2020 uge 07 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=48) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40048

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2020 uge 06 (news samlet)
Date: Mon, 3 Feb 2020 07:38:36 +0100, GMT 06:38
22121 news:5e37c005$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/TXi4WOIFK6Y/_pWPCAEfAgAJ

-

I dag Mandag den 10. februar 2020 (dag 41 i året) er der 5907
dage til (16 år + 63 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Dog har nye DATA ændret på dette. Se evt. file 21.428 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-428

Men vi beholder tælleren, fordi der er en sammenhæng mellem
Templets opførsel (276) og Tunguska 1908 (150) og så dette
*dating*-tidspunkt (?), idet tælleren peger på 7-stjernen
(150+177=277,78) i år 2036 netop "tilfældigvis" samtidig med,
at asteroiden Apophis kommer relativt tæt forbi.

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

2182
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. 6 år, around 2026-01-31)

Og muligvis kommer der som sagt en atomkrig - ved mindre man - I
TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter *brændbælter*, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2551 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Wed, 6 Mar 2019 14:28:09 +0100, GMT 13:28
21286 news:5c7fcaec$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/goodwill/21-286
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/6VNBJw20BwAJ

> ET! Hvor meget står der på min goodwill-konto?...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2019-03-06, Wednesday, day no 65, CET 14:15, GMT 13:15)
> - "Masser!§"

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

Og prøv også hebraisk lovsang ...
https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk

Og som noget særlig for alle Jer muslimer *anbefales* denne
video ...

Muslim woman who hated the Jews
and ended up falling in love with their King - JESUS!
Offentliggjort den 1. feb. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=wzfVAb4q8ZU
Se tillige ...
https://www.oneforisrael.org/

-

Coming up world news:

UFO landed in Central Park ...

Eller måske rettere:

Above the hill of Zion!

Apropos ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-152b

2013-02-15-hændelsen above Russia:

Genstanden er for STOR til, at vi jordboere (herunder NASA) kan
*fuske* med den!

Ergo må den være *ægte*!

-

Prøv også :

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.

(Vælg en af følgende 2 muligheder:)

Nr. 1
Jeg er glad for at blive rost
Jeg kan lide at få et knus

Nr. 2
Jeg kan godt lide at ...

Last OUTPUT: 21100 news:5e30a3a8$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/PeHsdC1FDgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22135

Scientists discover radio signal FRB 180916 relaying to Earth in steady
16-day cycles

File 22.136 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/radio-bursts/22-136

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/radio-bursts/22-136

Other news:

WHO om coronavirus: Vi ser muligvis kun toppen af isbjerget

2182 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

... lad os, der hører lyset til, være årvågne og
mådeholdne, iført troen og kærligheden som brynje og
frelsesvisheden som hjelm.

(1 Tess 5,8)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Th+5&version=BPH

1 Tessalonikerne 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Vær parat, men frygt ikke

Men lad os, der hører lyset til, være årvågne og
mådeholdne, iført troen og kærligheden som brynje og
frelsesvisheden som hjelm.

[ ... ]

Afsluttende formaninger, ønsker og hilsener

Sørg for, at ingen gengælder ondt med ondt. Stræb altid
efter at gøre godt mod hinanden i menigheden, ja, mod alle
mennesker.

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ti+3.1-9&version=BPH

2 Timoteus 3:1-9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Ondskaben tager til

Hårde tider

Kapitel 2 alutter med, at Paulus antyder, at der er nogle, som
er faldet i Djævelens fælde og er under hans kontrol. Det
moralske forfald, som Paulus fortsætter med at vævne i kapitel
3, er følgerne af, hvad dæmonisk magt vil føre til.

Indtil Jesu genkomst lever vi i de sidste tider, og i den
periode vil kirken altid have store udfordringer. Meget tyder
dog på, at det vil kulminere kort før genkomsten.

Forfald og vækkelser kan komme som bølger, men dybest set
kan det være vanskeligt at se, hvad der er op og ned. I dag er
der nok en stor åndelig søgen, som nogle kirkefolk glæder sig
over, mens andre opfatter den som en overfladisk religiøsitet i
lighed med Paulus' beskrivelse i vers 5.

Kristne sekter opererer ofte blandt svage mennesker, som de
får magt over. Paulus kendte til den samme tendens. I dette
tilfælde gik det ud over nogle kvinder, som var sårbare og
forvirrede.

Sektlederne bliver sammenlignet med Egyptens troldmænd, som
satte sig op mod sandheden. Men ligesom disse blev afsløret,
vil vranglærerne også blive det.

Refleksion:

Når vi ser tegn på moralsk forfald, kan de opfattes som Satans
krampetrækninger (Åb 12,17)

Info:

Vi finder en tilsvarende liste af synder i Rom 1,29-32. Her
tilskrives forfaldet, at Gud tillader mennesker at give sig
over til synden for at afsløre, hvor ond den er.

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2020-02-10

Vi skal vise medfølelse (2)

"... Herren er barmhjertig ..."
Jak 5,11

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2020-02-10
Daily Reading for Monday February 10, 2020
Reading 1, First Kings 8:1-7, 9-13
Responsorial Psalm, Psalms 132:6-7, 8-10
Gospel, Mark 6:53-56
https://www.youtube.com/watch?v=faEjqyfO98g&autoplay=1&list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2020-02-09, CET 11:3x-12:0x, GMT 10:3x-11:0x:)

"The master was full of praise. `Well done, my good and
faithful servant. You have been faithful in handling this
small amount, so now I will give you many more
responsibilities. Let's celebrate together!'"
Matthew 25:21

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2020 uge 07 (news samlet)
Date: Mon, 10 Feb 2020 09:01:01 +0100, GMT 08:01
22135 news:5e410dd1$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/AbjAJfWrpCY/n4H9A05GBAAJ

> [...]

16-day cycles

WHO om coronavirus: Vi ser muligvis kun toppen af isbjerget

DR S132 søn 09 feb 17:02:52
9.februar dr.dk/nyheder 08:12

PAKKE SKULLE HJÆLPE KRIGSVETERANER
Krigsveteraner, der har været i krig
for Danmark på eksempelvis Balkan, i
Irak eller Afghanistan, skylder vi en
ordentlig behandling.

En ny pakke gik ud på, at
krigsveteraner med PTSD, som havde fået
afslag på at få arbejdsskadeerstatning,
kunne få mulighed for at få prøvet
deres sag én gang til, hvis de fik en
"second opinion" altså en ny
lægeerklæring fra en psykiater

Men det ser rigtig skidt ud. I dag,
mere end to år efter at pakken blev sat
i værk, har otte af 133 veteraner fået
anerkendt en arbejdsskadeerstatning ud
fra de nye regler. 125 krigsveteraner
har fået afslag. Det viser tal fra ATP.

Ny pakke skulle hjælpe krigsveteraner med PTSD: Langt de fleste har fået
afslag
kl. 08:12
https://www.dr.dk/nyheder/politik/ny-pakke-skulle-hjaelpe-krigsveteraner-med-ptsd-langt-de-fleste-har-faaet-afslag

-

DR S134 søn 09 feb 17:02:53
9.februar dr.dk/nyheder 12:42

KARANTÆNE SLUT PÅ KRYDSTOGTSKIB
Tusindvis af passagerer, som har siddet
i viruskarantæne på et krydstogtskib i
Hongkong, har fået lov til at gå i
land.

Sundhedsmyndighederne i Hongkong
oplyser, at alle de 1800 personer, som
arbejder på skibet, er testet og meldt
raske. Både de og passagererne har
derfor fået lov til at gå i land.

Krydstogtskibet "World Dream" har
ligget til kaj ved Kai Tak-terminalen i
Hongkong siden onsdag. Der blev indført
karantæne, efter at tre af skibets
tidligere passagerer viste sig at være
smittede med Wuhan-virusset.

Viruskarantæne ophævet for krydstogtskib i Hongkong
kl. 12:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/viruskarantaene-ophaevet-krydstogtskib-i-hongkong

-

DR S138 søn 09 feb 17:02:53
9.februar dr.dk/nyheder 17:00

NATO SKAL HAVE MERE ANSVAR I IRAK
Det er blevet Danmarks opgave at få
indsatsen mod Islamisk Stat i Irak
tilbage på sporet.

Det fortæller forsvarsminister Trine
Bramsen (S).

Det skal ske ved, at Nato overtager
mere ansvar fra USA, der er upopulære i
Irak efter drabet på en iransk general.

- Nato er svaret på, hvordan vi kan få
indsatsen tilbage på sporet, siger hun.

I mere end en måned har træningen stået
stille. Nato-landene mødes om emnet i
den kommende uge.

Uventet opgave kom 'dumpende': Danmark skal redde forlist mission mod
Islamisk Stat
kl. 17:00
https://www.dr.dk/nyheder/indland/uventet-opgave-kom-dumpende-danmark-skal-redde-forlist-mission-mod-islamisk-stat

-

DR S140 man 10 feb 08:57:03
10.februar dr.dk/nyheder 06:27

SYV DANSKERE LANDET FRA WUHAN
Yderligere syv danskere fra den
virusramte kinesiske by Wuhan landede
på Flyvestation Aalborg natten til
mandag.

Det bekræfter Sundhedsstyrelsen.

Anette Lykke Petri, enhedschef i
Styrelsen for Patientsikkerhed,
oplyser, at alle syv havde det godt ved
ankomsten. Ingen havde tegn på sygdom,
så der var ikke behov for at indlægge
nogen på hospitalet.

- Vi vil være i daglig kontakt med alle
hjemvendte, så vi sikrer, at de er
grundigt informeret om forholdsregler,
siger Anette Lykke Petri.

Syv danskere fra virusramte Wuhan landet i Danmark
kl. 06:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/syv-danskere-fra-virusramte-wuhan-landet-i-danmark

Iran fejler igen med at sende satellit i kredsløb
9. feb. 2020, 22:43
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-09-iran-fejler-igen-med-at-sende-satellit-i-kredsloeb

-

Dødstallet i Kina fra udbrud af coronavirus passerer 900
10. feb. 2020, 05:32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-10-dodstallet-i-kina-fra-udbrud-af-coronavirus-passerer-900

Dødstallet i Kinas Hubei-provins fra virusudbrud er søndag
steget til 871 personer. I hele Kina er 908 døde.

[ ... ]

Der er desuden registreret 2618 nye sygdomstilfælde i Hubei.
Det samlede antal smittede i provinsen er dermed oppe på
29.631.

Kommentar:

908 / 29.631 * 100 %
=
3,06 %

-

Seneste nyt coronavirus
10. feb. 2020, 07:10
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-10-seneste-nyt-coronavirus

I dag, Kl. 08:19
27 udlændinge smittet med coronavirus i Kina

I dag, Kl. 07:14
Millioner af kinesere vender tilbage på arbejde

-

WHO om coronavirus: Vi ser muligvis kun toppen af isbjerget
10. feb. 2020, 08:39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-10-who-om-coronavirus-vi-ser-muligvis-kun-toppen-af-isbjerget

-

Sidste retsdag før dom mod Britta Nielsen - 10. retsdag
10. feb. 2020, 08:53 ...
YouSee bløder kunder
10. feb. 2020, 09:09 ...

-

104 SVT Text Måndag 10 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* H&M hotas av omfattande böter......130

* Vänsternationalister vann i Irland 131

* Buttigieg får flest Iowa-delegater 132

* Över 900 döda av coronaviruset.....133
* WHO-experter på väg till Kina......134
* Ytterligare 60 smittade på fartyg..135

* Regn kan stoppa Australien-bränder 136

Nytt flygrekord New York-London....137
Turer inställda när Ciara drar in..138

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 10 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Iran misslyckades med satellit.....139

-

134 SVT Text Måndag 10 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 10 FEBRUARI

WHO-experter på väg till Kina

Internationella experter har rest
till Kina för att utreda epidemin
av det nya coronaviruset.

Planet lyfte på söndagskvällen från
Geneve mot Peking. Expeditionen leds
av Världshälsoorganisationen WHO.

Förhandlingar om att skicka experter
har pågått i nästan två veckor, sedan
WHO-chefen Tedros Adhanom Ghebreyesus
träffade Kinas president Xi Jinping
i Peking i slutet av januari.

WHO utlyste 30 januari ett internatio-
nellt hälsonödläge. Sedan dess har an-
talet döda och smittade fortsatt öka.

-

139 SVT Text Måndag 10 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 9 FEBRUARI

Iran misslyckades med satellit

Iran har skjutit upp en satellit,
kallad Zafar vilket betyder seger på
persiska. Men uppskjutningen misslyck-
ades då satelliten inte nådde sin
omloppsbana, skriver TT.

Uppskjutningen betraktas som en
provokation av USA, som hävdar att
uppskjutningen är kopplad till
utveckling av robotar som kan bära
kärnvapen.

Satelliten sköts upp "i Guds namn"
på söndagen, men ca 12 minuter efter
uppskjutningen kom besked från Irans
statliga tv och försvarsdepartementet
att den hade misslyckats.

-

NRK:
9. februar 2020 kl. 08:09 - 10. februar 2020 kl. 06:51, error

10. februar 2020 kl. 09:19

-

Partier erkender mangel på belæg for muslimers antisemitisme
9. februar 2020, kl. 16:34
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/partier-erkender-mangel-pa-belaeg-muslimers-antisemitisme

Flere partier indrømmer, at de ikke kan dokumentere, at der er
stigende antisemitisme i islamiske kredse.

-

Airbnb suspends bookings in Beijing for rest of February
By REUTERS FEBRUARY 10, 2020 08:20
https://www.jpost.com/Breaking-News/Airbnb-suspends-bookings-in-Beijing-for-rest-of-February-617066

-

Scientists discover radio signal relaying to Earth in steady 16-day cycles

Scientists have discovered the first ever fast radio bursts
that beat at a steady rhythm, in addition to a mysterious
repeating signal coming from another galaxy.

By JERUSALEM POST STAFF FEBRUARY 10, 2020 09:25
https://www.jpost.com/International/Scientists-discover-radio-signal-relaying-to-Earth-in-steady-16-Day-cycles-617056

[ ... ]

The source of the radio burst is located in a galaxy
approximately 500 million light years from Earth, ...

[ ... ]

... discovered a repeating FRB called FRB 180916.J0158+65.

News:dk.videnskab
Subject: [Hypotese ved the-ET-Bible-code]
Re: *ET-copyright*:
Abraham-75 + (430) 1200 -> (43) 120 = 195 (Target) -
Was: Interrupt 140,8125 -
Re: 2020 uge 04 (news samlet)
Date: Sun, 26 Jan 2020 12:31:33 +0100, GMT 11:31
22089 news:5e2d78b0$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-089
https://sites.google.com/site/etbible/home/ET-bible-code/22-089
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/ET-bible-code/22-089
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/RMh-_LAjHO8/IhG4lkjpAAAJ

> [...]
>
> Så ...
>
> HVIS det illustrativt fx. havde været en film, da begynder de
> først at kikke med efter ... tja ... hvad skal vi sige? En ½
> time?
>
> Og så kan MANGE ting godt være ret svært at forstå!
>
> Input en eksempel herpå:
>
> SETI-test-program (version 1.03)
> https://sites.google.com/site/setiv103/home/all-in-one

> HVEM forstår en dyt af dette?
>
> (
> HVIS man IKKE har fået den *forudgående*
> FORKLARING, at markør-tallene 4 og 2
> dækker over en viden angående ... bla, bla, bla ...

