Ugrás az első olvasatlan üzenetre

Sanyi

olvasatlan,
2009. márc. 28. 15:48:362009. 03. 28.
– számológép
Ebben a topikban a legkülönfélébb, számológépekkel kapcsolatos
érdekességekről lesz szó.

Kezdje a sort ez a videó:
(Apocalyptica vs Texas Instruments)
http://www.youtube.com/watch?v=0TtfvYXh9YE&feature=related

kisse...@freemail.hu

olvasatlan,
2009. márc. 30. 1:09:202009. 03. 30.
– számológép
nagyon allat video :)
Az üzenetet töröltük.

Sanyi

olvasatlan,
2009. ápr. 1. 6:46:012009. 04. 01.
– számológép
Math 1K, a legkisebb online számológép a világon (feltehetően):

http://csetneki.hu/math_1k/

Mindössze 372 byte az egész alkalmazás (css, html és js kóddal
együtt).
Tulajdonságai: hibakezelés (E felirat a kijelzőn), számítás után
felismeri, hogy új számítás kezdődik (numerikus érték bevitele
esetén), vagy pedig az előző folytatódik (műveleti jel bevitele).
A "c" feliratú gomb törli az egész kijelzőt, a "b" feliratú törli a
legutóbb bevitt karaktert (backspace).

Sanyi

olvasatlan,
2009. ápr. 23. 1:02:232009. 04. 23.
– számológép
Látványos pi közelítés grafikus számológépen (Casio),
véletlenszámokkal:

http://szamologep.blogspot.com/2009/04/pi-kozelito-program-casio-grafikus.html

Sanyi

olvasatlan,
2009. jún. 1. 12:23:302009. 06. 01.
– számológép
Számológép és irodalom? Igen.
Egy HP-32E típusú programozható RPN számológép Örkény István egyik
egyperces novellájában (A fogyasztói társadalom lélektani anatómiája):

http://szamologep.blogspot.com/2009/06/orkeny-istvan-es-az-elektronikus.html

Mummy

olvasatlan,
2009. jún. 6. 3:39:372009. 06. 06.
– számológép
http://www.dailymotion.com/video/xr94n_calculatrice-revolutionnaire-sous-m_blog
forradlami számológép macre (kézírásfelismreős)

Sanyi

olvasatlan,
2009. jún. 8. 3:01:032009. 06. 08.
– számológép
Pi közelítés többféle módszerrel grafikus számológépen:
http://ludolph-pi-3-1415.blogspot.com/2009/06/pi-kozelites-grafikus-szamologep.html

Sanyi

olvasatlan,
2009. jún. 30. 1:49:082009. 06. 30.
– számológép
Zippo öngyújtókból számológép? Igen:
abakusz, amelyet háborús Zippo öngyújtókból készített a gyűjtő-művész:

http://szamologep.blogspot.com/2009/06/abakusz-haborus-zippo-ongyujtokbol.html

Sanyi

olvasatlan,
2009. júl. 3. 1:24:132009. 07. 03.
– számológép
számológép modding:
TI-84 grafikus számológép ledekkel díszített hátlappal
http://szamologep.blogspot.com/2009/07/ti-84-grafikus-szamologep-ledekkel.html

Sanyi

olvasatlan,
2009. aug. 5. 13:41:592009. 08. 05.
– számológép

Sanyi

olvasatlan,
2009. aug. 20. 11:57:372009. 08. 20.
– számológép
Egy új linkgyűjtemény abakuszokról, szorobánokról:
http://abakusz.lap.hu

Mummy

olvasatlan,
2009. aug. 23. 6:24:102009. 08. 23.
– számológép

tolosa

olvasatlan,
2009. aug. 23. 14:54:512009. 08. 23.
– számológép
Valakinek nincs véletlenül "Little Professor" számológépe?
Adnék érte egy HP-12C gépet cserébe.

tolosa

olvasatlan,
2009. aug. 23. 14:57:102009. 08. 23.
– számológép

Sanyi

olvasatlan,
2009. aug. 24. 1:12:532009. 08. 24.
– számológép
Hát igen, a Texas Instruments Little Professor is elég nagy klasszikus
és csemege...
Sajnos nekem nincs...
Ha jól tudom, vannak újabb kiadásai is, lehet hogy még napjainkban is
kapható valahol.
Pedig jó lenne elcserélni egy HP-12C-re ;)

Sanyi

olvasatlan,
2009. aug. 24. 3:56:062009. 08. 24.
– számológép

Sanyi

olvasatlan,
2009. okt. 9. 4:44:072009. 10. 09.
– számológép

Sanyi

olvasatlan,
2009. okt. 11. 11:44:552009. 10. 11.
– számológép

Sanyi

olvasatlan,
2009. nov. 5. 3:02:212009. 11. 05.
– számológép
Interjú Tóth Viktorral, a(z) http://rskey.org oldal tulajdonosával a
Számológép Blogban:
http://szamologep.blogspot.com/2009/11/interju-toth-t-viktorral-az-rskeyorg.html

Sanyi

olvasatlan,
2009. nov. 12. 6:01:552009. 11. 12.
– számológép
Interjú Nagy Gáborral, egy iPhone grafikus számológép alkalmazás
fejlesztőjével.
1 dolláros alkalmazását már több mint 70.000 felhasználó telepítette.
http://szamologep.blogspot.com/2009/11/interju-nagy-gaborral-az-iphone.html

Sanyi

olvasatlan,
2009. nov. 16. 7:14:232009. 11. 16.
– számológép
A HP-65 tudományos RPN számológép és a Gellérthegyi Víztározó
kapcsolata:
(köszönet ZilogR-nek a témáért, és Dr. Lajos Tamásnak a válaszért)
http://szamologep.blogspot.com/2009/11/hp-65-es-gellerthegyi-viztarozo.html

ZilogR

olvasatlan,
2009. nov. 20. 6:09:102009. 11. 20.
– számológép
:) Nincs mit!

Ellenben hajrá! Sztem ez, a rövidke riportok irányába történő
"elhajlás" sokkal jobban pörgeti a blogot is, nameg ezt a topikot is!
És az utóbbiak igazán érdekesek voltak (még nekem is, pedig több mint
egy évtizede kutakodok számológépes témák után a weben ;) :) )

ZR

On nov. 16, 13:14, Sanyi <cs...@freemail.hu> wrote:
> A HP-65 tudományos RPN számológép és a Gellérthegyi Víztározó
> [...]

2009. nov. 21. 6:06:292009. 11. 21.
– számológép
ZilogR, köszönöm szépen, igyekezni fogok ;)

(sőt, ha van kedved, Veled is szívesen készítek majd interjút - és
Tóth Viktornak is szeretnék majd még később további kérdéseket
feltenni, ha gondolod, és Neked is vannak kérdéseid hozzá, szívesen
fogadom az ötleteidet).

Ami a kutakodást illeti, ezt már láttad? többek között HP-65
brossúrák, reklámanyagok lelőhelye:
http://szamologep.blogspot.com/2009/11/regi-hewlett-packard-prospektusok.html

Továbbá egy TI számológépes órát is találtam... először alig akartam
elhinni, hogy létezik, de aztán TI órát találtam sokat (igaz,
számológépeset csak ezt az egyet).
http://www.pocketcalculatorshow.com/nerdwatch/graphics/calcwatch43.jpg

Sanyi

olvasatlan,
2009. nov. 24. 1:33:452009. 11. 24.
– számológép
Interjú David L. Jones-szal, aki kifejlesztette a házilag összerakható
tudományos számológépes órát (ami még RPN üzemmóddal és beépített
sakkal is rendelkezik):
http://szamologep.blogspot.com/2009/11/interju-tudomanyos-szamologepes-ora.html

Sanyi

olvasatlan,
2010. jan. 12. 13:21:132010. 01. 12.
– számológép
Hewlett-Packard számológépek az űrben (valamint logarlécek, és egyéb -
pl. szovjet - számológépek és kütyük):
http://hpinspace.wordpress.com/
Sok érdekes képpel, információval (HP-48 grafikus számológép az űrben,
valamint: HP-41, HP-25, HP-65, stb.)

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 11. 13:03:542010. 02. 11.
– számológép
A "Little Big Planet" virtuális világban felépített számológép:
videó: http://www.youtube.com/watch?v=Vv4segUgctQ
poszt a technabob oldalon: http://technabob.com/blog/2008/10/09/little-big-planet-calculator/

Pipás

olvasatlan,
2010. febr. 16. 2:10:482010. 02. 16.
– számológép
Megjelent a TI 84+ család új operációs rendszere 'Mathprint'
szolgáltatással.
http://www.ticalc.org/archives/news/articles/14/145/145828.html
Letölthető:
http://education.ti.com/educationportal/downloadcenter/SoftwareDetail.do?website=US&tabId=1&appId=6014

Gondolom ez a billentyűcserés Nspire gépekre is rátölthető lesz.

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 16. 3:27:212010. 02. 16.
– számológép
Hm, ez tényleg jó kis újítás, köszi Pipás!
Írtam is róla egy posztot :)
http://szamologep.blogspot.com/2010/02/mathprint-szolgaltatas-ti-84-plus-uj.html

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 17. 1:15:172010. 02. 17.
– számológép
Egy érdekes kombó:
Univerzális, kínai gyártmányú távirányító háttérvilágítással és
beépített számológéppel:
http://www.sunheigroup.com/old/web-user/images/items/4/posters/7684-1.jpg

Pipás

olvasatlan,
2010. febr. 18. 2:34:332010. 02. 18.
– számológép
Ha van egy kis időtök, nézzétek meg egy matek-fizika szakos
tanárjelölt szakdolgozatát 1992-ből.

http://xml.inf.elte.hu/egyeb/szakdoli_matfiz/download/szakdoli_matfiz.pdf

Van ebben minden: Egy kis programozás, PI értékének közelítő
meghatározása, mindez Texas kalkulátorokkal.
A szerző (jó értelemben vett) elvetemült gondolkodására jellemző a
következő eset:
Az Amszterdami reptér utasvárójában lefilmezett egy ingaórát. Ezt
később digitalizálta, az inga pontjaiból táblázatot készített. Ezt
kalkulátorra töltve és ábrázolva függvényt illesztett a görbére,
amiből kiszámolta az inga lengésidejét.
Nem semmi. :-)

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 18. 2:54:332010. 02. 18.
– számológép
Hát igen, ehhez már kell egy kis egészséges megszállottság :)

Pipás

olvasatlan,
2010. febr. 18. 3:01:242010. 02. 18.
– számológép
Kell, de tudtam hogy elírom: 2002-ből, hiszen a TI-92 1995-ben jött
ki, ugye. :-(

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 18. 3:07:122010. 02. 18.
– számológép
Ja igen, az évszámot annyira nem is figyeltem.
1992-ben (most utánanéztem) a TI-85 jött ki épp, mint a Texas
Instruments második grafikus számológépe (az 1990-ben megjelent TI-81-
et követte).

Pipás

olvasatlan,
2010. febr. 18. 7:33:382010. 02. 18.
– számológép
Lehet hogy én is nyitott kapukat döngetek, de jó lenne tudni mi van
mostanában az úriemberrel. Nem akar esetleg adni egy interjút a
blogba? ;-)

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 18. 7:37:342010. 02. 18.
– számológép
Jó ötlet Pipás, köszi szépen! ;)
Ha vannak konkrét kérdéseid, azokat is felteszem majd az interjúban
(ha sikerül összehozni).
Sajnos ezen a gépen pdf-et nem tudok megnyitni, mert lefagy, de
délután megnézem azt a linket.

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 19. 8:52:252010. 02. 19.
– számológép
Az üzenetet töröltük.

Pipás

olvasatlan,
2010. febr. 19. 16:59:022010. 02. 19.
– számológép
Hát ez hamar ment. :-)
Azért nem egészen úgy sült el mint gondoltam. Meg egy okos telefon nem
éppen egy kalkulátor.

On febr. 19, 14:52, Sanyi <cs...@freemail.hu> wrote:
> Elkészült az interjú:http://szamologep.blogspot.com/2010/02/interju-menyhart-laszlo-gaborr...

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 20. 4:06:542010. 02. 20.
– számológép
Ezzel teljesen egyetértek. A dedikált számológépeknek azért számos
előnyük van - eleve az "életérzés", a "számológép-hangulat", no meg a
dedikált gombok, a célra kihegyezett felület, programnyelv(ek), stb.
stb.
Az üzenetet töröltük.

tolosa

olvasatlan,
2010. febr. 20. 4:23:112010. 02. 20.
– számológép
Meg aki vesz egy olyan grafikus kalkulátort, amelyekről itt a blogban
is beszélgetünk, nem azért veszi, mintha kizárná a PC-t az életéből.
Szóval ez nem olyan "vagy-vagy"-dolog, hanem legtöbbször "is-is". Nem
is lehet ennyire leegyszerűsíteni ezt a kérdést. Mert, ha megtesszük,
az olyan lenne, mintha azt mondanánk, valaki azért gyűjt régi órákat,
mert nem telik neki egy új, 3000 Ft-os Casio-karórára, vagy nem ismeri
fel annak előnyeit.

