De såkaldte selvgjorte og dermed døde gerninger, ismaellerne.

https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/dead-works/19-559

Subject: Re: Profetien lyder, Hr. Præsident Trump, at
De skal blive døbt med Helligånden
Date: Sat, 18 Feb 2017 10:17:47 +0100, (CET 10:17, GMT 08:17)
19549 o893cd$g7h$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/19549
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/dTJcBeHzhtQ/cSAp3UiyCAAJ

> Præsidenten skal (så vidt jeg skønner) blive døbt med Helligånden,
> og det vil virkelig forandre ***alt***, for hvor Gud er, der må det
> onde vige (i Jesu navn)! ... :-)

Dette vigtige emne er desværre blevet MEGET forsømt! ... :-(

For at kunne forstå, Hvad Helligåndens dåb helt betyder og
kommer til at inkludere, bør vi først se på, (skønner jeg), hvad
Helligåndens dåb i hvert fald IKKE er: De såkaldte selvgjorte og
dermed døde gerninger, ismaellerne, som mange også kristne
desværre kan vade rundt i!

Andagtsteksten fra BibelLæserRingen til i dag kommer os her til
hjælp ... :-)

Input from www.blr.dk

=== citat start ===

Mandag 20. Februar (2017)

Gal 4,21-31

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gal+4.21-31&version=ERV-AR
(arabic)
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gal+4.21-31&version=ERV
(english)
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gal+4.21-31&version=BPH (dansk)

Galaterne 4:21-31, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

21 Sig mig engang, I som så gerne vil følge den jødiske lov, ved
I egentlig, hvad der står i den?

22 Der står bl.a., at Abraham fik to sønner. Den ene blev født
af slavekvinden Hagar, den anden af hans kone Sara, den frie
kvinde.[a]

23 Slavekvindens søn blev født som følge af menneskelig
tankegang. Den frie kvindes søn blev født som følge af et løfte
fra Gud.

24 Den historie har en dybere betydning. De to kvinder
symboliserer de to pagter mellem Gud og mennesker. Lovens pagt,
som Gud oprettede med Israels folk på Sinaibjerget, svarer til
slavekvinden Hagar. Den pagts »børn« lever som slaver.

25 Sinaibjerget i Arabien symboliserer det jordiske Jerusalem,
som er centrum for de jøder, der lever som slaver af loven.

26 Den frie kvinde, Sara, er symbol på det himmelske Jerusalem,
tror på Kristus.

27 Der står jo skrevet:

»Glæd dig, du kvinde, som ikke kan få børn.
Bryd ud i jubel, du, som ikke kender til veer.
Den tilsidesatte hustru får masser af børn,
langt flere end hende, der har manden.«[b]

28 I, som er kristne, ligner Saras søn, Isak, idet jeres
åndelige fødsel er et resultat af Guds løfte til Abraham.

29 Men det samme som skete dengang, sker også i dag. De, som er
kraft af Helligånden.

30 Det har Skriften også noget at sige om: »Jag slavekvinden og
hendes søn bort, for slavekvindens søn må aldrig få del i den
frie søns arv.«[c]

31 Altså er vi ikke født til at leve i slaveri, men til at leve
i frihed.

Footnotes:

a 4,22 Da Abrahams kone, Sara, ikke kunne få børn, foreslog
hun, at Abraham fik et barn med slavepigen Hagar. Det gik
Abraham med på, og Ishmael blev født. Senere fik Abraham og
Sara ved et mirakel en søn sammen, som kom til at hedde Isak.
Beretningen findes i 1.Mos.15-21.

b 4,27 Citat fra Es.54,1. Se også 1.Mos.15,5 om Saras og
Abrahams utallige »børn«. Hagar kunne sagtens få børn, blot
hun havde en mand, mens Sara blev tilsidesat, da hun ikke
kunne få børn. Men i sidste instans fik Sara mange flere
åndelige efterkommere, end nogen kvinde har fået fysiske
efterkommere.

c 4,30 1.Mos.21,10.

Refleksion: Vi er børn af den frie kvinde - ikke af trælkvinden.

Hold jer til Isak

Lidt bibelhistorie er nødvendig for at forstå dagens læsning.

Den utålmodige Abraham kan ikke vente på, at Gud giver ham en søn.

Og en søn er nødvendig, hvis Gud skal holde sit løfte om at
velsigne alle jordens folk gennem hans afkom.

Sara og Abraham løser det ved, at Abraham får en søn med Saras
trælkvinde Hagar.

Det kalder Paulus at få en søn "efter naturens orden".

Men Gud havde en anden plan.

Det skulle stå helt klart, at den lovede søn var en opfyldelse
af Guds løfter, så derfor blev Sara gravid længe efter, at det
skulle være muligt, og de fik sønnen Isak.

Han er født "efter løftet" eller "efter Åndens orden".

Paulus bruger nu de to sønner billedligt til igen at sige
noget om forholdet mellem loven og evangeliet.

Hvad han vil sige til galaterne med dette billede, er ikke svært
at forstå:

Hold jer til den frie kvinde og send trælkvinden bort!

Info:

Mange mener, Koranen har ret, når den fortæller, at Ismael blev
stamfar til araberne.

Er det rigtigt, blev Ismaels afkom i høj grad lovtrælle - nemlig
under islam.

=== citat slut ===

Hebræerbrevets forfatter skriver således:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Heb+6.1&version=BPH

Hebræerne 6:1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Nu vil vi så gå videre med den undervisning, der passer til
modne mennesker. Det skulle jo ikke være nødvendigt én gang
til at lære jer de mest elementære ting om Kristus, nemlig
at man frelses ved troen på Gud og ikke ved nytteløse
anstrengelser.

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Heb+6.1&version=DN1933

Hebræerne 6:1, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Lader os derfor forbigå Begyndelsesordet om Kristus og
skride frem til Fuldkommenhed uden atter at lægge Grundvold
med Omvendelse fra døde Gerninger og med Tro på Gud,

Omvendelse fra 'døde gerninger' er ismaellerne; altså dét, at
ville hjælpe Gud (som om Han ikke selv kan finde ud af det)!

Helligåndens dåb, derimod, kommer til at omfatte bl.a. følgende:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=ef+2.10&version=BPH

Efeserne 2:10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Gud har gjort os til det, vi er. Vi er nye skabninger i
Jesus Kristus, så vi kan gøre de gode gerninger, som Gud i
forvejen har lagt til rette for os.

Gode gerninger, som Gud I FORVEJEN har lagt til rette, netop for
at vi kan vandre i dem; dét er nøgleordene

Helligåndens dåb er noget ***mirakuløst***; noget som Gud gør,
akkurat som Isaks undfangelse

Og gid vi kunne få muslimer til at indse dette, så de hold op med
at forfølge os og stå os efter livet (i deres religiøse vanvid),
Hr. Præsident!

Jesus! Det beder vi om, i dit navn ... :-)

Last OUTPUT: 19502 o5n4h3$g2c$1...@news.eternal-september.org
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19559