Baze - serveri

Beli

Testirane su sve najnovije verzije osim Oracle-a.

Bela rang lista - najbolji (bolji ka losijem)

1. Oracle 9i (10g nismo testirali)
2. MSSQL
3. PostgreeSQL
4. DB2

Crna rang lista: (od najgore ka boljem)

1. Informix
2. MySQL
3. Interbase/Firebird
4. Sybase

Kako sam rangirao:
Testirani serveri su prvo testirani na najkompleksnijim SQL iskazima koje
smo mogili da napabirchimo, pa onda performanse.

Oracle je najsporiji u kreiranju baze, ali apsolutno i neprikosnoveno
najbrzi u exploataciji. MSSQL je najbrzi u kreiranju baze,jako brz,
dodushe bar duplo sporiji od oracle-a.
Ova dva nisu dala problem ni na jednom SQL upitu (verujte mi, komplexni
SQL upiti do bola).

Posgree je brza baza, free i dao je samo 1 (JEDAN) problem kod jednog
SQL-a, koji smo resili samo zamenom banalnosti.

Crna rang lista:

Informix je najvece djubre koje sam video. MySQL je baza DO JAJA u
poredjenju sa ovim. Osim sto ne moze da vrsi UPDATE na tabeli koja se u
istom pretrazuje ( update YYYY from (select....) ), mora da mu se skida
optimizacija na bilo kom SQL-upitu koji ima preko 60 polja i preko 11
join-a. Razvaljuje tablespace, daje out of memory greske itd.
Uglavnom, sve sto je jace od onoga u stilu DBDEMOS koji dolazi sa
delfijem, ne treba ga koristiti.

MySQL, znamo kakav je, jos uvek je mali serverchic od kojeg ne moze mnogo
da se ocekuje, a ono sto ima, radi fino.

Interbase/FB. Izuzetno spor server.Kreiranje i import traje satima, kao i
komplikovani procesi. Ni on nije u stanju da izvrsi SELECT * FROM (select
...). Davao je dosta problema kod one-for-many tabela.

Sybase... sredjnje zalosno... pucao je kod ogromnih tabela, ali resili
smo malo jachim setovanjem same baze. Performanse su dosta loshe.

Sto se vremena izvrasvanja tice, imali smo jedan proces koji je imao da
izracuna plate i 6 poreza i doprinosa na 6200 zaposlenih i to poubacuje u
jos neke tri tabele. Nije mnogo bitno sta je, posto je isti proces
izvrsen na svim bazama. Moram da napomenem da je MSSQL malo sporiji kad
se radi radi dug loop nad tabelama dok je jako brz kad se izvrsavaju
pojedine operacije nad velikim brojem tabela.

Oracle: 1.3 sec
MSSQL: 4.1 sec
Postgree: 11.7 sec
Informix: jedva smo ga naterali da odradi ~27 min
MySQL nije uspeo da izvrsi dao je probleme, pa ga nismo ni homologovali
Firebird: jedva smo ga naterali da odradi, ~22 min
DB2: 5.9 sec
Sybase: ~9 min

Ovi testovi su cisto nasi testovi (ApData) u stvarnoj upotrebi nad
stvarnom bazom (Sony Brasil). Serveri su bili na Athlon XP 2200, 1 GB
RAM, SATA Seagate 7200

Hyle

"Beli" wrote in message:

Svaka čast na ovoj poruci! Mislim da moľe ljudima dosta da pomogne prilikom
odlučivanja koju bazu da koriste za svoj projekat.
Ovakvi testovi traľe dosta vremena da se obave i potrebni su adekvatni
podaci nad kojima bi se mogli obavljati neki stvarno zahtevni upiti tako da
većina ljudi ne moľe da napravi adekvatno testing okruľenje.

Napomenuo bih samo da Oracle zahteva najviąe znanja kako bi se dobro podesio
i potreban je čovek koji se baą dobro razume u materiju. Loąe podeąen Oracle
moľe da bude gori i od najloąije baze ali zato kada se dobro namesti niko ne
moľe ni da mu se pribliľi po brzini.

Svaka čast Beli, pozdrav ostalima.
Perica Miloąević

Aleksandar Milanovic

>Bela rang lista - najbolji (bolji ka losijem)
>
>1. Oracle 9i (10g nismo testirali)
>2. MSSQL
>3. PostgreeSQL
>4. DB2

Ovako nešto sam i očekivao.

>Ova dva nisu dala problem ni na jednom SQL upitu (verujte mi, komplexni
>SQL upiti do bola).

Pa obzirom na cenu trebalo bi tako da rade.

>Posgree je brza baza, free i dao je samo 1 (JEDAN) problem kod jednog
>SQL-a, koji smo resili samo zamenom banalnosti.

Jako fina stvarčica, ali samo bio ubeđen da nema mnogo bolje
performanse od FB-a. Zna li neko ima li nekih finih Delphi komponenti
za njega?

>Interbase/FB. Izuzetno spor server.Kreiranje i import traje satima, kao i
>komplikovani procesi. Ni on nije u stanju da izvrsi SELECT * FROM (select
>...). Davao je dosta problema kod one-for-many tabela.

Da li ste testirali i komercijalni IB ili samo FB? Koliko je meni
poznato komercijalni IB 7 ima mnogo bolje preformanse od FB-a.

fromDepthOfDebugger()

Beli wrote:
> Interbase/FB. Izuzetno spor server.Kreiranje i import traje satima, kao i
> komplikovani procesi. Ni on nije u stanju da izvrsi SELECT * FROM (select
> ...).

- zato imas select storirane procedure, koje vracaju kursor, pa umesto
ugnjezdenog selekta trazis da se vrati iz (FROM) takve procedure...

fromDepthOfDebugger()

Aleksandar Milanovic wrote:

> Da li ste testirali i komercijalni IB ili samo FB? Koliko je meni
> poznato komercijalni IB 7 ima mnogo bolje preformanse od FB-a.

- da nema mozda komercijalni IB 7 JDBC driver sa scrollable kursorima ?
tj, da se moze setati po ResultSetu-u na obe strane , potom .absolute()
i sl...

Imas li ideju kako to da saznam ?
Ustvari za Firebird bi mi tako nesto trebalo...

Beli

Zaboravio sam da kazem da ne postoji ni jedna stored procedura ni na
jednom serveru, zato sto je nas sistem MultiDB, pa je to onda nemoguce.

Beli

> [...]
>

> Da li ste testirali i komercijalni IB ili samo FB? Koliko je meni

> poznato komercijalni IB 7 ima mnogo bolje preformanse od FB-a.

Testirali smo IB 7 i Firebird novi, ne secam se sada koji. Oba su
podjednako djubre.
Postgree je vrlo prijatno iznenadjenje. Zapanjen sam stabilnoscu i
brzinom, s obzirom da je open-source.
Mi smo koristili DBExperts implementaciju.

Sto se komponenti tice, jedino se koristi kod nas, SQLDirect (SDDirect),
jer on radi sa svim serverima, direktno, a uz put je i najbrza
komponenta koju smo probali.
Do dushe, malo smo je prekarabudzili.. ugradili Cache, poboljsali FETCH itd.

fromDepthOfDebugger()

Beli wrote:

> Zaboravio sam da kazem da ne postoji ni jedna stored procedura ni na
> jednom serveru, zato sto je nas sistem MultiDB, pa je to onda nemoguce.

jel vi taj sistem koristite u 'production environment'-u, ne razumem, da
li je to bio samo sistem za testiranje ili imate aplikacije koje rade sa
sistemom baza bez storiranih procedura ?

Beli

fromDepthOfDebugger() wrote:

> jel vi taj sistem koristite u 'production environment'-u, ne razumem, da
> li je to bio samo sistem za testiranje ili imate aplikacije koje rade sa
> sistemom baza bez storiranih procedura ?

Imamo samo jednu aplikaciju koja je operativna vec 2 god (i zaradila vec
$7 milona), koja se stalno unapredjuje. Ta aplikacija je jedan 3-tier
sistem, obima SAP-a, tj malo vece jer radi vise stvari negoli SAP.

Sistem radi sa svim DB serverima, i to istovremeno, sa koliko god baza
hoces, koje mogu biti na razlicitim serverima, i zato je nemoguce
koristiti StoredProc.

Test koji smo napravili je uradjen na aplikaciji u upotrebi jer se
klijent zalio na performanse, tvrdeci da je Informix baza koju koristi
jako dobra stvar, a da su nasi procesi lose napravljeni i onda smo
morali da mu pokazemo da je u zabludi i da ce ustedeti mnogo para ako
kupi Oracle ili MSSQL.

Naveo sam samo osnovne podatke. Test je uradjen malo kompletnije ali mi
se ne prevodi sa portugalskog. Ono sto sam naveo je dovoljno da se ima
ideja.

Sta je mozda interesantno za vas, posto forsirate Firebird zato sto je
free, a morate klijentima da ponudite jeftino resenje je, da je , isto
tako free, PostgreeSQL mnogo rentabilniji server jer je savrseno
odradjen, imajuci u vidu da je open-source, sa zavidnim performansama.
Kao sto ste videli, uopste ne kaska za mnogo skupljom "bracom" kao sto
su DB2 i MSSQL. Kao sto rekoh, Oracle je za 3 klase bolji od svakog
servera, ali kosta puno.

PosgreeSQL mozete downloadovati i kompajlirati besplatno, ali je ipak
bolje resenje (ako radite ozbiljne aplikacije za ozbiljne klijente),
kupiti neku distribuciju, koja kosta od $60-$300 gde je cena uglavnom za
support i za alate. Tako mozete nekom da zavrcete ushi ako se javi
problem, a ne da sami debugujete i modifikujete C++ kôd ako negde zapne.

fromDepthOfDebugger()

Beli wrote:

> Imamo samo jednu aplikaciju koja je operativna vec 2 god (i zaradila vec
> $7 milona), koja se stalno unapredjuje.

- pa, dosta je zaradila, s obzirom da ste zrtvovali jedan od osnovnih
koncepata client/server programiranja ;-)

Srecko Ristic

Beli, ja trazim Antares i trazim ali nem nigdje. Kad www.appdata.com.br i
evo antares je njihov.

Pazi, ovi sto se javljaju i "zrtvovali ste osnove bla, bla" ne cine mi se
mnogo uceni. Pogledajte PetShop test (.Net vs JAVA). Nije ti los test, ja
sam diplomski radio na performansama baza i slicne zakljucke sam izvukao.
Nego reci mi kako ti zavrsi u .br?

A za ostale pogledajte PetShop test, a ako nekog interesuje klastering baza
i php servera neka se javi imam OpenSource aplikaciju za testiranje (ja sam
pisao) i baze koje sam koristio u testiranju pa mogu to podjeliti sa
zainteresovanim (pod uslovom da nesto dodaju i naprave testiranja).

