Högerextrem Wiki utreds av JK

Henry

Har någon rättshaverist anmält sidan?
Vad betyder "utreds av JK"?

http://www.idg.se/2.1085/1.95096

På en högerextrem wiki lämnas personuppgifter om bland annat judar ut.
Sidan är nu under utredning av justitiekanslern.

[...]

Henrik Bengtsson

"Henry" <ruh...@gmail.com> skrev i meddelandet news:45cef0ab$1@taurus...

> Har någon rättshaverist anmält sidan?

Att du inte ser något problem med att folk publicerar personuppgifter om
sina meningsmotståndare kommer knappast som någon överraskning för någon. Du
har ju tydligt visat hur illa du tycker om folks personliga integritet.

Anneli Halme

Jag trodde du var intelligentare än så här!

Flytta till Saudiarabien och anmäl dig till någon av deras allra mest
islamistiska koranskolor så känner du dig nog hemma, men det är klart
det kräver aktivitet och hårda studier så det klarar du nog inte av.

Henry

Anneli Halme bräkte:

Vad får Dig att tro att jag älskar Islam?

Anneli Halme

Du uppträder ju uppenbarligen som nyttig idiot för islamisterna. OBS
ilamisterna inte muslimerna i gemen!!!!

Kan Du läsa tillräckligt innantill för att förstå vad jag menar?

Anneli

Henry

Anneli Halme bräkte:

Min läsförståelse är det inget fel på.
Tror inte en äkta NSDAP:are hade tyckt att sandnegrer tillhör herrefolket.

Anneli Halme

De hade dock gott samarbete med dem, bl.a Stormuftin i Jerusalem!

Anneli

Per Blomqvist

Ooh jag älskar muffins.

Men, jag vet inte hur stora de kan bli..
(jag har dock sett en gräddbulle i vakuumpump)

http://en.wikipedia.org/wiki/Amin_al-Husayni

Det är tråkigt detdär med WW...

Ofta i dv sammanhang skall WW2 stötas och blötas.
(föga konstruktivt, tycker jag)

Folk tycks ha glömt WW1.

Senast igår, så såg jag Konungen på TV.
(monarki var och är, fåfängt!)

Message has been deleted

Anneli Halme

On 11 Feb, 14:08, Per Blomqvist <pho...@ask.yahoo.se> wrote:
> [...]
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Amin_al-Husayni
>
> Det är tråkigt detdär med WW...
>
> Ofta i dv sammanhang skall WW2 stötas och blötas.

Mycket KLYFTIFGT, jag antar att Du även ÄLSKAR apelsiner!

kjell

Robban förklarade på 2007-02-11 :
> Henry skrev :
> Jamen vad är det för personuppgifter som
> publiceras på METAPEDIA då? Här om Stieg
> Larsson i METAPEDIA
>
> http://www.metapedia.se/index.php?title=Stieg_Larsson
>
> Här om Stieg Larsson i Wikipedia
>
> http://sv.wikipedia.org/wiki/Stieg_Larsson
>
> Förklara jävligt noga för mig vad den stora
> skillnaden är, jag fattar nämligen inte det.

Ser du någon skillnad här kanske?

http://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6ran_Rosenberg
http://www.metapedia.se/index.php?title=G%C3%B6ran_Rosenberg

--
Akademiker,högutbildade,välavlönade människor
högt upp i

Per Blomqvist

Klementiner brukar jag äta med skal.
(skall verka preventivt mot förskylning)

http://www.google.com/Top/Home/Cooking/Recipe_Collections/?il=1

http://dmoz.org/Home/Cooking/Recipe_Collections/

Följande sajt tycker jag verkar bäst:
http://allrecipes.com

Jag skall snart prova ett nytt recept på pannkakor..
(.. hoppas jag)

De flesta recept har tydligen bakpulver i.
MEN, det har inte jag, och jag som gör pannkakor ofta..
(så har man missat en sådan sak, som bakpulver)

Message has been deleted

kjell

Robban skrev på 2007-02-11 :

> [...]
> Nyheter och medverkade också i TV4:s bevakning
> av valrörelsen 2006.
>
> Rosenberg har under sin karriär blivit belönad
> med ett flertal pris, däribland Stora
> journalistpriset och Gerhard Bonniers pris för
> kulturjournalistik.
>
> [redigera] Externa länkar
> Rosenberg.se
> "
>
> Näe, jag ser inte den stora skillnaden, jag kan
> OMÖJLIGT se någon större skillnad. Att den ena
> artikeln skulle vara helt OK och den andra
> åtalbar är fullständigt sanslöst, fullständigt

Jag har inte påstått att skillnaden var "stor".
Om den är åtalbar har jag ingen aning om.
Men jag ser en skillnad, och den skillnaden
är kanske utmärkande för alla personer som det
skrivs om. Är det så kanske man kan fundera på
varför. För mig är det kanske inte så väsentligt,
men som sagt jag *en* skillnad. Vilken kan du
kanske fundera över.

Message has been deleted

Mikael O. Bonnier

Robban skrev:

> Tja, att den ena versionen skulle vara höjd till skyarna och den andra
> åtalbar är fortfarande obegriplig. Fäller Lembertz det här skall han in på
> sinnessjukhus, men det kommer han garanterat inte att göra.

http://www.metapedia.se/index.php?title=Hitler
"Adolf Hitler, född den 20 april 1889, död den 30 april 1945. Känd som
bland annat partiledare för NSDAP och rikskansler för det tyska riket
1933-1945. Författare till Mein Kampf, en av världens mest sålda böcker."

Det är allt som står. Inte något om att han startade WWII, tog initiativ
och såg till att diverse brott mot mänskligheten utfördes. Enligt
Guinness Rekordbok är Adolf Hiltler tidernas mest kriminella person.

Jämför med:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler

kjell

Mikael O. Bonnier har framfört detta till oss :

Undrar vad syftet kan vara med sajten?
Finns det någon som är ansvarig för innehållet?

Message has been deleted

benta

---- On Sun, 11 Feb 2007 13:37:01 +0000, Robban wrote:

> [...]

> http://sv.wikipedia.org/wiki/Stieg_Larsson
>
> Förklara jävligt noga för mig vad den stora skillnaden är, jag fattar

En telefonkatalog innehåller namn, adresser och nummer.

En lista på "Lämpligt folk att ta kontakt med" från ett knäppskalleparti
kan bestå av ett litet urval ur telefonkatalogen, korrekt och felfritt
återgivet.

Om listan är olaglig är för mig oklart, men få vill vara med på
sådana listor. Vill du?

Den här wikin är ganska mycket som någon av de där listorna, faktiskt.

Jag är inte säker på att de som satt upp den tänkt på att det dyker upp en
likadan om dem dagen efter att JK är klar.

--
Entropy isn't what it used to be.

kjell

Efter hårt tänkande Robban skrev :
> kjell skrev :
> Ja absolut, det står ju på huvudsidan, Anders
> Lagerström
> http://www.metapedia.se/index.php?title=Anders_Lagerstr%C3%B6m
>
> Tidigare medlem i N...? ja vad fan de heter ND
> tror jag.

Jaha, det är inget för mig så att säga.
Vilket syftet är kan jag tänka mig nu.
Dessa partier gör sina framstötar överallt i
samhället.

Message has been deleted

Mikael O. Bonnier

Robban skrev:
> Mikael O. Bonnier skrev :
> Ja, Metapedias artikel om Hitler är mycker kort, så kort att den rent av är
> dålig, men det kan knappast vara åtalbart.
> Wikipedias artikel är tvärt om mycket bra, bland det bästa kortfattade man
> läst faktiskt, en stjärna i boken för Wikipedia, men skall Metapedia åtalas
> för att den är undermålig?

Jo, de bör åtalas för att de kränker Förintelsens offer och förövrigt
alla dem som dog p.g.a. andra världkriget, genom att enbart framställa
Hitler som en statschef och best-seller-författare.

Anneli Halme

On 11 Feb, 18:54, Robban <cant.mail.me@sucker> wrote:
> kjell skrev :
> Det är sannolikt inget för mig heller, men frågan var om det var åtalbart?

Jag gillar den inte heller, men jag tvivlar på att den är åtalbar.

