problem med at sende mail

Claus Og Helle

Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Konto: 'pop3.mail.dk',
Server: 'pop3.tele2.dk', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej,
Socket-fejl: 10060, Fejlnummer: 0x800CCC0E

-- Hvad betyder dette
Manden og Konen

Klaus D. Mikkelsen

Claus Og Helle skriver:

> Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Konto: 'pop3.mail.dk',
> Server: 'pop3.tele2.dk', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej,
> Socket-fejl: 10060, Fejlnummer: 0x800CCC0E

Hvad er der sket ?

Som jeg ser det, forsøger du at sende en mail for en TDC konto
(pop3.mail.dk) til en Tele2 konto (pop3.tele2.dk)

OE's fejlmeddelelser er yderst kryptiske, prøv eft ovre i OE gruppen...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Claus Og Helle

jeg har konto hos tele2 men har fået lov til at beholde min teledanmrk
mailadresse,

--
Manden og Konen
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.s...@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

Kerim Ellentoft

"Claus Og Helle" <frede...@adslhome.dk> skrev :

>jeg har konto hos tele2 men har fået lov til at beholde min teledanmrk
>mailadresse,

Du skal sende gennem Tele2s smtpserver, men kan fint hente fra
din TDC mailboks.
--
Kerim

Klaus D. Mikkelsen

Claus Og Helle skriver:

> jeg har konto hos tele2 men har fået lov til at beholde min teledanmrk
> mailadresse,

Hvornår er fejlen opstået ?

Thomas S. Iversen

Claus Og Helle <frede...@adslhome.dk> skrev 2007-02-16:
> jeg har konto hos tele2 men har fået lov til at beholde min teledanmrk
> mailadresse,

Ja men du kan ikke bruge tele2s net til at tilgå dine ting hos tdc.

Thomas

Søren Fischer

Claus Og Helle <frede...@adslhome.dk> wrote:

> jeg har konto hos tele2 men har fået lov til at beholde min teledanmrk
> mailadresse,

du skal bruge smtp.tele2.dk men den kræver godkendelse (og port 587)

til godkendelsen skal du bruge et brugernavn/adgangskode til en
Tele2-email (@get2net.dk eller @tele2adsl.dk eller @tele2.dk)

Søren C. Fischer
http://soren.fischer.as

Peter Hansson

""Søren Fischer"" <use...@fischermedia.dk> skrev i en meddelelse

> du skal bruge smtp.tele2.dk men den kræver godkendelse (og port 587)
>
> til godkendelsen skal du bruge et brugernavn/adgangskode til en
> Tele2-email (@get2net.dk eller @tele2adsl.dk eller @tele2.dk)

Hej! Har samme problem. Kan dog ikke finde adg.kode/brugernavn nogen steder,
da jeg ikke har brugt disse idet tele2 først nu er gået over til den mere
sikre serverforbindelse via port 587.

Mon der er nogen der har en ide om hvor/hvordan??

Har prøvet www.tele2mail.com

hilsen

PH

Søren Fischer

Peter Hansson <pe...@ahansson.net> wrote:

> ""Søren Fischer"" <use...@fischermedia.dk> skrev i en meddelelse

> Hej! Har samme problem. Kan dog ikke finde adg.kode/brugernavn nogen steder,
> da jeg ikke har brugt disse

...kan ikke finde det....
hmm... har du en adresse med en af de nævnte "endelser"? Hvis ikke, så
forklarer det, at du ikke kan finde det :-)

Pedersen

,

> Du skal sende gennem Tele2s smtpserver, men kan fint hente fra
> din TDC mailboks.

Det har jeg også kunnet indtil nu, det virker bare ikke mere,
sender mail via Tele2 og modtager mail fra det nethotel, hvor
jeg har eget domæne.
( Udgående: SMTP.tele2.dk )
mvh. B.P.

Peter Hansson

"Pedersen" <pede...@XXXmail.nu> skrev i en meddelelse
> [...]

> Det har jeg også kunnet indtil nu, det virker bare ikke mere,
> sender mail via Tele2 og modtager mail fra det nethotel, hvor

hej. Har lige talt med tele2 support. Modtager også via eget domæne, men kan
ikke sende.

Fremgangmåden er: tele2 opretter en mailadresse men knytter den til dit
hidtidige mailadresse således at man beholder sit gamle.

Herefter får man sendt en adgangkode og brugernavn.

Disse sætter man ind i egenskaber for konti samt ændrer port 25 til 587. Så
skulle det virke.

PH

Thomsen

"Claus Og Helle" <frede...@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

Mine indstillinger er som følger, i mailprogrammet Thunderbird:

Servernavn: pop.tele2.dk (indgående mail port 110)
Brugernavn: "dit valgte navn"@tele2.dk
Brug sikker forbindelse: Aldrig
Brug sikker godkendelse: Ja

Ugående server: smtp.tele2.dk
Port: 587
Brugernavn: "dit valgte navn"@tele2.dk

Når jeg så derefter prøver at hente mails,
spørger mailprogrammet, (kun første gang) efter en kode.
Der skriver jeg den adgangskode jeg har givet mig selv,
da jeg oprettede mailadresse under profile.tele2.dk.

Håber det kan bruges.

mvh Ole

jama

Claus Og Helle wrote:
> jeg har konto hos tele2 men har fået lov til at beholde min teledanmrk
> mailadresse,

Den kan du ikke sende fra, kun modtage fra.
Jama

Michael Kjærsgård

> Den kan du ikke sende fra, kun modtage fra.

Sludder, den kan sagtens stå som afsender

--
Michael

Søren Fischer

jama <non...@mail.com> wrote:

> Den kan du ikke sende fra, kun modtage fra.
> Jama

jo han kan :-)

han skal bare de tips der er givet her i tråden :-)

XXX

kig på :
www.mail.tele2adsl.dk

det er noget nyt

Søren Fischer

XXX <d...@gg.ff> wrote:

> www.mail.tele2adsl.dk

Prøv med http://www.tele2mail.com/ i stedet for - den virker:

Spørgerens problemer dog ikke nævnt dér, idet spørgeren ønsker, at kunne
sende fra en ikke-Tele2 adresse ;-)

Claus Og Helle

Ja nu er det snart ved at være lidt surt ikke at kunne modtage mail

--
Manden og Konen

Thomsen

> Ja nu er det snart ved at være lidt surt ikke at kunne modtage mail
>
> --

I jeres oprindelige mail står der "pop3.tele2.dk" i fejlmeddelelsen.

Har I i jeres opsætning skrevet "pop3.tele2.dk"?
I min opsætning skriver jeg pop.tele2.dk altså uden 3-tallet.
Kan der være noget der?

mvh Ole

Kerim Ellentoft

use...@fischermedia.dk (Søren Fischer) skrev :

>Spørgerens problemer dog ikke nævnt dér, idet spørgeren ønsker, at kunne
>sende fra en ikke-Tele2 adresse ;-)

Det burde da være ligegyldigt, hvad mailadressen hedder.

Det skal blot postes gennem en Tele2-smtpserver.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Michael Kjærsgård

> Ja nu er det snart ved at være lidt surt ikke at kunne modtage mail

Var problemet ikke at du ikke kunne sende, nu skriver du modtage, hvad
er problemet?

Hvis problemet er sende - har du læst svar fra Peter Hansson tidligere i
tråden? Det beskriver ganske fint fremgangsmåden.

Har du oprettet en Tele2-adresse, men har brug for hjælp til opsætning
så se
http://resources.tele2.dk/privat/kundeservice/internet/popup_pages/adsl_windows_email_oe_60.html

For at bruge TDC-adressen som afsender skal du ved guidens pkt. 5 blot i
stedet markere "Log på med disse indstillinger" og så skrive
brugernavn+adgangskode til din Tele2-e-mailadresse, så burde det spille.

Indgående postserver samt kontoindstillinger for indgående post skal
naturligvis ikke ændres

--
Michael

Søren Fischer

Kerim Ellentoft <ke...@mail.tele.invalid> wrote:

> Det burde da være ligegyldigt, hvad mailadressen hedder.
>
> Det skal blot postes gennem en Tele2-smtpserver.

Argh... ja man skal bruge sin ISP's smtp-server, og i Tele2's tilfælde
kræver denne godkendelse.
Og i sagens natur kender Tele2's smtp-server jo ikke et TDC
brugernavn/adgangskode som spørgeren har.

Kerim Ellentoft

use...@fischermedia.dk (Søren Fischer) skrev :

>Og i sagens natur kender Tele2's smtp-server jo ikke et TDC
>brugernavn/adgangskode som spørgeren har.

Næh, men det er vel forhåbentlig ikke mailadressen, der skal
valideres, for så er det da en ringe sikkerhed.

Det er da forhåbentlig brugernavn og adgangskode, der tjekkes.

Michael Kjærsgård

> Argh... ja man skal bruge sin ISP's smtp-server, og i Tele2's tilfælde
> kræver denne godkendelse.
> Og i sagens natur kender Tele2's smtp-server jo ikke et TDC
> brugernavn/adgangskode som spørgeren har.

