Guddommelig ledelse; om at høre Guds stemme (kristne bøger, der anbefales: ER DET VIRKELIG DIG GUD ?, af Loren Cunningham)

https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/divine-guidance/19-288
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/er-det-virkelig-dig-gud/19-288

-

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev ...

Sent: Monday, March 01, 2004 5:25 PM
Subject: Re: Offentliggørelse af Kall-dokumenter
01608 news:eEI0c.102128$jf4.6...@news000.worldonline.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/53n5tuaxgN4/IiRrqhCrJXYJ

Sent: Monday, March 01, 2004 5:25 PM
> [...]
>
> * UNDERORDNELSE under hans herredømme. Bed ham om hjælp til at
> gøre dine egne tanker, ønsker og andres meninger tavse, som
> måske fylder dit sind (2.Kor 10:5). Selv om du er blevet givet
> en sund fornuft for at bruge den, så er det, du ønsker at høre
> lige nu Herrens tanker, han som har det bedste i sinde (Ordsp.
> 3:5-5). (eget 10/9-96: 5-5 - trykfejl her mærkelig! - 5e(H)?).
>
> * MODSTÅ fjenden, for det tilfældes skyld, at han skulle forsøge
> at bedrage dig. Brug den autoritet, som Jesus Kristus har gi-
> vet dig til at gøre fjendens stemme tavs (Jak. 4:7, Ef. 6:10-

Kommentar:

Se kommentar sidst i teksten

> [...]
> hans stemme, fordi du har hørt den så ofte. Sammenlign unge Samuel med
> gamle Samuel (1. Sam. 3:4-7, 8:7-10, 12:11-18).
>
> 12. Fællesskab er den vigtigste grund til at høre Herrens stemme. Gud
> er ikke bare ubegrænset, men personlig. Hvis du ikke har kommunikati-
> on, så har du ikke et personligt forhold til ham. Sand ledelse er,
> som Darlene påpegede, at komme nærmere til lederen. Vi vokser i kend-
> skab til Herren i takt med, at han taler til os, og når vi lytter til
> ham og adlyder, så glæder vi hans hjerte (2. Mos. 33:11, Matt. 7:24-

Så langt, så godt ... :-)

Men desværre står der også i bogen:

side 126

=== citat start ===

... Det synes klart for mig, at selv om skilsmisse ikke
er i GUds fuldkomne plan, så er det heller ikke utilgivelig
synd, siden Gud havde genoprettet Kalafis tjeneste. ...

=== citat slut ===

Kommentar:

Kalafi var blevet skilt og sidenhen gengiftet.

Ved at legitimere dette, opfordres folk jo indirekte til, at "gå du hen og gør det samme",
for Herren tilgi'r jo alligevel!

Se tillige fx. ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/17-454-hor

Compare with ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=deu+13.1-5&version=BPH

5 Mosebog 13:1-5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

13 I skal adlyde alle de befalinger, jeg pålægger jer. I må hverken
trække noget fra eller lægge noget til.

2 Hvis der findes en profet iblandt jer, eller en, der ved hjælp af
drømme udtaler sig om fremtiden,

3 og hans forudsigelser viser sig at gå i opfyldelse, og hvis han
samtidig opfordrer jer til afgudsdyrkelse,

4 må I ikke følge hans opfordring, for det er Herren, jeres Gud,
der gennem den frafaldne profet sætter jer på prøve for at se, om
I virkelig elsker Herren med hele jeres sjæl og sind.

5 I må aldrig dyrke andre guder end Herren! Adlyd hans befalinger
og hold jer til ham.

Kommentar:

Du ser altså, at bedraget kan være så omfattende, at alting synes korrekt,
fornær lige denne ene ting: At det er i uoverensstemmelse med Guds Ord!

Og det vil - med andre ord - sige, at Loren Cunninghams ord desværre IKKE
består prøven, fordi han jo - reelt set - bøjer knæ for en hordæmon (og dermed
indirekte lokker folk på afveje bort fra Herrens befalinger, herunder: Du må IKKE
bedrive hos)!

I'm sorry ... :-(

NB!
Du må ALDRIG ophøje en leder så meget, at dennes autoritet blive MERE
betydningsfuld end Guds Ord (Bibelen)!

Ihukomm fx. at Jesus sagde:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=matt+23.8-10&version=BPH

Matthæus 23:8-10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

8 Sådan må I ikke opføre jer. Tværtimod, I skal betragte jer selv
som søskende på lige fod med hinanden. I må ikke lade jer kalde
>rabbi<, for kun Gud er jeres læremester.

9 I skal heller ikke sige >Ærværdige Fader< til nogen her på jorden,
for kun én er en sådan Far for jer, nemlig jeres himmelske Far.

