Terrorforsker: Mediernes breaking-nyheder giver IS medvind + news form Heaven (til K.D. m.fl.) - Re: 2016 uge 29 (news samlet)

Terrorforsker: Mediernes breaking-nyheder giver IS medvind + news form Heaven (til K.D. m.fl.)

File 19.187 ...
Profeti. til Kristelig Dagblad and her friends
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/19-187

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, July 18, 2016, CET 08:15, GMT 06:15
Subject: 2016 uge 29 (news samlet)
19182 news:nmhs6a$u7c$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/h-d8LOO4IXE/yUr4iBJDAwAJ

> [...]
>
> Prøv også :
>
> Test dit kærlighedssprog ...
> http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/
>

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?
> Last OUTPUT: 19107A news:nhrgse$u35$1...@news.eternal-september.org
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19182

Terrorforsker: Mediernes breaking-nyheder giver IS medvind + news form Heaven (til K.D. m.fl.)
EU: Erdogans indgreb mod domstole og skoler er uacceptable
Syrisk opposition til vestlig koalition: I dræber civile

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=pro+3.7%2C31-32&version=BPH

Ordsprogene 3:7,31-32, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Resultatet af lydighed og troskab

7
Vær ikke selvklog og egenrådig,
adlyd Herren og tag afstand fra det onde,

31
Vær aldrig misundelig på en voldsmands magt,
tag ikke ved lære af ham.
32
For Herren hader uretfærdighed,
men han holder sig nær til de retskafne.

-

Langvarig gidseltagning udløser voldelige protester i Armenien
kl. 09:41
http://www.dr.dk/nyheder/udland/langvarig-gidseltagning-udloeser-voldelige-protester-i-armenien

-

Syrisk opposition til vestlig koalition: I dræber civile
kl. 11:14
http://www.dr.dk/nyheder/udland/syrisk-opposition-til-vestlig-koalition-i-draeber-civile

-

Tyrkiske aktier hårdt ramt af undtagelsestilstand
kl. 11:44
http://www.dr.dk/nyheder/udland/tyrkiske-aktier-haardt-ramt-af-undtagelsestilstand

-

DR i Tyrkiet: Heksejagt eller oprydning - tyrkerne er splittet
kl. 11:58
http://www.dr.dk/nyheder/udland/dr-i-tyrkiet-heksejagt-eller-oprydning-tyrkerne-er-splittet

-

Mellemøstekspert: Erdogan er i gang med at udrense en parallelstat
kl. 13:41
http://www.dr.dk/nyheder/udland/mellemoestekspert-erdogan-er-i-gang-med-udrense-en-parallelstat

-

DR S115 tor 21 jul 18:01:42
21.juli dr.dk/nyheder 17:44

TRUMP KLAR TIL BRUD MED NATO-ED
Adspurgt direkte, om Donald Trump som
præsident vil hjælpe andre Nato-
medlemmer og særligt de baltiske lande
ved et angreb fra Rusland, svarer den
formodede republikanske
præsidentkandidat, at landene i så fald
skal bidrage mere til Nato-samarbejdet,
hvis de vil være garanteret USA's
beskyttelse.
- Har de opfyldt deres forpligtelser
over for os? Hvis de opfylder deres
forpligtelser over for os, er svaret
ja, siger Donald Trump ifølge New York
Times.

Ordene falder i et interview med
avisen, som kommer forud for Trumps
tale ved det republikanske
partikonvent.

Trump er klar til at bryde Natos musketered
kl. 17:44
http://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-er-klar-til-bryde-natos-musketered

Kommentar:

Kun en tåbe komme med sådanne udmeldinger, fordi det
jo gavner psykopaten i Moskva! ... :-(

-

Tyrkiet sætter menneskerettigheder på standby
kl. 19:32
http://www.dr.dk/nyheder/udland/tyrkiet-saetter-menneskerettigheder-paa-standby

-

DR S118 tor 21 jul 20:38:49
21.juli dr.dk/nyheder 19:37

EU: ERDOGANS INDGREB UACCEPTABLE
Tyrkiet skal respektere
retsstatsprincippet,
menneskerettigheder og grundlæggende
frihedsrettigheder. Sådan lyder
opfordringen fra EU torsdag aften i en
fælles erklæring fra EU's udenrigschef,
Federica Mogherini, og EU's
udvidelseskommissær, Johannes Hahn. EU
anser tiltagene inden for
uddannelsessystemet, domstolene og
medierne som værende uacceptable.

