[Wikipl-l] Pietras

a...@ich.us.edu.pl

to Polish Wikipedia mailing list
Czy moge prosić o przedstawienie w kilku (ew. kilkunastu) punktach, dlaczego
Pietras jest takim ZŁEM na wiki.

Na dobrzy początek ja przedstawie moją opinie o tym chłopkau :)

# W sytuacjach stresowych zachowuje się jak typowy małolat
#* Sam staram się być wyrozumiały wobec tego i zamiast krzyczeć na listach,
IRCu, itp. , opieprzam go na privie (co zwykle pomaga)
# Jest bardzo irytujący czasem na IRCu (żeby wymienić tylko interwiki dla
kurowa)
#* j.w.
# Klnie jak szewc
#* ja też
# Jest wikipediowym chłopcem do bicia
#* conajmniej dwa razy widziałem jak dostawał bana za coś, co zwykłym wandalom
puszcza się płazem, albo daje symbolicznego bana (3 dni nijak jest symboliczne)
#* kilka razy (conajmniej dwa) dostał bana za niewiadomo tak naprawdę co!
#* parę razy i jego zwyzywano dosyć mocno, a jakoś tym, którzy to zrobili się
tego nie wypomina
# Zajmuje się ciężką, wyrobniczą pracą na wiki
#* prawdopodobnie nikt nie pointegrował tyle artów wygenerowanych przez
tsca.bota co on
#* jak sprzątałem flagi państw, to tylko on wyraził chęć pomocy mi w tej robocie
#* ogólnie często zgadza się robić rzeczy nudne i odtwórcze, których nie można
robić botem (patrz wyżej)
# wygrał dwie edycje WikiRPG
#* ci którzy ze mną na ten temat rozmawiali wiedzą dlaczego o tym wspominam
(tych też proszę o nieporuszanie tej przyczyny publicznie)
# Jest użytkownikiem jak każdy inny
#* to chyba nie wymaga komentarza

Tyle jestem teraz wstanie wypisać. Moje wnioski:
* Te wszystkie ataki na Pietrasa są szukaniem problemów zastępczych - zamiast
myśleć jak przeciwdziałać prawdziwym szkodnikom na wiki (w szczególności
specjalistom od ładowania nieswoich grafik) debatuje się co zrobić z Pietrasem.
Blokowanie jego konta natomiast jakąś formą odfrustrowywania administratorów
* Jak coś przeskrobie to dać bana na jaki ZASŁUGUJE jego czyn, a nie bana
ODWETOWEGO
* Nie słuchać gupot, które mówi i traktować go z dystansu adekwatnego do jego
młodego wieku

Uff jak ja nie lubię długo pisać
Pozdrawiam i czekam na ustosunkowanie
AJF/WarX

szwedzki

2006-02-12 (18:05:20) a...@ich.us.edu.pl wrote:

> [...]

> Na dobrzy początek ja przedstawie moją opinie o tym chłopkau :)

> # W sytuacjach stresowych zachowuje się jak typowy małolat

Nie, zachowuje się jak nietypowy małolat; stresuje go byle co, reaguje
zdecydowanie przesadnie. Poza tym niesprowokowany rozrabia wszędzie
tam, gdzie nie może ponieść konsekwencji ze strony adminów - na innych
wikipediach, kanałach irc etc

> #* Sam staram się być wyrozumiały wobec tego i zamiast krzyczeć na listach,
> IRCu, itp. , opieprzam go na privie (co zwykle pomaga)

Razem z tsca zrobiliście chyba wszystko, by go uspołecznić - przez
miesiąc było naprawdę OK. Ostatnio nic nie pomaga.

> # Jest bardzo irytujący czasem na IRCu (żeby wymienić tylko interwiki dla
> kurowa)
> #* j.w.

Na IRCu jest zazwyczaj zwyczajnym chamem, który wyzywa wszystkich i
zaśmieca kanał spamem.

> # Klnie jak szewc
> #* ja też

Tak, już zdążyłem zauważyć, że na IRCu i liście imituje twoje
przeklinanie, niestety ta imitacja nijak się ma do oryginału.

