2019 uge 27 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=45) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40045

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2019 uge 26 (news samlet)
Date: Mon, 24 Jun 2019 11:07:53 +0200, GMT 09:07
21603 news:5d109249$0$700$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/KRRRRth6nhU/hApwMtXOAwAJ

-

I dag Mandag den 1. juli 2019 (dag 182 i året) er der 6131
dage til (16 år + 287 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Dog har nye DATA ændret på dette. Se evt. file 21.428 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-428

Men vi beholder tælleren, fordi der er en sammenhæng mellem
Templets opførsel (276) og Tunguska 1908 (150) og så dette
*dating*-tidspunkt (?), idet tælleren peger på 7-stjernen
(150+177=277,78) i år 2036 netop "tilfældigvis" samtidig med,
at asteroiden Apophis kommer relativt tæt forbi.

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

2406
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. 6½ år, around 2026-01-31)

... ved mindre man - I TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter *brændbælter*, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2327 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Wed, 6 Mar 2019 14:28:09 +0100, GMT 13:28
21286 news:5c7fcaec$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/goodwill/21-286
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/6VNBJw20BwAJ

> ET! Hvor meget står der på min goodwill-konto?...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2019-03-06, Wednesday, day no 65, CET 14:15, GMT 13:15)
> - "Masser!§"

Se tillige ...

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Found 30 and 196 -
Re: Found 115 -
Re: Found 50 and 78 at Chernobyl disaster 1986-04-26 -
Re: Tunguska: Found 78 -
Re: Meteor eksploderede over Sibirien 2019-04-06, GMT 12:00
(T-17 and 7 days) -
Re: 2019 uge 15 (news samlet)
Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
21390 news:5caeeb12$0$701$1472...@news.sunsite.dk
Chernobyl disaster (Tjernobylulykken)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/apophis/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-14/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-30/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-50/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-78/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-115/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-196/21-390
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/IhSuyrBDmF0/j0dI6RziBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/yzeSkItbCs4/cxkWlA8ZCgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

Og prøv også hebraisk lovsang ...
https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk

Og som noget særlig for alle Jer muslimer *anbefales* denne
video ...

Muslim woman who hated the Jews
and ended up falling in love with their King - JESUS!
Offentliggjort den 1. feb. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=wzfVAb4q8ZU
Se tillige ...
https://www.oneforisrael.org/

-

Underskriv:

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs ...
http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_statens_salg_af_dong_til_goldman_sachs

(Det ér *snylteri* ikke at betale skat! Og det er ikke
nok bare at sige undskyld for at ha' medvirket til et
verdensomspændende økonomisk krak i 2008. Det er pyramidespil,
hvor vi, Verdensbefolkningen, bliver taberne! Og dét er unfair,
og skal forbydes ved lov!)

Afskaf kongehuset
http://www.skrivunder.net/afskaf_kongehuset

Alle har ret til liv
http://www.skrivunder.net/alle_har_ret_til_liv

Appel til regeringen - fordøm krigsforbrydelserne (i Aleppo)!
http://www.skrivunder.net/sanktioner_krigsforbrydelserne_i_aleppo

Underskriv (med tilsagn om økonomisk hjælp) ...
Boykot Banker kræver skyhøje renter for lån til økonomisk trængte
http://www.skrivunder.net/boykot_banker_kraver_skyhoje_renter_for_lan_til_okonomisk_trangte

Borgernes statsbank
https://www.skrivunder.net/borgernes_statsbank

Boykot Cannibalistan (China)
http://www.skrivunder.net/boykot_cannibalistan_china

Boykot Psykopatistan (Russia)
http://www.skrivunder.net/boykot_psykopatistan_russia
Psykopatistan (Russia) fortjener einem SMAT, nogen indvendinger ?
http://www.skrivunder.net/psykopatistan_russia_fortjener_einem_smat_nogen_indvendinger

Boykot Fanatistan
http://www.skrivunder.net/boykot_fanatistan

For tiden findes der desværre mange fanatiske lande, hvor
Menneskerettighederne krænkes. Heriblandt:
Libyen
Saudi Arabien
Afghanistan
Pakistan
Iran

Boykot Syrien
http://www.skrivunder.net/boycot_syria

Boykot Sminke
http://www.skrivunder.net/boykot_sminke

børn og unge max 37 timers arbejdsuge i skolen og weekenderne fri
http://www.skrivunder.net/born_og_unge_max_37_timers_arbejdsuge_i_skolen_og_weekenderne_fri

Danske Dommere skal oplyse, om de er medlem af Frimurerlogen
https://www.skrivunder.net/danske_dommere_skal_oplyse_om_de_er_medlem_af_frimurerlogen

Direkte demokrati nu
http://www.skrivunder.net/direkte_demokrati_nu

FINGRENE VÆK FRA LEJERNES PENGE
https://www.skrivunder.net/fingrene_vak_fra_lejernes_penge

Fokus på antibiotika
https://www.skrivunder.net/fokus_pa_antibiotika

Folkeafstemning om afskaffelse af politisk imunitet
https://www.skrivunder.net/folkeafstemning_om_afskffelse_af

For Ytringsfrihed på Facebook
https://www.skrivunder.net/for_ytringsfrihed_pa_facebook

Forbud mod Googles *hensynsløse* aggressive adfærd
https://www.skrivunder.net/forbud_mod_googles_hensynslose_aggressive_adfard

Forbud mod ikke-egnede bilister
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_ikke-egnede_bilister

Forbud mod pyramidespil herunder aktier
http://www.skrivunder.net/signatures/forbud_mod_pyramidespil_herunder_aktier/

Forbud mod utidige valg
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_utidige_valg

Gør straffen hårdere for udviste kriminelle (så de ikke tør
vende tilbage)
http://www.skrivunder.net/gor_straffen_hardere_for_udviste_kriminelle

Indfør Systembolaget for tobak og alkohol
http://www.skrivunder.net/indfor_systembolaget_for_tobak_og_alkohol

Ja tak til alle, der kan, skal i arbejde
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_alle_der_kan_skal_i_arbejde

Ja tak til, at det offentlige hjælper virksomheder igang
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_at_det_offentlige_hjalper_virksomheder_igang

Jøderne har ret til at tilbe' på Tempelbjerget
http://www.skrivunder.net/joderne_har_ret_til_at_tilbe_pa_tempelbjerget

Karantæne-reglerne SKAL overholdes mht. ebola
http://www.skrivunder.net/karantane-reglerne_skal_overholdes_mht_ebola

Nej til et moderne kontanthjælpsloft
http://www.skrivunder.net/nej_til_et_moderne_kontanthjalpsloft

Ophæv cølibatkravet
http://www.skrivunder.net/ophaev_coelibatkravet

Opret Forenede Demokratiske Nationer (FDN), United Democratic
Nations (UDN)
http://www.skrivunder.net/opret_forenede_demokratiske_nationer

Michail Chodorkovskij Ruslands repræsentant til De Forenede
Demokratiske Nationer
http://www.skrivunder.net/michail_chodorkovskij_russias_representative_to_united_democrati

"REKLAMER NEJ TAK" til postkassen burde være en selvfølge /miljøbevidsthed
https://www.skrivunder.net/reklamer_nej_tak_til_postkassen_burde_vare_en_selvfolge_miljobevidsthed

Send palæstinenserne hjem (til Sverige)
http://www.skrivunder.net/send_palastinenserne_hjem_til_sverige

Smid Ukraines ambassadør i Danmark ud af landet
http://www.skrivunder.net/smid_ukraines_ambassador_i_danmark_ud_af_landet
(Dette nu ikke længere aktuelt)

Stem på snUFO-partiet ...
http://www.skrivunder.net/stem_pa_snufo-partiet

Stop offentlig rygning, mennesker lider under passiv rygning ...
http://www.skrivunder.net/stop_offentlig_rygning_mennesker_lider_under_passiv_rygning

Støt israelsk medlemskab af NATO ...
http://www.skrivunder.net/stoet_israelsk_medlemskab_af_nato

Umyndiggjorte (handikappede) skal ha' ret til at stemme ...
https://www.skrivunder.net/umyndiggjorte-handikappede-skal-ha-ret-til-at-stemme

-

Jesu Krist Genkomst, Ja Tak
http://www.skrivunder.net/jesu_krist_genkomst_ja_tak

Interstellart bryllup, Ja tak
http://www.skrivunder.net/interstellart_bryllup_ja_tak

(Givetvis to sider af samme sag!)

-

Coming up world news:

UFO landed in Central Park ...

Eller måske rettere:

Above the hill of Zion!

Apropos ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-152b

2013-02-15-hændelsen above Russia:

Genstanden er for STOR til, at vi jordboere (herunder NASA) kan
*fuske* med den!

Ergo må den være *ægte*!

Found:

Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
[...]

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.

(Vælg en af følgende 2 muligheder:)

Nr. 1
Jeg er glad for at blive rost
Jeg kan lide at få et knus

Nr. 2
Jeg kan godt lide at ...

Last OUTPUT: 21600 news:5d0dd708$0$698$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/y4ew8mg5BwAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21621

Protester i Hongkong vid årsdag

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jon+3&version=BPH

Jonas 3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jonas adlyder Gud denne gang

3
Denne gang adlød Jonas og tog til Nineve, som Herren
havde befalet. Nineve var en umådelig stor by, og det
ville tage tre dage at gå igennem[a] den.

3 dage

4
Jonas gik nu igennem byen og råbte en hel dag: „Om 40
dage vil Nineve blive lagt i ruiner!”

40 dage

[ ... ]

Nineves indbyggere angrer deres synd og oplever Guds nåde

Kommentar:

+3
+40
=
43

Compare with ...

Markpointer 43
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/43

Markør 43 er et ret vigtigt markørtal, fordi ... (input memory
from) ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/background/atomic-physics/english

=== citat start ===

A complete list of *all* known isotopes can be downloaded
from ...
En komplet liste over *alle* kendte isotoper kan downloades
fra ...
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_nuclides

From this table you can see, that ...
Fra denne tabel kan du se, at ...

1.
Proton-counter
Proton-tæller

Not all elements have stable isotopes at all.
Ikke alle grundstoffer har overhovedet stabile isotoper.

The exceptions are the atomic numbers ...
Undtagelserne er atom-numrene ...

43, 61, 84-111
(Total of 30 pieces)
(i alt 30 stk.)

=== citat slut ===

Det *afslører* kendskab til moderne atomfysik!

