බ්ලොග් අඩවි ඉවත් කිරීම සම්බන්ධයෙන්

Chamila De Alwis

to sinhala-...@googlegroups.com
මෑතකදී නිරීක්ෂණයට ලක්වුන කාරණා කිහිපයක් මේ.

නොදරුවා පවත්වාගෙන ගිය "නිකමට වගේ" බ්ලොග් අඩවිය සින්ඩියෙන් ඉවත් කිරීම
මාරයාගේ හෝරාව නම් වන බ්ලොග් අඩවිය සින්ඩියෙන් ඉවත් කිරීම

නිකමට වගේ අයින් කලේ සින්හල (යුනිකේත) අන්තර්ගතය නැති නිසා කියලා හේතු දක්වලා තිබුනා.
මාරයාගේ හෝරාව ඉවත් කලේ ඇයි කියලා දන්නේ නෑ.

සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ නීති වලට අනුව නිකමට වගේ ඉවත් කිරීම සාධාරණයි කියලා කියන්න පුලුවන්.

හැබැයි ඉතින් ඒ වගේ නිර්මාණශීලීත්වයක් තියෙන කවි සිංහල යුනිකේත නැති පමණින්ම සින්ඩියෙන් ඉවත් කිරීම කොච්චර සාධාරණ ද?
අනිත් එක යුනිකේත වලින් නොවුනත් ඔහු කලෙත් සිංහල අන්තර්ගතයන් උඩුගත (ඔව්, ඒ කියන්නේ upload) කරපු එක නේද?

මාරයාගේ හෝරාව ඉවත් කිරීම ගැන තියෙන ආසන්නතම හේතුව සංජීවනී කියලා මත් බෙහෙතක් ගැන ඔහු ලියලා තිබුන සටහනක්. නමුත් ඒක කියවපු කීයෙන් කී දෙනෙක් සංජීවනියට ට්‍රයි එකක් දෙන්න ගියාද කියන ‍එක ලොකු සැකයක්. ඔහු ඒ ගැන ප්‍රචාරණයකට වඩා අත්දැකීමක් බෙදාගත්ත එකයි වුනේ. රූපවාහිනියේ කොටු දානවට බනින අපි ඇයි මේකට බයවෙලා ලොකු කොටුවක් දාලා? අනිත් එක මගේ මරණය නැමැති බ්ලොග් එක ඔහු ඉවත් කර ගැනීමට පෙර සටහන් කිහිපයක් කර තිබුනා (ම ත් එක්ක ගේමට නෙමෙයි, උදාහරණයක් විතරයි)

සිංහල බ්ලොග් කියවන්න බාල වයස් කරුවන් එනවා කියන එක හේතුවක් ලු. එහෙම බැලුවොත් ටැබූ ලියන ඒවා බලනකොට වැඩිමහල් අයත් වෙවුලලා යනවනේ.

සදාචාරාත්මක හේතු පෙන්වන්නත් පුලුවන්. නමුත් Beyondframe ගේ පුද්ගල නාමය වංචනිකව පිටපත් කරගෙන myblog.lk එකේ ලියන බ්ලොග් එකක් මාස 6ක පැනලත් තාම තියා ගෙන ඉන්නේ? සදාචාරය පුද්ගලයගෙන් පුද්ගලයට සාපේක්ෂ වෙනවද?

දැන් ඉතින් ආයෙමත් සිංහල බ්ලොග් සංගමයේ හරි ගූගල් සමූහයේ හරි නීති ඉදිරිපත් කරන්න පුලුවන්. නමුත් මම ඒවා බලාපොරොත්තු වෙන්නේ නෑ. මම බලාපොරොත්තු වෙන්නේ ඊට වඩා යාන්ත්‍රික නොවුන පිළිතුරක්.

බ්ලොග්කරුවන් අතර ඉතාමත් නිර්මාණශීලි අය සිටිනවා. නමුත් යුනිකේත භාවිතය කියන එක මගින් ඒ අයට පොඩි බැරියර් එකක් දාන එක සදාචාරාත්මක ද? අන්තිමේදී බ්ලොග් එකක් කියන්නේ අන්තර්ගතය මිසක් භාවිතා කරල තියෙන තාක්ෂණය නෙමෙයි නේ.

වරදවා වටහා ගැනෙන ලිපි සම්බන්ධ කර බ්ලොග් අඩවි ඉවත් කිරීම ඒකමතිකව කිරීම සාධාරණ ද? ඒකමතිකව තීරණය කිරීම සාධාරණයි කියලා නීතියක් තියෙනවනම් ඒ ගැන ආයෙත් සාකච්ඡා කරන්න ඕනෙ නේද?

මාස තුනක් ආදී වශයෙන් පනවලා තියෙන නීතිය හැමෝටම එකම විදියට බල පාන අන්දමින් භාවිත කලොත් මීට වඩා ප්‍රශ්න අඩු වෙයි නේද?

බ්ලොග් අඩවියක් ඉවත් කිරීමේදී අඩුම තරමේ ගූගල් සමූහය වත් දැනුවත් කර සිටීම වැදගත් නැත් ද?

වැදගත්: මෙහි සඳහන් ඉවත් කල බ්ලොග් අඩවි හිමි කරුවන් හා මා අතර කිසිම සන්නිවේදනයක් සිදු වී නොමැත. මේ නිරීක්ෂණයට නතු වූ ඒවා පමණයි. උදාහරණ ලෙස පෙන්වූ අනෙක් බ්ලොග් අඩවි සමඟ මාගේ කිසිම තරහක් නොමැත. ඒවා යොදාගත්තේ අවස්ථාවට උචිත අන්දමින් පමණි. ඉතාමත් පහසු අන්දමින් වරදවා වටහා ගත හැකි නිසා මෙසේ ප්‍රකාශ කලෙමි.

(පින්තූරය මත ක්ලික් කර විශාල කර ගත හැක)
?ui=2&view=att&th=12583c85daeb3d88&attid=0.1&disp=attd&realattid=ii_12583c85daeb3d88&zw

--
Chamila Sujeewa
http://www.chamiladealwis.com/

Supun Budhajeewa

2009/12/12 Chamila De Alwis <cs2re...@gmail.com>

හැබැයි ඉතින් ඒ වගේ නිර්මාණශීලීත්වයක් තියෙන කවි සිංහල යුනිකේත නැති පමණින්ම සින්ඩියෙන් ඉවත් කිරීම කොච්චර සාධාරණ ද?

එහෙම දෙයක් සිද්ධ වෙලා තියනවනම් ඒක වැරදියි නෙ?

මේක සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදය මිසක් සිංහල යුනිකේත බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදය නෙවෙයි නේ.

--
Budhajeewa, Supun
---

Pravin Indranama

to sinhala-...@googlegroups.com
ඔබ සඳහන් කරන දෙවැනි බ්ලොග් අඩවිය ගැන මා කිසිත් නොදන්නවා වුවත්, සිංහල යුනිකෝඩ් භාවිත නොකරන බ්ලොග් අඩවියක් සින්ඩියෙන් ඉවත් කිරීමේ වරදක් නොදකිමි. සංසදයේ ප්‍රධාන අරමුනක් වන්නේ සිංහල යුනිකේතය ප්‍රචලිත කිරීම වන අතර සින්ඩිකේටරයට බ්ලොග් ඇතුලත් කිරීමේදීද අපි අපේ බ්ලොග් යුනිකෝඩ් වලින් ලිවීමට එකඟ වන්නෙමු.

මෙම නීතිය ඉවත්කලහොත් ඊමේල් හරහා පැතිරෙන බොලඳ කවි ඇතුලත් JPG ඉමේජ ඇතුලත්කල බ්ලොග් අඩවි සින්ඩිය අරක්ගනු ඇතැයි මගේ හැඟීමයි. ඇයි එවිට බ්ලොග් එකේ සිංහල අන්තර්ගතයක් නැති නිසා Google Ads පවා පටවාගත හැකි වනු ඇති නොවැ.

තම නිර්මාණයක් JPG ලෙස සකස් කරනවාට වඩා කෙලින්ම යුනිකෝඩ් වලින් ටයිප් කිරීම ලේසියි නොවේද?

--
Pravin Indranama | ප්‍රවීන් "ඉන්දරේ" ඉන්ද්‍රනාම

සිංහල බ්ලොග් එක: http://blog.indranama.com
Photoblog: http://indranama.info
Website: http://indranama.com
Lifestream: http://indranama.storytlr.com | http://friendfeed.com/indranama

Supun Budhajeewa

2009/12/12 Pravin Indranama <indr...@gmail.com>

මෙම නීතිය ඉවත්කලහොත් ඊමේල් හරහා පැතිරෙන බොලඳ කවි ඇතුලත් JPG ඉමේජ ඇතුලත්කල බ්ලොග් අඩවි සින්ඩිය අරක්ගනු ඇතැයි මගේ හැඟීමයි.

දැනටම එහෙම බ්ලොග කීපයක් සින්ඩියට එනවා නේද? මා නම් එහි වරදක් දකින්නේ නෑ.

ඇයි එවිට බ්ලොග් එකේ සිංහල අන්තර්ගතයක් නැති නිසා Google Ads පවා පටවාගත හැකි වනු ඇති නොවැ.

එවැනි සීමාව ඉක්මවීමක් වුනොත් අපිට ඒ බ්ලොගය ඉවත් කරන්න පුළුවන් නේ?

තම නිර්මාණයක් JPG ලෙස සකස් කරනවාට වඩා කෙලින්ම යුනිකෝඩ් වලින් ටයිප් කිරීම ලේසියි නොවේද?

කවියට පසුබිමක් එක් කිරීමෙන් බලාපොරොත්තු වන්නේ එහි නිර්මාණශීලීත්වය වැඩි කිරීමයි.

Pravin Indranama

2009/12/12 Supun Budhajeewa <budha...@gmail.com>

දැනටම එහෙම බ්ලොග කීපයක් සින්ඩියට එනවා නේද? මා නම් එහි වරදක් දකින්නේ නෑ.

වැඩිදෙනෙක් කරන්නේ සින්ඩියට අයදුම් කරලා ඒක approve වෙනකන් යුනිකෝඩ් වලින් ලියනවා. සින්ඩියට ඇඩ් උනායින් පස්සේ JPG දානවා. මේක වංචනික ක්‍රියාවක් නෙමේද? චමිල සඳහන් කල බ්ලොගයත් සින්ඩියට එක්වන දවසේත් ඔය විදියට JPG තිබුනා කියලා හිතන්න අමාරුයි නේද?

දැනටත් එවැනි බ්ලොග් කීපයක් සින්ඩියේ ඇති. නමුත් ඒවා ස්වයංක්‍රීයට මාට්ටු වෙන ක්‍රමවේදයක් නෑ නේ. කවුරුන් හෝ දැකලා පැමිණිලි කරන්නම ඕනෙ. ඉතිං ඕක වෙන්නේ කලාතුරකින්.

මට JPG වලින් සමන්විත බ්ලොග් අඩවියක් කරනන් උවමනා නම් මම කරන්නේ වංචනික ක්‍රම වලින් එය සින්ඩියට ඇතුලත් කිරීම නොව kottu.org වැනි වෙනත් බ්ලොග් කියවනයක සහාය පැතීමයි.

 එවැනි සීමාව ඉක්මවීමක් වුනොත් අපිට ඒ බ්ලොගය ඉවත් කරන්න පුළුවන් නේ?

සීමාව !!!! කවුද ඒ සීමාව අර්ථ දක්වන්නේ???
බ්ලොග් එකක තිබිය හැකි උපරිම ඇඩ් ගණණ කියලා අලුත් නීතියක් ගෙන එන්නද? :D

Chamila De Alwis

[...]

එහෙම නම් අපි වැරැද්දක් කර ගෙන තියෙනවා නේද? අන්තර්ජාලේ සිංහල අන්තර්ගතය වැඩි කරනවට වඩා සිංහල යුනිකේත අන්තර්ගතය වැඩි කිරීම වැදගත් ද?

මම කලින් ම කිව්වේ ඒකයි. දැනට පවතින නීති ආයෙමත් කතා කරලා තේරුමක් නෑ. ඒ නීති සංශෝධනයක් අවශ්‍ය නම් එහෙම කරනවා මිසක්.

මෙම නීතිය ඉවත්කලහොත් ඊමේල් හරහා පැතිරෙන බොලඳ කවි ඇතුලත් JPG ඉමේජ ඇතුලත්කල බ්ලොග් අඩවි සින්ඩිය අරක්ගනු ඇතැයි මගේ හැඟීමයි. ඇයි එවිට බ්ලොග් එකේ සිංහල අන්තර්ගතයක් නැති නිසා Google Ads පවා පටවාගත හැකි වනු ඇති නොවැ.

බොළඳ කවි පැමිණෙන්නේ jpg පින්තූර වහයෙන්ම නොවේ. දැන් වුවත් සින්ඩිය පුරා රවුමක් ගැසුවහොත් (මාගේ බ්ලොගයෙන් පවා) බොළඳ කවි සොයා ගත හැක. මෙය අතාර්කිකයි.

තම නිර්මාණයක් JPG ලෙස සකස් කරනවාට වඩා කෙලින්ම යුනිකෝඩ් වලින් ටයිප් කිරීම ලේසියි නොවේද?

පින්තූරයක් සටහනක තේරුමට කරන බලපෑම බ්ලොග් කරුවෙකු වශයෙන් තේරුම් කර දීම අනවශ්‍යයි නේද?

Pahan Sarathchandra

[...]

එය සිංහල යුනිකෝඩ් භාවිතා නොකරන අඩවියක් යැයි කීම අසාධාරණයි. කවි හැරුනාම ඔහුගේ වෙනත් ලිපි සඳහා යුනිකේත යොදාගන්නවා.
සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ අඩවියෙන් උපුටා ගනිමි.

"සිංහල බ්ලොග්කරණයට අදාල ආධාර උපකාර (තාක්ෂණික, භාෂාමය, අන්තර්ගත) හුවමාරු කර ගැනීම, සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සමාජයීය භූමිකාව, අයිතීන්, වගකීම් කෙරෙහි අවධානය යොමු කරමින් ඒ සම්බන්ධව පුලුල් කතිකාවතක් ගොඩනැංවීම සහ සිංහල බ්ලොග්කරුවන් සඳහා විවිධ සේවා නොමිලයේ සැපයීම යන කරුණු අපගේ මුලික අරමුණු වේ."

මෙම නීතිය ඉවත්කලහොත් ඊමේල් හරහා පැතිරෙන බොලඳ කවි ඇතුලත් JPG ඉමේජ ඇතුලත්කල බ්ලොග් අඩවි සින්ඩිය අරක්ගනු ඇතැයි මගේ හැඟීමයි. ඇයි එවිට බ්ලොග් එකේ සිංහල අන්තර්ගතයක් නැති නිසා Google Ads පවා පටවාගත හැකි වනු ඇති නොවැ.

නිර්මාණ බොළඳද නැද්ද කියන එක පාඨකයෝ බලාගනී. හරි නැත්තම් නිකම්ම ප්‍රතික්ෂේප වෙයි.

තම නිර්මාණයක් JPG ලෙස සකස් කරනවාට වඩා කෙලින්ම යුනිකෝඩ් වලින් ටයිප් කිරීම ලේසියි නොවේද?

ලේසි බව ඇත්ත. ඒත් අර නිර්මාණාත්මක බව, අලුත් බව ගන්න බැහැ.
--
[...]

ඔබට මෙම පණිවිඩය ලැබෙන්නේ ඔබ සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදයේ සාමාජිකයෙක් බැවිනි.

නීති/රීතී http://www.sinhalabloggers.com/guidelines
සිංහල බ්ලොග් කියවනය: http://blogs.sinhalabloggers.com
සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදයේ ෆොරමය http://forum.sinhalabloggers.com
සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදයේ නිවස http://www.sinhalabloggers.com

සංසදයට ලිවීම සඳහා sinhala-...@googlegroups.com වෙත ලියන්න.
සංසදයෙන් ඉවත්වීම සඳහා http://googlegroups.com/group/sinhala-bloggers/subscribe වෙත යන්න.

සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදය අදහස් ප්‍රකාශකිරීමේ අයිතිය සුරකියි. මෙම පණිවිඩයෙන් ප්‍රකාශ වන්නේ මෙම ලිපියේ කර්තෘගේ මතය යි. මෙමගින් සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදයේ මතයක් ප්‍රකාශ නොවන බව සහ ඒ පිළිබඳව කිසිදු වගකීමක් සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදය විසින් නොදරන බව කරුණාවෙන් සලකන්න.

--
පහන්
Pahan Charithanga

Pravin Indranama

to sinhala-...@googlegroups.com
2009/12/12 Chamila De Alwis <cs2re...@gmail.com>
එහෙම නම් අපි වැරැද්දක් කර ගෙන තියෙනවා නේද? අන්තර්ජාලේ සිංහල අන්තර්ගතය වැඩි කරනවට වඩා සිංහල යුනිකේත අන්තර්ගතය වැඩි කිරීම වැදගත් ද?

මගේ මතය නම් ඉමේජ ආකාරයෙන් පවතින හෝ යුනිකෝඩ් නොවන ආකාරයෙන් පවතින (උදා: lakbima.lk) අන්තර්ගතයන්ට වඩා යුනිකේත අන්තර්ගතය වැඩි කිරීමයි කල යුත්තේ.
නැත්තං අහවල් මගුලකටද යුනිකෝඩ්? FM-Abhaya වගේ ෆොන්ට් ටිකක් තිබුනාම ඇතිනේ? මොක එහෙකකටද අපි මේ සිංහල යුනිකේතයේ දියුණුව ගැන නහින්නේ?

අන්තර්ජාලයේ සිංහල අන්තර්ගතය වැඩිකල යුත්තේ Search engine වැනි සේවා සඳහාද ගැලපෙන ආකාරයට නොවේද? ඒ සඳහා යුනිකේත ද වඩා සුදුසු, නැත්තං ඉමේජද?

මම කලින් ම කිව්වේ ඒකයි. දැනට පවතින නීති ආයෙමත් කතා කරලා තේරුමක් නෑ. ඒ නීති සංශෝධනයක් අවශ්‍ය නම් එහෙම කරනවා මිසක්.

නෑ චමිල මං හිතන්නේ වංචනික විදියට බ්ලොග් අඩවිය පවත්වාගෙන යන අය සිටී නම් (යුනිකේතයෙන් ලිවීමට එකඟ වී පසුව ඉමේජ දැමීම), ඒ අයට ඉඩ සැලසීමට තියෙන නීති වෙනස් කල යුතු නෑ.

Supun Budhajeewa

[...]

සම්පූර්ණ ලිපියක් යුනිකේතයෙන් නැතිව පිංතූරයක් වශයෙන් දැමීමත්, කවියක් වගේ නිර්මාණයක නිර්මාණාත්මක වටිනාකම ඉහළ නගන්නට පිංතූරයක් තුළ දැක්වීමත් අවස්ථා දෙකක්.

මෙන්න මේ අවස්ථා දෙක වෙන් කරගන්න පුළුවන් ක්‍රමයක් සකස් කරගෙන නිර්මාණාත්මක අරමුණින් කරන පිංතූර යොදා ගැනීම් සහ අනෙක් ඒවා වෙන් කරගත්තා නම් හරි.

නමුත් ෆොටෝ බ්ලොග් එකක් තනා ඡායාරූපයකට සිංහල වදන් හතරක් පහක් ඔබා ඒවා සින්ඩියට එවන්න හදන උත්සාහ නැවැත්වීමටත් ක්‍රමයක් හදන්න වෙයි.

සීමාව !!!! කවුද ඒ සීමාව අර්ථ දක්වන්නේ???
බ්ලොග් එකක තිබිය හැකි උපරිම ඇඩ් ගණණ කියලා අලුත් නීතියක් ගෙන එන්නද? :D

කලිනුත් තැනක අපි කතා කළා වගේ, ඒ ඒ බ්ලොග් අඩවියේ තිබෙන ලිපි නොවෙන දේ ගැන සංසදයට අදාළත්වයක් නැහැ නේ? අපි මොකටම ඇඩ් ගණන කරදරයක් කරගන්නේ?

Pravin Indranama

2009/12/12 Pahan Sarathchandra <paha...@gmail.com>

[...]

ඇයි මේ ඊට වඩා ලොකුවට ගහලා තියෙන එක උපුටා නොගන්නේ? :D
සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදය යනු
 සිංහල යුනිකෝඩ් භාවිතයෙන් සිංහලෙන් බ්ලොග් ලියන්නන්
 එකමුතුවෙන් සෑදුනු සමූහයකි

Chamila De Alwis

[...]

ඔබට මම කියන දේ ග්‍රහණය වුනේ නැහැ. මම සරල ප්‍රශ්නයක් අහන්නම්. සිංහල ද සිංහල යුනිකේත ද? නිකමට වගේ නිර්මාණ ශීලි බ්ලොග් එකක් බව කවුරුත් පිළිගනී (නැත්තන් ඒක කියන්න). අනිත් එක ඔහු සමහර ලිපි වල සිංහල යුනිකේත භාවිතා කර තිබෙනවා. කොටින්ම ඔහුගේ බ්ලොග් එක (පින්තූර ඇතුලේ හරි) සිංහල. නමුත් මම මේ දැන් පෙන්වන්නම් සිංහල ඉංග්‍රීසිත් එක්ක කලවම් කරලා ලියපු බ්ලොග් තුනක් වත්. මේ එහෙම ලියන්න එපා කියනවා නෙමෙයි. අපි හදා ගත්ත නීතිය කොච්චර හරි ද කියලා බලන එකයි කරන්න හදන්නේ.

බ්ලොග් එකක් ඉවත් කරන්න භාවිතා කරන්නේ if(uses_jpg) කියන යාන්ත්‍රික කොන්දේසිය ද නැත්තන් ඒකේ අන්තර්ගතයද?

[...]

