hvem er antikrist?

Ole Madsen

hvem mener i han er ifølge skriften?

nogle siger at de to personer i daniels bog som skal komme, den første
skal være en skatteopkræver og tages bort uden dom eller krig eller hvad
der står (nogen der kender skriftstedet?), og nogle mener det var
ratsinger da han var en skatteopkræver, og derfor at paven antikrist

nogle mener han er assyrer jævnfør de mange eksempler i bibelen på samme
slags person som var fjender af Gud i bibelen

nogle mener han skal komme fra eu

hvad mener du?

personligt ved jeg ikke helt, jeg ved Luther kaldte paven antikrist, men
ellers ved jeg ikke helt

Ole Madsen

uanset hvem han er, skal han kunne samle alle de store religioner til en

umiddelbart prøver paven at bane vej for det, men om vi skal vente en
anden ved jeg ikke

Ole Madsen

nogle mener at den bue han har i hånden er et symbol på en pagt, altså
han skal overvinde nationer uden brug af våbenmagt

Jørgen Farum Jensen

Den 06-03-2015 kl. 10:31 skrev Ole Madsen:
> hvem mener i han er ifølge skriften?

Ahriman

--

Jørgen Farum Jensen
"Den rationelle person ved uden at være sikker.

Andreas Falck

Den 06-03-2015 kl. 23:35 skrev Jørgen Farum Jensen:

> Ahriman

Hvor i Skriften finder du det?
Andreas Falck
http://bibeltro.dk/

Ole Madsen

Den 07-03-2015 kl. 14:38 skrev Andreas Falck:

> Hvor i Skriften finder du det?

hvad siger du selv?

Andreas Falck

Tja, nu var jeg jo så her kun ude efter at gruppens ateist måske kunne
formås til at fortælle os andre hvor i Skriften han finder Ahriman og
hvordan han med Skriften begrunder at det skulle være Antikrist.

Personligt er jeg temmelig enig med Luther, men det kan jo nok heller
ikke undre specielt meget, da min tro i stor udstrækning på en
luthersk-evangelisk tradition :-)

Og når du nu spørger mig, hvad jeg selv mener, så kan jeg jo så også
spørge dig hvad du selv mener!

Iøvrigt er det da et både interessant og større studium at studere dette
emne.

Ole Madsen

jeg har ingen anelse om hvem han er, jeg har bare ridset op hvad jeg er
løbet over af holdninger til spørgsmålet

Andreas Falck

OK, fair nok.

Måske vi kunne tage et studie over det, og se hvad der kommer frem af
forskellige bibelsk funderede tolkninger.

Men det er jo et større studium.

Ole Madsen

Den 07-03-2015 kl. 15:58 skrev Andreas Falck:

> OK, fair nok.
>
> Måske vi kunne tage et studie over det, og se hvad der kommer frem af
> forskellige bibelsk funderede tolkninger.
>
> Men det er jo et større studium.

jeg har ikke noget at bidrage med, men måske de andre har noget?

Jørgen Farum Jensen

> Hvor i Skriften finder du det?

http://www.churchofahriman.org/

Andreas Falck

Ork jo, Ole. Det er jeg temmelig sikker på du har, når vi først kommer i
gang med emnet.

Andreas Falck

Den 07-03-2015 kl. 18:46 skrev Jørgen Farum Jensen:

> http://www.churchofahriman.org/

Og hvad siger den kirke så, og hvilken relevans har den for Bibelens
udsagn og profetier om antikrist?

Andreas Falck

Den 07-03-2015 kl. 14:55 skrev Ole Madsen:

[ Antikrist ]
> jeg har ingen anelse om hvem han er, jeg har bare ridset op hvad jeg er
> løbet over af holdninger til spørgsmålet

Her er et link der kan give en del interssant info om Antikrist, og som
i store træk også dækker det synspunkt jeg selv personligt står for:
http://www.666truth.org/

Jørgen Farum Jensen

Den 07-03-2015 kl. 19:03 skrev Andreas Falck:

> Og hvad siger den kirke så, og hvilken relevans har den for Bibelens
> udsagn og profetier om antikrist?

