Counter: T-16, 2015 uge 15 (news samlet)

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/13-542/cut-01
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/15-302
and ...
http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics
https://sites.google.com/site/kallpol4

[ ... ]
[ ... 2015-04-06, Monday, day no 96 in the year ... ]
[ ... ]
> 780 dage siden Asteroid and Meteor near hit Russia, 2013-02-15

Input memory from ...

File ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/18-342
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/18-342
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nato/18-342

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, April 05, 2015, CET 20:30, GMT 18:30
Subject: Counter: T-16, 2015 uge 15 (news samlet)
18341 news:55217f15$0$294$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/BkKEqWZ2h2U/cwC5ADBepXoJ

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Obama forsvarer atomaftalen - igen. Israel bør tilbydes medlemskab af NATO + ET-break

-

DR S127 man 06 apr 09:37:54
6.april dr.dk/nyheder 07:46

OBAMA FORSVARER ATOMAFTALEN - IGEN
USA's præsident, Barack Obama, har
efter sidste uges aftale med Iran om
landets atomprogram lagt øre til massiv
kritik fra Israels premierminister,
Benjamin Netanyahu, og Republikanerne i
Kongressen i Washington.

Men Obama står fast på, at aftalen med
Iran er en enestående mulighed for at
forhindre udbredelsen af atomvåben i en
i forvejen farlig del af verden.

Det siger han i et interview med The
New York Times søndag. Israels
premierminister, Benjamin Netanyahu,
har adskillige gange udtalt, at aftalen
mellem Iran og seks internationale
stormagter truer Israels eksistens.

Obama forsvarer atomaftale: 'Hvem ved? Iran kan forandre sig'
kl. 07:46
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/04/06/074446.htm

Kommentar:

Israel bør - som modydelse - tilbydes medlemskab af NATO,
fordi det nok vil afholde de fleste fra at angribe (pga.
den atomare gengældelsestrussel), OGSÅ selvom de er kommet i
besiddelse af atomvåben.

(Det virkede i hvert fald under Koldkrigen her i Europa.)

Huske på må vi jo, at Israel løber en MEGET høj risiko med
trussel om totalt udslettelse; en trussel, der desværre ikke
er grebet ud af den blå luft men fremsagt igen og igen af den
iranske ikke-folkevalgte diktator ali khamenei, skønt Koranen
***udtrykkeligt*** siger, at Det Hellige Land tilhører det
jødiske folk!

Se evt. Sûra Banî Isrâ'îl 17,105(104)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/islam/issues/hellige-land/01-387/out-01

Hmm ...

Bør Israel, NATO og USA mindes om dette (i form af en henvendelse) ?

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2015-04-06, Monday, day no 96, CET 10:00, GMT 08:00)
- "Det skal du"

Okay. That's a deal, ET ... :-)

Det er i hvert fald den klogeste måde at undgå en atomkrig på!

Counter now T-16(15)

Expected external impact at 2015-04-22(21), day no 112

5. april 2015, 20:05

https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/wonders-and-miracles/18-343

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, April 05, 2015, CET 20:30, GMT 18:30
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Mellemøstens kristne savner støtte fra Vestens kirkeledere + Heaven(ET)-break
Obama: Jeg ville svigte groft hvis Israel bliver svækket

Obama: Jeg ville svigte groft hvis Israel bliver svækket
Af Ritzau, mi...@tv2.dk
06. april 2015, 03:48
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-04-06-obama-jeg-ville-svigte-groft-hvis-israel-bliver-svaekket

Kommentar:

Ja!

-

Evas forbudte frugt var måske ikke et æble
06. april 2015, 10:13
http://nyhederne.tv2.dk/2015-04-06-evas-forbudte-frugt-var-maaske-ikke-et-aeble

... Der har snarere været tale om figner, skriver
Søndagsavisen.

Kommentar:

Det minder i hvert fald MEGET mere om noget seksuelt (en
livsfrugt=, end blot en tilforladelig frugt!

