Trump tweets claim Israelis ‘love him like he is the second coming of God’ - Re: 2019 uge 34 (news samlet)

1 view

Trump tweets claim Israelis ‘love him like he is the second coming of God’

File 21.724 ...
Idols (Afguder), Self-glorification (Selvforherligelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idols/self-glorification/21-724
https://sites.google.com/site/kallfiles1/science/psychology/psychiatric-diagnosis/narcissistic-personality-disorder/21-724

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idols/self-glorification/21-724

Other news:

Historiker: Det er majoriteten af muslimer, som diskriminerer kristne i
Mellemøsten

Jeg har fundet på et nyt ord: Diagnose-politiet ... :-)

2354 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+15&version=BPH

Matthæus 15, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds befalinger og menneskelige traditioner

[ ... ]

Hvad gør et menneske urent i Guds øjne?

[ ... ]

En ikke-jødisk kvindes tro

[ ... ]

Mange helbredelser blandt ikke-jøder

[ ... ]

Bespisningen af de 4000 ikke-jøder

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+17.1-13&version=BPH

Matthæus 17:1-13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Tre disciple ser et glimt af Jesus i hans herlighed

Skulle „Elias” ikke komme før Messias?

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+15.17-31&version=BPH

Anden Kongebog 15:17-31, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Forskellige konger i Israel, fortsat)

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2019-08-22

Succes på Guds betingelser

"Så følg da omhyggeligt denne pagts ord, for at I må have
lykken med jer i alt, hvad I gør."
5.Mos 29:8

=== citat slut ===

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2019-08-22, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

He has paid a full ransom for his people. He has guaranteed
his covenant with them forever. What a holy, awe-inspiring
name he has!
Psalms 111:9

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 34 (news samlet)
Date: Mon, 19 Aug 2019 08:37:23 +0200, GMT 06:37
21715 news:5d5a43b0$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/wNz8c63lq9g/qx2xZPXqAQAJ

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/I0YKzGo4NjU/-MKW2MicslIJ

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning/19-084

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286

https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

> [...]
> af Ross Campbell
>
> Kapitel 2:
> Samfundet og vreden, side 18-25
>
> side 20
>
> Oprør mod autoriteterne
>
> Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
> for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
> komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
> grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.
>
> Kommentar:
>
> Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
> død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?
> Last OUTPUT: 21700 news:5d4f0d11$0$694$1472...@news.sunsite.dk
> https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/SKf1MoGSFgAJ
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21715

Trump tweets claim Israelis ‘love him like he is the second coming of God’

Historiker: Det er majoriteten af muslimer, som diskriminerer kristne i
Mellemøsten

Jeg har fundet på et nyt ord: Diagnose-politiet ... :-)

Subject: USA's udenrigsminister roser forholdet til Danmark -
Re: 2019 uge 34 (news samlet)
Date: Thu, 22 Aug 2019 10:45:10 +0200, GMT 08:45
21723 news:5d5e5622$0$692$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack/21-xxx/21-723
https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/tosse-partiet/21-723
https://sites.google.com/site/kallfiles1/science/psychology/psychiatric-diagnosis/narcissistic-personality-disorder/21-723
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/wNz8c63lq9g/FDZVPhoJBAAJ

Jeg har fundet på et nyt ord: Diagnose-politiet ... :-)

-

DR S155 tor 22 aug 10:29:05
21.august dr.dk/nyheder 20:53

TRUMP FØLER SIG FORNÆRMET
- Jeg synes ikke, det var en pæn
udtalelse(fra statsminister Mette
Frederiksen, red.), den måde hun
brændte mig af på.

Sådan lød det blandt andet, da Donald
Trump svarede DR's USA-korrespondent,
Lillian Gjerulf Kretz, på hendes
spørgsmål, om præsidenten ville komme
til USA ... [Danmark, skulle der ha' stået, red.] ...
til [Danmark] på et senere tidspunkt.

- Hun sagde absurd. Det er ikke det
rette udtryk at bruge: Absurd, sluttede
præsidenten.

Ifølge Lillian Gjerulf Kretz er Donald
Trump blevet fornærmet over den danske
statsministers sprogbrug.

Lillian Gjerulf Kretz: Trump føler sig personligt fornærmet af Mette
Frederiksen
21. Aug. 2019 kl. 20:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/lillian-gjerulf-kretz-trump-foeler-sig-personligt-fornaermet-af-mette-frederiksen

-

Brasiliens præsident: 'NGO'er kan stå bag brande i Amazonas'
21. Aug. 2019 kl. 22:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/brasiliens-praesident-ngoer-kan-staa-bag-brande-i-amazonas

-

DR S158 tor 22 aug 10:29:05
22.august dr.dk/nyheder 01:56

KOFOD HAR TALT MED POMPEO
I en kortfattet meddelelse bekræfter
det amerikanske udenrigsministerium, at
udenrigsminister Mike Pompeo har talt i
telefon med udenrigsminister Jeppe
Kofod.