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Sa+20.24-21.1&version=BPH

1 Samuel 20:24-21:1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Davids og Jonatans venskab, fortsat)

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+4.18-37&version=BPH

Anden Kongebog 4:18-37, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Elisa opvækker en død dreng i Shunem, fortsat)

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2019-07-01

Et møde i skyerne

"Så skal vi ... rykkes bort i skyerne sammen med dem for
at møde Herren ..."
1.Thess 4:17

Kristi tilbagekomst beskrives på denne måde: "For Herren selv
vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder og Guds
basun gjalder, stige ned fra himlen, og de, der er døde i
Kristus, skal opstå først. Så skal vi, der lever og endnu er
her, rykkes bort i skyerne sammen med dem for at møde Herren
i luften, og så skal vi altid være sammen med Herren. Trøst
derfor hinanden med disse ord." (V.16-18)

Kristi andet komme vil blive indledt af ærkeenglens
trompetstød. Kirkegårde og oceaner vil give slip på deres
døde. "Kristus ... vil anden gang komme til syne ... for at
frelse dem, som venter på ham." (Hebr 9:28)

Begivenheden vil blive bevidnet af hele menneskeheden. "...
hvert øje skal se ham ..." (åb1:7) Fra Adam til babyen, som
blev født, mens trompeten lød, vil hver eneste én være vidne
til det øjeblik. Men ikke alle vil byde det velkommen. "...
og da skal alle jordens folkestammer jamre, og de skal se
Menneskesønnen komme på himlens skyer med magt og megen
herlighed." (Matt 24:30)

Du kommer ikke i Himmelen ved en tilfældighed, det sker på
grund af et valg. Og Gud vil respektere dit valg. De, der
anerkender Kristus som deres Frelser, vil opstå for at fejre
alle tiders største familiegenforening.

Kommer du i Himlen? Hvis du ikke er sikker, så lad ikke solen
gå ned, før du har taget imod Kristus og accepteret ham som
din Herre og Frelser.

=== citat slut ===

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2019-06-30, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

"But as for me, I know that my Redeemer lives, and he will
stand upon the earth at last."
Job 19:25

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 27 (news samlet)
Date: Mon, 1 Jul 2019 08:40:55 +0200, GMT 06:40
21621 news:5d19ab04$0$702$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/3jbKrDGEiwg/lDXZDisDBQAJ
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S138 søn 30 jun 09:25:41
30.juni dr.dk/nyheder 08:49

TRUMP GÅR IND I NORDKOREA
Donald Trump har som den første
siddende amerikanske præsident
nogensinde sat sine fødder i Nordkorea.

Det skete i forbindelse med et
annonceret møde med Nordkoreas leder,
Kim Jong-un søndag morgen dansk tid,
hvor de to statsledere også trykkede
hånd.

- Det er godt at se dig igen. Jeg
forventede ikke at møde dig her, sagde
Kim Jong-un til Donald Trump, da de to
statsledere sammen gik ind i Nordkorea.

- Præsident Trump er den første
amerikanske præsident, der besøger
vores land, sagde Kim Jong-un.

Første amerikanske præsident i Nordkorea: Trump krydser grænsen
kl. 08:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/foerste-amerikanske-praesident-i-nordkorea-trump-krydser-graensen

-

Mystiske metan-skyer målt på Mars kan være forbundet til liv
kl. 06:37
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/mystiske-metan-skyer-maalt-paa-mars-kan-vaere-forbundet-til-liv

USA og Nordkorea klar til at genstarte atomforhandlinger
30. jun. 2019, 10:21
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-06-30-usa-og-nordkorea-klar-til-at-genstarte-atomforhandlinger

-

Lektor: Møde mellem Trump og Kim er et skridt mod forsoning
30. jun. 2019, 14:20
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-06-30-lektor-mode-mellem-trump-og-kim-er-et-skridt-mod-forsoning

-

Snigskytter skyder mindst fem civile i Sudan
30. jun. 2019, 21:47 Opd. 30. jun. 2019, 23:02
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-06-30-snigskytter-skyder-mindst-fem-civile-i-sudan

Syv mennesker er dræbt og 181 såret under søndagens
demonstrationer i Sudan, oplyser sundhedsministerium.

Snigskytter har skudt mindst fem civile og tre paramilitære
soldater i Sudans hovedstad, Khartoum, søndag.

-

Rally-arrangør tiltalt efter dødsulykke
01. jul. 2019, 09:00 ...

-

104 SVT Text Måndag 01 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Protester i Hongkong vid årsdag....130
* Tio döda i flygkrasch i USA........131
* Japan återupptar valjakt...........132

* Syrien: Fyra döda i Israel-anfall..133
* Mystisk krasch på Cypern undersöks 134

* Över 60 skadade i bombdåd i Kabul..135
Flera döda och skadade i Sudan.....136
Turkiska medborgare fängslade......137

Turkiet varnar libysk krigsherre...138
Val i Albanien gick fredligt till..139
* Notiser: Stad begravdes i hagel....148

-

130 SVT Text Måndag 01 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 1 JULI

Protester i Hongkong vid årsdag

Demonstranter intog Hongkongs gator
tidigt på morgonen lokal tid och
blockerade flera genomfartsleder.
Polisen svarade med både pepparsprej
och batonger. Minst en demonstrant
och 13 poliser skadades.

Under dagen väntas stora protester då
årsdagen av stadens överlämnande från
Storbritannien till Kina 1997
uppmärksammas.

Protester har redan pågått i flera
veckor. Det började när ett lagförslag
som skulle göra det möjligt att lämna
ut brottslingar till bland annat
Fastlandskina presenterades.

-

133 SVT Text Måndag 01 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 1 JULI

Syrien: Fyra döda i Israel-anfall

Syriens luftvärn har skjutit ner ett
antal robotar som avfyrats mot
militära mål nära städerna Damaskus
och Homs, uppger den syriska
statskontrollerade nyhetsbyrån Sana.

Andra robotar träffade sina mål och
fyra personer uppges ha dödats och
omkring 20 skadats i attacken. Enligt
nyhetsbyrån ligger Israel bakom
anfallet. Robotarna ska ha avfyrats
från flygplan i libanesiskt luftrum.

En talesperson från den israeliska
militären säger att man inte vill
kommentera uppgifterna om anfallet.

Mystisk krasch på Cypern - nästa sida

-

134 SVT Text Måndag 01 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 1 JULI

Mystisk krasch på Cypern undersöks

Ett oidentifierat föremål har kraschat
på Cypern, strax norr om huvudstaden
Nicosia. Händelsen kopplas till
militär aktivitet i Mellanöstern.

-Det är uppenbart att det inte är
något som kommer från Cypern, säger
den turkcypriotiske ledaren Mustafa
Akinci. Nedslagsplatsen undersöks nu.

Boende i området ska under de tidiga
morgontimmarna ha sett ett starkt
ljussken på himlen följt av tre
kraftiga explosioner. Cypern ligger
nära Syrien, som under natten mot
måndag attackerades av israeliska
robotar.

-

NRK:
30. juni 2019 kl. 09:00 - 1. juli 2019 kl. 05:16, error

1. juli 2019 kl. 08:46

-

Indiens kristne kæmper mod tvangsomvendelser og forfølgelser
1. juli 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:13
Af Karitte Lind Bejer
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/indiens-kristne-kaemper-mod-tvangsomvendelser-og-forfoelgelser

I juni stod ekstremister bag flere tilfælde af
kristenforfølgelser. Her demonstrerer kristne i den indiske
by Mumbai.

-

Apparent Syrian air-defense missile crashes in northern Cyprus

Blast comes during reported Israeli strikes on Syria, leading
to speculation it was a stray Syrian anti-aircraft projectile

By TOI staff and Judah Ari Gross
Today, 5:42 amUpdated at 8:49 am
https://www.timesofisrael.com/officials-probe-mystery-explosion-in-northern-cyprus/

-

Coming up:

Subject: Re: 2019 uge 26 (news samlet)
Date: Wed, 26 Jun 2019 07:08:24 +0200, GMT 05:08
21610 news:5d12fdd1$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/hunter/hunters/21-610
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/KRRRRth6nhU/5gV24TZ1AwAJ

> http://www.stjerneskud.info/fireball/event2019-06-22-01-27-25/

EU-korrespondent efter ny toppost-fuser: Det ser ikke kønt ud + ET-Break

File 21.624 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/eu/21-624
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/close-encounters-3-kind/21-xxx/21-624

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/close-encounters-3-kind/21-xxx/21-624

Other news:

Parlamentet stormat i Hongkong
Nye protester blusser op i Hongkong på historisk dag
Demonstranter forsøger at trænge ind i Hongkongs lovgivende forsamling
Hongkong-demonstranter i parlament

Vildfarent syrisk missil ramte Cypern

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jon+4&version=BPH

Jonas 4, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Gud giver Jonas en lektion i nåde

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Sa+21.2-&version=BPH

1 Samuel 21:2-16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

David på flugt fra Saul

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+4.38-&version=BPH

Anden Kongebog 4:38-44, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Profeteleverne oplever to mirakler

-

[...]

Ordet for 2019-07-02

Blæs på mig, livsånde

"... Dette siger Gud Herren: Kom, livsånde, fra de fire
verdenshjørner, og blæs ånde i disse dræbte ... de blev
levende. De rejste sig op, en umådelig stor hær."
Ez 37:9-10
(2019-07-01, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

"In every nation he accepts those who fear him and do what is
right."
Acts 10:35

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 1 Jul 2019 08:40:55 +0200, GMT 06:40
> [...]

Vildfarent syrisk missil ramte Cypern

-

Nye protester blusser op i Hongkong på historisk dag
kl. 09:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nye-protester-blusser-op-i-hongkong-paa-historisk-dag

-

Medie: Irans lagre med beriget uran overskrider grænse
kl. 13:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/medie-irans-lagre-med-beriget-uran-overskrider-graense

Samtidigt kræver Iran, at Europa bryder med de amerikanske
sanktioner mod landet.

-

DR S157 tir 02 jul 07:03:04
1.juli dr.dk/nyheder 15:34

HONGKONG-DEMONSTRANTER I PARLAMENT
Efter mange timers forsøg er det
tilsyneladende lykkedes demonstranter
at trænge ind i parlamentsbygningen i
Hongkong.

Nyhedsbureauet AP skriver, at de har
smadret det sikkerhedsglas og det
metalgitter, der forhindrede dem i at
komme ind.

Tv-billeder fra i-Cable News viser,
hvordan en større gruppe demonstranter
med hjemmelavede skjold trænger ind i
bygningen.

At dømme efter tv-optagelserne har de
politifolk, der forsøgte at holde
demonstranter tilbage med peberspray,
trukket sig tilbage i bygningen.

