På Kirkens vegne siger vi undskyld og beder om tilgivelse for ... - Re: 2019 uge 34 (news samlet)

På Kirkens vegne siger vi undskyld og beder om tilgivelse for ...

File 21.718 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/apology/21-718
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/apology/21-718
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/immanuel/21-718
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/vatican/21-718

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/immanuel/21-718

Other news:

Russisk atomovervågning virkede ikke to dage efter mystisk eksplosion

File 21.718 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-718
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/accidents/21-718

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/accidents/21-718

På Kirkens vegne siger vi undskyld og beder om tilgivelse for ...

Observeret for første gang: Sort hul sluger neutronstjerne

Her er hvad aliens kan vide om Jordens overflade

2356 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+13&version=BPH

Matthæus 13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Billedet med jordbunden

[ ... ]

Guds riges mysterier forklares kun for disciplene

[ ... ]

Jesus forklarer billedet med jordbunden

[ ... ]

Satan modarbejder Guds rige

[ ... ]

Guds rige vokser fra småt til stort

[ ... ]

Om brugen af billedtale

[ ... ]

Jesus forklarer billedet med hveden og ukrudtet

[ ... ]

Skatten og perlen

[ ... ]

Sorteringen ved verdens ende

[ ... ]

Nyt og gammelt

[ ... ]

Messias bliver mødt med vantro i sin hjemby

Kommentar:

Mht. The-ET-Bible-code se evt. ...

Subject: Found perhaps 18 and 78 at Matt 13 +
Heaven-break (irt. Zac. 14, nuclearwar, Doomsday) -
Re: 2019 uge 31 (news samlet)
Date: Sat, 3 Aug 2019 09:37:10 +0200, GMT 07:37
21685 news:5d4539b1$0$700$1472...@news.sunsite.dk
18 and 78 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/78/21-685
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18/21-685
Doomsday/Nuclearwar ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/doomsday/21-xxx/21-685
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-685
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ppaFhvg0gRg/ymUDHGVdFAAJ

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+16.21-23&version=BPH

Matthæus 16:21-23, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Messias som den lidende Frelser

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zep+3.14-20&version=BPH

Zefanias 3:14-20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Frelse og genoprettelse, fortsat)

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2019-08-20

Om at løse problemer (6)

"Sådan har jeg talt til jer, for at I skal have fred i
mig ..."
Joh 16:33

=== citat slut ===

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2019-08-19, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

And we have received God's Spirit (not the world's spirit),
so we can know the wonderful things God has freely given us.
1 Corinthians 2:12

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 34 (news samlet)
Date: Mon, 19 Aug 2019 08:37:23 +0200, GMT 06:37
21715 news:5d5a43b0$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/wNz8c63lq9g/qx2xZPXqAQAJ

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/I0YKzGo4NjU/-MKW2MicslIJ

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning/19-084

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286

https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

> [...]
> Last OUTPUT: 21700 news:5d4f0d11$0$694$1472...@news.sunsite.dk
> https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/SKf1MoGSFgAJ
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21715

På Kirkens vegne siger vi undskyld og beder om tilgivelse for ...

Russisk atomovervågning virkede ikke to dage efter mystisk eksplosion

Observeret for første gang: Sort hul sluger neutronstjerne

Her er hvad aliens kan vide om Jordens overflade

-

Observeret for første gang: Sort hul sluger neutronstjerne
Af Jens Ramskov 19. aug 2019 kl. 17:00
https://ing.dk/artikel/observeret-foerste-gang-sort-hul-sluger-neutronstjerne-228193

Tre gravitationsbølgeobservatorier har opfanget et stærkt
signal, som med 99 pct. sandsynlighed vurderes at skyldes et
sort hul 900 mio. lysår borte, der har slugt en
neutronstjerne.

[ ... ]

Observationen har fået navnet S190814bv. Hændelsen blev
registreret 21:11 UTC 14. august 2019.

