3. hold af engelske UFO dokumenter frigivet (perioden 1987 til 1993)

Jesus-loves-you

"Jesus-loves-you" skrev ...

Sent: Thursday, October 23, 2008, CET 04:44, GMT 02:44
Subject: England offentliggør X-filer -
Was: UK-files released on UFO sightings ...
Fransk UFO-arkiv lægges ud på Internettet
8121 <news:gdooeb$2o2q$1...@newsbin.cybercity.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/2010170eb65d7c8d>

[ ... det franske UFO-arkiv ... ]

> [ ... ]

[ ... ]
> === citat start ===
>
> DR2 s140 ons 22 okt (2008, CET) 17:13:15
>
> 11:30
>
> England offentliggør X-filer
>
> Det britiske nationalarkiv
> offentliggjorde mandag 19 filer om ufo-
> observationer mellem 1986 og 1992.

+

Det danske militærs UFO-arkiv:
<http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/01/28/074150.htm>
>Download det samlede arkiv over ufoobservationer her.
>(Advarsel: PDF-fil på 30 MB)
<http://forsvaret.dk/FTK/Flyvevåbnets%20historie/Documents/UFO_materiale.pdf>

eller:
8372 <news:gm1l4d$6c$1...@newsbin.cybercity.dk> DK-U, DATA-output
<http://groups.google.com/group/dk.videnskab/msg/830fad0fc36f0927>

eller:
<http://w-o-p-r.dk/ufo/open.notes.database.asp>

News:

=== citat start ===

BBC WORLD (Sunday) 124 22 Mar (2009, CET) 08.42/52

UFO files reveal close encounter

A boomerang-shaped object seen from an
airport control tower and a woman's
encounter with an "alien" are among the
secrets revealed in official UFO files.

The woman reported seeing a glowing
spherical object rise into the air in
Norwich after meeting a man who said he
came from a planet similar to Earth.

In another sighting, a triangular craft
hovered then "shot off at 500mph".

The third set of UFO decuments to be
released by the Ministry of Defence
covers the period from 1987 to 1993.

=== citat slut ====

Hvor på Internettet er disse engelske UFO-rapporter offentliggjort ?

Og hvor på Internettet er det amerikanske offentliggjorte
militær-UFO-arkiv ?

Last OUTPUT: 8612 <news:49c4eb58$0$90274$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8613

Jesus-loves-you

"Stig Johansen" skrev

> Jeg var også inde på bbc og kigge.
> Jeg opfatter det som _to_be_ released, altså i en ikke nærmere
> specificeret fremtid, ikke at de _er_ released.

Ja, jo, men ...

Øhm ... Det er det 3. sæt frigivne rapporter, så de 2 *forrige* må da
eksistere (allerede ude på Internettet), ikke sandt ?

Men i så fald: *Hvor* ?

Hele fidusen (ifølge militærets argumentation) er jo, at de gerne vil slippe
af med hackere, som trænger ind i deres data-baser udelukkende mhp.
UFO-research.

Så militæret (og BBC; idet det jo er statsejet) BURDE jo i grunden stå og
ligefrem vifte med Internet-adressen, ikke sandt ?

(På tilsvarende vis mht. det amerikanske militær-UFO-arkiv.)

Hvorfor denne (tilsyneladende) "gemmeleg" ?

Last OUTPUT: 8617 <news:49c75278$0$90274$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8618

Jesus-loves-you

"Jesus-loves-you" skrev
8613 <news:49c5f711$0$90275$1472...@news.sunsite.dk>

> BBC WORLD (Sunday) 124 22 Mar (2009, CET) 08.42/52

> [...]

More news:

=== citat start ===

TV4 TEXT (p123) mån 23 Mar (2009, CET) 10:54:21

Utrikes 23 mar 10:39

Brittiska X-files øppnas før alla

Brittiska førsvarsdepartementet har
hævt hemligstæmpeln på tusentals
rapporter om ufon. Bland vittnesmålen
finns bland annat diamantformade
føremål som svævar i luften och
utomjordingar som talar med
skandinavisk brytning.

Det ær 1200 anmælningar om ufon, som nu
blivit offentliga. Rapporterna gæller
perioden 1987-93. Dokumenten går att ta
del av på nætet. Flera har gått att
førklara, medan andra ær oløsta gåtor.

