hafas - rozkład na cały dzień - (jeszcze) lepsze rozwiązanie

Bartosz Lukasz Radko

Parę miesięcy temu podano tu metodę na zmuszenie hafasa do pokazania
kompletnego stacyjnego rozkładu jazdy. W tym celu trzeba było ręcznie składać
adres strony. Potem ktoś dorobił rozszerzenie do Opery i Firefoksa, które
miało automatyzować sprawę. Jest to dość fajne, ale nadal kłopotliwe (i nie do
końca dobrze działające).
Tak się składa, że jestem (współ)właścicielem serwisu - ulepszacza stron www.
Podaje się mu adres strony, a on (jeżeli będzie umiał) wyświetli zmodyfikowaną
wersję. Taka przeglądarka działająca w przeglądarce. No i od dzisiaj umie on
ulepszać stronę rozklad.pkp.pl, dodając do parametrów stacyjnego rozkładu
opcję "cała doba".

Adres serwisu to http://www.kokarda.pl/

Po wejściu na stronę, należy w pole obok napisu "Adres:" (na samej górze
strony, przy niebieskiej kokardce) wpisać: "rozklad.pkp.pl" i wcisnąć Enter.
Mam nadzieję, że się Wam spodoba. Zachęcam również do zapoznania się z FAQ.

A gdyby ktoś zechciał przy okazji zobaczyć, co mój serwis umie zrobić ze
stronami Allegro, to byłoby mi bardzo miło. :-)

BR

btn

Bartosz Lukasz Radko wrote:
> Adres serwisu to http://www.kokarda.pl/
> BR

Dobre i praktyczne. Dzięki za link!

Grzegorz Kapusta

Użytkownik "Bartosz Lukasz Radko" <bra...@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał:

> [...]
> Enter.
> Mam nadzieję, że się Wam spodoba. Zachęcam również do zapoznania się z

Bardzo ciekawe rozwiązanie! Jednak pierwsze co wpisałem to Wałcz i...
nie znalazł takiej stacji.

Pozdrawiam,
Grzegorz Kapusta

Piotr W.

Użytkownik "Bartosz Lukasz Radko" <bra...@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:fv5pea$5g1$1...@inews.gazeta.pl...

> Adres serwisu to http://www.kokarda.pl/

Bardzo fajne rozwiązanie - dzięki niemu błyskawicznie zestawiłem
sobie odjazdy pociągów ze stacji Lipova Lazne, gdzie będę bawił
przez kilka dni. :-) Dzięki.

Pozdrawiam
Piotr

Michal Jankowski

"Bartosz Lukasz Radko" <bra...@WYTNIJ.gazeta.pl> writes:

> [...]
> wersję. Taka przeglądarka działająca w przeglądarce. No i od dzisiaj umie on

Juz kiedys cos takiego ktos dla rozkladu pkp napisal. Tylko ze pkp go
szybciutko zablokowalo.

MJ

Piotr [trzykoty]

Użytkownik "Michal Jankowski" <mic...@fuw.edu.pl> napisał

> Juz kiedys cos takiego ktos dla rozkladu pkp napisal. Tylko ze pkp go
> szybciutko zablokowalo.

A niby z jakiego powodu?

Eli

Super!

Eli z Elbląga

Piotr [trzykoty]

Dobry pomysł.

Michal Jankowski

"Piotr [trzykoty]" <trzykoty...@o2.pl> writes:

Nie mamy pańskiego płaszcza...

http://groups.google.com/group/pl.misc.kolej/browse_thread/thread/5471deb3b6e91fd1

MJ

Adam Dziura

On 29 Kwi, 02:17, "Bartosz Lukasz Radko" <bra...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

> Potem ktoś dorobił rozszerzenie do Opery i Firefoksa, które
> miało automatyzować sprawę. Jest to dość fajne, ale nadal kłopotliwe
> (i nie do końca dobrze działające).

http://42.pl/u/CSy_userjs_pkp - o to pewnie chodzi. A czy mogę prosić o
informację, kiedy nie działa? I czemu kłoptliwe? Niby trzeba zainstalować, a
to chwilkę zajmuje, ale potem działa bez zarzutu :)

Informacje posłużą do poprawy błędów ;)

--
Pozdrawiam, Adam Dziura, http://adas.jogger.pl

Jan Strybyszewski

Michal Jankowski pisze:

Zostalo naruszone prawo ktos tak stwierdzil i tyle.
czerpanie korzysci z cudzego produktu bez umowy nie jest ani eleganckie
ani legalne. Modyfikacja wyswietlnej tresci nie jest dozwolona.

--
Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/

Bartosz Lukasz Radko

Użytkownik "Grzegorz Kapusta" <skrzynk...@poczta.fm> napisał w
wiadomości

> Bardzo ciekawe rozwiązanie! Jednak pierwsze co wpisałem to Wałcz i...
> nie znalazł takiej stacji.

Ups. Faktycznie, coś jest nie tak z polskimi literkami. Poprawię. Tymczasem
wpisz "Walcz".

BR

Bartosz Lukasz Radko

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <gdz...@w.pl> napisał w wiadomości

> czerpanie korzysci z cudzego produktu bez umowy nie jest ani eleganckie
> ani legalne.

Wskaż paragaf. I to taki, który nie zdelegalizuje kafejek internetowych. I w
ogóle wszystkich, którym się płaci za dostęp do Internetu.

> Modyfikacja wyswietlnej tresci nie jest dozwolona.

Wskaż paragaf. I to taki, który nie zdelegalizuje Greasemonkey. I warsztatów
tuningujących samochody.

BR

Jan Strybyszewski

Bartosz Lukasz Radko pisze:

> Użytkownik "Jan Strybyszewski" <gdz...@w.pl> napisał w wiadomości

> Wskaż paragaf. I to taki, który nie zdelegalizuje kafejek internetowych.
> I w ogóle wszystkich, którym się płaci za dostęp do Internetu.

Nie pytaj mnie ja podalem uzasadnienie.

> Wskaż paragaf. I to taki, który nie zdelegalizuje Greasemonkey. I
> warsztatów tuningujących samochody.

Ustawa o prawie autorskim, tunning samochodu anuluja odpowiedzialnosc
producenta. A niezgodny z przepisami prawa utrate dowodu rejestracyjnego

Piotr [trzykoty]

Użytkownik "Bartosz Lukasz Radko" <bra...@email.com> napisał

> Wskaż paragaf. I to taki, który nie zdelegalizuje Greasemonkey. I
> warsztatów tuningujących samochody.

Pewnie chodziło o prawo autorskie. To tak jakby dokleić jedną linijkę kodu
do programu i sprzedawać jako własny. Przecież pozostał część była i jest
chronionym utworem.
Tyle, że PKP ani nie dostrzglo pomysłu szansy zwiększenie popularności
infomacji o swojej ofercie handlowej, ani nawet nie zwiększyło
funkcjonalności własnego serwisu dodając opcję "doba" nie wiedzieć czemu tak
bardzo się boją dać trochę zaawansowanych funkcji wyszukiwania.

Bartosz Lukasz Radko

Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty...@o2.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Bartosz Lukasz Radko" <bra...@email.com> napisał
>

> Pewnie chodziło o prawo autorskie. To tak jakby dokleić jedną linijkę kodu
> do programu i sprzedawać jako własny.

Akurat ja nie twierdzę, że kiedy ktoś każe mojemu serwisowi wyświetlić, bo
ja wiem, stronę Onetu, to sprzedaję go jako własny. Nie uważam się za
właściciela Internetu :-)

BR

Piotr [trzykoty]

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <gdz...@w.pl> napisał
> Ustawa o prawie autorskim, tunning samochodu anuluja odpowiedzialnosc
> producenta. A niezgodny z przepisami prawa utrate dowodu rejestracyjnego

W dodatku samochód IMO nie jest utworem, więc nie ma zastosowanie prawo
autorskie, tylko wymagania techniczne, bezpieczeństwa, prawo o ruchu
drogowym itd.

Piotr [trzykoty]

Użytkownik "Bartosz Lukasz Radko" <bra...@email.com> napisał
> Akurat ja nie twierdzę, że kiedy ktoś każe mojemu serwisowi wyświetlić, bo
> ja wiem, stronę Onetu, to sprzedaję go jako własny.

W problemie chodzi raczej o przypadki modyfikowania cudzego utworu. Por.
sprzedaż książek z podmienioną jedną stroną.

Ustawa o prawie autorskim:
"Art. 16. Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, autorskie prawa osobiste
chronią nieograniczoną w czasie i niepodlegającą zrzeczeniu się lub zbyciu
więź twórcy z utworem, a w szczególności prawo do:
(...)

3) nienaruszalności treści i formy utworu oraz jego rzetelnego
wykorzystania;"

Bartosz Lukasz Radko

> 3) nienaruszalności treści i formy utworu oraz jego rzetelnego
> wykorzystania;"

Więc to:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Greasemonkey
jest nielegalne? Dlaczego nikt o tym nie wie?

