAD 5 JUNI

Skogsbrand bekämpas vid Tjernobyl

En skogsbrand har brutit ut i ett om-
råde kring Tjernobyl där världens hit-
tills värsta kärnkraftsolycka inträff-
ade 1986 då en explosion uppstod i en
reaktor.

Enligt ukrainska myndigheter har de
radioaktiva nivåerna varken höjts i
det område där branden rasar - en zon
som är avstängd för allmänheten -
eller i näraliggande områden.

Branden bröt ut på tisdagsmorgonen
mindre än en mil från platsen där den
inkapslade reaktorn ligger. Elden
spred sig senare till ett cirka tio
hektar stort skogsområde.

-

NRK:
5. juni 2018 kl. 10:53 - 6. juni 2018 kl. 08:06, error

6. juni 2018 kl. 10:30

-

Magtfuld islamisk instans forbyder omskæring af piger i Egypten
6. juni 2018, kl. 0:00
Hanne Foighel, korrespondent i Mellemøsten
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/magtfuld-islamisk-instans-forbyder-omskaering-af-piger-i-egypten

-

MKs warned of Syria’s nuke plans years before reactor strike – report

Committee headed by Yuval Steinitz sent Sharon memo in 2004
warning that Damascus was working on a nuclear program

By TOI staff Today, 6:12 am
https://www.timesofisrael.com/mks-warned-of-syrias-nuke-plans-years-before-reactor-strike-report/

Date: Mon, 4 Jun 2018 20:47:00 +0200, GMT 18:47
T-5
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+29&version=BPH

Salme 29, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Lovprisning til skabningens Herre

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: april, maj,
juni), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ex+21.1-27&version=BPH

2 Mosebog 21:1-27, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

-

Date: Mon, 4 Jun 2018 08:30:02 +0200, GMT 06:30
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20652

USA evakuerer ansatte fra Kina efter mystiske symptomer

DR S134 ons 06 jun 20:15:49
6.juni dr.dk/nyheder 13:20

UKRAINE-AFTALE DRØFTES I BERLIN
Den såkaldte Normandiet-kvartet skal
mødes igen den 11. juni i Berlin. Det
meddeler det russiske
udenrigsministerium.

Normandiet-kvartetten består af
Tyskland, Frankrig, Rusland og Ukraine,
som indgik den såkaldte Minsk-aftale
for at ende den væbnede konflikt i
Ukraine.

Aftalen slog fast, at alle tunge våben
skulle fjernes fra fronten, at der
skulle afholdes lokalvalg, sådan at den
østlige del af Ukraine fik en større
grad af selvstyre, og at våbenhvilen
skal overvåges af internationale
observatører.

Fredsaftale om Ukraine skal drøftes i Berlin
kl. 13:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fredsaftale-om-ukraine-skal-droeftes-i-berlin

-

Trumps advokat: Kim Jong-Un "tiggede" om et topmøde
kl. 19:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trumps-advokat-kim-jong-un-tiggede-om-et-topmoede

-

I kamp mod Ruslands korrupte magtelite: Straffen for mord bør ikke være
en aflyst ferie til Cote d’Azur
06. Jun. 2018 kl. 22:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/i-kamp-mod-ruslands-korrupte-magtelite-straffen-mord-boer-ikke-vaere-en-aflyst-ferie

-

DR S155 tor 07 jun 08:52:04
7.juni dr.dk/nyheder 07:38

USA EVAKUERER ANSATTE FRA KINA
USA har evakueret flere medarbejdere
fra Kina, efter at medicinske
undersøgelser har vist, at
medarbejderne muligvis lider af
symptomer svarende til dem, amerikanske
diplomater oplevede i Cuba sidste år.

Det oplyser talsmand for det
amerikanske udenrigsministerium Heather
Nauert.

Hun fortæller, at et amerikansk hold af
læger blev sendt til Kina for at
undersøge amerikanske medarbejdere og
deres familier, efter at en ansat ved
et amerikansk konsulat i byen Guangzhou
fik en mild hjerneskade efter en
oplevelse med "unormal lyd og
trykbølger".

