Easywebhost.org mail rod

Anders

Hej

(Ja, jeg blev lige inspireret af Mogens indlæg om Pixelfiber eller
danskewww's rod i cvrnumre)

easywebhost.org's mail opsætning og deres OOS (ofte stillede spørgsmål)
har tidligere været oppe og vende i denne gruppe uden en eneste
kommentar fro Mogens.

Følgende fejl blev konstateret:
host -t mx easywebhost.org
easywebhost.org mail is handled by 20 backup-mx.post.tele.dk.
easywebhost.org mail is handled by 10 easywebhost.org.

telnet backup-mx.post.tele.dk 25
Trying 80.160.77.109...
Connected to backup-mx.post.tele.dk.
Escape character is '^]'.
helo backup
220 backup-mx.post.tele.dk ESMTP - TDC Solutions
250 backup-mx.post.tele.dk
MAIL FROM: <te...@test.com>
250 Ok
RCPT TO: <in...@easywebhost.org>
554 <in...@easywebhost.org>: Relay access denied
quit
221 Bye

Man kan jo ikke bruge backup-mx.post.tele.dk som backup mx hvis ens
server ikke står på TDCs net (med mindre man har en aftale med TDC
herom). Derfor afviser backup-mx.post.tele.dk mails med beskeden "Relay
access denied". backup-mx.post.tele.dk er heldigvis ikke et åbent relay.

Ens internetudbyder har jo nødvendigvis ikke noget med ens webhotel at
gøre - webhotellet kan jo være hosted et helt andet sted uafhængigt af
hvilken internetudbyder man har (hvis man i det hele taget har en).

host -t mx easywebhost.org
easywebhost.org mail is handled by 10 easywebhost.org.

How, Mogens har jo nu rettet dette ;-)

Der blev også konstateret fejl i easywebhost.org OSS
(Se evt http://easywebhost.org/index.php?name=FAQ&id_cat=2).
Citat fra http://easywebhost.org/index.php?name=FAQ&id_cat=2:
"Hvad bruger jeg en MX-Backup server til ?

Dette er din internetudbyders mail-server, som beholder en kopi af din
post i op til 5 dage afhængig af udbyder. Denne bruges hvis dit
webhotels udbyders postserver skulle være ude af drift i en periode."

Som nævnt tidligere har ens internetudbyder IKKE nødvendigvis noget med
ens webhotel at gøre. Derfor har man sikkert ikke en aftale med ens
internetudbyder om at bruge deres backup mx til ens domæne som er hosted
på en server som er lokaliseret i US.

Godt med lidt forbruger vildledning ;-)

Sorry kunne ikke dy mig!

Michael Kjærsgård

> "Hvad bruger jeg en MX-Backup server til ?

Så skal jeg hjælpe med en ny formulering:

"En MX-backup bruges når webhoteludbyderen manglende kompetence udi
serverdrift medfører at den primære mailserver en hel formiddag svarer
"Insufficient system storage" når man forsøger at levere mail til den."

;)

--
Michael

Anders

;-)

Eller hvad med:

"Din internetudbyders backup MX bruges når webhoteludbyderens primære
mailserver ikke svarer en hel formiddag og webhoteludbyderen ikke har
mere end EN server (selvom de påstår noget andet jævnfør:
http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.udbydere.webhotel/msg/6d458d588c7cebc8)"
;-)

Mogens har jo aldrig oplyst IP'en på easywebhost.org's anden server.

Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org

On Tue, 14 Feb 2006 12:33:24 +0100, Anders <and...@NOSPAM.invalid>
wrote:

>Mogens har jo aldrig oplyst IP'en på easywebhost.org's anden server.

Nice, endnu et postulat....
Minder lidt om Rusland og deres historie forvanskning *G*

Mogens
Easy Webhost
http://www.easywebhost.org/

Michael Kristensen

Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org skrev:
> Nice, endnu et postulat....

Som du lige nu har muligheden for at modbevise. Men du kan måske ikke
lige huske ip'en eller?

--
Michael Kristensen

Klaus Ellegaard

Anders <and...@NOSPAM.invalid> writes:

>Mogens har jo aldrig oplyst IP'en på easywebhost.org's anden server.

"www.google.com har 4 IP-adresser, ergo har Google 4 servere?"

Mvh.
Klaus.

Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org

On Tue, 14 Feb 2006 19:39:43 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klausel...@msn.com> wrote:

>"www.google.com har 4 IP-adresser, ergo har Google 4 servere?"
>
>Mvh.
> Klaus.

LOL

Mange tak Klaus, men nu skal du bare se hvordan de falder over
hinanden, specielt Anders og Michael kan nemlig ikke dy sig og ve mig
om der ikke kommer andre dumme kommentarer til din bemærkning.

Hvad så mon der sker, hvis jeg tilkøber ekstra ip-adresser til de
servere jeg har kørende ? Ifølge ovenstående terminologi giver det mig
x-antal servere ekstra *G*

Mange tak Klaus

Mogens

Michael Kristensen

> [...]
>
> Hvad så mon der sker, hvis jeg tilkøber ekstra ip-adresser til de
> servere jeg har kørende ? Ifølge ovenstående terminologi giver det mig

Det er da imponerende at du kører 2 servere på samme ip. Det er da de
færreste der gør det. (hermed ikke sagt det er umuligt)

On Tue, 14 Feb 2006 21:15:02 +0100, Michael Kristensen <mi...@el007.dk>
wrote:

>Det er da imponerende at du kører 2 servere på samme ip. Det er da de
>færreste der gør det. (hermed ikke sagt det er umuligt)

Bliv lidt ældre og lær at fordi du fordrejer fakta bliver de stadigvæk
ikke til sandheden.

SLEMME DRENG....

Johan Holst Nielsen

Mogens - jo mere jeg læser af dine indlæg - jo yngre tror jeg du er...
nu er jeg rimelige lidt inde i sagen - men måden du skriver på,
argumenterer på ligner mest af alt noget fra en børnehaveklasse med
problembørn.

Sorry to say - tænk før du skriver - og ikke omvendt.

Mvh
Johan

Anders

Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org wrote:
> Bliv lidt ældre og lær at fordi du fordrejer fakta bliver de
> stadigvæk ikke til sandheden.
Mogens, har du slet ingen kommentarer til de fejl der er blevet konstateret?

1) Fejl i MX-records for easywebhost.org (som dog er blevet rettet)
(Hvorfor benytter du ikke længere backup-mx.post.tele.dk som backup mx?)

2) Opfordring til at bruge ens internetudbyders mail-server som backup
mx selvom ens internetudbyder ikke nødvendigvis har noget med ens domæne
at gøre (http://easywebhost.org/index.php?name=FAQ&id_cat=2).

Hvis ens domæne fx er hosted hos easywebhost.org er web-serverne og
mail-serveren lokaliseret i US. Hvordan skal man så kunne bruge ens
internetudbyder (som IKKE har noget med ens domæne og/eller hostingen af
dette at gøre) som backup mx? Serveren er jo IKKE lokaliseret på
udbyderens net.

Regner du med at diverse internetudbyder kører såkaldte åbne relays?
(http://ordb.org/faq/#what_is)

Man kan nok lave en aftale med sin internetudbyder og få dem til at være
mx og/eller backup mx - hvilket måske vil koster ekstra. Men du nævner
SLET ikke noget om at man skal tage kontakt til ens internetudbyder og
lave en aftale herom.

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor du regner med at man kan benytte sin
internetudbyders mail-server som backup mx for et domæne som er hosted i
US uden at have en aftale med dem herom.

Hvis ovenstående også er en fordrejning af fakta bedes du forklare mig,
og sikkert også andre interesseret, hvorfor.

(Men dette er sikkert endnu en mail som Mogens undgår at besvarer)

P.S:
Dette er IKKE ment som kritik men som er skub i den rigtige retning samt
en mulighed for at komme med en forklaring

Flemming Lynggaard

"Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org" <ad...@yyy-easywebdesign-xxx.org>
wrote in message news:vjb4v1hi70akr77dr...@4ax.com...

> Nice, endnu et postulat....
> Minder lidt om Rusland og deres historie forvanskning *G*

Hvis du ønsker at vi skal tage dig seriøst, hvorfor kaster du dig ud i
personfnidder istedet for blot at kommentere de faktuelle ting der er
påpeget.. MX records mv..