=>

List of fast radio bursts
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fast_radio_bursts

Fast radio burst
https://en.wikipedia.org/wiki/Fast_radio_burst
https://en.wikipedia.org/wiki/Fast_radio_burst#FRB_180916

FRB 180916

FRB 180916, more formally FRB 180916.J0158+65, is a
repeating FRB discovered by CHIME, that later studies
found to have originated from a medium-sized spiral galaxy
(SDSS J015800.28+654253.0) about 500 million light-years
away – the closest FRB discovered to date.[78][18][19] It
is also the first FRB observed to have a regular
periodicity. Bursts are clustered into a period of about
four days, followed by a dormant period of about 12 days,
for a total cycle length of 16.35+0.18−0.18 days.[11][79]
[80] Additional followup studies of the repeating FRB by
Swift XRT and UVOT instruments were reported on 4 February
2020.[81]

[ ... ]

This page was last edited on 10 February 2020, at 01:56
(UTC).

SDSS J015800.28+654253.0 ...

Dette svarer til:

http://simbad.u-strasbg.fr/simbad/sim-id?Ident=SDSS+J015800.28%2B654253.0&NbIdent=1&Radius=2&Radius.unit=arcmin&submit=submit+id

Eq J 2000
RA 01 58 00.28512
Dec +65 42 53.0964

360°
Galactic
longitude 129,71056077
latitude +03,72288600

360°
Galactic
longitude 216,18426795
latitude +06,20481

=>

Distance to (600-system) ...

https://sites.google.com/site/abraham175code/galactic/002

Arcdegrees Name 2

0,00000000
20,55765621 Target
44,40225066 M31
75,16806315 M45 (7-star)
88,93169245 Cygnus A
128,88151248 Orion, Epsilon
143,79519000 Galactic Northpole
156,20481000 Galactic Southpole
167,02952766 M87
190,93853901 Big Bang
216,01702753 GC
273,59535181 Great Attractor
288,77202299 Centauri, Alpha
292,35026254 Centauri, Proxima

Mht. pulserne (the bursts):

Målestokken 78-Pt-193, ½-life = 50 years

(365,25 days * 50 Years) / 16,35 days
=
1116,97...

Compare with ...

1140
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/1140

[
1260, 3½
]

Delta:

-1140
+1117
=
23

?

=>

1140, 23
1150, 33
1260, 143 ... (144 ?)
1290, 173
1335, 218

=>

1117,00000 16,3496
1140,00000 16,0197
1141,40625 16,0000
1150,00000 15,8804
1260,00000 14,4940 ... (14½)
1290,00000 14,1570
1335,00000 13,6798

Found nothing!

Hmm ...

Mht. 4 days/ 16 days

Compare with ...

SETI (search for intelligent life in space)

Struktur-opbygningen af pulserne
https://sites.google.com/site/setiv103/home/struktur-opbygningen-af-pulserne

http://groups.google.com/group/se.vetenskap.astronomi/msg/bf6f8e4f9b8a3c99

> [...]
>
> [ ... cut ... ]
>
> Byte 008
> 00000000 = 0
> __________________Focus
> Time=0000y008d00h__00m__00s000 - 0000 inpulse - 0
> Time=0000y008d00h__00m__10s000 - 0000 inpulse - 1
> Time=0000y008d00h__00m__31s416 - 0000 inpulse - Phi (22/7)
> (on this position they will be enable to understand the
> byte-syntax)
> === "citat" slut (file 0464) ====
>
> Herved opnås også en anden fordel, nemlig at budskabet (i
> signalet) bedre kan forstås af en modtager, hvilket jo var

16 days = 1 compressed signal/message (DATA unknown)
4 days = DATA

=>

bit______bit-time
1 bit = 2 days
2 bit = 1 days
3 bit = 12 hours
4 bit = 6 hours
5 bit = 3 hours
6 bit = 1,5 hours
7 bit = 45 min
8 bit = 22,5 min
9 bit = 11,25 min
10 bit = 5,625 min (or 337,5 sec)
11 bit = 168,75 sec
12 bit = 84,375 sec
13 bit = 42,1875 sec
14 bit = 21,09375 sec *1
15 bit = 10,546875 sec *1
16 bit = 5,2734375 sec *1

(
*1:
NB! Bemærk at den afsatte tid til at *definere* signalet (Pi)
på 30 sekunder her BEGRÆNSES, hvilket måske kan give problemer
på store afstande såsom betop fx. 500 millioner lysår.
)

16-bit searchstring:

0 (0, 0)
1 (0, 1)
65534 (255, 254)
65535 (255, 255)
0 (0, 0)
43 (0, 43)
61 (0, 61)

15-bit searchstring:

0 (0, 0)
1 (0, 1)
32766 (127, 254)
32767 (127, 255)
0 (0, 0)
43 (0, 43)
61 (0, 61)

and so on.

Wich You all a GOOD hunting ... :-)

Stigende vrede mod styret i Kina: Regeringskritisk journalist forsvundet
sporløst

USA anklager kinesiske militærfolk for hackerangreb i 2017

Kina: Over 1000 døde af coronavirus

2181 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

... Vi beder om, at Gud vil hjælpe jer til at ære ham ved
at leve sådan, som han har kaldet jer til. ...

(2 Tess 1,11)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Th+1&version=BPH

1 Tessalonikerne 1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Indledende hilsen

[ ... ]

Når Jesus kommer igen, vil han straffe de vantro og
belønne de troende

Det er med tanke på den kommende herlighed, at vi altid
beder for jer. Vi beder om, at Gud vil hjælpe jer til at
ære ham ved at leve sådan, som han har kaldet jer til. Vi
beder om, at han ved sin kraft vil hjælpe jer til at gøre
det gode og handle i tro.

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ti+3.10-17&version=BPH

2 Timoteus 3:10-17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Hold fast ved det, du har lært, og irettesæt de falske
lærere

-

[...]

Ordet for 2020-02-11

Vi skal vise medfølelse (3)

"... vis medfølelse ..."
1.Pet 3,8

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2020-02-11
Daily Reading for Tuesday February 11, 2020
Reading 1, First Kings 8:22-23, 27-30
Responsorial Psalm, Psalms 84:3, 4, 5, 10, 11
Gospel, Mark 7:1-13
https://www.youtube.com/watch?v=_KYB_7ZGzNc&autoplay=1&list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD
(2020-02-10, CET 11:3x-12:0x, GMT 10:3x-11:0x:)

"Then the King will say to those on his right, 'Come, you who
are blessed by my Father, inherit the Kingdom prepared for you
from the creation of the world.'"
Matthew 25:34

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 10 Feb 2020 09:01:01 +0100, GMT 08:01

> [...]

sporløst

USA anklager kinesiske militærfolk for hackerangreb i 2017

DR S143 man 10 feb 12:22:17
10.februar dr.dk/nyheder 09:17

RUMSONDE SKAL UDFORSKE SOLEN
En rumsonde blev tidligt mandag sendt
ud i rummet på en løfteraket fra Cape
Canaveral i Florida i USA.

Den 1,8 ton tunge sonde, "Solar
Orbiter", som skal udforske Solen, er
blevet opsendt i et samarbejde mellem
Det Europæiske Rumfartsagentur, ESA, og
Nasa, den amerikanske
rumfartsadministration.

Rummissionen kan komme til at vare ni
år eller længere.

Det er håbet, at sonden kan give ny
viden om Solens atmosfære, vind og
magnetfelter. Derudover vil den for
første gang nogensinde fotografere
Solens poler.

Rumsonde skal udforske Solen i op til 500 graders varme
kl. 09:17
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/rumsonde-skal-udforske-solen-i-op-til-500-graders-varme

-

DR S144 man 10 feb 12:22:17
10.februar dr.dk/nyheder 09:55

MILLIONER KINESERE TILBAGE PÅ JOB
I dag slutter en forlænget nytårsferie
for millioner af kinesere.

Dermed vender de tilbage på arbejde
dagen efter den dødeligste dag siden
coronavirussets udbrud.

97 tabte i går livet til sygdommen, der
nu har kostet flere end 900 livet.
Ifølge DR's Asien-korrespondent, Philip
Khokhar, er der da heller ikke tvivl
om, at mange kinesere er nervøse for at
vende tilbage til en normal hverdag,
siger han.

Coronavirus: Dagen efter dødeligste døgn skal millioner nu tilbage på
arbejde
kl. 09:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/coronavirus-dagen-efter-doedeligste-doegn-skal-millioner-nu-tilbage-paa-arbejde

-

DR S145 man 10 feb 12:22:17
10.februar dr.dk/nyheder 09:41

BLÆSTEN SLOG ATLANTISK FARTREKORD
Søndagens kraftige blæst medvirkede
til, at en Boeing 747 Jumbojet fra
British Airways slog fartrekorden for
ruten mellem New York og London.

Med jetstrømmen i ryggen ankom flyet
efter kun fire timer og 56 minutter i
luften.

To timer før forventet ankomst. Det
skriver CNN.

Den gamle rekord var 17 minutter
langsommere og tilhørte det norske
selskab Norwegian.

Den højtliggende jetstrøm blæste
hurtigere end normalt og gav også
blæsten over Nordeuropa sine kræfter.

Jumbojet i medvind: Vinden smadrede atlantisk fartrekord
kl. 09:41
https://www.dr.dk/nyheder/indland/jumbojet-i-medvind-vinden-smadrede-atlantisk-fartrekord

-

Dansk hærchef hacket af cyberkriminelle
kl. 11:40
https://www.dr.dk/nyheder/indland/dansk-haerchef-hacket-af-cyberkriminelle

- Der er tale om Michael Lollesgaards private profil på
LinkedIn. Den rummer ikke følsomme oplysninger, og de rette
instanser er orienteret om hændelsen, skriver
Forsvarskommandoen i et skriftligt svar.

-

Ekspert om hacket hærchef: Det er et gigantisk sikkerhedsbrud - alle
alarmklokker bør ringe
kl. 14:51
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ekspert-om-hacket-haerchef-det-er-et-gigantisk-sikkerhedsbrud-alle-alarmklokker-boer

-

USA anklager kinesiske militærfolk for hackerangreb i 2017
kl. 18:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-anklager-kinesiske-militaerfolk-hackerangreb-i-2017

-

Piger verden over går tidligere i pubertet
kl. 19:36
https://www.dr.dk/nyheder/indland/piger-verden-over-gar-tidligere-i-pubertet

-

DR S155 man 10 feb 20:02:24
10.februar dr.dk/nyheder 20:00

STATEN JAGTER GLOBALE STORBANKER
I sidste uge fortalte Skattestyrelsen,
at den har sendt erstatningskrav på i
alt knap 900 millioner kroner til ni
udenlandske banker, fordi de har haft
centrale roller i en aktiekarrusel, der
gjorde det muligt for den canadiske
pensionskasse HOOPP at få refunderet
hele 894 millioner kroner dansk
udbytteskat i perioden 2011-2014.

Ifølge DR og Børsens oplysninger kræves
det fulde beløb på knap 900 millioner
kroner betalt tilbage fra den
amerikanske bank Northern Trust, der
har fungeret som såkaldt depotbank for
HOOPP.

Også Citi, Goldman Sachs, UBS og
Deutsche Bank er i søgelyset.

Goldman Sachs og Deutsche Bank: Staten jagter verdens største banker i
udbyttesag
kl. 20:00
https://www.dr.dk/nyheder/penge/goldman-sachs-og-deutsche-bank-staten-jagter-verdens-stoerste-banker-i-udbyttesag

-

Har du også mistet overblikket over coronavirusset? Så klik her
10. Feb. 2020 kl. 21:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/har-du-ogsaa-mistet-overblikket-over-coronavirusset-saa-klik-her

-

Det dødeligste døgn: Coronavirus har krævet 103 liv på en dag
10. Feb. 2020 kl. 23:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/det-doedeligste-doegn-coronavirus-har-kraevet-103-liv-paa-en-dag

-

DR S157 tir 11 feb 06:52:49
11.februar dr.dk/nyheder 05:46

KINA: OVER 1000 DØDE AF CORONAVIRUS
Et nyt coronavirus har taget livet af
flere end 1000 mennesker på tværs af
Kina siden midten af december.

Det oplyser kinesiske
sundhedsmyndigheder tirsdag morgen
lokal tid ifølge nyhedsbureauet AFP.

I alt er 1016 mennesker døde af
virusset på landsplan i løbet af de
seneste to måneder.

Stigningen i dødstallet sker, efter at
de lokale sundhedsmyndigheder i
provinsen Hubei har rapporteret om 103
nye dødsfald på et enkelt døgn.

Coronavirusset har nu krævet over 1000 menneskeliv i Kina
kl. 05:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/coronavirusset-har-nu-kraevet-over-1000-menneskeliv-i-kina

... det samlede antal smittede i provinsen op på 31.728 ...

Kommentar:

1016 / 31.728 * 100%
=
3,20 %

Stigende vrede mod styret i Kina: Regeringskritisk journalist forsvundet
sporløst
10. feb. 2020, 12:37
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-10-stigende-vrede-mod-styret-i-kina-regeringskritisk-journalist-forsvundet-sporloest

-

Syriske styrker angriber tyrkisk militærpost: Fem dræbt
10. feb. 2020, 14:01
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-10-syriske-styrker-angriber-tyrkisk-militaerpost-fem-draebt

-

Dansk ambassadør kaldt til møde i Letland - udlevering af kvinde til
Sydafrika udsat
10. feb. 2020, 15:18
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-10-dansk-ambassador-kaldt-til-mode-i-letland-udlevering-af-kvinde-til-sydafrika

... Årsagen er, at danske myndigheder har besluttet at
udlevere en lettisk kvinde til en straffesag i Sydafrika.

-

Kinesiske hackere sigtet for at stjæle oplysninger fra millioner af
amerikanere
10. feb. 2020, 17:04
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-10-kinesiske-hackere-sigtet-for-at-stjaele-oplysninger-fra-millioner-af-amerikanere

-

Dansker i karantæne: - Jeg bliver kontrolleret dagligt
10. feb. 2020, 17:30
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-10-dansker-i-karantaene-jeg-bliver-kontrolleret-dagligt

-

Mulig 'superspreder' kan have smittet 11 andre med virus
10. feb. 2020, 21:18
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-10-mulig-superspreder-kan-have-smittet-11-andre-med-virus

En britisk forretningmand tog coronavirus med hjem fra en
konference i Singapore. Nu er hans smitte spredt til Frankrig,
Spanien og Storbritannien.

Kommentar:

Det er prisen, når man IKKE overholder karantænereglerne!

-

For første gang er mere end 100 døde af coronavirus på et døgn
11. feb. 2020, 07:10
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-11-for-foerste-gang-er-mere-end-100-doede-af-coronavirus-paa-et-doegn

-

104 SVT Text Tisdag 11 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Över 1 000 döda av coronaviruset...130

* Humanitär katastrof hotar i Syrien 131

* Över 100 amerikaner skadades i räd 132

Merkels kronprinsessa hoppar av....133

Kazakiska guvernörer avskedas......134

Georgisk politiker ånyo dömd.......135

"Flera regelbrott i azeriskt val"..136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 11 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Miljonböter för vicepresident......137

Turkiet attackerde syriska mål.....138

FN: Nära 700 000 på flykt i Syrien 139

Väderkaos i Europa i Ciaras spår...140

-

131 SVT Text Tisdag 11 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 11 FEBRUARI

Humanitär katastrof hotar i Syrien

Syrien står inför vad som kan bli den
värsta humanitära krisen sedan 2011,
varnar hjälporganisationer.