Se mer på Nyhetskanalen.se.

=== citat slut ====

Og her står der følgende:

http://nyhetskanalen.se/1.905852/2009/03/23/brittiska_x_files_oppnas_for_alla

=== citat start ===

Brittiska X-files öppnas för alla
Brittiska försvarsdepartementet har hävt hemligstämpeln på tusentals
rapporter om ufon och utomjordingar. Bland vittnesmålen finns bland annat
diamantformade föremål som svävar i luften och utomjordingar som talar med
skandinavisk brytning.

Publicerad 23 mar 2009 09:51
Uppdaterad Mon Mar 23 10:39:04 CET 2009

Det är 1200 anmälningar om oidentifierade flygande föremål, ufon, som nu
blivit offentliga. Rapporterna gäller perioden 1987-93. Dokumenten finns hos
Storbritanniens försvarsdepartement och går att ta del av på nätet.

Ingen förklaring
Bland rapporterna finns ett fotografi taget i Skottland 1990 på ett
diamantliknande föremål som svävade i luften i tio minuter över ett
brittiskt jaktplan och sedan försvann. Militären kunde identifiera
jaktplanen, men hade ingen förklaring till vad ufot var för någonting.
Ärenden togs så allvarligt att brittiska ministrar fick riktlinjer på hur de
skulle svara på medias frågor.

Fruktade ryssarna

Myndigheterna fruktade ryska hemliga vapen mer än utomjordingar, avslöjar
också dokumenten, skriver BBC.
- De är inte intresserade av liv från andra planeter. De är bara
intresserade av försvarsaspekten. Om det inte tros vara något som ryssarna
testar, så är de inte intresserade, säger David Clarke, journalist och
ufo-expert till BBC.

Jaktplan såg ufo
Bland dokumenten finns flera rapporter om ufon som sedan gått att förklara.
Sex brittiska jaktplan rapporterade om ett "gigantiskt ufo" när de flög över
Tyskland 1990. De trodde att de kunde vara USA:s då topphemliga Stealth-flyg
som testkördes, men det visade sig vara brinnande delar från en rysk
raketstart. En annan ufo-rapport visade sig vara en reklamballong.

Skandinavisk brytning
De finns också rapporter om udda kontakter av tredje graden. En person som
påstår sig träffade en utomjording beskriver den som en bananformad och
blåfärgad varelse med armar och ben hängande från den nedre delen av
kroppen. En annan kvinna träffade en varelse i november 1989 i Suffolk. Han
var blond och talade engelska med något som liknade skandinavisk brytning.
Han berättade att han var från en annan planet. När kvinnan skräckslaget
sprang därifrån hörde hon ett högt surrande ljud. När hon vände sig om såg
hon ett orangefärgat, vitt ljus komma från ett flygande föremål som steg upp
i skyn. I dokumentet kallas det för "en av våra mest ovanliga
ufo-rapporter".

Michael Svensson
michael....@tv4.se.cut

=== citat slut ====

Hmm ...

Æv! Stadigvæk ikke nogen i-addr ... :-(

Last OUTPUT: 8619 <news:49c77c31$0$90265$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8620

Jesus-loves-you

"Stig Johansen" skrev

[ ... file 8618 ... ]

> [...]

> Måske er der observeret (alien)UFO'er, eller måske ikke.
>
> Jeg kan huske jeg så en udsendelse hvor man snakkede om udviklingen af
> F117, og interviewede testpiloter, som havde fuldstændig tavshedspligt.
>
> Test piloten, der blev interviewet, fortalte, at han ikke engang måtte
> fortælle sin kone hvad han lavede (heller ikke hvor).
>
> Han fortalte også at de fløj rundt om natten, uden at informere lufthavne
> m.v., netop med henblik på at afprøve stealth egenskaberne.
>
> Men når det er sagt, så:
> Hvis vi(mankind) kan lave stealth, hvorfor skulle andre(ET) så ikke kunne

Mange tak for din indlæg, Stig. Jeg skal prøve at studere dine links ... :-)

Hva' mht. det amerikanske miliotær-UFO-arkiv for resten ?

Kan du også finde noget désangående ?

Last OUTPUT: 8621 <news:49c7885d$0$90275$1472...@news.sunsite.dk>
8620 <news:49c77dd7$0$90271$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>