Hongkong-demonstranter har smadret sikkerhedsglas og er trængt ind i
parlamentet
01. Jul. 2019 kl. 15:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hongkong-demonstranter-har-smadret-sikkerhedsglas-og-er-traengt-ind-i-parlamentet

-

Kampklædt politi fyrer tåregas efter Hongkong-demonstranter ved parlamentet
01. Jul. 2019 kl. 18:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kampklaedt-politi-fyrer-taaregas-efter-hongkong-demonstranter-ved-parlamentet

-

Demonstranter stormede Hongkongs parlament: 'Voldsom eskalering af den
politiske krise'
01. Jul. 2019 kl. 20:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/demonstranter-stormede-hongkongs-parlament-voldsom-eskalering-af-den-politiske-krise

-

DR S160 tir 02 jul 07:03:04
1.juli dr.dk/nyheder 21:44

VILDFARENT MISSIL RAMTE FERIEØ
Selv om krigen i Syrien foregår flere
hundrede kilometer væk, så ser
konflikten til at have sat sit aftryk
på Cypern i nat. Bogstaveligt talt.

Et missil slog nemlig i nat ned i den
nordlige del af øen.
Ingen kom noget til ved episoden, som
de lokale myndigheder kæder sammen med
et israelsk luftangreb i Syrien,
beretter BBC.
I Syrien melder regimet, at det har
"konfronteret" israelske kampfly, der
angreb en række militærposter nær
hovedstaden Damascus og Homs.
Derfor arbejder de lokale myndigheder
på ferieøen ud fra en teori om, at der
er tale om et syrisk missil, som har
misset sit mål.

Vildfarent missil slog ned på ferieø
01. Jul. 2019 kl. 21:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/vildfarent-missil-slog-ned-paa-ferieoe

-

EU-korrespondent efter ny toppost-fuser: Det ser ikke kønt ud
01. Jul. 2019 kl. 22:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-korrespondent-efter-ny-toppost-fuser-det-ser-ikke-koent-ud

Subject: Vi har Ytringsfrihed, men vi har IKKE Ytringspligt! -
Re: 2019 uge 24 (news samlet)
Date: Wed, 12 Jun 2019 09:25:31 +0200, GMT 07:25
21567 news:5d00a8ff$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/miljoe-partiet/21-567
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/dvEa8B8yZVI/QGDYvYHxAAAJ

https://www.dr.dk/nyheder/politik/40000-vaelgererklaeringer-garvede-politikere-vil-gore-livet-svaerere-nye-partier

> Jeg ville ganske simpelt FORLANGE taletid efter størrelse:
>
> 2% prognose får tildelt 2% af taletiden (hos DR og TV2),
> 48 mandater får tildelt 26,8% af taletiden,
> 43 mandater får tildelt 24,0% af taletiden,
>
> HVORFOR?
>
> Fordi det er den *retfærdige* fordeling af "propaganda"-tid!

Mit råd er:

Fordel magten efter størrelse, således at store lande får den
magt tildelt, som de er berettiget til. Små lande som Danmark
fx. må så affinde sig med kun at få lidt indflydelse, men til
gengæld over en årrække får man så også (selv som et lille
land) den magt tildelt, som man repræsenterer (fx. 2%).

Det er en fair fordeling af magten, skønner jeg.

Nå, men ...

Vi må videre:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+14.16-24&version=BPH

Vi I med...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2019-07-02, Tuesday, day no 183, CET 07:40, GMT 05:40)
- "Spørger jeg."

:-)

Hmm ... (memory on from) ...

Parlamentet stormat i Hongkong
Nye protester blusser op i Hongkong på historisk dag
Demonstranter forsøger at trænge ind i Hongkongs lovgivende forsamling
Hongkong-demonstranter i parlament

Hvor meget står der på min Goodwill-konto, ET? - Jeg vil gerne
hermed hæve et passende beløb til at irettesætte en kannibal,
der holder 1,3 milliarder mennesker fanget i et ækelt
*diktatur*!

"Melodi": Let my people go!...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ex+5.1&version=KJ21

Demonstranter forsøger at trænge ind i Hongkongs lovgivende forsamling
01. jul. 2019, 09:17
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-01-demonstranter-forsoger-at-traenge-ind-i-hongkongs-lovgivende-forsamling

-

Nordkoreas 'lyserøde dame' hylder Trump-besøg: - Mest utrolige i 66 år
01. jul. 2019, 14:20
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-01-nordkoreas-lyseroede-dame-hylder-trump-besoeg-mest-utrolige-i-66-aar

-

NRK:
1. juli 2019 kl. 08:46

-

137 SVT Text Tisdag 02 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 1 JULI

Parlamentet stormat i Hongkong

Demonstrationerna i Hongkong har fått
förnyat bränsle i och med årsdagen av
överlämnandet från Storbritannien -97.

Under måndagen krossade demonstranter
rutan till en parlamentsbyggnad och
tog sig in i den byggnad där det
lagstiftande rådet har sitt säte.

Kravallutrustad polis drog sig till
en början tillbaka för att undvika
konfrontation. Sent på kvällen lokal
tid inleddes sedan en stor insats för
att tömma parlamentet.

Polisen tog sig in i parlamentet och
drev bort massorna av demonstranter.

Trump says Iran ‘playing with fire’ after nuclear deal limit breached
+ ET-break.

UK: Hvis Iran bryder atomaftale er vi også ude.

Iran bryter mot kärnenergiavtal.

File 21.625 ...
Beating (Tæsk, prygl, røvfuld)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/beating/21-625
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/21-xxx/21-625

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/beating/21-625

Other news:
Trump says Iran ‘playing with fire’ after nuclear deal limit breached +
ET-break
UK: Hvis Iran bryder atomaftale er vi også ude
Iran bryter mot kärnenergiavtal

Hongkongs politi indtager parlament - aktivister er smuttet

Sudan: Nya protester mot militären
Date: Mon, 1 Jul 2019 08:40:55 +0200, GMT 06:40
> [...]

UK: Hvis Iran bryder atomaftale er vi også ude
Iran bryter mot kärnenergiavtal

Hongkongs politi indtager parlament - aktivister er smuttet

Demonstranter forlader Hongkongs parlament efter dag med voldsomme protester
01. jul. 2019, 09:17 Opd. 01. jul. 2019, 20:06
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-01-demonstranter-forlader-hongkongs-parlament-efter-dag-med-voldsomme-protester

-

Befolkning har fået nok og samler sig i opgør mod Putins Rusland
01. jul. 2019, 21:25
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-01-befolkning-har-faaet-nok-og-samler-sig-i-opgoer-mod-putins-rusland

Alt tyder på en varm sommer og et varmt efterår i Rusland,
hvor folk er mere villige end nogensinde før til at vise
deres utilfredshed.

[ ... ]

Trætte af løgnen og propagandaen

-

Metalplade faldt af åben godsvogn og ramte passagertog under Storebælt
01. jul. 2019, 23:05
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-07-01-metalplade-faldt-af-aaben-godsvogn-og-ramte-passagertog-under-storebaelt

Pladen blev tabt af en godsvogn fra DB Cargo, da der ikke var
sat net over vognen. Firmaet undersøger nu, hvor det er gået
galt.

Fredag eftermiddag klokken cirka 14.15 lød der et brag, da et
passagertog fra DSB kørte ind i tunnelen under Storebælt.

Gnisterne føg, og der lød en skærende lyd af metal mod metal,
har passager John Harmsen fortalt til B.T.

-

UK: Hvis Iran bryder atomaftale er vi også ude
02. jul. 2019, 06:08
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-02-uk-hvis-iran-bryder-atomaftale-er-vi-ogsa-ude

-

Superstudent med et snit på 13,6: - Det betyder ikke så meget
02. jul. 2019, 07:36 ...

-

104 SVT Text Tisdag 02 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Våldsam protest i Hongkong fördöms 130
* Många döda i ryska översvämningar..131
* Minst 15 döda efter ras i Bombay...132

* Drönarattack mot Saudiarabien......133
* Bidens stöd minskar i mätningar....134
Hot om Ikea-bojkott i Polen........135

Sri Lanka: Polischef anklagas......136
Mali: Attack mot by krävde 23 liv..137
Uppgörelse om EU:s poster dröjer...138

Sudan: Nya protester mot militären 139
Iran bryter mot kärnenergiavtal....140

-

131 SVT Text Tisdag 02 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 2 JULI

Många döda i ryska översvämningar

Minst tolv personer har omkommit och
nio saknas efter översvämningar som
har orsakats av kraftigt regn i
Sibirien i Ryssland.

Flera byar har helt förstörts och
totalt uppges omkring 32 700 personer
i 83 byar drabbas av översvämningarna.

-751 personer har skadats och 153 har
lagts in på sjukhus, säger Rysslands
vice premiärminister Vitalij Mutko.

Nödläge har utlysts i Irkutskregionen
och evakueringar omfattar flera tusen
personer.

-

133 SVT Text Tisdag 02 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 2 JULI

Drönarattack mot Saudiarabien

Nio personer har skadats i vad som
uppges vara en drönarattack mot
flygplatsen i Abha i Saudiarabien,
rapporterar den saudiskägda tv-kanalen
al-Arabiya.

En talesperson för Jemens Huthirebel-
ler säger, enligt tv-stationen
al-Masirah, att rebellerna låg bakom
anfallet.

De Iranstödda Huthistyrkorna har
under senare tid - parallellt med att
spänningarna ökat mellan Iran och det
med USA allierade Saudiarabien -
trappat upp sina attacker mot
saudiska mål.

-

139 SVT Text Tisdag 02 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 1 JULI

Sudan: Nya protester mot militären

Hundratals människor har samlats i
Omdurman nära Sudans huvudstad Khartum
för att protestera mot militärstyret.
I går dödades minst sju personer
i sammandrabbningar mellan demon-
stranter och poliser.

Demonstranterna skanderar "Ned med
militärstyret" och har med sig liken
av tre civilklädda unga män som
hittades genomborrade av kulor nära
Nilen tidigt på måndagsmorgonen.

Söndagens protester i Khartum var de
största sedan den 3 juni, då över
hundra personer uppges ha dödats och
i flera fall kastats i Nilen.

-

140 SVT Text Tisdag 02 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 1 JULI

Iran bryter mot kärnenergiavtal

Irans utrikesminister Mohammad Javad
Zarif bekräftar att landet har gjort
verklighet av sitt hot och anrikat mer
än 300 kilo uran.

Därmed har man överskridit den gräns
som slogs fast i kärnenergiavtalet
från 2015 mellan Iran, de fem
permanenta länderna i FN:s
säkerhetsråd samt EU och Tyskland.

I fjol lämnade USA avtalet och införde
nya sanktioner mot Iran, som i sin tur
lovade att öka anrikningen. Zarif
uppger att överträdelserna är möjliga
att vända om övriga parter kan rädda
den tidigare överenskommelsen.

-

NRK:
1. juli 2019 kl. 08:46 - 2. juli 2019 kl. 07:00, error

2. juli 2019 kl. 08:03

-

Stort angreb mod militærbaser i Syrien: Mindst 15 dræbt
Af Anders Hjorth Vindum 01. July 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/stort-angreb-mod-militaerbaser-i-syrien-mindst-15-draebt

Angrebet er det mest omfattende længe og kommer på et
tidspunkt, hvor forholdet til Iran er mere anspændt, end det
har været længe.