ඔබ වංචනිකව කියන ක්‍රමයට නිකමට වගේ ඇතුලත් කර තිබෙනවා ද? ඔහුගේ අන්තර්ගතයට අනුව එවැනි දෙයක් කිරීමට අවශ්‍ය නෑ. මේ ඔහුගේ බ්ලොග්ය පිළිබඳ ගැටළුවක් නෙමෙයි. sinhalabloggers.com නීති සම්බන්ද ප්‍රශ්නයක්.

 එවැනි සීමාව ඉක්මවීමක් වුනොත් අපිට ඒ බ්ලොගය ඉවත් කරන්න පුළුවන් නේ?

සීමාව !!!! කවුද ඒ සීමාව අර්ථ දක්වන්නේ???
බ්ලොග් එකක තිබිය හැකි උපරිම ඇඩ් ගණණ කියලා අලුත් නීතියක් ගෙන එන්නද? :D

ඉවත් කර ඇති ඒවාට කවුද අර්ථ දක්වලා තියෙන්නේ? මම කිව්වොත් ඒවා හුදෙක්ම පුද්ගලික රසයන් කියලා මම නිවැරදියි නේද?

Supun Budhajeewa

[...]

පිංතූර ගැන මගේ මතය මම ඉහල සඳහන් කළා. lakbima.lk වල භාවිතා වන්නේ සිංහල නොවන නිසා එවන් අඩවි අපි සින්ඩිය පැත්ත පලාතේවත් ගත යුත නැහැ.

නැත්තං අහවල් මගුලකටද යුනිකෝඩ්? FM-Abhaya වගේ ෆොන්ට් ටිකක් තිබුනාම ඇතිනේ? මොක එහෙකකටද අපි මේ සිංහල යුනිකේතයේ දියුණුව ගැන නහින්නේ?

සින්ඩියේ ප්‍රධාන අරමුණ යුනිකේත දියුණුව ලෙස නම් කිරීමට මම විරුද්ධයි. අපි යුනිකේත දියුණු කරන්නට ලියනවා නොව, අපි ලියනදේ අතුරුඵලයක් හැටියට සිංහල යුනිකේතය දියුණු වෙයි.

අන්තර්ජාලයේ සිංහල අන්තර්ගතය වැඩිකල යුත්තේ Search engine වැනි සේවා සඳහාද ගැලපෙන ආකාරයට නොවේද? ඒ සඳහා යුනිකේත ද වඩා සුදුසු, නැත්තං ඉමේජද?

සිංහල බ්ලොග් කරුවන්ගේ සංසදයේ සින්ඩිකේටරයේ ප්‍රධාන අරමුණ සිංහල බ්ලොග් කියවීමේ පහසුකම සැලසීමද? සිංහල අන්තර්ගතය වැඩිකිරීමට කටයුතු කිරීමද?

Pahan Sarathchandra

[...]

ඔබ ගැන කණගාටුයි. අරමුනු කියල එකක් ඇදල ගත්ත නිසයි කිව්වේ. එහෙනං මුළු සයිට් එකම උපුටලා දක්වන්නද කියන්නේ?.

[...]

Chamila De Alwis

to sinhala-...@googlegroups.com
කී පාරක් කියන්නද තේරුම ගන්න අමාරු ඇයි මෙච්චර?

දැනට තියෙන ප්‍රකාශ වත් නීති වත් ආයෙ ආයෙ කටපාඩම් කරන එක නෙමෙයි මේ ත්‍රෙඩ් එකේ අරමුණ. අපි එය කියන ප්‍රකාශය වෙනස් කර නොගැනීමට හේතු මොනවද? ඇයි බල්ලට වැඩිය නැට්ට ලොකු කර ගන්නේ?

සිංහල අන්තර්ගතය search engine වලටම අහුවෙන විදියට කරන්න කියලා කොහෙවත් නීතියක් නෑනේ. සිංහල අන්තර්ගතයන් වැඩි කියවන්නන් ප්‍රමාණයක් අතරට ගෙන යාම වගේ වැඩකට ඇති ප්‍රකාශයකට ඕක හරවගත්තොත් අවුරුද්දට ගෙවන ගාණවත් වටිනවා නේද?

[...]

Pahan Sarathchandra

to sinhala-...@googlegroups.com
මම මාතෘකාවෙන් පිට යනවා නම් සමාවෙන්න.

"myblog.lk වෙත සාදරයෙන් පිළිගනිමු. ඔබේම කියා බ්ලොග් අඩවියක් කිසිදු වියදමක් නොමැතිව සාදාගන්නට අවස්ථාව ලබාදෙන myblog.lk සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදයේ තවත් ව්‍යාපෘතියක්. ඔබට මෙහි සෑදිය හැක්කේ සිංහල යුනිකේත භාවිතයෙන් ලියවෙන සිංහල බ්ලොග් අඩවි පමණි."

එතකොට මේවත් සිංහලද?

http://sidneyreese.myblog.lk/
http://lamontmayer.myblog.lk/
http://frederickvaldez.myblog.lk/

Supun Budhajeewa

[...]

ඒවා නම් මම හිතන්නේ Spam blogs.

Chamila De Alwis

sahan Weerasinghe

to sinhala-...@googlegroups.com
ප්‍රවීන් ගේ කතාවට මාත් එකඟයි, මොකද jpg image එකක ටයිප් කල කවියක් හෝ මොනයම් දෙයක් පල කිරීමට හෝ පල කර එයට comment දම්මවා ගැනීමට අවශ්‍ය නම් ඔහු කලයුත්තේ kottu.org වැනි අඩවියක් හෝ facebook වැනි යමක් ‍තෝරා ගැනීමයි ඒ සඳහා මොකටද සින්ඩියම.
ඒ ඇරත් මුලදී සින්ඩියට ඇඩ් වීමට කෙසේ හෝ උනිකෝඩ් වලින් යමක් පලකර පසුව සින්ඩියේ ඇතුලත් වූවෙකුට තමන්ට රිසිසේ ඕනෑමදෙයක් පල කල නොහැකීයි නේද?

1. ඇතුළත් කළ හැක්කේ සිංහල යුනිකේත මගින් ලියූ සිංහල බ්ලොග් අඩවි පමණි.
යන්නට එකඟත්වයක් ඇතිකරගෙනයි ඔහු හෝ ඇය සින්ඩියට තම බ්ලොගය ඇතුලත් කරන මෙන් ඉල්ලන්නේ,

8. ඡායාරූප පමණක් හා සිංහල අන්තර්ගතය අඩු අඩවි ඇතුලත් නොකෙරේ. (ඡායාරූප බ්ලොග් එකක් නම් සිංහල අන්තර්ගතයක් ඇතුළත් විය යුතුයි.)
බ්ලොග් කරු මේ නීතය කඩ කලානම් (එය ගනන් නොගත යුතු කරුනක් ලෙස සමහරු කරුණු දක්වා තියනවා දැක්කා)

9. විවිධ වයස් සීමාවල පරිශීලයකයන් පැමිණෙන නිසා අසභ්‍ය/වැඩිහිටියන්ට පමණක් ලියවෙන අන්තර්ගතයක් සහිත බ්ලොග් (Content Warning සහිත හෝ රහිත) ඇතුළත් නොකෙරේ.
10. වෙනත් අයගෙන් පිටපත් කළ ලිපි ඇතුළත් බ්ලොග් අඩවි, ස්පෑම් අඩවි ආදියද ඇතුළත් නොකෙරෙනු ඇත.

ඉදිරියේදී මේ නීතිත් කඩ වීමට ඉඩ ඇත ඒවට මොකද කියන්නේ......??

Sahan Weerasinghe
" සහන් "
www.sahanw.co.cc

to sinhala-...@googlegroups.com
ඔබ නොදන්නවා වෙන්නට පුලුවනි. ප්‍රවීන් සංසදයේ ඇඩ්මින් කෙනෙක්. සිංහලෙන් බ්ලොග් ලියන්නන්ට බ්ලොග් ලිවීමට කාගෙන්වත් අවසරයක් අවශ්‍ය නැහැ. ඔවුන්ට ඔවුන් කැමති ලෙස කැමති දෙයක් ලිවීමට පුලුවන්. හැබැයි එම බ්ලොග් සින්ඩියට එකතු කිරීමට බලාපොරොත්තු වන්න එපා. සින්ඩියට එකතු කරන්න අවශ්‍ය නම් සිංහල සදහා සම්මතය වන  යුනිකෝඩ් බ්ලොග් එකක් විය යුතුයි.

2009/12/13 prabashwarage prabashwarage <unpsuga...@gmail.com>

--
@samurailk on twitter
http://www.tgunasekara.com

Pravin Indranama

[...]

ඇඩ්මින්ලාගෙන් පිලිතුරු ලබාගැනීමට පමණක් අවශ්‍ය නම් චමිල සොයුරා මෙය ad...@sinhalabloggers.com යන ඊමේල් ලිපිනයට යොමු කරනු ඇත. එසේ නොකොට ඔහු මෙම ගැටලුව සංසදයට යොමු කරන්නේ මේ පිලිබඳව සංවාදයක් ගොඩනැගීම සඳහාය. එනයින් අප අපේ පෞද්ගලික අදහස් මෙහි පල කරමු. සංසදයේ අරමුණ ද එයයි.

එය කඩේ යාමක් ලෙස ඔබ අර්ථදක්වන්නේ කෙසේදැයි කරුණාකර පහදන්න.

අදින්පසු ඔබටත් ඇඩ්මින්ලාගෙන් පමණක් පිලිතුරු ලබාගත යුතු ගැටලුවක් වේ නම් එය ඇඩ්මින් ඊමේල් ලිපිනයට යොමු කරන්න. එසේ නැතිව එය සංසදය වෙත යොමු කිරීමෙන් ඊට පිලිතුරු දීමට සංසදයේ සියලු සාමාජිකයන්ට නෛතික අයිතියක් ලැබෙනවා. ඔබට එය බැහැර කල නොහැකියි.

මේ කරුණ සම්බන්ධයෙන් මේ හුයට සම්බන්ධ වූ අන් සොයුරන්ගේත් අදහස මෙයම වනු ඇතැයි විශ්වාස කරමි.

Pahan Sarathchandra

සු ෴

to sinhala-...@googlegroups.com
මාරයාගේ හෝරාව අයින් කර අැත්තේ වැරදි වැටහීමක් මත බවයි මගේ කල්පනාව. මා ඒ ගැන පෞද්ගලිකව අදහස් දක්වා තිබෙනවා. වරදක් නිවැරදි කරන්න කල් ගත වීම ගැන දොස් කියන්න බැහැ. මෙහි කවුරුවත් නැහැ පූර්ණ කාලීනව මේකට කැපවුණ. අනික පහුගිය දිනවල ඊ ඒෂියා නිසා හැම දෙනාම කාර්ය බහුල වුණා. ඒක නිවැරදි වෙයි කියල මං බලාපොරොත්තු වෙනවා.

නොදරුවා ගේ ගැටළුව ගැන වඩා පැහැදිළි උත්තරයක් දෙන්න අවශ්‍ය නිසා දැන් ඒක ගැන කතා කරන්නේ නෑ. දැන ගත යුතු කාරණා කිහිපයක් තියෙන නිසා. නොදරුවාව අයින් කරන අවස්ථාවේ එහි තිබුණේ ඉමේජස් විතරක් නමි අයින් කිරීමට දොස් කියන්න බෑ නේද ? මේක ෆෝරමයක් නෙවෙයිනේ .. සිංහල අන්තර්ගතයන් බහුල හා ප්‍රචලිත කරන්නේ කොහොමද කියන එක හිතා බැලුවහම ඒකට උත්තර හම්බවෙයි.

ඇඩ්මින්ලා තීරණ ගන්නේ අනික් අයගේ අපහසුකම් ගැන අවධානය යොමු කරලයි. ඒ නිසා අදහස් දක්වන්න ඇඩිමින්ලම වෙන්න ඕන නෑ. නිලතල තියෙන්නේ කාගෙවත් බෙලි කපන්න පෞද්ගලික එදිරිවාදිකම් පිරිමහන්න නෙවෙයි. යමක් පවත්වාගෙන යාමේ පහසුව පිණිසයි.

මේ සියලු කරුණු සාකච්ඡා කෙරෙන එක හොඳයි. හමුවන විටත් ගැටළු ඇත්නම් සාකච්ඡා කළ හැකියි.

Pravin Indranama

2009/12/13 සු ෴ <suonl...@gmail.com>

[...]

මාරයාගේ හෝරාව බ්ලොග් අඩවිය මේ වන විට නැවතත් සින්ඩිකේටරයට එකතු වී තිබෙන බව පෙනෙනවා. ඒ සම්බන්ධයෙන් යම්කිසි වරදක් සිදුවී ඇත්නම් මේ වන විට එය නිවැරදි වී ඇතැයි සිතිය හැකියි.

Prabashwarage Suganthan

to sinhala-...@googlegroups.com
නොදරුවා ඉවත් කිරීම ගැන ම‍ට හිතෙන්නේ බොළද උත්සාහයක් හැටියටය. එය යුනිකෝඩ් නැති අයෙකුට වුවත් කියවීමට හැකි ශිෂ්ඨ එකකි ඇයි මේ අශ්ෂ්ඨ එවුවා තබාගෙන හොද එව්වා ඉවත් කරන්නේ. ‍සිංහල සංසදය යුනිකෝඩ් ප්‍රමෝට් කරනන්න උත්සාහ කරන එකක්ද, සිංහල බ්ලොග් ජනප්‍රිය කරවන එකක්ද. මූණු වහගෙන මේකේ හොදදේ ලියන

Prabashwarage Suganthan

to sinhala-...@googlegroups.com
මූණු වහගෙන මේකේ හොදදේ ලියන
 අයට එපා කරවන්න ඇයි හදන්නේ. හැකි තරමින් පුද්ගලයන් බදවා ගන්නවා වෙනුවට ඔවුන්ව නවතන්නේ ඇයි.

Prabashwarage Suganthan

to sinhala-...@googlegroups.com
මම මෙම සංසදයෙන් ඉවත් වෙමි. කරුනා කර මා ඉවත් කරන්න මා විසින් ලියූ ‍බ්ලොග් එකද ඉවත් කරගනිමි. එය ඇඩ්මින්ලා වෙත දන්වමි. මම මේ විකාර දෙස බලා සිටීමෙන් පලක් නැත. ඇස්වහගෙන අනුන්ව හෙලා දැක ලියන උන් ආරක්ෂා කරන. මෙම සංසදයෙන් ඉවත් වෙමි. මූණු පෙන්නන අයට ගහන එක නවත්වන්න.

සු ෴

to sinhala-...@googlegroups.com
නිර්ාණශීලීත්වය සාපේක්ෂයි. හොඳ-නරක, නිර්මාණශීලී බව ආදිය මනින නිශ්චිත නිර්ණායක අපට නැහැ. ඒවා තම තමන්ගේ දැනුම් මට්ටමේ හැටියට කියවා ගන්නා දේවල්. ඔබ දක්වන හේතුවලට පදනමක් නැති බව පැහැදිළියි.

මේ සංසදයේ පොරවල් ඉන්නා බව මා දැන සිටියේ නැහැ. මේ කවුරුත් එහෙම හිතන්නේ නැහැ. නමුත් තමන්ගේකාලයත් මුදලුත් මේ සඳහා වැය කරන බව නම් දන්නවා :-)

යුනිිකෝඩ් හැම පරිගණකයකම නැති වුණත් රජයෙන් පවා චක්‍රලේඛයක් මගින් යුනිකේත භාවිත කිරීමට නිර්දේශ කොට තිබෙනවා හැම රජයේ ආයතනයකම. ඉතින් යුනිකේත නැතිව ඕනෑම දෙයක්ි කියවන්න නම් සින්ඩියට එන්න ඕන නැහැ තමා. ඒ නිසා ඔබ කැමති විටක සංසදයෙන් ඉවත් වීමේ ගැටළුවක් නැහැ.

මට නම් නොදරුවා ලියන හැමදේම නිර්මාණශීලී නැහැ වගේම ටැබූ ගේ හැම ලිපියටම ගරහන්න  බැහැ. ඔහු තමන් ලියන කාරණය පැහැදිලිව ලියන කෙනෙක්. ඒවාට එන ප්‍රතිචාර හා ඒවා ගැන ඔහු අනුගමනය කරන පිළිවෙත් නිසා තමයි යමි හිත් රිදීම් සිදුවන්නේ. එ් නිසා ඒවා ගැන නිශ්චිත නිර්වචන දෙන්න ඔබටවත් මටවත් බැහැ. මේ කාලයේ එහෙම වෙන්නේ ඒවා ගැන පුළුල් සංවාද නැති නිසයි. ඉතින් අපි කැමති ඒවා හොඳයි. අපිට දිරවන්නේ නැති ඒවා නරකයි.

සිංහල බ්ලොග් ලියන හැම කෙනාම අනිවාර්යයෙන් සින්ඩියේ ඉන්න ඕන කියල නීතියක් නැහැ.එ ය තම තමන්ගේ කැමැත්ත මත සිදුවන දෙයක්. සින්ඩිය මගින් තමන්ට වැඩි ග්‍රාහක පිරිසක් අත් කර ගැනීමේ වාසිය ලැබෙනවා. එය දන්නා අය සින්ඩිය හැර යන්නේ නැහැ. සින්ඩිය නිසා ජනප්‍රිය හා ප්‍රසිද්ධ වූ අය බොහොමයි.

බ්ලොග් ලිවීමත් සින්ඩියේ සිටීමත් තම තමන්ගේ කැමැත්ත පරිදි සිදු වන දෙයක්.

from prabashwarage
reply-to sinhala-...@googlegroups.com
to sinhala-...@googlegroups.com
date Sun, Dec 13, 2009 at 8:12 AM
[...]

kasun |

to sinhala-...@googlegroups.com
මම මෙතෙක් හිතා‍ගෙන හිටියේ 'සිංහල බ්ලොග් කරුවන්ගේ සංසදය' කියන්නේ සිංහල බ්ලොග්කරණයේ යෙදෙන්නන්ගේ එකතුවෙන් සැදි,

>"සිංහල බ්ලොග්කරණයට අදාල ආධාර උපකාර (තාක්ෂණික, භාෂාමය, අන්තර්ගත) හුවමාරු කර ගැනීම, සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සමාජයීය භූමිකාව, අයිතීන්, වගකීම් කෙරෙහි අවධානය යොමු කරමින් ඒ සම්බන්ධව පුලුල් කතිකාවතක් ගොඩනැංවීම සහ .."<

සහ බ්ලොග්කරණය සහ බ්ලොග්කරුවන් සම්බන්ධයෙන් යම් යම් issues පිළිබඳව සංවේදීවීම අරමුණු කරගත් එකමුත්වක් විදියට.
ඒත් 'සිංහල බ්ලොග් කරුවන්ගේ සංසදය' කියන්නේ 'සිංහල යුනිකේත බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදයක් ' පමණක් බව දැනගත්තේ අද. ‍

අනිත් කරුණ, මට මතක විදියට සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ පළමු වෙබ් අඩවිය සහ එහි මුල් ප්‍රකාශන වල වගේම ආරම්භයේදී,

>සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදය යනු
 සිංහල යුනිකෝඩ් භාවිතයෙන් සිංහලෙන් බ්ලොග් ලියන්නන්
 එකමුතුවෙන් සෑදුනු සමූහයකි
<

කියන අර්ථ දැක්වීම තිබුනේ නැහැ. දැනට වුවත් සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ ගූග්ල් සමූහය තුල පවා සඳහන්ව තියෙන්නේ,

>සිංහල බසින් ලියන බ්ලොග්කරුවන්ගේ එකමුතුවෙන් ගොඩනැඟුණු මේ සංසදය, බ්ලොග්කරුවන්ට
අදාළ වූ තාක්ෂණික, භාෂාමය ආධාරෝපකාර සපයාගැනීමේත් බ්ලොග්කරුවන්ගේ සමාජීය
භූමිකාව, අයිතීන් හා වගකීම් කෙරෙහි බැරෑරුම් අවධානය යොමු කරමින් පුළුල්
සංවාදයක් ගොඩනැඟීමේත් අරමුණින් පෙරට යන සාමූහික ව්‍යාපෘතියකි.
<

ලෙස මිසක්,
සිංහල යුනිකේතයෙන් බ්ලොග් ලියන්නන්ගේ එකමුතුවෙන් ගොඩනැඟනු එකමුතුවක් ලෙස නෙමෙයි.
මේ වෙනස කවදා මොන විදියට සිදුවුන දෙයක් ද කියල මට අදහසක් නැහැ.

'නිකමට වගේ' බ්ලොග් අඩවිය ඉවත් කිරීම සම්බන්ධ හේතුව වන සිංහල යුනිකේත නොව අන්තර්ගතය කියන දේ මනින්නේ කොයි ආකාරයකට ද කියන දේ පැහැදිලි නැහැ. එම බ්ලොග් අඩවිය තුල යුනිකේත නොව අන්තර්ගතයන් මෙන්ම යුනිකේත අන්තර්ගතයන් ද තියෙනවා. එම නිසා එය සිංහල යුනිකේත වලින් ලියූ බ්ලොග් අඩවියක් නොවන බවට තීරණය කලේ අන්තර්ගතයේ යම් ප්‍රතිශතයක් අනුවද? නැතිනම් post එකක් හෝ කිහිපයක් යුනිකේත නොවූ නිසාද?

ප්‍රවීන් කිව්වා,
>... සඳහන් කල බ්ලොගයත් සින්ඩියට එක්වන දවසේත් ඔය විදියට JPG තිබුනා කියලා හිතන්න අමාරුයි නේද?<
ඒත් ඇත්ත නම් 'නිකමට වගේ' සින්ඩියට ඇතුලත් කිරීමට පෙරත්, ඇතුලත් කිරීමෙනක් පසුවත් JPG විදියට post තිබුණා කියන එක. මට මතක විදියට 'නිකමට වගේ' හි සිහල යුනිකේත අන්තර්ගතය වැඩි උනේ සින්ඩියට ඇතුලත් වීමෙන් පසුව.

