Buffalo airstation driveri ?

11 katselukertaa

Markku N

Tuli asennettua Ubuntu 7.10 koneelle, ja nyt pitäisi saada langaton verkko
käyttöön.
Verkkokorttina Buffalo Airstation (WLI-U2-SG54HG) USB portissa.
Osaako joku sanoa mistä tuolle löytyisi natiivi ajurit ? Piirisarja on
mahdollisesti RT2570.

Googlettamalla en niitä löytänyt, mutta rohkenin sentään koittaa windows
(Vista) ajureita Ndiswrapperin kautta. Jotain rautaa tuo sitten löysikin,
mutta ei tunnista niitä verkkokortiksi. Alla printti - osaako joku
selvittää mikä meni vikaan ?

$ ndiswrapper -l
netsg54 : driver installed
device (0411:00F4) present
$ sudo iwconfig eth0 essid "XXXX" key s:asciiz-XXXXXXXXXXX
[sudo] password for xxxx:
Error for wireless request "Set ESSID" (8B1A) :
SET failed on device eth0 ; Operation not supported.
$

-Markku-

pgr

Markku N wrote:

> [...]
> Verkkokorttina Buffalo Airstation (WLI-U2-SG54HG) USB portissa.
> Osaako joku sanoa mistä tuolle löytyisi natiivi ajurit ? Piirisarja on

PitƤisi toimia rt73-legacy-ajurin kanssa
(http://rt2x00.serialmonkey.com/phpBB2/viewtopic.php?t=4125), mahdollisesti
siten myƶs rt2x00-ajurilla, vaikka tuota ei yhteensopivuuslistalta
(http://ralink.rapla.net/) lƶydykƤƤn. Luultavasti jomman kumman pitƤisi
olla Ubuntussa asennettuna (komennolla lsmod nƤkee Ubuntun mahdollisesti
automaattilataaman ajurin nimen). Jos ei lƤhde toimimaan, voit hakea ajurin
uusimman version osoitteesta http://rt2x00.serialmonkey.com/.

Markku N

Kiitoksia,

RT73 legacy driveri toimii. RT2x00 ei suostunut kääntymään.

Markku

mikahe

Minulla WPA-TKIP jäi kyllä haaveeksi. Alustana Fedora8 x86_64, jolloin
edes Ndiswrapper Buffalolle ei ole käypänen.

0 uutta viestiä