BR

Piotr [trzykoty]

> Więc to:
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Greasemonkey
> jest nielegalne? Dlaczego nikt o tym nie wie?

1. Ciężko jednoznacznie powiedzieć, prawo nie zawsze nadąża za nowym
technologiami. A nie wiem czy i na ile greaemonkey ingeruje w kod
oryginalny, trudno określić granice między jednym utowerem a drugim
niezależnym, zwłaszcza, gdy chodzi tylko o sposób prezentacji.
2. Nie wszystko co jest niezgodne z prawem jest od razu ścigane z urzędu.
Czasem zareagować musi poszkodowany w swoich prawach.

Piottr

Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty...@o2.pl> napisał w wiadomości

> Tyle, że PKP ani nie dostrzglo pomysłu szansy zwiększenie popularno¶ci
> infomacji o swojej ofercie handlowej, ani nawet nie zwiększyło
> funkcjonalno¶ci własnego serwisu dodaj±c opcję "doba" nie wiedzieć czemu
> tak bardzo się boj± dać trochę zaawansowanych funkcji wyszukiwania.

....które ztcw są od dawna wbudowane w jądro programu "Hafas", tylko nie są
udostępniane przez interfejs klienta wystawiony na rozklad.pkp.pl

Że przez tyle lat "niedałosię" dodać checkboxa "tylko połączenie
bezpośrednie" na głównej stronie wyszukiwania i że "niedałosię" zrobić
domyślnego wyświetlania wszystkich odjazdów w dobie, szczególnie że dla
dużej liczby przystanków nie przekracza ona 10 rekordów, to jest po prostu
olewka potencjalnego klienta.

Pozdrawiam
Piottr

Fakir

> dużej liczby przystanków nie przekracza ona 10 rekordów, to jest po
> prostu olewka potencjalnego klienta.
>
> Pozdrawiam
> Piottr

dokładnie, szuka ktoś kolejnego odjazdu ze stacji z 4 pociągami na
krzyż, to więcej sie naklika niż dowie...

Michal Jankowski

"Piotr [trzykoty]" <trzykoty...@o2.pl> writes:

Do pewnego stopnia ja pekap rozumiem - jaka jest gwaranacja, ze taki
posrednik nie zmieni rozkladow jazdy wszystkich pociagow, albo co
gorszego?

Nakladka na przegladarke to co innego - z wlasnego egzemplarza ksiazki
moge sobie co druga strone wyrwac i nikomu nic do tego.

Niepojete jest dla mnie, dlaczego pekap nie chce tych funkcji
udostepnic ludziom u siebie.

MJ

Bartosz Lukasz Radko

Użytkownik "Michal Jankowski" <mic...@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości

> Nakladka na przegladarke to co innego - z wlasnego egzemplarza ksiazki
> moge sobie co druga strone wyrwac i nikomu nic do tego.

Stąd nasza (skonsultowana z prawnikami) koncepcja "przeglądarki w
przeglądarce". Zwróć uwagę, że można wyłączyć modyfikowanie stron (z lewej
na dole) i wtedy pokazuje się taka, jaka jest. Użytkownik decyduje.
Zresztą takich serwisów trochę jest, na przykład http://www.skweezer.net/ i
nikt im złego słowa nie powie.

BR

fiz...@gmail.com

Brawo! lepsze niż tabele srjp

Bartosz Lukasz Radko

Użytkownik "Adam Dziura" <adz...@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> http://42.pl/u/CSy_userjs_pkp - o to pewnie chodzi. A czy mogę prosić o
> informację, kiedy nie działa?

No bo to (o ile się zorientowałem) wyświetla połączenia od wybranej godziny
do końca dnia, a więc psuje wyświetlanie jednogodzinne.

BR

Piotr [trzykoty]

"Bartosz Lukasz Radko" <bra...@email.com> wrote

> Stąd nasza (skonsultowana z prawnikami) koncepcja "przeglądarki w
> przeglądarce". Zwróć uwagę, że można wyłączyć modyfikowanie stron (z lewej
> na dole) i wtedy pokazuje się taka, jaka jest. Użytkownik decyduje.