USA evakuerer ansatte fra Kina efter mystiske symptomer
kl. 07:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-evakuerer-ansatte-fra-kina-efter-mystiske-symptomer

Ekskæreste blev overfaldet med golfkølle
07. jun. 2018, 09:31 ...

-

104 SVT Text Torsdag 07 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Världsfacket: Rättigheter kränks...130

* Pompeo: Inga kärnvapen för Iran....131

* Iran: Vi följer fortfarande avtal..132

* Fler USA-diplomater sjuka i Kina...133

* Dödssiffran stiger i Guatemala.....134

Stor hotellbrand i centrala London 135

* Minst 15 döda i Nigeria-attacker...136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 07 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Kongress stänger av Fujimoris son..137

Rånad 100-åring dog av skador......138

Minister sparkas efter båttragedi..139

Europa vill slippa Iran-sanktioner 140

Notiser: Ny regering godkänd i Rom 148

-

131 SVT Text Torsdag 07 jun 2018
UTRIKES PUBLICERAD 7 JUNI

Pompeo: Inga kärnvapen för Iran

USA kommer inte att acceptera att
Iran utvecklar kärnvapen, säger den
amerikanske utrikesministern Mike
Pompeo.

"Vi har koll på rapporterna om att
Iran planerar att öka sin anriknings-
kapacitet. Vi kommer inte att tillåta
att Iran utvecklar kärnvapen", skriver
Mike Pompeo på Twitter.

USA har lämnat det globala kärnenergi-
avtalet, vilket äventyrar överens-
kommelsen. Iran meddelade i veckan att
landet inlett en process för att öka
sin kapacitet för anrikning av uran.

-

NRK:
6. juni 2018 kl. 10:30 - 7. juni 2018 kl. 07:09, error

7. juni 2018 kl. 09:44

-

Paven afviser fælles nadver

7. juni 2018, kl. 0:00
Af Susanne Utzon, Korrespondent, Italien
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/nej-fra-paven-til-faelles-nadver

De tyske biskopper har fået besked om, at de ikke må give nadver
til ikke-katolske ægtefæller officiel, men Vatikanet vil samtidig
undersøge åbne spørgsmål

T-4

NASA-robot finder tegn på liv i søbund på Mars

For første gang 43 år: Sverige mobiliserer hele sit hjemmeværn

Pape vil genåbne Tibet-kommissionen efter afsløringer om slettede mails

Tunguska 100 year, T-22

-

Interrupt from ...

Date: Mon, 4 Jun 2018 20:47:00 +0200, GMT 18:47
T-4
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+30&version=BPH

Salme 30, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Lovsang efter helbredelse

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: april, maj,
juni), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ex+21.28-22.23&version=BPH

2 Mosebog 21:28-22:23, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

-

Date: Mon, 4 Jun 2018 08:30:02 +0200, GMT 06:30
> [...]

For første gang 43 år: Sverige mobiliserer hele sit hjemmeværn

Pape vil genåbne Tibet-kommissionen efter afsløringer om slettede mails

Andrej var med til at afsløre russisk 'troldefarm': Danmark er ikke på
deres radar
kl. 11:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/andrej-var-med-til-afsloere-russisk-troldefarm-danmark-er-ikke-paa-deres-radar

-

For første gang 43 år: Sverige mobiliserer hele sit hjemmeværn
kl. 11:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/foerste-gang-43-aar-sverige-mobiliserer-hele-sit-hjemmevaern

-

DR S161 tor 07 jun 20:02:33
7.juni dr.dk/nyheder 11:50

PAPE VIL GENÅBNE TIBET-KOMMISSIONEN
Justitsminister Søren Pape Poulsen har
tidligere afvist en ny Tibet-
kommission, men nu meddeler han, at han
er parat genåbne Tibet-kommissionen.

