Et ***profetisk*** ord (ang. demokrati-visioner) - Re: Den Afrikanske Union vil smide Egypten ud fredag pga. militærkuppet - Re: 2013 uge 27 (news samlet)

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Thursday, July 04, 2013, CET 20:45, GMT 18:45
Subject: Den Afrikanske Union vil smide Egypten ud fredag pga. militærkuppet -
Re: 2013 uge 27 (news samlet)
15680 news:51d5c2ba$0$291$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/R7GrzJk_xRA/pdqhSFQess0J

> [...]
> och inflytande i landet sedan taliban-
> regimen tvingades bort från makten
> 2001. Hon hade tidigare mottagit flera
> dödshot, skriver nyhetsbyrån AFP.
>
> -
>
> Da Det Muslimske Broderskab tog fejl af egypterne
>
> 4. juli 2013
> http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/516284
> :Udland--Da-Det-Muslimske-Broderskab-tog-fejl-af-egypterne
>
> Den opblussede modstand mod Mohamed Mursi og Det Muslimske
> Broderskab hænger i høj grad sammen med, at både hæren og
> store dele af landets befolkning ikke vil tillade en

Her til morgen sad jeg og læste min andagtstekst fra www.ucb.dk

http://www.ccw.dk/dagensord/index.php?dato=07_05
http://www.ccw.dk/dagensord/index.php?dato=2013_07_05 (måske kommende link)

(NB! Teksten i hæftet nedskrevet og udgivet ***FØR*** 29. maj 2013)

=== citat start ===

Fredag 5. juli (2013)

Ord for 2013-07-05

Hold din drøm i live!

"... I raver omkring som blinde og snubler i det
stærke dagslys, som om det var kulsort nat ..."

Es 59,10

Nogle af de nybyggere, der grundlagde Amerika, landede fulde
af drømme på en klippe ved Plymouth. I løbet af det første
år grundlagde de en by, og næste år valgte de et byråd. Det
tredje år foreslog byrådet, at man byggede en fem kilometer
lang vej vestpå ud i ørkenen for at ekspandere. Men byboerne
kritiserede forslaget og mente, det ville være spild af
offentlige midler. Utroligt! Engang måtte de se ud over
havet til nye verdener, nu kunne de ikke forstille sig at se
fem kilometer ned ad en vej. Hvad skete der? De glemte at
holde drømmene i live. Hvordan kan du undgå, at noget sådant
sker for dig?

1) Hold dig hele tiden din vision for øje. " Og Herren
svarede: - »Skriv mit svar [visionen]... med store og
tydelige bogstaver, så det hurtigt kan læses og siges videre
til andre!" (Hab 2,2) Visionen er din vejviser her i livet;
så det er klogt at skrive den ned, læse den regelmæssigt og
hele tiden holde sig den for øje.

2) Forvis dig om, at visionen er din og ikke en andens.
Under dække af at være "fornuftig" og "praktisk" er der
mange af os, som ignorerer vore gudgivne længsler. Vi
påtager os en karriere for at stille vore forældre, vores
partner eller andre tilfreds. Det kan gøre en nyttig, men
ikke succesfuld. Vi kan ikke opfylde en drøm, som ikke er
vores egen!

3) Tro på dig selv - også når andre ikke gør det. Du kan
måske få succes, selv om andre ikke tror på dig, men du vil
aldrig kunne opnå succes, hvis du ikke selv tror på dig.
Hold dig ung i hjertet, uanset hvor gammel du bliver. Pearl
S. Buck sagde: "Ungdommen er ikke klog nok til at være
fornuftig; derfor stiler den mod det umulige, og opnår det
generation efter generation."

=== citat slut ===

Hold dine drømme om demokrati i live (endskønt andre vil ændre kursen
om indføre flertalsdiktatur eller militærkup, når tingene ikke blev, som de
ville ha' det)!

(Dette er Guds Ord. Gudske tak og lov ?)

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Friday, July 05, 2013, CET 06:53, GMT 04:53
Subject: Et ***profetisk*** ord (ang. demokrati-visioner) -
Re: Den Afrikanske Union vil smide Egypten ud fredag pga. militærkuppet -
Re: 2013 uge 27 (news samlet)
15681 news:51d6513e$0$291$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/R7GrzJk_xRA/fLUBjOG9MBUJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/LZnAT0lw23s/692jZ3vZksMJ
Interrupt RETURN from ...

Sent: Friday, July 05, 2013, CET 07:34, GMT 05:34
Subject: Ban Ki-Moon: FN har svigtet de civile i Syrien -
Re: 2013 uge 27 (news samlet)
15682 news:51d65afa$0$296$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/R7GrzJk_xRA/2Khp4qTEwaUJ

Africa...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg i
vort solsystem), der sagde:

(2013-07-05, Friday, day no 186, CET 07:40, GMT 05:40)
- "Listen to my voice"

Du sidder med nøglen (til løsning af problemet)!

Det har været ydmygende for dig igennem mange, mange
århundreder at være andres slave!

Og ofte har du ramt ved siden af målet i dit forsøg på distancering
overfor de tidligere slaveejere (og selv blevet en tyran, der har
tvunget andre til underkastelse).

Men i dag har du en enestående chance for at belære alle os
andre (ved at ***bevare*** visionen om ÆGTE demokrati,
at den hverken tolererer flertalsdiktatur eller at der begås militærkup
mod en demokratisk valgt regering!

Du skal træde løjpe i dag.

Du skal gøre det på Menneskehedens vegne.

Og du skal gøre det på en sådan måde, at vi (Menneskeheden) hverken
styrter i afgrunden på højre side af vejen eller på styrter i afgrunden på
venstre side af vejen.

Ja! Vejen er smal og trang, og det kræver mandsmod at vandre på den.

Men ***du*** kan gøre det!

Det er jeg (og andre) overbevist om; "kanske" endog OGSÅ vores venner
derude i Rummet er overbevist om det!

Now - "play the game"!...

CET 07:54
- "Jeg beordrer dig"

?

15683

Andreas Falck

Den 05-07-2013 06:53, Kall, Mogens skrev:

Kan du ikke bare holde alt dit politiske ævl ovre i politik-gruppen i
stedet for at krydsposte det til denne gruppe.

Andreas Falck
http://SDAnet.dk

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Re: Den Afrikanske Union vil smide Egypten ud fredag pga. militærkuppet -
Re: 2013 uge 27 (news samlet)
15683 news:51d65fb6$0$291$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/africa/15-683
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/democracy/15-683