> # Jest wikipediowym chłopcem do bicia

Ciężko na to zapracował, ale racja - odwet bywa nieproporcjonalny,
niektórzy tracą umiar.

> #* conajmniej dwa razy widziałem jak dostawał bana za coś, co zwykłym wandalom
> puszcza się płazem, albo daje symbolicznego bana (3 dni nijak jest symboliczne)

Konkrety!

> [...]

Konkrety!

> #* parę razy i jego zwyzywano dosyć mocno, a jakoś tym, którzy to zrobili się

Gdzie, na wikipedii, ircu, liście?

> [...]
> #* ogólnie często zgadza się robić rzeczy nudne i odtwórcze, których nie można

Nikt mu tych zasług nie odbiera. Faktem jest, że problem z nim w
zasadzie nie dotyczy przestrzeni nazw wikipedii. Ale wikipedia nie
składa się tylko z artykułów, jest jeszcze społeczność. Pietras nie ma
zasług na polu przyciągania ludzi do projektu, wręcz przeciwnie. Wychowaliście sobie z
Tomkiem bota do drobnych zmian, a przecież to niegłupi chłopak i ze
swoją pasją i talentem mógłby być naprawdę dobrym wikipedystą.

> # wygrał dwie edycje WikiRPG

jw

> #* ci którzy ze mną na ten temat rozmawiali wiedzą dlaczego o tym wspominam
> (tych też proszę o nieporuszanie tej przyczyny publicznie)

???

> # Jest użytkownikiem jak każdy inny

Nikt mu tego statusu nie odmawia. I właśnie tak się go powinno
traktować.

> [...]
> specjalistom od ładowania nieswoich grafik) debatuje się co zrobić z Pietrasem.

Bo doprowadza wszystkich do szału? Ja chciałbym mieć podstawowy
komfort - kiedy edytuję/rewertuję coś, przy czym Pietras ma udział,
nie chcę być wyzywany od chujów i kurw. To, że Pietras zapieprza jak dziki osioł przy
edycjach, nie daje mu większych praw.

> Blokowanie jego konta natomiast jakąś formą odfrustrowywania administratorów
> * Jak coś przeskrobie to dać bana na jaki ZASŁUGUJE jego czyn, a nie bana
> ODWETOWEGO

Znów - bez konkretów nie ma o czym gadać.

> * Nie słuchać gupot, które mówi i traktować go z dystansu adekwatnego do jego
> młodego wieku

Nie, traktować go jak każdego innego - Twoja metoda "dystansu do wieku"
zawodzi na całej linii.

pozdrawiam
szwedzki

Juliusz Z

to Polish Wikipedia mailing list
a...@ich.us.edu.pl napisal dn. 12.02.06 18:05:

NIE, NIE po stokroć NIE!

Z podaną przez ciebie argumentacją się absolutnie nie zgadzam. Jeżeli
normalny chłopak, który jest (załóżmy na chwilę) wspaniałym uczniem,
idealnym synem, oddanym przyjacielem, błyskotliwym towarzysko kumplem,
itd., itp., (wpisz dowolnie długą listę zalet) zacznie obrzucać cię
wyzwiskami, grozić, zachowywać się jakby świata poza nim nie było - to
się go z towarzystwa normalnie wyrzuca i tyle.

A poza wszystkim zdążyliśmy go już poznać, że (nie wiem jaki jest w domu
i w szkole) jest chamski, ordynarny, bezczelny, głupi (pamiętacie
sprawę głosowań na "nie" w artykułach na medal za to, że miały
bibliografię?), monotematyczny (Kurów i piłka nożna, to chyba
duotematyczny), stronniczy (jego durne argumenty w głosowaniach: "nie,
bo mnie nie lubi" albo "ma mniej ode mnie edycji"), niereformowalny i
łże (rzekomo polskie pochodzenie nazwy Kurow na Nowej Zelandii) itd.

