Kuinka pyytää naiselta anteeksi?

KL

Onhan se hassua, että viikonloppua odotetaan aina maanantaista lähtien,
mutta välillä jos tietäisi mitä silloinkin voi tapahtua, tekisi mieli
hypätä koko viikonlopun yli, mutta tässä viime lauantainen reissuni, joka
johti pieneen erimielisyyteen tyttöystäväni kanssa ja tätä grouppia
selaillessani, huomasin että voisin jopa saada järkeviäkin neuvoja
ongelmaani...

storyline:

Oltiin tuossa lauantaina tyttöystävän ja parin muun kaverin kanssa vähän
otto päällä ja kun mentiin yhteen paikalliseen baariin, jonne myös yksi
kaverini tuli mukaan, joka tosin sitten huonon meiningin takia päätti
lähteä toiseen baarin ja aattelin että jään muijani kans siihen viä vähäks
aikaa kun ehdin siinä jo paukun itselleni tilata.

Siinä sitten kyselin, että mihinkäs seuraavaksi mentäis ja muija sitten
sano että mee vaan ton kaveris kans baariin, mä sanoin että ei mulla mikään
hinku sen kans mennä et mielummin oon sun kanssa. Mutta silti hän sanoi
moneen kertaan, että: "ei se mitään haittaa vaikka meetkin, että mäki
pääsen moikkaan samalla omia kavereitani."

Siinä sitte pienes huppelis rupes tuleen _itsekkäitä_ ajatuksia, että eikö
sitä tosiaan huvita olla mun kans ja rupesin sitte kyseleen tyylin, että et
mikset sä haluais olla mun kans, ku ei oltu pitkään aikaan kunnolla
vietetty tämmöstä rentoo viikonloppua yhdes... Ja tosiaan siitä rupes sitte
syntyyn aikamoinen väittely ja mäki idioottimaisesti aloin kyselemään samaa
asiaa moneen kertaan yms.. eli pienestä asiasta tulikin iso riita. En nyt
jaksa tarkemmin kertoa illan kulkua, mutta siinä sitten aikapian lähdettiin
kaverin kyytillä kotio ja siinä pyytelin anteeks, että olin itsekäs yms...
mutta eipä tuntunut olevan vaikutusta. Tänään soitinki tossa ja lähetin
viestin, mutta eipä tunnu olevan innostusta vastata.

Että ei oikein tekis mieli mokata muuten toisaalta ihan hyvin menevää
suhdetta, näin "turhalla" asialla. Ehkä juuri aihetta tähän turhaan
kyselyyn aiheutti se että aina välillä tuntuu, että naisellani ei ole
vastaavia tunteita mua kohtaan ku mulla sitä, ehkä se on harhaluuloa ehkä
ei, toisaalta halusin saada vastausta tuolla "keskustelulla" tähänkin
kysymykseen, mutta vastaus tuntui syntyvän jo keskutelun luonteesta.

Että jos joku osaa neuvoa, että millä saisin naisystäväni unohtamaan
viikonloppuiset sekoiluni, niin olisin ikuisesti kiitollinen! =)

-Kämmäri-

Mika

> Että jos joku osaa neuvoa, että millä saisin naisystäväni unohtamaan
> viikonloppuiset sekoiluni, niin olisin ikuisesti kiitollinen! =)

Et millään haluaisi tiivistää tuosta sitä kämmiä? Et siis halunnut lähteä
kaverisi kanssa baariin, vai mikä meni pieleen?

Karvinen

KL wrote:

> tätä grouppia
> selaillessani, huomasin että voisin jopa saada järkeviäkin neuvoja
> ongelmaani...

Oho.. ei sulla sattuisi olemaan kyseisen nyyssin ID:tä tallessa?-)

> [...]
> moneen kertaan, että: "ei se mitään haittaa vaikka meetkin, että mäki
> pääsen moikkaan samalla omia kavereitani."

Oijoi..alarm, alarm.. asiat eivät nyt ole sitä miltä näyttävät!
Nainen puhuu taas ihan muuta mitä ajattelee.. ja tuntee.

- Ja entä sinä? Olisitko ehkä sittenkin mielummin kavereittesi
kanssa? Katsopa itseäsi peiliin ja mieti oletko tosiaan rehellinen.
Sanasi ovat pientä muun oheisviestinnän rinnalla. Ja naiset ovat
petoja tulkitsemaan (väärin?-) miesten elekieltä.

"Bad mode" on voinut saada alkunsa jo kauan ennen baariin
tuloa. Siksi alkuperäisen loukkaantumisen syyn selvittäminen
voi joskus olla lähes mahdotonta. Joka tapauksessa nainen
tod.näk tuntee jääneensä vähemmälle huomiolle taholtasi
kuin olisi suotavaa. Ehkä katsoit edellisenä päivänä sekunnin
liian kauan kohti naapuripöydässä istuvaa tyttöä tms?