Den syriska regimen strider för att
få bort de styrande rebellerna från
Idlibprovinsen, och nära 700 000
människor har flytt sedan december,
enligt FN.

Flyktingströmmen beskrivs som en av
de största under kriget.

På senare tid har dessutom Turkiet
ökat sin militära närvaro och på
måndagen dödades drygt 100 syriska
soldater av turkiska styrkor.

-

134 SVT Text Tisdag 11 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 10 FEBRUARI

Kazakiska guvernörer avskedas

Kazakstans president Kasym-Zjomart
Tokajev avskedar guvernören, vice-
guvernören och polischefen i Zjambal-
provinsen efter våldsamma oroligheter
i slutet av förra veckan.

Tio människor dödades och över hundra
skadades i sammandrabbningar som tros
ha utlösts av en etnisk konflikt
mellan kazaker och minoritetsgruppen
dungan.

Flera tusen människor flydde över
gränsen till grannlandet Kirgizistan.

Säkerhetsstyrkor har kommenderats ut
i regionen och marknader har stängts.

-

135 SVT Text Tisdag 11 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 10 FEBRUARI

Georgisk politiker ånyo dömd

Den georgiske oppositionsledaren Gigi
Ugulava, borgmästare i huvudstaden
Tbilisi 2005-2013, dömdes på måndagen
till drygt tre års fängelse för
misshushållning med allmänna medel.

Det var andra gången som Ugulava
dömdes för sådana misstankar. 2015
fick han fyra och ett halvt års
fängelse för samma misstankar. Han
släpptes dock 2017.

Enligt oppositionen är domen politiskt
motiverad. Ugulava var en av den före
detta presidenten Micheil Saakasjivils
förtrogna, ibland även sedd som hans
kronprins.

-

136 SVT Text Tisdag 11 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 10 FEBRUARI

"Flera regelbrott i azeriskt val"

Flera regelbrott inträffade under
parlamentsvalet i Azerbajdzjan
i helgen, uppger internationella
observatörer, skriver Reuters.

Enligt det offentliga delresultatet
leder det styrande partiet valet,
men oppositionen hävdar att resultatet
är falskt och valobservatörerna anser
att ett restriktivt regelverk och den
politiska miljön hindrat konkurrensen.

Enligt observatörerna har många med-
arbetare uttryckt allvarliga farhågor
om respekten för fri- och rättigheter
trots att myndigheterna sagt sig vilja
ha val i fri och rättvis atmosfär.

-

138 SVT Text Tisdag 11 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 10 FEBRUARI

Turkiet attackerde syriska mål

Turkiska styrkor har attackerat 115
syriska regimmål, uppger det turkiska
försvarsdepartementet.

Attackerna var enligt Ankara ett svar
på att fem soldater dödats på en
turkisk militärbas i nordvästra
Syrien.

Drygt 100 syriska soldater ska ha
dödats i det turkiska angreppet,
skriver den statliga nyhetsbyrån
Anatolia.

Damaskus har inte bekräftat händelsen.

-

139 SVT Text Tisdag 11 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 10 FEBRUARI

FN: Nära 700 000 på flykt i Syrien

Närmare 689 000 människor i nordvästra
Syrien har tvingats på flykt som en
följd av regimstyrkornas omfattande
offensiv i området, uppger FN.

Regimen har med understöd av Ryssland
intensifierat sina räder i de sista
rebellfästena sedan i december.

-Antalet människor som tvingas lämna
sina hem i den här krisen är på väg
att bli okontrollerbart, säger David
Swanson, talesman för FN-organet Ocha.

Flyktingströmmen är en av de största
i det nio år långa inbördeskriget.

-

NRK:
10. februar 2020 kl. 09:19 - 11. februar 2020 kl. 05:53, error

11. februar 2020 kl. 07:08

-

Absurd: Giver jøder skylden for coronavirus
Af Anders Hjorth Vindum 10. February 2020
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/absurd-giver-joeder-skylden-for-coronavirus

Ifølge amerikansk-jødisk lobbygruppe kan man på de mindre
kendte sociale medier se, at jøder bliver beskyldt for at have
skabt den dødelige virus med vilje.

Kommentar:

Propagandaen kører vist nok også på arabiske nyhedsbureauer.

Det eneste, de opnår (med denne deres propaganda), er at blive
mer' og mer' *utroværdige*!

Og til sidst regner man dem for intet. Og så mister de
medindflydelse (som *umyndige* børn)!

-

Derfor er religiøse symboler forbudt i politiet og forsvaret
10. februar 2020, kl. 18:20
Af Tine Maria Winther
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/religioese-symboler-i-politiet-og-forsvaret

Det er ikke tilladt at bære politiske og religiøse symboler i
Forsvaret. Blandt andet fordi, der ikke skal lægges vægt på
seksualitet, religion og herkomst. Vi’et skal være større end
jeg’et, siger oberst. I Sverige er det tilladt at bære hijab i
forsvar og politi

-

Failed satellite launch causes massive explosion in rural Iran

An Iranian official stated that parts of the satellite had
been found "in unpopulated areas close to Zahedan and citizens
had no cause to worry."

By TZVI JOFFRE FEBRUARY 11, 2020 02:38
https://www.jpost.com/Middle-East/Failed-satellite-launch-causes-massive-explosion-in-rural-Iran-617169

Sudan klar til at udlevere diktator

File 22.139 ...
Sudan
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/sudan/22-139
Authorities-1, Øvrigheden-1
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/f/22-xxx/22-139
Authorities-2
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/authorities-2/22-xxx/22-139

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=

"Other" news:

Eksperter samlet til kamp mod virus:
»60 procent af verdens befolkning kan blive ramt«

WHO: Coronavirus er stor trussel

Coronavirus stopper post til Kina

Det dødeligste døgn med coronavirus

Kina afviser hackerangreb mod USA

2180 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Hvordan vil du sikre dig, at du ikke går på kompromis med
sandheden eller bliver offer for vranglære?

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Th+2&version=BPH

2 Tessalonikerne 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Før Jesus kommer igen, vil ondskaben vokse

[ ... ]

Opmuntring til at stå fast

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ti+4.1-8&version=BPH

2 Timoteus 4:1-8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Hold fast ved det, du har lært, og irettesæt de falske
lærere, fortsat)

[ ... ]

Personlige kommentarer

Hold ud

[ ... ]

Refleksion:

[...]

Ordet for 2020-02-12

Gud taler gennem vore tanker

"Men I er blevet salvet af den Hellige og har alle
kundskab."
1.Joh 2,20

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2020-02-12
Daily Reading for Wednesday February 12, 2020
Reading 1, First Kings 10:1-10
Responsorial Psalm, Psalms 37:5-6, 30-31, 39-40
Gospel, Mark 7:14-23
https://www.youtube.com/watch?v=y0EY49m5ZWA&autoplay=1&list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+7.14-23&version=BPH

Markus 7:14-23, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Hvad gør et menneske urent i Guds øjne?

(Jesus siger:)

20
... „Det, der gør et menneske urent, er det, der udgår fra
menneskets indre,

21
dvs. de onde tanker, som fører til: seksuel synd, tyveri,
mord,

22
utroskab, griskhed, ondskab, bedragerier, udsvævelser,
misundelse, bagvaskelse, arrogance og tåbelig snak.

23
Alle disse onde ting kommer indefra og forurener
menneskene.”
(2020-02-11, CET 11:3x-12:0x, GMT 10:3x-11:0x:)

"You will always have the poor among you, but you will not
always have me."
Matthew 26:11

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 10 Feb 2020 09:01:01 +0100, GMT 08:01

> [...]

-

Eksperter samlet til kamp mod virus:
»60 procent af verdens befolkning kan blive ramt«
Tirsdag d. 11. februar 2020, kl. 16.25
https://www.berlingske.dk/internationalt/eksperter-samlet-til-kamp-mod-virus-60-procent-af-verdens

-

DR S163 tir 11 feb 11:45:31
11.februar dr.dk/nyheder 09:44

KINA AFVISER HACKERANGREB MOD USA
Den kinesiske regering og det kinesiske
militær deltager ikke i nogen form for
tyverier af handelshemmeligheder på
internettet. Sådan lyder det fra Kinas
udenrigsministerium tirsdag.

Erklæringen kommer, efter at den
amerikanske regering har anklaget fire
hackere fra det kinesiske militær for
at stå bag et omfattende hackerangreb i
2017.

Angrebet, der ramte kreditvurderings-
selskabet Equifax, påvirkede omkring
147 millioner amerikanere. Det er
næsten halvdelen af landets indbyggere.

Kina afviser beskyldninger fra USA om hackerangreb
kl. 09:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kina-afviser-beskyldninger-fra-usa-om-hackerangreb

-

41 år i dag: Sådan startede konflikten mellem USA og Iran
kl. 10:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/41-aar-i-dag-saadan-startede-konflikten-mellem-usa-og-iran

-

DR S169 tir 11 feb 14:41:11
11.februar dr.dk/nyheder 13:05

WHO: CORONAVIRUS ER STOR TRUSSEL
Udbruddet af coronavirus i Kina udgør
en "meget alvorlig trussel mod resten
af verden".

Det siger WHO's generaldirektør, Tedros
Adhanom Ghebreyesus, ved starten på et
todages møde i Geneve om krisen. Over
400 læger og forskere deltager i det
særlige forum.

- Det vigtigste er, at vi får stoppet
udbruddet og reddet liv. Med jeres
støtte vil det være muligt for os at
gøre det sammen, siger Tedros.

Virusset har dræbt over 1000 mennesker
og inficeret over 42.000 og har spredt
sig til over 25 lande.

WHO: Udbruddet af coronavirus er meget alvorlig trussel
kl. 13:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/who-udbruddet-af-coronavirus-er-meget-alvorlig-trussel

-

DR S172 tir 11 feb 14:41:11
11.februar dr.dk/nyheder 13:57

CORONAVIRUS STOPPER POST TIL KINA
Postnord stopper med at sende post til
Kina. Det skyldes, at mange
flyselskaber har indstillet deres
flyvninger til Kina på grund af
udbruddet af coronavirus.

erfor er det i øjeblikket ikke muligt
at indlevere post til PostNord, som
skal sendes til Kina. Det skriver
Postnord på firmaets hjemmeside.

Ophøret af post til Kina gælder for
Postnord i alle lande.

Derudover er forsendelser fra Kina, der
skal omdeles i Danmark, ramt af store
forsinkelser.

Postnord stopper med at sende post til Kina på grund af coronavirus
kl. 13:57
https://www.dr.dk/nyheder/penge/postnord-stopper-med-sende-post-til-kina-paa-grund-af-coronavirus

-

DR S173 ons 12 feb 06:12:32
11.februar dr.dk/nyheder 16:29

WHO ÅBNER FOR VACCINE OM 18 MÅNEDER
Der kan formentlig gå op til 18
måneder, før en vaccine mod coronavirus
er klar.

Det oplyser generaldirektøren for
Verdenssundhedsorganisationen (WHO),
Tedros Adhanom Ghebreyesus, på et
pressemøde.
- Den første vaccine kan være klar om
18 måneder, så vi er nødt til at bruge
alle tilgængelige våben for at bekæmpe
virusset, siger han.
WHO oplyser samtidig, at coronavirusset
fremover vil gå under navnet COVID-19.
Virusset har ifølge WHO kostet mindst
1017 menneskeliv i Kina, mens der er
over 42.700 bekræftede tilfælde i
landet, hvor udbruddet har sit
epicenter.

WHO: Vaccine mod coronavirus formentlig klar om halvandet år
11. Feb. 2020 kl. 16:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/who-vaccine-mod-coronavirus-formentlig-klar-om-halvandet-aar

-

Syv fra Hubei-provinsen testet negativ for coronavirus
11. Feb. 2020 kl. 18:33
https://www.dr.dk/nyheder/indland/syv-fra-hubei-provinsen-testet-negativ-coronavirus

De syv personer, som natten til mandag landede i Danmark fra
den kinesiske Hubei-provins, er alle testet negativ for
coronavirus.

-

DR S114 ons 12 feb 06:12:27
11.februar dr.dk/nyheder 22:11

VLOGGER SKABTE CORONA-PANIK I METRO
En mand iført beskyttelsesmaske falder
pludseligt om midt i et russisk
metrotog. Der bliver råbt
"coronavirus!", og folk vælter over
hinanden for at flygte ud af toget.

Det var dog skuespil, planlagt af
videobloggeren Karomat Dzhaborov og
hans venner.

Nu er han blevet sigtet for
hooliganisme, der kan give op til fem
års fængsel.

- Vi ønskede ikke at skræmme folk.
Vores mål var få folk til at tage dette
problem alvorligt, siger Karomat
Dzhaborov, ifølge det russiske
indenrigsministerium.

Skabte corona-panik i metro: Nu risikerer vlogger fem års fængsel
11. Feb. 2020 kl. 22:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/skabte-corona-panik-i-metro-nu-risikerer-vlogger-fem-aars-faengsel

-

DR S115 ons 12 feb 06:12:28
11.februar dr.dk/nyheder 23:01

SUDAN KLAR TIL AT UDLEVERE DIKTATOR
Sudans politiske ledere vil udlevere
ekspræsident Omar al-Bashir til Den
Internationale Straffedomstol (ICC) i
Haag. Det rapporterer BBC.

Han er efterlyst af ICC for sin rolle i
den blodige konflikt i Darfur, der
kostede omkring 300.000 mennesker
livet.

Han er sigtet for krigsforbrydelser,
folkedrab og forbrydelser mod
menneskeheden.

Den i dag 76-årige Bashir kom til
magten i Sudan i 1989 efter et
militærkup. Han regerede landet med
hård hånd frem til april 2019, hvor han
blev væltet.

Efter folkedrab og årtiers diktatur: Sudan melder sig klar til at
udlevere eks-diktator
11. Feb. 2020 kl. 23:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-folkedrab-og-aartiers-diktatur-sudan-melder-sig-klar-til-udlevere-eks-diktator

Subject: International court: Failure to arrest Sudan’s
president undermines us + ET-break -
Re: 2017 uge 50 (news samlet)
Date: Wed, 13 Dec 2017 09:47:49 +0100, GMT 08:47
20245 news:5a30e93f$0$725$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/20-245
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/sudan/20-245
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/f/20-245
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/green-light/20-245

Subject: Tobenet-blegansigt taler med kløvet tunge! -
Re: 2020 uge 06 (news samlet)
Date: Sat, 8 Feb 2020 11:17:37 +0100, GMT 10:17
22133 news:5e3e899a$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/TXi4WOIFK6Y/ekz37U-wAwAJ

> [...]
>
> kun af Træet til Kundskab om godt og ondt må du ikke
> spise; den Dag du spiser deraf, skal du visselig dø!"
>

> .... er en fin lille hentydning til dette problem (at der
> INGEN vej er tilbage, når først mennesket har opdaget
> atomenergien og dens farer)!
>
> Så vi må - med andre ord - *lære* at leve med det!
>
> (
> Det klogeste er derfor at [indføre] et verdensdemokrati, så det
> netop IKKE bliver atommagterne, der sætter dagsordenen i
> verden (med deres trusler om dit og dat), da det jo netop
> fremmer, at alle vil ha' disse våben (og den dertil hørende

Fint!