Det sker efter P1 Orienterings
afsløring-er af, at kommissionen har
været afskåret fra at komme til bunds i
Tibet-sagen.

- Det er vigtigt for mig, at vi får
afklaret den tvivl, der er opstået i
forlængelse af Tibet-kommissionens
beretning. Der er blevet sat spørgsmål
ved kommissionens adgang til mails og i
forlængelse heraf kommissisonens
konklusioner. Den tvivl er ingen tjent
med, siger Søren Pape Poulsen.

Pape vil genåbne Tibet-kommissionen efter afsløringer om slettede mails
kl. 11:50
https://www.dr.dk/nyheder/politik/pape-vil-genaabne-tibet-kommissionen-efter-afsloeringer-om-slettede-mails

-

Rigspolitiet har fundet mailarkiver efter afsløringer af slettede mails
i Tibet-sagen
kl. 11:55
https://www.dr.dk/nyheder/politik/rigspolitiet-har-fundet-mailarkiver-efter-afsloeringer-af-slettede-mails-i-tibet

-

Drilsk tibetansk flag hejst op i politiets flagstang
kl. 15:00
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/drilsk-tibetansk-flag-hejst-op-i-politiets-flagstang

-

DR S170 tor 07 jun 20:02:34
7.juni dr.dk/nyheder 17:48

SVERIGE: OK TIL OMSTRIDT GASLEDNING
Sveriges regering har givet grønt lys
til, at gasrørledningen Nord Stream 2
kan gå gennem Sveriges økonomiske zone
i Østersøen. Det sker til trods for, at
regeringen i udgangspunktet er kritisk
over for projektet.

Den svenske erhvervsminister siger, at
Sverige i princippet ikke kan sige nej,
men at det imidlertid vil stille en
række forskellige krav forud for
byggeriet.

Sveriges skepsis er blandt andet
begrundet i Ukraines udsatte situation.
Landet risikerer at komme til at stå
uden gasleverancer, hvis landet hører
op med at være transitland for den gas,
som Rusland sælger til Europa.

Sveriges regering siger ja til omstridt gasledning
kl. 17:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/sveriges-regering-siger-ja-til-omstridt-gasledning

-

Russisk journalist advarer: Troldehær finder nye metoder til at skabe kaos
kl. 18:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-journalist-advarer-troldehaer-finder-nye-metoder-til-skabe-kaos

-

DR S172 tor 07 jun 20:32:55
7.juni dr.dk/nyheder 19:12

DANMARK I SPIDSEN FOR NY NATO-ENHED
Forsvarsminister Claus Hjort
Frederiksen har underskrevet en aftale
om en ny specialenhed i Nato-regi.

Aftalen forpligter Danmark til sammen
med Belgien og Holland at opbygge et
særligt mobilt
specialoperationshovedkvarter, som kan
indsættes, hvor der er behov for det.

- Det glæder mig, at vi har taget endnu
et skridt mod vores mål om at levere
efterspurgte kapaciteter til Nato,
siger Claus Hjort Frederiksen.

Aftalen er indgået i forbindelse med
Natos forsvarsministermøder i
Bruxelles.

Danmark får medansvar for ny Nato-specialenhed
kl. 19:12
https://www.dr.dk/nyheder/politik/danmark-far-medansvar-ny-nato-specialenhed

-

NASA-robot finder tegn på liv i søbund på Mars
kl. 21:00
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/nasa-robot-finder-tegn-paa-liv-i-soebund-paa-mars

Robotten Curiosity har fundet klare spor efter organiske molekyler
på Mars, der måske stammer fra levende organismer.

For cirka 3,5 milliarder år siden var der en sø på det sted, hvor
NASA's Mars-rover Curiosity kører rundt.