Jeśli przyzwoity poza wszystkim człowiek coś ukradnie albo złapią go po
pijaku za kierownicą - to ma sąd i wyrok, a nie przymyka się na to oko
(tylko mi nie argumentujcie odstępstwami od tej reguły, bo takie wyjątki
są tylko patologiami). Ja nie zamierzam kolesia tolerować, nie mam
zamiaru przymykać nań oka ze względu na jego wiek albo sto wygranych w
jakichś wikikonkursach. Co mnie to obchodzi, że nawklejał sto czy
pięćset "witajów" nowoprzybyłym, skoro conajmniej dwa razy złapałem go,
jak im groził banem za byle przewinienie i próbował ich ustawiać "pod
siebie"? Co z tego, że zajmuje się wyrobniczą pracą, skoro wszystkie te
zasługi z nawiązką marnuje i niszczy swoim chamstwem i tępactwem?

Tak, moi drodzy, rzadko czytacie takie słowa spod mojej ręki, ale nie
mam po prostu innych słów na określenie zachowania tego człowieka.

Przypominam wam wszystkim raz jeszcze: edytowanie wikipedii jest prawem
każdego z nas, ale NIE JEST prawem NIEZBYWALNYM. To nie jest prawo z
gatunku praw obywatelskich, to jest prawo i zaszczyt, którym my sami
kierujemy, i my sami dobieramy sobie kryteria akceptacji pozostałych
uczestników projektu. To nie jest tak, że w imię szybkiego rozrastania
się projektu będziemy dopuszczać do naszego towarzystwa każdego kibola i
bęcwała.

WarX - a pozatem dlaczego ja mam niby pamiętać, który wikipedysta ma ile
lat i do każdego z nich stosować - wg twoich zaleceń - adekwatny do jego
wieku dystans? Dlaczego miałbym na więcej pozwalać Pietrasowi niż Benowi
albo albo tobie? Czy stosując się wg twoich kryteriów ajsmenowi91 mamy
pozwolić na jeszcze więcej chamstwa?

Julo

Dorożyński Janusz

/
| Tak, moi drodzy, rzadko czytacie takie słowa spod mojej ręki,
| ale nie mam po prostu innych słów na określenie zachowania
| tego człowieka.

Julo, fakt, słowa trochę łagodniejsze niż zazwyczaj, choć konkluzja jak tego
wymaga casus taka sama. W zasadzie jest to wbrew netykiecie, ale jednak
napiszę - popieram.

> [...]
| i zaszczyt, którym my sami kierujemy, i my sami dobieramy
| sobie kryteria akceptacji pozostałych uczestników projektu.

Też tak dla podkreślenia - mówimy o tym samym, choć trochę innymi słowami.
Ja konsekwentnie uważam wiki za _możliwość_. Specjalnie używam tego słowa,
aby uwypuklić, że to ani prawo ani obowiązek, ani jednak nawet zaszczyt.
Sądzę, że z takim rozumowaniem w sposób czysty możemy zwalczać nawiedzonych.

Pzdr., Janusz 'Ency' Dorożyński

Przykuta

to szwedzki, Polish Wikipedia mailing list

> [...]
udział,
> nie chcę być wyzywany od chujów i kurw. To, że Pietras zapieprza

Tu się zgadzam w całej rozciągłości - zbyt często pewne rzeczy
uchodziły mu płazem. Nie powinniśmy sobie dawać wkładać kosza ze
śmieciami na głowę.

Przykuta

a...@ich.us.edu.pl

to Polish Wikipedia mailing list
Cytowanie Przykuta <przy...@o2.pl>:

Sorki, że na dwa różne posty naraz.

> zastępczych - zamiast
> szczególności
> zrobić z Pietrasem.

> udział,
> jak dziki osioł przy

Taak, niestety swojego czsu niektórzy o tym zapomnieli i stosowali podział na
dobrych wikipedyst ów (to byli ci z 5-cio cyfrowym editcounterm) oraz złych
(czyżby pozostali?). Ja też uważam, że należy karać winnych, ale:

7 dni bana za to, że na en.wiki powiedział do kogoś "fuck you" to lekka przesada
biorąc pod uwagę, że wandale i inni popaprańcy dostają nie więcej niż 3 dni.