[ ... ]

Er Syriens missilforsvar en fiasko?

[ ... ]

Hizbollah truer fortsat

-

Hongkongs politi indtager parlament - aktivister er smuttet
1. juli 2019, kl. 20:10
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/hongkongs-politi-angriber-generobre-parlament

De sidste demonstranter har ifølge BBC forladt Hongkongs
parlament, efter at politiet trængte ind i bygningen.

-

Ukrainere søger viden om ofre for Sovjetunionens besættelse
1. juli 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 14:37
Kristoffer Dahl Sørensen skriver fra Ukraine
https://www.kristeligt-dagblad.dk/historie/ukrainere-soeger-viden-om-ofre-sovjetunionens-besaettelse

Det ukrainske efterretningsvæsens hovedarkiv i Kijev har mere
end 800.000 sagsakter fra Sovjets sikkerhedstjenester.
Mændene på billedet er blandt de mange undertrykte personer,
der har været igennem KGB’s system, og som man i dag kan
finde i arkivet. Der foreligger ikke navn på dem

Offentligheden har fået fuld adgang til Ukraines gamle
KGB-arkiver, der tæller den største samling uden for Rusland.
Åbningen øger pårørendes viden om slægtninges liv og død
under spiontjenestens radar, og det er et ideologisk brud med
den sovjetiske fortid, som stadig glorificeres i Rusland

-

Netanyahu: 'More proof of Iran's nuclear lies to come soon'

PM calls on EU to snap back sanctions now that Iran has
violated the nuclear deal.

By Herb Keinon
July 1, 2019 19:16
https://www.jpost.com/Israel-News/Netanyahu-More-proof-of-Irans-nuclear-lies-to-come-soon-594293

-

Israel renewing Oman ties, says Mossad chief

Yossi Cohen says Jerusalem to open foreign ministry office in
Muscat amid warming relations with Gulf nations

By AFP and TOI staff Today, 4:20 am
https://www.timesofisrael.com/israel-renewing-oman-ties-says-mossad-chief/

-

Trump says Iran ‘playing with fire’ after nuclear deal limit breached

Israel urges European states to sanction Tehran; Russia says
move cause for ‘regret,’ but blames US pressure; UN says Iran
must stick to its accord commitments

By W.G. Dunlop and Amir Havasi
Today, 5:19 am (July 2, 2019 )
https://www.timesofisrael.com/trump-says-iran-playing-with-fire-after-nuclear-deal-limit-breached/

Subject: Fler USA-krigsfartyg (4,26,49,72) till Persiska viken.
Hvor meget står der på min goodwill-konto, ET? -
Re: 2019 uge 26 (news samlet)
Date: Tue, 25 Jun 2019 08:58:38 +0200, GMT 06:58
21607 news:5d11c62c$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/hunter/hunters/21-607
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/tunguska/21-607
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/21-xxx/21-607
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/21-xxx/21-607
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/KRRRRth6nhU/UulRZoQWBAAJ

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/fire-from-the-sky/15-206
> [...]

> vil fremme vores overlevelseschancer som civilisation i
> verdensrummet.
>
> Disse religiøse *galninge* tror jo i ramme alvor, at deres
> tyraniske og sadistiske gud er den LEVENDE Gud.
>
> Og det ku' et lille klast i halen godt ændre på.
>
> *Hjernevasken* deres (med indoktrinering og hele molevitten)
> holder jo ikke længere end illusionen. Når denne braser sammen
> som Jerikos mure, da braser også hjernevasken sammen, skønner
> jeg.
>
> Så ...
>
> Hvor meget står der på min goodwill-konto, ET?

(Einem lille klask i halen)...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2019-07-02, Tuesday, day no 183, CET 08:33, GMT 06:33)
- "Det kommer."

Thank You, ET ... :-)

14 sømænd døde i brand i russisk undervandsfartøj. Found 49
(*Tunguska-warning* ?)

File 21.629 ...
Beating (Tæv, tæsk, prygl, røvfuld)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/beating/21-629
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-629
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/tunguska/21-629

Google-auto-translation:
From Danish to Russian (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=ru&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/beating/21-629

Other news:

USA: Iran 'leger med ilden' med brud på atomaftale

Kina skifter tone i Hongkong-strid
Korrespondent i Hongkong: Hvis demonstrationerne eskalerer, vil Kina
stramme grebet

Antarktis forbløffer forskerne - et stykke is større end Mexico er væk

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mic+1&version=BPH

Mikas 1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Dom over Nordriget og Sydriget

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Sa+22&version=BPH

1 Samuel 22, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

400 fredløse slutter sig til David

Massakren på præsterne

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+5.1-16&version=BPH

Anden Kongebog 5:1-16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Na'amans helbredelse

-

[...]

Ordet for 2019-07-03

Bliv i kampen, til den er slut

"Herren er mit lys og min frelse ..."
Sl 27:1
(2019-07-02, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

"But the voice from heaven spoke again: `Do not call
something unclean if God has made it clean.'"
Acts 11:9

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 1 Jul 2019 08:40:55 +0200, GMT 06:40
> [...]

stramme grebet

Antarktis forbløffer forskerne - et stykke is større end Mexico er væk

DR S164 tir 02 jul 08:24:46
2.juli dr.dk/nyheder 08:23

TRUMP: IRAN 'LEGER MED ILDEN'
Iran råder nu over mere end 300 kilo
lavtberiget uran i strid med den
internationale atomaftale fra 2015.

Det meddelte Irans udenrigsminister,
Mohammad Javad Zarif, i går, og
oplysningen blev senere bekræftet af
Det Internationale Atomenergiagentur
IAEA.

Iran mener, at de europæiske lande i
atomaftalen har undladt at overholde
deres forpligtelser i aftalen, og at
iranerne dermed er i deres gode ret til
at overtræde grænsen for beriget uran.

Præsident Donald Trump siger i en
kommentar, at Iran "leger med ilden".

USA: Iran 'leger med ilden' med brud på atomaftale
kl. 08:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-iran-leger-med-ilden-med-brud-paa-atomaftale

-

DR S167 tir 02 jul 13:39:14
2.juli dr.dk/nyheder 09:02

KINA SKIFTER TONE I HONGKONG-STRID
De statskontrollerede medier i Kina har
skiftet linje, når det gælder de
omfattende demonstrationer i Hongkong.

I dagevis har borgerne i resten af Kina
ikke oplevet andet end tavshed, når de
har åbnet for statsmedierne.

Men nu har kinesiske tv-stationer vist
billeder af politifolk, som fjerner
demonstranter fra området omkring
Hongskongs parlament, der i går blev
invaderet og vandaliseret af unge
mennesker.

Samtidig offentliggjorde
kommunistpartiets officielle avis
Global Times en hård leder om
demonstrationerne.

Kina skifter tone: Demonstranter i Hongkong er 'voldelige' og 'arrogante'
kl. 09:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kina-skifter-tone-demonstranter-i-hongkong-er-voldelige-og-arrogante

-

Korrespondent i Hongkong: Hvis demonstrationerne eskalerer, vil Kina
stramme grebet
02. Jul. 2019 kl. 19:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-i-hongkong-hvis-demonstrationerne-eskalerer-vil-kina-stramme-grebet

Antarktis forbløffer forskerne - et stykke is større end Mexico er væk
02. jul. 2019, 12:03 Opd. 02. jul. 2019, 12:29
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-02-antarktis-forbloeffer-forskerne-et-stykke-is-stoerre-end-mexico-er-vaek

-

14 sømænd døde i brand i russisk undervandsfartøj
02. jul. 2019, 16:20
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-02-14-somaend-dode-i-brand-i-russisk-undervandsfartoj

En brand i et russisk militært forskningsfartøj under
Barentshavets overflade har kostet 14 mennesker livet.

[ ... ]

Ulykken skete mandag i russisk farvand. En brand brød ud om
bord, mens mandskabet var ved at foretage "dybdemålinger",
meddeler forsvarsministeriet ifølge Tass.

[ ... ]

Rusland oplevede en anden voldsom ulykke i august 2000, da
ubåden Kursk sank ned på bunden af Barentshavet efter to
eksplosioner om bord.

-

Professor: EU-jobkabale går ikke gennem uden stor kritik
03. jul. 2019, 06:58 ...

-

104 SVT Text Onsdag 03 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Många döda i angrepp på migrantläg 130

* 600 000 evakueras från skyfall.....131

EU: Tyska föreslås bli ordförande..132
Juncker om valet: "Bra lösning"....133
EU-ledarna överens om toppjobben...134

Frankrike: Gravföremål återlämnade 135

Niger: Flera dödade i attack.......136

50 döda i tankbilsbrand i Nigeria..137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 03 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Algeriets kritiserade talman avgår 138

Sri Lanka: Polischef gripen........139

Indonesien skickar sopor till väst 140

...men nya tullhot från USA mot EU 142

Macron: Dra ner på uranreserverna..143

Notiser: Brand krävde 14 liv......148f

-

143 SVT Text Onsdag 03 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 2 JULI

Macron: Dra ner på uranreserverna

Frankrikes president Emmanuel Macron
uppmanar Iran att omedelbart minska
sina reserver av anrikat uran.
I går meddelade Iran att landet gjort
verklighet av sitt hot och överskridit
den gräns på 300 kilo uran som slogs
fast i kärnenergiavtalet från 2015.

Även USA:s president Donald Trump
varnar Iran, men med skarpare ord.
-Jag tycker att de leker med elden,
säger han.

Iran beslöt sig att börja öka
anrikningen av uran när USA förra året
lämnade kärnenergiavtalet och införde
nya sanktioner mot landet.

-

NRK:
2. juli 2019 kl. 08:03 - 3. juli 2019 kl. 01:38, error

3. juli 2019 kl. 07:23

-

Russia: Fire kills 14 sailors aboard navy research submersible

7 minutes ago, (time now CET 17:24)
https://www.bbc.com/news/world-europe-48844013

=>

https://twitter.com/BBCWillVernon/status/1146082958551519233

Will Vernon
‏ @BBCWillVernon

Russian press say the sub on which the 14 servicemen died was
an AS-12 "Losharik", which is used for special operations.
This is the same sub that the US claimed was capable of
damaging undersea cables, accusing Russia of seeking to
intercept or disrupt communications.
08.47 - 2. jul. 2019

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack

2019-05-04, CET 13:23, GMT 11:23, delta = around 92 *idiot*-U-92,
[ ... ]
2019-05-13, CET 12:58, GMT 10:58 File 21.466-sabotage. *Kill* them, ET!
2019-05-14, CET 00:28, GMT 22:28
2019-05-14, CET 00:45, GMT 22:45
2019-05-14, CET 01:22, GMT 23:21
2019-05-15, CET 23:49, GMT 21:49
2019-05-17, CET 08:36, GMT 06:36
2019-05-27, CET 07:52, GMT 05:52
2019-06-01, CET 03:29, GMT 01:29, Samson har en gåde (delay 26m)
2019-06-02, CET 08:21, GMT 06:21
2019-06-03, CET 10:16, GMT 08:16
2019-06-03, responce ? 25m
2019-06-05, CET 13:41, GMT 11:41
2019-06-19, CET 09:02, GMT 07:02

Hovedmistænke FORTSAT Psykopatus-Putin and his men!