Däremot bör man starkt börja agitera mot den eftersom den är starkt
tendentiös!

Anneli

Mikael O. Bonnier

Robban skrev:

> Så de skall åtalas för vad de INTE skriver? Hur många tusen alster till skall
> vi då åtala?

Det är ju en uppslagsbok.

Usenet Rulez

Den stentokiga Henry <ruh...@gmail.com> lyckades få sina tourettlämmar att
lämmna efter sig följande dynga, news:45cef0ab$1@taurus:, i swnet.politik,
den sö 11 feb 2007 11:32:11a, har ni som jag problem med det så är adressen
ruh...@gmail.com ...

> [...]
>
> På en högerextrem wiki lämnas personuppgifter om bland annat judar ut.
> Sidan är nu under utredning av justitiekanslern.

Snart finns du med.

Björn Lindberg

Per Blomqvist <pho...@ask.yahoo.se> writes:

> [...]
>
> De flesta recept har tydligen bakpulver i.
> MEN, det har inte jag, och jag som gör pannkakor ofta..
> (så har man missat en sådan sak, som bakpulver)

Svenska pannkakor har inte bakpulver i sig. Däremot amerikanska.

Björn Lindberg

Ulf Sundin

Visst. Jag har en fantastisk liten kokbok "The Pancake Cookbook",
med pannkaksrecept från hela världen. De svenska bidragen är
rårakor och fläskpannkaka. En hel del av recepten är ju en massa
crepes-fyllningar, men man inser ändå att pannkakor kan göras på
en massa olika sätt.

Några favoriter är "Fluffy griddlecakes" (där man separerar vitan
från gulan och vispar den till skum sov försiktigt viks ner i smeten)
och "Blueberry pancakes".
När man lärt sig grunderna i (amerikanska) pannkakor kan de varieras
rätt mycket. Själv har jag "uppfunnit" en äppelpankaka som består av
en vanlig bakpulverpankaka, med kanel och vanilj tillsatt, och så
trycker man till en äppelring i varje pannkaka när man steker dem.
Fantastiskt gott.
Andra smaktillsatser som gör sig bra är kardemumma och saffran.

Sen kan man blanda till lite "Honey butter" (som består av ca
hälften honung och hälften smör) som tillbehör.

/Ulf Sundin

Message has been deleted

Roland R

Usenet Rulez käftade emot i swnet.politik och producerade

Hehe...
Nu verkar de också vilja bråka.
http://www.metapedia.se/index.php?title=Metapedia:Pressmeddelande_070212

Snart daga att göra popcorn tror jag...
--
I think of people starving,
do you think I care?

Roland R

Mikael O. Bonnier käftade emot i swnet.politik och producerade

Priset motsvarar kvaliten.
Gillar du den inte så köp en annan, förslagsvis ISBN: 978-91-7285-084-2

Roland R

> Jo, de bör åtalas för att de kränker Förintelsens offer och förövrigt
> alla dem som dog p.g.a. andra världkriget, genom att enbart framställa
> Hitler som en statschef och best-seller-författare.

Är det ens olagligt att kränka döda?

Message has been deleted

Henrik Bengtsson

"Roland R" <rola...@sendfree.com> skrev i meddelandet

> Är det ens olagligt att kränka döda?

Necrofili?
--
Henrik Bengtsson
---

Per Blomqvist

Wow.. det finns mer än ett recept.
(här är mitt: http://phoohb.shellkonto.se/node/121 )

Detdär med äpplen i lät toppen!
Men hur är det med att ha socker i en panna, det blir ju sot-svart på
nolltid. (alltså är inte vanilj ett socker?) Och kanel i smeten, kryddor
brukar ju ånga bort om man tillsätter dem i förväg.

Robbans tips med bacon lät bra, men lite väl fett..
Jag har ett eget sådant liknade, handburger bröd (eller vanligt vitt
bröd) steks i spadet efter en vanlig stekning (av typ bacon eller
biffar) och sedan strör man socker och/eller brer majonäs ovanpå.

Ulf Sundin

Per Blomqvist wrote:

> Detdär med äpplen i lät toppen!
> Men hur är det med att ha socker i en panna, det blir ju sot-svart på
> nolltid. (alltså är inte vanilj ett socker?)