Det har den relevans at biblen for en stor dels
vedkommende er hentet fra forudgående mellemøstlige
religioner, i det aktuelle tilfælde Zarathustrismen,
der som den første religion beskrev religionens
dualitet, striden mellem det gode og det onde.

Det ville man vide, hvis man vidste en lille
smule om religionshistorie.

Ole Madsen

Den 06-03-2015 kl. 10:31 skrev Ole Madsen:
jeg tror ikke på at det er paven af denne årsag

6 I ved også nu, hvad det er, der holder igen, så at han først
åbenbares, når hans tid er inde. 7 For allerede nu virker lovløshedens
hemmelighed; blot skal han, der endnu holder igen, først fjernes.

Bibelen. Den hellige Skrifts kanoniske Bøger. (1992). (2 Th 2:6–7). Det
Danske Bibelselskab.

der er noget det holder igen og hindrer i at han åbenbares, når først
det er væk kan han åbenbares, ikke før, altså kan det ikke være paven

det der holder igen mener jeg er kirken, som er salt og lys i denne
verden, jeg har ikke et specifikt bibelvers at bakke det om med lige nu,
men det er hvad jeg tror

saltet renser og forhindrer det værste ugudelighed i denne verden, det
der skal komme, godt nok er der allerede rigeligt ugudeligt i verden,
indrømmet, sådan er det, men jeg tror at kirken hindrer nogle af de ting
der skal komme

P.N.

"Ole Madsen" skrev i meddelelsen
Antikrist er dyret 666 eller Neron, kejser Nero forfulgte de kristne, jeg
mener at det er ham der antikrist.

https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/markpointer-666/18-286

-

"Ole Madsen" <o-ma...@privat.dk> skrev ...

Sent: Friday, March 06, 2015, CET 10:31, GMT 09:31
Subject: hvem er antikrist?
For en god ordens skyld skal jeg gøre opmærksom på, at der også finden en
helt anden version af fortolkningen (vedr. anti-krist), hvor al det religiøse
***nedprioriteres*** til fordel for de videnskabelige kendsgerninger!

(NB! Jeg skal for en god ordens skyld også gøre opmærksom på, at denne
fortolkning minder ikke så lidt om en ***alvorlig*** vranglære!)

Disse er følgende:

Den 08-03-2015 kl. 09:35 skrev Ole Madsen:

> [...]
> hemmelighed; blot skal han, der endnu holder igen, først fjernes.
>
> Bibelen. Den hellige Skrifts kanoniske Bøger. (1992). (2 Th 2:6–7). Det

der står også at skøgen skal forgå pga antikrist, dvs de to er to
forskellige, det er ikke pavekirken der fortærer sig selv

Terje Henriksen

Jeg har blitt fortalt av forstandige, at Dyrets religion er psykiatri,
dvs. psykiatri er Dyrets (666) lære.

Da jeg en gang var tvangsinnlagt på psykiatrisk institusjon, ble jeg
mødt av en psykiater som jeg diskuterte med i 2 timer. Under denne
diskusjonen ble jeg fortalt av en Herre at Dyret gikk i bakken, fordi
det hadde brukt opp all sin kraft på å støtte psykiateren jeg diskuterte
med, hvilket er temmelig fånyttes siden jeg får kraft fra himmelen.

Deretter ble jeg fortalt at Dyret ble slaktet.

Slik jeg har forstått Dyrets tall, 666, er at Dyret ødelegger, knuser
eller dreper alt over 666. 777 er det perfekte og fullkomne tall for et
menneske. 666 er det ufullkomne. 777 innebærer at man har fått Gud sjøl
og Jesus, og at ens arveegenskeper, gener og kromosomer og ånd, som er
sannhetens gaver, har blitt perfekte, tror jeg. Dyret vil fjerne alt som
går imot det, og det gjør 777. 666 som er et godt stykke på vei, lar seg
lettere kontrollere enn 777, fordi de har Gud.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Andreas Falck

Den 08-03-2015 kl. 00:55 skrev Jørgen Farum Jensen:

> [...]
> der som den første religion beskrev religionens
> dualitet, striden mellem det gode og det onde.
>
> Det ville man vide, hvis man vidste en lille

Det er ikke noget der findes dokumentation for. Det er postulater. Andet
er det ikke.