Toinen vaihtoehto on se, että nainen tosiaankin on jo
menettämässä kiinnostuksensa sinuun ja on itse asiassa
vain hyvillään kun häivyt maisemista (sori karu kielenkäyttö)

Joka tapauksessa paljon tärkeämpää kuin anteeksi pyytäminen
(varsinkin jos ei edes tiedä mitä pitäisi pyytää anteeksi:), on
huomion osoittaminen tytöllesi. Anteeksi pyytäminen on vain
sanahelinää, huomion osoittaminen taas tekoja. Naiset pitävät
kyllä sanoista, mutta vielä enemmän käytännön teoista.

- Kukkakimppu ei ole kovin omaperäistä. Ja jos
keksit jotain omaa, vaikutus on moninkertainen.

t: Karvinen

Patrick Bateman

> Oijoi..alarm, alarm.. asiat eivät nyt ole sitä miltä näyttävät!
> Nainen puhuu taas ihan muuta mitä ajattelee.. ja tuntee.

No ei välttämättä.

> [...]
> Sanasi ovat pientä muun oheisviestinnän rinnalla. Ja naiset ovat
> petoja tulkitsemaan (väärin?-) miesten elekieltä.

Ehkä kyse olikin ihan vain siitä et tämä nainen halusi viettää aikaa
kavereidensa kesken, välillä voi tuntua tyhmältä jos äijä kulkee aina
perässä. En minäkään haluaisi että toinen juoksee aina perässä. Sit sen
lisäksi tässä on varmaan kyse siitä, että tyttö varmaan haluaisi et tää
sotkun aikaansaanut kaveri pystyis ottaan relasti raflassa ja viihtyyn ilman
et sille tulee fiilis kulkee koko ajan tytön kylessä ? Mun mielestä
alkuperäinen kirjoittaja ois voinut hyvin lähteä kavereittensa kanssa kunhan
olis osoittanut ennen lähtöään tyylikkäästi halunsa tavata tyttö myöhemmin.
Jos tähän ei luottamus pelaa niin sitten hommat on jo muutenkin perseellään.
Elikkä ei ois kannattu jäädä jankkaan jotain sellaista mikä saa ittensä
näyttämään epävarmalta ja hieman mustasukkaiseltakin kaverilta joka tarraa
tyttöön tunnetasolla. Riippuen tapauksesta peli voi olla jo aika pitkälle
pelattu, tuo on monen miehen kompastuskivi ja usein sitä vielä toistetaan
uudestaan ja uudestaan eikä huomata mistä on kyse.

> [...]
> kuin olisi suotavaa. Ehkä katsoit edellisenä päivänä sekunnin
> liian kauan kohti naapuripöydässä istuvaa tyttöä tms?

Ehkä mut, en aina lähtis hakeen syitä noin kaukaa vaikka naisilla on kyllä
usein tapa heittää tuo ns "bad mode" päälle, ja usein vielä niin et onneton
reppana mies ei taaskaan tiedä itse syytä siihen mistä se taas alunperin on
skitsahtanut. Nää on näitä melkein säännöiksi muodostuneita kommuunikaatio
ongelmia miesten ja naisten välillä. Rohkeampi voi koittaa avata peliä ja
yrittää pyrkiä avoimuuteen tunteissaan ja kehottaan samaa toiselle.

> Toinen vaihtoehto on se, että nainen tosiaankin on jo
> menettämässä kiinnostuksensa sinuun ja on itse asiassa
> vain hyvillään kun häivyt maisemista (sori karu kielenkäyttö)

Tai sit se vaan halus olla kavereittensa kanssa ja toivoi tietenkin et tää
kaveri pystyis itekin pitää hauskaa kavereittensa kanssa ilman mitään
kyttäys- ja "nyyh nyyh välittääks toi musta" meininkiä, siltähän se jankkaus
varmasti on kuulostanut. (Ja anteeksi itse vielä karumpi kielenkäyttöni...)

* Patrick *

Mika

> Rohkeampi voi koittaa avata peliä ja
> yrittää pyrkiä avoimuuteen tunteissaan ja kehottaan samaa toiselle.

Tai ensialkuun edes puheissa. Usko tai älä suomeksi selkokielellä
kommunikoivia naisia on olemassa. Saattaa kuulostaa uskomattomalta (tämä
piikki ei sinulle), mutta tosiaan esim. minun vaimoni osaa hyvin kertoa mitä
haluaa. Ei tarvitse arvailla rivien välistä.

> [...]
jankkaus
> varmasti on kuulostanut. (Ja anteeksi itse vielä karumpi

Tai sitten eiollut "nyyh nyyh välittääks toi musta" meininkiä. Ehkä
tosiaan kuten alussa muistaakseni itsekin kertoi halusi viettää aikaansa
välillä naisensa kanssa. Edellisestä oli kulunut jo enemmän aikaa? Tai ehkä
oli puutteita siellä laatuaika osastolla.

Mika J Viljanen

KL <winte...@luukku.com> wrote:
> ... ja tätä grouppia selaillessani, huomasin että voisin jopa saada
> järkeviäkin neuvoja ongelmaani...