(
Det gælder om at få dette *psykopat-gen* (som vi alle bærer
rundt på i vores DNA) under *civiliseret* kontrol, så
retfærdighed råder på planeten vor, fremfor uret! Hverken
kristendom, islam eller nogen anden religion eller politik kan
påberåbe sig retten til at begå uret, fordi der er og bliver
noget ondt! Hvis blot alle er lige for loven (UDEN undtagelser,
fx. Hitler, Stalin, Khomeini eller Bashir), da kan
Menneskeheden sagtens overleve (sin egen iboende *destruktive*
adfærd), skønner jeg.

Amen?

DR S117 ons 12 feb 06:12:28
12.februar dr.dk/nyheder 06:04

39 NYE VIRUSTILFÆLDE PÅ SKIB
Yderligere 39 personer om bord på det
japanske krydstogtskib 'Diamond
Princess' er testet positive for
coronavirus, oplyser de japanske
sundhedsmyndigheder.

- Vi har testet yderligere 53 personer,
og af dem er 39 personer blevet testet
positive, siger den japanske
sundhedsminister, Katsunobu Kato.

Det bringer det samlede antal smittede
på skibet, hvor 3.700 personer er
fanget, op på 174.

Skibet er i karantæne, af frygt for at
smitten skal brede sig, som minimum
frem til den 19. februar.

39 nye tilfælde af coronavirus på krydstogtskib
kl. 06:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/39-nye-tilfaelde-af-coronavirus-pa-krydstogtskib

WHO: Udbruddet af coronavirus er meget alvorlig trussel
11. feb. 2020, 12:38
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-11-who-udbruddet-af-coronavirus-er-meget-alvorlig-trussel

-

Regn slukker brande i Australien, men skaber nye problemer
11. feb. 2020, 15:22 ...
Fup-beskeder: Svindlere udgiver sig for at være fra politiet
11. feb. 2020, 15:58 ...

-

NRK:
11. februar 2020 kl. 07:08

Coronavirus kan slumre i op til 24 dage, mener kinesiske forskere

Russisk rumfartøj opfører sig mystisk, og det bekymrer USA's militær
Date: Mon, 10 Feb 2020 09:01:01 +0100, GMT 08:01

> [...]

Russisk rumfartøj opfører sig mystisk, og det bekymrer USA's militær

Coronavirus kan slumre i op til 24 dage, mener kinesiske forskere
11. feb. 2020, 21:24
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-11-coronavirus-kan-slumre-i-op-til-24-dage-mener-kinesiske-forskere

Foreløbige kinesiske resultater tyder på, at smitte med
coronavirus kan være sværere at opdage, end vi hidtil har
troet.

Der kan gå helt op til 24 dage fra en person er smittet med
den nye coronavirus, til vedkommende bliver syg. Hidtil har
man troet, at det kun var 14 dage.

Subject: Under en *Pandemi* vil den slags fejl IKKE blive belønnet! -
Re: 2020 uge 05 (news samlet)
Date: Fri, 31 Jan 2020 10:11:51 +0100, GMT 09:11
22112 news:5e33ef71$0$699$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/oe1yrjAib78/VgV4Y6A7AQAJ

> Så *lektien* SKAL læres nu:
>
> Tag ALDRIG unødvendige risici!
>
> Se tillige ...
>
> https://da.wikipedia.org/wiki/Inkubationstid
>
> Den sorte død ... , så man fik først bugt med sygdommen,
> da man indførte streng karantæne i 40 dage.
>
> [ ... ]
>
> Mange mennesker er skjulte smittebærere, fordi de er
> smittede, men ikke viser symptomer på sygdommen.

Konklusionen må derfor blive, at karantænetiden må udvides til
24-30 dage, skønner jeg.

-

Her er det sikreste sted at sidde i flyet, hvis du skal undgå coronavirus
11. feb. 2020, 21:39
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-11-her-er-det-sikreste-sted-at-sidde-i-flyet-hvis-du-skal-undgaa-coronavirus

Kommentar:

Omtrent det samme gælder mht. toge og busser og mødelokaler,
skønner jeg.

-

3700 fanget på krydstogtskib - nu kommer besætningen med nødråb på Facebook
11. feb. 2020, 19:23 Opd. 12. feb. 2020, 05:28
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-11-3700-fanget-paa-krydstogtskib-nu-kommer-besaetningen-med-noedraab-paa-facebook

Krydstogskibet Diamond Princess er i karantæne på grund af
coronavirus, og mens passagererne hygger sig, spreder
desperationen sig hos besætningen.

-

Brand i stort olieanlæg i USA
12. feb. 2020, 07:52
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-12-brand-i-stort-olieanlaeg-i-usa

-

Russisk rumfartøj opfører sig mystisk, og det bekymrer USA's militær
12. feb. 2020, 09:09
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-11-russisk-rumfartoej-opfoerer-sig-mystisk-og-det-bekymrer-usas-militaer

En kendt amerikansk spionsatellit bliver nu overvåget af en
russisk sonde. Amerikanerne ved ikke, hvad russerne er ude på.

[ ... ]

Cosmos 2542 er udstyret med sensorer og små raketmotorer, der
gør, at den kan flyve tæt på andre rumfartøjer, scanne dem og
muligvis endda ødelægge dem.

Kommentar:

Hypotetisk set KUNNE Cosmos 2542 efterlade en bombe og så selv
flyve videre til næste angrebsmål.

Den bombe KUNNE så detoneres, når/hvis en konflikt mellem USA
og Psykopatistan blev en realitet.

Og HVAD kommer denne hypotetiske mulighed så til at betyde i
praktis?

At man kan blive TVUNGET til at skyde ned denne satellit?

Ja, fordi den nu udgør en trussel!

Så ...

"Velkommen" til stjernekrigen! Freden på Jorden (og dermed
Menneskehedens overlevelse) aflyst! ... :-(

Hmm ...

KUNNE nogen så i desperation finde på at opstarte en pandemi,
for herigennem at aflyse en atomkrig (hvor strålingen fra
ødelagte atomkraftværker i mange, MANGE tusind år vil ødelægge
overlevelsesmulighederne for de fleste højerestående
organismer såsom pattedyr)?

Tja ...

Helt udelukke det på forhånd kan jeg nok ikke!

Så ...

"Måske" er det klogere at *respektere* (selvom jeg ve, at der
er meget svært for psykopater), at man IKKE krydser andres
territorium (fordi det KAN blive opfattet som en *krigserklæring*).

Og på tilsvarende vis mht. Rummet (fordi det - som sagt - kan
være dråben, der opstarter en verdenskrig)!

-

104 SVT Text Onsdag 12 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Sanders mot seger i New Hampshire..130
* Starkt Sanders-fäste i nordost.....131
Så fungerar primärvalen i USA.....175-

* Enkel vinst för Trump i delstat....132

* Postexplosioner i Nederländerna....133

* Krav på nytt straff för terrordömd 134

WHO: Bekämpa viruset aggressivt....135

Guaido tillbaka i Venezuela........136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 12 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Koldioxidutsläpp planade ut........137

Libanons regering vann omröstning..138

Världen runt
Allt färre hakremspingviner........149

-

133 SVT Text Onsdag 12 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 12 FEBRUARI

Postexplosioner i Nederländerna

Minst två explosioner rapporterades på
onsdagsmorgonen i postsorterings-
lokaler i Nederländerna.

De ska inte ha lett till några
personskador.

Den första smällen inträffade på ett
företag i Amsterdam, och den andra i
Kerkrade, nära den tyska gränsen,
rapporterar mediebolaget NOS.

Det är oklart om explosionerna har
något samband, liksom vad som orsakat
explosionerna.

-

136 SVT Text Onsdag 12 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 11 FEBRUARI

Guaido tillbaka i Venezuela

Venezuelas oppositionsledare Juan
Guaido har återvänt till sitt hemland
efter en rundresa i Nordamerika och
Europa där han sökt stöd hos politiska
ledare, rapporterar TT-Reuters.

Guaido landade på Simon Bolivars
internationella flygplats i La Guaira
efter den tre veckor långa resan.
Oppositionsledaren lämnade landet
trots att president Nicolas Maduros
regering gett honom utreseförbud.

Guaido har erkänts som Venezuelas
rättmätige president av ett 50-tal
länder, men nu måste han försöka samla
oppositionen som tappat kraft.

-

137 SVT Text Onsdag 12 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 11 FEBRUARI

Koldioxidutsläpp planade ut

De globala energirelaterade
koldioxidutsläppen planade ut i fjol
efter två års ökningar, enligt
Internationella energiorganet (IEA).

Förklaringen är främst mer användning
av förnybar energi samt ett tilltagan-
de skifte från kol till naturgas.

Utsläppen i utvecklade länder föll med
370 miljoner ton, eller 3,2 procent
på årsbasis, medan utsläppen i utveck-
lingsländer ökade med nära
400 miljoner ton.

Nästan 80 procent av ökningen härrör
från Asien, rapporterar TT.

-

138 SVT Text Onsdag 12 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 11 FEBRUARI

Libanons regering vann omröstning

Libanons nya regering har vunnit en
förtroendeomröstning i parlamentet,
rapporterar Reuters.

Regeringen har lagt fram en plan för
att hantera den djupa finanskrisen i
landet. Syftet är att bl.a. rädda för
landet viktig import, sade premiärmi-
nister Hassan Diab före omröstningen.

Tusentals demonstranter protesterade
inför omröstningen, och säkerhets-
styrkor har svarat med tårgas och
vattenkanoner. Minst 300 har skadats
sedan i går kväll, enligt Röda korset.
Demonstranterna har krävt att en
expertregering ska bildas.

-

NRK:
11. februar 2020 kl. 07:08 - 12. februar 2020 kl. 07:07, error

12. februar 2020 kl. 09:28

-

Debat
For 75 år siden døde Anne Frank kz-lejr som 15-årig. Lad hende
være et minde til kamp mod antisemitisme
12. februar 2020, kl. 0:00, opdateret kl. 8:15
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/nu-er-det-75-aar-siden-anne-frank-doede-i-bergen-belsen-som-15-aarig-lad-hende-vaere

-

BREAKING NEWS
China to stagger the return of students to school to curb coronavirus
By REUTERS FEBRUARY 12, 2020 10:03
https://www.jpost.com/Breaking-News/China-to-stagger-the-return-of-students-to-school-to-curb-virus-617343

Kommentar:

Fornuftigt!

Hmm ...

Kanske vi må omorganisere os (i mindre grupper som Menneskehed),
så mest mulig kommunikation (herunder skolegang og uddannelse)
sker via internettet (med video-møder osv.), hvor man jo ikke
kan blive smittet!

ET-Bible-code:
Found connection between 175 and 195 through 3½-42-1260 + 144

File 22.141 ...
The Abraham code
https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-141
https://sites.google.com/site/etbible/home/abraham-code/22-141
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/abraham-code/22-141
Markpointer 3½
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/3-1-2/22-141
Markpointer 144, Chandrasekhar limit (Chandrasekhars grænsemasse)
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/14/22-141
Markpointer 175
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/175/22-141
Markpointer 195
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/195/22-141
Galactic Longitude 195-196 (Galaktisk Længdegrad 195-196)
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/22-141
Measuring Stick (Målestok) 50 (78-Pt-193)
https://sites.google.com/site/etbible/home/measuring-stick/22-141

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/14/22-141

2179 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Hvis nogen ikke vil rette sig efter anvisningerne i
dette brev, så læg mærke til, hvem det er, og hold jer
fra dem. Måske kan det få dem på andre tanker.

(2. Tess 3,14)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Th+3&version=BPH

2 Tessalonikerne 3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Gensidig forbøn

[ ... ]

Dovenskab

Hvis nogen ikke vil rette sig efter anvisningerne i
dette brev, så læg mærke til, hvem det er, og hold jer
fra dem. Måske kan det få dem på andre tanker.

[ ... ]

Afsluttende hilsen

Kommentar:

Hold dig fra folk, der bedriver hor (herunder gengiftning),
fordi ...

HVIS du er fór meget sammen med dem, da begynder deres
indstilling at smitte af på dig, og så kan det ende med, at
du lige pludselig havner i samme situation!

Und dig selv (og dine kære) en bedre fremtid end fortabelsen!

Amen?

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ti+4.9-&version=BPH

2 Timoteus 4:9-22, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Personlige kommentarer, fortsat)

[ ... ]

Afsluttende hilsener

-

[...]

Ordet for 2020-02-13

Lad dem gå (1)

"Tag mig og kast mig i havet ..."
Jonas 1,12

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2020-02-13
Daily Reading for Thursday February 13, 2020
Reading 1, First Kings 11:4-13
Responsorial Psalm, Psalms 106:3-4, 35-36, 37, 40
Gospel, Mark 7:24-30
https://www.youtube.com/watch?v=X92JgB--Ll8&autoplay=1&list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD
(2020-02-12, CET 11:3x-12:0x, GMT 10:3x-11:0x:)

Peter declared, "Even if everyone else deserts you, I will
never desert you."
Matthew 26:33

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 10 Feb 2020 09:01:01 +0100, GMT 08:01

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22135

Found connection between 175 and 195 through 3½-42-1260 + 144

Forsvaret har købt krypteringsudstyr for millioner hos hemmeligt CIA-firma
kl. 18:43
https://www.dr.dk/nyheder/indland/forsvaret-har-koebt-krypteringsudstyr-millioner-hos-hemmeligt-cia-firma

Danmark savner invitation fra Irak
12. feb. 2020, 17:30
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-12-danmark-savner-invitation-fra-irak

-

20-årig fængslet for vanvidskørsel efter biljagt med 180 kilometer i timen
12. feb. 2020, 17:41 ...
SAS ændrer reklamevideo efter kritik
12. feb. 2020, 17:44 Opd. 12. feb. 2020, 18:20 ...

-

NRK:
12. februar 2020 kl. 09:28

-

The-ET-Bible-code News:

Rev 11

50 (78-Pt-193, ½-life = 50 year) * 3½ (42 mdr, 1260 dage)
=
175 (distance Crater-Temple + Age of Abraham)

=>

1260 * 185/175
=
1332

and ...

1335 / 1260 * 175
=
185,416...

Compare with ...

https://sites.google.com/site/abraham175code/nazca-lines

Nazca-lines (Peru)

Distance to (600-system) ...

Egyptian pyramids = 185,328...

and ...

1260 * 195 (Sodoma(target-195)/Egypt verse 8) / 175
=

Delta:

+1404
-1260
=

Found 666 + 78 = 744 (and 744 - 144 = 600) and Cyg-A-160 = Abraham-160

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
News:sci.astro.seti
Subject: Breaking News -
Re: Found 127 (Cygnus-A at 174) -
Re: *ET-Copyright* (78 and 144): Found connection between
666 and Chandrasekhar limit (1,44 Sunmass) and
the Measuring Stick (78-Platine-193)
Date: Mon, 27 Jan 2020 04:46:19 +0100, GMT 03:46
22091 news:5e2e5d24$0$706$1472...@news.sunsite.dk
The Abraham code
https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-091
https://sites.google.com/site/etbible/home/abraham-code/22-091
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/abraham-code/22-091
Cygnus-A
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/cygnus-a/angle/gsp/22-091
666
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/666/22-091
Asteroids 744
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2010-01-13/22-091
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2012-01-27/22-091
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/GdXvzBkpogU/RJzov3qGBgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/KwZ3E24Mqwg/vT5JLV8-DAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/OvWy4LFy3vc/9JOgeHkeAQAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/Dx42OXPwBQI/XTWv_wn2EgAJ
https://groups.google.com/d/msg/sci.astro.seti/WCjU9iTFirc/p6B4tjgFFQAJ

Noget KUNNE godt tyde på, at tallet 144 bliver brugt som
*kryptering/markør* i koden FLERE GANGE!