A grafikus kalkulátorok használata manapság -és általában- nem egy
"szükségleti"-dolog. Nyilván egy PC-n -legyen az bármilyen formátumú-
kényelmesebben és általánosabban megoldható sok feladat. De azért az
tök más. Azt hiszem, ezt tényleg egy olyan dolog, amire azt lehet
mondani: aki tudja, miért teszi, annak nem kell magyarázni. Aki nem
tudja, miért is kellene tennie, annak meg felesleges, mert nem érzi és
nem érti az érveket.

Természetesen mindezt csak általánosságban írtam le most, nem akarom
az interjúval kapcsolatba hozni, hiszen tudom, hogy az interjú alanya
valószínűleg többet foglalkozott már kalkulátorokkal, mint én
fotózással.
Inkább azt szerettem volna illusztrálni, hogy sajnos sokan értetlenül
állnak egy ilyen hobbi -mert elismerem, AZ!- megnyilvánulása előtt és
gyakorta elhangzik az érv: "ennyi pénzért már PC-t /palmtopot,
okostelefont stb./ vehettél volna és akkor...".
Ahogy a fotós világban is ott az analógia: ha valaki vesz egy
komolyabb bridge-gépet, akkor rögtön megmondják az okosok,
hogy :"ennyi pénzért már DSLR-t...stb...!/

Szóval ezek a dolgok más-más dimenzióban léteznek, egymással nem
összevethetők -legalábbis bizonyos értelemben- mert más-más világot
jelentenek.
Elismerem, meglehetősen elvetemültnek kell valakinek lenni ahhoz, hogy
ebben a követhetetlenül fejlődő technikai rohanásban "leragadjon" egy
ilyen "őskövület" "zsebszámológép" /a sok idézőjel nem véletlenül
van!/ mellett, dehát magunkfajta elvetemültek mindig is voltak és
talán örökké lesznek is.
No és -egy kis nagyképűséggel" azért hozzátehetjük: az ilyen
elvetemült szakadároknak már elég sok felfedezést köszönhet az a
bizonyos rohanó technika is-legalábbis amennyire ismerem a világ
technikai fejlődését.

> - Idézett szöveg megjelenítése -

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 20. 4:36:582010. 02. 20.
– számológép
Tolosa, teljesen igazad van, nem is tudok sokat hozzáfűzni.
Illetve még annyit, bár ez személyes vélemény vagy "betegség", de
számomra egy pár pixeles, fekete/kék monokróm pontmátrix kijelző
érdekesebb, izgalmasabb, mint egy millió színű modern telefon-kijelző
vagy lcd monitor (a fotózásnál mint párhuzamnál maradva, bár nyilván
sántít kicsit: olyasmi ez, mint hogy egy fekete-fehér kép is sokszor
több, jobb, mint egy színes).

tolosa

olvasatlan,
2010. febr. 20. 14:24:162010. 02. 20.
– számológép
Találtam egy jó kis linket rengeteg számológéppel./bocs, ha már valaki
beírta!/

http://www.thimet.de/CalcCollection/Contents.html

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 22. 0:41:092010. 02. 22.
– számológép
Jó kis link, köszi szépen Tolosa!
(Egyszer régen én is megtaláltam, s a blogomban egy helyen megjelöltem
egy kép forrásaként, de hát ez nem túl erős kiemelés, ennél tényleg
több figyelmet érdemel ez a kollekció - be is teszem itt a Fórumon az
ajánlott linkek közé.)

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 22. 7:40:402010. 02. 22.
– számológép
Tényleg Pipás, egy régi bejegyzésem, de újra eszembe jutott...
Nem tudom találkoztál-e már ezzel a "modding"-al, módosítással:
TI-83 beépített pipával:
http://szamologep.blogspot.com/2009/05/ti-83-szamologep-beepitett-pipaval.html
(bocsánat a szójátékért, de a nevedről jutott eszembe:))

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 22. 7:55:222010. 02. 22.
– számológép
Ja igen: nem a TI-Nspire az egyetlen cserélhető billentyűzetű grafikus
számológép:
http://www.sharp.net.au/product-catalogue/products/EL9900/

Pipás

olvasatlan,
2010. febr. 22. 13:22:442010. 02. 22.
– számológép
Hát asszem ez egy bomba ötlet. Berakom a Pluszba én is a pipát, így
majd egy percre se kell majd letennem.
Kéne bele egy fogkefe meg egy dugóhúzó is. Akkor már tényleg mindent
tudna. :-)

On febr. 22, 13:40, Sanyi <cs...@freemail.hu> wrote:
> Tényleg Pipás, egy régi bejegyzésem, de újra eszembe jutott...
> Nem tudom találkoztál-e már ezzel a "modding"-al, módosítással:

> [...]

2010. febr. 22. 14:07:102010. 02. 22.
– számológép
Érdekes egyébként - ha már dohányzás -, hogy egy időben léteztek
számológép-öngyújtó kombók, s nem csak "noname" készülékek formájában,
hanem még a Casio-nak is volt egy öngyújtóval ötvözött számológépe.
Sőt, a Casio egy igen fontos szálon is kapcsolódik a dohányzáshoz:
első termékük, amivel még a II. világháború után megalapozták
sikerüket, egy "cigaretta tartó gyűrű" volt, amelynek segítségével a
dohányzó kéz szabad maradt.

tolosa

olvasatlan,
2010. febr. 22. 14:10:232010. 02. 22.
– számológép
Ma olvastam -persze a hír nem mai- hogy hackerek feltörték a Texas
kalkulátorok frissítési kódjait, így most már "tetszőleges??"
operációs rendszer telepíthető a gépekre. Sajnos Nspire-gépen nem
működik a dolog, mert még annyira kevés az információ erről a
tipusról.
Az alábbi linken lehet olvasni erről. Ti hogyan értelmezitek ezt a
dolgot?