Vidal

Den 06-03-2015 kl. 10:31 skrev Ole Madsen:
Det er umuligt at pege direkte på hvem antikrist er, før
han indleder sit angreb. Men jeg tror heller ikke det er
paven.

Andreas Falck

Du skal passe på med at drage bastante konklusioner ud fra et eller to
isolerede vers - det er vil være meget klogt at lave et grundigt studium
af hvem og hvad antikrist er for en størrelse inden den slags
konklusioner meldes så fastlåst ud.

Andreas Falck

Den 08-03-2015 kl. 20:31 skrev Vidal:

> Men jeg tror heller ikke det er
> paven.

Så der er alligevel ikke megen lutheraner i dig ;-)

Vidal

Den 08-03-2015 kl. 21:14 skrev Andreas Falck:

> Så der er alligevel ikke megen lutheraner i dig ;-)

Det står og falder jo ikke med Luthers syn på Åbenbaringen.

Bl. andre skrifter, mente han i starten af sin karriere som
reformator, og som oversætter af NT, at Apokalypsen
overhovedet ikke burde inkluderes i skriften. Det gjaldt
også Jakobsbrevet, så vidt jeg lige på stående fod husker
det.

Jørgen Farum Jensen

Den 08-03-2015 kl. 19:59 skrev Andreas Falck:

> Det er ikke noget der findes dokumentation for. Det er postulater. Andet
> er det ikke.

Naturligvis. Religiøse skrifter er jo udelukkende
postulater, biblen ikke undtaget. Dem der skrev
biblen har bare overtaget nogle af tidligere
religioners postulater, ændret en smule på
dem og digtet lidt til.

Det originale i biblen er kristusmyterne.

Ole Madsen

selv om disse vers modsiger det du siger?

Terje Henriksen

Jeg har også "hørt" det bli sagt at en psykiater skapte Dyret, antakelig
det nåværende. Dette "Dyret" kan være psykiateren selv. Som kjent har
ikke psykiatri mye med virkeligheten å gjøre, og psykologer og
psykiatere m/fjertefølje prøver med løgner, vrangforestillinger og
multikriminell virksomhet og åndstyveri å bli kvitt Gud.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Andreas Falck

Den 08-03-2015 kl. 23:21 skrev Jørgen Farum Jensen:

Dem der skrev
> biblen har bare overtaget nogle af tidligere
> religioners postulater, ændret en smule på
> dem og digtet lidt til.

Og det kan du dokumentere??

Andreas Falck

Den 09-03-2015 kl. 04:29 skrev Ole Madsen:

> selv om disse vers modsiger det du siger?

Det er jo din PÅSTAND at de gør det!

Inden du udtaler dig bastant burde du lave et grundigt studium af
hvem/hvad Antikrist er.

Den katolsk inspirerede version fra Darby og Scofield er næppe den
rigtige tolkning.

Andreas Falck

Og så mener du at der er helt frit slag til at opfinde en hvilken som
helst tolkning?

Er du virkelig ved at forlade det lutheranske ståsted du ellers bryster
dig så meget af?

Vidal

Den 09-03-2015 kl. 08:24 skrev Andreas Falck:

> Og så mener du at der er helt frit slag til at opfinde en hvilken som
> helst tolkning?

Du mener altså man ikke er lutheraner, hvis man f.eks.
accepterer Jakobs brev som en del af evangeliet?

Vi er også meget få i folkekirken, der deler den ældre
Luthers syn på f.eks. jøderne, men vi betegner os alligevel
som lutheranere.

Lutheranismen i folkekirken er Luthers syn på synden,
menneskets forhold til Gud, ikke om han mente, Jakobs
breve eller Apokalypsen er en del af evangeliet eller ej..

Vi har ikke et fundamentalistisk forhold til Luthers skrifter.
Vi hylder hans enestående forståelse af skriften, som den
blev manifesteret, da han brød med katolicismen.

Det kan da ikke være så svært at forstå, kan det?

> Er du virkelig ved at forlade det lutheranske ståsted du ellers bryster
> dig så meget af?

Nej, tværtimod. Mine diskussioner med dig, har yderligere
cementeret min forståelse af Luthers enestående indsigt.
Men det forhindrer mig ikke i at tage selvstændig stilling
til f.eks. synet på jøderne eller på om Apokalypsen eller
om Jakobsbrevet er en del af evangeliet.

Katolikkerne har også skiftet forståelse af skrifterne,
vil jeg sige uden dog at have den store indsigt. Jeg var
fornylig til en gudstjeneste i den katolske kirke i
Silkeborg, jeg har katolikker i familien, og der blev
sunget salmen, 'Vor Gud han er så fast en borg', skrevet
af *Luther* : 'Ein' feste Burg ist unser Gott´. Det kunne
ikke være sket for 400 år siden.

Andreas Falck

Den 09-03-2015 kl. 11:09 skrev Vidal:

> Du mener altså man ikke er lutheraner, hvis man f.eks.
> accepterer Jakobs brev som en del af evangeliet?

Du har absolut ikke vilje til at ville andet end dine konstante
fordrejninger!

De medicinske forsøg du fusker med må have påført dig alvorlig skade.

Ole Madsen

Den 09-03-2015 kl. 08:22 skrev Andreas Falck:

> [...]
> hvem/hvad Antikrist er.
>
> Den katolsk inspirerede version fra Darby og Scofield er næppe den

hvem er det der først skal tages bort før antikrist kan åbenbares?

Vidal

Den 09-03-2015 kl. 12:51 skrev Andreas Falck:

> Du har absolut ikke vilje til at ville andet end dine konstante
> fordrejninger!

Så fortæl hvad man rettelig kan konkludere på min
lutheranisme, når jeg ikke tror paven er antikrist.

Som jeg læser dit indlæg, mener du, det diskvalificerer
min luteranisme.

Andreas Falck

Du har en livlig fantasi, og gør dig store anstrengelser for at læse en
hel masse der slet ikke er skrevet i stedet for at forholde dig saglig
til det der faktisk bliver skrevet.

For meget kort tid siden forfaldt du til en masse fnidder over ordet
"arbejde", sikkert for at undgå at skulle debattere selve emnet :-)

Men det er jo sådan vi kender Villy Vidal Edvard @ Patruljen - som alle
har stort set samme budskab at fnidre rundt i.

Ole Madsen

> [...]
> hvem/hvad Antikrist er.
>
> Den katolsk inspirerede version fra Darby og Scofield er næppe den

43 Jeg er kommet i min faders navn, og I tager ikke imod mig; hvis en
anden kommer i sit eget navn, skal I nok tage imod ham.

Bibelen. Den hellige Skrifts kanoniske Bøger. (1992). (Jn 5:43). Det
Danske Bibelselskab.

Paven kommer heller ikke i hans eget navn, han kommer som Kristi
stedfortræder, så kan man så sige hvad man vil om det om han så er det,
men dette vers diskvalificere ham i den rolle af ham som Jøderne skal
modtage istedetfor Messias

Andreas Falck

Prøv at læse og analysere alle versene i 2. Tess. kapitel 2.

Der er faktisk en del pointere om Antikrist, som repræsentant for
falsk/frafalden kristentro.

Der skal en særdeles kraftig "anderledes læsning" til for at kunne
tvinge og tviste en politisk magt ind som værende Antikrist.

Ole Madsen

du svarer ikke på mit spørgsmål, kom nu

Ole Madsen

han skal både være en politisk og en religiøs samlende person tror jeg

når der skal være fred og ingen fare skal pludselig ødelæggelse kommer
over jorden, han skal rejse rundt med en bue, dvs han skal stifte fred
imellem nationerne med en pagt

når han er færdig med skøgen skal han fortærre hende, altså kan
antikrist og skøgen ikke være det samme

Andreas Falck

Den 09-03-2015 kl. 14:07 skrev Ole Madsen:

> dette vers diskvalificere ham i den rolle af ham som Jøderne skal
> modtage istedetfor Messias

Jøderne??

De har jo allerede forkastet Messias da Han kom for 2000 år siden.

De kunne ikke acceptere at Messias sagde: "Mit rige er *IKKE* af denne
verden", for jøderne ville *KUN* have et rige af denne verden - og det
samme vil karismatikerne og dispensationalisterne sammen med Jehovas
Vidner også kun. I vil alle have et jordisk rige - men Messias's rige er
*IKKE* af denne verden, siger Messias selv!!

Messias siger:
Mit rige er *IKKE* af denne verden.
Mit rige er mit iblandt jer.
Mit rige er inden i jer.

Der er derfor absolut slet ikke tale om noget jordisk politisk rige.

Karismatikere, jøder, dispensationalister og Jehovas Vidner forkaster
alle stadig Messias og det rige Messias oprettede, og vil i stedet have
et jordisk politisk rige.

Andreas Falck

Den 09-03-2015 kl. 14:18 skrev Ole Madsen:

> han skal både være en politisk og en religiøs samlende person tror jeg

Nu er det jo temmelig ligegyldig hvad du og jeg og andre *tror* hvis det
ikke er bibelsk underbygget!

Den darby'istiske JV-agtige dispensationalisme er nymodens amerikansk
opfindelse, hjulpet godt på vej af katolske jesuitter, med det formål at
undergrave den protestantiske lutheranismes afsløringer af al den
hedenskab og falsk lære og afgudsdyrkelse der findes i Pavesystemet med
bl.a. deres dyrkelse og tilbedelse af døde mennesker m.v.

Ole Madsen

uanset hvad vi kommer med er det ikke andet end vort bedste bud, at tage
patent på sandheden er der kun en der kan

Ole Madsen

du svarer stadigvæk ikke..... jeg tænker du ikke kan?

[...]

hvem er det der holder igen?

Ole Madsen

Den 09-03-2015 kl. 14:19 skrev Andreas Falck:

> [...]
> Vidner også kun. I vil alle have et jordisk rige - men Messias's rige er
> *IKKE* af denne verden, siger Messias selv!!

hvilket er det samme som de fleste karismatikere siger

> [...]
>
> Karismatikere, jøder, dispensationalister og Jehovas Vidner forkaster
> alle stadig Messias og det rige Messias oprettede, og vil i stedet have

bavl og ballade, hverken karismatikere eller dispensationalister siger det

at jøderne venter et jordisk rige det er rigtigt nok

Terje Henriksen

Guds utvalgte, utvalgt av Herrene?

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Terje Henriksen

Altså er Messias'es rike et åndelig rike.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Andreas Falck

Den 09-03-2015 kl. 14:52 skrev Ole Madsen:

> hvem er det der holder igen?

Hvem/hvad er Antikrist?

Du mangler at definere en hel masse omkring Antikrist inden du kan
definere sekundære ting afledt deraf.

Ole Madsen

Den 09-03-2015 kl. 16:34 skrev Andreas Falck:

> Hvem/hvad er Antikrist?

antikrist er en person, 2 tess 2 taler om frafald og antikrist, han
sætter ikke lighedstegn

> Du mangler at definere en hel masse omkring Antikrist inden du kan
> definere sekundære ting afledt deraf.

prøv at undlade at tale uden om, kom nu Andreas

Andreas Falck

Den 09-03-2015 kl. 14:51 skrev Ole Madsen:

> uanset hvad vi kommer med er det ikke andet end vort bedste bud, at tage
> patent på sandheden er der kun en der kan

så alt er relativt og dermed ligegyldig, for det ene er lige så godt som
det andet?

Tja, det er jo netop en af de katolske vildfarelser karismatikerne og de
darby'istiske vildfarne jonglerer rundt med.

Jeg kan så forstå at du ikke mener at Bibelen kommer med klare udsagn om
de mest vigtige og væsentlige lærepunkter, hvorfor vi blot frit kan
vælge fra alle hylder!

Andreas Falck

Den 09-03-2015 kl. 14:55 skrev Ole Madsen:
> Den 09-03-2015 kl. 14:19 skrev Andreas Falck:

[ ... 9

> bavl og ballade,

det er det da ikke, for I venter jo et jordisk rige, og *IKKE* det rige
som Messias forkyndte og oprettede!!

> hverken karismatikere eller dispensationalister siger det
>
> at jøderne venter et jordisk rige det er rigtigt nok

Ja, og det gør karismatikere, Jehovas Vidner, dispensationalister og Ole
Madsen jo også!

Andreas Falck

Den 09-03-2015 kl. 15:14 skrev Terje Henriksen:

> Altså er Messias'es rike et åndelig rike.

Du har ikke megen kendskab til Bibelen, vel?

Andreas Falck

Men du er slet ikke interesseret i at inddrage alt det andet Bibelen
fortæller om hvem og hvad Antikrist er for noget.

Du kan starte med Dan. 2. Den sætter tidsrammen.
Dan. 7 og 8 fylder flere detaljer på.
Åbenbaringen 11+12+13+17 giver endnu flere detaljer.

Men da disse detaljer ikke passer ind i den darby'istiske
dispensationslære så er man jo ikke interesseret i at skulle medtage
alle disse detaljer, vel?

Ole Madsen

stråmand

Ole Madsen

du har travlt med stråmænd i dag kan jeg se

Ole Madsen

du svarer stadigvæk ikke på mit spørgsmål

Jørgen Farum Jensen

Jeg mindes en bibelsk sætning:

Du ser splinten i din broders øje,
men ikke bjælken i dit eget.

Har du glemt den, Andreas?

--

Jørgen Farum Jensen
"Den rationelle person ved uden at være sikker.
Den snæversynede person er sikker uden at vide."

Andreas Falck

Sludder - men forhold dig dog til hvad Bibelen fortæller, bl.a.:

Du kan starte med Dan. 2. Den sætter tidsrammen.
Dan. 7 og 8 fylder flere detaljer på.
Åbenbaringen 11+12+13+17 giver endnu flere detaljer.

Andreas Falck

Den 09-03-2015 kl. 18:12 skrev Ole Madsen:

[ ... ]
> du svarer stadigvæk ikke på mit spørgsmål

har du selv et svar - der kan dokumenteres med Bibelen?

Andreas Falck

DU har travlt med først at fortælle at du slet ikke ved noget om hvem
Antikrist er - for derefter at fordømme alt andet for at være stråmænd.

Men skaf du dig noget reel viden om karismatikken og darby'ismen.

Terje Henriksen

Den 09.03.2015 16:39, skrev Andreas Falck:

> Du har ikke megen kendskab til Bibelen, vel?

Jeg har lest den et par ganger, men jeg har kjennskap til det åndelige.
Når det sies at riket er inne i oss, så betyr det ikke noe av kjøtt og
blod, men den ånd som er i oss. Det står også i Bibelen at vi er Herrens
tempel, dvs. Hans ånds tempel.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Ole Madsen

hvorfor skulle jeg det? jeg læser bibelen, det er fint nok for mig,
desuden nogle af de ting du kommer med er helt hen i vejret, derfor
siger jeg stråmænd

Ole Madsen

Den 09-03-2015 kl. 19:27 skrev Andreas Falck:
> Den 09-03-2015 kl. 18:12 skrev Ole Madsen:
>
> [ ... ]
>
> har du selv et svar - der kan dokumenteres med Bibelen?

du vil altså ikke svare?

verset siger at vi ikke kan vide det så lang tid det der holder igen,
ikke er taget af vejen, så enkelt kan det tolkes

kom nu er du flov over det vers?

Ole Madsen

Den 09-03-2015 kl. 19:26 skrev Andreas Falck:

> Sludder - men forhold dig dog til hvad Bibelen fortæller, bl.a.:

du forudtagethed blænder dig, du har jo selv viist at du kan se bort fra
skriftsteder

> Du kan starte med Dan. 2. Den sætter tidsrammen.
> Dan. 7 og 8 fylder flere detaljer på.
> Åbenbaringen 11+12+13+17 giver endnu flere detaljer.

jeg kan ikke se hvad det skulle ændre, jeg har læst de passager før

E.D

On Fri, 06 Mar 2015 10:31:53 +0100, Ole Madsen wrote:

> [...]
>
> nogle mener han skal komme fra eu
>
> hvad mener du?
>
> personligt ved jeg ikke helt, jeg ved Luther kaldte paven antikrist, men

Der findes mange forløbere for antikrist. Paven og Hitler er nogle af de
mest brugte eksempler til at beskrive ikke bare antikrist som person, men
også hele det antikristlige system som endetidens antikrist vil stå i
spidsen for. Antikrist er ikke alene, han støttes og gives magt af et
antikristlig verdenssamfund. Paven vil helt sikkert være i hans følge.
Luther så det religiøs bedrag i katolicismen, men han kunne ikke se
nutidens verdensledere og deres forsøg på at genopbygge babylonstårnet. Det
kaldes for globalisering i vor tid, men det er egentlig en centralisering
af magtsturkturerne på verdensplan, støttet af aristokratiet, religionerne,
finansfyrsterne og den politiske elite. Jeg tror at antikrist vil fremstå
synligt når denne magtelite har nedkæmpet alle modstandere, som en
fredsfyrste og konge vil antikrist lade sig hylde af en bedraget verden.

Hvem er Antikrist?

Antikrist er et menneske. Det siger Paulus jo direkte, når han kalder ham
for »lovløshedens menneske« (2 Thess 2,3). Bibelen fremhæver især tre sider
af hans person.

For det første er Antikrist en politisk hersker, der får »magt over hver
stamme og folk, tungemål og folkeslag« (Åb 13,7). Kongerne på jorden skal
overgive deres magt og myndighed til ham (Åb 17,12-13.17). Han skal »opæde
hele jorden, søndertrampe den og knuse den« (Dan 7,23).
For det andet er Antikrist en religiøs lederskikkelse. Han »ophøjer sig
over alt, hvad der hedder Gud og helligdom, så at han sætter sig i Guds
tempel og udgiver sig selv for at være Gud« (2 Thess 2,4). At Antikrist
skal sætte sig i Guds tempel, kan forstås på to måder. Nogle mener, at det
skal forstås bogstaveligt, og at der derfor vil blive genopbygget et tempel
i Jerusalem, som skal indgå i Antikrists religiøse bedrag. Andre mener, at
»tempel« her ligesom andre steder i Det Nye Testamente skal forstås som en
betegnelse på den kristne kirke – altså at Antikrist ved hjælp af sit
bedrageri skal indtage en central plads i kirken. Under alle omstændigheder
siger Bibelen klart, at han vil blive tilbedt af mennesker over hele jorden
og lade sig hylde med en lovprisning, som kun tilkommer Gud (Åb 13,4.8).
For det tredje er Antikrist et redskab for Satan. Han kan kun gøre det, han
gør, fordi han får magt og styrke til det fra Satan selv (Åb 13,2.4).
Paulus beskriver det på denne måde: »den lovløses komme er Satans værk og
sker med al kraft og med løgnetegn og løgneundere og med alt
uretfærdighedens bedrag over for dem, der fortabes« (2 Thess 2,9-10).

Kilde :
http://www.ordetogisrael.dk/artikler.php?action=laesartikel&id=194

--

E.Dalgas

Ole Madsen

Den 08-03-2015 kl. 21:11 skrev Andreas Falck:

> [...]
> isolerede vers - det er vil være meget klogt at lave et grundigt studium
> af hvem og hvad antikrist er for en størrelse inden den slags

så du svarer altså med et ikke svar, selv om det står meget klart at de
to ikke er ens og de samme

Andreas Falck

Den 10-03-2015 kl. 02:54 skrev Ole Madsen:
> [...]

[ ... ]

> hvorfor skulle jeg det? jeg læser bibelen, det er fint nok for mig,

Ja selvfølgelig er alle former for reel viden og baggrundsviden totalt
ligegyldig - sådan er det jo med herlighedsteologerne og dabbyisterne!!

> desuden nogle af de ting du kommer med er helt hen i vejret, derfor
> siger jeg stråmænd

Hvad er det der er helt hen i vejret - kom med dokumentation når du
fremsætter den slags anklager og beskyldninger!!

Andreas Falck

Den 10-03-2015 kl. 11:29 skrev Ole Madsen:
> Den 08-03-2015 kl. 21:11 skrev Andreas Falck:

[ ... ]

> så du svarer altså med et ikke svar, selv om det står meget klart at de
> to ikke er ens og de samme

jeg kan se at du slet ikke har noget ønske om et grundigt studium af
hvad Bibelen reelt siger - noget der er helt karakteristisk for
herlighedsteologien og darbyisterne.

Andreas Falck

Den 10-03-2015 kl. 03:03 skrev Ole Madsen:
> Den 09-03-2015 kl. 19:26 skrev Andreas Falck:

[ ... ]

> jeg kan ikke se hvad det skulle ændre, jeg har læst de passager før

Du kan ikke - eller vil ikke - forholde dig til hvad Bibelen konkret siger.

