Homoseksuelle vil være hetero

"Jesus-loves-you" skrev ...

News:dk.videnskab.psykologi
Sent: Saturday, March 21, 2009, CET 14:27, GMT 13:27
Subject: Re: Muslimer og homoseksualitet
8612 <news:49c4eb58$0$90274$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/9bab099ee32fbbf2>

> "Per Rønne" skrev ...
[ ... ]

<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/d4ea0936c293e871>

<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/4459e91a0f96a887>

> Seksualitet er noget af det mest *grundlæggende* i vores personlighed, og
> jeg kan derfor godt indleve mig i hvor smertefyldt det må være for Jer
> homoseksuelle, når/dersom man forkastes (fx. pga. denne kønslige
> anderledes måde at være på).

News:

=== citat start ===

DR2 s139 tor 26 mar (2009, CET) 19:37:45

12:13

Psykiatere vil kurere homoseksuelle

En ud af seks britiske psykiatere har
forsøgt at 'helbrede' en homoseksuel
patient.

Det viser en undersøgelse, som over
1.400 psykiatere og terapeuter har
deltaget i, skriver The Independent.

- Vi forventede ikke, at det gjorde sig
gældende i den udstrækning, og vi er
temmelig bekymrede, siger Michael King,
leder af den psykoseksuelle klinik ved
University College Hospital i London,.

Han påpeger, at der aldrig er påvist
metoder, som har kunnet gøre
homoseksuelle til heteroseksuelle. -
Det her må stoppe. Det er skadende og
foruroligende, siger Michael King.

=== citat slut ====

and ...

=== citat start ===

TV3 DK (p124) tor 26 mar (2009, CET) 20:09:46

Psykiatere omvender homoseksuelle

Det er ikke alle homoseksuelle, der er
lige [er lige, error, red.] stolte af deres
seksualitet. Ifølge en ny britisk
undersøgelse har en ud af seks
psykiatere forsøgt at omvende en
homoseksuel patient. Ifølge
professoren, der har været med til at
begå undersøgelsen, findes der dog
ingen beviser på, at homoseksuelle kan
gøres til heteroseksuelle ved hjælp af
en bestemt metode. Derfor mener Michael
King også, at tallene er alarmerende.

Newspaq - 11:28

=== citat slut ====

Kanal 5 (p130) tor 26 Mar (2009, CET) 20:21:36

Lev. af www.newspaq.dk 26-03-2009 11:27

=== citat slut ====

[ ... file 8612 fortsat ... ]

<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/7250268f332be232>

> Have a nice day ... :-)

Hvad du så kommer til at opleve med Gud Helligånd, kan vi andre af gode
grunde ikke på forhånd vide, netop fordi hver enkelt individ har en *unik*
personlighed (man ikke bare sådan kan massekopiere på samlebånd).
Selv enæggede tvillinger har jo forskellig personlighed, trods identisk
DNA i arvemassen!

Men et lille kvalificeret gæt (fra min side) kunne være noget i retning
af ... (input memory from) ...

8284 <news:gk2lb1$jo5$1...@newsbin.cybercity.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/aea678bdf6a88540>

> [...]
> således at du overhovedet ikke fik lov til at vokse, men forblev lille.
>
> eller ...
>
> Du blev plantet som et træ i skyggen, og fik derfor ej en naturlig vækst,
> men blev skæv og forkrøblet.
>

> De gode (psykologiske) nyheder er så, at ...
>
> ... (I'm a farmer. I know what I'm talking about) ...
>
> ... ligeså snart hjortene forhindres i at hakke-på-dig, da går den
> naturlige vækst *automatisk* i gang, og skulle det være, at du hidentil
> har vokset i skyggen, da får du nu mulighed for at udvikle dig til et

Jeg har i hvert fald hørt om, at mennesker (generelt set) er blevet
*forbløffet* over, at der i deres personlighed udviklede sig noget helt nyt
(som ingen før anede noget-som-helst om). Muligvis kan dette fænomen være
beskrevet i 2.Kor. 5,17.

-

Coming up:
Historien, Part 2 - Was: Fra djævelens blækhus - Was: ... (Exorcismüs) ...
... (perhaps linked to) ...
8542 <news:49b48606$0$90271$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/723655bab9644707>

Last OUTPUT: 8643 <news:49cb6cb8$0$90268$1472...@news.sunsite.dk>