Kommentar:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_gravitational_wave_observations

GW event___Detection time (UTC)_____Location area
S190814bv 2019-08-14 21:11:18 UTC 23; towards Cetus or Sculptor

-

Her er hvad aliens kan vide om Jordens overflade
Af Jens Ramskov 19. aug 2019 kl. 14:45
https://ing.dk/artikel/her-hvad-aliens-kan-vide-jordens-overflade-228182

Hvad kan vi vide om exoplaneters overflader alene ud fra
observation af variationer i deres refleksion af lys? Med
Jorden som prøveklud kommer forskere nærmere et svar.

-

Gom efter afgansk bombebryllup: Jeg har mistet al håb
19. Aug. 2019 kl. 21:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/gom-efter-afgansk-bombebryllup-jeg-har-mistet-al-haab

-

Twitter og Facebook anklager Kina for at sprede misinformation med
falske profiler
19. Aug. 2019 kl. 23:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/twitter-og-facebook-anklager-kina-sprede-misinformation-med-falske-profiler

-

Flaskepost fra den kolde krig fundet i Alaska
kl. 05:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/flaskepost-fra-den-kolde-krig-fundet-i-alaska

-

Kirkeråd franarret knap en million kroner via mailsvindel
kl. 06:07
https://www.dr.dk/nyheder/indland/kirkeraad-franarret-knap-en-million-kroner-mailsvindel

Kommentar:

BURDE større beløb ikke tjekkes først?

-

Forskere: Vindkraft fra Europa kan dække hele verdens strømbehov
kl. 06:30
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/forskere-vindkraft-fra-europa-kan-daekke-hele-verdens-stroembehov

-

Forsvarsminister: Arktis er en af de største sikkerhedspolitiske
udfordringer - på linje med terror
kl. 07:18
https://www.dr.dk/nyheder/politik/forsvarsminister-arktis-er-en-af-de-stoerste-sikkerhedspolitiske-udfordringer-paa

-

DR S126 tir 20 aug 10:08:37
20.august dr.dk/nyheder 10:07

BORIS JOHNSON TIL EU: SKROT BAGSTOP
Garanti om åben grænse mellem Irland og
Nordirland er udemokratisk og slet ikke
noget, vi vil acceptere, skriver
premierminister i Storbritannien Boris
Johnson til EU.

Storbritannien træder ud af EU den 31.
oktober i år uden en aftale, hvis der
ikke er enighed med EU om noget.

Boris Johnson lufter brexit-drømme til EU: Skrot nu udemokratisk stridspunkt
kl. 10:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/boris-johnson-lufter-brexit-droemme-til-eu-skrot-nu-udemokratisk-stridspunkt

Subject: Trump advarer Kina: Vold mod demonstranter vil skade
handelsaftale -
Re: 2019 uge 34 (news samlet)
Date: Mon, 19 Aug 2019 10:02:24 +0200, GMT 08:02
21716 news:5d5a579e$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/wNz8c63lq9g/lJjfM5nvAQAJ

> [...]
> finde sårbarheder/brister i vores forsvarspagt NATO!
>
> Eksempelvis forsøgte Sovjetunionen at skabe unødig had i
> Nordirland ved at støtte IRA, der dengang - inden fredsaftalen
> Good Friday 1998 - var en *terrororganisation*! ...
> https://en.wikipedia.org/wiki/Good_Friday_Agreement
> https://en.wikipedia.org/wiki/Irish_Republican_Army
> https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_designated_terrorist_groups
> https://en.wikipedia.org/wiki/Northern_Ireland_peace_process
>

> Vær IKKE *naive*:
>
> Psykopater HELE TIDEN vil forsøge at finde sårbarheder/brister

Du risikerer at sætte hele fredsaftalen over styr!

(
Huske på må vi jo, at folk desværre LANGTFRA er fuldkomne og
kan gå i al, al for små sko, så *usunde* følelser stortrives
og kan få luft gennem aggression, endskønt det strider med
menneskets iboende samvittighed! Det er faktisk den primære
drivkraft hos fx. Islamisk Stat! Men der findes også andre
- følelsesmæssig set - *afstumpede* mennesker, der blot venter
på "at komme til orde"!
)

Og ér det nu også så klogt?

USA affyrer raket kort efter nedrustningsaftales død
19. aug. 2019, 20:10
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-19-usa-affyrer-raket-kort-efter-nedrustningsaftales-dod

Testaffyring af mellemdistanceraket, som ifølge USA rammer mål
efter 500 kilometer i luften.

Kommentar:

Øh ...

Problemer er, at nedrustningsaftalen (som blev indgået under
Koldkrigen) KUN var mellem stormagterne.

Og nu prøver alle mulige andre (som IKKE var med i denne her
aftale) heriblandt Iran og Nordkorea at opruste med
mellemdistanceraketter (hvorved stormagterne halter bagud)!

Løsningen bliver derfor, at *alle* er med i en
nedrustningsaftale.

Men det vil psykopater jo selvfølgelig ikke!

Og så ender det med (før eller sidenhen) - pr. *erfaring* -
Verdenskrig, hvis der IKKE gribes ind, ET!

Time now:
2356 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Russisk atomovervågning virkede ikke to dage efter mystisk eksplosion
19. aug. 2019, 23:24
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-19-russisk-atomovervaagning-virkede-ikke-to-dage-efter-mystisk-eksplosion

Det giver ingen mening, hvis Rusland har pillet ved
målestationerne, lyder det fra analytiker.

Der er 70 målestationer fordelt over hele verden, der døgnet
rundt har til opgave at måle atmosfæren for radioaktivitet.
Det kan eksempelvis være radioaktive partikler fra en
atomulykke.

Derfor vækker det opsigt blandt analytikere, at to af disse
målestationer i Rusland var slukket to dage efter den mystiske
eksplosion, der fandt sted 8. august ved en militærbase i det
nordvestlige Rusland.

Og det var vel at mærke de to stationer i Rusland, der ligger
tættest på ulykkesstedet.

[ ... ]

Der er tale om målestationer tilknyttet organisationen CTBTO,
der indgår i et større globalt netværk af målestationer, der
skal overvåge, om en atomprøvesprængning har fundet sted. Men
naturligvis kan målestationerne også opfange andre hændelser,
der fører til øget radioaktivitet.

[ ... ]

De defekte målestationer får flere analytikere til at formode,
at Rusland har pillet ved dem. Det er nemlig sådan, at det er
de enkelte lande, der har ansvaret for målestationerne, som
så sender data til CTBTO's hovedkvarter i Østrig.

Kommentar:

CTBTO
https://www.ctbto.org/map/#mode=ims

-

Anonyme donationer til Britt Bager efterforskes af politiet
20. aug. 2019, 10:10 ...

-

104 SVT Text Tisdag 20 aug 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* FN: Våg av klimatflyktingar väntas 130
* Åtta migranter fick lämna fartyg...131
* Fångar rymde efter fängelsebrand...132

* Canariabrand fortsätter sprida sig 133
Expert: "I princip osläckbara".....134

* El salvador: Morddömd frias........135
USA testar robot efter INF-utträde 136
Explosion vid irländsk gräns.......137

Terrormisstänkt godtar kontroll....138
Dåd på Afghanistans nationaldag....139
* Notiser: Turister dog i bussolycka 148

-

137 SVT Text Tisdag 20 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 19 AUGUSTI

Explosion vid irländsk gräns

En explosion ska ha ägt rum i närheten
av Newtownbutler i Nordirland, bara
kilometrar från gränsen till Irland.

Polisstyrkor ska ha lurats till
platsen men hade lämnat den vid
tidpunkten för explosionen, skriver
tidningen The Irish Times. Ingen har
skadats i explosionen.

Stämningen är spänd i området med
tanke på osäkerheten kring
brexitprocessen och gränsfrågan på
Irland. En återinförd hård gräns
mellan Nordirland och Irland tros spä
på den mångåriga konflikten mellan
republikaner och unionister.

-

NRK:
19. august 2019 kl. 08:45 - 20. august 2019 kl. 09:26, error

20. august 2019 kl. 11:27

-

Bilpåkørsel, raketter, knivoverfald og forsøg på at infiltrere Israel
Af Anders Hjorth Vindum 19. August 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/bilpaakoersel-raketter-knivoverfald-og-forsoeg-paa-at-infiltrere-israel

De israelske sikkerhedsstyrker har haft nok at se til den
seneste uges tid. Ingen israelere har mistet livet, men
situationen er alvorlig.

-

Tech-giganter aflytter danske brugere og nedskriver indholdet
19. august 2019, kl. 22:56
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/techgiganter-aflytter-brugere-og-nedskriver-indholdet

Google og Apple har haft ansatte til at aflytte og
transskribere indhold fra danske telefoner og højttalere

-

Unge højrefløjskristne finder mening i den katolske kirke
19. august 2019, kl. 21:00, opdateret 20. august, kl. 8:26
Elisabeth Yskes
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/unge-hoejrefloejskristne-finder-mening-i-den-katolske-kirke

"Vi kunne for godt mærke, at der kom mange nye interesserede,
da folkekirken åbnede for vielser af homoseksuelle," fortæller
Søster Anna Mirijam Kaschner, der står for de kurser for
personer, som ønsker at blive optaget i den katolske kirke.

Kommentar:

Så sent som i dag på baggrund af ...

Subject: Selv kærlighed kan af Fristeren bruges til at få et
menneske på afveje! -
Re: 2019 uge 34 (news samlet)
Date: Tue, 20 Aug 2019 09:46:47 +0200, GMT 07:46
21717 news:5d5ba574$0$693$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-717
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-717
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/wNz8c63lq9g/UyxOklM9AgAJ

> Subject: Gud Helligånd has left the building!? -
> Re: Jeg trækken Min beskyttende hånd væk? -
> Re: Access denied -
> Re: Kladde 007 -
> Re: Feedback på 'Kaldet til soldat i Frelsens Hær' -
> Re: Kaldet til soldat (i Frelserens° hær)

+

21.422 Guddommelig ledelse (mht. valg af menighedsfællesskab)?

Subject: Nasa: Faren for meteornedslag tages ikke alvorligt nok -
Re: 2019 uge 18 (news samlet)
Date: Wed, 1 May 2019 12:40:09 +0200, GMT 10:40
21422 news:5cc97791$0$702$1472...@news.sunsite.dk
(Valg af menighedsfællesskab):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/vatican/21-422
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-422
https://sites.google.com/site/gudshaerssoldater/f/21-422
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-422
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/duzWYr4A72Q/_tRmo89dAgAJ

> [...]
> - "Den vil Jeg også lave om (den katolske Kirke)!"
>
> Så her er der åbenbart OGSÅ noget, som *mishager* Herren,
> apropos Martin Luthers profester i 1517 und so weiter.
>
> Men ...
>
> Den katolske Kirke legitimerer ikke hor (ægteskabsbrud,
> herunder gengiftning af fraskilte). Ej heller utugt (herunder
> homoseksuel praktisering samt det, der er værre: Pædofili)!
>
> Så ...
>
> Helt galt kan det ikke stå til...
>
> Og netop i det samme hører jeg en røst fra Himlen sige:
> (2019-05-01, Wednesday, day no 121, CET 11:08, GMT 09:08)

Subject: Hvilket våbensystem testede russerne, da missiltest gik helt
galt? -
Re: 2019 uge 33 (news samlet)
Date: Wed, 14 Aug 2019 10:51:12 +0200, GMT 08:51
21705 news:5d53cb8d$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/_CJMPWLK3ws/qstOFFxpAAAJ

https://www.dr.dk/nyheder/politik/boerns-vilkaar-om-undskyldning-til-godhavnsdrengene-det-faar-enorm-betydning

https://www.dr.dk/nyheder/politik/roert-mette-frederiksen-til-godhavnsdrengene-paa-vegne-af-danmark-undskyld