-

Verdensledere vender sig mod Trumps hasardspil med verdensordenen
kl. 08:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/verdensledere-vender-sig-mod-trumps-hasardspil-med-verdensordenen

-

Krarup og Libak efter Rusland-udsendelse: Der var dårlig stemning hele vejen
kl. 11:37
https://www.dr.dk/mitliv/krarup-og-libak-efter-rusland-udsendelse-der-var-daarlig-stemning-hele-vejen

Dansk kvinde kvæstet af stenkast fra motorvejsbro - to teenagere anholdt
08. jun. 2018, 12:21 ...

-

104 SVT Text Fredag 08 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

Österrike stänger sju moskéer......130

Sydkoreas ledare besöker Ryssland..131

Kanada legaliserar cannabis........132

Migranter får vänta i fängelser....133

600 bostadshus förstörda i utbrott 134
Evakuering i Guatemala dröjde......135

Fujimoris son klarade omröstning...136

Stödprogram klart för Argentina....137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 08 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

Turist överlevde sex dagar i ravin 138

Hoppet om spår av liv på Mars ökar 139

Hasch värt 200 miljoner beslagtogs 140

Putin: Ny generation robotar.......141

Brand nära Tjernobyl släckt........142

Danska elever fick giftig dryck....143

* Notiser: Tillslag i Christiania....148

-

141 SVT Text Fredag 08 jun 2018
UTRIKES PUBLICERAD 7 JUNI

Putin: Ny generation robotar

-Ryssland kommer att ha tillgång till
en ny generation interkontinentala
robotar nästa år. Det sade president
Vladimir Putin när han svarade på
frågor från allmänheten i sitt årliga
telefonväkteri i rysk tv.

Det kom också fram att Ryssland inte
har några planer på att dra sig ur
kriget i Syrien.

Cirka tre miljoner frågor kom in till
"Direktlinje med Vladimir Putin".
Totalt hann han med 65 frågor under
de fyra timmar och 17 minuter som
programmet varade, skriver nyhetsbyrån
Reuters.

-

NRK:
7. juni 2018 kl. 09:44 - 8. juni 2018 kl. 10:01, error

8. juni 2018 kl. 11:55

-

Aflyst fodboldkamp er et stort nederlag for Israel
Af Anders Hjorth Vindum 07. June 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/aflyst-fodboldkamp-er-et-stort-nederlag-for-israel

Lionel Messi kommer ikke til Israel alligevel. Pres og trusler har
fået Argentinas landshold til at aflyse venskabskamp

Date: Mon, 4 Jun 2018 20:47:00 +0200, GMT 18:47
T-3
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+31&version=BPH

Salme 31, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Tillid i kriser

-

[...]

2 Mosebog 22:24-30, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

-

Date: Mon, 4 Jun 2018 08:30:02 +0200, GMT 06:30
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Puk Damsgård om Yemen-krigen: Krigens parter opfører sig simpelthen ikke
ordentligt
08. Jun. 2018 kl. 14:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/puk-damsgaard-om-yemen-krigen-krigens-parter-opfoerer-sig-simpelthen-ikke-ordentligt

-

DR S127 lør 09 jun 08:54:19
8.juni dr.dk/nyheder 16:00

TRUMP VIL HAVE RUSLAND TILBAGE I G7
Rusland bør deltage i G7-landenes
årlige topmøde, som bliver afholdt
fredag og lørdag i Ottawa i Canada.

Det mener den amerikanske præsident,
Donald Trump, skriver nyhedsbureauet
Reuters.

I 1998 kom Rusland med til de årlige
topmøder, og samarbejdet skiftede
dengang navn til G8.

Men Rusland blev i forbindelse med et
ekstraordinært topmøde i 2014
ekskluderet på grund af sin annektering
af Ukraines Krim-halvø.
Medlemmerne af G7 er Canada, Frankrig,
USA, Storbritannien, Tyskland, Japan og
Italien.