Pozdrav

"Beli" <nospam...@varnus.com> wrote in message

Beli

"fromDepthOfDebugger()" <cwele...@eunet.yu> wrote in

> - pa, dosta je zaradila, s obzirom da ste zrtvovali jedan od osnovnih
> koncepata client/server programiranja ;-)

Pa i nije C/S nego 3-tier. Zato sto nije C/S zato se i prodaje. Da je C/S
ne bi dolar zaradila.

Beli

"Srecko Ristic" <sre...@urc.bl.ac.yu> wrote in

> Beli, ja trazim Antares i trazim ali nem nigdje. Kad
> www.appdata.com.br i evo antares je njihov.

Pa ko kaze da nije? Moja firma (Varnus Techologies) radi za ApData vec 4
god. Mogu da kazem da sam jedan od 4 odgovornih za kreiranje Antares-a (3i)
od nule.
Znaci kad smo dosli kao nova ekipa, obrisali smo sve od BEGIN do END i
napravili novo.

> [...]
> test, ja sam diplomski radio na performansama baza i slicne zakljucke
> sam izvukao. Nego reci mi kako ti zavrsi u .br?

To je duga prica. Mozda jednom uz kaficu kad dodjem u BG.

Pozdrav

fromDepthOfDebugger()

Srecko Ristic wrote:

> Pazi, ovi sto se javljaju i "zrtvovali ste osnove bla, bla" ne cine mi se
> mnogo uceni.

- zato iz tebe ucenost prosto izvire , kao da si ucio kod onog sto
obucava sve o racunarima za 7 dana ...

Radovan Radic

> [...]
> Kao sto ste videli, uopste ne kaska za mnogo skupljom "bracom" kao sto
> su DB2 i MSSQL. Kao sto rekoh, Oracle je za 3 klase bolji od svakog

Evo, sad si me pokolebao oko Firebirda, a i meni se licno nesto ne svidja,
mozda zato sto sam se bakcao sa MSSQL pa je malo nezgodan silazak na
Firebird.
Pa u vezi MSSQL hocu i da pitam nesto, ako kogod zna. Cuo sam da ima neka
besplatna verzija zvana MSDE (desktop edition). Da li neko zna nesto
konkretno o ovome? Koliko sam ja procitao moze da izdrzi 32767 konekcija
istovremeno (nesto mi mnogo za $0), samo ima neki Workload Governor (The
Microsoft® SQL ServerT 2000 workload governor is designed to limit the
performance of an instance of the database engine any time more than eight
operations are active at the same time.) i ne mogu/ne smiju se koristiti
stvari tipa Enterprise Manager i Query Analyzer.
Ako neko zna nesto konkretnije neka napise, npr. neki sazet artikal na netu.

Hyle

> [...]
> pisao) i baze koje sam koristio u testiranju pa mogu to podjeliti sa
> zainteresovanim (pod uslovom da nesto dodaju i naprave testiranja).

Nije mi jasno kakve veze ima PetShop test sa testom koji je obavio Beli? U
pitanju je test Enterprise aplikacija i predstavlja poređenje .Net i J2EE
tehnologija, a ne test baza podataka (ili sam ja moľda gledao pogreąan
test).

A ąto se tiče tog testa, Sun-ov J2EE PetShop nije napravljen da bi mu se
merile performanse već samo da bi demonstrirao funkcionalnosti koje Java
pruľa za Enterprise aplikacije. Microsoft je to iskoristio i napravio istu
aplikaciju i onda "demonstrirao" kako se u .Net-u sa mnogo manje koda moľe
napraviti ista aplikacija koja radi 10 puta brľe. Čist marketinąki trik...
Obe tehnologije imaju svoje prednosti i mane, a takvi "testovi" su tu samo
da nekog ko nije u tim vodama navedu na neke ishitrene zaključke.

Pozdrav,
Perica Miloąević

Igor Savkic

> [...]
> "bracom" kao sto su DB2 i MSSQL. Kao sto rekoh, Oracle je za 3 klase
> bolji od svakog servera, ali kosta puno.

Očekivao sam bolji plasman DB2, možda je nešto sa podešavanjima.

PostgreSQL nema zvaničan Windows port (mada je u planu), s tim što
postoje komercijalni windows portovi.
Problem sa FB/IB je što se mora jako dobro poznavati da bi se izvukle
top performanse iz njega. Ono što na drugim SQL serverima radi "out of
box", kod njih zahteva ručno podešavanje. Dok kod Oracla ti treba
administrator za održavanje sistema kod IB/FB ti treba poznavalac za
pisanje, ne i za održavanje. Dalje, ima loš remote interface (TCP/IP),
tek sa direktnim pristupom se dobija prava brzina. Bitno je i kako mu
se pristupa, native komponente su najbolje (od kojih IBO), SQLDirect
im ne može parirati. Konkretni rezultati koje ste dobili, bi se
pažljivim podešavanjem, mogli drastično poboljšati, reda nekoliko
puta. Naravno znam da to u vašoj situaciji nije izvodljivo jer bi tim
podešavanjem narušili sistem za ostale SQL servere.
Import podataka u IB/FB se sigurno može ubrzati, recimo import iz 1GB
.txt fajla (4.6 miliona slogova) kod mene traje 9m i 15s.

Nikola Janković

Beli wrote:

> Imamo samo jednu aplikaciju koja je operativna vec 2 god (i zaradila vec
> $7 milona), koja se stalno unapredjuje. Ta aplikacija je jedan 3-tier
> sistem, obima SAP-a, tj malo vece jer radi vise stvari negoli SAP.

Vec duze vreme nam pricas o tom sistemu, i to sve na kasicicu. Tek sad
si se koliko toliko raspisao ;)

No ono sto mene interesuje je da li je taj sistem radjen u Delphiju? Ako
jeste, interesuje me (a verovatno nisam jedini) sta nam mozes otkriti od
detalja iz arhitekture tako velikog sistema (spominjao si hiljade ili
desetine hiljada klijenata)?

Posto je u pitanju 3tier, da li je client totalno thin tj web browser
ili je i klijent vas? Application server je skroz vas, ili ste koristili
neki middleware framework? Koliko ste se oslanjali na Borland i njihove
klase i komponente, ili ste sve sto vam je trebalo radili prakticno od nule?

Ma u stvari, sve sto nije poslovna tajna ;), i sto nam mozes ovde
napisati, a vezano za sam delphi bilo bi lepo procitati.

pozdrav,
nikola

Srecko Ristic

vrlo rado, samo ja sam izmedju bl, ljubljane i bgd-a pa javi unaprijed

"Beli" <nospam...@varnus.com> wrote in message

Srecko Ristic

www.orange-solutions.com

Svi proizvodi, arhitekt, dizajner, programer, 17+ godina iskusta (imas li ti
toliko zivota), abacus-si dosta aplikacija, LuckyBuilder (alat za code
generation), simulator INTEL 8085, ...

:-), uz to nct eng, ms certs, unix i linux, sec expert

Puno sam naucio za 7 dana, lolaromb

"fromDepthOfDebugger()" <cwele...@eunet.yu> wrote in message

Beli

Nikola Janković <new...@yahoo.com> wrote in

> [...]
> otkriti od detalja iz arhitekture tako velikog sistema (spominjao si
> hiljade ili desetine hiljada klijenata)?

Pa mogu da otkrijem detalje oko arhitekture ali oko business-rulesa ne
mogu, mada to vama ni nije toliko interesantno. Da napravljen je u
Delfiju. Prvo u D5, a nedavno smo sve prebacili na D7 i prekrojili da ide
na Kylix tako da sve radi u oba OS-a.

> Posto je u pitanju 3tier, da li je client totalno thin tj web browser
> ili je i klijent vas?

Klijent je nas, totalno je thin, sto znaci da ne poznaje ni jedno
business pravilo. Sada pravimo i verziju da klijent bude ActiveX. Mislim,
ne prebacujemo ga nego pravimo i ActiveX izdanje. Ipak, obican dHTML nije
dovoljno mocan da pruzi sve specificnosti klijent ekrana. Mislim 99%
moze, ali ima 1% sto nije moguce uraditi za sada bar.

>Application server je skroz vas, ili ste
> koristili neki middleware framework? Koliko ste se oslanjali na
> Borland i njihove klase i komponente, ili ste sve sto vam je trebalo
> radili prakticno od nule?

Da sve je nase. Od komponenti za konekciju prvo je koriscen TSocket
(server i client), a sada je Indy, do duse, poskidali smo sa njega sve
nepotrebne stvari i poboljsali neke koje su nama trebale. Od indyja se
koristi samo TCP server i klijent komponenta.
Middle tier-a nema. Nasa query komponenta je nasledjena od zestoko
preradjenih SQLDirect komponenti. Ispravili smo sami sve bagove u toj
komponenti, i poboljsali mnogo stvari, tako da skoro ne lici na samu
sebe.
Od report komponenti koristimo ReportBuilder.

Na klijent strani, zestoko preradjeni InfoPower-ov inspektor, grid nam je
obican TListView, a kao tree komponenta je Tree iz WPTools-a koji je NON-
API. I klijent i server se kompajliraju na Linux-u. Znaci nista sto
koristi windows API.

E sada, kako radi:
To je jako duga prica, nesto od toga mogu da napisem odmah, nesto drugi
put. U kratkim crtama, svi vec znate. Ajde malko dublje.

Napravili smo nasu komponentu (TRPCServer) koja u sebi sardzi dosta
stvari. Tu je taj INDY server komponenta, koja je odgovorna za
komunikaciju, tu je thread pool (nas), i kontrola za lock i unlock lista,
thredova i ostalih stvari.
Po default-u, RPCServer podigne 4 thread-a u pool-u i ubaci ih u
suspended mode. Postoji settings (u registy) gde se setuje MAX_THREADS.
To znaci da ako zafali threadova, pool ce kreirati koliko treba dok se ne
dodje do max broja. Vise thread-ova zahteva jacu masinu itd.
Thread je zaduzen samo za jednu stvar: Starttovati i inicijalizovati
objekat i ubaciti ga na globalnu listu kreiranih objekata. Ah da, postoji
jos jedan thread koji je GarbageCollector.

Dalje postoji jedna bazna klasa, koja je nasledjena od TRPCServerObject
(baza za nas server) koja radi sa podacima na niskom nivou.
Ova klasa je zaduzena za kreiranje komunikacije prema bazi, za kreiranje
query-ja, fetch, cache tabela, i on-demand ... sad kako to da prevedem...
ne znam... CursorPaging. To znaci da napravi blokove unutar otvorenog
kursora, keshuje odredjeni deo i vrsi kontrolu koliko je "strana"
poslato, na kojoj je strani, gde da skoci itd. Kolika je velicina strane,
setuje klijent pri pozivu.Zasto? Pa zato sto sever ne prenosi vise
podataka nego sto moze da se prikaze. Recimo GRID... prozor je tolike
velicine da moze da prikaze samo 12 redova. Klijent kaze: MaxRows 12.
Server napravi da svaka strana ima 12 redova i tako salje podatke, 12, po
12... kad klijent promeni velicinu, server promeni pageSize u momentu
(sledeci fetch).