Mike Pompeo sagde, at USA værdsætter
Danmarks samarbejde med USA og Danmarks
bidrag til den globale sikkerhed.

Ministrene drøftede en styrkelse af
samarbejdet - også når det gælder
Grønland og Arktis, skriver det
amerikanske udenrigsministerium.

Trump begrunder aflysningen med
statsministerens bemærkning om, at hans
tanke om køb er Grønland er absurd.

USA's udenrigsminister har taget en snak med Jeppe Kofod
kl. 01:56
https://www.dr.dk/nyheder/indland/usas-udenrigsminister-har-taget-en-snak-med-jeppe-kofod

-

USA's underskud kan stige til 1000 milliarder dollar i 2020
kl. 05:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usas-underskud-kan-stige-til-1000-milliarder-dollar-i-2020

-

Er der liv derude? Nasa sender sonde til Jupiters is-måne
kl. 06:35
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/er-der-liv-derude-nasa-sender-sonde-til-jupiters-maane

-

DR S159 tor 22 aug 10:29:06
22.august dr.dk/nyheder 08:05

LØKKE GÅR I RETTE MED TRUMP
USA's præsident Trump er ikke kun sur
over statsminister Mette Frederiksens
måde at formulere sig på. På Twitter
får Trump også sendt en bredside afsted
mod Danmark, som han mener betaler alt
for lidt til Nato.

Det fik tidligere statsminister Lars
Løkke Rasmussen til at svare Trump
direkte og sætte ham på plads:

- Og - som jeg fortalte dig på Nato-
topmødet i Bruxelles sidste år- vi har
haft (proportionelt) mistet nøjagtigt
lige så mange soldater i Afghanistan,
som USA har. Vi står altid klar - så vi
vil ikke acceptere, at vores
forsvarsvillighed kun handler om
procenter.

Løkke går i rette med Trump på Twitter
kl. 08:05
https://www.dr.dk/nyheder/politik/loekke-gaar-i-rette-med-trump-paa-twitter

-

Svensk politi anholder to for eksplosion i København
kl. 08:43
https://www.dr.dk/nyheder/indland/svensk-politi-anholder-eksplosion-i-koebenhavn

Kommentar:

Jesus! Vi *takker* Dig for, at vi lever i et retssamfund.
Tillad IKKE at lovløsheden ta'r over, men *velsign* Du
politiets opklaringsarbejde.

Det beder vi om i Jesu Kristi navn. Amen!

-

Her fortæller Løkke om Nato-topmøde: Derfor hævede han stemmen og
irettesatte Trump
kl. 11:16
https://www.dr.dk/nyheder/indland/her-fortaeller-loekke-om-nato-topmoede-derfor-haevede-han-stemmen-og-irettesatte

-

162
11:53

samt ...

Diplomatiet på overarbejde: - Måske kan Trump være en øjenåbner for os
21. aug. 2019, 23:38
https://nyheder.tv2.dk/politik/2019-08-21-diplomatiet-paa-overarbejde-maaske-kan-trump-vaere-en-oejenaabner-for-os

-

Amerikanerne har efterladt en giftig arv i Grønland - se billederne her
22. aug. 2019, 05:28
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-22-amerikanerne-har-efterladt-en-giftig-arv-i-groenland-se-billederne-her

-

USA's udenrigsminister ringede til Jeppe Kofod onsdag aften - og blev
inviteret på besøg
22. aug. 2019, 01:29 Opd. 22. aug. 2019, 10:14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-22-usas-udenrigsminister-ringede-til-jeppe-kofod-onsdag-aften-og-blev-inviteret-pa

-

Bliver Frederiksens og Trumps personlige krise hele Danmarks problem?
22. aug. 2019, 10:54
https://nyheder.tv2.dk/politik/2019-08-22-bliver-frederiksens-og-trumps-personlige-krise-hele-danmarks-problem

-

Fire Bandidos-rockere løsladt efter teledataskandale
22. aug. 2019, 11:47 ...

-

104 SVT Text Torsdag 22 aug 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* USA: Inslee lämnar presidentkampen 130

* Mexiko oroas över migrantregler....131
Skärpta regler för migrantfamiljer 132

* Syrien öppnar humanitär korridor...133

* Allt färre turister till Kuba......134

* Många saknas efter skred i Kina....135

* Indonesien släcker ner internet....136

* Mattarella vill ha snabb lösning...137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 22 aug 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Merkel optimistisk om brexitavtal..138

Frederiksen beklagar Trumps avhopp 139
Trump: Respektlöst av Frederiksen..140
Bildt: Skratta eller gråta?........141

Inte första försöket köpa Grönland 175

-

141 SVT Text Torsdag 22 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 21 AUGUSTI

Bildt: Skratta eller gråta?

-Jag vet inte om jag ska skratta eller
gråta, säger Sveriges tidigare stats-
och utrikesminister Carl Bildt i SVT:s
Morgonstudion angående Trump och
Danmark.

-Man kan tolka det som att han inte
riktigt vet vad statsbesök handlar om.
Det är en symbolisk markering av den
goda relationen mellan två nationer,
säger Bildt.

-Jag tänker att det är viktigt att han
får se att allt inte är till salu. Jag
tror att det här kan vara en läxa,
säger utrikesminister Margot Wallström
(S) till SVT.

-

NRK:
21. august 2019 kl. 11:33 - 22. august 2019 kl. 09:10, error

22. august 2019 kl. 11:12

-

Historiker: Det er majoriteten af muslimer, som diskriminerer kristne i
Mellemøsten
22. august 2019, kl. 0:00
Maradona Isho
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/historiker-det-er-majoriteten-af-muslimer-som-diskriminerer-kristne-i-mellemoesten

I DR-programmet "Anders og Anne i Mellemøsten" er der flere
eksempler på overhørigheden over for diskrimination af
minoriteter, mener historiker Maradona Isho.

-

Amazon, Microsoft, Intel ‘putting world at risk of killer AI’ — study

Critics warn that autonomous weapons could fundamentally
change warfare and jeopardize global security; Israel’s Harpy
drone can ‘loiter’ in a target area and select sites to hit

By Issam Ahmed Today, 10:50 am
https://www.timesofisrael.com/amazon-microsoft-intel-putting-world-at-risk-of-killer-ai-study/

-

Trump tweets claim Israelis ‘love him like he is the second coming of God’

US president quotes radio host Wayne Allyn Root, who says
Jewish state adores him as ‘the King of Israel’ but that US
Jews ‘don’t even know what they’re doing’ anymore

By Stuart Winer and TOI staff 21 August 2019, 6:26 pm
https://www.timesofisrael.com/trump-tweets-claim-israelis-love-him-like-he-is-the-second-coming-of-god/

Kommentar:

Hmm ... (memory on from) ...

News:dk.livssyn.kristendom
News:dk.politik
News:dk.videnskab.psykologi
Subject: Bær over med ham, fordi mander er narcissistisk
personlighedsforstyrret + Heaven-break -
Re: 2019 uge 34 (news samlet)
Date: Wed, 21 Aug 2019 10:53:19 +0200, GMT 08:53
21720 news:5d5d068d$0$695$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfiles1/science/psychology/psychiatric-diagnosis/narcissistic-personality-disorder/21-720
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-720
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/dynamisk-psykiatri/21-720
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/greenland/21-720
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/21-xxx/21-720
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/N7L1jhb50_0/wg9xCYPoFAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/wNz8c63lq9g/PBJQuomPAgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab.psykologi/oPxI9HeoRrY/OEG5nexVEQAJ

+

News:dk.politik
Subject: Patienten har det med at lave *scener*! Det er en
*væsentlig* del af kommunikationen med omgivelserne! -
Re: 2019 uge 34 (news samlet)
Date: Wed, 21 Aug 2019 22:56:49 +0200, GMT 20:56
21722 news:5d5db028$0$700$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/wNz8c63lq9g/Z06ODnXiAwAJ

+

Re: 2019 uge 34 (news samlet)
Date: Thu, 22 Aug 2019 10:45:10 +0200, GMT 08:45
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/trojan-horse/21-723
> [...]
> Manden udlever sit *narcissistiske* behov (for - som et lille
> barn - at være genstand for moderens opmærksomhed, apropos

Som sagt:

Manden er narcissistisk *personlighedsforstyrret*!

Se evt. den psykiatriske diagnose betegnelse...
https://sites.google.com/site/kallfiles1/science/psychology/psychiatric-diagnosis/narcissistic-personality-disorder/

See also ...
http://en.wikipedia.org/wiki/Narcissistic_personality_disorder
http://da.wikipedia.org/wiki/Narcissistisk_personlighedsforstyrrelse

Til *patienten*:

Pas på med at kravle fór højt op (selvom det er *fristende*),
Hr. Præsident, fordi ...

Det KAN gi' bagslag, apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+12.21-23&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+12.21-23&version=KJ21

Apostelenes gerninger 12:21-23, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

21
Et møde med kongen blev aftalt, og på den fastsatte dag
iklædte Herodes sig sin kongelige dragt, satte sig på
tronen og holdt en tale til dem.

22
Da han var færdig, hyldede folket ham og råbte: „Det er en
gud og ikke et menneske, der taler!”

23
I samme øjeblik ramte Herrens engel ham med en sygdom,
fordi han tog imod menneskers tilbedelse i stedet for at
give Gud æren. Han blev ædt op af orme og døde.

(Selvforherligelse er i Guds øjne en *afgud*!)

-

21724