Trump vil have Rusland tilbage i G7: Vi har en verden at styre
08. Jun. 2018 kl. 16:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-vil-have-rusland-tilbage-i-g7-vi-har-en-verden-styre

Kommentar:

Rigtig dum ide (for så belønner du jo uret og starter op en
voldsspiral, der ender med atomkrig)! ... :-(

-

DR S131 lør 09 jun 08:54:19
8.juni dr.dk/nyheder 20:18

TYSKLAND MED I FN'S SIKKERHEDSRÅD
Indonesien vandt fredag over Maldiverne
i en kampafstemning om en af pladserne
i FN's Sikkerhedsråd og er dermed i det
mest magtfulde organ i
verdensorganisationen fra den 1.
januar.

De andre nye medlemslande er Tyskland,
Belgien, Sydafrika og Den Dominikanske
Republik.

Det meddeler formanden for FN's
Generalforsamling, Miroslav Lajcakgev,
efter en hemmelig afstemning, hvor FN's
193 medlemslande deltog.

De fire lande, som blev valgt ind uden
kampvalg, fik alle 180 stemmer.

Tyskland og Belgien får plads i FN's Sikkerhedsråd
08. Jun. 2018 kl. 20:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tyskland-og-belgien-far-plads-i-fns-sikkerhedsrad

-

WHO om ebola-udbrud i DR Congo: Der er grund til forsigtig optimisme
08. Jun. 2018 kl. 20:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/who-om-ebola-udbrud-i-dr-congo-der-er-grund-til-forsigtig-optimisme

-

DR S135 lør 09 jun 08:54:19
8.juni dr.dk/nyheder 23:35

MYSTISK SYGDOM PÅ USA'S KONSULAT
Den amerikanske ambassade i Kina har
udsendt for anden gang på to uger et
varsel om problemer med mystiske
helbredsproblemer blandt de ansatte på
USA's konsulat i Guangzhou.
Advarslerne har ført til, at
amerikanerne på konsulatet er blevet
opfordret til at søge lægehjælp, hvis
de har mærket "unormale, uforklarlige
eller fysiske symptomer".

Flere ansatte ved konsulatet i den
sydkinesiske by Guangzhou er blevet
evakueret. To af de syge fortæller, at
de blev dårlige efter at have hørt
mærkelige lyde i de boligblokke, hor de
boede.En specialgruppe er blevet
oprettet til at efterforske sagen.

USA's ambassade i Kina udsender varsel om helbredsproblemer
08. Jun. 2018 kl. 23:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usas-ambassade-i-kina-udsender-varsel-om-helbredsproblemer

Appeldomstol omstøder dom på 18 års fængsel for krigsforbrydelser
08. jun. 2018, 18:33
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-06-08-appeldomstol-omstoder-dom-pa-18-ars-faengsel-for-krigsforbrydelser

Jean-Pierre Bemba blev fundet skyldig i krigsforbrydelser i Den
Centralafrikanske Republik. Nu frikendes han.

Den Internationale Straffedomstol (ICC) i Haag har omstødt en dom
til DR Congos tidligere vicepræsident Jean-Pierre Bemba. Han blev
i 2016 fundet skyldig i menneskerettighedskrænkelser begået af
hans styrker i Den Centralafrikanske Republik.

-

Efterskole stævnes efter krænkersag
09. jun. 2018, 08:52 ...

-

104 SVT Text Lördag 09 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Talibanerna utlyser vapenvila......130
* FN ska rösta om Gaza-resolution....131
* Macrons kampanjrabatt kritiseras...132

* Skjutning stoppade Rio-linbana.....133
Frias efter mord i Kongo-Kinshasa..134
Libanon vill porta UNHCR...........135

Nya medlemmar i FN:s säkerhetsråd..136
Trump positiv inför möte med Kim...137

Trump vill ha tillbaka ryssar i G7 138
Därför bildades G7-gruppen.........175

-

135 SVT Text Lördag 09 jun 2018
UTRIKES PUBLICERAD 8 JUNI

Libanon vill porta UNHCR

FNs flyktingorgan UNHCR sprider skräck
bland syriska flyktingar i Libanon så
att de inte vågar återvända hem.

Det anser Libanons utrikesminister
Gebran Bassil, som har beordrat ett
stopp för uppehållstillstånd för
UNHCR:s personal.