E sada, od ove klase su napravljene 2. SingleSessionObject i
MultiSessionObject. Identicne su, sa razlikom da SingleSession moze da
radi samo kroz jednu konekciju (rezervisanu ili shared), a multisession
radi sa visestrukim konekcijama.

Eh da.. predhodna klasa cita 2 settingsa: max connections i max shared
connections. To znaci, da ako si kupio MSSQL ili ORACLE i kupio samo 15
konekcija, nas server ce samo tih 15 da koristi i sve ce kroz tih 15 da
prolazi. Server mora da ima obavezno 1 konekciju sa bazom i ta konekcija
je tipa shared. Napravili smo test: svaka konekcija moze da primi preko
MAXWORD konekcija sa klijentima u isto vreme... zapravo nije u isto, ali
thread zna sta je multitasking.

Za komotan rad, na svakih 5000 klijenata bi trebalo da ide po 23
konekcije na bazu. sto znaci, da ako imas 20000 kompjutera, trebalo bi
kupiti 92 konekcije. Sve to moze da radi na samo jednoj, ali sporo.
SABESP i SONY (>19000 masina i >9000 masina) lepo rade na samo 30
konekcija i niko se jos nije zalio na performanse.

To je zato sto nas sistem radi tako sto: otvori konekciju, prosledi
podatke (4-1024 bytes) i zatvori konekciju (sa AppServerom). U koliko
nije drugacije specifirano, uvek se koristi shared konekcija od servera
do baze. Znaci, osnovna odlika je minimalan rad na mrezi. Posto je sve
asinhrono, to fercera kao sat.

Drugi put malo vise, sada sam umoran (radio sam 12.5 sati danas).

fromDepthOfDebugger()

Srecko Ristic wrote:
> www.orange-solutions.com
>
> Svi proizvodi, arhitekt, dizajner, programer, 17+ godina iskusta (imas li ti
> toliko zivota),

- nemam ...

abacus-si dosta aplikacija, LuckyBuilder (alat za code
> generation), simulator INTEL 8085, ...

- i sa svim tim radis za platu od 300 evra, a ?

> :-), uz to nct eng, ms certs, unix i linux, sec expert

- uu jeeeee..... 'ajde u redu, priznacu da si uceniji od mene.
Zadovoljan ?

Hyle

"Beli" wrote:

> Da sve je nase...

Interesuje me zbog čega ste se odlučili za Delphi koji nije baą namenjen za
3-tier? U Javi već postoji veliki broj aplikativnih servera od kojih su neki
jako kvalitetni i odlično obavljaju posao u ogromnim sistemima, a postoje i
open source reąenja koja su sasvim pristojna. Razvoj vaąeg aplikativnog
servera je sigurno uzeo mnogo vremena, počevąi od projektovanja pa sve dok
nije postao spreman da pređe u eksploataciju, tako da je to verovatno mnogo
i koątalo. Zar ne mislite da ste mogli jeftinije da prođete da ste koristili
Javu u kombinaciji sa aplikativnim servervom koji je napravila neka firma
koja se specijalizovala baą za to?
Očigledno je da je vaą sistem uspeąan i da niste pogreąili kada ste izabrali
Delphi (ostvarili ste veliku zaradu, to je glavni pokazatelj) ali ąta vas je
nateralo u toj početnoj fazi, kada ste mogli da birate okruľenje u kome ćete
razvijati sistem, da se odlučiti baą za Delphi?

Pozdrav,
Perica Miloąević

Igor Savkic

> Pa u vezi MSSQL hocu i da pitam nesto, ako kogod zna. Cuo sam da ima
neka
> besplatna verzija zvana MSDE (desktop edition).

MSDE, Microsoft Data Engine je pojednostavljeno, besplatan MS SQL
server bez
razvojnih alata. Znači samo DB engine. Ima ograničenje od 5
konkurentnih korisnika i veličinu baze od 2GB (možda je povećano na
20GB). Do nedavno se mogao distribuirati isključivo uz neke MS
proizvode ali sada mislim da nema tog ograničenja. Pogledaj
http://www.microsoft.com/sql/msde/howtobuy/msdeuse.asp.

Beli

Hyle wrote:

> Interesuje me zbog čega ste se odlučili za Delphi koji nije baą namenjen za
> 3-tier?

Kako nije? Pa nema lepseg jezika za rad 3-tiera od delfija.
Ne razumem pitanje. Ne znam sta u delfiju ne moze da se uradi a sto u
C++ moze? Nemoj samo da kazes "drajver" jer je to politicko ogranicenje
a ne tehnicko.

> U Javi već postoji veliki broj aplikativnih servera od kojih su neki
> jako kvalitetni i odlično obavljaju posao u ogromnim sistemima, a postoje i
> open source reąenja koja su sasvim pristojna.

Na zalost, ni jedno od ponudjenih resenja nije ni priblizno pristojno za
nase potrebe, a i dosta je skuplje:
1. Moras da placas royality za svaku distribuciju sto poskupljuje proizvod
2. nemas pristup sourcetu i ne mozes da menjas nista po svojim
potrebama, a third-party resenja nikad ne rade 100% onoga sto tebi treba
i na nacin koji tebi treba.