Men Iran, Cannibalistan og Nordkorea så absolut OGSÅ en mulighed!

2019-07-01, day 182, Counter = 0
2019-06-03, day 154, Counter = 28
2019-05-13, day 133, Counter = 49 ...

49?

Memory on from:

Tunguska-DATA:

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

år__Apophis_-144__Adam__..._Temple
1908, -121, 6226, 6082, ..., 49

See also ...

(med hensyn til brug af 49-markør:)

Date: Tue, 25 Jun 2019 08:58:38 +0200, GMT 06:58

> USS Boxer (LHD-4)
> https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Boxer_(LHD-4)
>
> USS John P. Murtha (LPD-26)
> https://en.wikipedia.org/wiki/USS_John_P._Murtha
>
> USS Harpers Ferry (LSD-49)
> https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Harpers_Ferry_(LSD-49)
>
> USS Abraham Lincoln (CVN-72)
> https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Abraham_Lincoln_(CVN-72)
>

> Hmm ...
>
> 72 * 2 = 144
>
> 4 * 26 = 104
>
> 4 * 49 = 196
>
> 49 + 26 = 75
>
> 49 ?
[ ... ]
> Tempel-markører er på 49 udfor Tunguska!
>
> Præsidenten anmoden kanske om einem little klask i halen!

Æh ...

Tunguska er i "familie" med Sodoma og ...

[...]
Reason "perhaps":

> [...]
> menneskers bekostning, da er der noget gruelig galt!
>
> At udvide sine egne grænser med militær magt er ikke

Hvis jeg var Psykopatus, så ville jeg stikke af nu, mens jeg
endnu har chancen, for når hammeren først falder, da ...
(Tunguska) ... !

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2019-07-03, Wednesday, day no 184, CET 08:35, GMT 06:35)
- "Det skal du (aflevér denne meddelelse til Russia)."

Yes, Sir!

Found old *92-nuclear-warning* to Russia.
Reason: Georgia aug. 2008 -
Re: 14 sømænd døde i brand i russisk undervandsfartøj.
Found 49 (*Tunguska-warning* ?) -

Beating (Tæv, tæsk, prygl, røvfuld)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/beating/21-630
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-630
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/tunguska/21-630
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-92/21-630

Google-auto-translation:
From Danish to Russian (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=ru&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/beating/21-630

-

Den 03-07-2019 kl. 08:36 skrev Kall, Mogens:

Subject: 14 sømænd døde i brand i russisk undervandsfartøj.
Found 49 (*Tunguska-warning* ?) -
Re: 2019 uge 27 (news samlet)
Date: Wed, 3 Jul 2019 08:36:50 +0200, GMT 06:36
21629 news:5d1c4d0c$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/3jbKrDGEiwg/WYgReA_3DAAJ
> [...]
>
> Rusland oplevede en anden voldsom ulykke i august 2000, da
> ubåden Kursk sank ned på bunden af Barentshavet efter to

[ ... ]> -
More news:

Putin laments ‘big loss’ as fire kills 14 Russian sailors on submersible

Vessel said to be top-secret nuclear-powered submarine used
for sensitive missions at great ocean depths; 7 of the
casualties were senior officers

By Agencies 2 July 2019, 8:44 pm
https://www.timesofisrael.com/fire-kills-14-russian-sailors-amid-submarine-speculation/

[ ... ]

The blaze marks the most serious Russian naval incident since
2008, when 20 died when a firefighting system was
accidentally initiated while the Nerpa nuclear-powered
submarine of Russia’s Pacific Fleet was undergoing trials.

=>

Russian submarine Nerpa (K-152)
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_submarine_Nerpa_(K-152)

While K-152 Nerpa was undergoing sea trials in the Sea of
Japan on 8 November 2008, a fire suppression system was
accidentally initiated. The accident killed 20 civilian
specialists and navy crew members and injured 21 others.

Russo-Georgian War
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Georgian_War
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Georgian_War#Early_August
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Georgian_War#Battle_of_Tskhinvali

Battle of Tskhinvali

[ ... ]

... The Russian air force began raiding targets inside
South Ossetia and Georgia proper after 10:00 on 8 August ...

Delta:

2008-11-08, day no 313
2008-08-08, day no 221
_________________= 92

Markør 92-Uran ?

Trump warns Iran nuclear threats will ‘come back to bite you’
Trump warns Iran: Threats can 'come back to bite you like nobody has
been bitten before'

Second ‘son of Hamas’ leaves terror group, exposing corruption, Turkish
spy ring

Putin suspenderer vigtig nedrustningsaftale

Detaljer om Russisk ubåtsolyckan hemliga

Over grænsen: Kina installerer spion-app på turisters smartphones

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mic+2&version=BPH

Mikas 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Straffen for undertrykkelse

Et løfte om genoprettelse

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Sa+23.1-13&version=BPH

1 Samuel 23:1-13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

David tilbageerobrer Keila fra filistrene

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+5.17-27&version=BPH

Anden Kongebog 5:17-27, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Gehazis grådighed efter penge

-

[...]

Ordet for 2019-07-04

Om at 'leve for andre'

"... kappes om at vise hinanden agtelse."
Rom 12:10
(2019-07-03, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

Peter finally came to his senses. "It's really true!" he said.
"The Lord has sent his angel and saved me from Herod and from
what the Jewish leaders had planned to do to me!"
Acts 12:11

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 1 Jul 2019 08:40:55 +0200, GMT 06:40
> [...]

Detaljer om Russisk ubåtsolyckan hemliga

Over grænsen: Kina installerer spion-app på turisters smartphones

DR S130 ons 03 jul 17:13:05
3.juli dr.dk/nyheder 14:52

PUTIN ANNULLERER AFTALE
Ruslands præsident, Vladimir Putin,
underskriver en lov, der suspenderer
atomaftalen INF. Den blev indgået med
USA i 1987.

Det er den russiske regerings
hjemmeside, der oplyser om
suspenderingen af aftalen om
mellemdistanceraketter.

I sidste fase af den kolde krig var
atombevæbnede mellemdistanceraketter
opstillet på begge sider af jerntæppet.

Det blev erkendt af både USA's
daværende præsident, Ronald Reagan, og
Sovjetunionens daværende nye leder,
Mikhail Gorbatjov. Det førte til INF-
traktaten i december 1987.

Putin suspenderer vigtig nedrustningsaftale
kl. 14:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/putin-suspenderer-vigtig-nedrustningsaftale

-

DR S140 tor 04 jul 07:10:18
3.juli dr.dk/nyheder 22:09

FN' SIKKERHEDSRÅD HASTEINDKALDT
Et uhyrligt angreb.

Så klar er meldingen fra FN's
generalsekretær, Antonio Guterres, der
nu kræver en uafhængig undersøgelse af
et luftangreb på et migrantcenter i
Tajoura i udkanten af den libyske
hovedstad Tripoli.

Angrebet, der har kostet mindst 44
personer livet og såret mindst 130, har
ifølge nyhedsbureauet AFP fået FN'
Sikkerhedsråd til at indkalde til
hastemøde her til aften.

Også FN's udsending i Libyen støtter en
uafhængig undersøgelse og peger på
muligheden for, at angrebet kan
kategoriseres som en krigsforbrydelse.

FN’s sikkerhedsråd hasteindkaldt efter angreb på flygtningecenter i Libyen
03. Jul. 2019 kl. 22:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fns-sikkerhedsraad-hasteindkaldt-efter-angreb-paa-flygtningecenter-i-libyen

-

Over grænsen: Kina installerer spion-app på turisters smartphones
kl. 06:34
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/over-graensen-kina-installerer-spion-app-paa-turisters-smartphones

-

DR S143 tor 04 jul 07:10:19
4.juli dr.dk/nyheder 07:06

AUSTRALIER LØSLADT I NORDKOREA
En australsk studerende, som har været
tilbageholdt i Nordkorea, er løsladt,
og han befinder sig nu i Kina, oplyser
Australiens premierminister, Scott
Morrison.

- Alek Sigley er løsladt i Folkets
Demokratiske Republik Korea, siger
Morrison i det australske parlament
ifølge nyhedsbureauet Reuters.

Torsdag i sidste uge berettede flere
australske medier første gang, at en
australsk studerende angiveligt var
blevet anholdt i Nordkorea.

Fredag bekræftede den australske
regering, at der var tale om 29-årige
Alek Sigley.

Nordkorea har løsladt savnet australsk studerende
kl. 07:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nordkorea-har-losladt-savnet-australsk-studerende

KOMMENTAR: Hvilken demokrat kommer til at stå overfor Trump i 2020? Her
er fire bud
04. jul. 2019, 08:21 ...

-

104 SVT Text Torsdag 04 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Australier släppt från Nordkorea...130

* 26 döda i fiskeolycka i Honduras...131

* Ingen ny rättegång för El Chapo....132

USA: Åtal efter missfall läggs ner 133

Boeing-miljard till anhöriga.......134

Ökad regnskogsskövling i Brasilien 135
Fakta om regnskogar................175

Vulkanutbrott på Stromboli, en död 136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 04 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Samtal om civilt styre i Sudan.....137

Sassoli vald till talman i EU......138

Paris förbjuder turistbussar.......139

Ryssland lämnar kärnvapenavtal.....140

Detaljer om ubåtsolyckan hemliga...141

-

137 SVT Text Torsdag 04 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 3 JULI

Samtal om civilt styre i Sudan

För första gången sedan den dödliga
attacken mot en sittstrejk i huvud-
staden Khartum har proteströrelsen och
militärjuntan mötts för att diskutera
Sudans framtida styre.

Tre generaler från Sudans militärjunta
och fem representanter från
proteströrelsen möttes under onsdagen.

En av generalerna som deltog i dagens
överläggningar var Mohamed Hamdan
Dagalo, militärjuntans näst högste
ledare och chef för den ökända
paramilitära styrkan RSF som låg
bakom dödandet den 3 juni. Minst
61 personer dödades.

-

140 SVT Text Torsdag 04 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 3 JULI

Ryssland lämnar kärnvapenavtal

Rysslands president Vladimir Putin
har undertecknat en lagstiftning som
innebär att landet formellt lämnar
kärnvapenavtalet INF, rapporterar AFP.