I z tym mam zamiar walczyć - kara adekwatna do czynów, a nie kara służąca do
wyżycia.

> Tu się zgadzam w całej rozciągłości - zbyt często pewne rzeczy
> uchodziły mu płazem. Nie powinniśmy sobie dawać wkładać kosza ze
> śmieciami na głowę.

Innym też często uchodzą płazem i żyjemy - znowu pojawia się podział na tych
dobrych i złych. Dobry taw złamał regulamin (nie zrobił tego zły Pietras), ale
ponieważ w tym wypadku taw jest dobry, więc jest to "użycie zdrowego rozsądku".
Ciekawe jak by wyglądała dyskusja, gdybym to ja wrzucił za jednym zamachem 5
szablonów na SdU - kto by to zrevertował i czy bym dostał bana (pewnie nie).

na koniec jeszcze raz proszę:

kara adekwatna do przewinienia !!

Pozdrawiam i dobranoc
AJF/WarX

Przykuta

to Polish Wikipedia mailing list

> Innym też często uchodzą płazem i żyjemy - znowu pojawia się
podział na tych
> dobrych i złych.

Zgoda. Czasami puszczam płazem komuś jeżeli raz, dwa, trzy razy
rzuci bluzgiem, ale jak ktoś robi to non stop i wcale nie ma zamiaru
przestać lub przestaje tylko po to, by uniknąć kary i gdy sie
zapomina o sprawie zaczyna znowu - to jest naprawdę za
przeproszeniem szczeniackie zachowanie.

I nie chodzi mi tu o bana, czasami trzeba do pewnych rzeczy
dorosnąć, a Piotruś Pan chyba nie chce.

Przykuta

Juliusz

ajf@ich napisał(a):

> na koniec jeszcze raz proszę:
>
>kara adekwatna do przewinienia !!
>Pozdrawiam i dobranoc
>AJF/WarX

Czy tobie się coś nie pochrzaniło? Wikipedia to nie trybunał, sąd, nie
kolegium karno-administracyjne, ani zakład wychowawczy dla niedorostków.
Wikipedia to projekt, w którym się nikogo nie "karze", tylko *eliminuje
szkodników*!
Julo

tomekhalszka

to Polish Wikipedia mailing list

> Wikipedia to projekt, w którym się nikogo nie "karze", tylko *eliminuje
> szkodników*!
> Julo

a ja myslalem, ze zajmujemy sie tworzeniem encyklopedii.. ;)

kirq

Panterka

Użytkownik szwedzki napisał:

> [...]
>zdecydowanie przesadnie. Poza tym niesprowokowany rozrabia wszędzie
>tam, gdzie nie może ponieść konsekwencji ze strony adminów - na innych

Zgadzam się. Nie potrafi zachować zimnej krwi i dystansu - bardzo szybko
wpada w złość, gniew, frustrację, co zamienia się na osobiste ataki,
próby szantażu ("idę się utopić! Nie będę wchodził na Wiki!") - czego
nie traktuję na serio - takie próby podejmuje każdy małolat z małą
pewnością siebie i zbyt rozdmuchanymi ambicjami.

>Na IRCu jest zazwyczaj zwyczajnym chamem, który wyzywa wszystkich i
>zaśmieca kanał spamem.

To też mnie denerwuje. W każdym zakątku IRC straszy widmo Pietrasa.
Wchodzę - Pietras podsuwa pod nos link do swojej mieściny, swojej
strony, swoich zdjęć. Topik zawsze ma wpis Pietrasa. Boję się, że
niedługo, jak otworzę stronę główną Wiki - pojawi się na niej zdjęcie
Pietrasa z "jego girl" i odnośnikiem do strony:-/. Ograniczyć spamowatość.

>#* conajmniej dwa razy widziałem jak dostawał bana za coś, co zwykłym wandalom
>puszcza się płazem, albo daje symbolicznego bana (3 dni nijak jest symboliczne)
>

>Konkrety!