Kannattaa miettiä, kuuluuko tämä vastaus tuohon kategoriaan.

> [...]
> että et mikset sä haluais olla mun kans, ku ei oltu pitkään aikaan
> kunnolla vietetty tämmöstä rentoo viikonloppua yhdes...

Karvinen heitti veikkauksen siitä, että tyttö kokee tulleensa
laiminlyödyksi. Se saattaa olla totta.

Mutta tilanne voi olla jokseenkin päinvastainenkin. Voi olla, että tyttö
priorisoi omat ystävänsä seurustelusuhteen ohi. Mikäli tuo kommenttisi
pitkästä ajasta ilman yhteistä aikaa pitää paikkansa ja siitä huolimatta
tyttö sanoo haluavansa nähdä omia kavereitaan (ja _tarkoittaa_ sitä, mikä
ei tietenkään ole itsestäänselvyys), suhteessa saattaa olla isompaakin
kitkaa.

Vastaava tilanne (=suhde, ei siis yksittäinen riita) ilman vastausta
jääneitä tekstiviestejä myöten on tullut koettua. Päin v*ttua meni.

Vaikutat sangen ystävälliseltä ja kiltiltä ihmiseltä, kun otat syyn koko
riidasta omille niskoillesi. Kokemuksesta voin sanoa, että loputon
kiltteyskin on vaarallista, vaikka sitä ehkä onkin vaikea uskoa...

--
MJV . "I doubt, therefore I might be."

Patrick Bateman

> [...]
mitä
> haluaa. Ei tarvitse arvailla rivien välistä.

Onhan niitä olemassa ja luojalle kiitos siitä. Olet hyvässä osassa, nämä
tapaukset ovat kokemukseni mukaan vähemmistössä. Onneksi tuota avoimuutta
voi oppiakin ja siihen kannattaa panostaa jos haluaa alkaa rakentaan kunnon
suhdetta.

> [...]

ehkä
> oli puutteita siellä laatuaika osastolla.

Niin voi olla et siinä ei ollut sellaista, tuo on vaan monien downfall. Jos
on ollu puutettu muutenkin laatuaikaa osastolla, niin voihan se olla et
kipinät ei enää juuri sinkoillu muutenkaan. Riippuu ehkä siitä kuinka usein
tämä pari tapaili ennen tuota. Jos oli sellaista melkein joka/toinen
päiväistä tapailua, niin sitten en ihmettelisi vaikka välillä haluaisi olla
kavereineen raflassa. Silloin tietysti alkuperäinen kirjiottaja olisi voinut
mainita et haluaisi just viettää tätä laatuaikaa ravintolassa tytön kanssa,
eikä olis alottanut tota "etkö sä halua olla mun kanssa" juttua, siinä
mentiin pahaan suuntaan joka tapauksessa.

* Patrick *

Mika

"Patrick Bateman" <patrick...@pierceandpierce.com> kirjoitti
viestissä:ajq8l9$hk4$1...@phys-news1.kolumbus.fi...

> [...]
> eikä olis alottanut tota "etkö sä halua olla mun kanssa" juttua, siinä
> mentiin pahaan suuntaan joka tapauksessa.

Suomeksi kommunikointiin kuuluu ääneen ihmettely kaikenlaisesta. Kuten
"etkö sä halua olla mun kanssa". Siihen voi vastata suomeksi, en juuri nyt,
totta kai, joku toinen päivä olisi parempi tai monella monella muulla
tavalla, kuten esim. "itse asiassa en", joka olisikin kerralla siirtänyt
koko homman tilanteen selvittämiseksi riidan sijaan, mikäli suhteessa on
skismaa.

Eli jos haluaa kannustaa puhumaan suomea omalla esimerkillään, niin yksi
tapa on kysyä suoraan niillä sanoilla, mitkä kuvaavat oloa parhaiten.

Panu Höglund

"KL" <winte...@luukku.com> wrote in message news:<ajotvq$tlq$1...@news1.song.fi>...

> Että jos joku osaa neuvoa, että millä saisin naisystäväni unohtamaan
> viikonloppuiset sekoiluni, niin olisin ikuisesti kiitollinen! =)

Hakkaa se lutka teholle ja ota parempi muija. Naisilta ei pyydellä
anteeksi. Naisten tulee pyytää anteeksi, koko olemassaoloaan.

Jukka Mikkonen

KL wrote:

> [...]
> moneen kertaan, että: "ei se mitään haittaa vaikka meetkin, että mäki
> pääsen moikkaan samalla omia kavereitani."

Tästä on melkolailla selkeästi havaittavissa ns. ansakäyttäytyminen. Eli
vaikka kovasti lupaillaan jonkun jutun olevan OK tavalla A tehtynä, asia
esitetään siinä valossa, että toivotusta valinnasta B ei ole
epäselvyyksiä, ja jätetään toiselle kaksi paskaa valintaa, joista
pitäisi hoksata valita se pienempi. Erinomaisen raivostuttava piirre,
jota en enää nykyisin suvaitse ollenkaan. Jos ei ole varma kumpaa itse
toivoisi, senkin voi kertoa, mutta tällöin ei ole lupa napista toisen
tekemästä valinnasta.