Open-source zaboravi. Nista od toga nije bilo za nas. Previse je to
siromasno i generalizovano.

> [...]
> Javu u kombinaciji sa aplikativnim servervom koji je napravila neka firma

Nikako... ali mi smo specijalizovani za to :)
Da, potrosili smo 8 meseci na strukturu, koja se unapredjuje i do dana
danasnjeg... (upravo sam prepravio neke dzidzabidze)

> [...]
> nateralo u toj početnoj fazi, kada ste mogli da birate okruľenje u kome ćete
> razvijati sistem, da se odlučiti baą za Delphi?

Lako za odrzavanje i razumevanje. Nas server ima trenutno 2,626,217
linija koda (raste iz minuta u minut) i znas kako bi to bilo lako
odrzavati u C++ -u ... Delfi je idealan alat za to, pogotovu sto vecina
klijenata tera Windows i Linux.

Hyle

"Beli" wrote: in message news:cdr643$ri$1...@miracle.SETNet.co.yu...

> Kako nije? Pa nema lepseg jezika za rad 3-tiera od delfija.
> Ne razumem pitanje.

Ne bih se sloľio sa tobom ovde. Ne postoji adekvatan skup komponenti za
Delphi koji ti moľe omogućiti 3-tier i zbog toga ste vi morali da razvijate
sve skoro od 0. Postoje neka polureąenja koja omogućavaju neki pseudi 3-tier
ali to je daleko od pravog reąenja. Delphi jeste univerzalan jezik i u njemu
moľe da se pravi sve, od aplikativnih servera do komercijalnih igara ali
isto tako moľe i u npr. C-u, a sigurno ne moľeą da kaľeą da je C dobar izbor
za 3-tier...

> [...]

> linija koda (raste iz minuta u minut) i znas kako bi to bilo lako
> odrzavati u C++ -u ... Delfi je idealan alat za to, pogotovu sto vecina

Nisam ja ni mislio na C++ već na Javu koja je takođe laka za odrľavanje i
razumevanje, a pored Windows i Linux klijenata omogućava i druge. Za Javu
već postoje najmanje 2 jako dobra aplikativna servera koji bukvalno nemaju
zamerke (Bea Weblogic i IBM WebSphere, a tu su i Oracle i "besplatni"
JBoss ). Te servere koristi ogroman broj svetskih korporacija i sigurno je
da su jako ozbiljni, pokrivaju dobar deo funkcionalnosti koji vama treba i
lako se nadograđuju.

Nemoj pogreąno da me shvatią, kao da ja neąto kritikujem vaąe reąenje i da
se pravim pametan. Ja se bavim Javom (ranije sam radio u Delphi-ju i preąao
sam na Javu baą zbog troslojnih aplikacija) i upoznat sam sa Java Enterprise
reąenjima i zbog toga kad pomislim na 3-tier kao jedini logičan izbor mi se
nameće Java. Pretpostavljam da ste vi dobro proanalizirali sva moguća
reąenja kada ste krenuli u posao i sigurno ste imali razlog zbog čega ste se
odlučili za to zaąta ste se odlučili.

> Nikako... ali mi smo specijalizovani za to :)
> Da, potrosili smo 8 meseci na strukturu, koja se unapredjuje i do dana
> danasnjeg... (upravo sam prepravio neke dzidzabidze)

E sada, mislim da je ovo odgovor na moje pitanje, zbog čega ste izabrali
Delphi.
Moľda je baą to ąto za Delphi ne postoji dobar aplikativni server prava
stvar za vas. Delphi je jako rapidan alat i ubedljivo je najproduktivniji
prilikom razvoja C/S aplikacija (po mom miąljenju) tako da ste vi moľda
spojili tu njegovu produktivnost sa troslojnom arhitekturom...
Definitivno tu postoji prostor na trľiątu, moľda čak i da prodajete sam
aplikativni server. Ukoliko je vaą server tako dobar onda sigurno moľete
jako dobro da ga unovčite.

Pozdrav,
Perica Miloąević

Srecko Ristic

750Eur, crkni :-), kad je slab mjesec.

Nego, hesi rijesio ovo sa qReportom (odustao sam od delphija al se sjecam
nekih stvari)? Sto ne stavis samo detail (ili vec kako se zove) ne dodas
datasource i on se jedan put ponovi, ds dodas na dbcaption i to ti je to???
Objasni sta hoces uraditi (imam pun qrac izvjestaja pa mogu pogledati imam
li sta slicno i poslati ti)

"fromDepthOfDebugger()" <cwele...@eunet.yu> wrote in message

Beli

Da ne quotujem sve.

JAVA - SPOOOOROOOOOOO
C++ - Konfuzno
Delfi - bas kako treba.

Svi vec napravljeni aplikativni serveri nisu ni za ...
Sve sto mozes na njima da uradis su neke genericke stvari, tipa... DB
wizarda iz Delphija ili BCB-a. Za ozbiljne stvari moras sam da napravis.
Bez obzira da li je JAVA, C++, Delfi ili sta vec, nema gotovog resenja za
bas tvoj problem.
JBoss i sam znas kakvo je djubre inace, lepo pise u License da je
podlozno promenama, pa ne mozes da se oslonis na to. Inace, video si i
sam source... boze me sacuvaj.
Ostala resenja su skupa, tako da otpadaju. Inace, klijentu ne mozes da
naplatis ni 1 cent extra za neki 3-rd party proizvod.