http://www.ticalc.org/archives/news/articles/14/145/145273.html

tolosa

olvasatlan,
2010. febr. 22. 14:19:472010. 02. 22.
– számológép
Ezeknél az itt tárgyalt Texas gépeknél mindig elámulok azon a
képességen, hogy a
5000000000000000000000000000-1 művelet eredménye
4999999999999999999999999999 lesz.:-)

tolosa

olvasatlan,
2010. febr. 22. 14:21:342010. 02. 22.
– számológép
Egyébként ez az alábbi cikkről jutott eszembe:

http://index.hu/tech/szoftver/goog0826/

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 22. 14:29:192010. 02. 22.
– számológép
A nagy számokat tényleg nagyon jól kezeli a TI (pl. az Nspire is,
ahogy most próbálgatom az emulátort, és emlékeim szerint a TI-89 is
hasonlóan jó volt).
Tényleg, a tizedesjegyekkel, stb. hogy áll?
A pi-t például hány tizedesjegy pontossággal lehet belőle "előhozni"?
(az Nspire emulátoron még nem találtam meg a kerekítési, stb.
beállításokat).

tolosa

olvasatlan,
2010. febr. 22. 14:30:002010. 02. 22.
– számológép
Sőt: azt a bizonyos "googol" nevű számot is teljes hosszában kiírja /1
után 100 db nulla/!:-)

tolosa

olvasatlan,
2010. febr. 22. 14:35:412010. 02. 22.
– számológép
Nos, ezzel a "pi"-dologgal már a HP-n és a TI-92-n is gondom volt.
Ugyanis hiába tudja mondjuk az Nspire is kijelezni ezeket az irdatlan
nagy számokat, a "pi" -értékét nem tudom ilyen pontossággal kihozni
belőlük. Ragaszkodinak a max. 12 tizedesjegyhez.
Keresek majd egy jobb közelítő algoritmust és annak segítségével
megpróbálok kicsikarni több értékes tizedesrészt.

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 22. 14:35:442010. 02. 22.
– számológép
És még 10^800-nak is kihozza minden jegyét, úgy látom (az Nspire
emulátoron).

tolosa

olvasatlan,
2010. febr. 22. 14:41:332010. 02. 22.
– számológép
A 100^450 még kijelezhető vele, de a 100^500 műveletnél már "overflow"
hibaüzenet van.
Eh, el is adom, nem kell! Micsoda dolog ez!
:-)

Pipás

olvasatlan,
2010. febr. 22. 15:49:592010. 02. 22.
– számológép
Látom már benne vagytok rendesen.:-)
Tolosa, én olyasmit silabizálok ki a szövegből (All TI Signing Keys
Factored (még itt tartok:-)) hogy megfejtették azt a (gyári) kulcsot,
amivel egyszerűbben lehet telepíteni házilag írt(!) operációs
rendszereket. Mint pl. ez is:
http://www.ticalc.org/archives/files/fileinfo/319/31951.html
Gondolom erről lehet szó mert amúgy a Ticalc.org kínosan ügyel a
szerzői jogokra.

Pipás

olvasatlan,
2010. febr. 22. 16:00:232010. 02. 22.
– számológép
Meg még annyit a fentiekhez: Úgy tudom igaz hogy a TI 12 tizedesjegyet
ír ki, de 16-al számol.

tolosa

olvasatlan,
2010. febr. 22. 16:02:542010. 02. 22.
– számológép
Közben találtam egy magyar oldalt is, ahol írnak erről és itt is
hivatkoznak arra a külföldi linkre.

http://buhera.blog.hu/2009/09/27/megszereztek_a_texas_instruments_titkos_kulcsait?token=49f946e390968223d1f06d4f8f33f72b

Pipás

olvasatlan,
2010. febr. 22. 16:17:542010. 02. 22.
– számológép
Hát akkor tényleg megszerezték. Meg nem ügyel. A többi stimmel. :-)

On febr. 22, 22:02, tolosa <tol...@freemail.hu> wrote:
> Közben találtam egy magyar oldalt is, ahol írnak erről és itt is
> [...]

2010. febr. 22. 16:47:172010. 02. 22.
– számológép
Sanyi, az emulátoron a tizedesjegy beállítások: File>Settings>Document
Settings menüpontba vannak eldugva.

On febr. 22, 20:29, Sanyi <cs...@freemail.hu> wrote:

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 23. 5:15:512010. 02. 23.
– számológép
Köszi Pipás, délután tovább kísérletezek majd a programmal.

Pipás

olvasatlan,
2010. febr. 23. 14:51:422010. 02. 23.
– számológép
Írtatok a pi-ről, meg a tizedesjegyekről. Lehet hogy most feltaláltam
a meleg vizet (vagyis már közismert dologról írok) de elő tudtam még
csalni két tizedesjegyet.
pi = 3.14159265359
(pi-3,1)*10 = .415926535898
(pi-3.14)*100 = .15926535898 vagyis nincs több.

Ez ugyanígy van az Nspire, a TI-92 és a Plusz gépnél is.
Valamint ugyanúgy él a 100^500 határ is. Úgy látszik ez a Texas
szabvány. Valamint az is úgy látszik hogy csak két tizedesjeggyel
számol jobban, mint amit kiír.

ZilogR

olvasatlan,
2010. febr. 24. 5:15:372010. 02. 24.
– számológép
> Írtatok a pi-ről, meg a tizedesjegyekről.

Én mindig úgy tesztelem a kalkulátorokat (legalábbis bevett szokásom),
hogy a "355/113-PI" kifejezést számoltatom ki velük. Az esetek
többségében 2.6676E-7 (tipikusan HP) vagy 2.6675E-7 (CASIO)
eredményeket szokok kapni.

Régi gépeken érdemes a "3^3-27" kifejezéssel is próbálkozni, amivel
kicsit mélyebbre lehet leásni a számítások mélyére. Ahol az eredmény
0, ott valószínűleg külön rutint írtak az egész számok egész
hatványozására, míg ahol nem, ott még a "klasszikus" módon, "a^b =
e^(b*ln(a))" kifejezéssel számolják a hatványokat.

> Valamint ugyanúgy él a 100^500 határ is. Úgy látszik ez a Texas szabvány.
> Valamint az is úgy látszik hogy csak két tizedesjeggyel számol jobban, mint amit kiír.