Blandt andet er næsten 3000 dommere og
anklagere blevet anholdt, mens
tusindvis af rektorer, lærere og andre
ansatte i uddannelsessektoren er blevet
fjernet.

EU: Erdogans indgreb mod domstole og skoler er uacceptable
kl. 19:37
http://www.dr.dk/nyheder/politik/eu-erdogans-indgreb-mod-domstole-og-skoler-er-uacceptable

-

DR S119 tor 21 jul 20:38:49
21.juli dr.dk/nyheder 20:37

DET HVIDE HUS SVARER TRUMP IGEN
Selvom rigmanden Donald Trump måske har
planer om at ændre USA's tilslutning
til Nato-samarbejdet, hvis han bliver
præsident, så gælder landets løfte om
at forsvare andre Nato-lande stadig.

- USA's forpligtigelse over for løftet
er ubetinget, siger pressesekretæren i
Det Hvide Hus, Josh Earnest, ifølge
avisen The Washington Times.

Svaret fra Obama-administrationen
kommer kort tid efter, at Donald Trump
i et interview har sagt, at USA ikke
nødvendigvis skal hjælpe de baltiske
lande og andre Nato-medlemmer, hvis de
bliver angrebet af eksempelvis Rusland.

Det Hvide Hus svarer igen efter Trumps Nato-kommentar
kl. 20:37
http://www.dr.dk/nyheder/udland/det-hvide-hus-svarer-igen-efter-trumps-nato-kommentar

-

DR S122 fre 22 jul 06:34:08
21.juli dr.dk/nyheder 22:27

FORSKER: MEDIERNE GIVER IS MEDVIND
Terrorangreb. Det er godt tv, og det
lever op til næsten samtlige
nyhedskriterier. Så hver gang en gal
mand eller en organiseret gruppe laver
et angreb i Vesten i
terrororganisationen Islamisk Stats
navn, går medierne i breaking.
Og den tendens giver i høj grad næring
til terroristerne i Islamisk Stat, som
lever af opmærksomhed. Det vurderer
terrorforsker ved Aarhus Universitet
Carsten Bagge Laustsen.
- At udføre angreb opfordrer også andre
til terrorangreb. Og i den henseende
gavner mediernes dækning
terrororganisationen Islamisk Stat.
Medieomtalen får dem til at se store og
slagkraftige ud, lyder det fra Carsten
Bagge Laustsen.

Terrorforsker: Mediernes breaking-nyheder giver IS medvind
21. Jul. 2016 kl. 22:27
http://www.dr.dk/nyheder/udland/terrorforsker-mediernes-breaking-nyheder-giver-medvind

Kommentar:

Ja!

Jo mere opmærksomhed du giver et barn, der laver en
scene ved at stå og skabe sig i supermarkedet (bare
for at opnå et eller andet), destor oftere vil barnet
udvise denne ***egoistiske*** adfærd, for du belønner
jo indirekte uartigheden (ved at give den al, al for
megen opmærksomhed)!

Terror er at springe over i køen, for dem, der laver
terror (ihukom fx. Hitlers bombardementer over
civilbefolkningen i storbyerne, hvis et land ikke
kapitulerede øjeblikkelig og betingelsesløs); de opnår
jo mere magt, end de - reelt set - har! De SKIDER på
flertallet!

Huske på må vi jo, at opmærksomhedshungrende skabninger
MANGLER noget i deres personlige udvikling. De har -
om jeg så må sige - endnu ikke fundet deres sande
identitet, men er hele tiden nødt til at spejle sig i
andres opmærksomhed!

Og det kan blive en skrue UDEN ende!

Ihukom fx. galningen fra Norge, hvor opmærksomhedstrangen
tilsidesætter samvittigheden (herunder belæringen om,
at du må IKKE slå ihjel)!

Så det klogeste er at dæmpe medieomtalen af dem til et
absolut minimum!

Beløn IKKE uønsket adfærd! Det er i hvert fald MEGET
upædagogisk gjort!

Fokuser hellere på hvad det i grunden vil sige at finde
sin sande identitet, for når man først har fundet den,
da kan man godt tåle, at andre mennesker har en anden
mening og opfattelse. Og så behøver man heller ikke at
bekæmpe dem (som om, det var Guds vilje)!

Spørg fx. dig selv om, OM barnet har en rimelig grund
til at skabe sig. Har du negligeret det på en eller
anden måde?

