Eks-satanist: ’Lad ikke jeres børn fejre Halloween!’ - (Kristen news samlet fra 7. oktober 2017)

De kristne nyhedsindlæg bliver løbende samlet i et DATA-arkiv.
Se ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/files

NB!
Mange af Link'ene kræver betaling for at kunne læses i deres helhed,
men som regel efter en uges tid bliver de frigivet og kan derefter
læses gratis. God fornøjelse ... :-)

Vigtige overskrifter:

Eks-satanist: ’Lad ikke jeres børn fejre Halloween!’

Danskere bakker op om Israel ved Løvhyttefesten i jubelåret

Menigheder vil tvinge metodist-kirken til at indføre homovielser

Religion gør forskellen, ikke burkaforbud

Er drab mest barmhjertigt?

Brystkræft-epidemi i Kina kan skyldes abortpolitik

Polakker i ’rosenkrans’ om landet bad mod islamisering

Vil DNA-beviser ændre Darwins ”Livstræ”?

-

Udfordringen

-

We will get there
13. oktober, 41, 2017 Mirjam Røgeskov
https://udfordringen.dk/2017/10/we-will-get-there/

-

Religion gør forskellen, ikke burkaforbud
13. oktober, 41, 2017 Iben Thranholm
https://udfordringen.dk/2017/10/religion-goer-forskellen-ikke-burkaforbud/

-

’Ved dette skal du sejre’
13. oktober, 41, 2017 Henri Nissen
https://udfordringen.dk/2017/10/ved-skal-du-sejre/

-

Er det bibelsk?
13. oktober, 41, 2017 Henrik Csizmadia
https://udfordringen.dk/2017/10/er-det-bibelsk/

-

Kort nyt

-

Portrætter

-

Er drab mest barmhjertigt?
13. oktober, 41, 2017 Steen Jensen
https://udfordringen.dk/2017/10/drab-mest-barmhjertigt/

Anne Bodilsen er formand for Kristelig Lægeforening, som holder
fast i sin modstand mod aktiv dødshjælp.

-

Indland

-

Band fortæller Bob Dylans kristne historie og spiller hans sange i kirken
13. oktober, 41, 2017 Henri Nissen
https://udfordringen.dk/2017/10/band-fortaeller-bob-dylans-kristne-historie-spiller-hans-sange-kirken/

-

KD stod bag kirkerum på supersygehus i Aalborg
13. oktober, 41, 2017 Henri Nissen
https://udfordringen.dk/2017/10/kd-stod-bag-kirkerum-paa-supersygehus-aalborg/

-

Bedehus opfordrer til ”politikerbøn”
13. oktober, 41, 2017 Henri Nissen
https://udfordringen.dk/2017/10/bedehus-opfordrer-politikerboen/

-

Kristent hotel moderniseres og bliver dobbelt så stort
13. oktober, 41, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/10/kristent-hotel-moderniseres-dobbelt-saa-stort/

-

Åbent hus på Menighedsfakultetet
13. oktober, 41, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/10/aabent-hus-paa-menighedsfakultetet/

-

Sædding Efterskole deler liv på YouTube
13. oktober, 41, 2017 Redaktionen
https://udfordringen.dk/2017/10/saedding-efterskole-deler-liv-paa-youtube/

-

Østerby fortæller bibelhistorie fra Israel
13. oktober, 41, 2017 Lisbeth Thomsen
https://udfordringen.dk/2017/10/oesterby-fortaeller-bibelhistorie-israel/

-

Frikirker går ind i kommunal valgkamp
13. oktober, 41, 2017 Steen Jensen
https://udfordringen.dk/2017/10/frikirker-gaar-kommunal-valgkamp/

-

Kristendemokraterne holder landsmøde
13. oktober, 41, 2017 Henri Nissen
https://udfordringen.dk/2017/10/kristendemokraterne-holder-landsmoede/

-

Foredrag i TUBA Kolding: Det svære parforhold med misbrug
13. oktober, 41, 2017 Henri Nissen
https://udfordringen.dk/2017/10/foredrag-tuba-kolding-svaere-parforhold-misbrug/

-

Bøn for Europas hovedsteder
13. oktober, 41, 2017 Henri Nissen
https://udfordringen.dk/2017/10/boen-europas-hovedsteder/

-

Eks-satanist: ’Lad ikke jeres børn fejre Halloween!’
13. oktober, 41, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/10/eks-satanist-lad-ikke-jeres-boern-fejre-halloween/

-

Luthers tid, liv, tanker og 500 års musik på en time
13. oktober, 41, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/10/luthers-tid-liv-tanker-500-aars-musik-paa-time/

-

Udland

-

Danskere bakker op om Israel ved Løvhyttefesten i jubelåret
13. oktober, 41, 2017 Udfordringen
https://udfordringen.dk/2017/10/danskere-bakker-israel-ved-loevhyttefesten-jubelaaret/

-

Over 8.000 kristne deltog i Jerusalem-marchen
13. oktober, 41, 2017 Vidar Norberg
https://udfordringen.dk/2017/10/8-000-kristne-deltog-jerusalem-marchen/