Akárcsak a HP-k, ott is a kijelzett kitevő (+-)500, a kijelzett
mantissza értékes jegyek száma 13, a belső számábrázolás 15 jegy.
Érdekes, hogy van alulcsordulás is: ha az abszolutértékben legkisebb
ábrázolható számnál (1E-500) is kisebb eredményt kapunk egy számítás
során, ami még nem lenne nulla, akkor az előjeltől függően "Positive/
Negative underflow" hibaüzenetet kapunk - de választható, hogy ekkor
az eredmény nulla legyen (mint "normális" esetben). Hasonlóan van
túlcsordulás is, mégpedig abból is többfajta: lehet simán "Overflow",
ami egy hibaüzenet és megszakad a számítás, de lehet az eredmény
(+-)9.99999...99E499 is. Hasonlóan, nullával való osztásnál áll elő az
"Infinity result" eredmény, vagy (+-)9.99999...99E499 (bár ez
utóbbiban most nem vagyok 100%-ig biztos, "Infinity result" ellenben
biztosan van... --> RTFM ! (még ha 900 oldal, akkor is!) :) ;) )

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 24. 5:31:172010. 02. 24.
– számológép
OFF
Szia ZilogR!
Most visszaolvastam a fórum egy-két régi hozzászólását, és úgy láttam
Te vetetted fel még anno a hozzászóláshoz való képcsatolást. Azóta
rájöttünk, hogyan lehet képet beszúrni a hozzászólásba (lásd TI-92
topik utolsó oldala : http://groups.google.hu/group/szamologep/browse_thread/thread/4447b6074898e0f/c793b1f42450bb8b
)

A lényeg: az itt használt e-mail címedről küldj mailt a
szamo...@googlegroups.com címre, a tárgy pedig a topik karakterre
pontos neve legyen, előtte "Re:" + szóköz -zel, tehát pl. ehhez a
topikhoz úgy tudsz ilyen módon hozzászólni, hogy a tárgy ez: "Re:
Érdekességek a számológépek világából". És ha a levélhez csatolsz
képet/fájlt, akkor az itt megjelenik a hozzászólásban.

Szóval ha még vannak számológép-terveid, rajzaid, akkor azokat így
elküldheted (most egyébként magam is dolgozom egy számológép-terven;)
Persze ennek egy külön topikot vagy akár egy aloldalt is
létrehozhatunk.
/OFF

Az üzenetet töröltük.

Pipás

olvasatlan,
2010. febr. 24. 13:12:012010. 02. 24.
– számológép
Szia ZilogR!

Az én FM-em csak 500 oldalas, de forgatni fogom. Valamint a jövőben
nem fogok csak azért hozzászólni hogy szaporodjanak a bejegyzések.
Remélem nem bántottam meg senkit. Ha igen, akkor elnézést.

tolosa

olvasatlan,
2010. febr. 24. 13:31:552010. 02. 24.
– számológép
Ne hagyjatok már hülyén meghalnom és áruljátok el, mi az az "RTFM",
meg "FM"?
Az üzenetet töröltük.

Pipás

olvasatlan,
2010. febr. 24. 15:46:392010. 02. 24.
– számológép
Szia Tolosa!
Az RTFM utalás arra hogy utánanézhettem volna a kézikönyvben is a
dolognak, mielőtt hülyeségeket írok. :-)
http://en.wikipedia.org/wiki/RTFM

tolosa

olvasatlan,
2010. febr. 24. 16:24:102010. 02. 24.
– számológép
Szerintem meg semmiféle hülyeséget nem írtál.
Köszönöm, most már legalább tudom, mit jelentenek azok a fucking
rövidítések.:-)

On febr. 24, 21:46, Pipás <litauszky_gyo...@t-online.hu> wrote:
> Szia Tolosa!
> Az RTFM utalás arra hogy utánanézhettem volna a kézikönyvben is a

> dolognak, mielőtt hülyeségeket írok. :-)http://en.wikipedia.org/wiki/RTFM

ZilogR

olvasatlan,
2010. febr. 24. 16:25:162010. 02. 24.
– számológép
> Valamint a jövőben nem fogok csak azért hozzászólni hogy szaporodjanak a bejegyzések.
> Remélem nem bántottam meg senkit. Ha igen, akkor elnézést.

Csak a félreértések elkerülése miatt - nem csak neked, Pipás:

1.) szmájli azért van, mert nem szemtől szembe vagyunk és nem úgy
beszélünk, azaz: ":)" = "viccesen/kedvesen írtam, mosolygok közben",
sőt ";)" = "kacsintok is mosolygás közben, nem kell véresen komolyan
venni"
2.) sokminden infót leírtam ebben a postban, de ezt az apróságot épp
nem vágtam, de a szöveg is egyértelműen utal rá, hogy a RTFM-et
magamnak(!!!) küldöm (azaz az egész jelentése a szmájlikkal együtt:
"osztom itt az észt, de rohadtul nem veszem a fáradtságot, hogy
utánanézzek ennek az infónak - ejj, de paraszt vagyok, mér' nem
olvasom el azt a rohadék kézikönyvet...")
3.) ha személyeskedve és durván neked szegeztem volna a RTFM-et, azaz
azt akartam volna mondani, hogy "Pipás, öcsém, te tapló, hát olvass
már bele a kib... kézikönyvbe", azt úgy megkaptad volna PRIVÁTBAN,
mint a huzat - nem vagyok szívbajos :) (figyeled a szmájlit, ugye a
végén?!?) és mivel van mögöttem 1994-2010 -ig tartó weben/levlistán/
fórumokon eltöltött tanulóidő, bizton állíthatom, tudom, mikor akarok
bármilyen üzenettel bárkit megbántani.

Ha első olvasatra személyed elleni támadásnak/sértésnek volt érezhető
az előző postom (vagy akár ez), Pipás, úgy elnézésed kérem(!), remélem
te is belátod, egy efféle csoporton belül értelmetlen dolog lenne
személyeskedéssel, rossz szándékkal valakit nyíltan bántani, még ha
csak nick-ként van is jelen.

Pipás

olvasatlan,
2010. febr. 24. 17:20:322010. 02. 24.
– számológép
Hát ez az. Én meg most vagyok először ilyen helyen, és sok mindent
félreértek. Nekem meg égett a bőr a képemen hogy rögtön az elején
kiosztottalak, pedig még a TI-n kívül nem volt más géphez szerencsém.
De hát nem láttam a vörös ködtől. :-) (Még hogy bumfordi.) Egyébként
meg ne is legyél szívbajos.