104 SVT Text Måndag 06 apr 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Kenya bombade al-Shabaab-läger.....130
Fakta: Terrorattacker i Kenya......175

* Många döda i storm i Bangladesh....131

* Grekland betalar IMF-räkning.......132

Abbas hotar Israel i skattetvist...133

* Över 50 döda i strider i Jemen.....134

* Greps misstänkta för terrorplaner..135

* Notiser: Räddad ur djup ravin......148

-

6. april 2015, 11:30

-

Mellemøstens kristne savner støtte fra Vestens kirkeledere

Nikolaj Krak korrespondenti Mellemøsten
4. april 2015 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/mellemoestens-kristne-savner-stoette-fra-vestens-kirkeledere

Kommentar:

I er desværre blevet gidsler i voldens imperium (satans
imperium)! I'm sorry ... :-(

Jeg (og andre) beder dagligt for Jer, om at Gud må komme Jer
til undsætning i al Jeres afmagt.

Men bøn må "nogengange" også bakkes om med handling, apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jak+2%3A16&version=BPH

og du siger til dem: »Husk nu at tage noget varmt
tøj på og sørg for at få noget at spise! Farvel, og
Gud velsigne jer!«, men du giver dem hverken mad
eller tøj, hvad hjælper det så?

Jakob 2,16

Problemet er blot, at vi har at gøre med religiøse
hjernevaskede, som næsten er udenfor pædagogisk rækkevidde
og således desværre ikke lader sig røre af fornuftens stemme
men fortsætter deres massemord på uskyldige i magtsyges
"hellige" afgudsnavn!

I ved jo - ligesom jeg - at djævelen har været en morder fra
begyndelsen af, og når folk myrder, da er der som oftest tale
om dæmonisk aktivitet, åndelig set!

Vio beder derfor Nådens Gud om, at Han vil hive disse
hjernevaskede ud af djævelens ***bedrag***, for Gud ønsker
jo at frelse alle, at ingen af os går fortabt.

Gud! ***Overbevis*** dem med drømme om natten, at de skal
vende om og holde op med at ***forfølge*** Dig.

Grib mirakuløst ind med undere og tegn, guddommelig
helbredelse mere mere, så de fatter, at det er det gode, de
forfølger (og ikke det onde)!

Frels, o Gud, det, som allerede er gået fortabt!

Det beder vi om, i Jesu navn!

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2015-04-06, Monday, day no 96, CET 12:12, GMT 10:12)
- "Jeg vil"

CET 12:13
- "frelse!"

CET 12:13
- "For Mit navns skyld"

CET 12:15
- "sender Jeg ud"

CET 12:15
- "engle"

CET 12:16
- "med (magt og) myndighed"

CET 12:16
- "til"

CET 12:16
- "at gøre"

CET 12:16
- "undere og tegn"

CET 12:17
- "på himlen"

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, April 05, 2015, CET 20:30, GMT 18:30
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

New update:

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, April 05, 2015, CET 20:30, GMT 18:30

Sent: Sunday, April 05, 2015, CET 20:30, GMT 18:30

Sent: Sunday, April 05, 2015, CET 20:30, GMT 18:30
> [...]

New update:

Re: Informationfile de la Mogens Kall (including UFO-indicators), file 08867

USA: Iran støtter houthier i Yemen

-

I dag for 75 år siden angreb og besatte Nazi-tyskland Danmark

-

DR S134 ons 08 apr 12:14:23
8.april dr.dk/nyheder 09:36

GRÆSK REGERINGSCHEF MØDER PUTIN
Når den græske premierminister, Alexis
Tsipras, rejser til Rusland for at
underskrive en stribe aftaler,
deriblandt en rabat på russisk
naturgas, vil det blive fulgt med
spænding hos kollegerne i eurozonen.

Her spekuleres i, om præsident Putin
vil tilbyde Grækenland kriselån.

Putins talsmand siger til det russiske
nyhedsbureau Tass, at Putin skal være
klar til at diskutere, om Rusland skal
fritage Grækenland for sanktioner.

Rusland overvejer at fritage Cypern,
Ungarn og Grækenland for fødevaresank-
tionerne mod EU og give nedslag i
prisen på gasleverancer.

Græsk regeringschef møder Putin om gasrabat
kl. 09:36
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/04/08/0408093623.htm

-

Microsoft skifter kurs i overvågnings-ballade
kl. 12:03
http://www.dr.dk/nyheder/viden/tech/microsoft-skifter-kurs-i-overvaagnings-ballade

Microsoft har tidligere insisteret på, at reklamesporing skal
være et tilvalg, ikke et fravalg. Nu ændrer selskabet kurs.