>සංසදයේ ප්‍රධාන අරමුනක් වන්නේ සිංහල යුනිකේතය ප්‍රචලිත කිරීම-<
ඒක සිංහල යුනිකේත සමූහයේ අරමුණ මිසක් සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදයේ මූලික අරමුණ නෙමෙයි නේද?

කාගේ හෝ නිර්මාණයක් එය JPG ලෙස හෝ යුනිකේතයෙන් කරනවද කියන දේ තීරණය කරන්න සංසදයකට හෝ වෙන කෙනෙකුට අයිතියක් නැහැ. එය නිර්මාණකරුවාගේ කැමැත්ත. අනික නිර්මාණයක බො‍ළඳ බව හෝ උසස් බව කියන අතාර්කික බෙදීම හරහා නිර්මාණයේ ප්‍රකාශනයට බාධා කිරීමක විකාරයක් විතරයි.

මීට පෙරත් මේ විදියට සින්ඩියේ ඉංග්‍රීසි අන්තර්ගතයන් පිළිබඳව ඇති වූ ගැටළුවක් තාක්ෂණික විධික්‍රමයක් හරහා විසඳන්න උත්සහ දැරුවා මිසක් එම ‍බ්ලොග් අඩවි වාරණය කිරීමේ උත්සහයන් තිබුණේ නැහැ.

මොකක් හරි එකමුතුවක් තුල නීති-රීතී ටිකක් දා ගන්නේ එය අයාලේ යෑම වලක්වා ගන්න මිසක් අපි එක රාමුවක් තුලට කොටු වෙන්න නෙවෙයි. අපි විසින් 'නීතී-රීති, සම්ප්‍රදායන්' ගොඩනඟනවා මිසන් ඒවා විසින් අපිව මෙහෙයවන්න ඉඩ දිය යුතු නැහැ. 'නීතී-රීති, සම්ප්‍රදායන්' අවශ්‍ය මෙන්ම ඒවා තවදුරටත් බාධාකාරී වන විට උචිත අයුරින් වෙනස් කිරීමයි කල යුතුයි.

2009/12/12 Pravin Indranama <indr...@gmail.com>

kasun |

to sinhala-...@googlegroups.com
@Prabashwarage Suganthan:

යමක හොඳ, නරක යන්න සාපේක්ෂය.
අනික බ්ලොග්කරණය තුල නිර්නාමිකත්වය යනු ගැරහිය යුතු කාරණයක් නොවේ.
ඔබට අවශ්‍ය නම් ඔබ කියන බ්ලොග් අඩවි වෙත ඔබේ ප්‍රතිචාරයන් හරහා විරෝධය දැක්වීමට හෝ වෙ ඕනෑම දෙයක් ප්‍රකාශ කිරීමට අයිතියක් ඇත. එහෙත් ඔවුන්ගේ ප්‍රකාශනයට වැට බැඳිය යුතු යැයි කීමට කිසිඳු අයිතියක් නැත.

Thilina Gunasekara

to sinhala-...@googlegroups.com
සින්ඩිය සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ අයිතියක් සහ සින්ඩියෙන් බ්ලොග් අඩවියක් ඉවත් කිරීම බ්ලොග්කරුවාගෙ අයිතීන් නැතිකිරීමක් ලෙස සිතීම සින්ඩියේ කාර්‍යය වරදවා වටහා ගැනීමක්.

සින්ඩිය සීංහල යුනිකේත බ්ලොග් අඩවි එකම තැනකින් පහසුවෙන් බලාගැනීමට නොමිලේ පවත්වාගෙන යන සේවයක්.

සිංහල බ්ලොග් කරුවන්ගේ ගූගල් සමූහය සහ සින්ඩිය පටලවගන්න එපා.

kasun |

to sinhala-...@googlegroups.com
වැරදි සිදුවීම සාමාන්‍ය දෙයක්. ඒ වගේම වරදක් නිවැරදි කිරීමට කල්ගතවීම ගැන දොස් කියන්න අවශ්‍යත් නැහැ.
නමුත් නැවත නැවතත් එම වැරදි සිදුවීමට ඉඩ නොදීම වෙනුවෙන් විවේචනයන් සහ සංවාදයන් සිදුවිය යුතුයි.
එමෙන්ම, සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදය වෙනුවෙන් කළමණාකරණයේ මෙතෙක් සිටි සෑම සහෝදර සහෝදරියක් විසින්ම සංසදයේ පැවැත්මට සහ උන්නතිය වෙනුවෙන් කල කී දෑ ගැන තර්කයක් නැහැ. ඒ ගැන ඔවුන්ට හිමිවිය යුතු ගෞරවය හෝ වෙන යම් දෙයක් වේ නම් ඒවා එසේම හිමි විය යුතුයි. එහෙත් ඒ නිසාම සිදුවෙන යම් යම් සිදුවීම් වෙනුවෙන් විවේචනයන් ගෙන ඒම වරදකුත් වෙන්නේ නැහැ.

වැරැද්දක් සිදුවූ පසු එය පෙන්වා දුන් පමණින් එය නිවැරදි කරනවාට වඩා එම වැරැද්ද සිදුවුනු හේතූන් සහ නැවත ඒවා සිදු නොවීමටත් ඒ ගැන යම් සංවාදයක් ඇතිවිය යුතුයි කියන එක තමයි මගේ පුද්ගලික අදහස වෙන්නෙ.

Pravin Indranama

2009/12/13 kasun | <mailt...@gmail.com>

ලෙස මිසක්,
සිංහල යුනිකේතයෙන් බ්ලොග් ලියන්නන්ගේ එකමුතුවෙන් ගොඩනැඟනු එකමුතුවක් ලෙස නෙමෙයි.
මේ වෙනස කවදා මොන විදියට සිදුවුන දෙයක් ද කියල මට අදහසක් නැහැ.

මා නිරීක්ෂණය කල අයුරින් මීට වසරට පමණ පෙර මා මේ සින්ඩිය වෙත මගේ බ්ලොග් අඩවිය ඇතුලත් කරන විටදීත් http://blogs.sinhalabloggers.com/add-blog/ පිටුවේ ඉහලින්ම සඳහන් වූයේ
1. ඇතුළත් කළ හැක්කේ සිංහල යුනිකේත මගින් ලියූ සිංහල බ්ලොග් අඩවි පමණි..
යනුවෙන්.
එයින් මා බැඳී සිටිනවා සිංහල බ්ලොග්නරුවන්ගේ සංසදයේ සින්ඩිකේටරයේ මගේ බ්ලොග් අඩවිය ප්‍රදර්ශනය වන තුරාවට එහි සිංහල යුනිකෝඩ් භාවිතා කිරීමට.

kasun |

2009/12/13 Thilina Gunasekara <thilina.g...@gmail.com>

[...]

සින්ඩිය යනු සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදය විසින් පවත්වාගෙන යන දෙයක්. අපි මේ දේ ගැන මෙතැන සාකච්ඡා කරන්නේත් ඒ නිසාමයි. නැතිනම් සින්ඩියේ ගැටළුවක් ගැන මෙතැන කිසිඳු සාකච්ඡාවක් සිදුවෙන්නේ නැහැනේ.

Thilina Gunasekara

kasun |

[...]

නමුත් බ්ලොග් අඩවිය තුල සියලු අන්තර්ගතයන් යුනිකේත විය යුතු යැයි සඳහන් නැහැ.
අනික නීතියක් තිබූ පලියට එම නීතිය ඒ ලෙසම පිළිගත යුතුය. එය නිවැරදිම ය කියල කියන්න බැහැ.

මගේ මතය සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ට සංසදයක් අවශ්‍යය සිංහල බ්ලොග්කරණය සම්බන්ධයෙන් මිස සිංහල යුනිකේත වෙනුවෙන් පෙනී සිටීමට නොවන බවයි. එය අවශ්‍ය නම් සිංහල යුනි‍කේත වැනි සමූහයක් මඟින් කල හැකියි.

සිංහල බ්ලොග් ලිවීමට යුනිකේත භාවිතා කරනවා විනා, සිංහල යුනිකේත ‍නිසා සිංහල බ්ලොග් ලියනවා නොවෙයි.

kasun |

[...]

මම කියන්නේ එමෙ නීතියක් නැතැයි කියා නොවෙයි.
තීනියක් තිබූ පලියට එය නිවැරදි මයි කියලා නිරපේක්ෂව තීරණය කරන්න බැහැ.

> [...]

>සිංහල බ්ලොග් ලිවීමට යුනිකේත භාවිතා කරනවා විනා, සිංහල යුනිකේත ‍නිසා සිංහල බ්ලොග් ලියනවා නොවෙයි.<

සින්ඩියට බ්ලොග් ඇතුලු කිරීම තමන්ගේ කැමැත්ත.

ඒක ඇත්ත. ඒ ගැන ගැටළුවක් නැහැ.

Chamila De Alwis

to sinhala-...@googlegroups.com

මෙම සංවාදය වැරදි මාර්ගයකට අවතීර්ණ වීමට ගිහින්.
  1. සංසදයේ හෝ ගූගල් සමූහයේ නීති නැවත උපුටා දක්වන්න එපා. එය තේරුමක් නැති වැඩක්. කාට වුනත් ඒ වැඩේ කරන්න පුලුවන්. නමුත් දැන් අවශ්‍ය වෙලා‍ තියෙන්නේ අපි හදා ගත්ත නීති හරි ද වැරදිද කියන එක සලකලා බලන එක.
  2. ප්‍රභාෂ්වර වෙත : ඔබ බොහෝ දේ තවත් දේ සමඟ පටලවාගෙන. මෙතන කිසිම බ්ලොගයක් තහනම් කිරීමට අවශ්‍ය නෑ. නොදරුවා හැමෝ‍ටම ප්‍රියත් නැහැ. ටැබූ හැමෝටම අප්‍රියයත් නෑ. ටැබූ සහ බියොන්ඩ්ෆ්‍රේම් සමාජ විරෝධී නම් කියවන්නන් එය බලා ගනීවි.
  3. වෙනත් බොහෝ අවස්ථා වල සිදු වුනා වගේ මෙම ලිපියේ අරමුණත් වැරදි ලෙස බොහෝම ලේසියෙන් වටහා ගත හැකියි. මෙය
    1. ඇඩ්මින්ලා වෙතින් පිළිතුරක් බලාපොරොත්තු වන එකක් නෙමෙයි. සිංහල බ්ලොග් කරුවන් ලෙස සාමූහිකව එකතු වී සාකච්ඡා කර විසඳා ගත යුතු දෙයක්. කවුරුවත් මේ ගැන තරහ වීමක් හෝ බ්ලොගය ඉවත් කර ගැනීමක් කර ගත යුතු නැහැ.
    2. ඇඩ්මින්ලා හට වැරදි පැටවීමක් නොවේ. ආදාල සිදුවීම් දැනට පවතින නීති වලට අනුගත බව පිළිගන්නා දෙයක්. අවශ්‍ය වන්නේ නීති සංශෝධනයක් සිදු විය යුතු ද යන්න සො‍යා බැලීමයි.
    3. නොදරුවාගේ බ්ලොගය නැවත එකතු කිරීම මෙයට විසඳුමක් නොවෙයි. එය කරුණාකර තේරුම් ගන්න.
    4. සිංඩිය හා ගූගල් සමූහය පටලවා ගැනීමක් නොවේ. සිංහල බ්ලොග් සංගමයේ කාරණා සාකච්ඡා කිරීමට ඇති ස්ථානය මෙය යැයි විශ්වාස කරමි.

මෙය රණ්ඩුවක් කර ගන්න එපා. තම තමන්ගේ වෛර පිරි මහගන්න සාකච්ඡාවක් යොදා ගන්න එපා. අප කිසියම් දෙයක් සාකච්ඡා කිරීමට එළඹුනා නම් එය කරමු.

මා කරදරකාරයෙකු ලෙස බොහෝ දෙනා සිතනු ඇති. ඒ ගැන සමාවෙන්න.

Chamila De Alwis

to sinhala-...@googlegroups.com
මෙම සංවාදය කරගෙන යාම බලාපොරොත්තු නොවෙමි.

සින්ඩිකේටරයේ තීරණ ඇඩ්මින්ලා ගන්නා ඒවා නිසා මින් එහාට කතා ‍කිරීම අවශ්‍ය නැත. කරුණාකර පිළිතුරු සපයන්න එපා.

sandun lakmal

to sinhala-...@googlegroups.com
සමාවන්න මිත්‍රවරුනි, දැනුයි මම මේක දැක්කෙ. මම ලියන නිකමට වගේ බ්ලොග් එක සින්ඩියෙන් ඉවත් කිරීම සම්බන්ධයෙන් සිංහල යුනිකේත කරුවන්ගේ සංගමය සමඟ මගේ කිසිම අමනාපයක් නෑ. නැවත ඇතුලත් කරන්න කියල ඉල්ලීමක් කළේ ඉවත් කළේ ඇයි කියල නොදන්න නිසා. ඉතිං ඇඩ්මින්වරයා සමඟ කෙරුණු ඊමේල් ගනුදෙනුවේදී ඔහු අතින් කියැවුණු යම් යම් කාරණා පිළිබඳව මට දැනුනු දෙය පිළිබඳව මම මගේ බ්ලොග් එකේම සටහනක් දැම්ම.

මම බ්ලොග් එක ආරම්භ කරල තියෙන්නෙ සිංහල යුනිකේත සටහනකින්. එතනින් එහාට බ්ලොග් එකේ නැවත යුනිකේත සටහනක් හමුවෙන්නෙ 25 වැනි සටහනේදි. ("ඔබම නමක් කියන්න" කතාවේ අරම්භක සටහන ) කවුදෝ මහත්මයෙක් ( යුනිකේත කරුවන්ගේ සංගමයේ ඇඩ්මින්වරයෙකුද යන්න මම දන්නෙ නෑ. ) මෙම ත්‍රෙඩ් එකේ දෙතුන් වතාවක් දාල තිබ්බ යුනිකේත වලින් පටන්ගෙන වංචනිකව පස්සෙ පින්තූර පෝස්ට් කරනව කියල. මම හිතනව මම ඒ වංචනිකව කියන කොටසට අයිති නැතුව ඇති කියල. මොකද මගේ බ්ලොග් එකේ මට පේන හැටියට පළවැනි පෝස්ට් එක සහ දෙවැනි පෝස්ට් එකෙන් බාගයක් ඇරුනාම ඉතිරි පෝස්ට් 23 ක්ම පින්තූර විතරයි. එතකොට කවදා මගේ බ්ලොග් එක සින්ඩියට (මුල්ම වතාවේ ) ඇතුල් කලාද කියල මට මතක නෑ. නමුත් ඒ ඇතුල් කළ වෙලාවෙත් අනිවාර්යයෙන්ම බහුතරය තිබුනේ පින්තූර වෙන්න පුළුවන්. ඒ නිසා ඒ වංචනික කියන සුන්දර වචනයට මම අදාල නැතුව ඇති කියල මම හිතනව.

නිර්මාණ රසවිඳීම සාපේක්ෂයි. කවුද මහත්මයෙක් මේකේ දාලා තිබ්බ "මෙහෙම ගියොත් මේල් වල පින්තූරවල එන බොලඳ කවිත් බ්ලොග් වල දාන්න ගනී" වගේ අදහසක්. ඇයි මහත්තයො එහෙම කියන්නෙ? පින්තූරයක ලිව්වම විතරද බොළඳ වෙන්නෙ? යුනිකෝඩ් වලින් ලිව්වම එව්වට අමුතු මෙව්ව එකක් එනවද? මට නම් පින්තූරයක් උඩ ලිව්වම අමුතු මෙව්ව එකක් එනව.

අනේ ඇයි මේ මම ලියන දේවල් ඔච්චර ලොකුවට ගන්නෙ? මගේ බ්ලොග් එකේ තියෙන දේවල් වලට කැමති අය ඉන්නව. ඒවා නිතර කියන අය ඉන්නව. නිකමටවත් නොකියවන අය ඉන්නව. ඉතිං ඒක තමා ඇත්ත. මම ලියන්නෙ මගේ ආතල් එකට. සමාජ සේවයක් කරන්න නෙමෙයි. (මම හිතන විදිය ) නමුත් සිංහල යුනිකේතකරුවන්ගේ සංගමය කරන්නේ සේවයක්. අන්තර්ජාලයේ සිංහල භාවීතය වැඩි කිරීම. මෙන්න ඒ වෙනුවෙන් මගේ ස්තූතිය.

ඔව් මගේ බ්ලොග් එක මෙයට ඇතුලත් වීමට තරම් සුදුසු නෑ. මොකද මේ මොහොත වෙනකොට මගේ බ්ලොග් එකේ පින්තූර වල සිංහලෙන් ලියූ දේවල් 74කුත්, යුනිකේත වලින් ලියූ ලිපි 14කුත් තියෙනව. ඉතිං මේ බ්ලොග් එක සිංහල බ්ලොග් එකක් මිස සිංහල යුනිකේත බ්ලොග් එකක් නෙමෙයි.

සංවාදය නතර කිරීම පිළිබඳව ස්තුතියි.

ජය!

--
Sandun Lakmal

www.nikamatawage.blogspot.com

Kalinga Athulathmudali

to sinhala-...@googlegroups.com
1. Syndi එකට ඇතුලත් කරනේ 90% වැඩි Sinhala Unicode Blog පමණයි, එක කිසිම
හේතුවක් නිසා වෙනස් කරන්නේ නෑ.

2. SBU එකට පොලිස්සියක් නෑ නීතී කඩ කරන බ්ලො හොයන්න, දැක්කොත් හරි
කිවුවොත් හරි තමයි මේව හැන හොයලා නිසි පියවර ගන්නේ.

3. SBU එකේ පූර්ණකාලීනව වැඩ කරන අය නෑ කියල දාන්න, ඒක නිසා හිතන පරකුවෙන්
බ්ලොග් දාන්න, අයින් කරන බෑ. ඒ අයට කාල වේලාව තියන අනුව තමයි වැඩ කරනේ.

4. SBU යනු සමූහයක් එකතුවෙලා කරන සේවාවක් මිස, කාගේවත් අයිතිවාසිකමක් හෝ
බූදලයක් නොවෙයි. අයිතිවාසිකම් කතා කරන අයගේන් කීයෙන් කීදෙනාද SBU එක හොද
තැනක් කරන්න උත්සාහ කරේ ? SBU එකෙන් කරන්න හදන දේකට උපකාරයක් කරන්න
හැදුවේ ?

5. SBU එකේ ඉන්නේත් මිනිස්සු, සමහර වෙලාවට අත පසුවීම් වෙනවා, ඒකට හේතුව
මේකේ පඩි අරගෙනෙ වඩ කරන අය නෑ, අතමන්ගේ සාක්කුවෙන් වියදම් කරලා සේවාවක්
කරන්න උත්සාහ කරන්න හදන අය ඉනේ, ඉතින් ඒ අයට ජීවීකාව ගෙනියන වැඩ රාජකාරී
අතරේ අතමයි මේ සේවය කරනේ.

Bandula Ranathunga

to sinhala-...@googlegroups.com
වැඩක් කරන එකාට මිසක් කිසිත් නොකරන එකාට ‘කරපු දේ වැරදියි‘ කියල අහන්න ලැබෙන්නේ නෑනෙ.
සිංඩිය හදපු හා කරගෙන යන හතර පස් දෙනා ඇරෙන්න ලංකාවේ සිංහල කථා කරන සිංහලෙන් ලියන තව මිලියන කීයක් ඔය වගේ චෝදනා වලට ලක් නොවී ‘කොච්චර ආතල් එකේ‘ ඉන්නවාද?

අනගාරික ධර්මපාලතුමා කියල තිබුනා ඕක. ‘උඹ ලංකාවේ මිනිස්සුන්ට සේවයක් කරන්න යනවා නම් (උන්ගෙන්) බැනුම් අහගන්න සූදානම් වෙලා පලයං. නැත්නම් ගෙදරට වෙලා (ඕනෙනම් සේවයක් කරන්න ගිය උන්ට බැන බැන) ඉඳපං“ ඔය අදහස තියෙන දෙයක්.

ඒ නිසා පළමුවෙන්ම, ඔය චෝදනා බැනුම් ගැරහුම් සත පහකට ගනන් ගන්න එපා.
දෙවනුව, යම් කරුණක් ගැන සංවාදයක් ගොඩ නැගුන විට ඒක ගලාගෙන යන්න දෙන්න. මොකද ඉගිලෙනකොට පෙනෙන්නේ කණ කොකාගේ සුද විතරක් නෙමේ. හෙළුවත් පේනවා. ඒ නිසා ‘කණ කොකාට‘ ඉගිලෙන්න දෙන්න.
තෙවනුව, ගොඩ නැගුණ සංවාදය තුලින් උකහා ගත යුතු දෙයක් තියෙනවා නම් එය ප්‍රයෝජනයට ගන්න.
සිව්වනුව, ඇති වූ සංවාදයේ හරය හා අන්තර්ගතය නිසා එයින් යම් වෙනස් කමක් ඇති කළේ නම් හෝ කරන්නට බලාපොරොත්තු වන්නේ නම් ඒ බව සංවාදයට ඇතුල් කරන්න.

මොනව කළත් අවසානයට ඉතිරි වන්නේ තමා කළ දේ පමණි. කිසිත් නොකරන්නා කිසිත් ඉතිරි නෙකර ඉවත්ව යයි.

Chamila De Alwis

to sinhala-...@googlegroups.com
සාමාන්‍යයෙන් ත්‍රෙඩ් එකක් ඉවර කරන අවසන් මිටි පහර මේ වගේ. නීති ටිකක් පෙන්වනවා. එතනින් එහාට කතා කරන්න එපා.

මේ කාලිංගට පොඩි ප්‍රශ්න ටිකක්.

90%ට වඩා යුනිකේත අන්තර්ගතය අඩු බ්ලොග් (උදා: Dare to be different)?