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 25. 0:04:532010. 02. 25.
– számológép
OFF
Bevallom, az ilyen rövidítéseket én sem ismertem :) (de sebaj, itt
volt az ideje hogy megismerjem:)
Amúgy ezekről Ottlik Géza Iskola a határon c. regényének eleje jut
eszembe, amikor 1957-ben strandolnak a napozó civilek között, és
amikor mindenféle rövidítéseket, stb. használnak, amik akár durvának
is hangozhatnának, de inkább barátságosak.
Pipás, szerintem jó hogy itt Vagy (mint ahogy persze a többiek is), és
megtisztelő hogy ez az első számológépes fórumod, s általában fórumod.
Hozzászólni pedig mindenki nyugodtan annyit szóljon hozzá amennyit
jónak érez, lehet sok vagy akár kevés is, tetszés szerint. Szerintem
még nem voltak felesleges hozzászólásaid, sok gondolatot és adatot,
tapasztalatot adsz hozzá a témákhoz.
Bocsánat hogy közbeszóltam :)
/OFF
Az üzenetet töröltük.

Pipás

olvasatlan,
2010. febr. 25. 17:15:272010. 02. 25.
– számológép
Végigpróbáltam a Pluszon tesztedet. (Amit a fentiek emlékére szerintem
'ZilogR féle FM teszt' néven kéne bejegyeztetni. :-)
355/113-PI re 2.667642
3^3-27 re 0 jött ki.
Alulcsordulásra nullát ír ki, túlcsordulásra végtelent, és egyik
esetben sem lehet mást választani. Mindkét esetben alul apró betűs
tájékoztatás: 'Warning: Overflow replaced by 8 or -8. (A nyolcast
képzeld fekvő helyzetbe :-) Ez egyébként nem hibaüzenet, mert azt
normál méretben írná ki a kijelzőre.
Nullával való osztásra 'undef' a válasz.
Érdekessége még a TI-nek hogy külön jelzi az egész és a lebegőpontos
számot. (Legalább is ezt máshol még nem láttam.)
Pl:
1 = 1
de Approx(1) = 1. , vagyis kiteszi a tizedespontot.
és Exact(1.) = 1

On febr. 24, 11:15, ZilogR <zil...@freemail.hu> wrote:

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 26. 3:03:212010. 02. 26.
– számológép
Pipás, ez az egész-lebegőpontos megkülönböztetés tényleg érdekes
(Casio-n biztosan nincs ilyesmi).

Találtam ma egy különlegességet:
http://calculators.torensma.net/index.php?page.id=16&calculator.id=24&action=detail&#image
Canon grafikus számológép (Canon FG-1000), mint a Sharp EL-9200
klónja.
(valamikor a 90-es évek közepén láttam a Keravill-ban egy ilyen Sharp-
ot, egy ideig meg is akartam venni)

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 26. 4:51:042010. 02. 26.
– számológép
Ugyan nem számológép, de egy nagyon izgalmas programozható kütyü a
Texas Instruments boszorkánykonyhájából:
http://szamologep.tumblr.com/post/412996364/off-ti-ez430-chronos-programozhato-ora
(bár akár számológép-program is írható rá, igaz a kevés gomb miatt a
kezelése kissé bonyolult lenne)

Pipás

olvasatlan,
2010. febr. 26. 14:04:302010. 02. 26.
– számológép
Hogy mennyire érdekes az egész-lebegőpontos megkülönböztetés, azt ma
próbálgattam nap közben. Az eredmény annyira megdöbbentett hogy
gyakorlatilag most is szemmagasságban lebegek a csillár körül. Épp
ideje lenne hogy valamelyikőtök visszarántson a földre. :-) Mert hogy
én ilyet még életemben nem láttam.

Az nyilvánvaló hogy ha másképp írja ki akkor másképp is tárolja a TI
az egész számokat. A lebegőpontos számok tárolása mint ahogy ZilogR
írta a következő:

"Akárcsak a HP-k, ott is a kijelzett kitevő (+-)500, a kijelzett
mantissza értékes jegyek száma 13, a belső számábrázolás 15 jegy. "

Ha egy lebegőpontos számot változóba mentek a TI-n és megnézem a
méretét a Var-Linkben az 12 bátjt. Nyilván ebben benne van a változó
neve, típusa, az előjeles alap és kitevő. Lehet ez a szám pl. 1. vagy
2.123^-3.46 , a változó mérete mindig 12 bájt marad.

Az egész számok tárolása ezzel szemben pl. 1 bájton:
Pozitív egész: 2^8= 256, 0 és 255 között.
Előjeles egész: a bal szélső bit az előjelbit, tehát
2^7= +-128, -128 és +127 között.

Ha egész számot mentek változóba, annak mérete 255-ig 5 bájt, 256-tól
6 bájt(!), és így tovább. A számot a TI előjeles egészként tárolja, ha
előjelet váltok a változó mérete nem változik. Elkezdtem próbálgatni
meddig dagad a dolog:

2^(255*8-1) után vált át lebegőpontosra, ez 2^2039 . Lebegőpontos
alakban 6.312E613, ez 614 számjegy. Ez működik a 92-n a Pluszon és az
Nspire emulátoron is. A 92 és a Plusz persze kellőképpen lelassul.
Tehát a legnagyobb ábrázolható egész szám (környéke, mert még mindig
lehet hozzá adni) az emulátorból kimásolva:

63119152483029311134208743532558499922742388026788054750254580913134092068101349400775784006880690358767027267425582069324452263965802580263844047629781802969982182358009757991699604981229789271086050074968881969290609802036366711253590028004836270450354777054758408286889796663166144157436625779538926534222488932401695981290400341380008924794640968818996722769683214178380910532633711551074723814187845931105358601012620815151559279594339152157038471900846264123490479852950820722119447464310412741151715903477845113154386713414751950465264697590604369795983597920768026571572887653525297164440538776584100773888

Ui: Naná hogy benne volt a kézikönyvben is:-)
(Egy sorban hátul)
"Az egész számok legfeljebb 614 számjeggyel tárolódnak a memóriában."

On febr. 26, 09:03, Sanyi <cs...@freemail.hu> wrote:
> Pipás, ez az egész-lebegőpontos megkülönböztetés tényleg érdekes
> [...]

2010. febr. 26. 14:52:282010. 02. 26.
– számológép
Na most lehet, hogy laikus létemre tök hülyeséget írok, ezért előre
kijelentem, nem kérek rövidítéseket!:-)
Különben is, az én kézikönyvem, amit kaptam a géphez, csak egyszeregy
szintű.