Vanilj är inte socker. Däremot är det som man köper i mataffären
vaniljsocker, dvs vanilj utblandat i nåt som liknar florsocker
(eller syntetiskt vanilin med socker).
Dessutom är det ju väl blandat i smeten.

> Och kanel i smeten, kryddor
> brukar ju ånga bort om man tillsätter dem i förväg.

Inte då. Kanel eller karemumma "ångar inte bort" från
kanelbullarna, och inte heller från pannkakorna.

/Ulf Sundin

Roger Eriksson

Roland R <rola...@sendfree.com> wrote in

> Priset motsvarar kvaliten.
> Gillar du den inte så köp en annan, förslagsvis ISBN:
> 978-91-7285-084-2

Faktiskt så har det visat sig när de undersökt att Wikipedia innehåller fel
i samma storleksordning som Encyklopedia Britannica så att betala är ingen
garanti för att det är riktigt ;-)

--

Mvh

/RE

Björn Lindberg

Roger Eriksson <roger....@gmail.com> writes:

Hur undersöker man sådant?

Björn Lindberg

Roger Eriksson

Björn Lindberg

Roger Eriksson <roger....@gmail.com> writes:

Där står dock att jämförelsen gäller naturvetenskapliga artiklar. Vad
gäller kvaliteten som helhet sticker jag knappast ut hakan om jag
påstår att den för Wikipedia är tämligen låg.

Björn Lindberg

Roger Eriksson

bj...@runa.se (Björn Lindberg) wrote in

Att Nature främst undersöker det område de sysslar med är inte så
konstigt. Frågan är om just detta område skulle avvika i någon högre grad
från andra områden.

Även om det naturligtvis finns riktiga lågvattenmärken till artiklar som
Brittanica inte skulle ha släppt igenom.

--

Mvh

/RE

Message has been deleted

Roland R

Henrik Bengtsson käftade emot i swnet.politik och producerade

> "Roland R" <rola...@sendfree.com> skrev i meddelandet

> Necrofili?

Nej, det är att skända...

Den ärofyllda Têt-offensivsfärgade Kärlekskyssen med potatismos v5.02

"Roger Eriksson" ha scritto nel messaggio

Den "undersökningen" är dock pwn3d som bara den.
http://www.theregister.co.uk/2006/03/23/britannica_wikipedia_nature_study/

--
http://www.votehillary.org/

"Björn Lindberg" ha scritto nel messaggio
> [...]

Jo, fråga John Seigenthaler!

Grundaren av Wikipedia har ju till och med gått ut och varnat för att använda
Wikipedia som källa. Wikipedia kan vara bra om man vill veta vad som serverades
till frukost på rymdskeppet Enterprise stardate 49876.785367/78949-722/673-4.

--
http://www.votehillary.org/

Anneli Halme

On 20 Feb, 13:55, Den ärofyllda Têt-offensivsfärgade Kärlekskyssen med
potatismos v5.02
<svalbardif...@abcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijk.com>
wrote:

> [...]

> till frukost på rymdskeppet Enterprise stardate 49876.785367/78949-722/673-4.

Jamen snälla Du, det här måste vara fel, vi är ju ense om något!

Anneli

"Anneli Halme" ha scritto nel messaggio

> [...]

>Jamen snälla Du, det här måste vara fel, vi är ju ense om något!

Jo det var "khonsthigtgdt".

Förresten så utarbetas Wikipedia av en samling "människor" som gott och väl kan
kallas lexikografins C-lag och dessa utgörs främst av långtidsarbetslösa och
andra socialt misslyckade "personer" som letar efter ett substitut för socialt
liv. Dessa "individer" skriver först och främst efter intresse, fakta och
verklighetsförankring kommer först i andra och tredje hand så trovärdigheten
blri därefter.

Vad var det jag såg nu på svenska wiki, jo de redigeringskrigar om namnet på
"Eurovision Song Contest"...

--
"We have placed them in a quagmire from which they can never emerge except dead"
- Mohammed Said al-Sahaf ("Baghdad Bob")