Hmm ...

Dette KUNNE også give forklaringen på, at tallet 175 er blevet valgt,
fordi ...

Positionen for Krateret i Mexico kan IKKE ændres.

Distancen ned til Sydamerika-0 (127 enheder) kan heller ej ændres.

Den galaktiske længdegrad (på 195 enheder) kan heller ej ændres
(hvis altså hypotesen er korrekt)!

Havde man valgt 174 (fremfor 174), da havde regnskabet været
følgende:

+195
-174
=
21

and ...

144 = 21 enheder

=>

174 / 21
=
8,2857...

and ...

195 / 21
=
9,2857...

and ...

144 * 8,2857...
=
1193,14...

and ...

144 * 9,2857...
=
1337,14...

Compare with ...

1335 (1260-1290-1335)

=>

1335 = target

-144
=
1191

and ...

(175 * 1335) / 1191
=
196,16...

Compare with ...

Target: Homestar of ET (ETs hjemstjerne)
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et
+
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lat/20-898

Moderstjernens position menes således at befinde sige på ca. ...

Galaktisk længdegrad 45-46 (i et 600-talsystem samt i
stjernekort-2 ud af 4, hver på 150 enheder)

600-tal-system:
Galaktisk
længdegrad 195,6518082

=>

Delta:

196,16...
195,65...
0,5

HVAD havde tallene været, dersom vi havde valg target (195,65) ?

Haves:

(175 * Y) / X = 195,65 ... and ... X + 144 = Y

=>

Y/X = 195,65 / 175

Y/X = 1,118

144 = 0,118

X = 1220,3389830508474576271186440678

Y = 1364,3389830508474576271186440678

Delta:

+1364,339
-1335
=
29,34

Hmm ... (memory on from) ...

1260 ... 30 ... 1290 ... 45 ... 1335
________focus

Hmm ...

1220 .. 40 .. 1260 .. 30 .. 1290 .. 45 .. 1335 .. 30 .. 1364
________40____________30____________45____________30________
_______________70____________0_____________75

Compare with ...

Abraham-koden
70-75-60

Hmm ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Rev+11&version=BPH

Aabenbaringen 11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds to profeter i Jerusalem

... 3½ dage ...

... 3½ dage ...

13
I det samme kom der et voldsomt jordskælv, så en
tiendedel af byen styrtede sammen, og 7000 mennesker
omkom. ...

7000 ?

1/10 ?

Hmm ...

7000 * 10
=
70.000

Compare with ...

http://www.astronomytrek.com/new-study-doubles-the-milky-ways-diameter/

New Study Doubles the Milky Way’s Diameter

June 21, 2018

[ ... ]

Martín López Corredoira, who is the lead author of the
study that was published in the journal Astronomy and
Astrophysics on May 7th this year, commented,
“[certainly] one would expect the existence of stars at
very far distances from the galactic center, as part of
the halo. However, as far as we know, nobody could
previously say that stars [farther than 81,000
light-years from the galactic center] are confirmed
spectroscopically to belong to the disk.”

81.000 lightyears

?

Hmm ...

7000 / 50
=
140 ..................... focus

and ...

144 * 50
=
7200

and ...

7000 / 144
=
48,611...

and ...

Distance to target (?)

50 * 48,611...
=
2430,55... lightyears

Compare with ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Rev+11&version=BPH

Aabenbaringen 11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds to profeter i Jerusalem

[ ... ]

Den syvende trompet

De 24 medregenter, der ...

Hmm ...

7000 ?

1/10 ?

7000 / 29,339
=
238,59...

Compare with ...

https://sites.google.com/site/abraham175code/galactic

193,260... from Great Attractor to Orion, Epsilon
[ ... ]
238,047... from Great Attractor to M31
238,258... from Great Attractor to M45 (7-star)

Hmm ...

Delta:

+238
-193 (78-Pt-193)
=

7000 ?

1/10 ?

7000 / 60 (Abraham-70-75-60)
=
116,6...

=>

7000 / 115
=
60,87...

=>

115 * 61
=

Un moment, s'il vous plaît.

BREAKING NEWS
Coronavirus : a taxi driver in Tokyo tested positive

Læges død har udløst krav om ytringsfrihed: Corona-udbruddet presser nu
den kinesiske regering

Rekordmange døde af coronavirus

WHO venter vaccinetest om kort tid

Paven siger nej til gifte præster

Prognose (GMT 01:09): Coronavirus-dødelighed = 2,18... %
=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Ki+11.4-13+&version=BPH

Første Kongebog 11:4-13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

6
Salomon gjorde nu, hvad der var ondt i Herrens øjne, og
han fulgte ikke Herren af hele sit hjerte, ...

Herren blev vred på Salomon, fordi han var ulydig og
oprørsk, på trods af at Herren havde åbenbaret sig for
ham hele to gange.

10
Salomon havde fået en klar befaling om ikke at dyrke
andre guder, men han havde overtrådt denne befaling.

Kommentar:

Program END.

Årsag:
Cølibat-kravet givetvis årsag til pædofili blandt katolske
præster, og dette er - i så fald - GROV *afgudsdyrkelse*.

News: Paven siger nej til gifte præster i Amazonas.

=>

Samarbejd IKKE med FOLK, DER BEGÅR GROVE uretfærdighedER, da
det jo KAN medføre, at ens eget sind bliver *smittet*, så man
selv kommer til at se igennem med grove uretfærdigheder!

Det er i hvert fald mit råd til jer alle:

Beløn ALDRIG *uret*!

Så hellere *boykot* dem, der begår disse uretfærdigheder!

Amen?

-

Date: Mon, 10 Feb 2020 09:01:01 +0100, GMT 08:01

> [...]

-

Læges død har udløst krav om ytringsfrihed:
Corona-udbruddet presser nu den kinesiske regering
13.02.2020 kl. 06:30
https://jyllands-posten.dk/premium/international/ECE11932558/coronaudbruddet-presser-nu-den-kinesiske-regering/

Flere læger taler om manglende reaktion i begyndelsen af
udbruddet, og Xi Jinping har sendt en personlig udsending
til Wuhan for at forhindre social uro.

-

Mystisk radiostøj forstyrrer bredbåndet på Bornholm
Af Laurids Hovgaard 13. feb 2020 kl. 05:18
https://ing.dk/artikel/mystisk-radiostoej-forstyrrer-bredbaandet-paa-bornholm-232155

Kommentar:

Det er nok russerne, der roder med kablerne vores!

Apropos ...

Altid dumt at sætte ræven til at vogte gæs!

-

DR S123 tor 13 feb 10:46:29
12.februar dr.dk/nyheder 18:43

FORSVARET FIK UDSTYR FRA CIA-FIRMA
Forsvaret og Forsvarsministeriet har
siden 1990'erne brugt millioner af
kroner på krypteringsudstyr hos det
schweiziske firma Crypto AG, som i al
hemmelighed ifølge Washington Post har
været ejet af den amerikanske
efterretningstjeneste, CIA.

Det viser dokumenter, som DR Nyheder
har fået aktindsigt i.

Tirsdag offentliggjorde The Washington
Post og det tyske medie ZDF hemmelige
CIA-dokumenter, der viser, at CIA
sammen med den vesttyske
efterretningstjeneste, BND, siden
1950'erne og frem til 2010'erne har
haft et fortroligt ejerskab af Crypto
AG.

Forsvaret har købt krypteringsudstyr for millioner hos hemmeligt CIA-firma
12. Feb. 2020 kl. 18:43
https://www.dr.dk/nyheder/indland/forsvaret-har-koebt-krypteringsudstyr-millioner-hos-hemmeligt-cia-firma

-

DR S124 tor 13 feb 10:46:29
12.februar dr.dk/nyheder 19:32

PAVEN SIGER NEJ TIL GIFTE PRÆSTER
De seneste måneder har der hersket en
debat i den katolske kirke, der kunne
føre til historisk regelændring.
I oktober stemte en samling af katolske
biskopper nemlig for at anbefale pave
Frans at tillade gifte mænd blive
præster i Amazonas-regnskoven, hvor der
er præstemangel.
Men i dag har den katolske kirkes
overhoved dog valgt at sige nej til
forslaget.

I stedet for at tillade gifte mænd at
blive præster, bør man fokusere på at
forstå Amazonas-regionens forhold og
kultur og opfordre missionærer til at
drage til området, lyder det fra paven

Paven siger nej til gifte præster i Amazonas
12. Feb. 2020 kl. 19:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/paven-siger-nej-til-gifte-praester-i-amazonas

Kommentar:

Så længe katolske præster forgriber sig på børn, er denne
beslutning *uansvarlig*, og næppe noget Gud Helligånd kan
velsigne men som ganske gør, at lysestagen fjernes!

Det er jo MANGE *ofres* rimelige krav (så *forbrydelserne*
IKKE gentages), der TILSIDESÆTTES (på arrogant vis)! Næppe
noget Gud belønner!

Det hedder *uret* på dansk (samt manglende erkendelse i
*meddelagtighed* i synd ved at presse folk psykisk, apropos
begrebet *medskyldig*)!

-

DR S127 tor 13 feb 10:46:30
12.februar dr.dk/nyheder 19:40

DANSK MISSION I IRAK ER USIKKER
Nato har endnu ikke modtaget en
invitation fra Irak, der skal danne
grundlag for, at Danmark kan overtage
ledelsen af en træningsmission senere i
år.

- Det er klart, at vi kan ikke være i
Irak, hvis ikke Irak ønsker det, siger
forsvarsminister Trine Bramsen (S) før
et forsvarsministermøde onsdag.

Efter en første arbejdssession på Nato-
mødet er ministeren dog mere
optimistisk i forhold til missionen,
hvis overordnede mål er, at irakiske
styrker skal bekæmpe Islamisk Stat.

Dansk mission i Irak er usikker - invitation fra Irak mangler
12. Feb. 2020 kl. 19:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dansk-mission-i-irak-er-usikker-invitation-fra-irak-mangler

-

DR S128 tor 13 feb 10:46:30
12.februar dr.dk/nyheder 21:59

KINA HAR KLAGET TIL FOLKETINGET
Udtalelser fra tidligere formand for
Folketinget Pia Kjærsgaard (DF) har
medført en kinesisk protest til
Folketinget.

Det skriver Jyllands-Posten.

Pia Kjærsgaard skal være kommet med
udtalelserne under et besøg i Taiwan i
oktober. Ifølge den kinesiske ambassade
har hun under besøget udtalt sig på en
måde, som ambassaden finder
utilfredsstillende.
Hvad Pia Kjærsgaard mere specifikt har
sagt, nævner ambassaden ifølge
Jyllands-Posten ikke. Det vides derfor
ikke, om udtalelserne har haft noget at
gøre med forholdet mellem Kina og
Taiwan.

Kina har klaget til Folketinget efter Pia Kjærsgaards Taiwan-besøg
12. Feb. 2020 kl. 21:59
https://www.dr.dk/nyheder/politik/kina-har-klaget-til-folketinget-efter-pia-kjaersgaards-taiwan-besog

Kommentar:

Jeg *forudsiger*, at dette ækle kommunistiske *diktatur*
braser sammen!

Og vor bøn er, o Gud, at det må blive erstattet af noget
bedre, hvilket nok ikke kan være andet end, at der bliver
indført demokrati (med ytrings-, religions- og
forsamlingsfrihed)!

Det beder vi om - i Jesu navn!

-

Fanget på krydstogtskib: Karantæne, tvungen roomservice og udsigt til en
parkeringsplads
12. Feb. 2020 kl. 22:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fanget-paa-krydstogtskib-karantaene-tvungen-roomservice-og-udsigt-til-en

-

DR S130 tor 13 feb 10:46:30
13.februar dr.dk/nyheder 02:09

REKORDMANGE DØDE AF CORONAVIRUS
Det seneste døgn er 242 personer døde
af coronavirus i Hubei-provinsen i
Kina.

Det oplyser provinsens
sundhedskommission i sin daglige
opdatering natten til torsdag dansk tid
ifølge nyhedsbureauet Reuters.

Det er første gang, at der er
registreret over 200 dødsfald på et
døgn, siden virusudbruddet begyndte i
december.

Hidtil har det højeste antal dødsfald
på et døgn været 103. Det skete søndag,
mens antallet siden har ligget under
100 og omkring 90 tilfælde per døgn.

Rekordmange er døde af coronavirus i Hubei det seneste døgn
kl. 02:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rekordmange-er-dode-af-coronavirus-i-hubei-det-seneste-dogn

En opgørelse fra John Hopkins University i Baltimore i USA
viser natten til torsdag dansk tid, at 60.081 mennesker er
smittet med coronavirus på verdensplan.

Kommentar:

1310 / 60.081 * 100 %
=
2,18... %

-

WHO forventer test af corona-vaccine om få måneder
kl. 08:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/who-forventer-test-af-corona-vaccine-om-fa-maneder

Frygtet virus kan have spredt sig gennem toiletrør - myndigheder
evakuerer bygning
12. feb. 2020, 20:07
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-12-frygtet-virus-kan-have-spredt-sig-gennem-toiletroer-myndigheder-evakuerer-bygning

Under SARS-epidemien i 2003 spredte smitten sig igennem
toiletrørene i en bygning i Hongkong.

[ ... ]

I første omgang blev en 75-årig mand i bygningen
diagnosticeret med sygdommen. Halvanden uge efter fulgte en
62-årig kvinde, som bor i samme opgang. Siden er en familie
bestående af en mor, hendes søn og hans kone, som også bor i
opgangen, blevet bekræftet smittet.

Kommentar:

Øh ...

Der er OGSÅ en anden ting, som vi bør "overveje":

HVAD gør vi, hvis vi har opbrugt alle vor ressourcer på
corona-virusset, og der så kommer en ny type epidemi?

Bør vi så ikke allerede nu oprette et reservelager af dit
og dat (herunder hospital-udstyr såsom mundbind, kitler m.m.)?

Brug tingene - med andre ord - med omtanke!

Nogle patienter, der er smittede, er ikke særlig mærkede af
influenzaen, og kunne de ikke så i nogen grad passe de andre
syge patienter UDEN kitler, mundbind osv. ?

Og så er der dem, der er blevet immune!

-

Forskere vil bygge en enorm dæmning tværs over Nordsøen
12. feb. 2020, 22:32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-12-forskere-vil-bygge-en-enorm-daemning-tvaers-over-nordsoeen

-

Seneste nyt om Covid-19 virus
13. feb. 2020, 05:42
https://nyheder.tv2.dk/2020-02-13-seneste-nyt-om-covid-19-virus

I dag, Kl. 10:59
Ny metode får dødstallet til at stige drastisk i Hubei

Den drastiske stigning i dødstallet kommer efter
myndighederne i Hubei onsdag begyndte at diagnostisere ved
CT-scanning.

CT-scanningerne kan nemlig afsløre lungeinfektioner, der er
et tegn på Covid-19, siger Hubeis sundhedsmyndigheder ifølge
Reuters. Tidligere har de kinesiske myndigheder benyttet sig
af RNA-metoden, der er en langsommere metode end en
CT-scanning, til at klarelægge om at folk er syge eller ej.
En RNA-prøve kan ifølge Statens Serum Institut tages
gennem svælg eller næse.

-

Sundhedsminister: Markant stigning i virus-dødsfald er en bekymrende
situation
13. feb. 2020, 10:28
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-13-sundhedsminister-markant-stigning-i-virus-doedsfald-er-en-bekymrende-situation

-

Vinderen ved ikonisk hundeshow fundet - se billederne her
13. feb. 2020, 11:08 ...

-

104 SVT Text Torsdag 13 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Dödssiffran stiger kraftigt i Kina 130
* EU-ministrar samlas för virusmöte..131
Kambodja tar emot kryssningsfartyg 132

* Demokraternas ledare i Iowa avgår..133
Flera demokrater hoppar av.........135

* Reklambyrå bakom SAS-film hotad....134

Italien: Salvini kan åtalas........136

Turkiet hotar syriska styrkor......137

Världen runt
Ny släkting till T-rex hittad......149
Övriga rubriker 105

-

NRK:
12. februar 2020 kl. 09:28 - 13. februar 2020 kl. 10:45, error

13. februar 2020 kl. 11:43

-

Den internationale støtte til palæstinenserne ser ud til at svinde ind
Af Anders Hjorth Vindum 12. February 2020
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/den-internationale-stoette-til-palaestinenserne-ser-ud-til-at-svinde-ind

En resolution mod USA's fredsplan blev trukket tilbage,
fordi der ikke var nok støtte til den i FN's Sikkerhedsråd

-

Kristne begravelser forbydes i Kina
12. februar 2020, kl. 21:00, opdateret 13. februar, kl. 10:13
Pia Elers skriver fra Hongkong
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/ingen-kristne-begravelser-i-kina-kun-kinesiske

”Da min far døde, blev vi af en lokal myndighedsperson truet
med fængsel, hvis ikke vi foretog en sekulær begravelse. Og
vi turde ikke sætte os op imod dem. Vores far har været
troende i adskillige årtier. Nu forfølger de ham – selv
efter at han er død,” lyder det fra en beboer fra Gucheng i
Henan-provinsen.

Kommunistpartiets nye regler sætter de kristne menigheder og
andre religiøse grupper under et hidtil uhørt pres. Reelt
bliver partiet overhoved for både kirke, moskeer og templer,
lyder det fra menneskerettighedsorganisation

-

BREAKING NEWS
Coronavirus : a taxi driver in Tokyo tested positive
By REUTERS FEBRUARY 13, 2020 12:49
https://www.jpost.com/Breaking-News/Coronavirus-a-taxi-driver-in-Tokyo-tested-positive-617471

Kommentar:

Jerusalem-time 12:49, CET, 11:49, GMT 10:49

Så er pandemien desværre ved at være en realitet, fordi ...

Taxachaufføren kan ha' smittet mange, RIGTIG MANGE.

Køb derfor ind nu her, mens der endnu er god tid, så du har
mad og vand til mange ugers isolation!

Prognose (CET 05:21): Coronavirus-dødelighed = 2,74... %

SAS forlænger flyvestop til Kina

2178 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Netop fordi [Jesus] kom for at frelse syndere, viste han
nåde imod ... [den værste af dem alle; en, der havde
forfulgt Guds folk] ...

(1.Tim 1,16)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Ti+1&version=BPH

1 Timoteus 1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Indledende hilsen

[ ... ]

Irettesæt de falske lærere

[ ... ]

Paulus takker Gud for hans overstrømmende nåde

Netop fordi han kom for at frelse syndere, viste han nåde
imod mig. Derved er jeg blevet et fantastisk eksempel på
den enestående kærlighed, han ønsker at udvise over for
dem, der endnu har til gode at komme til tro på ham og
modtage det evige liv.

[ ... ]

Kæmp den gode kamp i tro og med ren samvittighed

[ ... ]

Nogle er faldet fra troen

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Sam+1.1-16&version=BPH

2 Samuel 1:1-16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Davids reaktion på budskabet om Sauls og Jonatans død

-

[...]

Ordet for 2020-02-14

Lad dem gå (2)

"... ingen af dem er af vore."
1.Joh 2,19

=== citat slut ===

-

(2020-02-13, CET 11:3x-12:0x, GMT 10:3x-11:0x:)

"Don't you realize that I could ask my Father for thousands of
angels to protect us, and he would send them instantly?"
Matthew 26:53

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 10 Feb 2020 09:01:01 +0100, GMT 08:01

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22135

Prognose (CET 05:21): Coronavirus-dødelighed = 2,74... %

Yderligere 44 smittet på krydstogtskib: 'Et flydende Wuhan i miniformat'
kl. 11:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/yderligere-44-smittet-paa-krydstogtskib-et-flydende-wuhan-i-miniformat

-

Holger K. spiste frokost med spion - uden at vide det
kl. 11:44
https://www.dr.dk/nyheder/politik/holger-k-spiste-frokost-med-spion-uden-vide-det

En spion fra det tidligere Sovjetunionen har flere gange
inviteret den tidligere SF-formand på frokost.

Kommentar:

Så blåøjet en idiot ku' han da heller ikke være!

Gert Petersen var - for øvrigt - selv spion for Kreml!

-

DR S142 tor 13 feb 13:41:26
13.februar dr.dk/nyheder 13:33

BRANDE I AUSTRALIEN UNDER KONTROL
Alle brande i den australske delstat
New South Wales er under kontrol efter
en ødelæggende brandsæson, oplyser
delstatens frivillige
beredskabstjeneste på Twitter.

- I forbindelse med den meget
traumatiske, udmattende og bekymrende
brandsæson er alle brande nu for første
gang i sæsonen under kontrol.

- Det har krævet stort arbejde fra
brandfolk, beredskabstjenester og
lokalsamfund at nå hertil, lyder det
fra beredskabstjenesten.

Delstaten har været hårdest ramt af
brandene. På landsplan har brandene
kostet 33 personer livet.

Alle brande i australsk delstat er under kontrol
kl. 13:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/alle-brande-i-australsk-delstat-er-under-kontrol

-

Coronavirus får ikke OL-værterne til at ryste i bukserne
kl. 13:33
https://www.dr.dk/sporten/coronavirus-faar-ikke-ol-vaerterne-til-ryste-i-bukserne

Sommerlegene i Tokyo bliver hverken udsat eller aflyst grundet
virusfrygt, lover de japanske OL-arrangører.

Kommentar:

OL BØR aflyses!

-

Danske lastbiler udleder millioner af ton CO2: I Sverige skal elektriske
veje løse problemet
kl. 15:01
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/danske-lastbiler-udleder-millioner-af-ton-co2-i-sverige-skal-elektriske-veje

-

EU styrker fælleskampen mod coronavirus: 'Sådan en virus kender ingen
grænser'
kl. 16:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-styrker-faelleskampen-mod-coronavirus-saadan-en-virus-kender-ingen-graenser

-

Forsvarsminister glæder sig over Iraks invitation til Nato
kl. 16:21
https://www.dr.dk/nyheder/politik/forsvarsminister-glaeder-sig-over-iraks-invitation-til-nato

-

DR S146 fre 14 feb 08:49:05
13.februar dr.dk/nyheder 20:35

FLUGT I SYRIEN: 'BØRN DØR AF KULDE'
FN anslår nu, at flere end 800.000 er
flygtet fra Idlib-provinsen i Syrien
siden december.

Ifølge verdensorganisationen er det
konsekvensen af syriske styrkers
offensiv de seneste måneder, der
særligt er eskaleret de seneste dage.

Ifølge Red Barnet er mindst 290.000
børn i øjeblikket på flugt fra krigen i
Syrien.

- Nogle dør på grund af kulden. Børnene
lever i frygt og er blevet frarøvet alt
- særligt mad, siger et medlem af
organisationen Hurras Network, der
arbejder for at bedre børns forhold i
Syrien.

I det nordvestlige Syrien er 800.000 flygtet siden december: 'Børn dør
af kulde'
13. Feb. 2020 kl. 20:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/i-det-nordvestlige-syrien-er-800000-flygtet-siden-december-boern-doer-af-kulde

-

For 115.000 år siden fik smeltende Antarktis havet til at stige med tre
meter - og det kan ske igen
kl. 08:07
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/115000-aar-siden-fik-smeltende-antarktis-havet-til-stige-med-tre-meter-og-det

-

DR S154 fre 14 feb 09:11:02
14.februar dr.dk/nyheder 08:26

SAS FORLÆNGER FLYVESTOP TIL KINA
Frygten for coronavirus får SAS til at
forlænge sin suspendering af flyvninger
til Beijing og Shanghai til den 29.
marts.

Det oplyser SAS i en pressemeddelelse.

- Sikkerheden for vores passagerer og
ansatte er altid vores førsteprioritet,
skriver selskabet.

Oprindeligt meldte SAS ud, at alle
flyvninger til Shanghai og Beijing var
indstillet indtil den 9. februar, men
det blev forlænget frem til 29. februar
og i dag så til den 29. marts.

Coronarisiko får SAS til at forlænge suspendering af flyvninger til Kina
kl. 08:26
https://www.dr.dk/nyheder/indland/coronarisiko-faar-sas-til-forlaenge-suspendering-af-flyvninger-til-kina

Kina byggede to hospitaler på ti dage, men langt de fleste sengepladser
står tomme
13. feb. 2020, 15:14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-13-kina-byggede-to-hospitaler-paa-ti-dage-men-langt-de-fleste-sengepladser-staar

-

Coronavirus koster for første gang liv i hårdt ramte Japan
13. feb. 2020, 15:38
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-13-coronavirus-koster-for-forste-gang-liv-i-hardt-ramte-japan

-

Forskere måler for første gang over 20 grader i Antarktis
13. feb. 2020, 22:24
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-13-forskere-maler-for-forste-gang-over-20-grader-i-antarktis

-

Forskere finder tegn på spøgelsespopulation af fortidsmennesker
14. feb. 2020, 05:14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-14-forskere-finder-tegn-pa-spogelsespopulation-af-fortidsmennesker

Her ses et kranie fra Sima de los Huesos-udgravningen i
Spanien, hvor der er fundet tegn på en uddød menneskeart, som
skulle være nært beslægtet med neandertalerne.

Endnu ved forskere ikke meget om hidtil ukendt uddød
menneskeart, der kan spores i vestafrikaneres dna.

Forskere mener at have fundet en hidtil ukendt uddød
menneskeart, som skal have parret sig med vores art for
titusindvis af år siden i Afrika.

-

Covid-19 kræver yderligere 116 liv i Hubei
14. feb. 2020, 05:21
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-14-covid-19-kraever-yderligere-116-liv-i-hubei

Det bringer det samlede antal dødsfald for Hubei op på 1426
personer, ...

Samtidig er der blevet registreret 4823 nye smittetilfælde i
Hubei, hvilket bringer det samlede smitteantal op på 51.986 i
provinsen, hvor virusset har sit epicenter.

Kommentar:

1426 / 51986 * 100%
=
2,74... %

-

Boom i ejerløse katte skaber pres for mærkning af katte
14. feb. 2020, 05:26
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-14-boom-i-ejerlose-katte-skaber-pres-for-maerkning-af-katte

Kommentar:

I tilfælde af pandemi KAN disse herreløse katte (og hunde) være
smittespredere og BØR derfor aflives!

-

Besætningsmedlem ombord på karantæne-skib: - Jeg er bekymret
14. feb. 2020, 05:37
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-13-besaetningsmedlem-ombord-paa-karantaene-skib-jeg-er-bekymret

Karantænereglerne, der er blevet vedtaget i forbindelse med
coronavirussen, gælder nemlig ikke besætningsmedlemmerne, der
blandt andet indebærer rengøringsfolk og kantineansatte.

I stedet fortsætter arbejdsdagene for dem på - næsten - vanlig
vis.

-

Udenlandsk ekspert sender opfordring til danskere: Tænk jer om, før I
spiser avocado
14. feb. 2020, 07:44
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-14-udenlandsk-ekspert-sender-opfordring-til-danskere-taenk-jer-om-foer-i-spiser

+

Dyrkning af avocado ødelægger fredet region
14. feb. 2020, 07:44 Opd. 14. feb. 2020, 08:37
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-01-30-ej-udgivet-vores-begejstring-for-avocadoen-smadrer-fredet-kafferegion-ej-udgivet

Kommentar:

Alene transporten hertil Nordeuropa belaster miljøet!

-

Fem lande afviste krydstogtsskib - nu kan passagererne endelig juble
14. feb. 2020, 08:53 ...
Spørgsmål og svar: Hvad gør Trump hvis han taber?
03. feb. 2020, 09:45 Opd. 14. feb. 2020, 09:05 ...

-

104 SVT Text Fredag 14 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Ytterligare 116 dödsfall i Kina....130
* Kryssningsresenärer kliver i land..131

* Nytt värmerekord i Antarktis.......132
* Robotar sköts över Damaskus........133

* Trump: Afghanskt fredsavtal nära...134
Ja till att begränsa Trump.........135

Strider i Libyen trots FN:s vädjan 136
Syrien erkänner folkmord...........137

* Notiser: 30 döda efter explosion...148

-

133 SVT Text Fredag 14 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 14 FEBRUARI

Robotar sköts över Damaskus

Robotar ska ha skjutits mot Damaskus
strax före midnatt, men nästan hela
attacken avvärjdes av det syriska
luftvärnet, enligt statliga medier.

Det oppositionella brittiskbaserade
Syriska människorättsobservatoriet
(SOHR) skyller attacken på Israel.

Projektilerna ska ha varit riktade
mot Iranstödda miliser. Några ska ha
träffat sina mål, bland annat
vapenlager i närheten av flygplatsen.

Israel har upprepade gånger attackerat
Iranstödda miliser i Syrien för att få
bort Irans militära närvaro i landet.

-

134 SVT Text Fredag 14 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 14 FEBRUARI

Trump: Afghanskt fredsavtal nära

USA bekräftar att ett veckolångt
begränsat vapenstillestånd har
slutits med talibanrörelsen.

Utrikesminister Mike Pompeo säger att
"verkliga framsteg har nåtts de
senaste dagarna" medan president
Donald Trump uppger att ett fredsavtal
är "väldigt nära", rapporterar
nyhetsbyrån AFP.

Uppgifterna kommer dagen efter att
Afghanistans president Ashraf Ghani
sagt att ett möjligt genombrott skett
i samtalen och källor påstått att ett
avtal kan komma att skrivas under
redan denna månad.

-

136 SVT Text Fredag 14 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 13 FEBRUARI

Strider vid Tripoli trots FN-uppmaning

Nya strider har blossat upp kring
Libyens huvudstad Tripoli trots att
FN:s säkerhetsråd vädjar om eldupphör.

Det var under natten mot torsdagen
svensk tid som säkerhetsrådet röstade
igenom en resolution där det uppmanas
till ett "bestående eldupphör" i det
krigshärjade landet, där en skör och
inte sällan förbisedd vapenvila råder
sedan mitten av januari.

Ryssland, som stödjer krigsherren
Khalifa Haftars östlibyska styrkor som
angriper den FN-erkända regeringen
i Tripoli, hade synpunkter på vissa
ordval och avstod från omröstningen.

-

137 SVT Text Fredag 14 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 13 FEBRUARI

Syrien erkänner folkmordet 1915

Syriens parlament har röstat för att
erkänna folkmordet på armenier och
hundratusentals assyrier, syrianer,
kaldéer och greker 1915-1917.

Ca 1,5 milj människor dödades då.

"Parlamentet...fördömer och erkänner
folkmordet mot armenierna av det
Ottomanska imperiet i början av
1900-talet", säger syriska parlamentet
i ett uttalande, rapporterar AFP.

Beskedet från parlamentet meddelas
samtidigt som spänningarna mellan
Syrien och Turkiet har trappat upp
till följd av stridigheterna i Idlib.

-

NRK:
13. februar 2020 kl. 11:43 - 14. februar 2020 kl. 08:30, error

14. februar 2020 kl. 09:36

-

Stort dyk i antal skilsmisser undrer eksperter
14. februar 2020, kl. 0:00, opdateret kl. 9:31
Af Johanne Faigh Larsen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/2019-havde-et-rekordlavt-antal-skilsmisser

"Faldet i 2019 kan ikke forklares med en holdningsændring
blandt befolkningen, da de ikke sker fra den ene dag til den
anden. Jeg har simpelthen ikke en forklaring på det," lyder
det fra Mai Heide Ottosen, der er sociolog og blandt andet
forsker i skilsmisser.

Kommentar:

Tillykke til alle Jer, der forsøger at gi' ægteskabet en
chance ... :-)

Læs/fordyb Jer i Kærlighedens sprog (som kan rydde mange
forviklinger af vejen) ...

(Det kan godt betale sig at investere i denne viden, skønner
jeg.)

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/kaerlighedens-5-sprog

Kærlighedens fem sprog
af Gary Chapman
ISBN 78-564-5573-9
Lohses Forlag, 1999
http://lohse.dk/kaerlighedens-5-sprog.html

Originaltitel:
The five love languages, 1992

http://www.5lovelanguages.com/resource/a-teens-guide-to-the-5-love-languages/

Indhold:

1. Tid til hinanden
2. Fysisk berøring
3. Tjenester
4. Anerkendende ord
5. At modtage gaver

Og vær opmærksom på, at der findes varianter af dette emne. Se ...

Love (Kærlighed)
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/love

Marriage (Ægteskab)
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/mar

Gi' Kærligheden en chance, og vær *realist*: Der er INTET
perfekt i denne verden, så kanske du bør ændre på dine
ønsker/krav/forventninger, så din partner også får en reel
mulighed for at blive en del af vinderholdet (fremfor fx.
altid at få tildelt rollen - in worst case - som syndebukken).

Faktisk bliver et ægteskab stærkere, når man har gennemlevet en
krise. Navnlig hvis den gennemleves *sammen* (fremfor adskilt).

Amen?

-

1,716 health workers in China infected with Coronavirus
By REUTERS FEBRUARY 14, 2020 09:01
https://www.jpost.com/Breaking-News/1716-health-workers-in-China-infected-with-Coronavirus-617598

BBC: It's official: Search for ET must be taken seriously

Dødstal for coronavirus over 1500

Forhøjet risiko for fugleinfluenza i Danmark

USA vil evakuere fra krydstogtskib

2177 days to Nuclearwar (± unknown)

-

I dag er det 7 år siden, at en asteroide (og et meteor) nær
havde udslettet Psykopatus-Putins land (Rusland), som straf
for bl.a. deres angrebskrig på Georgien i aug. 2008 (ligesom
Hitler og Stalins angreb Polen i 1939 for at stjæle deres
land)!

De slap med en *advarsel*, men tag ikke fejl: Psykopatistan
KAN blive udslettet (ligesom Sodoma), hvis de fortsætter deres
ondskab!

(
Datoen - eller rettere - dagen i året (nr. 46) *afslører*
kendskab til The-ET-Bible-code, da tallet 46 dækker over den
galaktiske længdegrad, hvor moderskibet eller deres hjemstavn
befinder sig. Se evt. ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et
Det bibelske begreb engle KAN derfor godt også dække over det
vi nu om dage kalder et udenjordisk intelligent væsen ligesom
os mennesker.

Dagens *keywords*:

Gud ønsker jo, at alle må komme til erkendelse af
sandheden og få det evige liv.

(1.Tim 2,4)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Ti+2&version=BPH

1 Timoteus 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Opfordring til bøn

[ ... ]

Kernen i det kristne budskab og Paulus som budbringer af det

4
Gud ønsker jo, at alle må komme til erkendelse af
sandheden og få det evige liv.

[ ... ]

Om mænds og kvinders optræden i menigheden

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Sam+1.17-27&version=BPH

2 Samuel 1:17-27, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Davids reaktion på budskabet om Sauls og Jonatans død, fortsat)

-

[...]

Ordet for 2020-02-15

lad være med at brokke dig

"Gør alt uden at give ondt af jer og uden indvendinger"
Fil 2,14
(2020-02-14, CET 11:3x-12:0x, GMT 10:3x-11:0x:)

Now Jesus was standing before Pilate, the Roman governor. "Are
you the king of the Jews?" the governor asked him. Jesus
replied, "You have said it."
Matthew 27:11

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 10 Feb 2020 09:01:01 +0100, GMT 08:01

> [...]

BBC: It's official: Search for ET must be taken seriously

Dødstal for coronavirus over 1500

Forhøjet risiko for fugleinfluenza i Danmark

DR S157 fre 14 feb 16:27:20
13.februar dr.dk/nyheder 21:56

GRØNLAND I OFFENSIV OLIESTRATEGI
Prøveboring på prøveboring har givet
negativt resultat. Men der er stadig
liv i drømmen om et olieeventyr i
Grønland.

Det grønlandske landsstyre,
Naalakkersuisut, har netop godkendt en
ny olie- og gasstrategi, der skal lokke
multinationale olieselskaber til at
stikke snablen i den grønlandske
undergrund.

Så mens olieudvinding i Danmark anses
som kontroversielt, og regeringen har
sat en ny udbudsrunde i Nordsøen på
pause, tilbyder Grønland nu
skatterabatter og nye borefelter til
olieselskaber, som vil bore i Grønland.

Grønland lancerer offensiv oliestrategi: 'Vi har samme ret som andre'
13. Feb. 2020 kl. 21:56
https://www.dr.dk/nyheder/penge/groenland-lancerer-offensiv-oliestrategi-vi-har-samme-ret-som-andre

-

Arven fra Mussolini: Putin bruger sport og sin egen krop til at forføre
folket
kl. 10:20
https://www.dr.dk/sporten/oevrig/arven-fra-mussolini-putin-bruger-sport-og-sin-egen-krop-til-forfoere-folket

-

DR S156 fre 14 feb 16:27:20
14.februar dr.dk/nyheder 10:22

BOOM I HERRELØSE KATTE
Antallet af herreløse katte, der
indleveres på dyreinternaterne, er
eksploderet. Dyrenes Beskyttelses
internater modtog sidste år 40 procent
flere katte end året før.

- Det er en kæmpe udfordring at
håndtere det store antal uønskede
katte. Vores internater er fyldt til
bristepunktet, siger Jens Jokumsen, der
er familiedyrschef i Dyrenes
Beskyttelse.

Organisationen brugte sidste år 30
millioner kroner på håndtering af
ejerløse katte. De indleveres på
internaterne, når dyrene ikke er
øremærkede, og den ansvarlige ejer
derfor ikke kan findes.

Boom i ejerløse katte skaber pres for mærkning af katte
kl. 10:22
https://www.dr.dk/nyheder/indland/boom-i-ejerlose-katte-skaber-pres-maerkning-af-katte

-

Solvarmeanlæg udsat for hærværk: Skader for over 400.000 kroner
kl. 13:32
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/sjaelland/solvarmeanlaeg-udsat-haervaerk-skader-over-400000-kroner

-

Terrorangreb ved Krudttønden og synagoge blev mindet: 'Det vil vi ikke
have som samfund'
kl. 16:29
https://www.dr.dk/nyheder/indland/terrorangreb-ved-krudttoenden-og-synagoge-blev-mindet-det-vil-vi-ikke-have-som

-

Fem år efter angrebene i København: Sådan har terror ændret bybilledet
kl. 16:50
https://www.dr.dk/nyheder/indland/fem-aar-efter-angrebene-i-koebenhavn-saadan-har-terror-aendret-bybilledet

-

Detektor: Mange var smittet med corona før 'rekorddøgn', siger WHO
kl. 18:33
https://www.dr.dk/nyheder/detektor/detektor-mange-var-smittet-med-corona-foer-rekorddoegn-siger-who

-

Coronavirus udsætter endnu en sportsbegivenhed
kl. 19:24
https://www.dr.dk/sporten/golf/coronavirus-udsaetter-endnu-en-sportsbegivenhed

European Tour har udskudt to golfturneringer på grund af
udbruddet af coronavirus, oplyser organisationen.

-

Havets bølger er fulde af energi: Nu er det Ruths tur til at teste sit
flydende elværk
kl. 19:33
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/havets-boelger-er-fulde-af-energi-nu-er-det-ruths-tur-til-teste-sit

-

Coronavirus: Ny diagnosticering får antallet af smittede til at eksplodere
14. Feb. 2020 kl. 22:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/coronavirus-ny-diagnosticering-faar-antallet-af-smittede-til-eksplodere

-

DR S163 lør 15 feb 07:01:34
15.februar dr.dk/nyheder 01:46

DØDSTAL FOR CORONAVIRUS OVER 1500
143 flere personer er døde det seneste
døgn af coronavirusset i fastlands-
Kina. Det oplyser Kinas nationale
sundhedskommission i sin daglige
opdatering.

Dermed er det samlede antal døde af
coronavirusset på 1523 personer i hele
fastlands-Kina. I den kinesiske Hubei-
provins, hvor virusset oprindeligt brød
ud, er i alt 1457 døde.

Sundhedskommissionen oplyser derudover,
at yderligere 2641 personer er blevet
smittet i fastlands-Kina i løbet af de
seneste 24 timer. 2420 af dem er fra
Hubei-provinsen.

Dødstal for smitsomt coronavirus passerer 1500 i Kina
kl. 01:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dodstal-smitsomt-coronavirus-passerer-1500-i-kina

Dermed er i alt 54.406 personer blevet smittet med virusset i
provinsen siden midten af december. I hele fastlands-Kina er i
alt 66.492 registreret som smittet, oplyser Kinas
sundhedsmyndigheder natten til lørdag dansk tid.

Kommentar:

1523 / 66492 * 100%
=
2,29...%

-

DR S165 lør 15 feb 07:01:34
15.februar dr.dk/nyheder 06:17

USA VIL EVAKUERE FRA KRYDSTOGTSKIB
USA vil evakuere amerikanske passagerer
og deres familier om bord på det
virusramte krydstogtskib "Diamond
Princess" i Japan.

Det skriver The Wall Street Journal
fredag.

Cirka 380 mennesker vil således blive
tilbudt en plads om bord på et af to
evakueringsfly fra Japan til USA.

Efter planen vil de evakuerede ankomme
til USA allerede søndag.

Det oplyser Henry Walke fra USA's
center for sygdomskontrol og
forebyggelse (CDC) til The Wall Street
Journal.

Virusramt krydstogtskib: USA vil evakuere 380 amerikanere
kl. 06:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/virusramt-krydstogtskib-usa-vil-evakuere-380-amerikanere

-

'I prøvede at dræbe mig!': 83-årige Shaul har overlevet holocaust og
OL-terror
kl. 06:22
https://www.dr.dk/sporten/oevrig/i-proevede-draebe-mig-83-aarige-shaul-har-overlevet-holocaust-og-ol-terror

-

DR S166 lør 15 feb 07:01:34
15.februar dr.dk/nyheder 06:50

MISTÆNKTE IS-KRIGERE FOR DOMSTOL
Det kurdiske selvstyre i Syrien er klar
til at retsforfølge omkring 10.000
mistænkte Islamisk Stat-krigere,
herunder en række danske statsborgere.

Flere danske partier synes om idéen.
Det skriver Jyllands-Posten.

Retsforfølgelsen af de formodede
krigere, der er tilbageholdt i landet,
begynder i marts.

Det har Abdulkarim Omar, der er
udenrigsansvarlig i det kurdiske
selvstyre, sagt i en video.

Kurdere vil stille mistænkte danske IS-krigere for domstol
kl. 06:50
https://www.dr.dk/nyheder/politik/kurdere-vil-stille-mistaenkte-danske-krigere-domstol

Forhøjet risiko for fugleinfluenza i Danmark
14. feb. 2020, 15:30
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-14-forhoejet-risiko-for-fugleinfluenza-i-danmark

Den snarlige import af fasankyllinger udgør en særlig risiko
for, at sygdommen kommer til Danmark.

Fødevarestyrelsen hæver trusselvurderingen for fugleinfluenza
i Danmark fra 'meget lav' til 'lav'.

-

Over 1700 kinesiske sundhedsarbejdere smittet med ny coronavirus
14. feb. 2020, 18:18 Opd. 14. feb. 2020, 18:42
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-14-over-1700-kinesiske-sundhedsarbejdere-smittet-med-ny-coronavirus

-

Oliekatastrofe var langt værre end hidtil antaget, viser nyt studie
14. feb. 2020, 23:32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-14-oliekatastrofe-var-langt-vaerre-end-hidtil-antaget-viser-nyt-studie

Det er snart ti år siden at en britisk boreplatform i Den
Mexicanske Golf eksplodere og skabte kæmpe miljøkatastrofe,
som krævede både menneske- og dyreliv.

Nu viser et nyt studie, at omfanget af en af de værste
miljøkatastrofer i USA's historie var større end hidtil
antaget. Omkring 30 procent. Så meget værre menes
olieudslippet nu at have være, skriver The Guardian.

-

Dødstal fortsætter med at stige - Kinas hovedstad indfører nye regler
15. feb. 2020, 06:08
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-15-doedstal-fortsaetter-med-at-stige-kinas-hovedstad-indfoerer-nye-regler

14 dages karantæne i Beijing

Som en sikkerhedsforanstaltning har myndighederne i Kinas
hovedstad, Beijing, nu beordret 14 dages karantæne til folk,
der vender tilbage til [Peking, red. - Was: Kina] fra ferie,
skriver blandt andet BBC.

-

Brutalt drab får rasende kvinder i Mexico på gaden
15. feb. 2020, 06:45
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-15-brutalt-drab-far-rasende-kvinder-i-mexico-pa-gaden

I løbet af de sidste 25 år er omkring 35.000 kvinder i landet
blevet dræbt på grund af deres køn.

-

William Barr og bruddet på normen efter Watergate
15. feb. 2020, 06:48 ...
Mor dræbt i ulykke - mand og barn kvæstet
15. feb. 2020, 07:06 Opd. 15. feb. 2020, 08:01 ...

-

104 SVT Text Lördag 15 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Dödstalet passerar 1 500 i Kina....130
Coronaviruset spritt till Afrika...131

* USA höjer tullarna på Airbus-plan..132
* Största upprustningen på tio år....133

* 40-tal döda i attacker i Mali......134
Barn dog i barnhemsbrand på Haiti..135

Tolv gripna i tyska terrorrazzior..136
Danmark satsar på batteritåg.......137

-

133 SVT Text Lördag 15 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 15 FEBRUARI

Största upprustningen på tio år

Världens samlade militära utgifter
steg i fjol med fyra procent, vilket
är den största ökningen på tio år,

Det rapporterar tankesmedjan
International Institute for Strategic
Studies.

Stegringen drevs av skärpt rivalitet
och misstänksamhet mellan stormakterna
på grund av olika konflikter som de
i Ukraina och Libyen, enligt studien.

Både USA och Kina ökade sina
försvarsbudgetar med 6,6 procent,
sammanlagt 234 miljarder dollar.

-

NRK:
14. februar 2020 kl. 09:36 - 15. februar 2020 kl. 02:26, error

15. februar 2020 kl. 07:59

-

Tyrkiets fremmarch udfordrer Rusland på flere fronter
14. februar 2020, kl. 21:00, opdateret 15. februar, kl. 7:53
Af Birthe Pedersen, korrespondent, frankrig
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/tyrkiet-udfordrer-rusland-paa-flere-fronter

”Det østlige middelhav er genstand for en hel række af
forskellige kriser, der handler om både Syrien, borgerkrigen i
Libyen, flygtningespørgsmålet og økonomiske interesser omkring
fordelingen af gasressourcer. Kombinationen af alle disse
kriser gør situationen sprængfarlig,” siger Tyrkiet- og
Mellemøst-specialist.

-

Sex robots may cause psychological damage
By Pallab Ghosh Science correspondent, Seattle

7 hours ago, (time now CET 08:43)
https://www.bbc.com/news/science-environment-51330261

They say the technology is escaping oversight because agencies
are too embarrassed to investigate it.

Kommentar:

Øv! Jeg havde faktisk håbet, at det ku' nedsætte voldtægter!

Hmm ...

Problemet er nok, at ligesom med porno bliver nogle mennesker
ved med at ændre grænserne (fordi de nok keder sig seksuelt),
og på et tidspunkt er de kommet så langt bort fra
virkeligheden, at deres respekt for andre mennesker (og deres
følelser) er ødelagt (med dertil hørende risiko for, at de så
netop forgriber sig på børn og kvinder).

-

It's official: Search for ET must be taken seriously

Astronomers want public funds for intelligent life search
By Pallab Ghosh Science correspondent, BBC News

7 hours ago, (time now CET 08:43)
https://www.bbc.com/news/science-environment-51223704

-

Iranian hackers targeted Western universities - report

The hackers were attempting to steal academic literature and
course material to use in Iranian schools

By REUTERS FEBRUARY 14, 2020 11:45
https://www.jpost.com/International/Iranian-hackers-targeted-Western-universities-617605

Forskere udvikler superanlæg for at fange signaler fra det ydre rum

En af verdens værste krigsforbrydere (Sudan) skal for en international
domstol

2176 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

... den, Herren elsker, får [det daglige brød],
mens hans sover"
(Sl 127,2)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Ti+3&version=BPH

1 Timoteus 3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Ledere i menigheden

[ ... ]

Mandlige og kvindelige medhjælpere i menigheden

[ ... ]

En stor skat

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+4.26-32&version=BPH

Markus 4:26-32, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om Guds riges vækst

Mennesket s(p)år, Gud rå'r

[ ... ]

Refleksion:

"Det er forgæves, at I fra tidlig morgen til sent om aftenen
slider for det daglige brød; for den, Herren elsker, får det,
mens hans sover" (Sl 127,2)

-

[...]

Ordet for 2020-02-16

'Myldretid'

"... Herren velsigner sit folk med fred."
Sl 29,11
(2020-02-15, CET 11:3x-12:0x, GMT 10:3x-11:0x:)

Then Jesus shouted out again, and he released his spirit.
Matthew 27:50

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 10 Feb 2020 09:01:01 +0100, GMT 08:01

> [...]

Forskere udvikler superanlæg for at fange signaler fra det ydre rum

En af verdens værste krigsforbrydere (Sudan) skal for en international

Amnesty om retsforfølgelse af mistænkte IS-krigere: 'Man må ikke tæske
en tilståelse ud af dem'
kl. 09:57
https://www.dr.dk/nyheder/indland/amnesty-om-retsforfoelgelse-af-mistaenkte-krigere-man-maa-ikke-taeske-en-tilstaaelse

-

'Det har jeg set i en video': Derfor trives konspirationsteorier på Youtube
kl. 10:16
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/det-har-jeg-set-i-en-video-derfor-trives-konspirationsteorier-paa-youtube

Husk din kritiske sans

-

DR S168 lør 15 feb 10:54:09
15.februar dr.dk/nyheder 10:43

KINA: CORONAKRISEN ER SNART SLUT
Antallet af nye tilfælde af coronavirus
i Kina uden for Hubei-provinsen er
faldet 12 dage i træk.

Det siger Kinas viceudenrigsminister,
Qin Gang, ved en international
sikkerhedskonference i MÜnchen.

Han er overbevist om, at krisen i Kina
snart er ovre.

- 8000 patienter er kommet sig og er
udskrevet, siger Qin Gang, som er
viceminister i Udenrigsministeriet.

Kinas viceudenrigsminister: Coronakrisen er snart slut
kl. 10:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kinas-viceudenrigsminister-coronakrisen-er-snart-slut

-

Første coronadødstilfælde i Europa: Mand død i Paris
kl. 11:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/foerste-coronadoedstilfaelde-i-europa-mand-doed-i-paris

-

DR S169 søn 16 feb 08:04:44
15.februar dr.dk/nyheder 13:10

STRAM KURS' YOUTUBE-KANAL LUKKET
Partiet Stram Kurs, som har Rasmus
Paludan i spidsen, har fået lukket sin
kanal på YouTube.

Det skriver Stram Kurs på sin Facebook.

Partileder Rasmus Paludan anser det for
en fejl, at kanalen er blevet lukket.

- Det lader til, at YouTube igen har
deaktiveret vores kanal. Det gjorde
YouTube også i 2018 på grund af det
konstante pres fra danske journalister,
som hader Danmark og danskerne.

- Vi appellerer beslutningen, som jeg
anser for en åbenlys fejl. Vi ønsker at
overholde YouTubes regelsæt, siger han
i opslaget på Facebook.

Stram Kurs' YouTube-kanal er blevet lukket
15. Feb. 2020 kl. 13:10
https://www.dr.dk/nyheder/politik/stram-kurs-youtube-kanal-er-blevet-lukket

-

DR S170 søn 16 feb 08:04:45
15.februar dr.dk/nyheder 16:15

MASSEGRAV MED 6.000 LIG I BURUNDI
I Burundi har en kommission, som
efterforsker borgerkrigen i landet,
fundet over 6.000 lig i seks massegrave
i provinsen Karusi.

Det er den største massegrav, som er
fundet, siden regeringen i januar gik i
gang med at afdække massegrave over
hele landet.

- De jordiske rester af 6.032 ofre samt
tusindvis af patroner er blevet gravet
op, siger formanden for Burundis
Sandheds- og Forsoningskommission,
Pierre Claver Ndayicariye.

Tøj, briller og rosenkranse er blevet
brugt til at identificere en del af
ofrene.

Massegrav med over 6.000 lig er gravet op i Burundi
15. Feb. 2020 kl. 16:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/massegrav-med-over-6000-lig-er-gravet-op-i-burundi

-

Mads bor i Kina og har ikke forladt sin lejlighed i tre uger: 'Vi er
ekstremt nervøse'
15. Feb. 2020 kl. 16:51
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/trekanten/mads-bor-i-kina-og-har-ikke-forladt-sin-lejlighed-i-tre-uger-vi-er

-

Yderligere 70 personer på krydstogtskib smittet med virus
kl. 06:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/yderligere-70-personer-pa-krydstogtskib-smittet-med-virus

Sundhedsstyrelsens telefonvagt om coronavirus kimes ned
15. feb. 2020, 10:50
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-02-15-sundhedsstyrelsens-telefonvagt-om-coronavirus-kimes-ned

Mange danskere ringer til myndighederne, fordi de frygter, at
de er smittet med coronavirus. Der er dog meget lille risiko
for, at man som dansker er smittet, medmindre man har været i
Kina.

Kommentar:

Og er man smittet, da er der ikke så meget at gøre ved det,
ud over at UNGÅ at smitte andre!

-

Grønland jagter nyt olieeventyr - klimaforandringer kan bane vejen
15. feb. 2020, 11:06
https://nyheder.tv2.dk/business/2020-02-14-groenland-jagter-nyt-olieeventyr-klimaforandringer-kan-bane-vejen

-

Flere og flere bliver syge på krydstogtskib - nu bliver amerikanerne
evakueret
15. feb. 2020, 13:03
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-15-flere-og-flere-bliver-syge-paa-krydstogtskib-nu-bliver-amerikanerne-evakueret

-

Minister får bekræftet Danmark som "vigtig partner" i kampen mod IS
15. feb. 2020, 16:32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-15-minister-faar-bekraeftet-danmark-som-vigtig-partner-i-kampen-mod-is

-

Banker sætter pengesedler i karantæne for at stoppe virus
15. feb. 2020, 17:26
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-15-banker-saetter-pengesedler-i-karantaene-for-at-stoppe-virus

-

En af verdens værste krigsforbrydere skal for en international domstol
15. feb. 2020, 18:48
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-15-en-af-verdens-vaerste-krigsforbrydere-skal-for-en-international-domstol

-

Forskere udvikler superanlæg for at fange signaler fra det ydre rum
15. feb. 2020, 20:28
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-15-forskere-udvikler-superanlaeg-for-at-fange-signaler-fra-det-ydre-rum

I løbet af det kommende årti vil superteleskopet VLA (Very
Large Array) i New Mexico blive udvidet.

[ ... ]

Det øgede fokus på teknosignaturer kommer, efter astronomer i
Canada har sporet radiosignaler fra det ydre rum, som gentages
med regelmæssige intervaller.
https://news.sky.com/story/alien-radio-signals-detected-repeating-with-a-regular-16-day-cycle-11931306

-

Gik fra borde i går - nu er krydstogtpassager syg af kinesisk virus
16. feb. 2020, 00:02
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-15-gik-fra-borde-i-gaar-nu-er-krydstogtpassager-syg-af-kinesisk-virus

Alle passagerer på krydstogskibet Westerdam var ellers blevet
erklæret fri for covid-19, inden de gik fra borde i Cambodia.

-

De tog til Syrien på ferie, og så rejste familien hjem uden hende
16. feb. 2020, 05:59
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-01-30-de-tog-til-syrien-paa-ferie-og-saa-rejste-familien-hjem-uden-hende

Zeinab Mosawi er 24 år i dag. Hun var 16 år, da hendes familie
efterlod hende i Irak.

Antallet af unge med minoritetsbaggrund, der henvender sig til
krisecenter om genopdragelsesrejser, er mere end fordoblet
siden 2014.

[ ... ]

Mine forældre efterlod mig i Irak, fordi de ville genopdrage
mig. De ville have, jeg skulle blive en god muslimsk pige

-

Antallet af smittede på krydstogtskib stiger igen - brite ombord kræver
handling
16. feb. 2020, 07:42
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-02-16-antallet-af-smittede-paa-krydstogtskib-stiger-igen-brite-ombord-kraever-handling

-

Eftersøgt lille dreng fundet i god behold
16. feb. 2020, 08:21 Opd. 16. feb. 2020, 08:26 ...

-

104 SVT Text Söndag 16 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Coronaviruset
* Virusspridningen planar ut.........130
* Fler virussmittade på lyxkryssare..131
President Xi försökte stoppa virus 132

Första dödsfallet utanför Asien....133
Kina desinficerar sedlar...........134

* Attacker mot Gaza efter fredsplan..135

* Raketattack nära USA:s ambassad....136

* Costa Rica: Rekordbeslag av kokain 137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 16 feb 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Vädervarning i Storbritannien......138

Civila dödade i attacker i Jemen...139

Erdogan: Syrien måste backa........140

Ny massgrav upptäckt i Burundi.....141

Sydsudans president i kompromiss...142

Blodröd protest efter kvinnomord...143

-

134 SVT Text Söndag 16 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 15 FEBRUARI

Kina desinficerar sedlar

För att stoppa spridningen av corona-
viruset tar Kina till nya åtgärder.
Använda sedlar måste nu rengöras och
isoleras, uppger landets centralbank.

Kinas centralbank gick på lördagen ut
med att man kommer att ta in och
desinficera använda sedlar och sedan
hålla dem i förvar i 7-14 dagar.

Hur länge sedlarna ska förvaras beror
på hur allvarligt utbrottet av viruset
är i regionen där de används. Huruvida
desinficerade sedlar faktiskt kommer
att ha någon effekt på smittsprid-
ningen är oklart då allt fler kineser
slopar kontanter.

-

135 SVT Text Söndag 16 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 16 FEBRUARI

Attacker mot Gaza efter fredsplan

Israeliskt flygvapen har angripit
Hamas-posteringar på centrala
Gazaremsan.

Attacken är en hämnd för att raketer
avfyrats från Gaza mot Israel, uppger
Israels militär i ett uttalande.

Samtidigt avbryts en liten lättnad av
blockaden mot Gaza.

Eldgivningen från båda sidor har ökat
sedan USA:s president Donald Trump
tillkännagav en fredsplan i januari.
Den avvisades av palestinierna som
menar att den bara tar hänsyn till
Israels intressen.

-

140 SVT Text Söndag 16 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 15 FEBRUARI

Erdogan: Syrien måste backa

Turkiets president Recep Tayyip
Erdogan och USA:s president Donald
Trump har i ett telefonsamtal
diskuterat möjligheterna att få slut
på striderna i den syriska
Idlib-provinsen.

Erdogan vill att de syriska styrkorna
backar från sin offensiv i området,
där Turkiet enligt en överenskommelse
har ett antal observationsposter. Han
kallar den senaste tidens attacker
"oacceptabla".

Om inte den syriska regimen backar
inom två veckor väntar våldsamheter,
enligt Erdogan.

-

142 SVT Text Söndag 16 feb 2020
UTRIKES PUBLICERAD 15 FEBRUARI

Sydsudans president i kompromiss

Sydsudan kommer att återgå till ett
system med tio delstater, meddelar
landets president Salva Kiir.

Beskedet är i linje med oppositionens
krav och kan bana vägen för en gemen-
sam regering för presidenten och hans
rival, oppositionsledaren Riek Machar.

Planen är en del i en fredsöverens-
kommelse som syftar till att få ett
slut på ett sex år långt inbördeskrig
där minst 380 000 människor dödats.

Antalet stater är omtvistat eftersom
gränserna avgör maktfördelningen i
landet som blev självständigt 2011.

-

NRK:
15. februar 2020 kl. 07:59 - 16. februar 2020 kl. 04:36, error

16. februar 2020 kl. 09:38

-

Her er verdenshistoriens 10 største epidemier
13. februar 2020, kl. 15:40, opdateret 14. februar, kl. 8:49
Af Ida Kragh Pedersen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/her-er-verdenshistoriens-10-storste-epidemier

Pest
Ad flere omgange har epidemier af pest plaget Europa. Særligt
voldsom var pestepidemien i midten af 1300-tallet, som også
kaldes Den sorte død. Den lagde landområder øde, udslettede
familier og tog på bare fem år livet af en tredjedel af
Europas befolkning.

I 1347 kom pesten til ...

-

Yemen war: Saudi-led coalition warplane crashes

https://www.bbc.com/news/51515682

-

Six countries to ICC: We are against Israel war-crime lawsuits
European support comes as union prepares to discuss Trump
peace plan

By TOVAH LAZAROFF FEBRUARY 15, 2020 23:19
https://www.jpost.com/Israel-News/Six-countries-tell-ICC-they-oppose-war-crimes-suits-against-Israel-617698

Kommentar:

Der er her tale om *misbrug* af Domstolen, fordi ...

Har Israel angrebet Georgien og besat store dele af landet?

Nej, vel!

Men det har Rusland men er IKKE blevet krævet til regnskab for
denne *forbrydelse*.

Ergo er Domstolen *partisk* (til fordel for de store og stærke)!

Og da hele idéen med Domstolen er, at den skal være upartisk,
falder hele den grundlag og dermed autoritet til jorden!