-

Hedegaard-sag: Mette F. kan ikke få svar om attentatmand fra Tyrkiet
kl. 16:34
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2015/04/08/0408163415.htm

-

DR S155 tor 09 apr 08:17:21
8.april dr.dk/nyheder 17:45

TSIPRAS UNDSIGER RUSLANDSSANKTIONER
De europæiske kolleger har
tilsyneladende haft god grund til at
bekymre sig over den græske
regeringschefs besøg hos Vladimir Putin
i Moskva.

Premierminister Alexis Tsipras undsiger
således det sanktionsregime, som EU
gradvis har indført som følge af
russernes rolle i konflikten i Ukraine,
hvor Rusland blandt andet har
annekteret sortehavshalvøen Krim.

- For at nå ud af denne dybe krise skal
vi forlade denne onde cirkel af
sanktioner, siger Tsipras efter mødet i
Kreml.

/ritzau/AFP

Græsk regeringschef efter møde med Putin: Nej til sanktioner mod Rusland
08. Apr. 2015 kl. 17:45
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/04/08/0408174512.htm

-

DR S159 tor 09 apr 08:17:21
9.april dr.dk/nyheder 03:25

USA: IRAN STØTTER HOUTHIER I YEMEN
Iran har ydet støtte til Yemens Houthi-
milits, der har drevet præsidenten på
flugt og fået en arabisk koalition til
at iværksætte luftangreb mod
bevægelsen.

Det medgiver USA's udenrigsminister,
John Kerry.

Han siger, at USA er klar over, at
Houthi-militsen har modtaget støtte fra
Iran, og Kerry understreger derfor, at
amerikanerne står bag lande i
Mellemøsten, som føler sig truet af
Iran.

Iran nægter beskyldninger om
våbenleverancer.

USA: Vi er klar over Irans støtte til Yemens houthier
kl. 03:25
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/04/09/0409032517.htm

CIA-chef: Kritikere af Iran-aftale er uærlige
Af Ritzau, rbar
08. april 2015, 09:20
Opd. 08. april 2015, 09:41
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-04-08-cia-chef-kritikere-af-iran-aftale-er-uaerlige

-

Afghansk soldat åbnede ild mod NATO-styrker
Af Louise Jørgensen
08. april 2015, 12:47
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-04-08-afghansk-soldat-aabnede-ild-mod-nato-styrker

-

Overvågning hæmmer det frie ord
Sissel Christine Søe Böss, si...@tv2.dk
08. april 2015, 20:11
http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-04-08-overvaagning-haemmer-det-frie-ord

-

USA: Vi er klar over Irans støtte til Yemens houthier
Af Ritzau
09. april 2015, 01:04
Opd. 09. april 2015, 01:44
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-04-09-usa-vi-er-klar-over-irans-stoette-til-yemens-houthier

-

Eksperter advarer: Derfor er den danske hær helt utilstrækkelig
Af Ritzau
09. april 2015, 00:20
Opd. 09. april 2015, 05:18
http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-04-09-eksperter-advarer-derfor-er-den-danske-haer-helt-utilstraekkelig

-

Efter 17-årigs tragiske selvmord: Nu vil Obama stoppe homo-omvending
Af Ritzau
09. april 2015, 04:00
Opd. 09. april 2015, 06:32
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-04-09-efter-17-aarigs-tragiske-selvmord-nu-vil-obama-stoppe-homo-omvending

... den 17-årige transkønnede Leelah Alcorn begik selvmord,
da hendes forældre tvang hende i terapi for at få ændret
hendes opfattelse af, at hun var en pige fanget i en
drengekrop.

Kommentar:

Alene den kendsgerning, at forældrene ***tvinger*** barnet,
kan ha' givet anledning til den seksuelle ikke-biologiske
orientering!

Forældrenes (sygelige ?) dominans kan således hindre et barns
normale selvstændiggørelse!

Den ikke-biologiske seksuelle orientering kan her evt. være
en non-verbalt protest mod dette overgreb og altså en indirekte
måde at opnå uafhængighed på.

Og det er - for øvrigt - sjældent at man opnår noget gennem
tvang i terapi!