Avtalet undertecknades med USA 1987
och har syftat till att reglera
parternas användning av medeldistans-
robotar.

Beskedet var väntat sedan USA i våras
meddelade sin avsikt att frånträda
avtalet den 2 augusti.

Bägge parter har anklagat varandra
för att bryta mot överenskommelsen.

-

141 SVT Text Torsdag 04 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 3 JULI

Detaljer om ubåtsolyckan hemliga

Exakt vad som hände under måndagen
när 14 människor ombord en rysk ubåt
dog i en brand kan inte delas med
allmänheten, uppger Kremls talesperson
Dmitrij Peskov.

-Det tillhör kategorin stats-
hemligheter, säger Peskov, enligt AFP.

Branden på ubåten bröt ut i närheten
av en militärbas i Severomorsk,
nordvästra Ryssland. Besättningen
kvävdes av giftig rök enligt ryska
försvarsdepartementet.

Det är ännu inte känt hur många som
befann sig i ubåten vid olyckan.

-

NRK:
3. juli 2019 kl. 07:23 - 4. juli 2019 kl. 04:05, error

4. juli 2019 kl. 08:17

-

Russians search for answers after new sea tragedy
By Steve Rosenberg BBC News, Moscow

https://www.bbc.com/news/world-europe-48858781

-

When hubris meets nuclear fission: A Chernobyl liquidator’s
warning to humanity

In 1986, Alexander Kalantyrsky volunteered to help build the
sarcophagus over the exploded reactor. 6 years later, he made
aliya. His life story holds lessons for us all

By David Horovitz 3 July 2019, 10:42 am 1
https://www.timesofisrael.com/when-hubris-meets-nuclear-fission-a-chernobyl-liquidators-warning-to-humanity/

-

IAF struck many Iranian weapons trucks in Sinai headed for Gaza - report

An Islamist insurgency in the desolate, thinly populated
Sinai Peninsula has increased in violence and pace since the
Egyptian military toppled President Mohammed Morsi.

By Hagay Hacohen, Anna Ahronheim
July 3, 2019 22:09
https://www.jpost.com/Israel-News/IAF-strikes-weapons-trucks-from-Sinai-their-goal-Hamas-Report-594526

-

Did the Mossad really positively impact ties between Israel and Oman?

Mossad head Yossi Cohen made a rare public appearance and
revealed that he and his agency had been behind most of the
recent progress Israel has had with its moderate Sunni Arab
neighbors.

By Yonah Jeremy Bob
July 3, 2019 23:53
https://www.jpost.com/Middle-East/Is-the-Mossad-working-to-normalize-ties-between-Israel-and-Oman-594544

-

Trump warns Iran: Threats can 'come back to bite you like nobody has
been bitten before'

By JERUSALEM POST STAFF, REUTERS
July 3, 2019 23:54
https://www.jpost.com/Breaking-News/Trump-warns-Iran-Threats-can-come-back-to-bite-you-like-nobody-has-been-bitten-before-594559

Subject: Trump says Iran ‘playing with fire’ after nuclear
Date: Tue, 2 Jul 2019 08:51:09 +0200, GMT 06:51
21625 news:5d1afeea$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/3jbKrDGEiwg/_-I_f05SBQAJ

Subject: Found old *92-nuclear-warning* to Russia.
Date: Wed, 3 Jul 2019 09:32:40 +0200, GMT 07:32
21630 news:5d1c5a23$0$698$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/3jbKrDGEiwg/NEUncxv6DAAJ

Jeg råder enhver til nu at stoppe sin *antisemitisme*, fordi
det kan få fatale følger at fortsætte med denne *ondskab*!

-

Netanyahu says Iran trying to ‘blackmail’ world by violating nuclear deal

PM calls for increased pressure on Tehran, urges EU to follow
US lead and impose sanctions

By AFP Today, 6:37 am
https://www.timesofisrael.com/netanyahu-says-iran-trying-to-blackmail-world-by-violating-nuclear-deal/

-

Second ‘son of Hamas’ leaves terror group, exposing corruption, Turkish
spy ring

Suheib Yousef, son of Hamas founding member and brother of
‘Green Prince’ who secretly worked for Shin Bet, opens up to
Israeli TV after also fleeing organization

By TOI staff Today, 6:47 am
https://www.timesofisrael.com/second-son-of-hamas-leaves-terror-group-exposing-corruption-turkish-spy-ring/

-

Israeli tour guide killed in Georgia, near Russian border

Searchers find body of Uri Bar, who had been missing since
Monday, in mountainous region

By TOI staff Today, 11:13 am
https://www.timesofisrael.com/israeli-tour-guide-killed-in-georgia-near-russian-border/

-

Trump warns Iran nuclear threats will ‘come back to bite you’

President lashes out at Tehran after Rouhani vows to step up
uranium enrichment if there is no new nuclear deal

By AFP Today, 12:31 am
https://www.timesofisrael.com/trump-warns-iran-nuclear-threats-will-come-back-to-bite-you/

Brand i batterirum skyld i dødsulykke på russisk atomubåd
Putin erkender: Ubåd i brandulykke er atomdrevet

FN: Libyske vagter skød migranter

FN: Venezuela har dödat 6 856 personer

Enighed om magt i Sudan

Løsningen på klimakrisen er mere simpel end man skulle tro,
afslører ny rapport:
Planting af over én billion træer kan fjerne to tredjedele af
udledningen af kuldioxid, fastslår ny rapport.

Turister får kinesiska spionappar

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mic+3&version=BPH

Mikas 3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Ledernes ondskab

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Sa+23.14-24.1&version=BPH

1 Samuel 23:14-24:1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Saul forfølger David

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+6.1-23&version=BPH

Anden Kongebog 6:1-23, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Det flydende øksehoved

Elisa slår den aramæiske hær med blindhed

-

[...]

Ordet for 2019-07-05

Glem - og komme videre

"... Jeg glemmer, hvad der ligger bagude, og strækker mig
frem mod det, der ligger forude ..."
Fil 3:13
(2019-07-04, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

"And it is one of King David's descendants, Jesus, who is
God's promised Savior of Israel!"
Acts 13:23

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 1 Jul 2019 08:40:55 +0200, GMT 06:40
> [...]

afslører ny rapport:
Planting af over én billion træer kan fjerne to tredjedele af
udledningen af kuldioxid, fastslår ny rapport.

DR S149 tor 04 jul 13:26:24
4.juli dr.dk/nyheder 12:36

PUTIN: UBÅD I ULYKKE ER ATOMDREVET
Præsident Vladimir Putin afslører under
møde med sin forsvarsminister, at det
var en atomdrevet russisk ubåd, der for
tre dage siden blev ramt af en dødelig
brand om bord.

Ubåden befandt sig da i det arktiske
område.

Myndighederne er siden mødt med kritik
for deres tavshed om ulykken.

14 søfolk mistede livet under ulykken,
der skete, mens ubåden var i gang med
at udføre en undersøgelse af havbunden
nær Arktis, hedder det.

Putin erkender: Ubåd i brandulykke er atomdrevet
kl. 12:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/putin-erkender-ubad-i-brandulykke-er-atomdrevet

-

DR S151 tor 04 jul 13:26:24
4.juli dr.dk/nyheder 13:24

FN: LIBYSKE VAGTER SKØD MIGRANTER
53 mennesker døde, da en migrantlejr i
den libyske hovedstad, Tripoli, i går
blev udsat for to luftangreb.

Det siger FN, der samtidig mener at
have oplysninger om, at libyske vagter
i lejren skød mod migranterne, da de
forsøgte at flygte fra stedet.

- Efter det første nedslag er der
rapporter om, at nogle flygtninge og
migranter blev beskudt af vagter, da de
forsøgte at flygte, skriver FN i en
rapport ifølge Reuters.

FN: Vagter i Libyen skød migranter, der ville flygte fra luftangreb
kl. 13:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-vagter-i-libyen-skoed-migranter-der-ville-flygte-fra-luftangreb

-

DR S152 tor 04 jul 17:44:32
4.juli dr.dk/nyheder 13:48

PALUDAN IDØMT BETINGET FÆNGSEL
Rasmus Paludan får 14 dages betinget
fængsel for at have overtrådt
racismeparagraffen.

Det har Østre Landsret netop besluttet.
Det var en enig ret, som blev enige om
dommen, hvor de også kom frem til, at
han skal betale sagens omkostninger.

Partilederen fra Stram Kurs blev i
april i år ligeledes dømt til 14 dages
betinget fængsel i Retten i Glostrup,
fordi han på en video ifølge retten
blandt andet sammenkoblede "de fleste
negre i Sydafrika" med personer, der
har en intelligenskvotient på under 70.

Rasmus Paludan har igennem hele sagen
bedyret sin uskyld.

Landsretten: Rasmus Paludan får 14 dages betinget fængsel for racisme
kl. 13:48
https://www.dr.dk/nyheder/indland/landsretten-rasmus-paludan-faar-14-dages-betinget-faengsel-racisme

-

55 millioner år gamle insekter skal gøre os klogere på klimaet i dag
kl. 16:21
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/55-millioner-aar-gamle-insekter-skal-goere-os-klogere-paa-klimaet-i-dag

-

VIDEO Kinesisk tornado jævner bygninger med jorden
kl. 17:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/video-kinesisk-tornado-jaevner-bygninger-med-jorden

-

Brand i batterirum skyld i dødsulykke på russisk atomubåd
04. Jul. 2019 kl. 18:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/brand-i-batterirum-skyld-i-doedsulykke-paa-russisk-atomubaad

Ulykken fandt sted mandag, og sent mandag eftermiddag
meddelte det russiske forsvarsministerium, at en brand var
opstået ombord i det, der bliver beskrevet som en
undervandsbåd til brug i forskningsøjemed, og at 14 søfolk
ombord var omkommet af kulilteforgiftning.

-

Iran indkalder britisk ambassadør efter beslaglæggelse af supertanker
04. Jul. 2019 kl. 20:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/iran-indkalder-britisk-ambassadoer-efter-beslaglaeggelse-af-supertanker

Et tankskib blev torsdag morgen bordet ved Gibraltarstrædet.

-

DR S168 fre 05 jul 06:53:02
5.juli dr.dk/nyheder 06:24

ENIGHED OM MAGT I SUDAN
Den politiske krise i Sudan, som de
seneste måneder adskillige gange har
udløst blodige uroligheder, er muligvis
bilagt.

Efter to dages forhandlinger i
hovedstaden, Khartoum, er Sudans
midlertidige militærstyre nået til
enighed med oppositionen og
protestgrupper om at dele magten mellem
sig i overgangsperioden frem til et
valg.

Dermed skal landet på skift ledes af
militæret og af civile politikere.

