Stephen Hawking tanker ang. biologisk decentralisering - Was: The Year 2304 (0294)

"Kall, Mogens" skrev
0294 news:Zli3a.86974$Hl6.8...@news010.worldonline.dk

> Menneskeheden havde overlevet sin "vuggedød". Biologisk decentralisering
> var nu blevet et faktum.

and ...

0297 news:kRq3a.87982$Hl6.8...@news010.worldonline.dk

> [...]
> Menneskehedens vugge er vor planet jorden. "Vuggedøden" indtræffer
> dersom A) Menneskeheden begår globalt selvmord (input memory: fx.
> Cuba-kriser 1962, YomKippur-krigen 1973 ... und-so-weither), eller dersom
> jorden fx bliver ramt af en B) Globe-destroyer (input memory:
> Asteroide-nedslag for ca. 65 millioner år).
> Begrebet "biologisk decentralisering" betyder blot, at Menneskeheden nu
> også har bosat udenfor planeten jorden. Det biologiske liv kan overleve
> úafhængigt af, om planeten jordkloden eksisterer eller ej.
> Eksistenstrussel A) og B) er elimineret!

samt ...

(The "lokke"-mad, He-3)

Subject: Det interne notat - Was: ... Egon har en plan ...
8087 news:gcloj9$2ebp$1...@newsbin.cybercity.dk

> Sun 15 mio. °C
> Kunstig fusion 100 mio. °C
>
> He-3 + Deuterium = He-4 + ... energy
>
> Moon:
> 1 mio. tons He-3
>
> 1 års forbrug i verden (anno 2008):
> 100 ton He-3
>
> Energi til hele menneskeheden i ...
>
> 1.000.000 ton / 100 ton = 10.000
>
> ... 10.000 år !!!
>
> 10.000 years !!!
>

> That's fine ... :-)

News:

(Kilde: Gratisavisen MetroXpress, Fredag den 10. oktober 2008)

(NB! Afsnit tilføjet undervejs, red.)

=== citat start ===

Om 200 år slal det nok gå

Stephen Hawking er optimist på menneskeracens vegne.

England Hvis bare menneskeracen kan overleve de næste 200 år og lære at
leve i det ydre rum, så vil fremtiden tegne lys for os. Det siger den meget
anerkendte fysiker Stephen Hawking i et eksklusivt interview med CNN.

Hawking, der sidder i kørestol og har skrevet flere bestsellere om
universet, mener, at menneskets fremtid ligger i rummet.

"Hvis vi kan undgå katastrofer i de næste 200 år, skal vores art nok
overleve, efterhånden som vi begynder at bo i det ydre rum," siger han.

"Menneskeracen bør ikke lægge alle æggene i en kurv eller på en planet. Så
må vi bare håbe, at vi ikke taber kurven, iden vi har spredt indholdet,"
siger han til CNN

MetroXpress/JFE

=== citat slut ====

Interessante ytringer du her kommer med, Stephen Hawking ... :-)

Hmm ... (memory on from) ...

Subject: Vatikanet tror på liv i Rummet - ...
7468 news:482aa340$0$56779$edfa...@dtext02.news.tele.dk

Dette fænomen (biologisk decentralisering) må så gøre sig g(ældende overalt
i Universet)...

ET-Break:
(2008-10-15, Wednesday, day no 289, CET 12:01, GMT 10:01)
- "Netop."

:-)

Og vi må derfor også *forvente* (radio)-kommunikation mellem disse rumbyer.

Men *kendsgerningerne* er jo desværre (fortsat), at ... (input memory
from) ...

Subject: Evolutionens love (i Universet) - ...
7406 news:iisEj.14$0R...@news.get2net.dk

> Hvorfor hører vi ikke livstegn fra flere civilisationer i
> Universet ?
>
> ("Telefonen" (vor) bliver jo ikke ligefrem kimet ned!)

Last OUTPUT: 8101 news:gd4h0c$1v76$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8102

"Jesus-loves-you" skrev...

Sent: Wednesday, October 15, 2008, CET 12:35, GMT 10:35
Subject: Stephen Hawking tanker ang. biologisk decentralisering -
Was: The Year 2304 (0294)
(NB! Tekst rettet for tastaturfejl.)
8102 news:gd4h1h$1v7p$1...@newsbin.cybercity.dk Hawking 2304
http://groups.google.com/group/dk.videnskab/msg/a33872c84d8bdef6

[ ... ]

> [...]

