Google Ryhmät ei enää tue uusia Usenet-postauksia tai ‐tilauksia. Aiempi sisältö on edelleen nähtävissä.

Kuvat ja vesileimaus kuviin?

49 katselukertaa

Pauli Kesti

lukematon,
6.4.2011 klo 12.41.116.4.2011
vastaanottaja
Kun on tuo kuparikaivos.varaani.net -galleria, joka sigussakin joskus
vilahtelee, niin onko yleensä isoa merkitystä yksityishenkilön
ottamilla
kuvilla, onko niissä vesileima vai ei?

Siis molemmat kuvathan kuitenkin joutuvat googlen ja ties minkä
sivuston
arkistoihin vaikka olisikin vesileima, joten vesileima taitaa estää
vain
sivullisia käyttäjiä kopioimasta kuvia vääriin tarkoituksiin?

Mutta oletetaan, että minulla on vaikka noin 40 eri kuvaa samassa
kansiossa kotikoneellani, odottamassa mainittuun galleriaan laittoa.
Haluaisin jokaiseen vesileiman, joka voi olla yksinkertaisimmillaan
muotoa: "Copyright (c) Pauli Kesti" ja vaikka alaoikeaan reunaan niin,
että leima on läpikuultava, mutta sellainen, että feikkaus ei onnistu
ilman kuvakoon muuntelua niin, että eron voi tunnistaa sivullinenkin.

Millä softalla kannattaisi hommaa kokeilla.

--
Googleta ensin, kysy vasta sitten.

Pauli Kesti

lukematon,
6.4.2011 klo 12.53.536.4.2011
vastaanottaja
Pauli Kesti raapusteli:

Niin tai sitten sillain, että ohjelma lisää haluttuun kuvaan
vesileiman,
kun kuvasoftalla sen avaa ja tallentaa _erikseen_ vesileimallisen, alle
1 MB:n kokoisen kuvan erikseen.

--
Yleensä kajareissa se oikea liitin on niistä
kolmesta se keskimmäinen, vihreä tietokoneen

Leibovits

lukematon,
7.4.2011 klo 3.26.127.4.2011
vastaanottaja
On 6 huhti, 17:41, Pauli Kesti <pauli.ke...@isoallo.org.invalid>
wrote:
> Mutta oletetaan, ett minulla on vaikka noin 40 eri kuvaa samassa

> kansiossa kotikoneellani, odottamassa mainittuun galleriaan laittoa.
> Haluaisin jokaiseen vesileiman, joka voi olla yksinkertaisimmillaan
> muotoa: "Copyright (c) Pauli Kesti" ja vaikka alaoikeaan reunaan niin,
> ett leima on l pikuultava, mutta sellainen, ett feikkaus ei onnistu
> ilman kuvakoon muuntelua niin, ett eron voi tunnistaa sivullinenkin.
>
> Mill softalla kannattaisi hommaa kokeilla.

No Irfanviewillä ainakin. file->batch conversion->advanced->add
overlay text->settings

Marve

lukematon,
7.4.2011 klo 9.16.427.4.2011
vastaanottaja
Picasakin osaa tehdä tuon kuvakoon muutoksen yhteydessä. Eli samalla
kertaa tulee nettiin sopiva kuvakoko & vesileima.
0 uutta viestiä