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/islam-og-kristendom

Islam og kristendom, Ligheder & forskelle
af Massoud Fouroozandeh og Marianne Søndergaard
ISBN 978-87-994956-1-0
Forlaget Effatha 2012
http://www.massoud.dk/index.php/da/effatha/boger/islam-og-kristendom-ligheder-og-foskelle

Har vi kommet til at forskelsbehandle nogle muslimer
(ved at gøre dem til en art andenrangs borgere)?

For i så fald bør du nok rette op på det! Ellers giver
det grobund for utilfredshed, og så er terroren lige
om hjørnet!

-

DR S123 fre 22 jul 07:11:04
21.juli dr.dk/nyheder 22:56

FN FORDØMMER DRAB PÅ SYRISKE BØRN
En uge med flere grufulde drab på børn
i Syrien får nu FN til at udtale kritik
af blandt andet et voldsomt mord på en
12-årig dreng for rullende kamera og
luftangreb, der har kostet 20 børn
livet.
- Sådanne rædselsvækkende hændelser bør
konfrontere alle parter i denne
konflikt med deres fælles ansvar for at
respektere internationale humanitære
love, som beskytter børn i krig, siger
repræsentant for FN's Børnefond
(UNICEF) i Syrien, Hanaa Singer.

Den 12-årige dreng blev ifølge det
norske nyhedsbureau NTB myrdet af
medlemmer fra den USA-støttede
oprørsgruppe Nour al-Din al-Zinki i
byen Aleppo.

FN fordømmer rædselsvækkende drab på syriske børn
21. Jul. 2016 kl. 22:56
http://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-fordoemmer-raedselsvaekkende-drab-paa-syriske-boern

-

DR S124 fre 22 jul 07:11:04
21.juli dr.dk/nyheder 23:53

ERDOGAN: MILITÆR OMSTRUKTURERES
Der var væsentlige mangler i
efterretningerne op til fredagens
mislykkede militærkup i Tyrkiet. Sådan
lyder det fra den tyrkiske præsident,
Recep Tayyip Erdogan, torsdag aften.

Præsidenten siger samtidig, at landets
væbnede styrker hurtigt vil blive
omstruktureret.

- Det er meget tydeligt, at der var
væsentlige huller og mangler i vores
efterretninger, det er der ingen pointe
i at prøve at skjule eller benægte.

- Det har jeg også sagt til lederen af
den nationale efterretningstjeneste,
siger Erdogan i et interview med
nyhedsbureauet Reuters.

Erdogan lover hurtig omstrukturering i militæret
21. Jul. 2016 kl. 23:53
http://www.dr.dk/nyheder/udland/erdogan-lover-hurtig-omstrukturering-i-militaeret

-

DR S129 fre 22 jul 07:11:04
22.juli dr.dk/nyheder 05:53

KUPFORSØG GIVER SPÆNDING I DANMARK
Spændingerne tager til i den dansk-
tyrkiske befolkning efter weekendens
kupforsøg, skriver Berlingske.

Slagelse Privatskole, der har en over-
vægt af elever med tyrkisk baggrund,
blev i weekenden oversprayet med for-
kortelserne AKP og RTE med henvisning
til præsident Erdogan og hans parti.

Også på de sociale medier oplever Øzlem
Cekic og S-folketingsmedlem Yildiz
Akdogan, begge med tyrkiske rødder,
spændinger.

Trods spændingerne er Deniz Serinci
ikke bekymret for danske tyrkere har
ikke har tradition for voldelige
demonstrationer.

Kupforsøg skaber spændinger blandt tyrkere i Danmark
kl. 05:53
http://www.dr.dk/nyheder/indland/kupforsoeg-skaber-spaendinger-blandt-tyrkere-i-danmark

Kommentar:

Ihukom dagens Ord
(Gør ikke fælles sag med voldsmænd!)

Tyrkiske soldater får to måneders fængsel for flugtforsøg
21. jul. 2016, 16:27
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-07-21-tyrkiske-soldater-far-to-maneders-faengsel-for-flugtforsog

-

Danmark løfter pegefingeren over for tyrkisk ambassadør
21. jul. 2016, 19:35 Opd. 21. jul. 2016, 21:02
http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-07-21-danmark-lofter-pegefingeren-over-for-tyrkisk-ambassador

-

Tyrkiet sætter menneskerettigheder på standby
21. jul. 2016, 21:42
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-07-21-tyrkiet-saetter-menneskerettigheder-pa-standby

Kommentar:

Dette er første skridt bort fra demokratiet hen imod
et skindemokrati eller endnu værre: Et diktatur! ... :-(

Men mennesket har jo fået en fri vilje!