IMO dostaje bana za to, ze doskonale wie, jakie sa zwyczaje na Wiki,
czego robic nie wolno etc. Zwykly wandal dostaje ostrzezenie - ile razy
Pietras moze otrzymywac ostrzezenia, zeby nie trollowal?

IMO - to o niczym wielkim nie świadczy. WikiRPG to zabawa, którą Pietras
traktuje przerażająco serio. Przypomina ścigającego się szczura - i tez
nie jestem pewna, czy wie, dokąd biegnie. Secundo: niewielki byl wklad
Pietrasa w Wikipedię (mam na myśli hasła etc.) - raczej skupial się na
zadanaich z duza iloscia punktow (tworzenie portali, ktore teraz
prawdopodobnie stoja odlogiem, chyba ze ktos sie juz nimi zaopiekowal) i
na tych, ktore wymagaly malo wysilku - wital nowych wikipedystow...

Nie zgadzam sie. Wiele osob upomina, ze nie wolno ladowac grafik bez
licencji i odsylaja do konkretnych hasel.

>Nie, traktować go jak każdego innego - Twoja metoda "dystansu do wieku"
>zawodzi na całej linii.
>
>pozdrawiam
>szwedzki

Zgadzam sie ze szwedzkim - wiek nie swiadczy o rozumie. Mozna nie
sluchac glupot, ktore mowi, ignorowac go wrecz - to chyba go wkurzy
najbardziej. On lubi, by zwracac na niego uwage, chwalic, glaskac po
glowce, albo wrecz odwrotnie - byleby zwracano uwage. Obojetnosc bylaby
najwieksza kara.
Pantherka

Daniel Koć

tomekhalszka napisał(a):

> a ja myslalem, ze zajmujemy sie tworzeniem encyklopedii.. ;)

Jak widzisz jednak wymiarem sprawiedliwosci albo ogrodnictwem. =}}}

BP,NMSP...

--
Bo po to jest się krewnym nasion i korzeni,
by to, co się zmienia, w niezmienne zamienić.

Aleksy Schubert

On Mon, Feb 13, 2006 at 10:02:41AM +0100, Juliusz wrote:
> [...]

> kolegium karno-administracyjne, ani zakład wychowawczy dla niedorostków.
> Wikipedia to projekt, w którym się nikogo nie "karze", tylko *eliminuje
Julo, zapedziles sie; to juz jest jezyk rodem z nie powiem czego, bo
mi przez gardlo nie przechodzi. Nie eksterminujemy - piszemy encyklopedie.

Twoja propozycja, uzywajac podobnych przenosni, to propozycja ukatrupienia
krowy, ktora regularnie przynosi mleko, ale poniewaz zagroda otwarta, to
rowniez wyjada kwiatki na klombie i czasem wlazi sasiadom w zboze.

To jest ten dylemat, ktory mamy i trzeba zastosowac srodki, jakie sie przy
takich przypadkach stosuje.

Pozdrawiam,
Alx

--
De toekomst is onzeker en het einde is altijd nabij
- Roadhouse Blues, The Doors

Juliusz

to Polish Wikipedia mailing list
Aleksy Schubert napisał(a):

Nie przesadzaj z tym mlekiem. Wolę nie mieć tego mleka i zachować
kwiatki. Pomijam już to, że ta krowa kopie, bodzie wszystkich dookoła i
regularnie wali kupy.

borq

to Polish Wikipedia mailing list
Witaj Panterka,

W Twoim liście datowanym 13 lutego 2006 (10:21:54) można przeczytać:

> [...]

P> najbardziej. On lubi, by zwracac na niego uwage, chwalic, glaskac po
P> glowce, albo wrecz odwrotnie - byleby zwracano uwage. Obojetnosc bylaby

Ludzie przecież mu właśnie o to chodzi żeby o nim gadać :). Te
wszystkie meile z jego nickiem w temacie b. go cieszą :)!

--
Pozdrowienia,
borq, borkowicz, borek,

MÓJ ADRES: bork...@gmail.com