Re: Al-Qaeda kalder til kamp i Sudan, apropos et "retfærdigt" paradis

"Jesus-loves-you" skrev ...

8634 <news:49ca002e$0$90276$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/6511a2463d7563d8>

> [ ... ]
> [ ... ]

> [ ... ]

> [ ... ]

Faldt lige over denne:

(Jesus siger:)

... den, som slår ihjel, er skyldig for domstolen°
(Matt 5,21)

Interrupt return from ...

Sent: Wednesday, March 25, 2009, CET 12:06, GMT 11:06
Subject: Re: Når døden banker på døren -
Was: Dåb - "Was": Oprør fra vuggen
8635 <news:49ca1036$0$90269$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/6a9423dac915b881>

> Jeg ønsker ikke kontakt med dig, din *úrene* åndsbolle. Hold kæft, eller
> læg dig i graven!
>
> -
>
> Perhaps einem The Truth° (John 14,6.17a) Break:
>
> Compare with ...

Kan Gud opdrage os på denne måde ?

Jo, fordi - som du jo nok har hørt - *minimums*-kravet er, at vi skal elske
selv vores fjender. Jesus sætter faktisk lighedstegn mellem den syndige
handling og *tanken* om den syndige handling (Matt 5-7; 5,28).

Dette kritiseres af mange bl.a. af jer muslimer, fordi det jo er umuligt at
efterleve i praksis, men selv et uopnåeligt mål indikerer, hvilken retning
man skal gå, ikke sandt ?

Dét, Bibelen så lover os, er, at jo mere vi tillader Gud at arbejde med vort
sind, desto mere vinder Kristus skikkelse i os, apropos fuldkommenhed
(Matt. 5,48) ... :-)

Last OUTPUT: 8635 <news:49ca1036$0$90269$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8636

"Jesus-loves-you" skrev
8636 <news:49ca192c$0$90266$1472...@news.sunsite.dk>

> [...]
> vort sind, desto mere vinder Kristus skikkelse i os, apropos fuldkommenhed

RETTELSE

Der skulle have stået:

Dét, Bibelen så lover os, er, at jo mere vi tillader Gud at arbejde med vort

sind, desto mere vinder Kristus-som-menneske (Adam nr 2) skikkelse i os,

apropos fuldkommenhed (Matt. 5,48) ... :-)

Einem individualistisk Adam nr 2( ?)...

And then I heard a voice from heaven said:
(2009-03-25, Wednesday, day no 84, CET 12:50, just before 12:51)
- "Ja, det kan du tro."

Ah , nicht nur einem robot, thanks DAD ... :-)

Last OUTPUT: 8636 <news:49ca192c$0$90266$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8637