Delfi je izabran iz sledecih razloga:
1. Vecina nas u timu zna bolje Delfi nego bilo sta
2. Lako se odrzava code
3. Lako je prepraviti tudji code kod komponenti i slicno
4. Lako je napraviti svoju komponentu/klasu/azdaju i sta vec hoces
5.. iz svega gore navedenog, brze se radi i sa manje bagova u delfiju
nego u bilo cemu drugom.

E sada, mislim da mozemo da zakljucimo diskusiju "sto bas delfi".

Aleksandar Milanovic

>Testirali smo IB 7 i Firebird novi, ne secam se sada koji. Oba su
>podjednako djubre.

Ja samo verujem u Borland. :)

>Postgree je vrlo prijatno iznenadjenje. Zapanjen sam stabilnoscu i
>brzinom, s obzirom da je open-source.

Znam ljude koji se kunu u njega. Doduše oni rade PHP i server ja na
*nix platformi.

> [...]
>komponenta koju smo probali.
>Do dushe, malo smo je prekarabudzili.. ugradili Cache, poboljsali FETCH itd.

Ima li nesto što je open source ili freeware? :)

Hyle

"Beli" wrote:

> Da ne quotujem sve.
>
> JAVA - SPOOOOROOOOOOO

Jeste spora ali samo za GUI, u ostalim stvarima je barem podjednako brza sa
ostalim jezicima (pogledaj benchmark za neku noviju verziju Jave).

> Svi vec napravljeni aplikativni serveri nisu ni za ...
> Sve sto mozes na njima da uradis su neke genericke stvari, tipa... DB
> wizarda iz Delphija ili BCB-a. Za ozbiljne stvari moras sam da napravis.

Ocigledno nisi nikada koristio neki ozbiljan aplikativni server cim mozes
ovako nesto da napises (porediti aplikativni server sa DB wizardom iz
Delphija je krajnje neozbiljno).

> Delfi je izabran iz sledecih razloga:
> 1. Vecina nas u timu zna bolje Delfi nego bilo sta

OK, to je pravi razlog.

> [...]
> 4. Lako je napraviti svoju komponentu/klasu/azdaju i sta vec hoces

> 5.. iz svega gore navedenog, brze se radi i sa manje bagova u delfiju

Ovo mozda vazi za vas zbog toga sto znate bolje Delphi od bilo cega drugog.
Da znate Javu podjednako kao i Delphi sigurno ne bi tako tvrdio.

Lepo sam pitao jer me je bas zanimalo zbog cega ste se odlucili za Delphi
iako 95% programerskih firmi za 3-tier koristi Javu ili .Net ali ocigledno
si ti zagrizeni Delphijevac i to je jedini razlog. Nisam imao nameru da
ulazim u rasprave tipa "sta je bolje ... ili ..." jer to nicemu ne vodi.

> E sada, mislim da mozemo da zakljucimo diskusiju "sto bas delfi".

Slazem se u potpunosti.

fromDepthOfDebugger()

Srecko Ristic wrote:
> [...]
> Objasni sta hoces uraditi (imam pun qrac izvjestaja pa mogu pogledati imam

svaka stranica treba da ima:
-naslove kolona
1. zatim jedan red koji sadrzi sumu svih kolone sa predhodne strane
- zatim redove koje cine izvestaj (ima ih znaci n), ali to nije
bitno za pitanje
2. posle svih redova ide opat jedan red na kome su sume svih kolona
sa te stranice

(tako su poslednji red sa tekuce stranice izvestaja i prvi red sa
naredne stranice izvestaja potpuno identicni)

znaci, akcenat je na tacki 1. i 2.
1. sam resio (dodao sam da red sa nasovima kolona ima detail -hasDetail
= true), ali ne mogu da resim 2.
Pitam se koji ce im qurac, kad je ionako isti kao i prvi red sa naredne
strane, ali oni insistiraju

NAPOMENA: 2. ne moze da bude band koji je tipa pageFooter :-(

Prost zahtev, ali ne mogu da resim . Ali jebemliga, mislim se, imam ~ 17
godina, kad budem imao toliko iskustva bice sramota da ne mogu ... :-)
Mislim, niko mi ne bi dao 750 e. a da ne umem to da resim...

Srecko Ristic

Malo sam gledao izvjestaje koje imam u biblioteci (a ima ih puno) i nema
nista slicno sto bi ti pomoglo, ali zahvaljujuci iskustvu :-) ja bih uradio
slijedece, custom paging (prema dimenzijama reporta i detail font velicine)
i tako rijesio (nije mi jsasno sta ti je suma na prvoj strani tj. parent ==
null???). Ako koristis rbPageFooter mozes dobiti sumu (ali kako rece to ti
ne odgovara). Klasa koja radi pagining i od trenutnog pagea daje sumu(e) i
od prethodne (pozoves sa -1, handlujes za 1(ili 0, vec sta je start) i to je
to). Jel se ti to zaj.. sa nekom STR ili je to nesto ozbiljnije, ako je
ozbiljnije (a koristis MSSQL ili Oracle) probaj reporting services, totalno
je cool (nema programiranja, samo registrujes RDL report definition language
i radi ko zmaj, grafici, sume, inace po logici vrlo slican oracle formsu,
sve punis SQL a ima IIf kojim mozes dodati uslove, radi izvoz u HTML, PDF,
XSL, CSV, TIFF), i jos ti daje punu snagu tako sto odvojis program i njegov
rad od reportinga koji je obicno mnogo zamorniji nema rekomajliranja i
slicne cool stvari.

fromDepthOfDebugger()

Srecko Ristic wrote:

> [...]
> slijedece, custom paging (prema dimenzijama reporta i detail font velicine)

- ovo mi nija jasno, ali nije bitno...

