WOW Europæriske server ?

CC

Hvad sker der i WOW med de europæriske servere ?

Hkragelund

de er gået ned!!

Jeg kan heller ikke komme ind på wow europe for at se hvad der er galt!

Marianne

> Jeg kan heller ikke komme ind på wow europe for at se hvad der er galt!

Kort før kl 20 annoncerede de at de ville lukke ned kl 20. Mon ikke det har
noget at gøre med vedligeholdelsesarbejdet i nat?

mvh
marianne

Frandsen

"Marianne" <handel_f...@lundbak.dk> skrev i meddelelsen

> Kort før kl 20 annoncerede de at de ville lukke ned kl 20. Mon ikke det
> har noget at gøre med vedligeholdelsesarbejdet i nat?

Er der nogen steder man kan se status på serverne? Jeg blev virkelig
forvirret i går. Det tog mig 1,5 time at downloade en 3,25MB patch (deres
update er i øvrigt det værste lort jeg nogen sinde har set!). Da jeg ville
starte spillet, var mine karakterer væk, og jeg tænkte - fuck, den update
har slettet noget. Da jeg forsøgte med en anden realm fik jeg at vide, at
world server er nede. Kunne man ikke få den besked inden man skaber en
karakter og navngiver den!! Senere dukkede mine karakterer op, men "world
server" var stadigvæk nede.

Frandsen

"Frandsen" <a@b.c> skrev i meddelelsen

> Er der nogen steder man kan se status på serverne?

Jeg svarer lige mig selv. Jeg fandt faktisk en 'realm status' (for 5
minutter siden). Det jeg oplevede i går var 'realm status forum' på et site,
der var gået fuldstændig i knæ. Enten kører deres site på samme server, som
de laver vedligeholdelse på, eller også kan deres site ikke håndtere den
load det giver, når spillerne søger information.

PerX ...

In article <45efcd37$0$8191$edfa...@dread14.news.tele.dk>, a@b.c
says...

Den 286 de kører websitet på kan ikke klare det når 2 millioner forsøger
at kigge samtidig ;)

PerX ...

In article <45ef0cda$0$145$edfa...@dread11.news.tele.dk>, c...@mail.dk
says...

> Hvad sker der i WOW med de europæriske servere ?

De rebootede dem for at fikse et ikke navngivet teknisk problem.

futte

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
Nææ Blizzz = 0 info

Klaus G.

> [...]
> world server er nede. Kunne man ikke få den besked inden man skaber en
> karakter og navngiver den!! Senere dukkede mine karakterer op, men "world
Hent patches her:
http://www.wowwiki.com/Patch_mirrors

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Frandsen

"Klaus G." <klaus...@hotmail.com> skrev i meddelelsen

Link er hermed gemt :o)

Lars Jensen

futte skrev:

Der kunne de sgu lære fra folkene bag EVE Online! :)

Jeg har spillet EVE i 5 dage, og har oplevet en enkelt gang hvor de
måtte lukke serverne ned, uden for det normale servicevindue - og der
fik man flere ingame beskeder, samt info på login-siden der fortalte
hvor langt de var osv...

Det er sgu service...

Lars B

PerX ...

In article <45f27cf5$0$4161$ba62...@nntp02.dk.telia.net>, la...@zulfo.dk
says...

Nu er Eve jo en kugleramme i forhold til Wow's super computer ;)

not_...@not_valid.dk

> [...]
>måtte lukke serverne ned, uden for det normale servicevindue - og der
>fik man flere ingame beskeder, samt info på login-siden der fortalte

Ja med hele 5 dages "erfaring" så må du jo vide hvad du snakker om ;)

Finn

Lars Jensen

PerX ... skrev:

Sjovt som folk går i defensiven når man angiber WOW, selv om de faktisk
ikke selv er tilfredse...

Det er morsomt - faktisk næsten grinagtigt :)

Lars B

Lars Jensen

not_valid@not_valid.dk skrev:

Tja, jeg har også spillt WOW og andre MMORPGS, og det er da første gang
jeg har oplevet så meget information løbende i forbindelse med et
"nedbrud"...

Men angrib da bare mig Finn, det er da det nemmeste....

> Finn

Lars B

Frandsen

"Lars Jensen" <la...@zulfo.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> flere ingame beskeder, samt info på login-siden der fortalte hvor langt de

Det var også sjældent, at der skete noget på de EQ2-servere jeg spillede på.

Igen i går, blev jeg smidt af WoW-serveren. Den var dog hurtig oppe igen.

Frandsen

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i meddelelsen

> Nu er Eve jo en kugleramme i forhold til Wow's super computer ;)

Øh, og det skulle være et argument for hvad?

PerX ...

In article <45f422ec$0$4175$ba62...@nntp02.dk.telia.net>, la...@zulfo.dk
says...

Gør de det?

> Det er morsomt - faktisk næsten grinagtigt :)

Lyder som et trist liv.

PerX ...

In article <45f52b6b$0$6744$edfa...@dread14.news.tele.dk>, a@b.c
says...

Det var en observation om at simple systemer er nemmere at holde
kørende.

Lars Jensen

PerX ... skrev:
> In article <45f422ec$0$4175$ba62...@nntp02.dk.telia.net>, la...@zulfo.dk
> says...

> Gør de det?

Futte skrev:

"Nææ Blizzz = 0 info "

Det kommenterede jeg, og du kommenterede det så med at gå i defensiven,
ved at sammenligne et spil der er noget mere komplekst end WOW, med en
kugleramme...

Lars B

Lars Jensen

PerX ... skrev:

kender du EVE? - det skulle man bestemt ikke tro....

Lars B

PerX ...

In article <45f72233$0$4174$ba62...@nntp02.dk.telia.net>, la...@zulfo.dk
says...

Jo tak.

PerX ...

In article <45f7220b$0$4174$ba62...@nntp02.dk.telia.net>, la...@zulfo.dk
says...

To ting:

1. Du har ikke fastslået hvor jeg skulle være utilfreds.

2. Du udlægger det som gå i defensiven. Jeg mener bare jeg påpegede
fakta.

Lars Jensen

PerX ... skrev:
> In article <45f7220b$0$4174$ba62...@nntp02.dk.telia.net>, la...@zulfo.dk
> says...

> To ting:
>
> 1. Du har ikke fastslået hvor jeg skulle være utilfreds.

1. Du kommenterer et svar jeg skrev til Futte - hvor har jeg skrevet at
lige netop _du_ er utilfreds?

> 2. Du udlægger det som gå i defensiven. Jeg mener bare jeg påpegede
> fakta.

Fakta? Hvor?

Hvis du absolut vil debaterer på børnehaveniveau, så fedt ud og led
efter et indlæg hvor du kan gøre det, det bliver ikke med mig...

Lars B

Lars Jensen

PerX ... skrev:
> In article <45f72233$0$4174$ba62...@nntp02.dk.telia.net>, la...@zulfo.dk
> says...
>
> Jo tak.

Men nu handlede det om, at Blizzard er dårlige til at informere - har du
noget specielt at byde ind med, i den debat?

Lars B

PerX ...

In article <45f81e1a$0$4156$ba62...@nntp02.dk.telia.net>, la...@zulfo.dk

Så du må skifte emne og samtidig være dommer over andre - tsk tsk.

PerX ...

In article <45f81dc7$0$4156$ba62...@nntp02.dk.telia.net>, la...@zulfo.dk
says...

> 1. Du kommenterer et svar jeg skrev til Futte - hvor har jeg skrevet at
> lige netop _du_ er utilfreds?

Nej, du kommenterede et til mig, men ok hvis du ikke mener det.

> Fakta? Hvor?

Indlysende når man har 8 millioner flere brugere og tusindevis flere
servere.

> Hvis du absolut vil debaterer på børnehaveniveau,

Det må vist stå for egen regning.

Lars Jensen

PerX ... skrev:
> In article <45f81dc7$0$4156$ba62...@nntp02.dk.telia.net>, la...@zulfo.dk
> says...

> Nej, du kommenterede et til mig, men ok hvis du ikke mener det.

Kig igen Per - Havde jeg kommenteret til dig, havde jeg ikke skrevet
under Futtes indlæg, men under dit - du burde efterhånden kende til
hvordan man quoter, og hvem man quoter..

> Indlysende når man har 8 millioner flere brugere og tusindevis flere
> servere.

Det er muligt at antallet af brugere er omkring 300 gange større, men
det fratager vel så netop _ikke_ Blizzard for ansvaret at sørge for at
alle disse dejlig mange kunder, som så også spytter 300 gange flere
kroner i kassen, bliver informeret når der er noget galt?

Lars B

Lars Jensen

Hvad var det indledende emne Per? Om der var noget galt med WOW's
europæiske servere... har jeg skiftet emne?

Lars B

PerX ...

In article <45f86571$0$4162$ba62...@nntp02.dk.telia.net>, la...@zulfo.dk
says...

> Kig igen Per - Havde jeg kommenteret til dig, havde jeg ikke skrevet
> under Futtes indlæg, men under dit

Hvad du gjorde:

http://groups.google.com/group/dk.spil.computer/msg/d95977f8d9592a65?
hl=en&

> [...]
> alle disse dejlig mange kunder, som så også spytter 300 gange flere
> kroner i kassen, bliver informeret når der er noget galt?

Det gør de generelt også med mindre der er tale om et uforudset crash
(her var der tale om rullende genstartninger af serverne) - man kan
altid mene nogen skal ansætte flere folk, men kommentaren gik på at det
er nemmere med små systemer.

PerX ...

In article <45f865ad$0$4162$ba62...@nntp02.dk.telia.net>, la...@zulfo.dk

Ja du begyndte at tale om Eve.

Men som du sele antydede dette emner er vist forbi.

Lars Jensen

PerX ... skrev:
> In article <45f86571$0$4162$ba62...@nntp02.dk.telia.net>, la...@zulfo.dk
> [...]

Hold nu kæft - helt seriøst!

Mit første indlæg i denne tråd, var et svar til Futte - længere er den ikke!

Lars B