Han hävdar att UNHCR avskräckt flyk-
tingar från att återvända genom att
ställa frågor om vad som väntar dem
i Syrien. Frågorna har handlat om bl.a
säkerhetsproblem och dåliga bostäder.

Mer än en miljon människor har flytt
till Libanon, som har 6 milj invånare.

-

NRK:
8. juni 2018 kl. 11:55 - 9. juni 2018 kl. 03:08, error

9. juni 2018 kl. 09:26

Date: Mon, 4 Jun 2018 20:47:00 +0200, GMT 18:47
T-2
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+32&version=BPH

Salme 32, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Bekendelse og tilgivelse

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: april, maj,
juni), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+36&version=BPH

Salme 36, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Menneskets ondskab og Guds godhed

-

Date: Mon, 4 Jun 2018 08:30:02 +0200, GMT 06:30
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Kinesiske hackere stjæler følsomme ubådsdata fra USA
09. Jun. 2018 kl. 10:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kinesiske-hackere-stjaeler-foelsomme-ubaadsdata-fra-usa

-

Ekspert: Grønlands indlandsis tager på, imens vi sveder
09. Jun. 2018 kl. 20:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-groenlands-indlandsis-tager-paa-imens-vi-sveder

-

Venskab støbt i bronze: De nordkoreanske kæmpestatuer i Afrika
09. Jun. 2018 kl. 21:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/venskab-stoebt-i-bronze-de-nordkoreanske-kaempestatuer-i-afrika

Disse fodspor kan være 541 millioner år gamle
09. jun. 2018, 22:47
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-06-09-disse-fodspor-kan-vaere-541-millioner-aar-gamle

-

Lille pige i nattøj fundet alene på gaden - genforenet med forældre
10. jun. 2018, 07:21 Opd. 10. jun. 2018, 08:15 ...

-

104 SVT Text Söndag 10 jun 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* USA hoppar av från G7-uttalande...130-

* Många mässlingsfall i Venezuela....132

* Nio borta från argentinsk fiskebåt 133

72 000 flyr vattenmassor i Kina....134

Förslag på arbetslöshetsförsäkring 135

HBTQ-parader runtom i Europa.......136

Påven vill ha grön energi..........137

-

NRK:
9. juni 2018 kl. 09:26 - 10. juni 2018 kl. 04:45, error

10. juni 2018 kl. 09:24

DK-meteor 2018-06-08, CET 00:22 (T-22, Tunguska-100-year)

File 20.669 ...
Tunguska:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/20-669
Contacts:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2018-06-08/20-669
-

Den 08-06-2018 kl. 12:51 skrev Kall, Mogens:

Subject: T-4.
NASA-robot finder tegn på liv i søbund på Mars -
Re: 2018 uge 23 (news samlet)
Date: Fri, 8 Jun 2018 12:51:36 +0200, GMT 10:51
20662 news:5b1a5f65$0$717$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/GiGVvKmRwXI/AQs7FoftAQAJ

> [...]
>
> For cirka 3,5 milliarder år siden var der en sø på det sted, hvor
> NASA's Mars-rover Curiosity kører rundt.

News:
http://www.stjerneskud.info/fireball/trig_jumi.html
http://www.stjerneskud.info/fireball/event2018-06-08-00-22-02/

Meteor observation
Dato: 2018-06-08
Klokken: 00:22:02 Dansk sommertid, UTC+2

Nyheden tikker ind omkring kl 21, og ca. 3½ time senere
får vi meteor-output!

Bemærk ligheden mellem tallene:

2018-06-08, CET 00:22:02
2018-06-08, T-22

Fællesnævneren er tallet 22

Personen der kaster stenen ude fra Rummet, har altså
kendskab til Tunguska 100 year, "kanske" fordi det er
selvsamme person, der kastede stenen, der for 100 år
siden blev til Tunguska!