Argh... Derfor gør man stadigvæk som Peter Hansson og undertegnede
tidligere har skrevet i tråden - virker fint - og nu gider jeg ikke
gentage det mere ;)

--
Michael

Søren Fischer

Michael Kjærsgård <m...@vindenand.dk> wrote:

Du overser vist at undertegnede også har lagt en vejledning/beskrivelse
:-)

ok EOD :-)

Claus Og Helle

Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Konto: 'pop3.mail.dk',
Server: 'smtp.tele2.dk', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej,
Socket-fejl: 10060, Fejlnummer: 0x800CCC0E
Ja undskyld jeg syntes at i skriver noget forskelleligt,Er der nogen der har
den rigtige måde,Jeg har min internet forbindelse hos Tele 2 men jeg har min
gamle mailadresse som jeg havde hos tdc. ???????????????????

--
Manden og Konen
"Thomsen" <otho...@gmmmail.com> skrev i en meddelelse

Søren Fischer

> [...]

> den rigtige måde,Jeg har min internet forbindelse hos Tele 2 men jeg har min
> gamle mailadresse som jeg havde hos tdc. ???????????????????

Du skal have brugernavn + adgangskode til en @getnet.dk, @tele2.dk eller
@tele2adsl.dk emailadresse.
Disse indtastes i dit mailprograms indstillinger for "min udgående SMTP
server kræver godkendelse"

Som smtp-server skal du bruge : smtp.tele2.dk, port 587

Har du ikke brugernavn/adgangskode fra en af de nævnte emailadresser som
du kan bruge, så opret en @get2net.dk her: http://reg.get2net.dk
Og ignorer alt andet end brugernavn/adgangskode til adressen :-)

Michael Kjærsgård

> Er der nogen der har den rigtige måde,Jeg har min internet forbindelse hos Tele 2 men jeg har min
> gamle mailadresse som jeg havde hos tdc. ???????????????????

Suk..
http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.udbydere/msg/fb17c069bd4f7e54

--
Michael

Jørgen Nielsen

On Tue, 20 Feb 2007 16:48:49 +0100, "Claus Og Helle"
<frede...@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>den rigtige måde,Jeg har min internet forbindelse hos Tele 2 men jeg har min
>gamle mailadresse som jeg havde hos tdc. ???????????????????

Du har næppe en email konto der hedder pop3.mail.dk

Du kan jo starte med at skrive hvad du ønsker hjælp til.

Hente eller sende post
Er mail adressen hos TDC eller Tele2
Er din internet forbindelse via TDC eller Tele2

Og så kan du jo lige flytte kursoren ned under det du svarer på.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Søren Fischer

Jørgen Nielsen <nosp...@get2net.dk> wrote:

> Du har næppe en email konto der hedder pop3.mail.dk

Det er jo bare et kontonavn i OE, og det betyder ikke en pind havd der
står der :-)

> Du kan jo starte med at skrive hvad du ønsker hjælp til.

Tydeligtvis at han oplever fejl i connec til smtp.tele2.dk på port 25.
Og det er forståeligt nk, for den server har Tele2 ændret til port 587
med smt-auth.

> Hente eller sende post

Sende.

> Er mail adressen hos TDC eller Tele2

Han skriver at hans emailadresse er en gammel TDC-adresse.

> Er din internet forbindelse via TDC eller Tele2

Han skriver at hans ISP er Tele2.

> Og så kan du jo lige flytte kursoren ned under det du svarer på.

ENIG - det er irritrende når der ikke quotes korrekt :-)

Jørgen Nielsen

On Wed, 21 Feb 2007 15:39:36 +0100, use...@fischermedia.dk (Søren
Fischer) wrote:

>Sende.

Der var et inlæg der antyde problemer med at hente, men ellers må jeg
indrømme jeg var for søvning.

minte...@hotmail.com

Jeg har domain / webhotel hos UNI2 og ADSL hos tele2

Samme koncern så man skulle tro, at de kunne snakke sammen ?

1 marts 2005 røg min email forbindelse. Tele2 sagde at det var fordi
de havde lavet om vedr. port 25

Pludselig virkede den igen efter 5-6 dage uden email :-(

Nu her pr. 14.02.2007 skete det igen; port 25 lukkes ( IGEN )

Jeg kan dog HENTE email via UNI2, men jeg kan IKKE SENDE email, fordi
det skal gøres via TELE2's adsl.