-

Stenkast mod jødisk delikatesse i København
Af Natali Braagaard
09. april 2015, 07:49
Opd. 09. april 2015, 08:37
http://nyhederne.tv2.dk/2015-04-09-stenkast-mod-joedisk-delikatesse-i-koebenhavn

104 SVT Text Torsdag 09 apr 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* IS-anhängare hackade tv-kanal......130

Bostonbombaren befinns skyldig.....131

Mordmisstänkt polis avskedad.......132

Rysk-grekiskt samarbete planeras..133-
Grekisk statskassa i praktiken tom 175

Över 200 fångar flydde från IS.....135

Turister ombord på brinnande båt...136

Frankrike släpper Rwanda-dokument..137

-

137 SVT Text Torsdag 09 apr 2015
UTRIKES PUBLICERAD 8 APRIL

Frankrike släpper Rwanda-dokument

Frankrike häver hemligstämpeln för en
rad dokument om folkmordet i Rwanda.
Beslutet togs i går, enligt en källa
nära president Francois Hollande.

Rwanda anklagar Frankrike för inbland-
ning i folkmordet 1994, och justitie-
minister Johnston Busingye säger att
han hoppas att dokumenten kommer att
kasta ljus på frågor som tidigare har
stått obesvarade.

Under folkmordet dödades minst 800.000
människor. Det leddes av extremnatio-
nalister från majoritetsfolket hutu.
De flesta offren tillhörde minoritets-
folket tutsier.

-

9. april 2015, 00:23
Sivile drept i rakettangrep
http://www.nrk.no/nyheter/1.12300928

Elleve sivile, blant dem seks barn, ble drept da en rakett
traff huset deres nord på den urolige Sinaihalvøya, ifølge
DPA som siterer egyptiske sikkerhetsstyrker. Det er usikkert
hvem som avfyrte raketten, eller hvor den ble skutt fra.

-

9. april 2015, 09:34
Uro i Jemen
Iran sendte krigsskip til Jemen
http://www.nrk.no/nyheter/1.12301246

Iran har sendt to marinefartøy til Adenbukta i Jemen, der
Saudi Arabia gjennomfører luftangrep mot Houthi-militsen. En
iransk kommandør sier skipene kun er der for å beskytte
iranske handelsskip fra pirater, skriver NTB.

-

9. april 2015, 09:47

-

Yemen crisis: Kerry warns Iran over Houthi rebel 'support'

53 minutes ago (idiot time!)

http://www.bbc.com/news/world-middle-east-32229316

-

Kerry: For final deal, Iran must reveal past nuclear military activity

Secretary says Washington is 'well aware' of Tehran's
involvement in Yemen, but rejects linking unrest to nuke
talks

By Tamar Pileggi April 9, 2015, 9:54 am
http://www.timesofisrael.com/kerry-for-final-deal-iran-must-reveal-past-nuclear-military-activity/

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, April 05, 2015, CET 20:30, GMT 18:30

Sent: Sunday, April 05, 2015, CET 20:30, GMT 18:30
> [...]

New update:

Re: Informationfile de la Mogens Kall (including UFO-indicators), file 08867

Vatikanet tøver over for homoseksuel fransk ambassadør

-

DR S129 fre 10 apr 08:17:00
10.april dr.dk/nyheder 04:23

NORDEN OPTRAPPER MILITÆRSAMARBEJDE
De nordiske lande vil udvide det
militære samarbejde for at imødegå
russiske aggressioner.

Den danske forsvarsminister, Nicolai
Wammen, og hans norske, svenske og
finske kolleger samt Islands
udenrigsminister skriver i en kronik i
den norske avis Aftenposten, at det
militære samarbejde landene imellem
skal geares op.

Teksten har form af en erklæring og er
et direkte svar på aggressiv russisk
optræden i de nordiske landes
nærområder. Der bliver også lagt op til
øget samarbejde med de baltiske lande.

Norden optrapper militærsamarbejde efter russisk uro
kl. 04:23
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2015/04/10/0410042313.htm

-

Forsvarsministeren: De nordiske lande vil stå sammen mod Rusland
10. Apr. 2015 kl. 09:44

Ekspert: Nordisk aftale har været efterspurgt siden 2. verdenskrig
10. Apr. 2015 kl. 13:00

EL: Nordisk militærsamarbejde kan optrappe konflikten med Rusland
10. Apr. 2015 kl. 16:30
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2015/04/10/155814.htm

Kommentar:

Et udsagn:

Uha. Provoker endelig ikke voldsmanden.
Sæt nu ham laver endnu mer' vold!

Vatnisse!
(Ikke så mærkeligt, at Verden sygner og segner i ondskab,
når nu ingen vil kræve forbryderne til regnskab for deres
forbrydelser ved en international domstol)! ... :-(

-

Naser Khader: Vi tager imod det rigtige antal flygtninge
10. Apr. 2015 kl. 21:11
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2015/04/10/205217.htm

-

DR S161 lør 11 apr 06:32:59
10.april dr.dk/nyheder 23:14

VATIKANET TØVER MED HOMO-AMBASSADØR
Tre måneder efter, at Frankrig har
udpeget en ny ambassadør i Vatikanet,
venter regeringen i Paris stadig på
godkendelse fra den katolske
miniputstat i Rom.

Normalt tager det ikke mere end en
måneds tid for Vatikanet at godkende en
ambassadør og offentliggøre nyheden,
efter vedkommende er udpeget af sin
egen regering. I de tilfælde hvor en
ambassadør afvises, kommer der ikke en
offentlig udtalelse, men blot en
melding til det pågældende land.

Men denne gang er der blot stilhed.

Vatikanet tøver over for homoseksuel fransk ambassadør
10. Apr. 2015 kl. 23:14
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/04/10/0410231442.htm

Kommentar:

Vi skal ikke ha' nogen heksejagt mod homoseksuelle, men når
det er sagt, så skal vi erindre, at - bibelsk set - er
praktisering af homoseksualitet FORTSAT en synd, hvorfor
Kirken IKKE skal tilskønne til denne adfærd, hvorfor man
heller ej kan ha' repræsentanter, der
homoseksualitet, fordi det jo ikke er det bedste forbillede
(på en kristen levevis)!

Vous comprenez?

Om det er upolulært ?

Ja, og hva' så ?

Vores opgave består i at forvalte Guds ejendom på rette vis.

Det er således IKKE vores ansvar men ejermandens!

Vous comprenez?

Jesus var også i visse situationer upopulær og spurgte
ligefrem disciplene, om de også ville gå fra Ham!

Så der er ikke noget nyt i dette!

Mht. den konkrete sag, er der IKKE tale om en ansat indenfor
Kirken, men derimod en verdslig, og her er kravene ikke de
samme.

Man kan derfor godt ha en homoseksuel repræsentant for et
lands regering - det er jo dres eget valg - i Vatikanet,
skønner jeg, men man kan fx. ikke ha' ansat en homoseksuel
organist, da denne jo så leder hele folket vild under
lovprisningen af Gud (og dermed ***vanærer*** Gud og det Han
står for, hvorfor jeg FORTSAT ***nægter*** at sætte mine ben
i Kirken, indtil denne ***afgudsdyrkelse*** er bragt til
ophør)!

Vous comprenez?

Hvis en ambassadør gerne demonstrativt vil vanære Kirken som
et lille umodent barn, tja ...

Så bliver det jo i grunden for ***egen*** regning, ikke sandt ?

Vi (Guds folk i Kirken) kan jo ikke gøre for dette deres
hovmod, vel ?

Mit forslag er derfor, at vi praktiserer Paulus måde at
håndtere sådanne sager; idet han skriver:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1.kor+5%3A9-13&version=BPH

1 Korinterne 5:9-13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

9 I mit tidligere brev skrev jeg, at I ikke måtte have noget
at gøre med dem, der lever i seksuel synd.

10 Jeg mente naturligvis ikke de mennesker, der ikke er
kristne, og som lever et liv kendetegnet af seksuel synd,
griskhed, tyverier og afgudsdyrkelse, for så måtte I jo
forlade denne verden.

11 Hvad jeg mente, var, at I ikke skal have fællesskab med
nogen, der påstår, at de er kristne, men hvis liv er
kendetegnet af seksuel synd, griskhed, afgudsdyrkelse, spot,
druk eller tyverier. I skal tage afstand fra sådanne
mennesker.

12 Er det måske vores opgave at dømme de mennesker, der ikke
følger Kristus? Nej, men det er jeres opgave at dømme dem,
som hører til i jeres menighed.