> i tako rijesio (nije mi jsasno sta ti je suma na prvoj strani tj. parent ==
> null???).

dakle, svaka stranica izvestaja treba da ima kao prvi red sume svih
kolona sa predhodne stranice, i kao poslednji red sume svih kolona sa te
tekuce stranice. U sustini nije ni bitno sta je na ta dva reda , moze
biti bilo sta, sustina je da svaka stranica mora imati prvi i zadnji
'posvecen' red na kome stoji nesto, dakle, svaka stranica je dakle
'oivicena' sa ta dva reda

Tako ce na prvoj stranici prvi red imati sve nule, a poslednji sumu
kolona sa te stranice
Probao sam da dodam grupu sa expression = PAGENUMBER, ali ne radi kako
treba.

rbPageFooter ne mogu da koristim zbog poslednje stranice, koja obicno
nije cela popunjena.Posto na kraju izvestaja imam sumarni red za ceo
izvestaj, onda mi se rbPageFooter pojavjljuje posle tog poslednjeg reda,
a to nevalja

> [...]
> ozbiljnije (a koristis MSSQL ili Oracle) probaj reporting services, totalno

- koristim Oracle, gde da nadjem reporting service o kome pises ?

Srecko Ristic

http://www.microsoft.com/sql/reporting/default.asp

Inace radi i sa Oracle bazom samo ReportServer mora biti na Win/MSSQL
serveru

Custom Paging, nesto kao select TOP [izracunas_koliko _treba_recorda], taj
DataSet zakacis ReportSubDetail, onda dodas jos jedan report SubDetail bez
DataSeta([Source] neznam tacno kako se taj property zove) i u njega stavis
sume, ustvari evo pseudo koda ...

oIzvjestaj = NapraviNoviIzvjestaj

BrojRecoradUTabeli = SELECT COUNT(*) FROM TABLE(S)
BrojRecordaPoStraniIzvjestaja = Func[FontSize, PageSize]
BrojStrana = BrojRecordaUTabeli /BrojRecordaPoStraniIzvjestaja
ForEach (i,i<BrojStarna,i++)
{
TvojDataSet= [Selektuj BrojRecordaPoStraniIzvjestaja pocev od
i*BrojRecordaPoStraniIzvjestaja ]

oRepStrana = NaparviNovuStranuIzvjestaja()
//Header, ne ponavlja se
oRepStrana.Add(SubDetail)
//Body, ponavlja se
oRepStrana.Add(SubDetail)
//Footer, ne ponavlja se i bice zalijepljen za kraj bodyija, mozes
iskoristiti pagefooter za nesto drugo
oRepStrana.Add(SubDetail)

oRepStrana.SubDetail[0].Labele.DataSet=TvojDataSet//Ovim popunis sume

oRepStrana.SubDetail[1].DataSet=TvojDataSet//Ovim kazes da se ponavlja
BrojRecordaPoStraniIzvjestaja puta
oRepStrana.SubDetail[0].Labele.DataSet=TvojDataSet//Ovim popunis labele
iz baze

oRepStrana.SubDetail[0].Labele.DataSet=TvojDataSet//Ovim pounis sume

oIzvjestaj.Add(oRepStrana)
}

Print(oIzvjestaj)

Mozes ovo prosiriti nekom klasom koja zahvata N recorda iz baze pocev od M i
vraca DataSet, a sume izracunas SQL (ili kada volis procedure onda napisi
koju :-)), nije komplikovano tako u .Net gotovo uvijek rijesavas paging (i
za DataGrid i DataSet). Kad ovo jednom isprogramiras imaces za vijeki
vjekova i radice tacno ono sto ti hoces.

fromDepthOfDebugger()

Srecko Ristic wrote:
> sume, ustvari evo pseudo koda ...
>
> oIzvjestaj = NapraviNoviIzvjestaj
>
> BrojRecoradUTabeli = SELECT COUNT(*) FROM TABLE(S)
> BrojRecordaPoStraniIzvjestaja = Func[FontSize, PageSize]

- ovo gore je funkcija od malo vise argumenata - gornje i donje margine,
sirine QRBand-a na kome su redovi, fonta, ... i verovatno jos kojecega

ali shvatio sam sustinu, u svakom slucaju hvala za savet, vidi se da
potice od pravog programerskog maga ;-)

ivanhoe

----------> be...@201.0.94.211 wrote :

> Testirane su sve najnovije verzije osim Oracle-a.
>
> Bela rang lista - najbolji (bolji ka losijem)

> [...]

samo mala opaska da ipak postoji razlika od vrste primene...da li se baza
vise update-uje ili pretrazuje, kolko su komplikovani upiti i slicno...ja
sam nedavno nesto radio na sajtu u PHP/MySql varijanti(nije bio moj izbor
platforme, ja bih radje mod_perl i postgres, ali..) gde baza ima 20+
miliona recorda...join-ovi su spori do bola, ali jednostavni selectovi su
ok radili, tako da mislim da je pre u pitanju komplexnost upita nego
broj recorda...

Crv

Na istoj toj strani piąe

A. Yes, MSDE is an ideal solution for basic Web applications with up to 25
concurrent users.