Det oplyser Mohamed Hassan Lebatt, der
på vegne af Den Afrikanske Union
deltager i samtalerne som mægler.

Sudans stridende parter når til enighed om magtdeling
kl. 06:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/sudans-stridende-parter-nar-til-enighed-om-magtdeling

-

DR i Syrien: Deres mødre var slaver hos IS – nu er børnene forladt
kl. 07:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dr-i-syrien-deres-moedre-var-slaver-hos-nu-er-boernene-forladt

Voldsomme hedebølger truer med at gøre store dele af Indien ubeboelige
04. jul. 2019, 14:53
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-04-voldsomme-hedeboelger-truer-med-at-goere-store-dele-af-indien-ubeboelige

-

Putin lod paven vente en time til et planlagt møde
04. jul. 2019, 16:20
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-04-putin-lod-paven-vente-en-time-til-et-planlagt-mode

-

Løsningen på klimakrisen er mere simpel end man skulle tro, afslører ny
rapport
05. jul. 2019, 05:55
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-05-loesningen-paa-klimakrisen-er-mere-simpel-end-man-skulle-tro-afsloerer-ny-rapport

Planting af over én billion træer kan fjerne to tredjedele af
udledningen af kuldioxid, fastslår ny rapport.

-

Amerikansk milliardær er dræbt i helikopterulykke i Bahamas
05. jul. 2019, 07:34 ...
Nybygget cykelsti smadrer beboernes biler - kan ikke komme ind i deres
indkørsler
05. jul. 2019, 08:00 ...

-

104 SVT Text Fredag 05 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Parter överens om Sudans styre.....130

* Militärt fokus vid Trumps tal......131

* Dödlig helikopterkrasch på Bahamas 132

Turister får kinesiska spionappar..133

FN: 6 856 döda i Venezuela.........134

Protest mot stoppad oljetanker.....135

Expolitiker utnyttjade migranter...136

-

133 SVT Text Fredag 05 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 5 JULI

Turister får kinesiska spionappar

Gränsvakter i regionen Xinjiang i Kina
uppges installera spionappar på
turisters telefoner. Det rapporterar
Motherboard.

Enligt Motherboard kan apparna utan
samtycke samla in personuppgifter,
kontakter och meddelanden. De ska även
kunna söka igenom telefoner efter
filer som myndigheter listat som
möjligt misshagliga.

Kina bedriver långtgående bevakning av
befolkningen i Xianjing, framförallt
den muslimska minoritetsgruppen
uigurer. Kina menar att det är en
nödvändig kamp mot extremism.

-

134 SVT Text Fredag 05 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 4 JULI

FN: Venezuela har dödat 6 856 personer

Nästan 7 000 människor har dödats det
senaste ett och halvt året i
Venezuela, och en aktuell FN-rapport
hävdar att det i flera fall kan röra
sig om "utomrättsliga avrättningar".

Regimen har tagit fram siffrorna efter
en begäran av FN-organet som besökte
det sydamerikanska landet i mars i år
5 287 har personer dödats under 2018,
och 1 569 fram till 19 maj under 2019,
skriver Reuters.

FN:s människorättschef Michelle
Bachelet besökte Venezuela i juni, och
kommer att presentera rapporten i in
helhet på fredag.

-

NRK:
4. juli 2019 kl. 08:17 - 5. juli 2019 kl. 04:03, error

5. juli 2019 kl. 08:04

IAEA håller extramöte om Iran

Ekspert: Magtdeling giver Sudans generaler tid til at vaske blodet af
hænderne

Kinesiske børn bliver adskilt fra mor og far for at fjerne
'ekstremistiske tanker'

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mic+4&version=BPH

Mikas 4, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Det kommende fredsrige

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Sa+24.2-&version=BPH

1 Samuel 24:2-23, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

David skåner Sauls liv

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+108&version=BPH

Salme 108, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Hjælp mod fjenden

-

[...]

Ordet for 2019-07-06

Om at forstå sine ønsker og længsler (1)

"Find din glæde i Herren, så giver han dig, hvad dit hjerte
ønsker."
Sl 37:4
(2019-07-05, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

"Let God weigh me on the scales of justice, for he knows my
integrity."
Job 31:6

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 1 Jul 2019 08:40:55 +0200, GMT 06:40
> [...]

hænderne

Kinesiske børn bliver adskilt fra mor og far for at fjerne

Tunesien forbyder kvinder at tildække ansigtet på offentlige kontorer
05. Jul. 2019 kl. 14:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tunesien-forbyder-kvinder-tildaekke-ansigtet-pa-offentlige-kontorer

-

Ekspert: Magtdeling giver Sudans generaler tid til at vaske blodet af
hænderne
05. Jul. 2019 kl. 19:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-magtdeling-giver-sudans-generaler-tid-til-vaske-blodet-af-haenderne

-

Iran truer Storbritannien med gengældelsesangreb for tilbageholdt
supertanker
05. Jul. 2019 kl. 21:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/iran-truer-storbritannien-med-gengaeldelsesangreb-tilbageholdt-supertanker

-

Kinesiske børn bliver adskilt fra mor og far for at fjerne
'ekstremistiske tanker'
05. Jul. 2019 kl. 22:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kinesiske-boern-bliver-adskilt-fra-mor-og-far-fjerne-ekstremistiske-tanker

FN fordømmer blodigt angreb mod migrantcenter
06. jul. 2019, 05:18
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-06-fn-fordommer-blodigt-angreb-mod-migrantcenter

-

Hundeslagsmål kan koste kvinde dansk statsborgskab
06. jul. 2019, 08:35 ...

-

104 SVT Text Lördag 06 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Nytt jordskalv i södra Kalifornien 130
* Värmerekord i amerikanska Alaska...131
* Ovanlig sjukdom tros i Roskilde....132

* IAEA håller extramöte om Iran......133
* Tsipras varnar för mörkare tider...134
Stora demonstrationer i Algeriet...135

Nigeria: Många dödade i attacker...136
Babylons ruiner blir världsarv.....137
Venezuela släpper 20-tal fångar....138

Tunisien förbjuder niqab...........139
"Kina skiljer barn från familjer"..140

-

133 SVT Text Lördag 06 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 6 JULI

IAEA håller extramöte om Iran

Det internationella atomenergiorganet
IAEA kommer att hålla extramöte om
Irans kärnvapenprogram nästa vecka.

Iran har tidigare i veckan sagt att
man från och med i dag kommer att
överskrida den grad av urananrikning
som landet i och med kärnenergiavtalet
från 2015 förbundit sig till.

Iran har också sagt att överträdel-
serna kan gå att återkalla inom några
timmar om det görs framsteg gällande
amerikanska sanktioner mot landet.
I avtalet från 2015 förbinder sig Iran
att begränsa sitt kärnenergiprogram
i utbyte mot hävda sanktioner.

-

135 SVT Text Lördag 06 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 5 JULI

Stora demonstrationer i Algeriet

Tiotusentals algerier demonstrerade
i olika delar av landet på fredagen,
som också var Algeriets självständig-
hetsdag, rapporterar TT-Reuters.

Det var den 20:e fredagen i rad som
protester hölls med krav på mer
genomgripande politiska förändringar
än de som landet redan sett under
året.

Det är tre månader sedan president
Abdelaziz Bouteflika gav efter för
trycket och avgick, men demonstranter
menar fortfarande att systemet är
korrupt och vill att andra personer
i ledande positioner också ska avgå.

-

138 SVT Text Lördag 06 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 5 JULI

Venezuela släpper 20-tal fångar

Venezuela har släppt 22 fångar, bland
dem domaren Maria Lourdes Afiuni och
journalisten Braulio Jatar. De övriga
20 släppta är studenter, meddelar FN:s
människorättschef Michelle Bachelet.

Enligt Bachelet visar frisläppandena,
tillsammans med det faktum att 62 per-
soner släpptes i juni, på en positiv
utveckling för mänskliga rättigheter.

Maria Lourdes Afiuni fängslades 2009,
kort efter att förre presidenten Hugo
Chavez kritiserat hennes domslut.
Braulio Jatar greps 2016, kort efter
att ha publicerat en protest mot
president Nicolas Maduro.

-

139 SVT Text Lördag 06 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 5 JULI

Tunisien förbjuder niqab

Den ansiktstäckande slöjan niqab har
förbjudits i tunisiska förvaltningar
och institutioner, skriver TT.

Beslutet kommer efter att landet höjt
sin säkerhetsnivå sedan två personer
dött och sju skadats i två själv-
mordsattentat i Tunis 27 juni.

Enligt ett dokument som premiär-
minister Youssef Chahed undertecknat
"förbjuds tillträde till offentliga
förvaltningar och institutioner för
den som har täckt sitt ansikte".

2011 ledde ett liknande förbud till
stora protester i staden Sousse.

-

140 SVT Text Lördag 06 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 5 JULI

"Kina skiljer barn från familjer"

Kina skiljer medvetet muslimska barn
från deras familjer, deras tro och
deras språk, visar en granskning från
BBC som bland annat baseras på
uppgifter i offentliga dokument.

Hundratusentals vuxna från muslimska
minoritetsgrupper, främst uigurer,
hålls i vad Kina kallar
omskolningsläger i Xinjiangprovinsen.

Samtidigt pågår byggen av internat-
skolor i snabb takt. Utbyggnaden av
skolorna uppges vara riktad till just
barn i dessa etniska grupper. Under
2017 började en halv miljon barn från
muslimska minoriteter i skolorna.

-

NRK:
5. juli 2019 kl. 08:04 - 6. juli 2019 kl. 04:02, error

6. juli 2019 kl. 09:17

-

Mossad-chef øjner mulig fred i Mellemøsten
5. juli 2019, kl. 16:00, opdateret 6. juli, kl. 8:14
Af Hanne Foighel
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/mossadchef-oejner-mulig-mellemoest-fred

Sjælden offentlig optræden af chefen for den navnkundige
israelske efterretningstjeneste, der normalt arbejde i det
stille uden for landets grænser

Den hemmelighedsfulde israelske efterretningstjeneste Mossads
chef overraskede, da han i denne uge stod frem på talerstolen
ved den israelske sikkerhedskonference Herzliya Konferencen.
Han gav et detaljeret billede af, hvad Mossad laver, og han
viste sig også som en mand med personlige holdninger til et af
de væsentligste emner, der påvirker Israels sikkerhed: Fred.
På billedet ses palæstinensere til en demonstration i maj 2019
for at markere 71.-året fordrivelsen, også kendt som "Nakba",
fra Israel ved statens oprettelse i 1948.

-

Iran’s regime arrests 8 Christians, sending them to solitary confinement

The arrests of the eight Christians was first reported on
Friday by Article18, an organization that promotes religious
freedom and supports Iran's repressed Christians.