Du vil hellere se bort fra alt det der ikke stemmer med din
herlighedsteologiske tro og din "læse anderledes" end hvad der faktisk
og konkret står.

det har vi jo så ofte set dig præstere.

Når Bibelen siger, at den sjæl der synder skal dø, - så siger Ole: "Nej,
den sjæl der synder skal LEVE EVIGT OG ALDRIG DØ".

Det er da om noget en anderledes måde at læse på, endda så meget
anderledes at det strider direkte mod den klare og tydelige bibeltekst.

Andreas Falck

Du har altså ikke selv noget svar!

Det var jeg egentlig godt klar at du ikke havde, for det har du jo stort
set aldrig. Og heller ikke her.

"Terje Henriksen" <the...@trollnet.no> skrev ...

> [...]
> vrangforestillinger og multikriminell virksomhet og åndstyveri å bli kvitt Gud.

Men der findes også ***kristne*** psykologer og psykiatere, der vil os det godt!

Enig ?

Last OUTPUT: 18265 news:54f0f77b$0$281$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18290

Terje Henriksen

Jada, det gjør det nok, men de viser seg ikke. De vil nok helst ikke
risikere å havne midt inne i striden mellom hellige og gudsutryddere,
eller bli avslørt av de onde eksemplarene som knuser alle som er imot
dem og alle som de kan ha nytte av å knuse.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Terje Henriksen

En del av livet på jorda er Herrens tempel fordi de har Herrens ånd.
Antikrist vil helt sikkert være en tyv (parasitt) som stjeler hellige,
dvs. stjeler seg inn i Herrens tempel, og vil derfor tro at han selv er
hellig.

Mange psykologer og sikkert noen psykiatere og andre folk er slike
parasitter. De kaller seg ofte for healere og sier at de healer når de i
virkeligheten dreper.

De stjeler imidlertid folk og annet liv som helbreder, og kan derfor tro
at de selv gjør det. En del plagsomme eksemplarer er homofile
voldtektsforbrytere som angriper og raner hellige i ånden. Jeg kaller
dem rompejegere, rompelus, rompevirus etc., og de hjelper f.eks.
psykologer med å "ta ned" hellige.

Når tidligere psykiatriske pasienter (dvs. hellige) slutter å ta
medisiner, f.eks. fordi de ikke har behov for det, kommer rompejegerne
på bestilling og voldtar og raner dem, slik at deres atferd blir
dårligere; og så kan psykologene si at man blir dårlig uten "medisin",
selv om det at man blir "dårlig" ikke skyldes fravær av "medisin". Og
forvirrede psykiatere lar seg lett lure.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

"Terje Henriksen" <the...@trollnet.no> skrev ...

https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/18-295

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Jeg vil ikke kalle psykologer og psykiatere m/fjertefølje for
medmennesker fordi de forsøker å utrydde Gud. Gud tilgir ikke djevelen.

Jeg trenger ikke behandling. All "behandling" jeg har vært utsatt for
tidligere har kun gått ut på å bryte ned Guds ånd i meg, fra
"medisinering" og "terapi" og sykdomsdefinisjoner som ikke har noe med
virkeligheten å gjøre.

Det gjør det sikkert, men problemet deres er at de tror på psykiaterne
vrangforestillinger og psykologenes løgner, og ikke virkeligheten slik
den er.
Og Gud og Jesus bruker også liv på jorda og ellers i universet i dette
arbeidet. Det står jo skrevet i Biblene at vi skal bli "som Gud".

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Edv. C.

Ole, SDA og dermed Andreas, er fuldstændig forkrampet og fastlåste i
deres forestilling om at paven er antikrist. Dermed kan de "trygt" sove
videre og de behøver ikke at våge og og være prøvende. De har deres
opslagsbøger og netsider - der er svar på alt! :-)

Edv. C.

Ole Madsen

tjaa

Andreas Falck

Den 15-03-2015 kl. 15:19 skrev Edv. C.:

> [...]
> videre og de behøver ikke at våge og og være prøvende. De har deres
> opslagsbøger og netsider - der er svar på alt! :-)

Og så kom Edvard på banen igen med et lidt ændret nick og med sit
sædvanlige personfnidder

Han kan tydeligvis ikke andet.