JHVH/DADDY-break ? - Re: USA advarer Assad: Vi accepterer ikke kemiske våben ... 2012 uge 49 (news samlet)

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, December 03, 2012, CET 22:16, GMT 21:16
Subject: USA advarer Assad: Vi accepterer ikke kemiske våben -
Re: 2012 uge 49 (news samlet)
14899 news:50bd16a1$0$294$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/mideast-peace-p/14-899
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/9usymS3V9Ms/pzk2DrOUCz0J

> -
>
> USA kritiserer Israel for bosættelser
>
> 3. december 2012
> http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/489227:Udland--USA-kritiserer-Israel-for-bosaettelser
>
> Kommentar:
>
> Du, som selv er en temmelig stor imperialist, bør nok ikke
> udtale dig i denne sag, for sæt nu kravet om tilbagelevering
> af *tyvekoster* blev en realitet OGSÅ for dig!
>
> Behøver jeg at sige mere ?

News:

Jordskælv ryster Alaskas største by

Tirsdag d. 4. dec. 2012 kl. 04:53 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-61038669
:jordsk%C3%A6lv-ryster-alaskas-st%C3%B8rste-by.html

Et skælv, der er målt til styrken 5,8, har ramt i området
omkring hovedbyen Anchorage i Alaska.

USA's største og nordligste delstat, Alaska, blev natten
til tirsdag dansk tid ramt af et jordskælv ud for
kyststrækningen ved hovedbyen Anchorage.

Kommentar:

Var det Gud, der her blandede sig ved at uddele en 'gult advarselskort' ?

Tja ...

Let's hoppe ned fra træerne and find out! ... :-)

Last OUTPUT: 14853 news:50a6e91e$0$287$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 14803

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Tuesday, December 04, 2012, CET 10:05, GMT 09:05
Subject: JHVH/DADDY-break ? -
Re: USA advarer Assad: Vi accepterer ikke kemiske våben ...
2012 uge 49 (news samlet)
14903 news:50bdbce6$0$291$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/mideast-peace-p/14-903
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/n6iyJWJNNGg/jBc-XlgKEUYJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/9usymS3V9Ms/ckFp7cxCEoYJ
Kan man fuske med et jordskælv ?

Dette emne har allerede været diskuteret i nogle nyhedsindlæg. Se fx. ...

Sent: Tuesday, December 04, 2012, CET 16:04, GMT 15:04
Subject: Re: Hvem er plat ? - Assad! Tyrkia trosser Iran-sanksjoner + ET-Break ...
2012 uge 49 (news samlet)
14907 news:50be10f8$0$293$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/9usymS3V9Ms/tY6093rNYxoJ

> "Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

>>> and ...
>>> http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics

>>> [ ... 2012-12-03, Monday, day no 338 in the year ... ]

> [ ... ]

> Klage sendt til den tyrkiske ambassade i København at ...
>
> Sent: Tuesday, December 04, 2012 3:59 PM
>
> NEXT DADDY!
>

> 14907

Interrupt RETURN from ...

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/turkey/14-8
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/turkey/14-85
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/turkey/14-906

Google-***sabotage***, was (the real link-address):

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/turkey/14-858
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/turkey/14-859
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/turkey/14-906

Et *profetisk* ord til Tyrkiet:

Melodi:

Ingen bør have højere tanker om sig selv end absolut højst nødvendig!

Input andagtstekst fra www.ucb.dk fra hæftet 'Et Ord til dagen':

(NB! Andagtstekstens ord indtastet i hæftet FØR 23. november 2012)

http://www.ccw.dk/dagensord/
http://www.ccw.dk/dagensord/index.php?dato=12_04

(NB! Redigeret udgave, hvor evt. fejl er rettet)
http://www.ccw.dk/dagensord/index.php?dato=2012_12_04

=== citat start ===

Ord for 2012-12-04

Usunde sammenligninger (2)

"... de ... sammenligner sig med hinanden ..."
2. Kor 10,12

Sammenligning er til en vis grad udmærket.

Vi har brug for den.

Når børn udsættes for en staveprøve, gør de sig større
umage og lærer mere, fordi de skal sammenlignes med andre.

De ved, at deres boglige færdigheder bliver udfordret, og
de forbereder sig, fordi vi mennesker godt kan lide at
vinde.

Men når din mulighed for konkurrence får dig til at føle
dig "mindre værd end" eller "bedre end", så er det gået for
vidt.

Paulus skriver: "... de mænd, der hele tiden fortæller
jer, hvor gode og effektive de er! Deres problem er, at de
udelukkende sammenligner sig med hinanden og ustandselig
måler sig med deres egen misvisende målestok.

Hvilken dumhed! Nej, vi roser os ikke af en myndighed, som
vi ikke har.

Vort mål er at gennemføre den plan, Gud har for os. ..."
(2. Kor 10, 12-13)

Før du præcist kan vurdere din succes, må du fatte dit
gudgivne formål.

Er du en del af et team, placeres du der, hvor dit formål
berettiger dig til at stå.

Angribere og forsvarere har forskellige færdigheder, men
holdet har brug for dem begge for at kunne vinde.

Forsvareren, som forhindrer modstanderne i at lave mål, har
lige så stor betydning for holdet som angriberen, der scorer.

Den ene af dem får måske større klapsalver end den anden,
men alle på holdet har del i sejren.

Hvis du bliver ved med at sammenligne dig selv med andre,
mister du let fornemmelsen af at præstere noget, fordi din
rettesnor er blevet at være som en anden.

Nej, de spiller fra forskellige positioner.

Deres formål er forskellige. De har forskellige evner, som
er designet til at fuldføre den rolle, Gud har givet dem.

Gud giver os alt det, vi behøver for at spille ud fra den
position, vi bliver placeret i, og ud fra det formål, vi
forventes at leve op til.

Hvilken befriende sandhed!

Og Gud, som gav andre mulighed for at brillere med det, de
gør, vil gøre helt det samme for dig, hvis du lærer at
fokusere på ham og ikke på dem.

=== citat slut ===

Last OUTPUT: 14853 news:50a6e91e$0$287$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 14809