13 Dem, der er udenfor, må Gud dømme, men I skal fjerne det
onde fra jeres midte!

Og hvis et menneske INDENFOR Kirken ikke vil lade sig retlede
men fx. fortsat insisterer på at leve i hor; lad da Jesu Ord
her vejlede os; idet Han siger:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=matt+5%3A27-32&version=BPH

Matthæus 5:27-32, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om ægteskabsbrud og skilsmisse

27 I ved, at Toraen siger: >Du må ikke bryde ægteskabet.<

28 Men jeg siger jer, at enhver mand, der ser på en kvinde
med tanker om utroskab, han har allerede begået ægteskabsbrud
i sit hjerte.

29 Hvis dit øje er årsag til, at du bukker under for
fristelsen, så riv det ud og kast det bort. Det er bedre, at
en enkelt del af dig bliver ødelagt, end at hele din krop
bliver kastet i Helvedes ild.

30 Hvis det er din hånd, der fører dig i fristelse, så hug
den af og kast den bort. Det er bedre for dig at miste et af
dine lemmer, end at du med alle lemmer i behold ender i
Helvede.

31 I har også hørt, at hvis en mand skiller sig fra sin kone,
skal han give hende et skilsmissebrev.

32 Men jeg siger jer, at den mand, der skiller sig fra sin
kone, uden at hun har været ham utro, han får hende til at
være skyldig i ægteskabsbrud, når hun gifter sig igen og
manden, der gifter sig med hende, vil også være skyldig i
ægteskabsbrud.

samt ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=matt+18%3A15-17&version=BPH

Matthæus 18:15-17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om irettesættelse, udelukkelse af menigheden og enhed i bøn

15 Hvis din ven forsynder sig imod dig, så konfronter ham med
det under fire øjne. Hvis han hører på dig og beder om
tilgivelse, så har du fået din ven tilbage.

16 Hvis ikke, skal du tage en eller to andre med dig, for
enhver sag skal afgøres på to eller tre vidners udsagn.

17 Hvis han stadig ikke vil høre på dig, skal du indbringe
sagen for menighedens ledelse. Hvis han heller ikke vil høre
på dem, bør han formenes adgang til menigheden.

Nogen anklager os for at være grænseoverskridende, når vi
således tillader os at blande os i et menneskes liv, men
samtidig er det jo MEGET ukærligt ikke at foretage sig noget
(da dette menneske jo er ved at gå fortabt), ikke sandt ?

Vi har således PLIGT til at advare dette menneske (også
gennem praktisering af kirketugt und so weiter)!

Og man kan ikke både være ven med Gud og Verden!

Så hav fred i, hvad Gud har kaldet Jer til også mht. at
forvalte Guds ejendom på rette vis ... :-)

104 SVT Text Fredag 10 apr 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Kuba kan strykas från terrorlista..130

Undervikt ökar demensrisk.........131-
Fakta: BMI (Body mass index).......175

Haiti: Migrantfartyg förliste......133
Misstanke om folkmord i Västsahara 134

Afghanistan: Domstol stormades.....135
Grekland betalar av IMF-skuld......136

Skottdrama i Milano - flera döda...137
* Notiser: Migrantfartyg förliste....148

-

134 SVT Text Fredag 10 apr 2015
UTRIKES PUBLICERAD 9 APRIL

Misstanke om folkmord i Västsahara

En spansk domare har slagit fast att
elva marockanska före detta guvernörer
och beslutsfattare i säkerhetsstyrkor-
na är fortsatt misstänkta för svåra
övergrepp mellan 1975 och 1991 i
Västsahara.

-De handlingar som beskrivs i det här
beslutet skulle utgöra folkmordsbrott,
säger domaren Pablo Ruz.

Han manar också Marocko att gripa och
utlämna sju av de utpekade och kräver
att övriga fyra ska lokaliseras och
delges misstanke. Marocko annekterade
Västsahara när Spanien lämnade den
före detta kolonin.