> OVERBLIK Her er de officielle danske undskyldninger – og dem, der ikke
> blev givet
> kl. 18:05

https://www.dr.dk/nyheder/indland/overblik-her-er-de-officielle-danske-undskyldninger-og-dem-der-ikke-blev-givet

Subject: Profeti til Guds folk 2019-02-24 -
Re: Will you come and follow Me? -
Re: [Church cardinals ... ] Microsoft ... -
Re: 2019 uge 08 (news samlet)
Date: Sun, 24 Feb 2019 09:21:51 +0100, GMT 08:21
21265 news:5c725423$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-265
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/vatican/21-265
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/e4XjdIFEdkg/zqbehQ-VAQAJ

https://www.dr.dk/nyheder/udland/fejlplaceret-loyalitet-og-benaegtelse-katolske-ordener-undskylder-svigt-af-sexofre

https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/katolske-ordner-undskylder-have-svigtet-sexofre

> Og mens jeg her til morgen under min andagt bad specielt
> for den katolske Kirke, blev jeg afbrudt ved, at Herren
> sagde:
> (2019-02-24, Sunday, day 55, CET 08:55, GMT 07:55)
> [...]

+

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/undskyld-paa-5-sprog

Undskyld på 5 sprog
Gary Chapman & Jennifer Thomas
ISBN 978-87-564-6029-3
Lohse 2008
http://lohse.dk/undskyld-pa-5-sprog.html

Originaltitel:
The five languages of apology, 2007

https://www.amazon.com/Five-Languages-Apology-Experience-Relationships/dp/1881273792

Indhold

Sprog nr. 1
At udtrykke fortrydelse

Sprog nr. 2
At påtage sig ansvaret

Sprog nr. 3
At tilbyde kompensation

Sprog nr. 4
At omvende og forbedre sig

Sprog nr. 5
At bede om tilgivelse

(
En undskyldning er IKKE meget værd, hvis ikke man ændrer
*adfærd* (til det bedre)!

Men når det forbehold er sagt, så ...
)

Så sent som i dag legede jeg med tanken om, HVAD jeg evt.
kunne finde på at sige, dersom jeg blev katolik:

"På Kirkens vegne (igennem århundreder) siger vi undskyld og
beder om tilgivelse for ...

forfølgelse (og udryddelse) af anderledestænkende
heksejagt på kættere
inkvisitionen
religionskrig bl.a. mod muslimer
tvangsdøbning af jøder og andre
homoseksuel praktisering
pædofili
cølibat-kravet
"

Flere forslag?...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden,
men i dette specifikke tilfælde var det nu nok Gud Hamselv),
der sagde:
(2019-08-20, Tuesday, day no 231, CET 12:24, GMT 10:24)
- "Det skal du (sende kopi til Vatikanet)."

Yes, Sir!

Hvad mht. presse og vidner (Muslim World) ?

12:30
- "Dem må du gerne"

30
- "også"

30
- "sende til,"

30
- "da jeg ønsker"

30
- "at bilægge"

30
- "strid på jord-"

31
- "-en."

(Jord-en; means: Jorden, Earth)

31
- "Mit navn"

32
- "er:"

12:32
- "Fredsfyrsten"

32
- "Immanuel."

32
- "Jeg vil have,"

32
- "at i skal omvende jer fra synd"

33
- "og gøre det gode."

33
- "*Elsk*"

33
- "fremfor"

33
- "at hade,"

33
- "for hadet"

33
- "er som en pest,"

34
- "der ødelægger"

34
- "alt."

Herefter blev følgende Link oprettet:
Immanuel, the Prince of Peace (Fredsfyrsten Immanuel) ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/immanuel/21-718

36
- "Og så skal den afsted (denne meddelelse)."

36
- "Nu!"

Yes, Sir!