Boykot af 'Åbne Døre' (pga. Broder Andreas) ?

I går modtag jeg oktober 2012 månedsbladet fra Ordet & Israel

Heri var der en bog-anmeldelse:

http://www.ordetogisrael.dk/setsket.php?action=laessetsket&id=1158

=== citat start ===

ANMELDELSE AF
"LYSETS KRAFT - DET ENESTE HÅB FOR MELLEMØSTEN"

Tirsdag den 25. september 2012

I disse dage er oktobernummer af bladet "Ordet & Israel"
på vej ud til abonnenterne.

Blandt mange andre spændende artikler indeholder bladet
en boganmeldelse af "Lysets kraft - det eneste håb for
Mellemøsten". Bogen er skrevet af Broder Andreas, som er
stifter af "Åbne Døre", en bevægelse som også mange af
Ordet og Israels venner er engagerede i.

Boganmeldelsen er skrevet af Ordet og Israels
generalsekretær Ole Andersen, og han skriver bl.a.:

"Rigtig mange gange er jeg under læsningen af bogen
blevet slået af dens ensidighed. Jeg er ikke i tvivl om,
at Broder Andreas elsker både palæstinensere og israelere.
Han understreger ofte, at vi skal elske begge parter.Men
bogen selv udviser en overraskende ensidighed."

Læs resten af boganmeldelsen i bladet.

Er du ikke abonnent, kan du modtage bladet gratis resten
af 2012. Bestil her.
http://www.ordetogisrael.dk/forms.php?id=6

Skrevet af: Torben Mathiesen

Gå til "Fokus"-arkivet.
http://www.ordetogisrael.dk/setsket.php?action=allesetsket

=== citat slut ====

(Hele boganmeldelsen kan desværre ikke her citeres pga. ophavsret)

and ...

Kommentarer:
http://www.ordetogisrael.dk/setsket.php?action=laessetsket&id=1158

Jens Lomborg

Tak til Ole Andersen for en god og grundig anmeldelse i
bladet. Det er da godt nok ærgerligt at en bog med så
store fejloplysninger om et så omdiskuteret emne er
sluppet gennem korrekturen hos både Åbne Døre og Lohse.
Det hører inde under kvajekvoten.

2012-09-28, 12:21:52

=== citat slut ====

Jeg har igennem flere år støttet 'Åbne Døre' med en månedlig pengegave,
men da jeg ikke ønsker at deltage - heller ej indirekte - i antisemitisme,
bør jeg da ophøre med dette ?

Last OUTPUT: 14658 news:50556b5a$0$283$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 14701

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Saturday, September 29, 2012, CET 09:36, GMT 07:36
Subject: Boykot af 'Åbne Døre' (pga. Broder Andreas) ?
14701 news:5066a51c$0$288$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/7M-uuTG0DUY/lzv6j12XwYEJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/7M-uuTG0DUY/_RnwrpM6EowJ
Kopi af denne nyhedsmeddelse sent til Åbne Døre:

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Saturday, September 29, 2012, CET 09:45, GMT 07:45
Subject: Re: Boykot af 'Åbne Døre' (pga. Broder Andreas) ?
14702 news:5066a70e$0$290$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/7M-uuTG0DUY/Lk8QpABRy3EJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/7M-uuTG0DUY/o9Fbhdqk8lAJ
Der er INGEN sag, der er så vigtig, at målet helliger midlerne!

Der er INGEN sag, der er så vigtig (heller ej at støtte de
forfulgte kristne i Nordkorea og andres steder fx. i mange
muslimske lande eller at drive mission blandt hedningerne),
at det kan ske på jødernes bekostning!

Broder Andreas må offentligt trække det *hele* i land, så der ikke
hersker nogen-som-helst tvivl!

Ellers - i modsat fald - kan jeg (og andre) IKKE støtte ham
og organisationen Åbne Døre længere!

Fordi ...

Målet helliger - som sagt - IKKE midlerne!
(hvor gode intentionerne ellers end var)