-

10. april 2015, 08:55

-

Jødisk butik udsat for hærværk
Torsdag den 9. april 2015
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=3811

-

Holocaustofre bryder 'tavshedskoden'
9. april, 15, 2015
http://udfordringen.dk/2015/04/holocaustofre-bryder-tavshedskoden/

-

Obama mindet om løfte til kristen fange
9. april, 15, 2015
http://udfordringen.dk/2015/04/obama-mindet-om-loefte-til-kristen-fange/

-

148 kristne dræbt på universitet i Kenya
9. april, 15, 2015
http://udfordringen.dk/2015/04/148-kristne-draebt-paa-universitet-i-kenya/

-

Ehud Barak on Iran: Close the door and tell them 'dismantle or else'

US could destroy Iran's nuclear facilities in 'a fraction
of one night,' former prime minister says

By Times of Israel staff April 9, 2015, 1:13 pm
http://www.timesofisrael.com/ehud-barak-on-iran-close-the-door-and-tell-them-dismantle-or-else/

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, April 05, 2015, CET 20:30, GMT 18:30

Sent: Sunday, April 05, 2015, CET 20:30, GMT 18:30
> [...]

New update:

Re: Informationfile de la Mogens Kall (including UFO-indicators), file 08867

Rusland nægter at udlevere flyvrag. MEGET mistænkeligt! Paven: Osmannernes massedrab på tyrkiske armeniere var folkedrab

-

DR S120 søn 12 apr 19:18:21
12.april dr.dk/nyheder 09:41

RUSLAND NÆGTER AT UDLEVERE FLYVRAG
For præcis fem år siden styrtede et
polsk regeringsfly ned uden for den
russiske by Smolensk.

Alle 96 passagerer blev dræbt. Blandt
de dræbte var Polens præsident Lech
Kaczynski, hans kone og flere vigtige
personer i det polske samfund.

Men vraget efter flystyrtet er aldrig
blevet udleveret til Polen. Det skriver
The Scotsman.

En russisk komité der har efterforsket
styrtet, har afvist gentagne polske
forsøg på at udleveret resterne af
Tupolev Tu-154M-flyet.

Rusland nægter at udlevere vraget af statsfly til Polen
kl. 09:41
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/04/12/085214.htm

Kommentar:

Dette virker MEGET mistænkeligt! Hvis man har rent mel i
posen, er der jo ikke noget at skjule!

-

DR S122 søn 12 apr 19:18:22
12.april dr.dk/nyheder 11:20

PAVEN: MASSEDRAB VAR FOLKEDRAB
Paven bruger søndag ordet "folkedrab" i
sin beskrivelse af, hvordan op mod 1,5
millioner armeniere døde i Tyrkiet for
100 år siden.

- I det seneste århundrede har vores
menneskelige familie gennemlevet tre
massive tragedier uden fortilfælde. Den
første, som bredt er anset for at være
det første folkedrab i det 20.
århundrede, ramte jeres eget armenske
folk, siger han.

Ordene falder under en messe i
Peterskirken i Rom, som skal markere
100-året for osmannernes massedrab på
tyrkiske armeniere i 1915.

Paven: Massedrab på armeniere var det 20. århundredes første folkedrab
kl. 11:20
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/04/12/0412112021.htm

Kommentar:

Massedrab var folkedrab; Ja, i særdeleshed!

-

DR S128 søn 12 apr 19:18:22
12.april dr.dk/nyheder 19:05

TYRKIET ER GNAVEN OVER PAVENS TALE
Det er "grundløst", at pave Frans under
en messe søndag har kaldt massedrabet
på tyrkiske i 1915 for et folkedrab.

Det siger Tyrkiets udenrigsminister,
MevlÜt Cavusoglu, der kalder pavens ord
"langt fra de historiske realiteter".

Pavens ord om folkedrab er en "alvorlig
afvigelse" fra det budskab om fred og
forsoning, som paven viderebragte under
sit besøg i Tyrkiet i november.

Paven brugte henvisningen til folkedrab
under en messe, der markerede 100-året
for drabet på de kristne armeniere.

Tyrkiet er gnaven over Pavens kommentar om folkedrab
kl. 19:05
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/04/12/190349.htm

Kommentar:

I må ku' tåle kritik!
(navnlig hvis den som i dette tilfælde er berettiget!)

Hensyntagen til Jeres ære- og skkambegreber må IKKE gå forud
for så vigtige ting!

Vi, Menneskeheden, kan ikke overleve, hvis ikke der gøres op
med disse folkedrab, for så er det, at de bliver gentaget som
en skrue uden ende!

***Retfærdighed*** må derfor gå forud for Jeres æreskodeks!

Vous comprenez?

12. april 2015, 07:35