IMO być może znaczenie może mieć charakter tej aplikacji. Bo jeśli to tylko
przeglądarka, albo nawet przeglądarka z funkcjami dającymi dodatkowe opcje,
o dość uniwersalnym charakterze to ok. Ale jeśli piszesz skrypt dedykowany
konkretnej jednej stronie, który w 99% daje tą samą stronę wraz z
zmodyfikowaną treścią to nie byłbym taki pewny czy to nie wykorzystanie
wraz ze zmianą cudzego utworu. Tak samo jakby wziąć źródło czyjejś strony,
zmodyfikować i umieścić na innym serwerze. Można? Nie. Choć z drugiej
strony, jeśli ta aplikacja posługuje się własnym kodem, nie ma w niej
elementów kodu przeglądanej strony to można niby uznać ją za odrębny utwór,
a to, że umożliwia oglądanie innego utowru to osobna sprawa:) Ale nie będę
się spierał czy opowiadał za jakąś interpretacją, bo nie znam wykładni
Sądów, bo pewnie nie ma, gdyż temat jest strasznie nowy.

Bartosz Lukasz Radko

Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_...@o2.pl> napisał w
wiadomości news:fv7u2p$1aa$1...@z-news.pwr.wroc.pl...

> [...]
> konkretnej jednej stronie, który w 99% daje tą samą stronę wraz z
> zmodyfikowaną treścią to nie byłbym taki pewny czy to nie wykorzystanie

Właśnie dlatego rozszrzenia są dwa. :-)

BR

Michal Jankowski

"Bartosz Lukasz Radko" <bra...@email.com> writes:

> [...]
> przeglądarce". Zwróć uwagę, że można wyłączyć modyfikowanie stron (z
> lewej na dole) i wtedy pokazuje się taka, jaka jest. Użytkownik

Skąd wiem, że się pokazuje taka, jaka jest?

MJ
PS. A poza tym po co miałbym oglądać taką, jaka jest, przez pośrednika?
8-)

Bartosz Lukasz Radko

> Skąd wiem, że się pokazuje taka, jaka jest?

Nie wiesz. Z IE też nigdy nie wiadomo.

> PS. A poza tym po co miałbym oglądać taką, jaka jest, przez pośrednika?

Z jakiegoś nie znanego mi powodu, w godzinach "biurowych" mam sporo połączeń
z naszą-klasą. :-)

BR

RK

> [...]

> A gdyby ktoś zechciał przy okazji zobaczyć, co mój serwis umie zrobić ze
> stronami Allegro, to byłoby mi bardzo miło. :-)

Czy wejście na stroną Allegro przez Twój serwis jest rejestrowane, inaczej
mówiąc czy Twój serwis przechwytuje dane typu login i hasło?

Bartosz Lukasz Radko

Użytkownik "RK" <niespame...@o2.pl> napisał w wiadomości

> Czy wejście na stroną Allegro przez Twój serwis jest rejestrowane, inaczej
> mówiąc czy Twój serwis przechwytuje dane typu login i hasło?

Haseł oczywiście nie.
Ponieważ jedna z funkcji jest taka, że na belce tytułowej jest dopisywany
login, to login tak. Patrz, nawet zapomniałem napisać w opisie, że jest taka
funkcja. No ale jest i jest dostępna dla użytkowników, którzy założą konta w
kokardzie.
A wejście jako takie jest rejestrowane, zapisywany jest IP komputera
użytkownika, data, godzina i adres strony. Nie chciałbym mieć nawet tego,
ale wolę dmuchać na zimne.

BR

wHiSpEr

On 29 Kwi, 22:05, "Bartosz Lukasz Radko" <bra...@email.com> wrote:

> Z jakiegoś nie znanego mi powodu, w godzinach "biurowych" mam sporo połączeń
> z naszą-klasą. :-)

Dobre proxy nie jest zle. U mnie n-k jest na DNSach zablokowana, ale
wszyscy sie nauczyli korzystac z hidemyass dot com. ;-)

Bartosz Lukasz Radko

Użytkownik "Grzegorz Kapusta" <skrzynk...@poczta.fm> napisał w
wiadomości news:fv6g3e$mar$1...@news.onet.pl...

> Wałcz i... nie znalazł takiej stacji.

Poprawione.

BR

Krzysztof Mieloch

Michal Jankowski schrieb:

> Juz kiedys cos takiego ktos dla rozkladu pkp napisal. Tylko ze pkp go
> szybciutko zablokowalo.

Tamto rozwiazanie polegalo na 24-krotnym odpytaniu serwera z rozkladem.
Przy tym rozwiazaniu zapytanie jest jedno (z parametrem maxJourneys=9999)