> [...]
> mikset sä haluais olla mun kans, ku ei oltu pitkään aikaan kunnolla
> vietetty tämmöstä rentoo viikonloppua yhdes...

Ks. edellinen. Riippuu tietysti, miten asiaa kysyy, mutta jos
asiallisesti tiedustelee toisen motiiveja, pitäisi vastauksena tulla
jotain mielekästä.

Voi tietty olla, että naisellasi oli prioriteeteissa kaverit ja niiden
kanssa hengailu (tai joku muu vastaava syy) sattunut tuona iltana
olemaan korkeammalla kuin "tavallinen" ilta sinun kanssasi vietettynä.
Silti tuo, ettei viitsi edes omalle poikaystävälleen selvittää omia
toiveitaan, antaa vähän hälyttäviä viboja. Toiveet toki vaihtelevat,
mutta jossain on mielestäni häikkää, jos omasta puoliskostaan pitää
erikseen yrittää päästä eroon syytämällä tätä kavereidensa mukaan. Tätä
varten on olemassa erilliset kaverien kesken vietetyt illat, eikä
tällöin omaa puoliskoa oteta mukaan edes lähtökohtaisesti. Itse toivon
tosin aina, että puoliskoni nauttisi edes sen verran samoista asioista,
ettei tarvitsisi iltaa erillään viettää kovin usein.

> [...]
> ei, toisaalta halusin saada vastausta tuolla "keskustelulla" tähänkin
> kysymykseen, mutta vastaus tuntui syntyvän jo keskutelun luonteesta.

Ihan oikea päätelmä. Sanat ovat tietysti yksi osa, mutta jos
käyttäytyminen puhuu kokonaan toista kieltä on lopputuloksena aika
ristiriitainen viesti, josta ei kyllä ota pirukaan selvää. Naisesikin
pitäisi ymmärtää, että epätietoisuus suhteen tilasta koituu pidemmän
päälle minkä tahansa suhteen surmaksi, ja että sinulla on täysi oikeus
kysyä jos siltä tuntuu. Pakoilu ja välttely on tulkittava niin, ettei
intoa asian selvittämiseen ole.

> Että jos joku osaa neuvoa, että millä saisin naisystäväni unohtamaan
> viikonloppuiset sekoiluni, niin olisin ikuisesti kiitollinen! =)

Sua taitaa vaivata sama kun muakin, että vaikka asia olisikin
vähäpätöinen, itseään hermostuttaa jos ei yhtäkkiä tiedäkään mitä toinen
oikeasti haluaisi. Se paljon puhuttu avoimuus ja toiveistaan ihan
selvällä Suomen kielellä puhuminen auttaa, mutta sitä on paha mennä
vaatimaan jos toinen ei siihen kykene omin avuin.

Sikäli kun ymmärsin tilanteen vakavuusasteen oikein, unohda tuo tapaus
ja ryhdy puhumaan ihan jostain muusta niin homma jatkuu pian taas
entiseen malliin. Mikäli hän ei vastaa yhteydenottoyrityksiisi parin
päivän sisällä, unohda koko ihminen. OIKEASTI! Jotkut kokevat omien
mielihalujensa motiivien kysymisen ruikuttamisena, ja tilanne vain
pahenee jos yrität kovistella. Sit jossain välissä kun tilanne tuntuu
taas sopivalta, nykäise häntä hihasta ja pyydä juttusille. JOS käy
sitten niin, että hänen mielestään mitään juttelemisen tarvetta ei ole,
sinun tulee vetää tästä omat johtopäätöksesi - hän tuskin on sinua
varten.

Niin, varmuuden vuoksi mainittakoon, että tämä on sitten tulkittava
jonkun sortin worst case - skenaariona..

--
Jukka Mikkonen

karvinen

Panu Höglund wrote:

Bad idea! Siitä voi saada sakot ja joutua jopa vankilaan.
- Jos tuollaisia ajatuksia on, kannattaa ottaa yhteys
kunnan mielenterveystoimistoon ajanvarausta varten.

t: Karvinen

Mika

"Panu Höglund" <phog...@abo.fi> kirjoitti
viestissä:397828d4.02081...@posting.google.com...

Kun pyysit sitä tunnustusta (jossain), niin tulkoot uusintanakin. Tämä on
jo kolmas viesti vartin sisällä, joka varmistaa että luen viestejä
jatkossakin....

Ja tosiaan eksyin tänne erehdyksessä, vahingossa virheklikkauksella. Piti
tilata vain sfnet.keskustelu.seksi mutta tämä erehdys kannatti.

Jarkko Hietala

> Bad idea! Siitä voi saada sakot ja joutua jopa vankilaan.
> - Jos tuollaisia ajatuksia on, kannattaa ottaa yhteys
> kunnan mielenterveystoimistoon ajanvarausta varten.

Niin tarpeeksi kun lyödään psyykenlääkkeitä kurkusta alas niin ei enää
naiset kiinnosta, koska useimmilla psyykenlääkkeillä on sivuvaikutuksena
seksuaalisten halujen heikkenemistä ja monissa tapauksissa, jopa halujen
katoamista kokonaan ainakin miehillä. Ehkä se halujen katoaminen on hyvä
asia jos sillä "pildellä" ei muuten ole käyttöä ollut.

Eikö ne psykonartut pitäisi lähettää ensimmäisenä sinne
mielenterveystoimistoon?

karvinen

Jarkko Hietala wrote:

> Eikö ne psykonartut pitäisi lähettää ensimmäisenä sinne
> mielenterveystoimistoon?

En ota siihen kantaa, mutta naistenhakkaaja
on kyllä itse terapian tarpeessa.

t: Karvinen

Riitta Niemistö

KL <winte...@luukku.com> kirjoitteli:

> [...]
> ei, toisaalta halusin saada vastausta tuolla "keskustelulla" tähänkin
> kysymykseen, mutta vastaus tuntui syntyvän jo keskutelun luonteesta.

Ravintolassa, humalassa, kavereiden aikana tällaisen asian selvittely
tivaamalla ei tosiaan voi johtaa muuhun kuin riitaan ja murjotukseen.
Tyttö saattoi ihan hyvin tarkoittaa, mitä sanoi: oli ihan kiva, että
sulle löytyi seuraa, niin määkin pääsen viettämään iltaa
tyttöporukalla. Tyttöporukan jutut kun tuppaavat muuttamaan
luonnettaan paljon vähemmän kiinnostaviksi, jos on mukana yksikin
mies. Sitten kun aloit tivata, hän saattoi tuntea olevansa sinuun ihan
liiaksi sidottu ja ylireagoi.

Olihan se kaveriporukka tyttöporukka, johon väkisin poikaystävänä
mukaan tuppauduit?

> Että jos joku osaa neuvoa, että millä saisin naisystäväni unohtamaan
> viikonloppuiset sekoiluni, niin olisin ikuisesti kiitollinen! =)

Elä ruikuta mennyttä, vaan pyydä nainen treffeille ja viettäkää mukava
ilta kahden.

--
Riitta Niemistö "Ihannevaimo sanoo: 'Olet oikeassa rakkaani',
p. 3115 3863 t. silloinkin, kun mies on väärässä."

Visa

"KL" wrote

> [...]
> moneen kertaan, että: "ei se mitään haittaa vaikka meetkin, että mäki
> pääsen moikkaan samalla omia kavereitani."

Sanat on saatanan keksintö.

Jarkko Hietala

> En ota siihen kantaa, mutta naistenhakkaaja
> on kyllä itse terapian tarpeessa.

Jahuu!!! Sittenhän islamilaisissa maissa 50% miesväestöstä on terapian
tarpeessa. On muistettava, että monikulttuurisuus on maailmamme rikkaus ja
joissakin kulttuureissa naisten hakkaamista tarpeen mukaan pidetään jopa
hyveenä ja velvollisuutena ja jopa perheen ulkopuolisilla miehillä on oikeus
suorittaa rangaistus mikäli oma mies ei ole paikalla.

Visa

"Jukka Mikkonen" wrote

> [...]
> esitetään siinä valossa, että toivotusta valinnasta B ei ole
> epäselvyyksiä, ja jätetään toiselle kaksi paskaa valintaa, joista

Naisilla on taito antaa miehelle näennäisesti vaihtoehtoja, joista kuitenkin
vain yksi on mahdollinen. Vapauden illuusiota. Vastaa tilannetta, jossa joku
mies tulee kohti aseella uhaten ja sanoo: Rahat tai henki.

Visa

"Visa" wrote
> Sanat on saatanan keksintö.

Miksi nainen on sitten niin haka sanojen käytössä?

Koska sanat ja nainen ovat sisaruksia.

karvinen

Jarkko Hietala wrote:

> Jahuu!!! Sittenhän islamilaisissa maissa 50% miesväestöstä on terapian
> tarpeessa.

Amen!

> [...]
> hyveenä ja velvollisuutena ja jopa perheen ulkopuolisilla miehillä on oikeus
> suorittaa rangaistus mikäli oma mies ei ole paikalla.

Just joo. Tuota samaa rättipäiden hilpeää kansanperinnettä
ovat myös kunniamurhat ja joukkoraiskaamiset.

Jos suomalainen sanoo "neekeri", se on rasismia
mutta kun ähläm-sähläm tappaa tyttärensä, se
onkin "monikulttuurisuutta".

t: Karvinen

karvinen

Visa wrote:

Ja nainen on siten myös.. saatanasta?

- täällä taitaakin olla tänään varsinainen
katkerien miesten klubi kokoontuneena:)

t: Karvinen

Kari Lehtinen

"Riitta Niemistö" <mar...@iki.fi> wrote in message

> [...]
> luonnettaan paljon vähemmän kiinnostaviksi, jos on mukana yksikin
> mies. Sitten kun aloit tivata, hän saattoi tuntea olevansa sinuun ihan

Noh homma meni näin, että tyttöystäväni kaveri jäi meidän kuskin kanssa
autoon, koska ei halunnut tulla baariin jostain syystä ja tämä kaveri joka
tuli aluksi meidän kanssa baariin oli samalla kyytillä kuin me eli olisimme
tällöin vaan menneet erilleen siitä porukasta mikä alunperin oli kasassa.
Toisaalta mitään sellaisia suunnitelmia ei ollut että kaikki jotka oli
samassa autossa viettäisivät illan yhdessä. Ja toisaalta tällöin aattelin
että on jopa odotettavaa että olen tyttöystäväni kanssa. Mutta ehkä olisin
"suosiolla" voinu mennä toiseen baarin kaverini kanssa ja tosiaan nähdä
naiseni myöhemmin illalla, kuten tuolla joku mainitsikin. Vaikka sitä
itsekkin aina yrittää välttää näitä "perinteisiä" mokia niin ei sitä
näköjään aina pysty edes tiedostotamalla sitä välttämään.

> Olihan se kaveriporukka tyttöporukka, johon väkisin poikaystävänä
> mukaan tuppauduit?

Tosiaan mukana oli tyttöystäväni lisäksi hänen 1 kaveri. Ja loput poikia,
jotka lähti sitte melkein heti muualle kuin me.

> Elä ruikuta mennyttä, vaan pyydä nainen treffeille ja viettäkää mukava
> ilta kahden.

Juuri näin. Ei saman asian jankuttaminen ainakaan auta, mutta jotenkin
tekis mieli selvittää koko juttu ettei mitään jää "hampaankoloon", mutta
jos yritän olla ottamatta asiaa enää esille ja pyrin käyttäytymään ettei
koko viikonloppua olisi ollutkaan...

Riitta Niemistö

karvinen <karv...@email.com> kirjoitteli:

> - täällä taitaakin olla tänään varsinainen
> katkerien miesten klubi kokoontuneena:)

Juu, näkyy ihan satavan niitä järkeviä neuvoja, joita alkuperäinen
kysyjä kertoi odottavansa :)

--
Riitta Niemistö "Mä pystyin silloin luulin niin
p. 3115 3863 t. jo vallan vaikka miksi: -- J.L. Runeberg:

Mika

"Riitta Niemistö" <mar...@iki.fi> kirjoitti
viestissä:ajr09d$598$1...@news.cc.tut.fi...

> karvinen <karv...@email.com> kirjoitteli:
>
> Juu, näkyy ihan satavan niitä järkeviä neuvoja, joita alkuperäinen
> kysyjä kertoi odottavansa :)

Kaikki kelvottomia, koska eivät sovi sinulle?

Riitta Niemistö

Kari Lehtinen <kari.l...@pinni.com> kirjoitteli:

> Tosiaan mukana oli tyttöystäväni lisäksi hänen 1 kaveri. Ja loput poikia,
> jotka lähti sitte melkein heti muualle kuin me.

Just. Tyttösi haluaisi jutella tyttökaverinsa kanssa rauhassa ja
poikaystävä kiehnää vieressä niin, että _todella_ _kiinnostaviin_
aiheisiin ei päästä. Ja sinä puolestasi olet liikkeellä sillä
mielellä, että nyt pääsee pitkästä oman tytön kanssa liikkeelle ja
eiköhän tuo kaverinsa siinä mukana roiku.

Vikaa ei varsinaisesti siis ollut kummassakaan, odotukset illalta vain
olivat erilaiset. Siitä ne muhkeat riidat syntyvät.

> [...]
> jos yritän olla ottamatta asiaa enää esille ja pyrin käyttäytymään
> ettei koko viikonloppua olisi ollutkaan...

Juu, etteköhän te tuon pysty ihan rauhassa selvittämään. Sattuuhan
noita, väärinkäsityksiä.

--
Riitta Niemistö "People like you don't marry other people -
p. 3115 3863 t. you marry the job, 24 hours a day!"

Riitta Niemistö

Mika <i...@i.i.invalid> kirjoitteli:

> Kaikki kelvottomia, koska eivät sovi sinulle?

Eivät kaikki. Ainakin Mikkonen taisi kirjoittaa ihan asiaa. mutta
sitten näkyy olevan näitä pahoinpitelyehdotuksia yms, jotka lienevät
trolleja (tai sairaan mielen tuotteita).

--
Riitta Niemistö "Jos kirjoittaja tuntuu sanoneen jotain täysin tyhmää,
p. 3115 3863 t. olet saattanut hyvinkin vain ymmärtää väärin."

sanc...@utopia.org

"Anteeksi!" (Vitun virtahevot teidän kanssa tulee hulluksi... O:-)

--
Believe half of what you see & none what you hear.
http://www.kolumbus.fi/sanctius/mypic.html

Tilly Aho

<sanc...@utopia.org> kirjoitti
viestissä:k062muku5ave0rjs7...@4ax.com...

> "Anteeksi!" (Vitun virtahevot teidän kanssa tulee hulluksi... O:-)

"Saat anteeksi." (Nainen vastaa miehelle.)

sanc...@utopia.org

Tilly Aho:

>"Saat anteeksi." (Nainen vastaa miehelle.)

Kolme sanaa - ja kaikki on taas ennallaan.
Miksi miehet tekee kaikesta niin vaikeaa?

Sehän on se sanojen laatu, eikä se määrä.
Mutta miehelle määrä on kaikki kaikessa?

Naiset eivät tarvitse sanoja, vaan sen
toisen ihmisen kaikkien sanojen takaa.

Jarkko Hietala

> [...]
> ovat myös kunniamurhat ja joukkoraiskaamiset.
>
> Jos suomalainen sanoo "neekeri", se on rasismia
> mutta kun ähläm-sähläm tappaa tyttärensä, se

Länsimaisen kulttuurin kansanperinnettä ovat yksinäisyys, eristäminen ja
mielenterveyden ongelmien moninkertaistuminen. Suomalaista
kulttuuriperinnettä ovat erityisesti miesten kovat itsemurhaluvut.

Karvinen

Jarkko Hietala wrote:

On kuitenkin tietty ero siinä, tappaako itsensä
vai tyttärensä (ja hakkaa siinä sivussa vaimonsa..
1-4kpl)

- ja sitä paitsi, vaikka Suomessa tapahtuukin intohimo-
murhia, ne kuitenkin tuomitaan. Sitä vastoin ähläm-
sählämit juhlivat isää, joka "perinteikkäällä" tavalla
pelastaa perheen kunnian.

t: Karvinen

Karvinen

>sanc...@utopia.org wrote:

Hei Sanctius, oleks sä muuttanut Järvenpäästä Utopiaan?

t: Karvinen

Jarkko Hietala

> On kuitenkin tietty ero siinä, tappaako itsensä
> vai tyttärensä (ja hakkaa siinä sivussa vaimonsa..
> 1-4kpl)

Jos joku on pitkään ollut valmis kuolemaan niin kyllä siinä aina joku muukin
joutuu tavalla tai toisellä kärsimään lopulta. Sodassa ja kriiseissä kuolee
ihmisiä. Tälläkin hetkellä kun tässä netissä väittelemme niin kylvetään jo
tulevien murhien siemeniä, jotta ihmiset pääsevät kauhistelemaan lööppejä.
Monissa tapauksissa sato on jo valmis niitettäväksi ja sitten voidaan
uutisista kauhistella päivästä toiseen tätä julmaa maailmaa.

hulakki

"KL" <winte...@luukku.com> kirjoitti
viestissä:ajotvq$tlq$1...@news1.song.fi...
> Onhan se hassua, että viikonloppua odotetaan aina maanantaista lähtien,
<<<<*cut*>>>>>

> Että jos joku osaa neuvoa, että millä saisin naisystäväni unohtamaan
> viikonloppuiset sekoiluni, niin olisin ikuisesti kiitollinen! =)

tee mikä itestäs tuntuu hyvältä. tuommonen orjailu minun osaltani johti
siihen, että muutan tänään pois meidän ex-eukon entisestä kodista ja
olen nykyään sinkku. naisia vituttaa suuresti tenttaaminen ja
jankkaaminen
eikä se ole hyväksi. anna eukon olla vähän aikaa, minä en osannut
ja lopputuloksen tiedätkin jo :/

KL

"hulakki" <im...@labra.com> wrote in message

> [...]
> jankkaaminen
> eikä se ole hyväksi. anna eukon olla vähän aikaa, minä en osannut

Joo-o.. tää munki homma tosiaan ratkes ja karmivasti juuri samalla tavalla
kuin sinunkin eli se siitä... Tosiaan niinku tuolla joku epäilikin ja jota
itsekki epäilin, että tää lauantainen sähellys ei johtunu pelkästään siitä
tilanteesta vaan vähän aikaa on ollu ilmas semmosta "ratkasun tunnetta" ja
niinhän siinä sitten ohrasesti kävikin... Tuossa nyt sitten eilen puheltiin
homma selväksi ja perinteisesti hän sanoi että "oot tosi mukava jne.. mut
tää homma nyt vaan jostain syystä lopahti... ja et haluun et ollaan hyviä
ystäviä, mutta mistä sen tietää vaikka tää homma lähtis tästä vielä
uudestaan luistaan plää plää plää..." ja tämän tekstin kuulee käsitykseni
mukaan joka naiselta (ainaki itse oon aina kuullu) jos ero ei tapahdu
kirveen tai luudanvarren avustuksella. Mutta katsoo nyt mitä jatkossa, eipä
täs varmaan mukaan auta ku antaa tilanteen olla vähän aikaa ja tosiaan
kattoo et onko mahdollisuutta enää jatkossa ja ainaki yritän olla hänen
kanssaan "samalla tasolla". Mut vaikka meistä tuliskin vielä hyviäkin
ystäviä niin karu totuus taitaa olla se et harvoin näistä enää mitään
vakavaa syntyy... Mut kiitoksia kaikille kannanotoista.. =) Life goes on...

-KL-

Jukka Mikkonen

KL wrote:

> [...]
> tilanteesta vaan vähän aikaa on ollu ilmas semmosta "ratkasun tunnetta" ja
> niinhän siinä sitten ohrasesti kävikin...

Harmi että näin kävi.

Sikäli kun mitään osaan ihmissuhteista sanoa, väkisin niitä kulisseja on
ihan turha pitää ylhäällä jos halu siihen on kuollut kummasta tahansa
suunnasta. Suotavaa toki olisi, että syyt halun kuolemiseen eivät olisi
mitään ihan naurettavan heppoisia, tai muuten olisi syytä tutkailla
itseään, missä mentiin vikaan.

Sille nyt ei vaan mitään voi, että toisessa ihmisessä rakastuu siihen
hänestä luomaansa mielikuvaan, mutta jos edes pienellä järkeilyllä ja
ripauksella kyynisyyttä (sen positiivisessa mielessä) saa karsittua
pahimmat ristiriidat pois, erot kuvitellun ja todellisen välillä jäävät
loppujen lopuksi melkoisen pieniksi.

--
Jukka Mikkonen

KL

"Jukka Mikkonen" <jukka_m...@hotmail.KILLALLcomSPAMMERS> wrote in
message news:3D6334E4...@hotmail.KILLALLcomSPAMMERS...

> [...]
> ripauksella kyynisyyttä (sen positiivisessa mielessä) saa karsittua
> pahimmat ristiriidat pois, erot kuvitellun ja todellisen välillä jäävät

Juurikin näin. Ehkä tämä meni loppujenlopuksi siihen että halusin olla
tiedostamatta oikeaa tilannetta ja yritin uskotella itselleni että oikea
tilanne on juuri tämä luomani mielikuva toisen ja ehkä omistanikin
tunteista, mutta kun tämän mielikuvan takaa katsoi todellisuutta, niin koko
homma alkoi olla jo aika pahasti pielessä, eikä suhde enää toiminut
"oikealla tasolla"... ehkä tämäkin todistaa lisää sitä että rakkaus on
sokeaa...

Riitta Niemistö

> [...]

> tiedostamatta oikeaa tilannetta ja yritin uskotella itselleni että
> oikea tilanne on juuri tämä luomani mielikuva toisen ja ehkä

Kuulostaa perin tutulta ja inhimilliseltä. Olen kokenut tuollaisen
tilanteen kumpanakin osapuolena ja silloin kun on tyttösi asemassa
tuntuu perin oudolta, että toinen ei tajua, ettei tästä mitään tule,
ja taas sinun asemassasi ei millään suostu uskomaan, ettei tästä
enää mitään tule.

--
Riitta Niemistö "Life's but a walking shadow... it is a tale
p. 3115 3863 t. Told by an idiot, full of sound and fury,

Sami Sihvonen

In article <3D613BD5...@email.com>,
Karvinen <karv...@email.com> wrote:

> Hei Sanctius, oleks sä muuttanut Järvenpäästä Utopiaan?

Jukka K. Korpela paikalle heti nettipoliisin pamppunsa kanssa...
Invaliidi e-mail osoite selkeästi havaittu. Pamputtakaa.

--
"Mä näitä polkuja tallaan kai viimeiseen asti. Näiltä poluilta löytyy
se viimeinen rasti jonne yhdessä kuljemme ystäväin. Ei näitä juuria

Niilo Paasivirta

Sami Sihvonen <s...@janiika.com> wrote:
>Jukka K. Korpela paikalle heti nettipoliisin pamppunsa kanssa...

Ei ehtinyt, mutta minä paikkaan.

>Invaliidi e-mail osoite selkeästi havaittu. Pamputtakaa.

MÄTKIS! MÄTKIS! No, joko riittää? Joko vaihdat invaliidin janiika.com
-osoitteesi?

--
Niilo Paasivirta E-mail: n...@co.jyu.fi URL: http://www.co.jyu.fi/%7Enp/
"Tule takaisin pukeutumaan.", "Muutoin sinut vie", "poliisi!"

Walter van der von Lehmänen

KL wrote:

> Että jos joku osaa neuvoa,

> niin olisin ikuisesti kiitollinen! =)

Pimautat ensin sitä kunnolla ohtaan ja sitten sanot:
- Anteeksi!

--

WL
http://www.shockwave.com/rd/gc.cgi?100530443837191&fs01