Kesit Alanı

Y Yılmaz

Ben  ​A2 = A1 * cosa  diye biliyorum.

Bu bilgi doğru mu
Satır içi resim 1

Y Yılmaz

Güncel

Y Yılmaz

murat yalcin

dogruuu

18 Mart 2015 20:45 tarihinde Y Yılmaz <yalci...@gmail.com> yazdı:

Bu gruba yayın göndermek için, tm...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/CAFhZcuSDu5S76vp6x8WFaz55doRx%3D0WwkwHHEfOO8SvwWdjj1A%40mail.gmail.com adresini ziyaret edin.

Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.

--

 Derdin mi var? " Lâ tahzen innallâhe meanâ " ( Üzülme Allah bizimledir )

mankan hatice

to tmoz

İspaaaatttt:))

Y Yılmaz

Murat hocam,  benim yazdığım mı doğru, bilgi kutusunda verilen bilgi mi doğru?

Y Yılmaz

​Ben ekteki gibi biliyorum.​
Hem ders kitabında hem bir yardımcı kaynakta tanjantlı formülü görünce  emin olamadım.
Dik iz düşümün Alanı.pdf

murat yalcin

mankan hatice

to tmoz
slm lar Yılmaz hocam
Peki  Murat hocam :)

Y Yılmaz

​Açı sıfıra yaklaştığında alanlar birbirine yaklaşır ve tanjant sıfırda​ sıfıra yaklaştığına göre eşitlik sağlanmaz gibi geliyor.

Y Yılmaz

​Selamlar Hatice hocam.​
Formül müfredat programında da verilmiş.

Satır içi resim 2

Muharrem Şahin

Yalçın Hocam;
Senin düşünen bir öğretmen olarak sorgulayıp
yanlış olduğunu gördüğün bir formülü,
bir ders kitabının yazarı
programda gördüğü gibi alıp
kitabına oturtmuş.
Bu kitap da
eminim
MEB'ce onaylanmış ve okullara verilmiştir.

Neden böyle oluyor, anlayamıyorum.
Koskoca bir devlet
nasıl düzgün bir program yapamaz?
İki yıldır,
programın geniş açıklamalarını neden vermez.
Öğretmenlerimizin,  ne yapacağını bilemez durumuna neden gözlerini kapatır?
Gerçekten; kendi durumuma hiç üzülmüyorum.
Kaderimi, şükürle yaşarım.
Ama;
ülkemizin,
insanımızın durumu beni kahrediyor.

18 Mart 2015 21:50 tarihinde Y Yılmaz <yalci...@gmail.com> yazdı:
[...]

.

Y Yılmaz

​Kıymetli Muharrem hocam, iki farklı ders kitabı ile bir yardımcı kaynakta aynı formül var. Müfredat programında da görünce bende Silindirde kesit alanı ile ilgili o  2tana lı formülü kullanmaya başlayacaktım. Siz böyle yazınca şimdi yine durdum. Bunun doğrusuna nasıl ulaşacağım bilemiyorum. Saygılar.​

Muharrem Şahin

Bir eğik silindirin dik kesit alanı K,
dik kesit düzleminin tabanla yaptığı açı a,
ana doğrusunun uzunluğu L,
yüksekliği H ,
taban alanı T olsun.

Hacim = K.L = T.H, (1)

cosa = H/L  (2)

(1) ve (2)'den

K = T.cosa elde edilir.

Bu eğik silindirin dik kesiti çember olsun.

Silindiri, dik kesit düzlemi boyunca kesip
bu kesit üzerine oturtursak,
eğik bir düzlemle kesilmiş
dik silindir elde ederiz.

Yani; eğik kesitin alanı ile
kesit düzleminin tabanla yaptığı açının kosinüsünün çarpımı
taban alanını verir.

Yani; senin verdiğin formül.

19 Mart 2015 00:42 tarihinde Y Yılmaz <yalci...@gmail.com> yazdı:
[...]

mcht

Hocam ders kitabinda bu formülü ispatsiz mi vermisler bu bagintiya nasil ulaşılmış merak ettim

Muharrem Şahin

Ben çok çok büyük bir yanlış anlama içinde değilsem,
burada konuşulması gereken çok şey var.
Apaçık bir bağıntı,
programda, belli ki, bir yazım hatası ile verilmiş.
Belki; başka bir şekil üzerindeki harflendirmelerle
doğru bir ilişki ifade edilmiştir.
Bu formüle, herhangi bir yerde
ispatı ile birlikte rastlayan öğretmenim oldu mu?

19 Mart 2015 15:19 tarihinde Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com> yazdı:
[...]

Dik kesit alanı ile eğik kesit alanı arasındaki ilişkiyi buldum hocam.

19 Mart 2015 02:19 tarihinde murat yalcin <gmurat...@gmail.com> yazdı:

Sayin hocam dik kesit  alanını sormuyor sanırım yoksa benim kafam mi karisti:)

19 Mar 2015 01:36 tarihinde "mcht" <mucahi...@gmail.com> yazdı:

Hocam ders kitabinda bu formülü ispatsiz mi vermisler bu bagintiya nasil ulaşılmış merak ettim

Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.

Bu gruba kayıt göndermek için tm...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.

Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/4acdcf15-d967-47e7-8462-786ccc3d803d%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/d/optout adresiniz ziyaret edin.

--
.

--
.

Y Yılmaz

Bu formülü kullanan binlerce öğrenci ve öğretmen olacaktır. Sınavlarda böyle bir soru çıktığında hangisi doğru, hangisi yanlış olacak? Dahası sorumlusu kim olacak?

Seckin özdemir

Bu formülü bu şekilde veren bir sistem için ne eğitim ne de matematik umurumdadır. Bunu bu şekilde alıp kullanan matematikçi ise bana göre matematik yapmıyor ezber yapıyordur. Matematikteki en büyük eylem düşünme eylemidir ki o da ezberi reddeder.
Bu soruna çözüm üretmemiz gerekir. Ciddi bir bilgi hatası var ve düzeltilmesi gerekir...

19 Mart 2015 19:27 tarihinde Y Yılmaz <yalci...@gmail.com> yazdı:
[...]

Seckin özdemir

Muharrem Hocamın bu  konu üzerine güzel bir ispatı...

20 Mart 2015 00:19 tarihinde Seckin özdemir <secki...@gmail.com> yazdı:
Silindireğikkesity.png

Y Yılmaz

​Teşekkürler Seçkin hocam. Muharrem hocamın da emeklerine sağlık.​ Muharrem hocam da olmasa bu konu arada kaynayıp gidecekti.

Temel Gökçe

to tmoz

Yılmaz Hocam sizin özeniniz ve Muharrem Hocam'ın da katkılarıyla çok faydali bir konuya değinildi, teşekkür ederim...

kadir birtan

to tmoz
Sayın hocalarım merhaba,
ekteki kitabın hangi kitap olduğunu bilen var mı?