Om Tunguska er der tidligere blevet sagt bl.a.:

Subject: Tunguska 100 year, T-31.
Putin-kritisk journalist dræbt af skud i Ukraine -
Re: 2018 uge 22 (news samlet)
Date: Wed, 30 May 2018 09:15:48 +0200, GMT 07:15
20645 news:5b0e4f56$0$712$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/P5Fd42waK9E/_3kIO07lDQAJ

http://www.bbc.com/earth/story/20160706-in-siberia-in-1908-a-huge-explosion-came-out-of-nowhere

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/QSpgfP62jGs/qQd4nk8xAQAJ

> Se tillige i Tunguska-UFO-efterretningsrapport-arkivet:
> https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska
>
> -

NB!
Bemærk at der også er indtruffet en asteroide-hændelse
for nylig med vidtrækkende (politiske) konsekvenser, fx. ...

Subject: T-1. Derfor må USA have atomvåben, når andre ikke må! -
Re: 2018 uge 24 (news samlet)
Date: Mon, 11 Jun 2018 06:58:52 +0200, GMT 04:58
20666 news:5b1e013d$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/_pILlUPHGWk/b8n0GQbGAgAJ

Subject: T-1. Nordkoreas fremtid afgøres nu! -
Re: 2018 uge 24 (news samlet)
Date: Mon, 11 Jun 2018 07:40:24 +0200, GMT 05:40
20667 news:5b1e0af9$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/_pILlUPHGWk/PwrMUkrIAgAJ

Subject: T-1. ET to Cannibalistan: "You! Next!" -
Re: 2018 uge 24 (news samlet)
Date: Mon, 11 Jun 2018 08:27:32 +0200, GMT 06:27
20668 news:5b1e1604$0$717$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/china/20-668
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/_pILlUPHGWk/upJGZtzKAgAJ

Last OUTPUT: 20600 news:5aefe9c2$0$716$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/pMflvNspBwAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20669

Jomfruernes parringsdans

File 20.670 ...
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/jomfruernes-parringsdans/20-670

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/den-kongelige-lov

Jomfruernes parringsdans
af Mogens Kall
ISBN ... (2018-06-11, still NOT created) ...
Forlaget Kall

-

Den 11-06-2018 kl. 09:35 skrev Kall, Mogens:

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: DK-meteor 2018-06-08, CET 00:22 (T-22, Tunguska-100-year) -
Re: T-4. NASA-robot finder tegn på liv i søbund på Mars -
Re: 2018 uge 23 (news samlet)
Date: Mon, 11 Jun 2018 09:35:31 +0200, GMT 07:35
20669 news:5b1e25f5$0$719$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/GiGVvKmRwXI/IDpUtJLOAgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/LFyP7D5qY_c/oi_sbtiSBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/LVDh-pN29_A/PQcwlW1VAQAJ
Hmm .. (memory on from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+25.1-13&version=BPH

Matthæus 25:1-13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om at være parat til Jesu genkomst

1
Jesus fortsatte: „Lad mig fortælle en historie om Guds
riges komme. Der var ti brudepiger, som tog deres
olielamper og gik ud for at møde brudgommen.

2
Fem af dem bar sig tåbeligt ad, de andre fem havde tænkt
sig om.

3
De første fem tog ganske vist deres lamper med, men de tog
ingen ekstra olie med,

4
hvorimod de sidste fem tog ekstra olie med til lamperne.

5
Da brudgommen lod vente på sig, blev alle brudepigerne
trætte og faldt i søvn.

6
Men ved midnatstid lød råbet: ‚Brudgommen er på vej! Kom
ud og mød ham!’

7
Alle pigerne vågnede og ...

Der var engang en Civilisation i Verdensrummet, som begav sig
ud på sin *jomfrurejse*.

En dag nåede de til et solsystem - kald det bare vores solsystem
(med Solen, Jorden und so weiter)!!

Da var det som om jeg hørte en røst sige:

- "Den noget ældre Frue (2. John 1,1.5) hilser ærbødigt på sin
Lillesøster."

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20670