Hvis du ligefrem insisterer på at gå en tur omkring
svinestien eller ligefrem afgrunden, så bliver det helt
på egent ansvar! Glem ikke, at man kan ***omkomme***
i det! Man kan uddø som civilisationn i Verdensrummet!

-

Berygtet hacker tager ansvar for læk af Tyrkiet-mails
21. jul. 2016, 22:33
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-07-21-berygtet-hacker-tager-ansvar-for-laek-af-tyrkiet-mails

Erdogans parti AKP blev for få dage siden udsat for et
massivt hackerangreb. Knap 300.000 emails blev siden
lækket af WikiLeaks.

Kommentar:

Men HVORDAN kunne en kvart million dokumenter blive
lækket "tilfældigvis" en uge før kupforsøget?

Vedkommende må da have haft kendskab til det forestående
***forræderi*** mod demokratiet i Tyrkien (hvor dårlig
det end må forekomme nogle at være)!

Ergo må der være en forbindelse mellem hackeren og
kupmagrene!

Et berettiget spørgsmål melder sig:

HVAD har denne hacker ellers gjort?

Dette ***afslører*** HVOR vedkommende kommer fra!

-

15 biler i brand: Ung mands død får vrede unge på gaden nord for Paris
22. jul. 2016, 00:05
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-07-22-15-biler-i-brand-ung-mands-dod-far-vrede-unge-pa-gaden-nord-for-paris

En ung mands død har antændt uroligheder i en række
nordlige forstæder til Paris. Manden døde i politiets
varetægt tirsdag. Det skriver det franske nyhedsbureau
AFP.

Kommentar:

Som sagt:

Spørg dig selv om, OM du har negligeret dem på en eller
anden måde?

[...]

Samtidig bør du ***afstraffe*** bølleoptøjer!

Her i Danmark bør voldslig adfærd ØJEBLIKKELIG medføre
udvisning af landet eller internering (med henblik på
erstatning osv.), så barnet (eller den unge) lærer, at
forbrydelse IKKE betaler sig!

Blødsødenhed på dette område giver bagslag i form af
endnu flere ødelæggelser!

Vold og vandalisme skal IKKE belønne (fx. med
eftergivenhed)!

Det gælder SELVFØLGELIG, når/hvis folk lægger ud på
nettet oplysninger om politifolks privatliv!

Det er jo næsten det samme som at true dem på livet!

Og den slags ting giver mange, mange års fængselstraf
samt forbud mod fremover at ha' adfgang til internettet!

Sådan BURDE det i hvert fald "belønnes"!

Det er manglende respekt overfor Øvrigheden!

Det er at SKIDE på demokratiet, og det skal IKKE ku'
betale sig!

Crime does NOT pay!

-

Ledelse til utrygt personale på asylcenter: Vi må stramme op
22. jul. 2016, 07:27 ...

-

104 SVT Text Fredag 22 jul 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Norge minns terrordåden............130

* Trump accepterade nomineringen.....131
* Trumps Nato-uttalande fördöms......132

Åklagare: Nicedådet planerat länge 133
Polisens arbete i Nice ska utredas 134

Paris: "Sjukdom bakom dödsfall"....135
2016 beräknas bli varmaste året....136

Tio gripna för terrorplaner mot OS 137
Kyla dödar barn och djur i Peru....138

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 22 jul 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

ECB lämnar styrräntan oförändrad...139
Oväntad kritik mot Mugabe..........140

Över 1.100 räddade på Medelhavet...141

Turkiet
Grönt ljus för undantagstillstånd..142
Erdogan: Tillståndet kan förlängas 143
* EU följer utvecklingen i Turkiet...144

-

135 SVT Text Fredag 22 jul 2016
UTRIKES PUBLICERAD 21 JULI

Paris: "Sjukdom bakom dödsfall"

Ett dödsfall som utlöst kravaller norr
om Paris berodde inte på polisvåld
utan på en svår infektion.

Det uppger åklagare Yves Jannier med
hänvisning till obduktionsrapporten,
uppger nyhetsbyrån AFP.

24-åringen avled i tisdags kväll efter
att ha gripits av polisen i staden
Beumont-sur-Oise, misstänkt för
våldsamt motstånd.

Dödsfallet har följts av två nätters
oroligheter. Fem kravallpoliser har
skadats, åtta personer har gripits och
minst 15 bilar har satts i brand.

Kommentar:

Den (sø)forklaring får du nok ikke de unge til at hoppe
på!

De tror jo (fejlagtigt?), at I dækker over hinandens
fejl, apropos kammerateri!