-

[...]

https://udfordringen.dk/2017/10/brystkraeft-epidemi-kina-kan-skyldes-abortpolitik/

-

Besøg fra USA hos ’gidslet Brunson’ i Tyrkiet
13. oktober, 41, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/10/besoeg-usa-gidslet-brunson-tyrkiet/

-

https://udfordringen.dk/2017/10/menigheder-tvinge-metodist-kirken-indfoere-homovielser/

-

Polakker i ’rosenkrans’ om landet bad mod islamisering
13. oktober, 41, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/10/polakker-rosenkrans-landet-bad-islamisering/

-

Kristent parti med i den nye hollandske koalitionsregering
13. oktober, 41, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/10/kristent-parti-nye-hollandske-koalitionsregering/

-

Mission Øst hjælper overlevende rohingya-flygtninge i Bangladesh
13. oktober, 41, 2017 Svend Løbner
https://udfordringen.dk/2017/10/mission-oest-hjaelper-overlevende-rohingya-flygtninge-bangladesh/

-

Ung udfordring

-

Sædding Efterskole deler liv på YouTube
13. oktober, 41, 2017 Redaktionen
https://udfordringen.dk/2017/10/saedding-efterskole-deler-liv-paa-youtube/

-

Navne

-

Brevkasse

-

Står evolutionsteorien for fald?
13. oktober, 41, 2017 Karsten Pultz
https://udfordringen.dk/2017/10/staar-evolutionsteorien-fald/

-

Vil DNA-beviser ændre Darwins ”Livstræ”?
13. oktober, 41, 2017 Karsten Pultz
https://udfordringen.dk/2017/10/dna-beviser-aendre-darwins-livstrae/

-

Kan jeg undgå det onde og bare nyde mit liv?
13. oktober, 41, 2017 Orla Lindskov
https://udfordringen.dk/2017/10/kan-jeg-undgaa-onde-bare-nyde-mit-liv/

-

Bøn for Danmark

-

Udfordringen sender jævnligt en mail ud til en større gruppe
modtagere, som har lovet at bede for avisen, samt til Bøn for
Danmark.

Du kan som kristen være med i denne forbønstjeneste ... :-)

Send din email-adresse og dit navn og din adresse med
telefon-nummer til forb...@udfordringen.dk.cut og gør venligst
opmærksom på, om det gælder Bøn for Danmark og/eller
Udfordringens egen bede-mail.

-

Sådan kan du tage ansvar for din by og kommune
14. august, 33, 2014 Udfordringen
https://udfordringen.dk/2014/08/saadan-kan-du-tage-ansvar-din-og-kommune/

Nogle læsere har spurgt, hvordan man organiserer en lokal
bedegruppe, og hvordan man skal bede.

Alle mennesker kan bede. Man siger blot i sine tanker eller højt
til Gud, hvad man ønsker. Det er ikke nødvendigt med særlige
formuleringer, røgelse eller kropsstillinger.

Men Jakob siger i sit brev i Bibelen, at den der kommer til Gud
må tro, at Han er til og lønner dem, der søger Ham.

Mindst 2-3

Hver for sig kan vi gå i forbøn for det lokale samfund. Men der
er kraft i at være flere.

En bedegrupper skal bestå af mindst 2-3 kristne. (”Hvor 2-3 er
forsamlet i mit navn, der er jeg midt i blandt dem,” siger Jesus.)
Men forsøg at samle flere.

Nogle af de grupper, som er med i Bøn for Danmark er på 5, 10
eller 20 medlemmer.

Åben for alle kristne

Bedegruppen skal være åben for alle kristne. Jesus bad om, at vi
alle måtte være ét. Og netop i de kristnes enhed ligger nøglen
til vækkelse og forandring.

Ryd op i gamle modsætninger og mistro.

I skal mødes mindst én gang om måneden, men forsøg at mødes hver
uge. Så sker der meget mere.

Find en fast mødedag. Fx den første mandag i måneden eller hver
tirsdag. Det giver ro og bør aftale det fra gang til gavn.

Vælg én til at lede mødet. Og én (anden) til at tage sig af det
praktiske. Det er en god idé at sende en påmindelse pr. sms
eller mail.

Undgå for megen snak – brug tiden effektivt på bøn.

Opdel evt. mødet i en generel del, hvor I beder for de ”store”
ting, og bagefter en personlig del, hvor I beder for hinandens
personlige problemer og bedeemner.

Men undgå at tiden går med at snakke om og forsøge at løse
hinandens problemer. Læg det over til Gud i bøn og se, hvad der
sker.

Forvent altid et resultat

Forvent et svar eller et resultat af det, I beder om.

Før en bønne-dagbog og følg hver gang op på, hvad der er sket
som resultat.

Begynd med at takke og respektere Gud for den, Han er, og ophøje
Jesus Kristus – gennem hvem vi har adgang til Guds trone.

Bed frit og på skift. Hellere mange korte bønner end at holde
lange foredrag.

Følg i øvrigt undervisningen om bøn her i avisen.

Tillad at nådegaverne kommer i funktion, så der fx kan komme
profetiske billeder og ord til at lede bønnen i den retning, Gud
ønsker.

Tag ansvar for din by og kommune! Identificér problemerne gennem
bl.a. avislæsning. Se dit område med åndelige briller.

Identificér de dæmoniske bindinger, der måtte være på spil.
Bryd ugudelige ”fæstningsværker” fra fortiden eller nutiden
gennem bøn i Jesu navn.

Bed om velsignelse over kommunen og landet. Bed for både venner
og fjender.

Bed for politikere og medier.

Bed for præster og åndelige ledere.

Bed for børn og unge.

Bed altid konkret og vær præcis med, hvad du ønsker, skal ske.

Undgå diffuse bønner og falsk religiøsitet. Husk på, hvem du
beder til.

Bed ud fra løfterne i Bibelen. ”Gud, du siger i dit ord, at…
derfor beder vi om…”

Bed aldrig i modsætning til Guds ord.

Giv besked, hvis I er en gruppe.

Skriv til forb...@udfordringen.dk.

-

Denne uges bedeemner:

Bed om afsløring af løgne i medier og politik.

Bed om at fokus på seksuelle minoriteter ikke må fjerne de
kristnes trosfrihed.

Bed for en god moral i samfundet.

Bed for de åndeligt forvirrede.

Bed for præster og kirker.

Bed for din egen kommunes bedste.

Bed for de sorte kommuner, hvor der ikke er en bedegruppe
(egen tilføjelse: Nordsjælland hårdt ramt)

Egne tilføjelser til bedeemner:

Tak Gud for at vi har et retssamfund (så ondskab ikke får lov
til at tyrannisere os danskere).

Og ... (input memory from) ...

Subject: T-15.
Bøn for Danmark -
Re: T-15. 2017 uge 33 (news samlet)
Date: Mon, 14 Aug 2017 09:02:16 +0200, (CET 09:02, GMT 07:02)
19911 news:omrhlt$3md$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/boen-for-danmark/19-911
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/19-911
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/zHTKgQLJzwA/MaC7-Q4bBAAJ

> [...]
>
> 11
> (Hvis hun alligevel skiller sig fra ham,[b] bør hun forblive
> ugift eller blive forsonet med ham igen.) Og en mand må ikke
> gå fra sin kone.
>

> Footnotes:
>
> a 7,10 Eller: „blive skilt fra”.
> b 7,11 Eller: „er blevet skilt fra”.
>

> Gengiftning med en såkaldt kirkelig "velsignelse" bygger altså
> på en *løgn* (apropos frafaldet ved Endetiden)! I'm sorry. Der er
> INGEN genvej til Paradiset: Enten vil du elske Guds Ord og
> *adlyde* Hans befalinger, eller også er du slet ikke en kristen!

[ ... ]
> [...]
>
> Forbarm Dig over os! Ihukom at Kristus døde for os på vores
> vegne mens vi var syndere og langt borte fra Dig og fortabte!
>
> Hjælp os til omvendelse!
>
> Og tak for denne Din *vidunderlige* frelse ... :-)
>
> Tak fordi Du gør alting nyt ... :-)
>
> Tak fordi Du renser os og skaber et rent hjerte i os med rene
> tanker og ønsker ... :-)
>
> Tak fordi det gamle liv er forbi, at Du Jesus har løskøbt os ud
> af synden og døden og den ondes vold ... :-)
>
> Lad folket komme i syndenød og se i nåde til Danmark! Ihukom at
> vi blot er støv; at vi er døde uden Din Ånd i os.

-

Se evt. også ...

Ugens indlæg:

Subject: ’Søn af Hamas’ afslører PLOs løgne om Israel i FN -
(Kristen news samlet fra 1. oktober 2017)
Date: Sat, 7 Oct 2017 09:31:02 +0200, (CET 09:31, GMT 07:31)
20011 news:or9vro$l9r$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/LCL73Eqoh7g/hBlZr2zPAAAJ

-

Prøv også :

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Last OUTPUT: 20001 news:oqnf6p$6cc$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/EgzzdCvCAgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20020

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com

Subject: Eks-satanist: ’Lad ikke jeres børn fejre Halloween!’ -
(Kristen news samlet fra 7. oktober 2017)
Date: Sat, 14 Oct 2017 09:02:58 +0200, (CET 09:02, GMT 07:02)
20020 news:orscr3$ej0$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallfaith0/files/20-xxx/20-020
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/X_HAv6g-vB8/40sVv4CVAwAJ
Ugens (nye) bedeemner:

Bed for de 15.000 danske børn, som hvert år aborteres i Danmark.
Bed om, at "dødshjælp" afsløres.
Bed for en god samfunds-moral.
Bed imod kriminalitet og bander.

Forrige uges (nye) bedeemner:

Bed for byråd og regioner op til kommunevalget i november.

-

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20024