> MetroXpress/JFE
>
> === citat slut ====
>

> Interessante ytringer du her kommer med, Stephen Hawking ... :-)

Videnskab.dk skrev i går tirsdag d. 10 ...
http://www.videnskab.dk/composite-4920.htm

=== citat start ===

Stephen Hawking: Kun rumrejser kan rede menneskeheden

Kendt videnskabsmand hævder, at menneskeheden er i stor fare.

(guardian.co.uk)

=== citat slut ====

(guardian.co.uk)
http://www.guardian.co.uk/science/2010/aug/09/stephen-hawking-human-race-colonise-space

=== citat start ===

Stephen Hawking: mankind must colonise space or die out

Renowned scientist says human race is in great danger

Monday 9 August 2010 18.53 BST

The human race must colonise space within the next two centuries
or it will become extinct, Stephen Hawking warned today.

The renowned astrophysicist said he fears mankind is in great
danger and its future "must be in space" if it is to survive.

In an interview with website Big Think he said threats to the existence
of the human race such as the 1963 Cuban missile crisis are
likely to increase in the future and plans to handle them must be put in
place now.

"We shall need great care and judgment to negotiate them all successfully,"
he told Big Think.

"But I'm an optimist. If we can avoid disaster for the next two centuries,
our species should be safe, as we spread into space."

Professor Hawking also warned that population rise and finite resources
on Earth meant life was becoming increasingly dangerous and
the only way to build upon the progress made over the last century was to
look out to the rest of the galaxy.

He added: "That is why I'm in favour of manned, or should I say 'personed',
space flight."

Earlier this year, Professor Hawking warned that exploring space
may not be entirely without risk. In a series for the Discovery
Channel, he said humans should be wary about making contact with
alien life forms as they may not be friendly.

=== citat slut ====

Uredigeret oversættelse heraf til dansk (og andre sprog) ...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=en&tl=da&u=http://www.guardian.co.uk/science/2010/aug/09/stephen-hawking-human-race-c
olonise-space

=== citat start ===

Stephen Hawking: menneskeheden skal kolonisere rummet eller dø ud

Kendt forsker siger mennesket er i stor fare

Mandag 9 August 2010 18,53 BST

Den menneskelige race skal kolonisere rummet inden for de næste to
århundreder, eller det vil uddø, Stephen Hawking advarede i dag.

Den berømte astrofysiker sagde, at han frygter menneskeheden er i stor
fare, og dens fremtid "skal i rummet", hvis den skal overleve.

I et interview med hjemmesiden Big Think sagde han trusler mod
eksistensen af den menneskelige race som fra 1963 cubanske missilkrise
sandsynligvis vokse i fremtiden, og har planer om at håndtere dem skal
være på plads nu.

"Vi får brug for stor omsorg og dom til at forhandle dem alle held," sagde
han Big Think.

"Men jeg er optimist. Hvis vi kan undgå en katastrofe for de næste to
århundreder, bør vores arter være sikker, da vi spredes i rummet."

Professor Hawking også advaret om, at befolkningen stiger, og begrænsede
ressourcer på Jorden betød liv var ved at blive mere og mere farlig, og den
eneste måde at bygge videre på de fremskridt, der er gjort i de sidste
århundrede var at kigge ud til resten af galaksen.

Han tilføjede: "Derfor er jeg går ind for bemandede, eller skulle jeg sige
"personed «, rumfart."

Tidligere på året advarede professor Hawking at udforske rummet ikke kan
være fuldstændig uden risiko.

I en serie for Discovery Channel, sagde han mennesker bør være på vagt
om at komme i kontakt med fremmede livsformer, da de kan ikke være venlig.

=== citat slut ====

Altså:

(Lær af naturen!)

Et egern indsamler nødder for at ha' et forrådskammer til svære tider
(fx. et vinterhalvår).

Men i stedet for blot at oprette ét forrådskammer, som kan blive opdaget
af fx. skovmus (og dermed udplyndret med dertil hørende katastrofale
konsekvenser for egernets overlevelse) ...

Men altså i stedet for blot at oprette ét enkelt forrådskammer opretter
egernet *mange*, og dermed øges sandsynligheden for at i hvert fald ikke
alle forrådskamre bliver opdaget (og dermed udplyndret).

Fiduser herved er så, at egernets *overlevelsessandsynlighed* øges !

Og på tilsvarende vis er det mht., at menneskeracen bør ikke lægge alle
æggene i en kurv eller på en planet (som jo fx. kan blive ramt af en asteroide,
a globe destroyer!).

Last OUTPUT: 11420 news:4c567954$0$275$1472...@news.sunsite.dk
Website http://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11502