අනිත් එක මේ නීතියේ තියෙන rationale එක මොකද්ද? සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංගමය තුල යුනිකේත වලින් තමන්ගේ හම්පඩ ඩෙනිම ගැන ලියන බ්ලොග් තියාගෙන, පින්තූරයක් ඇතු‍ලේ (ඩෙනිමට වඩා නිර්මාණශීලි හෝ වැදගත්) සිංහල අන්තර්ගතයන් ඇති බ්ලොග් ඉවත් කිරීම මෙම නීතියෙන් සාධාරණ වුනත් ඒක කියවන්නන්ට කොච්චර සාධාරණ ද?

තිළිණ මට කිව්ව ආකාරයට ඇඩ්මින්ලා සියලු දෙනා එකතු වී තීරණ ගන්නවා. නමුත් මාරයාගේ හෝරාව අවස්ථාවේදී ප්‍රවීන් එය දැන ගෙන හිඳ නෑ.

3වැනි කරුණ අප නොයෙකුත් වර අසා තිබෙනවා. ඒ වගේම මෙම ත්‍රෙඩ් එක ගැන සාකච්ඡා කරන්න ඔය කියන දේ අදාල නෑ. මෙතන ආරම්භ කලේ/කරන්න හැදුවේ සාමකාමී සාකච්ඡාවක් පමණයි.

4වැනි කරුණේදී කාලිංග ටිකක් අමුතු ස්වරයක් ආරූඩ කරගෙන තියෙනවා වගේ. මෙතනදි මට පේන හැටියට කවුරුත් අයිතිවාසිකම් කතා කරලා නෑ. ඇයි මෙච්චර defensive?

මම මෙහි සංවිධානාත්මක වැඩ වලට සහභාගී වෙන්න උත්සහ කරලා තියෙනවා. උදාහරණයකට සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ රැස්වීම සංවිධානය කරන්න එකතු වෙන්න කැමැත්ත දන්වලා මම ඊමේල් එකක් එව්වා. නමුත් අද වන තුරු එයට පිළිතුරක් නැහැ. e-Asia ප්‍රදර්ශන කුටියේ සිටීම සඳහා කාටවත් එන්න කියලා මම දන්න ආකාරයට දන්වලා තිබුනේ නෑ. නැතිනම් ඒ සඳහා එන්නත් පිරිස් සූදානම් බව මට විශ්වාසයි.

මෙය සේවයක් බව විශ්වා‍සයි. ඒ වගේම ඔබ (ඇඩ්මින් වශයෙන් සිටින අය) ඒ සඳහා කැපවීමකුත් කරන බව ඇත්ත. ඒ සඳහා සුදුසු ගෞරවය හිමි වෙනවා. නමුත් නැවත නැවතත් මෙම කාරණා ඉස්මතු කරන විදියට පේන්නේ ඔබ එම සේවය සැපයීම නිසා වෙහෙසට පත් වෙලා ඉන්නවා වගේ. ඔබ විවෘත ආරාධනයක් කලහොත් ඒ සඳහා මැදිහත් වී කටයුතු කරන්න මෙතන ඉන්න ගොඩක් අය කැමති වේවි.

Kalinga Athulathmudali

2009/12/13 Chamila De Alwis <cs2re...@gmail.com>:

> සාමාන්‍යයෙන් ත්‍රෙඩ් එකක් ඉවර කරන අවසන් මිටි පහර මේ වගේ. නීති ටිකක්
> පෙන්වනවා. එතනින් එහාට කතා කරන්න එපා.

නීතී කියන්නේ හැමෝටම සම දෙයක් මිස, එක එක අයට එක එක විදියට වෙනස් කරන එකක් නොවෙයි.

> මේ කාලිංගට පොඩි ප්‍රශ්න ටිකක්.
>
> 90%ට වඩා යුනිකේත අන්තර්ගතය අඩු බ්ලොග් (උදා: Dare to be different)?

එහම තියනවානම් කරුණාකර admin at sinhalabloggers dot com වෙත දන්වන්න,
දැම් ඉස්ලත් කිවුවනේ මේකේ අපි එක එක බ්ලොග් එකක් ගානේ ගිහින් හොයනේ නෑ,
දැක්කොත් හරි කිවුවොත් හරි තමයි ඒ ගැන සොයා බලන්නේ.

ඔබ වත් එහම දෙයක් දැක්කහම SBU අයව දැනුවත් කරාද ?

> [...]
> (ඩෙනිමට වඩා නිර්මාණශීලි හෝ වැදගත්) සිංහල අන්තර්ගතයන් ඇති බ්ලොග් ඉවත් කිරීම
> මෙම නීතියෙන් සාධාරණ වුනත් ඒක කියවන්නන්ට කොච්චර සාධාරණ ද?

සිංහල බ්ලොග් කරුවන්ගේ සංසදය කියනේ බ්ලොග් වල ගුනාත්මකද නැද්ද කියලා හොයන
එකකක් නොවෙයි, සිංහල බ්ලොග් කරුවන්ගේ සංසදයේ ආරම්බයේ සිටම එක එදෙයක් තමයි
සියලුම බ්ලොග් සිංහල යුනිකේත විය යුතුයි කියන එක.

නැවතත්, සිංහල බ්ලොග් කියවනයට සිංහල යුනිකේත බ්ලොග් පමණයි ඇතුලත් කරනේ,
ඒක පැහැදිලිව කියලා තියනවා, තව තවත් ඒක ගැනම කතා කරනේ ඇයි ? ඒකේ මොකද
පැහැදිලි නැත්තේ ?

> තිළිණ මට කිව්ව ආකාරයට ඇඩ්මින්ලා සියලු දෙනා එකතු වී තීරණ ගන්නවා. නමුත්
> මාරයාගේ හෝරාව අවස්ථාවේදී ප්‍රවීන් එය දැන ගෙන හිඳ නෑ.

සියලුම දැනුම්දීම් admin at sinhalabloggers dot com වෙත යොමුවෙනවා, මේක
බ්ලොග් අයිති කරුටද දන්වා ඇති දෙයක්, තවද බ්ලොග් අයිතිකරුද අපිට මේල් එවා
තිබුනා, කිසි කෙනෙකුට දන්නේ නෑ කියන බෑ.

> 3වැනි කරුණ අප නොයෙකුත් වර අසා තිබෙනවා. ඒ වගේම මෙම ත්‍රෙඩ් එක ගැන සාකච්ඡා
> කරන්න ඔය කියන දේ අදාල නෑ. මෙතන ආරම්භ කලේ/කරන්න හැදුවේ සාමකාමී සාකච්ඡාවක්
> පමණයි.

මේක කිසිම රන්ඩුවක් නොවෙයි,

> 4වැනි කරුණේදී කාලිංග ටිකක් අමුතු ස්වරයක් ආරූඩ කරගෙන තියෙනවා වගේ. මෙතනදි මට
> පේන හැටියට කවුරුත් අයිතිවාසිකම් කතා කරලා නෑ. ඇයි මෙච්චර defensive?

ඇත්ත කියන්න කාටවත් බය වෙන්න ඕනේ නෑ.

> මම මෙහි සංවිධානාත්මක වැඩ වලට සහභාගී වෙන්න උත්සහ කරලා තියෙනවා. උදාහරණයකට
> සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ රැස්වීම සංවිධානය කරන්න එකතු වෙන්න කැමැත්ත දන්වලා මම
> ඊමේල් එකක් එව්වා.

මට නම් ලැබුනේ නෑ

> නමුත් අද වන තුරු එයට පිළිතුරක් නැහැ. e-Asia ප්‍රදර්ශන
> කුටියේ සිටීම සඳහා කාටවත් එන්න කියලා මම දන්න ආකාරයට දන්වලා තිබුනේ නෑ. නැතිනම්
> ඒ සඳහා එන්නත් පිරිස් සූදානම් බව මට විශ්වාසයි.

නෑ, අපි කාටවත් එහම උදවු කරන කතාකර නෑ, මේගැන අපි දැනුවත් කරා, උදවු
කරන්නෙ උවමණාවක් තියනවානම් කියනම් ඉනේ නෑ. නමුත් කිපදෙනක් තම කැමැත්තෙන්
අවිත් උදවු කරා. ඒ වගේ අයි ඉන්නේ අතලොස්සයි.

> [...]
> මෙම කාරණා ඉස්මතු කරන විදියට පේන්නේ ඔබ එම සේවය සැපයීම නිසා වෙහෙසට පත් වෙලා

එසේ කියන්න වෙන එක ගැන අපි කණාගටු වෙනවා.

> ඔබ විවෘත ආරාධනයක් කලහොත් ඒ සඳහා මැදිහත් වී කටයුතු කරන්න මෙතන
> ඉන්න ගොඩක් අය කැමති වේවි.

නෑ, මගේ අද්දැකීම වලින් එහම දැකලා නෑ.

--
කාලිංග ඇතුලත්මුදලි.
http://www.kalingasblog.com

Chamila De Alwis

to sinhala-...@googlegroups.com
ඔබ තේරුම් ගත යුතු දෙයක් තිබෙනවා. මෙය මා ගැනවත් ඔබ ගැනවත් දෙයක් නෙමෙයි. ඒක නිසා ඔබේ අත්දැකීම් ("නෑ, මගේ අද්දැකීම වලින් එහම දැකලා නෑ.") හෝ මම වාර්තා කරපු දේ ("ඔබ වත් එහම දෙයක් දැක්කහම SBU අයව දැනුවත් කරාද ?") සාකාච්ඡා කිරීම වෙනත් දෙයකට තබා ගනිමු.

ආරම්භයේ මොකක් හරි නීති‍යක් තියෙන්න ඇති. ඒක වෙනස් කරනවද නැද්ද කියන සාධක සාකච්ඡා කරන්න. නැතුව "මේක මුල ඉඳලා තිබුන නීතියක්", "මෙන්න පිටුව, බලන්න නීති" වගේ දේවල් වලින් පලක් නැහැ (කිහිප වතාවක්ම කියපු ආකාරයට).

ප්‍රවීන් දැනගෙන හිටියේ නැහැ කියලා උඩ කියලා තියෙනවා.

රණ්ඩුවක් කියලා කිව්වේ නැහැ.

ad...@sinhalabloggers.com ලිපිනයට "සෙට් වීම පිළිබඳව" subject එක යටතේ සැප්තැම්බර් 16 වෙනිදා 9.38 PM වෙලාවට මම ඊමේලයක් එවලා තියෙනවා. එහි "වැඩේ" කුමක්ද යන්න සඳහන් වී නැතත් අදාල දිනයන් තුල ගූගල් සමූහයේ කතා බහ වුන මාතෘකා තුලදී එවන ලෙස කියූ පරිදි එවලා තියෙනවා. කරුණා‍කර පරීක්ෂා කර බලන්න.

ඔබ තව තවත් ආරූඩ වෙන්න හදනවා. බය වෙන්න කියලා මම කිව්වේ නැහැ. කතා නොකරපු අයිතිවාසිකම් ගැන කියෙව්වේ ඔබමයි. ඇත්ත ඔබේ පැත්තෙන් ඇත්ත වෙන්න පුලුවන්. නමුත් තියෙන එකම පැත්ත ඔබේ පැත්ත නෙමෙයි. ඒක නිසා බය වීම කෙසේ වෙතත් ඔබෙ ඇත්ත එකම ඇත්ත නෙමෙයි.

වැඩට කතා නොකර ආවේ නෑනේ කියන්න පුලුවන්. ඒත් ඉතින් ආයෙත් කියන්න තියෙන්නේ, ඒක ඔබ කියපු පළියට ඇත්ත වෙන්න ‍නෑ කියන එක. මේක සාමාන්‍ය ලෝකෙදි සිද්ද වෙන්නේ නෑ. වැඩකට කතා නොකර "ආ උඹලා එන්නේ නෑනේ. කට වහගෙන හිටපන් බන්" කියන්නේ නෑ. අපි වැඩක් කරත්දී අනිත් අයට ආරාධනයක් යවනවා උදව් වෙන්න එන්න කියලා. එන එක නැති එක ඒ අයගේ වැඩක්. නමුත් අපේ පැත්තෙන් වෙන්න ඕනෙ දේ සිදු කරන එක අපේ වැඩක්.

කණගාටු වෙන්න එපා. උදව් අවශ්‍ය නම් කියන්න. උදව් කරන්න කට්ටිය ඉඳියි.

මේක පටන් ගත්තේ නීති සංශෝධනයක් ගැන කතා කරන්න. හැබැයි දැන් කතා කරන්න වෙලා තියේනේ ඇඩ්මින් කෙනෙක් එක්ක. මම දන්න විදියට ඇඩිමින් ලා කරන්නේ නීති ක්‍රියාත්මක කරන එක මිසක් නීති හදන එක නෙමෙයි. මේක සාමූහිකයි කියලා ඔබ කිව්වා. එහෙනම් තීරණ සාමූහිකව ගත යුතුයි නේද? දැන් කියන්න පුලුවන් මේ අපේ සල්ලි, අපේ කාලය etc කියලා. එහෙමනම් අපිත් එකතු වෙන්නම් කාලය සල්ලි ශ්‍රමය වැය කරන්න. සින්ඩිකේටරය සේවයක් බව ඇත්ත. සිංහල බ්ලොග් සඳහා මෙහෙම සේවයක් සපයන එකම තැන මේක නිසා පොඩ්ඩක් ගනන් බලන්න වෙනවා වගේ. සින්ඩිකේටරය තුල අන්තර්ගතයට වඩා යුනිකේත වැදගත් වෙලා. එහෙමම ගියොත් ඊළඟ ප්‍රදර්ශනයේදී තිළිණට ඉස්කෝලේ ළමයින්ට පෙන්නන්න වෙන්නේ ඩෙනිම් ගැන තමයි. හැබැයි ප්‍රශ්නයක් නෑ. යුනිකේත නිසා. යුනිකේත අතුරු ඵලය ද නැත්තන් ප්‍රධාන ඵලය ද? බ්ලොග්කරණය අතුරු ඵලයද ප්‍රධාන ඵලයද?

කොහොම වෙතත් මේකට පිළිතුරු දෙන්න තියෙන බලවත් ආසාව මැඩපවත්ව ගන්න වෙනවා. "සාමූහික" ප්‍රයත්නය දිගටම ගෙනියන්න.

Kalinga Athulathmudali

> [...]
> කරපු දේ ("ඔබ වත් එහම දෙයක් දැක්කහම SBU අයව දැනුවත් කරාද ?") සාකාච්ඡා කිරීම

හරි :D

> ආරම්භයේ මොකක් හරි නීති‍යක් තියෙන්න ඇති. ඒක වෙනස් කරනවද නැද්ද කියන සාධක
> සාකච්ඡා කරන්න. නැතුව "මේක මුල ඉඳලා තිබුන නීතියක්", "මෙන්න පිටුව, බලන්න නීති"
> වගේ දේවල් වලින් පලක් නැහැ (කිහිප වතාවක්ම කියපු ආකාරයට).

මේක තමයි මේ සමුහය ආරම්බ වෙන්න හේතුව, සිංහල යුනිකේත ප්‍රචලිත කිරීම හා
සිංහල යුනිකේත බ්ලොග් වැඩි කිරීම.

> [...]
> කුමක්ද යන්න සඳහන් වී නැතත් අදාල දිනයන් තුල ගූගල් සමූහයේ කතා බහ වුන මාතෘකා
> තුලදී එවන ලෙස කියූ පරිදි එවලා තියෙනවා. කරුණා‍කර පරීක්ෂා කර බලන්න.

හරි, මම නැවත බලන්නම්.

> [...]
> තියේනේ ඇඩ්මින් කෙනෙක් එක්ක. මම දන්න විදියට ඇඩිමින් ලා කරන්නේ නීති
> ක්‍රියාත්මක කරන එක මිසක් නීති හදන එක නෙමෙයි. මේක සාමූහිකයි කියලා ඔබ කිව්වා.

ඒ තිරණ ගන්නේ සියලුම ඇඩ්මිලා කතාකරලා තමයි.

> දැන් කියන්න පුලුවන් මේ අපේ සල්ලි, අපේ
> කාලය etc කියලා. එහෙමනම් අපිත් එකතු වෙන්නම් කාලය සල්ලි ශ්‍රමය වැය කරන්න.

හරි, එහනම් අපිට හොයලා එවන්න දැනට දින 90 ඇතුලත නොලියපු බ්ලොග් අඩවි ටික.

> සින්ඩිකේටරය සේවයක් බව ඇත්ත. සිංහල බ්ලොග් සඳහා මෙහෙම සේවයක් සපයන එකම තැන මේක
> නිසා පොඩ්ඩක් ගනන් බලන්න වෙනවා වගේ. සින්ඩිකේටරය තුල අන්තර්ගතයට වඩා යුනිකේත
> වැදගත් වෙලා.

යුනිකේත තමයි වැදගත් තමයි. ඒක වැඩි කරන්න තමයි මේ හැම දේම කරනේ. ඔයාට හෝ
මට කියන්න බෑ තියන අන්තරගතය හොද නැද්ද කියලා, ඒක කියවන්නේ තීරනය කරයි.

> එහෙමම ගියොත් ඊළඟ ප්‍රදර්ශනයේදී තිළිණට ඉස්කෝලේ ළමයින්ට පෙන්නන්න
> වෙන්නේ ඩෙනිම් ගැන තමයි. හැබැයි ප්‍රශ්නයක් නෑ. යුනිකේත නිසා. යුනිකේත අතුරු
> ඵලය ද නැත්තන් ප්‍රධාන ඵලය ද? බ්ලොග්කරණය අතුරු ඵලයද ප්‍රධාන ඵලයද?

බ්ලොග් එකක තියන අංතර්ගතය කලාත්මකද කියලා ඔයාට හෝ මට කියන්න බෑ, ඒවා
පුද්ගලික අම්ත. නමුත් මේක සිංහල යුනිකේත සදහා හැදුන බ්ලොග් සමූහයක් නිසා,
ඒ මුලික පරමර්ත වෙනස් වෙන්නේ නෑ.

සිංහල බ්ලොග් කරුවන්ගේ සංසදයේ මුල් ලිපි කිවන්න, එතකොට තේරෙයි ඇයි මේ
සමුහය හැදුනේ කියලා.

> කොහොම වෙතත් මේකට පිළිතුරු දෙන්න තියෙන බලවත් ආසාව මැඩපවත්ව ගන්න වෙනවා.
> "සාමූහික" ප්‍රයත්නය දිගටම ගෙනියන්න.

Malinda Alahakoon

to sinhala-...@googlegroups.com
කට්ටිය,

සරල ගැටලු සංකීර්ණ කරගන්න එපා.

  • පින්තූර මත සිංහල කවි ලියා, බ්ලොග් ගත කිරීමට කැමති අය එලෙස කරන්න. අපි කියවන්නම්. (සාකච්චාවට බඳුන් වූ බ්ලොගය, ඉතාම නිර්මානශීලි එකක්. මම සැහෙන්න රස වින්ද..)
    • ඒවා ගැන අපිට දැන ගැනීමට, ෆේස්බුක් එකේ අප්ඩේට්ස් දාන්න. පේජ් එකක් හදන්න.
    • ට්වීට් කරන්න.
    • කැමති නම් වෙනම් සමුහයක් හදාගන්න. අපි සෙට් වෙන්නම්.
  • SBU එක තියෙන්නෙ සිංහල් යුනි කේත යොදාගෙන කරන සිංහල ලියවිලි ජනතාව අතරට ගෙන යන්න.
    • මුලින්ම ඔබගේ ලියවිල්ල යුනි කේත වලින් ලියූවක් දැයි බලන්න.
    • එසේ නම් එය ජනතාව අතරට ගෙන යාමට, සාමන්‍ය ක්‍රම (ඉහත් කී) වලට  අමතරව "සින්ඩී" පාවිච්චි කරන්නත් පුලුවන්.

මම දකින හැටියට ඔන්න ඕක තමයි කරන්න ඕන. සිම්පල් ප්ලෑන්..

සුභ පැතුම්,
මලින්ද

ගයාන් තාරක | Gayan Tharaka

to sinhala-...@googlegroups.com

2009/12/13 Kalinga Athulathmudali <kali...@gmail.com>
මෙය මාතෘකාව හා නොබැඳුනත් ‍මුල් ලිපි කියවන ලෙස දක්වා ඇති නිසාම එවමි
මුල්ම ලිපිය

 මෙම පිටුව මෙතැනින්ද ලබාගන්නට පුළුවන්:
http://groups.google.com/group/sinhala-bloggers/web/sinhala-bloggers-...
මේ පිළිබඳව කිසියම් ගැටලුවක් තිබෙනවා නම් මේ thread එකෙන්ම විමසන්න. :)

-------------

 *සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදය*
*Disclaimer *

[...]

සංසදයේ වෙබ් පිටු ඔස්සේ පළ කෙරෙන ලේඛන හා සංසදයේ නිල නිවේදන හැරුණු විට සංසදයේ
සාමාජිකයන් සංසදය තුළ හෝ පිටදී පලකරන ලිපි මගින් ගම්‍ය වන අදහස් සංසදයේ අදහස්
හෝ පොදුවේ "බ්ලොග්කරුවන්ගේ" අදහස් නොවන අතර, එවැනි අදහස් මගින් උද්ගත විය හැකි
ගැටලු හෝ වෙනත් කිසිදු තත්ත්වයක් පිළිබඳව සංසදය කිසිදු වගකීමක් නොදරන බව
කරුණාවෙන් සලකන්න. යම් අයෙක් පළ කරන අදහස් ඔහුගේ/ඇයගේ අදහස්ම වන අතර ඒ පිළිබඳව
වගකීම ඔහු/ඇය විසින් දැරිය යුතුයි.