Og måske er der lidt om snakken!

Du bliver - med andre ord - nødt til at "vende skuden"
og spørge dig selv, om der er noget, du ku' ha' gjort
bedre? - Er det fejl, der bør rettes?

Generelt set skønner jeg, at de unge er rodløse og
derfor frustrerede. Giv dem derfor en mening med livet;
ikke bare et meningsløst intetsigende arbejde!

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/snufo000/home/arb-loes-proj

Kommentar:

Alle skal i arbejde

Kombiner evt. uddannelse og arbejde, så de kommer til
at føle, at de har værdi.

Husk på at navnlig i islamisk kultur betyder ære og
skam umådelig meget.

De har - med andre ord - brug for respekt.

Og det klogeste er derfor at give dem respekt gennem
noget ***konstruktivt*** (fremfor gennem noget destruktivt
som tilfældet jo er med vandalisme und so weiter).

Giv dem ***værdighed*** gennem meningsfyldt arbejde.

INGEN bør fx. bare modtage passiv overførselsindkomst,
hvis man ikke er syg.

Man må arbejde for føden. På bistandshjælp svarer det
måske til 10-15 timer pr. uge.

Og her kunne vi lave en hel masse samfundsnyttigt!

Og så er man træt, når man kommer hjem og gider ikke
deltage i natlige optøjer!

Try it!

-

140 SVT Text Fredag 22 jul 2016
UTRIKES PUBLICERAD 21 JULI

Oväntad kritik mot Mugabe

En av de främsta stödtrupperna för
Zimbabwes auktoritäre president Robert
Mugabe har oväntat brutit med honom.

I ett uttalande på torsdagen kallade
krigsveteranernas förening den
92-årige Mugabe för diktatorisk,
manipulativ och korrumperad.

Veteranerna har tidigare använts för
att bruka våld mot Mugabes kritiker,
skriver nyhetsbyrån AP.

Avståndstagandet kommer mitt i en
period av protester mot Mugabes styre
och den försämrade ekonomin. Mugabe
har styrt landet i 36 år.

-

NRK:
21. juli 2016 kl. 07:28 - 22. juli 2016 kl. 07:01, error

08:02
Flygeblader sluppet over Nord-Korea
https://www.nrk.no/nyheter/1.13054295

Aktivister fra Sør-Korea og USA har sendt flere tusen
regimekritiske flygeblader inn i Nord-Korea. Ved hjelp
av ti gassballonger sendte aktivistene til sammen
300.000 flygeblader. Aktivistene kritiserer Kim
Jong-un og rakettoppskytninger, melder NTB.

-

22. juli 2016 kl. 08:43

-

Sådan ser verdens religioner på dæmoner

klassiker
Af Henning Nørhøj
22. juli 2016 07:00
http://www.religion.dk/viden/synet-p%C3%A5-d%C3%A6moner-i-verdens-religioner?

Sent: Thursday, July 21, 2016, CET 09:17, GMT 07:17
Subject: Tyrkiets præsident erklærer tre måneders undtagelsestilstand -
Re: 2016 uge 29 (news samlet)
19186 news:nmpsuh$635$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/h-d8LOO4IXE/224vwzEyBAAJ

> [...]
> påskønner ytringsfriheden!
>
> Hvorfor ikke?
>
> Hvorfor kan man ikke tåle (berettiget) kritik?
>
> Forklaringen herpå er simpel:
>
> Man er ***sygelig*** opslugt af magtbegår!
>
> Og det er i sig selv en ***afgud*** (ligesom alle de
> andre afguder, herunder kærlighed til penge und so
> weiter)!
>
> Åh ... du religiøse galning: Gid jeg dog kunne få dig
> til at indse dette!
>
> Jesus! Vi ***forsager*** djævelen og alle hans gerninger
> og al hans væsen! Vi beder os FRITAGET i dit navn. Amen.

Opmærksomhedshungrende?

Nej! Vil jeg voge at påstå.

This is einem feed-back!

Når der peges på dig, da skal du anse det som en art
hædersbevisning.

***Ordet*** til dig er derfor:

Vær Herren din Gud tro i et og alt
og du vil vinde anerkendelse

Den, der er tro i det små, vil få betroet mere

Vær derfor tro i et og alt,
OGSÅ når/hvis det er upolulært i menneskers øjne

Det gælder ikke mindst dit bibelske syn på hor
und so weiter!

For hvad nytter det, om du vinder hele verden,
hvis ikke Herren din Gud er med?

Interrupt from ...