Sharing is Caring 4.5

HR

http://www.sharingiscaring.nu/

Sharing is Caring - Ge blod!

Bakgrund

Blodbankerna runt om i landet lider titt som tätt av blodbrist. Just nu
är det ont om blod i Göteborg med flera städer. Detta kräver många fler
aktiva blodgivare som regelbundet lämnar blod.

Lösning

Piratrörelsen i landet har som devis "Sharing is caring!". Denna slogan
härrör från fildelningsrörelsen och menar att det är ett naturligt och
medmänskligt drag att dela med sig.

Därför startar nu kampanjen "Sharing is Caring 4.5" som syftar att med
detta digitala koncept lösa ett problem IRL. Alla pirater som skriver
under på devisen om det omsorgsfulla delandet uppmanas nu: "Upp till bevis!"

--
Jag älskar frihet, därför röstar jag på Piratpartiet.
Stöd Piratpartiet - bli medlem.

Anneli Halme

On Jan 26, 9:31 am, HR <swedenpir...@gmail.com> wrote:
> [...]
> under på devisen om det omsorgsfulla delandet uppmanas nu: "Upp till bevis!"

Bra initiativ. Gå upp till närmaste sjukhus eller blodbussen när den
kommer. De kommer att göra en intervju om bakgrund o sjukdomar sedan
är det fritt fram att litet då o då lämna blod om man nu inte råkar ha
någon kronisk smittsam sjukdom, är gravid eller har blodbrist.

Sätt igång!

Det är inte besvärligt o de flesta arbetsgivare brukar låta en gå
under arbetstid utan löneavdrag.

Anneli

Dela med dig!

Det kostar så litet!

HR

Anneli Halme skrev:

> [...]
> är det fritt fram att litet då o då lämna blod om man nu inte råkar ha
> någon kronisk smittsam sjukdom, är gravid eller har blodbrist.

...eller är BÖG.

> Sätt igång!

La in en timma parkering, men tanterna satt och pladdrade. Jag fick med
mig ett kuvert med information av en av dom. Tog fem minuter... men jag
återkommer.

Anneli Halme

On Jan 26, 10:22 am, HR <swedenpir...@gmail.com> wrote:

> ...eller är BÖG.

Nja där håller det på att förändras.

Vad gäller smittsamma sjukdomar så tar de prover vad gäller HIV,
Hepatit C och Malaria, de som vistats i malaria områden har en
karantäntid på två (eller om det var tre) år.

Så man får alltså en kontroll på om man bär på dessa sjukdomar vilket
ju enbart är positivt.

> La in en timma parkering, men tanterna satt och pladdrade. Jag fick med
> mig ett kuvert med information av en av dom. Tog fem minuter... men jag
> återkommer.

Anneli

"A person should be more concerned with spiritual than with material
matters, but another's material welfare IS his own spiritual concern."
--- Rabbi Yisrael Salanter

M.O.B. i L.

HR wrote:
> [...]
> under på devisen om det omsorgsfulla delandet uppmanas nu: "Upp till bevis!"

Jag har varit blodgivare sen 1988. Jag är dock kritisk mot sjukvårdens
bruk av ECT och skulle vilja ta ut bloggivarna i organiserad massiv
strejk till dess att tvångs-ECT upphör. Detta är en sympatistrejk för
dem som drabbas av tvångs-ECT. ECT skadar hjärnceller och raderar
minnet. Jag skulle även vilja ta ut alla organdonatorer i bojkott till
dess tvångs-ECT upphör. Strejkbrytare, tänk på vad som hände Amalthea.

HR

M.O.B. i L. skrev:

Skjut mig då.
Jag fick godkänt på blodvärdet.
Får se om dom kallar mig om fyra veckor.

--
För allas vår säkerhet har vi nu skapat det Europeiska Imperiet.

Undertecknat: Parlamentet, Kommissionen och Överkanslern av Europa.

Crister Sporrong

On Thu, 29 Jan 2009 23:53:23 +0100, HR <sweden...@gmail.com> wrote:

>Skjut mig då.

Uppmuntra honom inte, han tar dig säkert på orden så mordiskt som han
uttalar sig i inläggen.

--
Reply to: crister (at) minister (dot) com

EU-medborgare och V8-partist;
- Rör inte mina V8-or!
- Den enda goda miljömuppen är en komposterad miljömupp!
- Den enda goda röd-gröna röran är mexikansk salsasås!

Detta inlägg är sekretessbelagt och får ej avlyssnas eller
vidareförmedlas till tredje part.

Detta inlägg omfattas av lagen om upphovsrätt, nu för stunden
och fram till 70 år efter min död.

Anneli Halme

Så du offrar alltså gärna svårt sjuka eller skadade i din Jihad vad
gäller att få fram din heliga Tro vad gäller ECT?

Sådana allmänfarliga strejker är ju olagliga, men det bryr du dig
naturligtvis inte om förstår jag av ditt hänvisande till Amalthea. Du
kanske inte har samma tyr o blir benådad som Almatheamannen hade iom
att marxisterna kom till makten här i landet och han dog mkt gammal o
ärad av marxisterna här hemma efter en utflykt till luckoriket SSSR
som han sedan av ngn anledning vände ryggen.

Varför är jag inte förvånad över ditt resonemang?

Anneli

"No doctor can cure the blind in mind."
--- Jewish proverb

M.O.B. i L.

Crister Sporrong wrote:

> Uppmuntra honom inte, han tar dig säkert på orden så mordiskt som han
> uttalar sig i inläggen.

Strejken har inte börjat än. Det kommer att sitta strejkvakter vid varje
blodcentral. Jag förutsätter att Piratpartiets blodgivare ställer upp på
strejken, ty att förstöra minnen i mänskliga hjärnor och därmed hindra
att informationen kan spridas är lika illa som att stänga prq.to och
andra torrenttrackers.

M.O.B. i L.

Anneli Halme wrote:

> Så du offrar alltså gärna svårt sjuka eller skadade i din Jihad vad
> gäller att få fram din heliga Tro vad gäller ECT?

Innan strejkvapnet sätts in så kommer sjukvården erbjudas att stoppa
tvångs-ECT. Det är då sjukvårdens ansvar om svårt sjuka och skadade
offras. Tycker sjukvården verkligen det är så mycket värt att utsätta
ovilliga personer för ECT att de hellre låter patienter dö p.g.a.
uteblivna blodtransfusioner?

> [...]
> som han sedan av ngn anledning vände ryggen.
>
> Varför är jag inte förvånad över ditt resonemang?

För att du tänker som en terroristsympatisör. Jag tycker inte man skall
acceptera att sjukvården använder folk som behöver blodtransfusioner som
mänskliga sköldar i kampen för ett obegripligt mål att döda hjärnceller
(neuroner) och framkalla minnesförlust hos fullt friska och drogfria
personer som inget annat önskar än att få leva i lugn och ro utan att
tillfogas hjärnskador.