10 Lad heller ikke nogen kalde jer >Herre<, for kun Messias har
autoritet som jeres Herre.

Der er desværre også lige en anden ting, som jeg bliver nødt til at påpege:

Lad være med at fokusere på djævelen mere end absolut højst nødvendig,
fordi der bliver ikke mere lys i lokalet ved at fokusere på mørket!

Jeg kan huske engang, jeg var på en menighedslejr. Vi havde lavet nogle
opgaver, som menighedens medlemmer skulle løse ligesom spejdere ved
at gå fra post til post.

En af posterne bestod i at lokke folk på afveje!

De havde fået at vide ved forrige post, at de bare skulle følge vejen ligeud
til næste post. Vi stod så undervejs hertil på en sidevej og forsøgte at lokke
dem ind på sidevejen.

Og de hoppede så godt som alle sammen på den! De brugte en masse tid
på at diskutere med os osv.

Til sidst afslørede vi, at vi (i denne leg) repræsenterede djævelen, og vores
opgave var at stjæle tid og kræfter fra de troende!

Og så måtte de ***bedragede*** troende vende om, tilbage fra sidevejen
(blindgyden) til hovedvejen og derefter forsinket og trætte videre frem mod
målet!

Så lær af dette eksempel:

Når/hvis du på selve vejen møder forhindring, da brug dine åndelige våben,
som din Far i Himlen har udrustet dig med (Ef. 6), MEN LAD VÆRE MED AT
OPSØGE MØRKET (selvom det måske kan virke besnærrende fx. udfra devisen:
Mig meget åndelig stærk og betydningsfuld und so weiter)!

Se tillige ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus

Last OUTPUT: 19199 news:nnfgmm$k1o$1...@news.eternal-september.org
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19288

Guddommelig ledelse (i en sag om hor)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/ord-der-skal-ihukommes/19-313

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

(kristne bøger, der anbefales: ER DET VIRKELIG DIG GUD ?, af Loren Cunningham)
19288 news:nr31uk$nd0$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.kultur.litteratur/M1h-xWzxIcc/u1rStJa0AgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/SNNB17wQxmk/12KYTFi4BAAJ

Jeg spurgte Herren om råd i forbindelse med en sag om hor, ...

... (hvor jeg for nylig var blevet beskyldt for at lyve.
Det forekom mig, at vedkommende forsøgte gennem beskyldningen at projektere
(og dermed overføre) sin følelse af skyld og skam på mig (i et dårligt forsøg på at
legalisere hor indenfor kirkens mure. Jeg blev brugt som dørmåtte/skraldespand/
sorteper/syndebuk) ...

Jeg fik følgende skriftsted (efter et par dage i går formiddags):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=ez+36.7&version=DN1933

Ezekiel 36:7, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

7
Derfor, så siger den Herre Herren:
Jeg løfter min Hånd og sværger:
Sandelig, Folkene rundt om eder skal selv bære deres Hån.

Se tillige (vedr. Ez 36,6-8 under 'Dagens ord') ...

Sent: Tuesday, September 27, 2016, CET 08:11, GMT 06:11
Subject: Colombia: Farc og regeringen underskriver historisk fredsaftale -
Re: 2016 uge 39 (news samlet)
19312 news:nsd2i0$9do$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6YO_TMf7d5c/XcgEb0WoCQAJ

Disse ord var til stor opmuntring for mig.

Kanse Gud er fortørnet over den skandaløse måde, man bliver behandlet på
(bare fordi man følger Jesus)!

Tilsvining hedder det "vist nok" på dansk!

Alt, hvad jeg havde tilladt mig, var bare at følge Jesu råd:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=matt+18.15-17&version=BPH

Matthæus 18:15-17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om irettesættelse, udelukkelse af menigheden og enhed i bøn

15
Hvis din ven forsynder sig imod dig, så konfronter ham med det
under fire øjne. Hvis han hører på dig og beder om tilgivelse, så
har du fået din ven tilbage.

16
Hvis ikke, skal du tage en eller to andre med dig, for enhver sag
skal afgøres på to eller tre vidners udsagn.

17
Hvis han stadig ikke vil høre på dig, skal du indbringe sagen for
menighedens ledelse. Hvis han heller ikke vil høre på dem, bør han
formenes adgang til menigheden.

Og dette har jeg ALDRIG fortrudt trods (tja nærmest dæmonisk) modgang!

Last OUTPUT: 19301 news:nrqif1$ru2$1...@news.eternal-september.org
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19313

Terje Henriksen

Alle troende har demonisk motgang, unntatt de demoniske som har motstand
fra Herren og hans tilhengere.

--
Terje Henriksen
Kirkenes