TELE2 supporterer ikke mig, fordi jeg bruger APPLE og EUDORA,

Jeg skal nu SENDE email via UNI2's dial-up til et dansk telefonnummer,
hvor jeg så betale penge til TELE2's telefonforbindelse, hvor jeg også
har mit fastnet nummer.

Jeg har prøvet ALLE variationer vedr. settings i EUDORA.

Problemet er, at TELE2 vil have, at jeg logger mig på med TELE2's
brugernavn og password, på trods af at jeg allerede har et brugernavn
og password hos UNI2, og at EUDORA øjensynligt ikke kan håndtere 2
forskellige brugernavne og passwords.

Som jeg ser det er det grundliggende problem at TELE2 er ligeglade med
de kunder der ikke har samlet al email hos TELE2.

Det er nævnt før at TELE2 skal oprette en emailadresse som så
videresender.
Det er muligt - det er jo ikke noget jeg kan gøre.

og PS:
TELE2 har ikke svaret mig på de emails jeg sendte den 14.02.2006
og jeg mindes ikke at have fået info omkring at de lukkede (IGEN) for
port 25.

Allan Willems Joergensen

minte...@hotmail.com <minte...@hotmail.com> wrote:

> Jeg har domain / webhotel hos UNI2 og ADSL hos tele2

Problemstillingen er at du henter med pop3 hos Uni2 og vil sende mails
via Tele2ADSL?

Et hurtigt kig i FAQ'en:

Hvilken udgående postserver skal jeg bruge?
smtp.tele2.dk. Læs mere på vores supportsider.

Det tog 45 sekunder.
--
Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"Eat feathers, fuzzball!" -- Calvin

Søren Fischer

<minte...@hotmail.com> wrote:
> TELE2 supporterer ikke mig, fordi jeg bruger APPLE og EUDORA,

Jeg tror ikke at der er nogen ISP i Danmark der supporterer alle
tænkelige kombinationer af OS/mailprogrammer.
Tele2 har valgt at supportere MAIL til Mac og OE til Windoze.

> Det er nævnt før at TELE2 skal oprette en emailadresse som så
> videresender.
> Det er muligt - det er jo ikke noget jeg kan gøre.

Nej ikke videresende.
Men Tele2's SMTP skal præsenteres for et brugernavn/adgangskode, og det
skal være et hos Tele2 :-)
Der er forskel :-)

> og jeg mindes ikke at have fået info omkring at de lukkede (IGEN) for
> port 25.

Et hurtigt klik på www.tele2.dk -> Internet -> Support giver følgende:

Tele2 har lukket for port 25
For at begrænse mængden af spam, virus og orme har Tele2 lukket for
udgående port 25. Dette kan have betydning for brugere der kører egne
post-servere.

Og svjv kom på det på pr. 1/10-2006

Søren Fischer

Søren Fischer <use...@fischermedia.dk> wrote:

> [...]
> For at begrænse mængden af spam, virus og orme har Tele2 lukket for
> udgående port 25. Dette kan have betydning for brugere der kører egne

Ok, der var jeg lige hurtig nok - det er et andet scenario, sorry :-)

Men løsningen for dig er (også):
Opret en @get2net.dk email på http://reg.get2net.dk og ignorer alt andet
end brugernavn/adgangskode til den emailadresse du opretter.
Sæt din mailkonto til at bruge smtp.tele2.dk, port 587 og angiv det
brugernavn som du lige har oprettet.
Så kan du sende, og blive ved med at bruge, din UNI2 email :-)

Andreas Falck

"Søren Fischer" skrev i news:1htxz4n.12zirct199au68N%use...@fischermedia.dk

[ ... ]

> Men løsningen for dig er (også):
> Opret en @get2net.dk email på http://reg.get2net.dk og ignorer alt andet
> end brugernavn/adgangskode til den emailadresse du opretter.

Da han oprettede ADSL hos Tele2 fik han også oplysninger om brugernavn og
adgangskode til en tilhørende mailkonto, som han sikkert aldrig har brugt.
Det står helt sikkert i et af de breve han har modtaget ved oprettelsen af
Tele2-ADSL-linien. Det gjorde det i al fald da jeg i sin tid oprettede ADSL
hos Tele2.

Adgangskode og brugernavn fra denne skulle være tilstrækkelig sammen med at
korrekt port og rigtig SMTP-server angives i mailprogrammets felter for
postafsendelse under punktet for "server kræver godkendelse" eller hvad det
nu måtte hedde i hans mailprogram. - Selv OE kan håndtere dette!

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside