Neøa Taglibro (komika)

David J. Coffin

Mi trovis ći tiun komikaĽon antaý jaroj. La nuna
vetero inspiris min traduki řin al Esperanto. (Kiel la
protagonisto, mi lořas en nordokcidenta Usono). Tempera-
turoj estas Celsiaj:

SUDANO MIGRAS NORDEN

Kara Taglibro,

8 dec

17:00 Ekneřas. La unua ćisezone, kaj la unua vidata de ni
dum jaroj. La edzino kaj mi prenis niajn varmajn buteritajn
bulkojn kaj sidis apud la larřa fenestro, rigardante la molajn
flokojn vagantajn malsupren, kroćiřantajn al la arboj kaj
kovrilantajn la grundon. Ři estis belega!

9 dec

Ni vekiřis kun beleta kovrilo da kristalblanka neřo sur la
pejzařo. Kia fantazia vizaĽo! Ćiu arbo kaj arbusto kovrita
de bela blanka mantelo. Mi ţovelis neřon la unuan fojon dum
jaroj, kaj ţategis řin. Mi faris niajn kaj alirejon kaj
trotuaron. Poste, urba neřplugilo venis kaj akcidente kovris
nian alirejon per kompakta neřo el la strato. La kondukisto
ridetis kaj amike svingis la manon. Mi svingis reciproke,
kaj reţovelis.

10 dec

Neřis plian 13 cm lastanokte, kaj la temperaturo falis řis
-12 gradoj. Kelkaj branćoj de la arboj kaj arbustoj rompiřis
pro la pezo de la neřo. Mi reţovelis nian alirejon. Post
nelonge, la neřplugilo revenis kaj faris sian petolaĽon.
Multo da la neřo nun estas bruna-griza.

11 dec

Varmiřis sufice dum la tago por krei degelaĽon, kiu baldaý
iřis glacio kiam la temperaturo refalis. Aćetis neřrad-
ringojn por ambaý autoj. Falis sur mian postaĽon en la
alirejo. $145 por ostkuracisto, sed nenio estis rompita.
Plia neřo kaj glacio atendatas.

12 dec

Ankoraý malvarmas. Vendis auton de mia edzino kaj aćetis
ţarřaýton por veturigi ţin laborejen. Spite tion, mi glitis
en metalan barilon kaj konsiderinde difektis la dekstran
postan kvaronan panelon. Alia 20 cm da la blanka fekaĽo
aperis lastan nokton. Ambaý veturilojn kovras salo kaj
malpuraĽo. Plia ţovelado por mi hodiaý. Tiu damna neř-
plugilo venis dufoje hodiaý.

13 dec

-17 gradoj ekstere. Plia fika neřo. Neniu arbo aý arbusto
eskapis difekton. Sen elektro dum plejparto da la nokto.
Penis eskapi frostmorton per kandeloj kaj kerosena varmigilo,
damne preskaý forbruligante la domon. Mi sukcese estingis
la flamojn, sed suferis dua-gradajn brulvundojn kaj perdis
miajn brovojn kaj okulharojn. Aýto glitis trans glacio dum
la vojařo al hospitalo, kaj estis detruita.

14 dec

Diodamnita patrinfikanta blanka fekaĽo daýre falas. Necesas
surmeti ćiujn vestaĽojn kiujn ni posedas, nur por atingi la
fikan leterkeston. Se mi iam kaptos la filon-de-hundino kiu
kondukas la neřplugilon, mi maćos tra lia brusto kaj elţiros
lian koron. Mi kredas, ke li kaţas preter la angulo kaj atendas
řis mi finas mian ţoveladon, tiam venas laý nia strato je 160 km
hore kaj ree enneřigas nian alirejon. Ankoraý neniom da elektro.
Tualeto frostiřis, kaj parto de la tegmento komencis enfali.

15 dec

Dek-kvin Dio-damnaj fikaj centimetroj da fika neřo kaj fika
neřpluvo kaj fika glacio kaj neniu scias kia alia blanka fekaĽo
falis lastanokte. Mi vundis la fikan neřplugilan anusulon per
glacia hakilo, sed li eskapis. Edzino forlasis min. Aýto ne
ekfuncios. Mi kredas, ke mi neř-blindiřas. Mi ne povas movi
miajn piedfingrojn. Ne vidas la sunon dum semajnoj. Venta
kvazaýtemperaturo -30 fikaj gradoj. Fiku ći tiun fekaĽon,

MI REMIGROS AL ŘORŘA!