අපේ ගූගල් සමූහය ඔස්සේ සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදය ඉටු කරමින් සිටිනුයේ
බ්ලොග්කරණය හා ජාලගත ප්‍රකාශනය සම්බන්ධ ගැටලු නිරාකරණය කරගනිමින් එම අංශ පිළිබද
වැඩිදුර ගැඹුරු සංවාදයක් උදෙසා පහසුකම් සපයන්නකුගේ භූමිකාවක් පමණයි. මේ සංවාද
අවකාශය සාධනීය අන්දමින් උපයෝගී කරගැනීමේ වගකීම මෙයට සහභාගී වන සෑම සාමාජිකයකු ම
සතු දෙයකි.

 *ගූගල් සමූහයේ සංවාද කටයුතු පිළිබඳව ආචාර ධර්ම*

   - සාමාජිකයන්ගේ පෞද්ගලික ආරවුල් (Personal Disputes) ආදිය සංසදයේ ගූගල්
   සමූහය මගින් විසඳාගැනීමට කිසිදු අවසරයක් නොමැත.
   - යම් කටයුත්තක් පිළිබඳව විවිධ පුද්ගලයන්ට විවිධ මත තිබිය හැකි නිසා
   අනෙක් අයගේ මතවලට ගරු කරන්න. සහයෝගයෙන් කටයුතු කරන්න. යම් ප්‍රශ්නයක් හෝ
   මතභේදයක් ඇති වුවහොත් එය සුහදශීලීව විසඳාගන්න.
   - ගූගල් සමූහයේ භාවිත කරන භාෂාව සිංහල හෝ ඉංග්‍රීසි විය හැකි නමුත් සිංහල
   නම් වඩා සුදුසුය. කෙසේ වුවත් අසභ්‍ය වදන් භාවිතය හා ආක්‍රෝෂ පරිභව කිරීම්වලින්
   වලකින්න.
   - බ්ලොග් අවකාශය තුළ ආරූඪ නාමයන්ගෙන් පෙනී සිටීම ද සිදු වන බැවින් ඒ ඒ
   සාමාජිකයා තෝරාගන්නා අනන්‍යතාවට ගරු කරමින් සංවාදයේ යෙදෙන්න. ඔවුන්ගේ
   පෞද්ගලිකත්වයට හානි වන අන්දමින් කටයුතු නොකරන්න.
   - සංසදයේ සාමාජිකයන් වෙනත් රැකියාවල නිරත වී සිටින අතර ස්වේච්ඡා
   ශ්‍රමයෙන් මේ කටයුතු සඳහා දායක වන නිසා ඉදිරිපත් කරන ලද ගැටලුවකට පිළිතුරක්
   බලාපොරොත්තු වීමේදී මදක් ඉවසන්න. ඇතැම් විට ප්‍රමාදයන් සිදු විය හැකියි.

ලිව්වේ මලින්ත- මේවන විට මෙහි ඇඩ්මින් වරයකු නොවේ.

ඔබ පවසන පරිදි මෙහි එවන් යුනි‍කොඩ් ගැන සඳහනක් කර නොමැත. ඇත්තේ සිංහල හෝ ඉංග්‍රිසි විය හැකි නමුත් සිංහල නම් වඩා සුදුසුය යන්න පමණි.

ඇරඹුම
http://groups.google.com/group/sinhala-bloggers/browse_thread/thread/1d2b9fd2501ff818#
එයද මලින්ත විසින්.

ආනන්දවර්ධන, චාමර පීරිස් වැනි උදවිය ඉවත් උනේ අලුත් අයට අවස්ථාව දෙන්න. පෙර කතා වූ ආකාරයට වසරින් වසර මෙහි පරිපාලනය වෙනස් වෙන්න ඕන කියන එකට උනු දෙයක් නැහැ. පටන් ගත්ත අය දැන්මෙහි ඇඩ්මින් වරු ලෙස නැති අතර ඇඩ්මින්ලා පත් වුණු නිල විදියක් නැහැ.

ආරාධනා නොමැතිවත් ඇඩ්මින් නොවන අය සිංහල බ්ලොග් ප්‍රචාරයට දායක වී තියෙනවා.  ඔවුන් එහෙමත් මෙම සමූහයට සේවාවන් සපයන බව දන්නෙ කීයෙන් කී දෙනාද?
බ්ලොග් ප්‍රචාරය කිරීමට මීට අමතර පියවරක් කවුරුවත් ගෙන නෑ නේද? මෙය සාමූහික වැඩක් බැවින් වියදම් කල පමණින්ම මෙහි තනි තීරණ ගැනීම අසාධාරණ නොවේද?ඇඩ්මින් levels හදුන්වා දී  ඇති ආකාරය කුමක් මත පදනම් වීද යන්න මෙහි කවුරුවත් නොදනී? මෙහි ඇඩ්මින්ලා තෝරාගන්නනේ ඥාතී සම්බන්ධ කම් වලින්ද කලින් කල සේවය මගින්ද?

Kalinga Athulathmudali

2009/12/14 ගයාන් තාරක | Gayan Tharaka <kpgth...@gmail.com>:

"ගූගල් සමූහයේ භාවිත කරන භාෂාව සිංහල හෝ ඉංග්‍රීසි විය හැකි නමුත් සිංහල ~"

"ගූගල් සමූහයේ" කියන එක මගහැරිලා වගේ. මොකද මෙතන කතා කරනේ සිංඩිකේටරය
ගැන. දන්නේ නැතුව ඇති, SBU එකට සිංඩිකේටරයක් අවේ සංසදය පටන්ගෙන බොහෝ කලකට
පසු.

*Disclaimer * යන්නෙන් අදහස් කරනේ සංසදයේ දැකීම නොව. මෙය යොදා ඇත්තේ
ගූගල් සමුහයේ අචාර දර්ම අනුවයි.

> [...]

> වූ ආකාරයට වසරින් වසර මෙහි පරිපාලනය වෙනස් වෙන්න ඕන කියන එකට උනු දෙයක් නැහැ.
> පටන් ගත්ත අය දැන්මෙහි ඇඩ්මින් වරු ලෙස නැති අතර ඇඩ්මින්ලා පත් වුණු නිල

නිල විදියක් නෑ තමයි, ආරම්බයේ වැඩ කරපු හැමෝම ඇඩ්මිලා උනා, (මම ඔය
ආරම්බයේදී සිටියේ නෑ) ඒ අය වැඩ කරන අය තවත් ඇඩ්මිලා ලෙස බදවගත්තා. මාව
ඇඩ්මින් කෙනෙක් උනෙත් මම SBU Marathon එකට වැඩ කරපු නිසා. නමු ඉන් පසු
මමද ඉවත් උනා, නැවත ඉල්ලීමක් නිසා තමයි අයේ සම්බද උනේ.

> ආරාධනා නොමැතිවත් ඇඩ්මින් නොවන අය සිංහල බ්ලොග් ප්‍රචාරයට දායක වී තියෙනවා.
> ඔවුන් එහෙමත් මෙම සමූහයට සේවාවන් සපයන බව දන්නෙ කීයෙන් කී දෙනාද?

ඒක අපි දන්නවා :D

> බ්ලොග් ප්‍රචාරය කිරීමට මීට අමතර පියවරක් කවුරුවත් ගෙන නෑ නේද?

නෑ කියන්නේ කොහොමද කියලා දැනගන්න කැමැතයි.

> මෙය සාමූහික
> වැඩක් බැවින් වියදම් කල පමණින්ම මෙහි තනි තීරණ ගැනීම අසාධාරණ නොවේද?

කවුරුත් මෙතන නති තීරන අරගෙන නෑ නේ ?

SBU එක පෙනී සිටින්නේ සිංහල යුනිකේත සබැදි බ්ලොග් සදහා බව මුල ඉදන් SBU
වෙබ් අඩවියේ පවා පලවෙනවා.

> ඇඩ්මින්
> levels හදුන්වා දී  ඇති ආකාරය කුමක් මත පදනම් වීද යන්න මෙහි කවුරුවත් නොදනී?
> මෙහි ඇඩ්මින්ලා තෝරාගන්නනේ ඥාතී සම්බන්ධ කම් වලින්ද කලින් කල සේවය මගින්ද?

ඇඩ්මිලා තෝරන්නේ වැඩ කරන අය තව ඇඩ්මින් කෙනෙක් යොජානා කරලා, ඒ කෙනාව
අනිත් ඇඩ්මිලාගේ කැමැත්ත ඇත්නම් ඇඩ්මින් කරනවා. වසරක් ගානේ ඇඩ්මිලා මාරූ
වෙලා තියනවා. පරණ අය කිලා ඉනේ සුදාරක හා බුද්දික පමණයි.

Saman K

to sinhala-...@googlegroups.com
"කැමති නම් වෙනම් සමුහයක් හදාගන්න. අපි සෙට් වෙන්නම්."

 සින්ඩිය තියෙන්නේ යුනිකෝඩ් ප්‍රසිද්ධ කරන්න කියලා දැන් දන්නවා. දැන් අපිට අවශ්ය සිංහල බ්ලොග් කරුවන් එකතු වෙලා සිංහල යුනිකෝඩ් බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදයට අමතරව සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංගමයක් පිහිටවගෙන ඒකෙන් අලුත් සින්ඩියක් පටන් ගන්න එකයි.

ඒකට අවශය තාක්ශණික දැනුම තියන කෙනෙක් ගූග්ල් සමූහයක් පිහිටුවලා පලවෙනි පියවර ගන්න. ඊට පස්සේ අපි ඒකට එකතු වෙලා ඉතුරු ටික කතා කරගමු.

[...]

gayan Kalhara

to sinhala-...@googlegroups.com
සාමාජීය කාර්යයක් කිරීමේදී ගැටළු ඇති වීම සාමාන්‍යයි. ඒවගේම මෙවන්
කාර්යයකදී එහි මූලික අරමුණු කල් යෑමේදී ප්‍රශ්ණ කිරීම්වලට ලක් වෙනවා.

මට වැටහුනු ආකාරයට සිංහල බ්ලොග් කරුවන්ගේ සංසදය යනු සිංහල යුනිකේත භාවිත
කරමින් බ්ලොග්කරණයේ යෙදෙන්නන්ගේ එකතුවක් ලෙස පෙර පටන්ම යුනිකේත ලේඛන
අන්තර්ජාලයේ ව්‍යාප්ත කිරීම අරමුණු කරගනිමින් ක්‍රියාත්මක වන්නක් නිසා එය
තවදුරටත් අභියෝගයට ලක් කිරීම නොකල යුතුයි.

එමෙන්ම යුනිකේත වලින් බාහිරවද සිංහල භාශාව භාවිතයෙන් නිර්මාණාත්මක
කාර්යයන් හී යෙදෙන දහසකුත් එකක් පිරිස නොසලකා හැරීම නොකල යුතුයි. මගේ අදහස
නම් අන්තර්ජාලයේ ශ්‍රීලාංකීය නිර්මාණ ඉදිරියට ගෙනයාමට සම්මතයෙන් බාහිරව
වුවද තාක්‍ෂණය බාධාවක් කර ගත යුතු නොවේ.

එහෙත් කෝකටත් තෛලය මෙන් සෑම සිංහල නිර්මාණයක්ම එබිමට ගොස් සිංහල බ්ලොග්
සංසදයේ ප්‍රධාන අරමුණු වලින් බැහැර යාමද පිළිගත හැක්කක් නොවේ.

එම නිසා තාක්‍ෂණය බාධාවක් කර නොගෙන සිංහල භාශාවෙන් බ්ලොග්කරණයේ යෙදෙන්නන්
ඒකරාශී කිරීම සඳහා ආරම්භයක් ලෙස නිදහස් සිංහල බ්ලොග් කරුවන්ගේ සංසදය
ආරම්භ කලා. (freedom to choose it always better)

http://groups.google.com/group/sinhala-open-bloggers?hl=en

මෙය සිංහල බ්ලොග් සංසදය කරන ඉතා වැදගත් කාර්යය අභියෝගයට ලක් කිරීමක් නොවන
බව කරුණාවෙන් සලකන්න, මෙහිදී වෙනස් අරමුනු වලින් යුක්ත නිසා ගැටුමක් ඇති
නොවේ. , යුනිකේත ප්‍රචලිත කිරීමේ ඉතා වැදගත් මෙන්ම අසීරු කාර්යය හොඳින්
කරගෙන යාමට වැඩි ඉඩක් මෙයින් සිංහල බ්ලොග් කරුවන්ගේ සංගමයට ඇතිවන බව මාගේ
අදහසයි.

සිංහල බ්ලොග් සංසදයේ ඉතා වැදගත් හා අසීරු කාර්යය කරන සියල්ලටම ස්තූතියි !!

අප එක්ව සිංහල හඩ අන්තර්ජාලයේ පතුරුවමු!!

Priyanká Ariyasumana

to sinhala-...@googlegroups.com
කවුද මේ........?

ගයාන් තාරක | Gayan Tharaka

ආ

> [...]

ඇඩ්මින් කෙනෙක් උනෙත් මම SBU Marathon එකට වැඩ කරපු නිසා. නමු ඉන් පසු
මමද ඉවත් උනා, නැවත ඉල්ලීමක් නිසා තමයි අයේ සම්බද උනේ.
ඔබ හැර අනෙකුත් අයත් එසේමද?

> ආරාධනා නොමැතිවත් ඇඩ්මින් නොවන අය සිංහල බ්ලොග් ප්‍රචාරයට දායක වී තියෙනවා.
> ඔවුන් එහෙමත් මෙම සමූහයට සේවාවන් සපයන බව දන්නෙ කීයෙන් කී දෙනාද?

ඒක අපි දන්නවා :D
දන්නවා නම් ඔවුන් දිරිමත් නොකරන්නේ මන්ද?

> බ්ලොග් ප්‍රචාරය කිරීමට මීට අමතර පියවරක් කවුරුවත් ගෙන නෑ නේද?

නෑ කියන්නේ කොහොමද කියලා දැනගන්න කැමැතයි.

මැරතන් eAsia ඇරුණුකොට මොකවත් කලාද? අඩුම තරමේ සිංහල බ්ලොග්කරණ තරඟාවලියේදීවත් ‍SBU එක ගැන දැනුවත් කිරීමක් සිදු වුණාද?

> [...]

අනිත් ඇඩ්මිලාගේ කැමැත්ත ඇත්නම් ඇඩ්මින් කරනවා. වසරක් ගානේ ඇඩ්මිලා මාරූ
වෙලා තියනවා. පරණ අය කිලා ඉනේ සුදාරක හා බුද්දික පමණයි.
ඒ කියන්නේ සමූහයේ සාමාජිකයන්ගේ විමසීමක්  නැතිව ඇඩ්මින්ලා පත් කරනවා කියන එකනේ :)

--
[...]

K.P.Gayan Tharaka

[websites]
www.tharakaonline.info
www.hanthana.org
www.batapola.net

[sinhala-blog]
www.kpgtharaka.blogspot.com

gayan Kalhara

to sinhala-...@googlegroups.com
just another blogger (inactive one)

Kalinga Athulathmudali

to sinhala-...@googlegroups.com

> ඔබ හැර අනෙකුත් අයත් එසේමද?
ඔවු, මේ වසරේ ආපු අය තමයි, තිලිණ, ප්‍රවීන් (ඉන්ද්‍රනාම)

> දන්නවා නම් ඔවුන් දිරිමත් නොකරන්නේ මන්ද?

දිරිමත් කීරීමක් ලෙස අදස් කරනේ කුමක්ද ?

> මැරතන් eAsia ඇරුණුකොට මොකවත් කලාද? අඩුම තරමේ සිංහල බ්ලොග්කරණ තරඟාවලියේදීවත්
> ‍SBU එක ගැන දැනුවත් කිරීමක් සිදු වුණාද?

සිංහල බ්ලොග් තරගාවලිය SBU එකට අදාල එකක් නොවෙයි, ඒක රාජකීය විදුහලා,
ICTA, Microsoft එකතුව කල එකක්.

> ඒ කියන්නේ සමූහයේ සාමාජිකයන්ගේ විමසීමක්  නැතිව ඇඩ්මින්ලා පත් කරනවා කියන එකනේ
> :)

ඇඩ්මිලා ගෙන් තමයි විමසනේ, මේක චන්ද විමසීමක් නොවෙයි නේ.

වැඩ කරනේ කවුද නැද්ද කියන එක ඕනේ කෙනෙකුට පේනවානේ, වැඩ නොකර අය අපි ඉවත්
කරලා පවා තියනවා.

Pahan Sarathchandra

to sinhala-...@googlegroups.com
 ඇඩ්මින් වරුන් කරන්නේ සේවයක්. නැහැ කියන්නේ නැහැ. ඔවුන් බො‍හෝ කැපකිරීම් කරනවා . මම නැහැ කියන්නේ නැහැ.
කරුණාකරලා මේ සංවාදය ‍සිංහල යුනිකෝඩ් බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදයේ ඇඩ්මින්වරුන්ගෙන් ගේම ඉල්ලීමක් ලෙස වරදවා වටහා නොගන්නා ලෙස ඉල්ලා සිටිනවා. ඇඩ්මින්වරුන්ගෙ චැට් සංවාද හා ඊමේල් සංවාද එහෙම දෙයක් හැඟවුන නිසයි මෙහෙම ලිව්වේ.
මේ ගැන නැවත නැවත කතාකරලා තේරුමක් නැහැ.සිංහල යුනිකෝඩ් බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදයේ නීති මොනම හේතුවක්වත් නිසා ඒවා නෙවෙයි. ඇඩමන්වරුන්ගේ තීරණ ගැන ප්‍රශ්න කරන්න සාමාජිකයන්ට අයිතියක් නැහැ.

[...]

නුවන්සි Ritigahapola

to sinhala-...@googlegroups.com

යම් කිසිවක් ඡනප්‍රිය වෙනකොට එකට සමාන වෙන වෙන දෙවල් ඇති වෙන එක වලක් වන්න බැ
මෙතනදිත් දැන් සිදු වන්න යන්නේ එවැනි දෙයක් වගෙයි

එත් මතක තියා ගන්න ඕනි මං වගේම තවත් ගොඩක් අය බොලොග් ලියන්න පටන් ගත්තේ SBU එක නිසා
අනික SBU එක හැමොටම සම්මතයක් වෙන්න ඕනි නිසයි යුනිකොඩ් භාවිතා කරන්නේ
තමුන් දැන ගන්න ඕනි එක නිතියක් ම කර නොගෙන එත් ඡායාරුප යොදනව නම් අඩුම තරමෙ එක ලිපියක් වත්
යුනිකෙතයෙන් ලියන්න

අපි ඇදුම් අදිනනේ පොලිසියෙන් අල්ලන් යන නිසා නොවෙයිනේ

වෙනත් SBU එකක් කාටවත් අවශ්‍ය නැ මෙ තියෙන එක හොදටම හොදයි.
කරන්න තියෙන් සුළු දෙ ගැන හිතන්නෙ නැතිව ඇයි මෙ මහා ලොකු දෙවල් ගැන කියවන්නේ
සාකච්ඡාවක් කෙරිගෙන යන එකට විසදුම කඩාගෙන වෙන තැනකට යන එක නෙමෙයි
සාකච්ඡාවෙන්ම විසදුමක් සොයා ගැනිම
එහෙම නැතිනම් මුලින් සදහන් කල සමහර බොලොග් කරුවන් මෙලහකටත් SBU එක හැර ගිහින් හෝ ඉවත් කරලා.

යුනිකෙත වලට අකමැති පිරිසක් ඇති එහෙමත් නැති නම් එය හුරු නැති පිරිසක්,
එත් මට කියන්න තියෙන්නේ බොලොග් ලියන්න තියෙන ආසාවටමයි මමත් සිංහළ යතුරුලියනය හුරුවුනේ එකත් යුනිකෙතයෙන්මයි.
නිතිතියෙන්නේ ඉදලා හිටලා දගකරන අයව යහමගට ගන්නයි
එක එයාලා කැමත්තෙන් හො නොදැන කරනවා වෙන්න පුළුවනි එකට අපිට එයාලව හංවඩු ගහන්න බැ

යුනිකෙත නැතිව ගිය තැන සිදු වන්නේ එක එක කෙනා තමන්‍ට ඕනි ඕනි විදියට සිංහල ලියන්න පටන් ගනි එකෙන් සිදුවන්නේ පාඨකයා අමාරුවෙ වැටිමයි. යුනිකෙත එමට පෙර සිදු වුනෙත් එකමයි.

එත් අපි හැමොම මෙතැන යම් එකමුතුවකින් එක විදියකට කටයුතු කලොත් තව චිරාත් කාලයක් මෙක රැක ගන්න පුළුවන් වෙයි
ඇඩ් මින් මහත්වරුන්ට එයාලගේ කාර්්‍ය කරගන්න දිලා ‍අපි බොලොග් ලිවිමෙන් යුනිකෙත සහිත සිංහළ වියාප්තියට සහයොගය දෙමු. ප්‍රශ්න තියෙන එවා කතා කරලා විසද ගමු ආඩි හත්දෙනාගේ කැද හැලිය වගේ හැමොටම නිති හදන්න බැනේ
හැමොම තමන්ගේ කෙන්තිය නැති කරගෙන සාමයෙන් යුතුව සිතා බලන්න වැරද්ද කොතැනද කියලා
එවිට තෙරෙවි.
හැමොටම සුභ දවසක් වේවා.

Wish you a Happy sinhala blogging

[...]

නුවන් රිටිගහපොල
Nuwan Ritigahapola
http://nuwanclk.blogspot.com
Thomas Cook (I) Ltd.,
BIA

ආගන්තුකයා

to sinhala-...@googlegroups.com
මෙතන වෙන්නේ නඩුත් හාමුදුරුවන්ගෙ බඩුත් හාමුදුරුවන්ගේ කතාවක්. මේකට එහෙනම් සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදය කියලා නොදා සිංහල යුනිකේත බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදය කියලා දැම්මනම් හරි. අඩුගානේ බ්ලොග් එකක් අයින් කරනකොට පෝස්ට් එකක්වත් කියවලා බලන්නේ නැතුව නිකම්ම මාතෘකාව විතරක් කියවලා බ්ලොග් අයින් කරන එකනම් අනුමත කරන්න බෑ. මට මතකයි ශාකුන්තල එකපාරක් රෙද්ද උස්සලා බලන්න යන මාතෘකාව සහිතව පෝස්ට් එකක් දාලා තිබුනා.මට මතක හැටියට ඒක අයින් කලේ නෑ.. කාලිංගටත් යමක් කිව්වනම් හොඳයි කියලා හිතුනා මේක තේරුම් ගනී කියලා හිතනවා. වැඩේ කලා අපි මෙච්චර කලා කියලා පාරම් බාන එක නෙමෙයි වැඩේ.. අනික් මිනිස්සු කියන දේටත් ටිකක් අහුංකන් දුන්නනම් ඒක මදිකමක් වෙන එකක් නෑ. අනික සින්ඩිය පවතින්නේ ඇඩ්මින්ලා විතරක් හින්දා නෙමෙයිනෙ. කාලිංග කියන විදිහට මෙලෝ වැඩක් නොකර බ්ලොග් විතරක් ලියන අය නැත්නම්.සින්ඩියටත් පැවැත්මක් නෑනෙ.. මේක මම හිතන්නේ සිංහල යුනිකෝඩ් බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදය කියලා නම වෙනස් කලා නම් හරි.. මොකද සිංහල කියන්නේ යුනිකෝඩ් නෙමෙයිනෙ නැද්ද.. ඉන්දරේ ඇඩ්මින් කෙනෙක් කියලා මම දන්නේ අද ඒත් ඉන්දරෙත් මෙහෙමෙ බූදල් කාරයෙක් කියලනම් මම හිතුවේ නෑ .. මේක කමියුනිටියක් කිව්වට කමියුනිටියක් නෙමෙයි.. අන්තිමට කියන්න තියෙන්නේ කාගෙවත් එක්ක තියෙන ගේමකටවත් වෙන අහවල් එකක්වත් මගේ ඔලුවේ තියෙන නිසා නෙමෙයි හුදෙක් නිර්මාණකරුවෙක්ගෙ නිර්මාණයක් මිනිස්සුන්ගේ අතරට ගෙනියන්න හොඳම තැනක් වෙන සින්ඩියට මෙහෙම වෙන එක ගැනනම් මට කණගාටුව ප්‍රකාශ කරනවා ඇරෙන්න වෙන කරන්න දෙයක් නෑ.. චමිලයටනම් මට ස්තූති කරන්න බෑ. මේ මගුල් ත්‍රෙඩ් එක නිසා නිකන් යාලුවොත් තරහා වෙනවා. අවුලක් නැ මට ඕනි මට හිතුන දේ මම ලියනවා.. මේ ත්‍රෙඩ් එකෙන් කිසි වැඩක් නෑ.. අපරාදෙ

[...]

මට අනුව මම පොරකි..

"දියත් කුලේ අපි"
http://www.ambarox.blogspot.com/
e - කොළම
http://www.ecolama.blogspot.com/

Sameera Shaakunthala

2009/12/14 ආගන්තුකයා <kirika...@gmail.com>

[...]

:D හිනා නොවී බෑ මේවට

මම දැනට ලියපු බ්ලොග් සටහන් 108න් සටහන් දෙකයි ඔය ගණයට වැටෙන්නේ. ලියූ බ්ලොග් සටහන් සංඛ්‍යාව අනුව පහේ පංතියෙ ගණිකය යොදවලා හදලා බැලුවොත් යුනිකේත නෙමෙයි කියන්න පුළුවන් අන්තර්ගතය 1.85%.

හැබැයි ඒ දවස් වල ඔය ප්‍රතිශතය වැඩි අගයක තියෙන්න ඇති. එහෙම වෙන්න ඕනෙනේ ගණිතයානුකූලව. හැබැයි ඒ දවස් වල මගේ වාසනාවට කවුරුවත් මගේ බ්ලොග් එක ගැන පැමිණිල්ලක් කළේ නෑ.

අපරාදේ නේ? උඹට එදා තමයි මේ ටික සංසදේට කියන්න තිබුණේ. :D

--
෴සමීර ශාකුන්තල | Sameera Shaakunthala෴
http://www.linkedin.com/in/shaakunthala

Kalinga Athulathmudali

> [...]

> මෙතන වෙන්නේ නඩුත් හාමුදුරුවන්ගෙ බඩුත් හාමුදුරුවන්ගේ කතාවක්. මේකට එහෙනම්
> සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදය කියලා නොදා සිංහල යුනිකේත බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදය

එහම දාලා තියනවා, කරුණාකර SBU සයිට් එක බලන්න.

http://www.sinhalabloggers.com/

"සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදය යනු
සිංහල යුනිකෝඩ් භාවිතයෙන් සිංහලෙන් බ්ලොග් ලියන්නන්
එකමුතුවෙන් සෑදුනු සමූහයකි"

Akila DJ - අදජ

to සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදය

නීති-රීති, පරිපාලකවරු සහ අරමුණු!
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

නොදරුවා නිකමට වගේ බ්ලොග් එකේ ලියන "ඔබම නමක් කියන්න" ලිපි පෙළ සිංහල
යුනිකේත වලින් නේද ලියල තියෙන්නෙ?

නිකමට වගේ blog එකේ title එකත් "නිකමට වගේ | මැරෙනකං ජීවත් වෙන්න"....
සිංහල යුනිකේත!... :)
ඒ වගේම දාන පිංතූර වල උනත් තියෙන්නෙ සිංහල මිසක් වෙන භාෂාවක් නෙමෙයි නෙ.
ඒ වගේම ඒ හැම පිංතූර post එකකම ප්‍රධානම කොටස වන මාතෘකාවෙ තියෙන්නෙ සිංහල
යුනිකේත.
ඒ වගේම කට්ටිය ඒවට comment දාල තියෙන්නෙත් සිංහල යුනිකේත වලින්!

අනික නොදරුවා දාන පිංතූර Sinhala Unicode වලටත් වඩා Universal!...

කට්ටිය ලස්සන DL, FM වගේ සිංහල font වෙනුවට කැත Sinhala Unicode ක‍රා
යොමු වෙන්නෙ ඇයි?
එහි තියන Universal බව නිසා නොවේද? කරද‍ර අවම ක‍රගන්න, ඒ ඒ font වර්ග
ඉන්ස්ටෝල් නොක‍ර ඔක්කොම යුනිකේත පාවිච්චි ක‍රන්නෙ ඒක නිසා නෙමෙයි ද?
ඒහෙම බැලුවොත් නොදරුවා දාන පිංතූර Sinhala Unicode වලට වඩා ඉදිරියෙන්
කිවුවත් අවුලක් නෑ! ඕනෑම ප‍රිගණකයක, ඕනෑම මෙහෙයුම් පද්ධතියකම ඒව නිකම්ම
පේනව!... hotFix, patch මොකුත් දාන්න ඕනෙ නෑ! rendering අවුල් එන්නෙත්
නෑ!... :)

nikamatawage.blogspot.com එක www.sinhalabloggers.com එකේ තිබිය යුත්තක්
කියලයි මම හිතන්නෙ!

ඇඩ්මින් වරු මේත‍රම් දරුණු නොවී, ඒ වගේම අකුරට වැඩ කරන සේවකයින් වගේ
නොවී, ටිකක් නම්‍යශීලී වෙනව නම් හොදයි කියලයි මට හිතෙන්නෙ!

මම හිතන්නෙ මේ SinhalaBloggers එකේ අරමුණ තමයි සිංහල යුනිකේත වල
ව්‍යාප්තිය හා අහිවෘද්ධිය. ඒකයි මේ වගේ තද unicode නීති ටිකක් දාන්න
ඇත්තෙ!.. ඒත් මේ වගේ බ්ලොග් වලින් ඒ අරමුණට කිසිම හානියක් වෙන්නෙ නෑ නේද?
මේ වගේ බ්ලොග් සින්ඩියට දාද්දි නීති-රීති, GuideLines වලට අනුකූල වෙන්නෙ
නැත්නම්, මේ බ්ලොග් ඒකෙන් ඉවත් කරන එකට වඩා GuideLines වෙනස් කළොත්
න‍රකද??

දේශපලකයින් වගේ පිල් බෙදිල කාටත් වැඩක් නෑ. ඔක්කොම එකට ඉදල වැදගත්
සේවාවක් ක‍රලයි තියෙන්නෙ. පස්සෙ දෙපිල බෙදිල යටපත් වී තිබුණු සැගවුනු
අදුරු ගතිගුණ එලියට ඇදල ගන්න උත්සාහ කරන එකට වඩා න‍රකද කට්ටියම
සංගායනාවක් වගේ දෙයක් පැවැත්වුවොත්!.... නීති-රීති ටිකක් විත‍ර වෙනස්
ක‍රල!..... හැමෝටම යහපතක් වෙන විදිහට!

(කාලිංග, තිලිණ, ප්‍රවීන් වැනි අය SinhalaBloggers.com හි ක‍රන සේවය මම
ඉතාමත් අගය කරමි. ඒ වගේම TechKatha.com හි රසිකයෙක් වන මා ඔවුන් අදහනවා
කීවොත් නිවැරදිය! එහෙත් මෙම සිද්ධියේදී ඔවුන් මීට වඩා වෙනස් ලෙස ක්‍රියා
ක‍රන්නේ නම් SinhalaBloggers වඩාත් සාර්ථක වනු ඇතැයි සිතමි!)

-
AkilaDJ

Pravin Indranama

to sinhala-...@googlegroups.com
2009/12/14 ආගන්තුකයා <kirika...@gmail.com>
ඉන්දරේ ඇඩ්මින් කෙනෙක් කියලා මම දන්නේ අද ඒත් ඉන්දරෙත් මෙහෙමෙ බූදල් කාරයෙක් කියලනම් මම හිතුවේ නෑ ..

ආයුබෝවන් ලසිත,
මා කිසිදු බූදල්කාරයෙක් නොවන වග දන්වා සිටිමි :)
මා සතුව කිසිදු බූදලයක්, අඩුම ගණනේ දෙමාපියන්ගෙන් උරුම වූ වත්, නොමැත :(

Manushan

to sinhala-...@googlegroups.com
අනික නොදරුවා දාන පිංතූර Sinhala Unicode වලටත් වඩා Universal!...
nikamatawage.blogspot.com එක www.sinhalabloggers.com එකේ තිබිය යුත්තක්
කියලයි මම හිතන්නෙ!

මමත් ගේ කවි වලට ආසයි ඒවා හරිම ලස්සනයි ඒත් ඒක සංසදයේ නීතී රීතී වලට ගැලපෙන්නෙ නැත්තන් සින්ඩිය  ට අතුලත් විය යුතු නැනේ
ඒක සින්ඩිගෙන් ඉවත් කරා ඇරෙන්න බ්ලොගර් එකට රිපොර්ට් කරලා මෙක සින්හල යුනිකේත් වලින් නෙමේ
තියෙන්නේ ඒක නිසා මේ බ්ලොග් එක අයින් කරන්න කියලා නැනේ.

මේ බ්ලොග් ඒකෙන් ඉවත් කරන එකට වඩා GuideLines වෙනස් කළොත්
න‍රකද??

ඔළුව මුට්ටියෙන් එලියට ගන්න එළුවගෙ බෙල්ල කපලා හරියන්නෙ නැ නේද ?

කොහොමත් සින්ඩිට බ්ලොග් එකක් ඇඩ් කරද්දි එකඟ විය යුතු නීතී කීපයක් තියෙනවනෙ
ඉතින් ඒ නීතී වලට එකඟ උනොත් විතරනෙ බ්ලොග් එක සින්ඩිට ඇඩ් කරන්න පුලුවන්නේ
ඒ පිළිනොපදින බ්ලොග් අඩවි සදහා සංසදයේ ඇඩ්මින් වරුන්ට නිසි ක්‍රියාමාර්ග ගන්න පුලුවන්
කියන එකත් බ්ලොග් එක ඇඩ් කරද්දි එකඟ විය යුතු කරුනක් නේ.

මේ කරුනු සැලකිල්ලට අරගෙන ඉදිරියට සංවාදයේ යෙදෙමු

--
මනුශාන් - Manushan
වෙබ් අඩවියට- http://manushan.net/

බිன்ku

to සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදය
එතකොට නොදරුවගේ "නමක් කියන්න"
http://nikamatawage.blogspot.com/search/label/%E0%B6%9A%E0%B6%AD%E0%B7%8F%20%E0%B7%80%E0%B7%99%E0%B6%B1%E0%B7%8A%E0%B6%B1%E0%B7%90%E0%B6%AD%E0%B7%92
හා "නිකමට හිතෙන එව්වා"
http://nikamatawage.blogspot.com/search/label/%E0%B6%B1%E0%B7%92%E0%B6%9A%E0%B6%B8%E0%B6%A7%20%E0%B7%84%E0%B7%92%E0%B6%AD%E0%B7%99%E0%B6%B1%20%E0%B6%91%E0%B7%80%E0%B7%8A%E0%B7%80%E0%B7%8F
යටතේ මාස දෙතුනකට හරි සිංහල යුනිකේතයෙන් පළ වෙනවා නෙව?

ඒත් ඒකත් මදි නම්....

මාස දෙතුනක් නොලියා එකපාරටම ලියන අයගේ එව්වා පළ වෙන්නේත් ඒවා ඉවත්
නොවෙන්නෙත් ඇයි?

*****

මේකත් වැරදි නම් එහෙනම් බිලෝගයක පසුබිමට පින්තුරක් දාලා (Embed කරලා) ඒක
උඩ යුනිකේත වලින්ම නිකං ලියනවා වගේ (අකුරු Image නොවන විදිහට Sinhala Kit
නැත්තං නොපෙන) ලියන්න පුලුවන් තාක්ෂණ ක්‍රමත් කියන්ඩකෝ!

බිලෝගයේ අහවල් ප්‍රතිශතයක් සිංහල යුනිකේතවලින් ලියැවිලා තියෙන්ඩ ඕනේ
කියලා තිබ්බොත් මේ කරදර නෑ නෙව?

බලධාරියනි මේ ඔබේ අවධානයටයි!

On Dec 13, 1:24 am, Prabashwarage Suganthan <unpsugantha...@gmail.com>
wrote:
> [...]
> බ්ලොග් ජනප්‍රිය කරවන එකක්ද. මූණු වහගෙන මේකේ හොදදේ ලියන
>  අයට එපා කරවන්න ඇයි හදන්නේ. හැකි තරමින් පුද්ගලයන් බදවා ගන්නවා වෙනුවට ඔවුන්ව

Kalinga Athulathmudali

to sinhala-...@googlegroups.com
ගොඩක් අය මේක වැරදිය ගෙන තියන නිසා පොඩක් පැහැදිලි කරන්නම්.

සිංහල බ්ලොග් කියවනයට ඇතුලත් කරනකොට කියලා තියනවා ඇතුලත් කරනේ සිංහල
යුනිකේත බ්ලොග් පමණයි කියලා. නමුත් කටිය කරනේ යුනිකේත වලින් ලියලා බලොග්
එක ඇතුලත් කරාට පස්සේ ඉහත් කී බ්ලොග් අඩවිය වගේ චායාරූප වල සිංහල ලියලා
දෑමීම. එතකොට ඉසෙල්ලා සිංහලෙන් ලිවුවා කියලා බ්ලොග් එක යුනිකේත වෙනේ නෑ
මොකද සිංඩිකේටරයට එන්නේ අර නව චායාරූප සටහන් නිසා. ඉතින් බ්ලොග් එක අයින්
කරාට පස්සේ සිංහල යුනිකේතවලි එකක්, දෙකක් ලියලා නැවත් කියනවා ඇතුලත්
කරන්න කියලා. ඒක සාදාරනී කරනය කරන්න බෑ.

එහම බ්ලොග් නම් http://kottu.org/ වගේ එකට දාන්න පුලුවන්. ඒකේ ඕනෑම එකක්
දාන්න පුලුවන්නේ.

ඇයි කට්ටිය යුනිකේතවලින් ලියන්න කියනේ ?

1. තමන් ලියපුව දැනට සිංහල සම්මතයක් වන යුනිකේත වීම හා මේවා ඕනෑම කෙනෙකුට
Font හෝ වෙන ගැටලුවක් නැතිව බලන්න පුලුවන් වීම. (දැනට සමහර විට මේක දාන්න
ගියහම ගැටලු නෑ කියනේ නෑ)

2. දැනට ලෝකයේ වෙබ් වලට වැඩිම පිරිසක් එනේ search කිරීම මගින්, image
එකක් ලියලා දාපුවහම ඒක search වෙනේ නෑ. නිකන් font වලින් දාපුවහම search
වෙනේ නෑ. නමුත් යුනිකේතනම් Google (වෙනස් search) කල සැනින් එනවා.

http://www.google.com/search?hl=en&source=hp&q=%E0%B7%83%E0%B7%92%E0%B6%82%E0%B7%84%E0%B6%BD+%E0%B6%9A%E0%B7%80%E0%B7%92+%E0%B6%B8%E0%B6%A9%E0%B7%94%E0%B7%80&btnG=Google+Search&aq=f&oq=&aqi=

3. ඉදිරියේදී සිංහල යුනිකේට මොබයිල් හැම එකම වගේ ද එනවා, එවිට (දැනටත්
සමහර දුරකතනවල ඇතුලත්) ජංගම දුරකතනයකි වුවද කියවන්න පුලුවන්.

තව බොහෝ හේතු තියනවා, එකෙනෙක් දෙන්නෙක් මේවගේ රූප වල සිංහලෙන් ලියලා
දාන්න ගත්තහම, හැමෝම මේක කරන්න ගත්තොත් අපි මේ සිංහල යුනිකේත ප්‍රචලිත
කරන්න මේතරම් දුරට කරගෙන යන වැඩේ හරියනේ නෑ. නැවත අපි අවුරුදු 3~4රක්
පිටුපසට ගියා වෙනවා.

එළකිරි වගේ ෆොරම් ද මුල් කාලේ මෙහමෙ සිංහල රූපවල ලියලා දැම්මේ, දැන්
ඔවුන් පවා සිංහල යුනිකේත බාවිතා කරනවා. ගූගල් අපිට දැන් සිංහලෙන්,
Windows, Linux මුහුණත් පවා සිංහලෙන් ලැබෙනේ මේ යුනිකේත නිසා. තාක්ෂණය
ඉතිරියට යනකොට පිටු පසට යන්න එක අපිට බලාගෙන ඉන්න බෑ.

SBU එක උත්සාහ කරනේ සිංහල යුනිකේත ප්‍රචලිත කිරීම වගේම තමන්ගේ අදහස්
බ්ලොග් මුසුවක් ලෙස තාක්ෂණය එක ඉතිරිය ලෑමට උරදීමක්. මේවා කලාත්මක විතරක්
නොවෙයි, හැම අතින්ම අන්තර්ගතයන් ඇතිකිරීමයි අපේ බලාපොරොත්තුව.

ඇඩ්මිලා විතරක් නොවෙයි, බ්ලොග් ලියන හැමෝම මේ කාරියට ගොඩක් සහය වෙනවා,
ඇඩ්මින්ලා ඉනේ ඒ උදවියට උපකාර කරන්න හා පොඩක් පීලී පනිනකොට හරි මගට ගන්න.
මොකද අපේ පරමාරිතය අන්තර්ජාලයේ සිංහල වැඩි කිරීම හා ඒවා පිලිගත් සම්මතයක්
වෙන යුනිකේත කිරීම.

සිංහල යුනිකේත බාවිතය වැඩිවෙන්න වැඩිවෙන්න තමයි ඒවාගේ තියන ගැටලු
නිරාකරනය කරගන්න අපිට උදවු වෙන්නේ, Apple MAC වගේ අයට උනත් බලපෑමක් කරන්න
පුලුවන් සිංහල හරියට හදන්න කියලා.

තමගේ බ්ලොග් අඩවිය ප්‍රචලිත කිරීම ඕනෑම දෙයක් කරන්න සුදානම් වෙන පටු
පරමාර්තවලට සිංඩිකේටරයේ ඉඩ නෑ. මොකද අපි හැමෝම කරන හදන්නේ මේ සිංහල
අන්තර්ජාලයේ වැඩි කිරීම, ඒක කරන්න ඕනේ ලෝකයම පිලිගත් සම්මතයක් එක්ක, එහම
නැතුව අපිට ඉදිරියට යන්න බෑ, එහම උනොත් අපි තවමත් අර අල් ලෙන් වල
බිත්තිවල රූප ඇදපු අය වෙනවා. (ඔවු ඒවා කලත්මකයි, නමු යල් පැන ගිය තාක්ෂණ)
එහම උනහම අපිට ඉදිරියට යෑමක් නෑ.

අපිට කිසි ගැටලුවන් නෑ තමන්ගේ අඩවියේ ලියන්නේ මොනවද, කොහොමද කියලා, මේ
ගැටලුව පැණ නගින්නේ සිංහල බ්ලොග් කියවනයට ඇතුලත් කරන විට පමණයි. එකේන්
කියවෙන්නේ නෑ ඒ අඩවි කියවනේ නෑ කියන එකවත්, එම අඩවි ප්‍රතික්ෂේප කරන්වා
කියන එකවත්.

අපිත් එක (ඇඩ්මිලා) එක පුද්ගලික තරහා වලට මඩ ගැහුවට අපිට ඕවා ගනක් නෑ,
මොකද මට එහම කා එකවත් පුද්ගලික තරහක් වත් පටු පරමාර්තවත් නෑ. මේවා අපි
කරන්නේ කාට හරි සේවයක් වෙන්න. නමුත් මාව ඇඩ්මින් නොඅර පස්සේ ආපු අය
ඇඩ්මින් කරා, තමන්ගේ බ්ලොග් එක සිංඩියට දැම්මේ නෑ, එයාට සම්මාන ලැබුනා
අපිට නෑ වගේ පහත් මත එක්ක අපි ඉන්නේ නෑ. ඇඩ්මිලා එක තියන පුදගලික තරහට
SBU එකේ දැක්මට මඩ ගහන එක හරිම පහත්.