Szóval Pipás érdekes kísérlete után én is elkezdtem próbálkozni az
Nspire-vel /jó, tudom, lehetett volna egy rutint írni erre a célra/ és
a következő megfigyelést tettem.
2^3250-ig egész számként írja ki az eredményt.
2^3300-nál /nem finomítottam jobban/ átvált hatványkitevős alakra.
2^3400-nál "Error:"Overflow" hibajelzést ad.
2^3250-nél a kijelzett szám hossza 979 számjegy.:-) /a
dim(string(2^3250)) paranccsal ellenőrizve./

Szóval ha mindez hülyeség, akkor az én hülyeségem, vállalom.
De azért érdekes.

> [...]

> Ui: Naná hogy benne volt a kézikönyvben is:-)

Pipás

olvasatlan,
2010. febr. 26. 15:40:242010. 02. 26.
– számológép
Nem írtál hülyeséget, különösen a dim(string(2^3250)) megoldás
tetszett. (Nekem a nagy izgalomban eszembe sem jutott ez a megoldás. )
Amit leírtál az azt jelenti hogy az Nspire még nagyobb egész számot
tud ábrázolni (hogy szakadjon meg.:-).
Ha előveszed a 92-t az 2^2040-nél már át fog váltani lebegőpontosra.

Egyébként ez a megoldás jó lehet valamilyen precíz számításhoz ha pl.
egy tizedes törtet egésszé szorzol, aztán végig vigyázol hogy az is
maradjon. Osztásra van egy intDiv(osztandó,osztó) utasítás(függvény).

tolosa

olvasatlan,
2010. febr. 26. 15:47:402010. 02. 26.
– számológép
Engem az bosszant az egészben, hogy képes lenne rá, de a konstansokat
mégsem ilyen módon tárolja /PI, e, stb../.

tolosa

olvasatlan,
2010. febr. 26. 15:53:372010. 02. 26.
– számológép
Affenébe! Az előbb nem találtam a "π"-t a karakterek között, oszt'
most meglett.:-)

Pipás

olvasatlan,
2010. febr. 26. 16:00:072010. 02. 26.
– számológép
Hát ki kell ezt még tapasztalni, de biztos jó lesz valamire. Exact
módban pl. azt írja ki hogy 5*e= 5e, de ha eredményt akarsz, egyből
átmegy lebegőpontosba. Meg ugyanez van ha nem egész szám a gyök, stb.

On febr. 26, 21:47, tolosa <tol...@freemail.hu> wrote:

Pipás

olvasatlan,
2010. febr. 27. 2:49:112010. 02. 27.
– számológép
Itt egy egyszerű példa a kör kerületére:
Előcsalod a pi végét:
(pi-3.1)*10= 0.415926535898
Rámész a kurzorral az eredményre, Enterrel leviszed a parancssorba.
Kitörlöd a tizedespontot, elé írod h. 31 elmented változóba:
31415926535898->ipi
Kiszámolod a területet normál pi-vel, ezzel megkapod a tizedespont
helyét is:
6*pi= 18.8495559215
Kiszámolod integerrel:
6*ipi= 188495559215388 vagyis 18.8495559215388
Itt pl. már 3 tizedesjeggyel pontosabb vagy.
Hát valahogy így.
Praktikus ez az emulátor, kár hogy már csak 22 napig.

tolosa

olvasatlan,
2010. febr. 27. 3:04:082010. 02. 27.
– számológép
Ha lesz időtök, olvassátok el ezt a cikksorozatot.Érdemes,mert
érdekes.
Oldalt lehívható a cikk további folytatása.

http://thepi.blog.hu/2009/07/31/a_pi_hegylancai

tolosa

olvasatlan,
2010. febr. 27. 3:09:462010. 02. 27.
– számológép
Algoritmusok a π meghatározására: /:-)/

http://numbers.computation.free.fr/Constants/constants.html

tolosa

olvasatlan,
2010. febr. 27. 3:55:192010. 02. 27.
– számológép
Meglehetősen figyelmetlen vagyok, mert csak most fedeztem fel, hogy
Pl.: Sanyi is írt már programot a témával kapcsolatban.

http://szamologep.blog.hu/2009/04/20/pi_kozelit_casio_grafikus_szamologep?token=000441e29ca7ef89fcda080592f7a1b7

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 27. 7:00:492010. 02. 27.
– számológép
Ja igen, tavaly pár hónapig újra "rákaptam" a Casio-m programozására,
akkor született meg (újra) az az algoritmus (azt hiszem valamikor
évekkel korábban is megírtam, igaz, akkor talán "grafika" nélkül. De
ha már grafikus számológép (és még "színes" is :) ), akkor legyen
látványos a program :)
(Amúgy egy nagyon régi is primitív algoritmusról van szó - de
mentségemre szóljon, hogy én is "feltaláltam", anélkül, hogy korábban
hallottam volna róla.)
Egy jobb pi közelítő algorimus pl. a Markov-féle:
http://szamologep.blogspot.com/2009/06/markov-fele-pi-kozelito-program.html

A pi-vel kapcsolatban pedig ajánlom saját pi-blogom: :)
http://ludolph-pi-3-1415.blogspot.com/
(de a http://thepi.blog.hu/ sem rossz, én is mostanában találtam rá)

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 27. 9:43:062010. 02. 27.
– számológép
Számoló, beszélő robot (végigmegy a papírlapokon, amelyekre a
számítások fel vannak írva, majd "mondja" az eredményt):
http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=JQH_vYY_0hg&v=6UUn6OexSDk

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 27. 10:22:062010. 02. 27.
– számológép
Visszatérve a pi-re.
Elolvastam A pi hegyláncait ( http://thepi.blog.hu/2009/07/31/a_pi_hegylancai
), tényleg jó cikk/novella. És ami még meglepőbb: igaz. A Chudnovsky
testvérek valóban léteznek ( http://en.wikipedia.org/wiki/Chudnovsky_brothers
), tényleg a pi-vel foglalkoznak, és valóban kiszámították a pi
értékét 2 milliárd tizedesjegyig.

