BOINC (herunder SETI@home), hjææælp

Heysan,

En del af Jer kender sikkert BOINC ...

<http://boinc.berkeley.edu/>

... et software-program, hvor man kan stille sin ubenyttede computer-kraft
til rådighed for videnskabelig forskning.

Det findes et hav af projekter, se ...

<http://boinc.netsoft-online.com/e107_plugins/boinc/get_user.php?cpid=2ce86db80ec7919b0d76a942f6b947a5&html=1>

... heriblandt det velkendte SETI@home

-

Men når jeg har flere projekter kørende på samme tid på computeren min, så
tildeles hvert projekt en lige stor andel af "kagen".

Fx. hvis jeg har 3 projekter kørende, så får hvert projekt tildelt ...

33% SETI@home
33% Milkyway@home
33% Einstein@Home

Men jeg kunne godt tænke mig fx. ALTID (uanset hvad) at tildele
SETI@home -projektet hele 90% af resourcerne.

Men *hvordan* gør jeg det ?

(Hav forgæves søgt mange steder.)

Kan det overhovedet lade sig gøre (dette mit ønske) under de nuværende
forhold ?

Last OUTPUT: 8686 <news:gspm8j$2ui6$1...@newsbin.cybercity.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8687

Martin Andersen

Den naive måde ville være at starte 18 seti@home projekter op.

Allan F

"Martin Andersen" <d...@ikke.nu> skrev i en meddelelse

Den bedste måde er nok at vælge (via BOINC Manager) de enkelte projekter, og
via "Dine Indstillinger" komme frem til en web-page, hvor du kan angive
"Resource Share".

Allan F

"Allan F" skrev

> "Martin Andersen" skrev

[ ... ]

> [...]

[ ... ]

Og da hvert project skønnes at tage 100-300 timer at beregne, og
rapporteringsfristen er på 1 måned, da skal maskinen køre *udelukkende* med
resourserne tildelt projektet i ...

100 timer * 18 / 30 dage = 60 timer/dag

Dette er *urealistisk*, Martin !

Men tak for forslaget ... :-)

Herefter foreslog Allan så:

> Den bedste måde er nok at vælge (via BOINC Manager) de enkelte projekter,
> og via "Dine Indstillinger" komme frem til en web-page, hvor du kan angive
> "Resource Share".

Ja, jo, men ...

Problemet er, at de enkelte projekter IKKE indeholder valgmuligheden "Dine
Indstillinger" (eller noget tilsvarende)

Eller er der noget jeg har overset ?

Last OUTPUT: 8689 <news:49f16aef$0$90266$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8690

"Jesus-loves-you" skrev
8690 <news:49f16e83$0$90269$1472...@news.sunsite.dk>

[ ... ]

[ ... ]

> Problemet er, at de enkelte projekter IKKE indeholder valgmuligheden "Dine
> Indstillinger" (eller noget tilsvarende)
>
> Eller er der noget jeg har overset ?

Herefter kontaktede jeg den engelsksprogede nyhedsgruppe ...
News:sci.astro.seti

... og gentog hvad jeg tidligere har spurgt om, se evt. ...

8700 <news:49f2f0b4$0$90276$1472...@news.sunsite.dk> BOINC
<http://groups.google.com/group/sci.astro.seti/msg/fb92d80de82b2613>

Det kom der nogle svar ud af, som alt i alt bevirkede, at problemet blev
løst. Se evt. ...
8706B <news:49f43ab4$0$90262$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/sci.astro.seti/msg/ffb933250541d19c>

-

Idet andre kan have tilsvarende problemer, gengives her fremgangsmåden:

(NB! Muligvis kan man hoppe direkte til trin 3)

Trin 1

<http://setiathome.berkeley.edu/home.php>

(klik på ikon-teksten 'account')

(Dette bør automatisk give et spring til en ny hjemmeside, som er ...)

--

Trin 2

(Noget i retning af:)
<http://setiathome.berkeley.edu/prefs.php?subset=project>

Og her står der bl.a. følgende):

=== Citat start ===

Indstillinger

[... ]

Ressource-fordeling og grafik

=== Citat (slutningen) ===

(klik på ikon-teksten 'Seti@home-indstillinger')

(Dette bør automatisk give et spring til en ny hjemmeside, som er ...)

--

Trin 3

(Noget i retning af:)
<http://setiathome.berkeley.edu/prefs_edit.php?subset=project>

Og her står der bl.a. følgende):

=== "Citat" start ===

Resource andel:

Bestemmer, hvor stor en del af computerens ressourcer er afsat til dette
projekt.

Eksempel:
Hvis du deltager i 2 BOINC projekter med ressource-fordeling på 100 og 200,
så vil den første få tildelt ialt 1/3 af dine ressourcer og den anden vil få
2/3.

=== "Citat" slut ====

Og ved siden af denne tekst, er der en boks, med værdien '100'.

Dette tal kan ændres til et nyt ... :-)

Last OUTPUT: 8706B <news:49f43ab4$0$90262$1472...@news.sunsite.dk>
8706A <news:49f42c2f$0$90275$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>