T.S. Gunatilaka

to sinhala-...@googlegroups.com
හොඳ පැහැදිලි කිරීමක්. මෙතුලින් සිංහල unicode භාවිතය ව්‍යාප්තිකරණය වීම අරමුණු ලෙස දකින්න පුළුවන්

2009/12/15 Kalinga Athulathmudali <kali...@gmail.com>
--
[...]

                 \\|%|//
                 | ~ ~ |
              ^( @ @ )^
     -----o000o-\_/-o000o----------
        Tilantha Gunatilaka
        Web : http://www.tilantha.com
        Blog : http://blog.tilantha.com

sandun lakmal

[...]

"ඉහත කී බ්ලොග් අඩවිය" කියල ඔබ අදහස් කරන්නෙ "නිකමට වගේ" බ්ලොග් එකද?

[...]

මෙහිදීත් ඔබ අදහස් කරන්නෙ "නිකමට වගේ" බ්ලොග් එකද? කාලිංගගෙන් පිළිතුරක් බලාපොරොත්තු වෙමි.

Sandun Lakmal
Copywriter
JWT
www.nikamatawage.blogspot.com

Kalinga Athulathmudali

2009/12/15 sandun lakmal <sandun...@gmail.com>:

> "ඉහත කී බ්ලොග් අඩවිය" කියල ඔබ අදහස් කරන්නෙ "නිකමට වගේ" බ්ලොග් එකද?

ඔවු,

> මෙහිදීත් ඔබ අදහස් කරන්නෙ "නිකමට වගේ" බ්ලොග් එකද? කාලිංගගෙන් පිළිතුරක්
> බලාපොරොත්තු වෙමි.

ඔවු

sandun lakmal

> [...]

ඔවු,

> මෙහිදීත් ඔබ අදහස් කරන්නෙ "නිකමට වගේ" බ්ලොග් එකද? කාලිංගගෙන් පිළිතුරක්

ඔවු

--
කාලිංග ඇතුලත්මුදලි.

මේච්චර දුරට මේ සාකච්චාව යද්දිත් මම දැම්මේ එකම එක රිප්ලයි එකයි. මෙන්න ඒ රිප්ලයි එක නැවතත් කියවන්න.

[...]

මෙන්න මම මේ සිද්ධිය සම්බන්ධයෙන් මගේ බ්ලොග් එකේ දාපු සටහන. කරුණාකර නැවත කියවන්න.

පහුගිය දවසක මට අහම්බෙන් වගේ තේරුනා "නිකමට වගේ" බ්ලොග් එක සිංහල බ්ලොග් කියවනයෙන් ඉවත් වෙලා කියල. ඉතිං මේ ගැන දන්න කියන යාළුවන්ට එහෙම මම හොඳට වාතයක් වුනා. වරදක් හොයාගන්න බැරි තැන සිංහල බ්ලොගර්ස් ගෲප් එකට මේල් දාලා, ඇඩ්මින් කෙනෙකුට ෆේස්බුක් පණිවිඩ දාල අරව මෙව්ව කරල ආයෙත් සිංහල බ්ලොග් කියවනයට ඉල්ලීමක් ඉදිරිපත් කළා, "නිකමට වගේ" සිංහල බ්ලොග් කියවනයට ඇතුළත් කරන්න කියල. ඉතිං ඔන්න සති එකහමාරකට විතර පස්සෙ මට අද පිළිතුරක් ලැබුන. මෙන්න ඒ පිළිතුර හරහා ඇතිවුණ නිල සංවාදය.

ඇඩ්මින්වරයා -
චායාරූප වල සිංලෙන් ලියූ බ්ලොග් ඇතුලත් කල නොහැක, සිංහල යුනිකේත යොදාගත් බ්ලොග් පමණයි ඇතුලත් කල හැක්කේ.

මගේ පිළිතුර -
දින ගණනක් මග බලාගෙන හිටපු උත්තරය මේ වෙලාවෙ ලැබුන එක ගැන හරිම සතුටුයි මිත්‍රයා.

උපුටා ගැනීම -
මගපෙන්වීම හා නීතිරීති
"2. ඡායාරූප පමණක් හා සිංහල අන්තර්ගතය අඩු අඩවි ඇතුලත් නොකෙරේ. (ඡායාරූප බ්ලොග් එකක් නම් සිංහල අන්තර්ගතයක් ඇතුළත් විය යුතුයි.)"

මේකෙ හැටියට නම් ඡායාරූප විතරක් තියෙන බ්ලොග් පවා ඇතුළත් කරනව සිංහල අන්තර්ගතයක් තියෙනව නම්. ඒ වගේම මගේ බ්ලොග් එකට ගියොත් පෙනේවි ඒකෙ තියෙන්නෙ "
ඡායාරූප වල සිංලෙන් ලියූ"  දේවල් විතරක් නොවෙන බව. බ්ලොග් එක තුළ මම පවත්වගෙන යන කතාව "ඔබම නමක් කියන්න" ඇතුළු අනිත් හැමදෙයක්ම ලියවෙන්නෙ සිංහල යුනිකේත වලින්. ඒ වගේම මම ඇතුළත් කර ඇති සියළුම ඡායාරූප තුළ ඇත්තේ සිංහල අන්තර්ගතයක් කියලයි මම හිතන්නෙ. මොනව වුණත් පිළිතුරක් එවීම ගැන හරිම සතුටුයි. ඒ වුණත් මට තියෙන ගැටළුව මගේ බ්ලොග් එක ඉවත් කරන්න මෙච්චර කාලයක් ගියේ ඇයි කියන එක. කමක් නෑ හැමෝම කාර්ය බහුල ඇති. එ වගේම මට හරිම සතුටුයි මම ලියල තියෙන දේවල් "චායාරූප වල සිංලෙන් ලියූ" දේවල් හැටියට සැලකීම ගැන. මම හිතුවෙ එව්ව "කවි වෙන්නැති" කියල.

උපුටා ගැනීම -
මගපෙන්වීම හා නීතිරීති
"6. බ්ලොග් අඩවිය ඇතුලත් කිරීමට සුදුසු දැයි තීරණය කිරීමට සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදයේ කලමණාකරුවන්ට අයිතියක් ඇත.
7. ඔබ ඇතුළත් කරන අඩවියට එරෙහිව පැමිණිල්ලක්, නීති/රීති උල්ලංඝණයක් ඇතිවුවහොත් ඒ පිළිබඳව තීරණය කළමනාකාරිත්වය සතුවන අතර, ඒ බ්ලොග් අඩවිය සින්ඩිකේටරයට නුසුදුසුයැයි තීරණය වුවහොත් ඉවත් කෙරෙනු ඇත."

මේ අනුව තීරණය ඔබ සතු වන අතර, මෙයට පිළිතුරක් ලබා දීමට කාරුණික වන මෙන් ඉල්ලමි.

ඇඩ්මින්වරයා -
හිතවත් සදුන්,

"1. ඇතුළත් කළ හැක්කේ සිංහල යුනිකේත මගින් ලියූ සිංහල බ්ලොග් අඩවි පමණි."

එක මග හැරිලා නේද ? Photo වල සිංහලින් ලියපුවහම ඒක සිංහල යුනිකේත වනේ නෑ. අනික එකක්, දෙකක් පොස්ට් සිංහලෙන් ලියපුගමන් බ්ලොග් එක සිංහල යුනිකෝඩ් වෙනේ නෑ. photo එක දාලා ඒකට යටින් සිංහල යුනිකේත වලින් ලිවුවනම් මේ ගැටලුව නෑ.

"2. ඡායාරූප පමණක් හා සිංහල අන්තර්ගතය අඩු අඩවි ඇතුලත් නොකෙරේ. (ඡායාරූප බ්ලොග් එකක් නම් සිංහල අන්තර්ගතයක් ඇතුළත් විය යුතුයි.)"

මෙයින් අදහස් කරනේ සිංහල යුනිකේත මගින් ලියපු. කියන එක මිසක් photo එකක් ඇතුලේ හෝ වෙනස් සිංහල ලියන විදියකින් ලියපු කියන එක නොවෙයි.

මගේ පිළිතුර -
ඔව් මිත්‍රයා මම
"1. ඇතුළත් කළ හැක්කේ සිංහල යුනිකේත මගින් ලියූ සිංහල බ්ලොග් අඩවි පමණි."
කියන එක මග හැරීමට හේතුවක් තියෙනවා.

මම තේරුම් ගන්න විදියට යුනිකේත කියන්නෙ මේ වෙනකොට අන්තර්ජාලයේ සිංහල භාවිතා කරන හැමකෙනෙකුටම පොදු දෙයක්. ඒ නිසා යුනිකේත වලින් ලිව්වම හැමකෙනෙකුටම කිසිම ගැටළුවක් නැතිව කියවන්න පුළුවන්. මම හිතුවේ ඔබ සංගමය පෙනී සිටින්නේ අන්තර්ජාලය තුළ සිංහල භාවිතය වෙනුවෙන් කියල. අන්තර්ජාලය තුළ සිංහල භාවිතය පහසු කරවීමට බිහි වුණ මෙවළමක් හැටි‍යට යුනිකේත හඳුන්වන්න පුළුවන්. දැන් ඔබ මේ කියන කතාව මම තෙරුම් ගන්නේ ඔබ සංගමය අන්තර්ජාලය තුළ යුනිකේත භාවිතය වෙනුවෙන් පෙනීසිටිනවා පමණයි, යනුවෙන්. මම මගේ බ්ලොග් එක තුළ සිංහලෙන් ලිවීම සඳහා යුනිකේත හැර වෙනත් කිසිම අකුරු වර්ගයක් භාවිතා කරල නෑ.

පින්තූරයක් මත යමක් ලිවීම මම අදහස් ප්‍රකාශ කරන මාධ්‍යය. මම නිර්මාණයක් බිහිකරන මාධ්‍යය.

"photo එක දාලා ඒකට යටින් සිංහල යුනිකේත වලින් ලිවුවනම් මේ ගැටලුව නෑ."

මිත්‍රයා මේ විදියේ දෙයක් ඔබ ප්‍රකාශ කිරීම තුළම මම තේරුම් ගන්නා සත්‍යය නම් ඔබේ රසවින්දනයේ ගැටළුවක් තියෙන බව. ඒ නිසා තවදුරටත් මේ ගැන මම ඉල්ලීම් ඉදිරිපත් කරන එකේ තෙරුමක් නෑ කියල මට හිතෙනව. අලියා මෙහෙයවන්න හෙණ්ඩුව ඕනෙ. එහෙමයි කියල අපි හෙණ්ඩුව ගැන වර්ණනා කරන්නෙ නෑ මිත්‍රයා. අලියා තමයි වටින්නෙ. අන්තර්ජාලයේ යුනිකේත භාවිතය ගැන නෙමෙයි, සිංහල භාවිතය ගැන පෙනී සිටින්න. යුනිකේත ඒකට මෙවළමක් කරගන්න.

ඇඩ්මින්වරයා -

හරියට හරි, අපේ උත්සාහ කරනේ සිංහල යුනිකේත බාවිතය වැඩිකිරීම මගින් සිංහල වෙබ්(බ්ලොග්) අඩවි වැඩි කිරීම. Photo එකක සිංහලෙන් ලියන්න යුනිකේත ඕනේ නෑ. යුනිකේත එන්න කලින්ම උනත් ඒක කරන්න හැකියාව තිබුනා, අපේ පරමාර්ත ඒක මගින් සිදුවෙන්නේ නෑ.

සිංහල බ්ලොග් කියවනයට ඇතුලත් කරේ නෑ කියනේ ඔබේ අදහස් ප්‍රකාෂකිරීමේ අයිතිය නැති කිරීමක් නොවෙයි, එයට ඇතුලත් කරේ නෑ කියලා බ්ලොග් අඩවිය අන්තර්ජාලයේ නැතිවෙන්නේ නෑනේ.

මගේ පිළිතුර -
බොහොමත්ම ස්තුතියි මිත්‍රයා.
                      -----------------------------

මේ හේතුව නිසා මම නිකමට වගේ ලියන දේවල් එම සින්ඩිකේටරයේ මීට පස්සෙ අප්ඩේට් වෙන්නෙ නෑ. ඇත්තටම එම සිංහල බ්ලොග් කියවනය හරහා සිංහල බ්ලොග් ලියන පිරිසට ලොකු සේවයක් වෙනව. ඒක මම ඉහළින්ම අගය කරනව. ඒ වගේම මෙච්චර කල් වැරදීමකින් හරි "නිකමට වගේ" බ්ලොග් එක එම බ්ලොග් කියවනයේ තිබ්බ නිසා මම ලියන දේවල් කියවන්න නිරන්තරයෙන්ම පිරිස මේ පැත්තට ආව. ඒ නිසා "නිකමට වගේ" බ්ලොග් එක එයින් ඉවත් කරන්න මේච්චර කල් ප්‍රමාද කිරීම ගැන මම නැවතත් ස්තූතිවන්ත වෙනවා.

මිත්‍රයා කාලිංග, මම මගේ බ්ලොග් පෝස්ට් එකේ පවා දැම්මෙ නෑ මට ඒ රිප්ලයි එක එවපු ඇඩ්මින්වරයා "කාලිංග අතුලත්මුදලි" බව. එහෙම නොකරන්න හේතුවක් තියෙනවා. එහෙම නොකලෙ ඒ හරහා ඔබට යම් අපහාසයක් වෙයි කියල හිතපු නිසා. ඒක මම රකින, මම විස්වාස කරන සදාචාරය. නමුත් දැන් ඔබ කරන්නේ මොකක්ද? මාව වංචනිකයෙකු බවට හැරවීම. වංචනික විදියට යුනිකෝඩ් වලින් ලියල පස්සෙ පින්තූර පෝස්ට් කරන හොරෙකු බව ඔබතුමාගේ ඉහත පිළිතුරෙන් මට දැනෙනවා.
මේ සාකච්චාවෙ මම දාපු එකම රිප්ලයි එකට නැවතත් ඔබේ අවධානය යොමු කරවන්න මම කැමතියි.

[...]

මම මගේ බ්ලොග් එක සින්ඩියේ නැති බව දැනගත්තෙ මම ලියපු පොස්ට් එකක් එහි නොගියමයි. නැතුව පින්තූර නිසා බ්ලොග් එක සින්ඩියෙන් අයින් කරල කියල මම දන්නෙ කොහොමද? ඒ ගැන මට දැනගන්න ලැබුනේ කාලිංග වන ඔබගෙන්ම නේද? ඉතිං ඇති මේ විදියට අපි බාලාංශෙදි කරනව වගේ තේරුමක් නැති කතා ගොතන්නෙ?

කාලිංග -  "ඉතින් බ්ලොග් එක අයින්

කරාට පස්සේ සිංහල යුනිකේතවලි එකක්, දෙකක් ලියලා නැවත් කියනවා ඇතුලත්
කරන්න කියලා. ඒක සාදාරනී කරනය කරන්න බෑ."

මෙතන වෙන්නෙ පොදු සාකච්චාවක් නිසා මම සද්දයක් නැතුව හිටියා. මොකද මට ඕනෙ වුනේ මට වුන සිද්දිය හරහා අනාගතයෙදි හොඳක් වෙන්න. නමුත් දැන් ඔබතුමා මාව වංචනිකයෙකු, හොරෙකු බවට පත්කරමින් ඉන්නවා. ඒ නිසා මේ මොහොතේ පොදු අරමුණ තුළ මට මගේ පෞද්ගලිකත්වය වෙනුවෙන් කතා කරන්න වෙනව. කාලිංග, නැවත වතාවක් හිතන්න. මගේ බ්ලොග් එකේ කමෙන්ට් කරන්නෙ එකම කට්ටියක්, සමහර පෝස්ට් වලට කමෙන්ට් ඇත්තෙත් නෑ. මට මගේ බ්ලොග් එකට බලෙන් මිනිසුන් ගෙන්නා ගන්න ඕනෙ නම් ඒක කරන්න වෙනත් විදි තියෙනව. මම කමෙන්ට් වෙනුවෙන් බ්ලොග් එකක් ලියන්නෙ නෑ. මම මගේ ආතල් එකට ලියන්නෙ. ඇත්තටම ඔබ කිව්ව වගේ සින්ඩියෙ නෑ කියල මගේ බ්ලොග් එක නෙට් එකෙන් නැතිවෙන්නෙ නෑනෙ. ඉතිං මම මගේ පාඩුවෙ හිටිය. මේ සාකච්චාව මම ආරම්භ කලෙත් නෑ, කෙරෙව්වෙත් නෑ. මොකද මම මාව නැති වෙයි කියල බයක් නෑ. නමුත් දැන් ඔබ පිළිතුරු දෙන විදියෙන් මට හිතෙන්නෙ ඔබට ඔබ නැතිවෙයි කියල බය හිතිල වගේ. ඔබ අරමුණක් වෙනුවෙන් පෙනී සිටීම ගැන මම හරිම සතුටුයි. ඒක මම විස්වාස කරන අරමුණ නොවෙන්න පුළුවන්. නමුත් මම ඒකට විරුද්ධ නෑ. ඒත් මට බොරු චෝදනා එල්ල කරන්න එපා. ඒකට මම කැමති නෑ.
ජය!

Kalinga Athulathmudali

to sinhala-...@googlegroups.com
හිතවත් සදුන්.

ඔබේ බ්ලොග් අඩවිය ගැන කතාකරන්න සිදු උනේ ආරම්බයේ චමිල් කතාකරේ ඔබේ බ්ලොග්
අඩවිය ගැන නිසා හා, බින්කු ඔබේ බ්ලොග් එක ගැන ප්‍රෂ්න කරපු නිසා
පිලිතුරක් ලෙස තමයි මම ඒ ලිපිය ලිවුවේ, නමුත් මම එයින් ඔබව හොරෙක් ලෙස
හැදිනිවුයේ නෑ (එහම ෂිත රිදීමක් උනානම් ඒ හැන සමාව ඉලලනවා) ඔබ බ්ලොග් එක
ඉවත්කිරීමේ හේතුව පිලිගත්තත්, අනිත් අය ඒක පිලිගෙනෙ නෑ ඒකයි ඒගන කතා උනේ.

SBU එක වෙනුවෙන් ගොඩක් වෙලාවට මේල් වලට පිලිතුරු ලියන්නේ මම, ඉතින් මම
නරක මිනිහා වෙන එක ගැන මට ගැටලුවක් නෑ :)

නැවත, ඔබව හොරෙක් ලෙස මම හැදින්වුයේ නෑ. උදාහරනයක් හා පිලිතුරක් ලෙස ඔබේ
බ්ලොග් අඩවිය යොදා ගත්තා, මොකත කතිකාවට හේතුව ඔබේ බ්ලොග් එක නිසා.

බිன்ku

to සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදය
කාලිංග,
ඒ වගත් එසේ නම් කමක් නෑ. ඒසේ කරද්දී සංසදයේ නිතීවලින් යුනිකේතවලින්ම
ලිවිය යුතුයැයි හෝ සමස්ත බිලෝගයෙන්ම යම් ප්‍රතිශතයක් යුනිකේත වලින්
ලියැවිය යුතුයැයි අවධාරණ කරන්න. ඊට අදාලවයි මම සදුන්ගේ බිලෝගයේ
අන්තර්ගතයන් හා ඉවත් කිරීම ිවමසුවේ. ඒ මිස වෙනත් අරමුණකින් නොවන බව
තේරුම් ගනිතැයි සිතනවා.

ස්තුතියි!

Kalinga Athulathmudali

2009/12/15 බිன்ku <tmk.n...@gmail.com>:

> [...]
> ලියැවිය යුතුයැයි අවධාරණ කරන්න. ඊට අදාලවයි මම සදුන්ගේ බිලෝගයේ
> අන්තර්ගතයන් හා ඉවත් කිරීම ිවමසුවේ. ඒ මිස වෙනත් අරමුණකින් නොවන බව

බ්ලොග් අඩවිය සිංහල යුනිකේත විය යුතුයි කියන එක ඇතුලත් කරන තැන සිට
තියනවා (නැවත් විකෂයක් :D)

http://sinhalabloggers.com/add-blog

--
කාලිංග ඇතුලත්මුදලි.

Udara Madushanka

to sinhala-...@googlegroups.com
කරුණාකරලා සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංගමය ඇතුලත ගැටුමක් ඇති කරගන්න එපා.. මේ සංගමයේ සාමාජිකයෙක් විදිහට කරන කාරුණික ඉල්ලීමක් මේ.. අපි 19 වෙනිදා මුණ ගැහුනාම මේ දේවල් ඉතාමත් සුහදව කථා කරලා විසඳාගන්න පුළුවන් වෙයි කියලා හිතනවා..

උදාර

[...]

..::Keep in Touch::..
http://udarasblog.blogspot.com
www.udarablog.co.cc

Supun Sudaraka

2009/12/15 Udara Madushanka <udar...@gmail.com>

[...]

ම්... සුහදව? :D

--
සුපුන් සුදාරක
http://blog.sudaraka.com

Kalinga Athulathmudali

2009/12/15 Supun Sudaraka <ssud...@gmail.com>:

> ම්... සුහදව? :D

කැරලි මර්දන හමුදාවට එන්න කියමු :D

Udara Madushanka

Ranjana Rajasri

to sinhala-...@googlegroups.com
එදාට ඔනෑ වන දුරකථන අංක 119 & 118

[...]

http://www.alokaya.myblog.lk [ආලෝකය]
http://vidyaprabanda.blogspot.com [විද්‍යා ප්‍රබන්ධ]
Ranjana Bandara [රන්ජන]
Peradeniya.[පේරාදෙණිය]

Kalinga Athulathmudali

to sinhala-...@googlegroups.com
2009/12/15 Udara Madushanka <udar...@gmail.com>:

> මළා.. එහෙනම් මේ අපි ඇවිල්ලා පරිප්පුවක්ද කන්න යන්නේ ? :P :D

පරිප්පු විතරක් නොවෙයි, පරිප්පු එකක් කන්න පානුත් දෙන්නම් :D

Kalinga Athulathmudali

2009/12/15 Ranjana Rajasri <ranjana...@gmail.com>:

> එදාට ඔනෑ වන දුරකථන අංක 119 & 118

කලින්ම කතාකරලා තියමු, :D

Sameera Shaakunthala

to sinhala-...@googlegroups.com
හැමෝම හෙල්මට් එක ගානේ අරං එන්න.

2009/12/15 Ranjana Rajasri <ranjana...@gmail.com>

sanjeew kumar

to sinhala-...@googlegroups.com
google map වලින් පාර හොයාගෙන හරි එන්න පුළුවන්, ඔලුව හැරුන අතේ දුවමු

2009/12/15 Sameera Shaakunthala <shaaku...@gmail.com>:

--
e mail - sanj...@gmail.com
web site - http://beautiful-srilanka.blogspot.com/

Kalinga Athulathmudali

2009/12/15 sanjeew kumar <sanj...@gmail.com>:

> google map වලින් පාර හොයාගෙන හරි එන්න පුළුවන්, ඔලුව හැරුන අතේ දුවමු

එහනම් බ්ලොග් මැරත්න් එකත් මේකට දාමු, බ්ලොග් කෙසේවෙතත් මැරතන් හරි
දුවන්න බැරියෑ :D

Supun Sudaraka

> [...]

> google map වලින් පාර හොයාගෙන හරි එන්න පුළුවන්, ඔලුව හැරුන අතේ දුවමු

එහනම් බ්ලොග් මැරත්න් එකත් මේකට දාමු, බ්ලොග් කෙසේවෙතත් මැරතන් හරි

අන්න අයිය වරද්දගත්ත තැන... බ්ලොග් මැරතන් නෙවෙයි...  bloggers marathon...!
අපොයි අපි ආපහු මාතෘකාවට එමු නේද... :)

[...]

Udara Madushanka

ආගන්තුකයා

to sinhala-...@googlegroups.com
සිම්බා නිකන් නැට්ට පාගගෙන වගේ... හිනා වෙන්න ඕනිනම් ඇති වෙනකම් හිනාවෙයන්. මම ඒ කතාව කිව්වේ මාරයාගේ හෝරාව ඉවත් කිරීම සම්බන්ධයෙන් ඒකත් දෙපැත්ත කැපෙන වචනයක්නේ හොඳින් කතා කරලා ප්‍රශ්නය විසඳ ගමු. පිළිතුර දාන්න කලින් කලින් සටහන කියවලා හිටියානම් හරි... තරහා අවසර ඉන්ද්‍රනාමයෙනි මම කිව්වේ උඹත් මේක බූදලය කියලා හිතලා වැඩ කරන්නෙ ඇයි කියලා අඩු ගානෙ ඇඩ්මින්ලා කවුරුවත් මේක ගැන පොඩි නම්යශීලීත්වයක් පෙන්නුවේ නෑනෙ... මම හිතන්නේ උඹත් වචනයක්වත් කිව්වෙ නෑනේ..නේ ද ...

[...]

Chanaka Munasinghe

to sinhala-...@googlegroups.com
මේ ගැන 19 වෙනිදට ඡන්ද විමසුමක් තියමු.
හැබැයි Adminල ට නිෂේධ බලය බෑ

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
CHANAKA ARUNA MUNASINGHE
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

web: http://www.ce.pdn.ac.lk/~chanaka
blog: http://status-chanaka.blogspot.com/

chaminda bandara

to sinhala-...@googlegroups.com
අම්මෝ මණ්ඩලේ කවල් වගේ...!!!! මාතලේ ඉදල පාන්දරම ඇවිත් අම්බානක කන්ඩ වෙයිද?????
2009/12/15 Chanaka Munasinghe <chanak...@gmail.com>

--
Regards

Chaminda Sanjaya Bandara
Customer Care Officer.
Sri Lanka Telecom PLC,
Matale.
Sri Lanka.
Voice: +9466 2232500/  662233777
Mobile : +947 73 74 75 00
Email - chaminda...@gmail.com
Web : www.sanjayab.blogspot.com

Damitha Sanath Hettiarachchi

to sinhala-...@googlegroups.com
යාලුවනේ 19 වෙනිදා වෙනකම් මේ කතාව ඇදගෙන යන්න එපා, එහෙම උනොත් කට්ටිය සෙට්වීම කෙසේ වෙතත් කට්ටියට මරාගන්න වෙයි , (මොකද 19 වෙනිදා ලැහැස්ති කලේ සුහද හමුවක් මිසක් වාදයක් නොවන නිසා)

--
© Damitha Sanath Hettiarachchi 2009
   http://damithash.myblog.lk/

Sameera Shaakunthala

to sinhala-...@googlegroups.com

2009/12/15 ආගන්තුකයා <kirika...@gmail.com>

සිම්බා නිකන් නැට්ට පාගගෙන වගේ...

නැට්ට පාගා ගැනීමෙ කතාව අති ජනප්‍රිය phrase එකක්නේ.... :D
මට ඒකටත් හිනා.....

හිනා වෙන්න ඕනිනම් ඇති වෙනකම් හිනාවෙයන්.

අනිවා... :D :D

මම ඒ කතාව කිව්වේ මාරයාගේ හෝරාව ඉවත් කිරීම සම්බන්ධයෙන් ඒකත් දෙපැත්ත කැපෙන වචනයක්නේ හොඳින් කතා කරලා ප්‍රශ්නය විසඳ ගමු. පිළිතුර දාන්න කලින් කලින් සටහන කියවලා හිටියානම් හරි...

සටහන කියෙව්වා.... කොහොවත් යන මගේ බ්ලොග් එකක් මේකට ගාවාගත් නිසයි කතා කළේ.

Sameera Shaakunthala

2009/12/15 Damitha Sanath Hettiarachchi <dami...@gmail.com>

යාලුවනේ 19 වෙනිදා වෙනකම් මේ කතාව ඇදගෙන යන්න එපා, එහෙම උනොත් කට්ටිය සෙට්වීම කෙසේ වෙතත් කට්ටියට මරාගන්න වෙයි , (මොකද 19 වෙනිදා ලැහැස්ති කලේ සුහද හමුවක් මිසක් වාදයක් නොවන නිසා)

ඔව්. ඒක ඇත්ත. මේ වගේ වාද SBU ගුග්ල් සමූහයේ කොතෙකුත් ඇති වෙලා තියෙනවා. අපි ඒ හැම එකක් ගැනම කතා කරනවද? නැහැනේ?

ඒ නිසා *එදාට* කතා කරගත් වැඩපිළිවෙළ අනුව යමු. :)

Sameera Shaakunthala

2009/12/14 නුවන්සි Ritigahapola <nuwanc.lk@gmail.com>

[...]

සැබෑව. යුනිකේතය ඩිජිටල් මාධ්‍යයේ සිංහල අක්ෂර සඳහා සම්මතය නිසා මේක "සිංහල යුනිකේත බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංගමය" කියලා විශේෂිතව වෙනස් කරන්න අවශ්‍ය නැහැ. ඩිජිටල් මාධ්‍යයේදී සිංහල කිව්වොත් යුනිකේත තමයි.

තමුන් දැන ගන්න ඕනි එක නිතියක් ම කර නොගෙන එත් ඡායාරුප යොදනව නම් අඩුම තරමෙ එක ලිපියක් වත්
යුනිකෙතයෙන් ලියන්න

ඡායාරූපයෙ තියෙන කවියම ඊට යටිනුත් copy-paste කළා නම් ඉවරයිනේ.. (නිකම් අදහසක් පමණයි)

සමහර අය කියනවා jpg තිබුණාම හැමදෙනාටම කියවන්න පුළුවන් කියලා. මම මීට වසර කිහිපයකට පෙර fonts.lk එකෙන් යුනිකෝඩ් කිට් එක බාගෙන පාවිච්චි කරන්න පටන් ගත් කාලේ මට තිබුණේ dial-up අන්තර්ජාල සම්බන්ධතාවක්. ඒ දවස් වල අන්තර්ජාලයෙ අති සීමිතව තිබුණු සිංහල යුනිකෝඩ් ලේඛණ කිහිපය කියවීම බොහෝම පහසුවක් වුණා, jpg වල තියෙන ඒවට වඩා.

දැනටත්, කීයෙන් කී දෙනාටද ඔය jpg වල තියෙන ඒවා කියවන්න තරම් වේගවත් අන්තර්ජාල සම්බන්ධතාවක් තියෙන්නේ? (මම පිංතූර මත ලිවීම හෙළා දකිනවා නෙවෙයි)

අපි ඇදුම් අදිනනේ පොලිසියෙන් අල්ලන් යන නිසා නොවෙයිනේ

වෙනත් SBU එකක් කාටවත් අවශ්‍ය නැ මෙ තියෙන එක හොදටම හොදයි.

වෙනත් එකක් අවශ්‍ය නෑ. ඒකෙන් වෙන්නේ අපි ආපහු මුලදි හිටි තැනටම යන එකයි. අපි කිව්වේ අන්තර්ජාලයේ මොන ම ආකාරයකින් හෝ සිංහල භාෂාව පාවිච්චි කරන හැම දෙනාම.

> [...]

Wish you a Happy sinhala blogging

> ඔබ හැර අනෙකුත් අයත් එසේමද?
ඔවු, මේ වසරේ ආපු අය තමයි, තිලිණ, ප්‍රවීන් (ඉන්ද්‍රනාම)

දිරිමත් කීරීමක් ලෙස අදස් කරනේ කුමක්ද ?

sandun lakmal

2009/12/16 Sameera Shaakunthala <shaaku...@gmail.com>

[...]

යන්න ගිහින් මගේ බ්ලොග් එක බලන්න.

ඡායාරූපයෙ තියෙන කවියම ඊට යටිනුත් copy-paste කළා නම් ඉවරයිනේ.. (නිකම් අදහසක් පමණයි)

 අනේ මංද... මෙ වගේ රිප්ල්යි කියවද්දි මට හිනා යනව.

[...]

මිත්‍රයා, මිනිහෙක් නිර්මාණයක් බිහි කරන්නෙ ඒකට ආදරෙන්. ඔබතුමා ඉන්ටනෙට් ස්පීඩ් ගැන කතා කරනවා. සමහර මිනිස්සුන්ට ගෙදර කම්පියුටර් එකක්වත් නෑ. කොටින්ම මටත් නෑ. (කාට හරි දුක හිතිල මට කම්පියුටරයක් අරන් දෙන සේක්වා!!!) මම ලියන්නෙ මගේ වින්දනය වෙනුවෙන්. මම ලියන දෙය පින්තූරයක් මත යොදන්නෙ මම ඒක ඒ විදියට විඳින නිසා. පින්තූර බර වැඩි නිසා ලෝඩ් වෙන්නෙ නෑ කියන එක ඇත්ත. එතකොට ඔබතුමාම මුලින් කියනව පින්තූරෙ වෙනම දාල කවිය ඒකට යටින් යුනිකෝඩ් වලින් දාන්න කියල. එතකොට හරිද?

අපි ඇදුම් අදිනනේ පොලිසියෙන් අල්ලන් යන නිසා නොවෙයිනේ

එහෙනම් ඇයි අපි ඇඳුම් අඳින්නෙ?

වෙනත් SBU එකක් කාටවත් අවශ්‍ය නැ මෙ තියෙන එක හොදටම හොදයි.

වෙනත් එකක් අවශ්‍ය නෑ. ඒකෙන් වෙන්නේ අපි ආපහු මුලදි හිටි තැනටම යන එකයි. අපි කිව්වේ අන්තර්ජාලයේ මොන ම ආකාරයකින් හෝ සිංහල භාෂාව පාවිච්චි කරන හැම දෙනාම.

මගේ බ්ලොග් එක සින්ඩිකේටරයෙන් ඉවත් කිරීම මට දැන් ප්‍රශ්නයක් නෙමෙයි. මම කලේ යුනිකෝඩ් භාවිතය හා සිංහල බ්ලොග් කරුවන්ගේ සංගමය (මම දැන් කියන්නෙ සිංහල යුනිකෝඩ් කරුවන්ගේ සංගමය කියල.) අතර සම්බන්ධතාව මට දැනුනු ආකාරයට ප්‍රකාශ කිරීම. ඇඩ්මින්වරු (ප්‍රධාන වශයෙන් කාලිංග ) ලබාදුන් පිළිතුරු වලට මම 100% එකඟ නොවුණත් ඒවා මම පිළිගන්නව. මේ ත්‍රෙඩ් එකේ යන සාකච්චවටත් මම කැමතියි. නමුත් වරින් වර මේ විදියට කඩාපාත් වෙන රිල්පයි දැක්කම මම කොහොමද රිප්ලයි නොකර ඉන්නෙ?

Thilina Gunasekara

to sinhala-...@googlegroups.com
ඡායාරූපයෙ තියෙන කවියම ඊට යටිනුත් copy-paste කළා නම් ඉවරයිනේ.. (නිකම් අදහසක් පමණයි)

මේක ඇත්තටම හොද අදහසක් usability  අතින්. මම ඩයල් අප් හරි ජංගම දුරකතනය හරි මගින් අන්තර්ජලයට යද්දී රූප බ්ලොක් කරනවා. මේ ක්‍රමයෙන් රූප බ්ලොක් කරල තිබ්බත් අන්තර්ගතය කියවන්න පුලුවන්

Pravin Indranama

[...]

වචනයක්වත් කිව්වෙ නෑ කියල උඹ අදහස් කරන්නෙ මොකක්ද කියල මට තේරෙන්නෙ නෑ.
මම මේ සිදුවීම සම්බන්ධයෙන් මගේ මතය පැහැදිලිව කියල ඇති.
මගේ මතය, උඹේ/චමිලගේ/පහන්ගේ/නොදරුවාගේ මතය හා සමපාත නොවීම ගැන මම මොනවා කරන්නද?

Pahan Sarathchandra

2009/12/16 Pravin Indranama <indr...@gmail.com>

[...]

මම දරන්නෙ මගේ මතය. නොදරුවාගෙවත් චමිලගෙවත් ආගන්තුකයාගෙවත් මතයක් නෙවෙයි. (මුලින් මම ඔබත් එක්ක කරපු චැට් සංවාදයේදිත් මම ඔය ගැන කියල තියෙද්දිත් මෙහෙම එකක් එව්වේ ඇයි කියල හිතාගන්න බැහැ.)
අමතක නම් ආයෙ බලන්න. :D (ඔන්න ඇඩ්මින්ලා වාක්‍යය ඉවර කරන විදියට මමත් වාක්‍යයක් ඉවර කලා.)
බ්ලොග් හා යුනිකෝඩ් සම්බන්ද ඔබට ඔබේ මතයක් තියෙන බව පේනවා.
ඒත් ඔය ආගන්තුකයා කතා කරන්නේ ඒගැන නෙවෙයි නේද?

Pahan Sarathchandra

[...]

ඇඩ්මින්ලා එක්ක තියෙන තරහට SBU දැක්මට මඩගහනවා. කවුද කවුද ඒ? නම් වශයෙන් දැන ගන්න කැමතියි.

Sameera Shaakunthala

2009/12/16 sandun lakmal <sandun...@gmail.com>

[...]

:D

[...]

ඒක නිකම් යෝජනාවක් පමණයි. පින්තූරෙ දාන්නම ඕනෙ නම් (පිංතූරෙ උඩ ලිව්වාම අමුතු කික් එකක් තියෙනව කියනවනේ) ඒකත් එක්ක කරන්න පුළුවන් දෙයක් කීවේ. ඕනේ නම් කරගත්තාවේ එපා නං නිකං හිටපු දෙන්... මට ඇති වැඩක් නෑ එහෙම කළත් නැතත්.

[...]

පිස්සා

to sinhala-...@googlegroups.com
 මුලින්ම සදුන්ගේ බ්ලොග් අඩවිය ඉවත් කරා කිව්වාම, මටත් ඇතිවුනේ මේක මහා අසාධාරණයක් කියලා..මේක මහා අමණ වැඩක් වගේ තමයි මටත් පෙනුනේ... ඒත් මේක බ්ලොග් යූනියන් එකේ අරමුණුත් එක්ක සංසන්දනය කරලා කල්පනා කරාම හිතුනේ ඇඩ්මින්ලා කරපු වැඩේ සාධාරණයි කියලා...
මොකද දැනටමත්, අපේ බ්ලොග් අඩවිවලට එන කට්ටිය විශ්ලේශනය කරාම තමා තේරෙන්නේ, සිංහලෙන් යම් වචනයක්  search කරලාත් කට්ටිය අපේ බ්ලොග් වලට එනවා.. උදාහරනයක් කියනවා නම් 'සංස්කෘතිය' කියන වචනේ හොයාගෙන මගේ බ්ලොග් එකට 3ක් ඇවිත්.. මගේ මඤඤං බ්ලොග් එකෙන් ඒ ආපු එවුන්ට වැදගැම්මකට ඇති දෙයක් හම්බ වෙන්නේ නැතුව ඇති.. ඒත් මම සතුටුයි, යන්තමින් හරි සිංහල අන්තර්ගතය වැඩිකරන්න දායක උනාට...
මේ රටවල් වල ඉගෙන ගන්න දේ ඇතුලුව අනෙකුත් හැමදේම තමුන්ගේ මව් භාෂාවෙන් අන්තර්ජාලයේ තියෙනවා... English articles තිබ්බොත් උන් කරන්නේ ටක් ගාලා google translatorඑකින්   German language එකට පරිවර්තනය කරන එක.. ඒක හරිම ලේසි දෙයක්.. ඔවුනුත් අපි වගේම කට්ටක් මුලින්ම කන්න ඇති.. අපි පොඩ්ඩක් නහින්නේ නැතුව ඉවසමු.. අපේ ඉපදෙන්න ඉන්න පොඩි එවුන්වත්, අන්තර්ජාලයෙන් ප්‍රයෝජනයක් ගන්න අවස්තාවක් උදා කරලා දෙමු.. මොකද අපි දැන් කම්පියුටරෙන් ගන්නේ හරිම සුළු කාර්‍යයක් නිසා...
පුලුවන් තරම් සිංහලෙන් ලියමු.. සිංහල යුනිකෝඩ් අන්තර්ගතය වැඩිකරමු..

අපි ලිං මැඩියෝ වගේ හිතන්නේ නැතුව ලෝකේ දිහා අළුත් ඇහැකින් බලමු...
(සදුන්ට ඒක ප්‍රශ්නයක් නෙමෙයි නම්, අනිත් කාටවත් මේක ප්‍රශ්නයක් වෙන්න බෑනේ, අපි හැමෝම සදුන්ගේ බ්ලොග් එක follow කරොත් හරිනේ. එතකොට අවුලක් නෑනේ, මට කවි ගැන දැනුමක් නැති නිසායි, මම කමෙන්ට් කරන්නේ නැත්තේ, ඒත් මම ඒක හැමදාම බලනවා..)

අන්තර් ජාලයේ සිංහල අන්තර්ගතය වැඩි කිරීමට දායක වෙන ඔබ සියළුම දෙනාට පිස්සාගේ ආවාරය !!!
පිස්සා..

http://pissa-pissublog.blogspot.com/

Ruwan Dileepa

to sinhala-...@googlegroups.com
පිස්සාගේ අදහස් දැක්වීම ඉතා අගය කරන අතර, අන් අයටද සිංහල යුනිකෝඩ්
ප්‍රචිලිත කිරීමේ බ්ලොග්
යූනියන් එකේ අරමුණු තේරුම් ගැනීමට හැකි වේවා යයි පතමු.

හර්ෂදේව ආරියසිංහ

to සිංහල බ්ලොග්කරුවන්ගේ සංසදය
සිංහලද? සිංහල යුනිකේතද? සමහරුන්ට මේක ටිකක් අවුල් සහගත වෙන්න ඉඩ
තියෙනවා.

මෙහෙමයි.. සිංහල භාෂාව Standard එකක් විදියට Internet එකේ භාවිතා කරන්න
ශ්‍රී ලංකාවේ ඊට අදාල ඉහල ආයතන වලින් සම්පාදනය කරපු ක්‍රමවේදයක් තමා
සිංහල යුනිකේත කියන්නේ.

උදාහරණයක් විදියට: විවිධ websites තමන්ට කැමති සිංහල FONT භාවිතා කරමින්
අන්තර්ජාලගත කිරීමෙන් (වල් බූරු නිදහසෙන්), සිංහල භාශාව කිසි standard
එකක් (ආතක් පාතක්) නැති භාෂාවක් බවට පත් වෙනවා. ඒවාගේම Search Engines
මාර්ගයෙන් වලට මෙවැනි conteන්t සොයාගත නොහැකි වනවා.

මෙයට විසදුම වන්නේ (කැමැත්තෙන් හෝ අකමැත්තෙන්) සියල්ලෝම එකම Standard
එකක් පාවිච්චි කිරීමයි. ඉතින් සිංහල යුනිකෝඩ් පාවිච්චි කිරීමෙන් අප
යම්කිසි තේරුමක් ඇති දෙයක් කරනවා.

කලාවට ඉමක් කොනක් නැති උනත්, තහන්චි පැනවිය නොහැකි උනත්, "කලාව හා
තාක්ෂණය" මුසුවනවිට අපට යම්කිසි හික්මීමක්, ආදර්ශයක් සහ තත්වයන්
(Standard) වලට යටත්ව වැඩ කිරීමට සිදුවෙනවා.

ඒක ටිකක් සාවදානව තේරුම් අරන්, ඔබේ කලාබර අදහස් යුනිකෝඩ් භාවිතාකරමින්
අන්තර්ජාලයට මුසු කිරීමෙන්, ඔබට විතරක් නොව, මතු පරම්පරාවටද යහපතක් වනු
ඇත.

On Dec 13, 11:24 am, Prabashwarage Suganthan

It is loading more messages.