Ma már a pi jegyeit egyébként 2700 milliárd jegyig ismerjük:
http://ludolph-pi-3-1415.blogspot.com/2010/01/hir-2700-milliard-tizedesjegyig.html

És van egy ukrán fickó (úgy látszik, az ukránok különösen vonzódnak
ehhez a különös számhoz, mert Chudnovskyék is ukrán származásúak), aki
30 millió (!!!) tizedesjegyig fejből tudja ezeket a jegyeket:
http://ludolph-pi-3-1415.blogspot.com/2010/01/piphology-avagy-hogyan-memorizaljuk-pi.html

Pipás

olvasatlan,
2010. febr. 27. 14:52:292010. 02. 27.
– számológép
Két idézet a pi hegyláncaiból:
" − A π kétmilliárd tizedesjegye? Hol tárolják? − "
"Kiszámították a π első kétmilliárd-kétszázhatvanmillió-
háromszázhuszonegyezer-háromszázharminchat számjegyét.Ha a
számjegyeket kinyomtatták volna normál betű- és papírmérettel, az New
Yorktól Dél-Kaliforniáig ért volna."
Egyszerűen felfoghatatlan számomra ez a hatalmas adattömeg.

Ezer-milliárd számjegy kinyomtatva elérne a Földtől a Holdig, és
vissza, kétszer. Ez volt Chudnovskyék következő terve.
Erre Sanyi azt írja hogy már 2700 milliárd jegyig van kiszámolva.
Még mindig zúg a fejem a pi-től.:-)

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 28. 0:44:232010. 02. 28.
– számológép
Tényleg elég felfoghatatlan adattömeg.
Ahogy az is felfoghatatlan, hogy az az ukrán fickó hogy tudta 30
millió jegyig memorizálni :)

Egy bejegyzésben próbáltam érzékeltetni, mennyi is 2700 milliárd
tizedesjegy:
http://ludolph-pi-3-1415.blogspot.com/2010/01/mennyi-is-7000-milliard-tizedesjegy.html
És egy jópofa játék a pi jegyeinek tanulásához - bár ez inkább öncélú
"agytorna", mint értelmes tevékenység, de hát hozzáállás, filozófia
kérdése:)
http://ludolph-pi-3-1415.blogspot.com/2009/07/memoriajatek-pi-jegyeinek-tanulasahoz.html

tolosa

olvasatlan,
2010. febr. 28. 2:33:342010. 02. 28.
– számológép
Azért ebben a 30 milliós memorizálásban erősen kételkedem. Mert tudom,
hogy vannak olyan emberek -autisták között pl. elég gyakori- akik
olyan fejszámoló, illetve memorizáló képességgel rendelkeznek, ami
elképesztő. De ez azért olyan hatalmas adatmennyiség, hogy -szerintem-
ennek -diszkrét elemekként,kötött sorrendben való- megjegyzésére
képtelen egy emberi agy. Hacsak....
Hacsak ezzel be nem bizonyosodik, hogy a π számjegyeinek
elrendezésében mégis van valami rend, valami következetes ismétlődés,
egy forma, ami alapján -mint ismétlődő képet- tudja az agy
memorizálni.
Lehet, hogy amit a csodakompjuterek nem képesek felismerni, azt az
agy- a legcsodálatosabb kompjuter a világon- mégis megtette.

On febr. 28, 06:44, Sanyi <cs...@freemail.hu> wrote:
> [...]

> És egy jópofa játék a pi jegyeinek tanulásához - bár ez inkább öncélú
> "agytorna", mint értelmes tevékenység, de hát hozzáállás, filozófia

2010. febr. 28. 3:22:252010. 02. 28.
– számológép
Sanyi könyvtárszoba hasonlata megint kiakasztott egy kicsit. Mennyi
ideig tartana egy szorzás egy ekkora pi-vel?
Apropó könyv. Ezt ismeritek? Igaz hogy egy kicsit Dörmögő Dömötör
színvonalú (vagyis ismeretterjesztő) de elég olvasmányos.
http://www.animakonyv.hu/index.php?BODY=BookInfo&OP=details&ID=92552&VISIT=1&sz=christopher-drosser&t=csabito-szamok-avagy-a-mindennapok-matematikaja
Szó van benne a pi-ről, a fi-ről(aranymetszés) a gyök kettőről is.
Más téma:
Tolosa, érik a győzelem. Úgy néz ki van már ASM Nspire-re. Most néztem
a Ticalc.org-on:
A fórum:
http://www.ticalc.org/archives/news/articles/14/145/145908.html
A file:
http://www.ticalc.org/archives/files/fileinfo/426/42626.html

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 28. 3:24:142010. 02. 28.
– számológép
Valóban kétséges (ahogy az is, hogy miképp lehet az ilyesmit
bizonyítani - pl. hogy most akkor egy órán át sorolja vagy írja le a
tizedeseket az 1.500.000. jegytől az 1.502.000.-ig... majd pedig
szúrópróbaszerűen még innen, onnan, stb...?)
Ha viszont szabályt fedezett fel a pi jegyeiben, akkor az még nagyobb
eredmény, mint ha "egyszerűen csak" megtanulta volna :)

A Wikipedia szócikk az illetőről: http://en.wikipedia.org/wiki/Andriy_Slyusarchuk

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 28. 3:45:052010. 02. 28.
– számológép
Pipás: végre akkor Nspire-re is beindulhatnak a fejlesztések.
Kíváncsi vagyok, mikor születik meg rá pl. az első RPN felület, stb.

Pipás

olvasatlan,
2010. febr. 28. 3:51:092010. 02. 28.
– számológép
Hát azt nem tudom. De ha RPN, akkor inkább egy HP. Én már ezzel
szemezgetek:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/sm/WF06a/215348-215348-64232-30821-215350-3235173.html
Majd csak megsegít egyszer a Jóisten. ;-)

Sanyi

olvasatlan,
2010. febr. 28. 4:02:012010. 02. 28.
– számológép
Ezen nem csodálkozom Pipás, szerintem a HP 50G-vel többen is
szemezünk :)

Apropó, a Chronos kütyühöz mit szólsz? Teljesen hidegen hagy? :)
http://groups.google.hu/group/szamologep/browse_thread/thread/7470bddf0bfa1076
(oké, csak "hétszegmenses", meg még a számológép is hiányzik róla, de
szerintem izgalmas lehet a programozása - már el is képzeltem egy
számológépet, amibe valahogy a négy gombja nyomkodásával (vagy az óra
döntögetésével :D) lehet beírni a számokat - már egy egyszerű
kalkulátor megírása is milyen jó kis kihívás lenne rá:)

További üzenetek betöltése van folyamatban.
0 új üzenet