By Benjamin Weinthal
July 5, 2019 22:04
https://www.jpost.com/Middle-East/Irans-regime-arrests-8-Christians-sending-them-to-solitary-confinement-594738

Iran bryder søndag atomaftalens grænse for uranberigelse

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mic+5&version=BPH

Mikas 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Fredsfyrsten fra Betlehem

Dommen over de ulydige

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+15.1-10&version=BPH

Lukas 15:1-10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Gud ønsker ikke, at nogen går fortabt

Den tabte sølvmønt

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

Se ovenfor

-

[...]

Ordet for 2019-07-07

Om at forstå sine ønsker og længsler (2)

"Tjen Herren under glædessang ..."
Sl 100:2
(2019-07-06, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

"Friends, why are you doing this? We are merely human beings —
just like you! We have come to bring you the Good News that you
should turn from these worthless things and turn to the living
God, who made heaven and earth, the sea, and everything in
them."
Acts 14:15

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 1 Jul 2019 08:40:55 +0200, GMT 06:40
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21621

Iran bryder søndag atomaftalens grænse for uranberigelse

Macron vil drøfte atomaftale med Irans præsident
kl. 03:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/macron-vil-drofte-atomaftale-med-irans-praesident

Forældre til død amerikaner gør krav på nordkoreansk fragtskib
07. jul. 2019, 06:56
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-07-foraeldre-til-doed-amerikaner-goer-krav-paa-nordkoreansk-fragtskib

Familien mener, fragtskibet kan bruges som en del af en
erstatning på 500 millioner dollar (cirka 3,3 milliarder
kroner, red.), som den blev tilkendt ved en amerikansk domstol
i december sidste år.

Det skriver CNN.

-

Iran bryder søndag atomaftalens grænse for uranberigelse
07. jul. 2019, 08:57
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-07-iran-bryder-sondag-atomaftalens-graense-for-uranberigelse

I atomaftalen er det fastlagt, at Iran ikke må berige uran til
en berigelsesgrad på mere end 3,67 procent, men den grænse vil
landet ifølge flere nyhedsbureauer bryde søndag.

-

104 SVT Text Söndag 07 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* SNHR: 500 döda i ryssledda anfall..130

* Javid stödjer Boris Johnson........131

* Vallokalerna öppnar i Grekland.....132

* Ecuador in i Stillahavsalliansen...133

* Många dödade i Afghanistan.........134

* Migranter funna döda i Medelhavet..135

Italien: Ny migrantbåt lägger till 136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 07 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Huthirebeller: Har utfört attacker 137

* Misstänkt gasexplosion i USA.......138

Sri Lanka: USA-avtal stoppas.......139

Spänt sedan Iran-fartyg stoppats...140

"Australisk student spionerade"....141

-

130 SVT Text Söndag 07 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 7 JULI

SNHR: 500 döda i ryssledda anfall

Minst 544 civila har dödats och fler
än 2 100 skadats sedan en ryssledd
offensiv mot det sista rebellfästet
i nordvästra Syrien inleddes för två
månader sedan.

Det uppger Syriska nätverket för
mänskliga rättigheter (SNHR), som
övervakar dödsfall och informerar
olika FN-organ.

-Den ryska militären och dess syriska
allierade riktar medvetet in sig på
civila med ett rekordantal av
medicinska anläggningar som bombats,
säger Fadel Abdul Ghany, ordförande.

-

137 SVT Text Söndag 07 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 6 JULI

Huthirebeller: Har utfört attacker

De Iranstödda Huthirebellerna i Jemen
säger sig återigen ha attackerat
militära installationer vid
flygplatser i sydvästra Saudiarabien,
enligt deras tv-station al-Masirah.

Attackerna ska ha utförts med hjälp
av drönare. Men den saudiskledda och
USA-stödda alliansen som bekämpar
rebellerna i Jemen uppger att
motståndarna inte lyckades skada
några mål och att drönarna sköts ned.

Rebellernas attacker mot Saudiarabien
har ökat på senare tid och sammanfall-
er med ökade spänningar mellan stater
allierade till USA och Iran.

-

140 SVT Text Söndag 07 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 6 JULI

Spänt läge sedan Iran-fartyg stoppats

Iran höjer tonläget mot Storbritan-
nien, sedan landets flotta hjälpt
polis och tull från det brittiska
territoriet Gibraltar att stoppa den
iranska oljetankern Grace I.

-Storbritannien borde vara rädd för
Irans hämndaktioner på grund av det
olagliga beslagtagandet, säger
Mohammad Ali Mousavi Jazayeri, som är
medlem i det iranska Expertrådet.

Grace I misstänks frakta iransk råolja
till Syrien, vilket strider mot EU:s
sanktioner. Fartyget stoppades tidigt
på torsdagsmorgonen och hålls kvar i
Gibraltar medan besättningen förhörs.

-

141 SVT Text Söndag 07 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 6 JULI

Nordkorea: Australisk student spion

Den australiske studenten Alek Sigley
spionerade i Nordkorea. Därför utvis-
ades han ur landet, uppger den stat-
liga nordkoreanska nyhetsbyrån KCNA.

Sigley försvann spårlöst i Nordkorea
för närmare två veckor sedan. Han hade
då frihetsberövats, men släpptes
senare av Nordkorea efter diplomatiska
förhandlingar med Sveriges särskilda
sändebud för Koreahalvön.

Sigley anklagas av Nordkorea för att
ha lämnat över information och foton
som han samlat in och analyserat på
uppdrag av regimkritiska medier, upp-
ger KCNA. Sigley har inte kommenterat.

-

NRK:
6. juli 2019 kl. 09:17 - 7. juli 2019 kl. 06:03, error

7. juli 2019 kl. 08:52

-

Iran to enrich uranium beyond limit set by 2015 deal

Israel’s US envoy: Pressure should be increased on Iran.

By Tovah Lazaroff, REUTERS
July 6, 2019 22:40
https://www.jpost.com/Breaking-News/Iran-to-announce-more-cuts-to-nuclear-deal-commitments-on-Sunday-Fars-594792

-

Tehran Imam threatens missile attack on Dimona nuclear power plant

Imam Ayatollah Mohammad Ali Movahedi Kermani also warned the
US against a military attack on Iran.

By Tzvi Joffre
July 7, 2019 07:26
https://www.jpost.com/Middle-East/Tehran-Imam-suggests-missile-attack-on-Dimona-nuclear-power-plant-594813

Found new *Tunguska-waring* (182) -
Re: 14 sømænd døde i brand i russisk undervandsfartøj.
Found 49 (*Tunguska-warning* ?) -

Beating (Tæv, tæsk, prygl, røvfuld)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/beating/21-640
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-640
(Nuclear)-accidents ((Atom)-ulykker)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/accidents/21-640
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/tunguska/21-640
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-182/21-640

Google-auto-translation:
From Danish to Russian (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=ru&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/beating/21-640

-

Date: Wed, 3 Jul 2019 08:36:50 +0200, GMT 06:36
> [...]
>
> Rusland oplevede en anden voldsom ulykke i august 2000, da
> ubåden Kursk sank ned på bunden af Barentshavet efter to

[ ... ]> -
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
(Nuclear)-accidents ((Atom)-ulykker)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/accidents

1908-06-30, day no 182
Tunguska-eksplosionen
https://da.wikipedia.org/wiki/Tunguska-eksplosionen

1986-04-25, day no 115 (78-Platin-193, 115 neutrons)

Chernobyl

78 years after Tunguska (78-Platin-193)

1989-04-07

Norge undersøger radioaktivitet i sunket russisk atomubåd
07. jul. 2019, 10:44

http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-07-norge-undersoeger-radioaktivitet-i-sunket-russisk-atomubaad

Et udateret foto af Komsomolets i St. Petersburg, inden
ubåden sank ud for Norge 7. April 1989

1991-12-25
On December 25, 1991
The collapse of the Soviet Union

2000-08-12
K-141 Kursk
https://da.wikipedia.org/wiki/K-141_Kursk

2008-11-08, day no 313
the Nerpa nuclear-powered submarine of Russia’s Pacific Fleet

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-630

Found old *92-nuclear-warning* to Russia.

2019-07-01, day no 182
14 sømænd døde i brand i russisk atomdreven undervandsfartøj.

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-629

Found 49 (*Tunguska-warning* ?)
Found 182 (*Tunguska-warning* ?)

2019-07-01, day no 182
1908-06-30, day no 182

Dagen i året er *identiske*!

Last OUTPUT: 21600 news:5d0dd708$0$698$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/y4ew8mg5BwAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21640

*ET-Copyright*: Found 78 -
Re: Found new *Tunguska-waring* (182) -
Re: 14 sømænd døde i brand i russisk undervandsfartøj.
Found 49 (*Tunguska-warning* ?) -

Beating (Tæv, tæsk, prygl, røvfuld)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/beating/21-643
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-643
(Nuclear)-accidents ((Atom)-ulykker)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/accidents/21-643
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/tunguska/21-643
Apophis
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/apophis/21-643
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/104/21-643
78 (Isotop 78-Platin-(115)-193, ½-life = 50 year)
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/78/21-643
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/182/21-643

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/beating/21-643

-

Den 09-07-2019 kl. 09:51 skrev Kall, Mogens:

Subject: Found new *Tunguska-waring* (182) -
Date: Tue, 9 Jul 2019 09:51:38 +0200, GMT 07:51
21640 news:5d244794$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/182/21-640
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/3jbKrDGEiwg/RZJbXnGfCwAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/5y5u_HAPzHk/_dQ0ELCkAQAJ
182 ?

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: ET-contact ? -
Re: Found 18 (distance from Temple-Jerusalem to Mount Ararat) -
Re: Abraham-koden
Date: Thu, 4 Jul 2019 09:38:27 +0200, GMT 07:38
21632 news:5d1dacfd$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/46/21-632
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/127/21-632
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/150/21-632
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/196/21-632
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/212/21-632
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1RjZ4SkaHSk/RjYYI7JuBwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/J5vLg962edQ/d6K9W5NzAAAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/bSeKgCdhenk/6QUiNhEbAAAJ

> Æh ...
>
> Følgende er blevet overset:
>
> 212 * 360/600
> =
> 127,2
>
> Compare with ...

Hmm ... 182 ?

Subject: 2398 days to Nuclearwar (± unknown) -
Re: 2019 uge 28 (news samlet)
Date: Tue, 9 Jul 2019 10:57:07 +0200, GMT 08:57
21641 news:5d2456f0$0$705$1472...@news.sunsite.dk
Count down to Nuclearwar
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/count-down-to-nuclearwar/21-641
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/LgzKcxcw0RM/WVfU5ASjCwAJ

Du har *gamblet* med vores liv, Russia, på den mest HENSYNSLØSE
måde (som nu KUN psykopater kan finde på at gøre det), og derfor
må du nu høste, hvad du har sået: *Undergang*!

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21644