Dette økonomiske *pyramidespil* må høre op

1 view

Jesus-loves-you

"Jesus-loves-you" skrev
8073 news:gceue4$2vku$1...@newsbin.cybercity.dk

> <jensp...@hotmail.com> skrev

> Brazil-break.
[ ... ]
> Øh ... Faktisk kloge ord du her skrev ... :-)
>
> Et hypotetisk spørgsmål melder:
>
> Nej ... jump hellere:
> 8072 news:gcesfd$2usn$1...@newsbin.cybercity.dk

I TV2 Nyhederne tirsdag kl 22 (7/10-08) blev det oplyst, at ...

=== "citat" start ===

1.
Aktiehandlen (her i Danmark) er pr. dag næsten fordoblet fra 27.000 til
50.000

2.
På et år er aktieværdien faldet fra 1.500 mia. kr. til godt 900 mia. kr.

=== "citat" slut ===

More news:

=== citat start ===

TV2 TTV s126 Ons 08 Okt (2008, CET) 10.21.33

Asien og Australien: Aktier falder

Ligesom det var tilfældet i går morges,
styrtdykkede aktiekurserne i Asien her
til morgen. Der er tiltagende bekymring
over den værste internationale finans
krise siden Depressionen i 1930'erne.
Handlen i Asien og Australien er kraf-
tigt påvirket af, at Wall Street i går
var ramt af en betydelig frygt for, at
finanskrisen bider sig fast og fører
til en alvorlig økonomisk recession.

8. okt 07:33

=== citat slut ====

Børsen i Moskva lukket.

Aktiekursen på Den Danske Bank er fra i går ca. faldet med 14%:
Aktier blev solgt kl 09:33 til kurs omkring 86
Aktier blev solgt kl 10:33 til kurs omkring 88,00 -13,51%

Og øh ...

Jeg må tilstå, at jeg blev fristet til at købe disse aktier i håbet om en
gevinst men undlod. Ikke fordi jeg frygtede økonomiske tab, men sådan set
mere fordi en gevinst i så fald ville være sket på andre menneskers
bekostning. Og det vil jo også være *hykleri* at tale imod dette
pyramidespil, og så alligevel deltage!!!

Dette *pyramidespil* må høre op...

ET-Break:
(2008-10-08, Wednesday, day no 282, CET 10:18, GMT 08:18)
- "Nu."

Hvor mange økonomiske nedsmeltninger skal vi have, førend I/vi indser det ?

Interrupt from ...

8074 news:gcfdpj$3bq$1...@newsbin.cybercity.dk

> For at blive lidt i billedsproget, så ... (input memory from) ...
>
> 8047 news:gbve9r$83k$1...@newsbin.cybercity.dk

> Der har muligvis *aldrig* været et færdigbygget tag på dette
> (finans)hus...
>
> ET-Break:
> (2008-10-07, Tuesday, day no 281, CET 12:22, GMT 10:22)
> - "Amen."
>
> "Håndværkerne" efterlod bygningen med en *midlertidig* presenning, men
> det, vi alle ønsker nu, er sådan set blot, at taget bygges færdig, så det
> kan holde til stormene.
>
> Amen ?

Jeg har prøvet lappeløsninger mange mange i mit liv, også den der med at
stikke/proppe plasticposer ned i hullerne i presenningen. Men det virker
ikke i længden. Taget er stadigvæk utæt !!!

Det er selve konstruktionen, der er uhensigtsmæssig, og som derfor må bygge
om.

Vi, Verdensborgerne på denne klode, vi vil ha' et ordentlig tag, der kan
modstå disse *galmandsagtige* økonomiske storme.

2 forslag ér allerede fremlagt.

Vi, Verdensborgerne, har ikke råd til at tabe dette spil.

Do we have a deal ?...

CET 10:58
- "Please, answe me."

CET 10:58
- "Now."

Hmm ...

Du ta'r de svage (og umyndige) i forsvar, ET. Tak for det, gode ven ... :-)

Vi er trætte af denne her galskab, og den må derfor høre op nu, fordi den er
økonomisk *uansvarlig*, til SKADE for planetens beboere !!!...

CET 11:01
- "Amen."

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8079 news:gcgbke$eo1$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8080

Kall, Mogens

"Rykkerbrev" no 1

-

"Jesus-loves-you" skrev ...

> [...]

[ ... ]

> Hvor mange økonomiske nedsmeltninger skal vi have, førend I/vi indser det ?

News:

http://nyhederne.tv2.dk/article/32717492/

og

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2010/08/06/220823.htm

=== citat start ===

Danske aktier i historisk comeback

06. aug. 2010 22.18 Udland

En optur på 100 procent - på bare ét år og fem måneder. Danske
aktier har været en sand pengemaskine siden sidste forår og er efter
en historisk kursfest nu tilbage på niveauet, fra før det store
amerikanske finanshus Lehman Brothers i foråret 2008 bukkede under
for det, som blev kaldt den værste krise siden 1930erne, skriver
Berlingske Tidende lørdag.

[ ... ]

=== citat slut ====

Hmm ...

http://ttv.tv2.dk/index.php?side=852

> Danske Bank ... 137,80 (seneste kurs)

Compare with ...

Sent: Wednesday, October 08, 2008
> [...]

> Aktiekursen på Den Danske Bank er fra i går ca. faldet med 14%:
> Aktier blev solgt kl 09:33 til kurs omkring 86

Æv ! ... :-(

Hvis jeg dog bare alligevel havde fulgt mit eget råd og havde investeret
alle mine penge i aktier, så havde jeg fået et udbytte på hele 160% ... :-)

Men ... (pyramidespil) ... så havde der jo bare været en *anden* taber,
og dét er jo usmageligt at tjene sine penge på andres bekostning ved
spekulation i kurser ! ... :-(

Så ...

Skulle det (finanshus)tag repareres eller hva' ?

With kind regards,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 11419 news:4c541326$0$276$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11454