Cannibal-istans (Kina) medansvar i Sudans forbrydelser mod 4,7 millioner mennesker i Darfur

"Jesus-loves-you" skrev ...

Sent: Thursday, March 05, 2009, CET 13:57, GMT 12:57
Subject: Cannibal-istan (China) er blevet bange -
Was: ... (ICC battlefield, Arrestordre på Sudans præsident) ...
8536 <news:49afcc2b$0$90265$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/5babe62497b3a45f>

[ ... ]
> TV4 TEXT (p123) tor 05 Mar (2009, CET) 09:31:08
>
> Kina: Grip inte Sudans president
[ ... ]
> [...]
>

> Hmm ... (memory on) ...
>
> ... 300.000 *already* killed ...
>
> Fordi vi svigtede dem ?
>

> More news:
>
> === citat start ===
>
> BBC WORLD (Thursday) 108 05 Mar (2009, CET) 09:46/17
>
> Arrest warrant draws Sudan scorn
>
> [ ... ]
>
> Hours after the ICC announcement, Sudan
> expelled 10 foreign aid agencies.
>
> === citat slut ====
>

> Så det vil - med andre ord - altså sige, at over 2,7 millioner mennesker i
> Darfur holdes som gidsler (af den *ulovlige* Sudanske regering) !!!

Kristeligt Dagbalg skriver i dag:

(lørsag 7. mars 2009, side 8, 1.sek.)

=== citat start ===

FN: Millioner truet i Sudan

Millioner af mennesker i Sudan er truet på liv og henbred, efter at Sudan
har udvist 13 hjælpeorganisationer

FN's humanitære organisationer advarede i går om, at Sudans beslutning om at
udvise 13 udenlandske hjælpeorganisationer fra Sudan truer millioner af
mennesker.

Organisationerne blev udvist, efter at Den Internationale Straffedomstol
(ICC) i onsdags udstedte en arrestordre på Sudans præsident, Omar al-Bashir.

Beslutningen om at udvise hjælpeorganisationerne kan ifølge
FN-embedsmænd være et brud på Folkeretten

FN's generalsekretær, Ban Ki-moon, har opfordret Bashir til at trække
sin beslutning tilbage med henvisning til, at hjælpeorganisationerne hjælper
4,7 millioner mennesker i Sudan, der er Afrikas største land.

- At straffe civile på grund af en ICC-beslutning repræsenterer et
frygteligt svigt, hvad angår regeringens forpligtelse til at beskytte
befolkningen, sagde Ki-moon ved et pressemøde.

Sudan har beskyldt nogle af hjælpeorganisationerne for [at] aflevere beviser
til ICC og for i strid med sandheden at have rapporteret om folkedrab og
voldtægter i Darfur.

Hjælpeorganisationer afviser at have samarbejdet med ICC. Samtidig siger
FN's humanitære organisationer, at det vil være stort set umuligt for dem at
udføre deres arbejde i Sudan uden hjælp fra organisationer som Oxfam, Red
Barnet og Læger Uden Grænser (MSF).

En talskvinde for FN's kontor for humanitære anliggender Elisabeth Byrs
sagde, at 1,1 millioner mennesker vil være uden mad, 1,5 millioner mennesker
uden medicin og over en millioner mennesker uden drikkevand, når de 13
hjælpeorganisationer forlader landet.

ritzau/Reuters

=== citat slut ====

Hmm ... (et brud på Folkeretten ... forpligtelse til at beskytte
befolkningen) ...

More news:

=== citat start ===

TV4 TEXT (p123) Lør 07 Mar (2009, CET) 12:05:32

(Utrikes 07 mar 09:45)

Darfurudvisningar splittrar FN

FN:s sækerhetsråd førmådde inte enas om
ett savr på Sudans beslut att visa ut
13 humanitæra organisationer. De 15
rådsmedlemmarna enades på fredagen om
at uttrycka sin "oro" øver læget i
Sudan, men inte om ett gemensamt
uttalande, uppger diplomater.

- Det blir inget uttalande, sade
Storbritanniens FN-ambassadør John
Sawers.
Kina, med vetorætt i rådet, vægrade
godta en text som uppmanar Sudan att
ændra sitt beslut, uppger en diplomat.

=== citat slut ====

Spark de svin ud af Sikkerhedsrådet( Cannibal-istan, China)...

And then I heard a voice said (perhaps ET):
(2009-03-07, Saturday, day no 66, CET 12:04:26, delay 0, GMT 11:04:26)
- "Enig."

Hmm ... (memory on from) ...

8536 <news:49afcc2b$0$90265$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/5babe62497b3a45f>

> (Kannibalernes forbrydelser er meget omfattende. Både i Tibet ...)...
>
> And then I heard a voice said (perhaps ET):
> (2009-03-05, Thursday, day no 64, CET 09:39:51, delay 0, GMT 08:39:51)
> - "Und so weiter."
>

> Kannibalerne er blevet bange!
>
> Hvorfor ?
>
> Mon ikke de har læst "skriften på væggen" (code 2009 DD45) ?

Det vil sige, at vi er meget tæt på en røvfuld...

CET 12:41
- "Skulle jeg hilse og sige."

CET 12:41
- "Fra besætningen."

CET 12:41
- "Om bord."

CET 12:42
- "... (på) ... Nimitz."

Memory on from ...

8536 <news:49afcc2b$0$90265$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/5babe62497b3a45f>

Øh ...

For en god ordens skyld skal jeg lige gøre opmærksom på, at der IKKE her er
tale om et krigsskib fra USA's flåde.

Last OUTPUT: 8538 <news:49b22b9d$0$90271$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8539