Alex Holst

Michael Kristensen wrote:
> Det er da imponerende at du kører 2 servere på samme ip. Det er da de
> færreste der gør det. (hermed ikke sagt det er umuligt)

I tilstrækkeligt store miljøer (mere end 1 maskine til at levere en
given service) er det ganske normalt.

"CARP is the Common Address Redundancy Protocol. Its primary purpose is
to allow multiple hosts on the same network segment to share an IP
address. CARP is a secure, free alternative to the Virtual Router
Redundancy Protocol and the Hot Standby Router Protocol."

http://openbsd.mongers.org/faq/pf/carp.html

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Michael Kristensen

Alex Holst skrev:

> [...]
> address. CARP is a secure, free alternative to the Virtual Router
> Redundancy Protocol and the Hot Standby Router Protocol."

Og dermed mener du ikke det er de færreste der gør det eller hvordan
skal jeg forstå dit indlæg?
I et meget lille miljø(mit værelse) kører det også flere maskiner på
samme ip. Dvs bag en router, så det kun er udefra det er én ip, og så
lidt portforward til forskellige maskiner.
Men når vi snakker serverdrift vil jeg stadig mener at det er de
færreste der kører med 2 servere på samme ip.

Geert Lund

Michael Kristensen wrote:

> Men når vi snakker serverdrift vil jeg stadig mener at det er de
> færreste der kører med 2 servere på samme ip.

Tjae... kommer jo lidt an på hvordan man definerer det - i et
loadbalancet miljø kører man jo ofte også med flere maskiner på een ip -
i hvertfald set "udefra" på ydersiden af fx en loadbalancer/switch.

Geert Lund

Morten K. Lennon

On 2006-02-16, Michael Kristensen <mi...@el007.dk> wrote:
> Men når vi snakker serverdrift vil jeg stadig mener at det er de
> færreste der kører med 2 servere på samme ip.

Saa tror jeg du skal ud og soege efter noget mere erfaring om serioes
server drift.

--
Morten

Anders

Flemming Lynggaard wrote:
> Hvis du ønsker at vi skal tage dig seriøst, hvorfor kaster du dig ud
> i personfnidder istedet for blot at kommentere de faktuelle ting der
> er påpeget.. MX records mv..
Måske fordi Mogens ikke er interesseret i at besvare spørgsmål som
stille sig kritisk over for hvad han skriver her, skriver på
easywebhost.org eller hvad han gør? En oplagt måde at gøre
dette på er at gå efter personen som illustreret her:

http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.udbydere.webhotel/msg/7505b6ae8c5674f1
http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.udbydere.webhotel/msg/0fa7ca5427b1109f

Man kan jo bare konstatere at han (som forventede) IKKE har besvaret
spørgsmålene stillet her:

http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.udbydere.webhotel/msg/9ab1d864ac3f33f2
http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.udbydere.webhotel/msg/9e603a93380d0557

Mon Mogens også undlader at besvare spørgsmål stillet af kunder eller
potentielle kunder som kontanter ham via hans hjemmeside?

Anders

Michael Kristensen wrote:

> Som du lige nu har muligheden for at modbevise. Men du kan måske ikke
> lige huske ip'en eller?

Hvorfor bruger Mogens så ikke en anden af sine servere som backup mx i
stedet for at opfordre folk til at bruge deres internetudbyders?

[...]

Men Mogens kan (eller vil) måske ikke sætte en af de andre servere op
som backup mx? Eller er det mon fordi han kun har EN server?

Erik Andersen <uk2.net, WebHosting A/S, DanBBS ApS>

"Anders" <and...@NOSPAM.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Men Mogens kan (eller vil) måske ikke sætte en af de andre servere op
> som backup mx? Eller er det mon fordi han kun har EN server?

Nej, der er flere, de laver bare noget "andet"...

Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org

On Thu, 9 Mar 2006 07:57:44 -0000, "Erik Andersen <uk2.net, WebHosting
A/S, DanBBS ApS>" <erik.a...@mailme.dk> wrote:

>Nej, der er flere, de laver bare noget "andet"...

og du røg i et killfilter rofl
Mogens Jørgensen - Webhotel : 0 kroner i oprettelse. 12,-/md.
Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/
Ærlig og UDEN gummiparagraffer. Trafik til priser du forstår.

jopa

Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org skriblede bla:

> og du røg i et killfilter rofl

Det var da på tide sådan som de alle er efter dig Mogens ;-)

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk