Proboszcz zniszczył mu życie

Grzegorz Z.

Proszzz Awuś, masz naszego, nie z USA.

=========================

Marek R. miał 13 lat, gdy proboszcz jednej z kołobrzeskich parafii zaprosił
go na plebanię i wsadził mu rękę do spodni. Chłopak po latach przerwał
milczenie i opowiedział o swojej tragedii. Odezwały się także inne ofiary
księdza pedofila.

Dramat sprzed lat rozpoczął się w listopadzie 2000 roku. Marek R. poszedł
na miejscowy cmentarz, aby uporządkować rodzinne groby. W drodze powrotnej
zaczepił go ówczesny proboszcz miejscowej parafii pw. Św. Wojciecha
Zbigniew R. i zaproponował podwiezienie.
– Skorzystałem – wspomina wydarzenie sprzed 10 lat. – Moja babcia jest
bardzo wierząca. Zawsze uczyła mnie szacunku do duchownych. Dlatego przez
myśl mi nie przeszło, że to zwierzę tak mnie skrzywdzi – płacze
poszkodowany. Trzynastolatek nie od razu trafił jednak do domu. Ksiądz
przekonał go, że wcześniej musi tylko odwieźć stułę na plebanię. Kiedy
podjechali pod budynek, kapłan zaprosił go do środka. Marek R. nie miał
złych przeczuć. Usiadł na sofie w pokoju plebanii i czekał na powrót
księdza, który gdzieś zniknął ze stułą. Po kilku minutach proboszcz wrócił.
Usiadł blisko chłopaka. W pewnym momencie wsadził mu rękę do spodni i
zaczął masować jego miejsca intymne. Po wszystkim zwrócił się do niego, aby
wrócił na plebanię za dwa dni. Chłopak powiedział, że przyjdzie z
koleżanką, ale kapłan zastrzegł, żeby tego dnia był sam. – I znowu wszedłem
do pokoju na piętrze. Ksiądz włożył mi dłoń w swoje spodnie i kazał dotykać
członka. Sam dotykał moich miejsc intymnych. W czasie masturbowania całował
mnie w usta. Kiedy skończył kazał mi pójść do łazienki umyć twarz –
wspomina koszmar.
Dramat 13-letniego chłopaka trwał od listopada 2000 roku do kwietnia 2001
roku. Pierwszym sygnałem, że coś złego dzieje się w życiu młodego człowieka
były ucieczki ze szkoły. Nikt nie zareagował. – Raz w obecności dyrektorki,
szkolnej psycholog i matki opowiedziałem o tym co robię u księdza. Mama
stwierdziła jednak, że fantazjuję i na tym się skończyło – mówi z
nieukrywanym żalem. – Ten skur... zniszczył mi życie. Do tej pory nie mogę
się po tym pozbierać.
Chcąc zmazać z siebie, jak wtedy sądził, piętno winy, wstąpił do
koszalińskiego seminarium. Był tu przez rok. W tym czasie powiedział
jednemu z wychowawców o tym co spotkało go w Kołobrzegu. Terapią miały być
sesje u psychologa. W trakcie ich trwania chłopak pisał tzw. listy do kata,
które miały uwolnić go od koszmarów przeszłości. Po wszystkim miały zostać
spalone. – Przekazałem je w depozyt wychowawcy. A gdy teraz chciałem je
odzyskać usłyszałem, że kuria je spaliła – mówi z żalem.
Dlaczego po 10 latach zdecydował się zgłosić sprawę prokuraturze? Marek R.
wyjaśnia, że dopiero teraz czuje się do tego całkowicie gotowy. W podjęciu
decyzji pomógł mu ks. prał. Edmund
Cisak, Krajowy Kapelan Związku Sybiraków. – Interweniowałem w tej sprawie
wszędzie. Prosiłem o pomoc Kurię i Watykan. Nic. Nikogo nie obchodzi los
gwałconego przez księdza dziecka – mówi.
Okazuje się, że Marek R. nie jest jedyną ofiarą ks. Zbigniewa R. Kontakt z
nim jako dziecko miał dojrzały dziś mężczyzna Bartosz K. Chłopak poszedł
zaliczać do księdza modlitwy, aby przyjąć sakrament bierzmowania. Mówi, że
proboszcz kazał mu usiąść na kolanach i odmawiać „Wierzę w Boga”. W tym
czasie dotykał jego okolic intymnych. To zdarzyło się raz.
Ksiądz Zbigniew R. od 2008 r. nie jest już proboszczem kołobrzeskiej
parafii. Odwołał go biskup. Jeden z księży, który znał R. opowiada, że od
innych słyszał o jego upodobaniach. Ponoć zauważył je pracujący wówczas ze
Zbigniewem R. wikariusz i zgłosił biskupowi. Kapłan dostał wtedy
upomnienie. Kiedy to nie pomogło biskup skierował go na leczenie do Ośrodka
„Odwaga” w Lublinie, do którego zgłaszają się homoseksualiści. Kiedy R. w
ośrodku się nie pojawił biskup zastosował wobec niego karę suspensy.
– To znaczy, że kapłanem jest nadal, ale nie może wykonywać kościelnych
posług – słyszymy od księdza Dariusza Jaślarza, rzecznika kurii koszalińsko
– kołobrzeskiej.
W tej chwili do kołobrzeskiej Prokuratury Rejonowej zgłosiły się trzy
poszkodowane przez księdza osoby. – To trzej pełnoletni mężczyźni, którzy
twierdzą, że są ofiarami molestowania seksualnego. W tej chwili prowadzimy
w sprawie dochodzenie i prosimy o zgłaszanie się do nas osób, których
dotyczy ta sprawa – informuje Adam Kuc, szef kołobrzeskiej prokuratury.

Od autora. Imiona bohaterów materiału zostały zmienione. Osoby, które miały
kontakt z księdzem R. mogą kontaktować się z kołobrzeską Prokuraturą
Rejonową przy ul. Waryńskiego 8, tel 94-35-487-50, lub autorem 697-662
-442, ankawr...@wp.pl.

http://www.gazetakolobrzeska.pl/www/index.php?xnewsaction=fullnews&newsarch=072010&newsid=8

--
Nasz bog to my i nasze idee.

Neko

Użytkownik "Grzegorz Z." <blog...@gazeta.pl> napisał

> Proszzz Awuś, masz naszego, nie z USA.

Badzmy milosierni...

awe

No to zabierzcie im dotacje w koncu macie prezia i wiekszosc w sejmie. ja
nie biskup nie pomoge ci
awe

Grzegorz Z.

Dnia Wed, 7 Jul 2010 12:15:59 +0200, awe napisaďż˝(a):

> No to zabierzcie im dotacje w koncu macie prezia

My nie mamy, oni majďż˝.

My jeste�my z wami w koalicji w TVP.

awe

Użytkownik "Grzegorz Z." <blog...@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> My nie mamy, oni mają.
>
> My jesteśmy z wami w koalicji w TVP.
>
>--------------
chyba bylismy - poszliscie i durnego bronka poparliscie a niedlugo was
wypierdola z sejmu...zawsze uwazalem ze lewaki to niemoty- stad ta tendencja
do zycia z dotacji panstwa. was trzeba nawet dotowac w pracy a nie mowiac
juz o emeryturach
awe

Grzegorz Z.

Dnia Wed, 7 Jul 2010 12:39:06 +0200, awe napisał(a):

> Użytkownik "Grzegorz Z." <blog...@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> chyba bylismy

Nadal jesteśmy.

Więc jak PO będzie robić "skok na media publiczne" to nie protestujmy,
dobrze?

Kaczysta

A mój znajomy też siękiedyś wspólnie masturbował z księdzem, a teraz żyje w
szczęśliwym związku ze swoim bliskim przyjacielem. Twierdzi, że dzięki
księdzu odkrył, czym jest prawdziwa miłość i odotowy męski seks.
Podobno tak zaczynali niemal wszyscy pederaści. Raczek i Biedroń nie do
końca wyjawili swoje doświadczenia.
AC

mkarwan

Użytkownik "Grzegorz Z." <blog...@gazeta.pl> napisał w wiadomości

Krytykujesz pedałów i jesteś za paradą różności.
Czy nie są to przypadkiem objawy schizofrenii?

awe

Użytkownik "Grzegorz Z." <blog...@gazeta.pl> napisał w wiadomości
--------------------
ale ja mam to w dupie czy tvp jest sld i pis czy PO, byle abonamentu nie
brali
awe

awe

Użytkownik "Kaczysta" <mech...@gmail.pl> napisał w wiadomości
---------------
no popatrz jak to sie lewactwo z czarnymi swata
awe

Grzegorz Z.

Dnia Wed, 7 Jul 2010 14:53:36 +0200, awe napisał(a):

> Użytkownik "Grzegorz Z." <blog...@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> --------------------
> ale ja mam to w dupie czy tvp jest sld i pis

A kto jest prezydentem - czy z po czy z pis to już w dupie nie masz?

Grzegorz Z.

Przypadkiem zapomnieliście Kurwan przytoczyć mojej wypowiedzi w której ich
"krytykowałem".

Grzegorz Z.

Już nie lewicowcy?

Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Grzegorz Z." <blog...@gazeta.pl> napisał w wiadomości

Już po wyborach, odpuszczają sobie.

raff

W dniu 2010-07-07 13:54, mkarwan pisze:

Grzesio to jest kryptopedal. Wiec nie ma schozofrenii.

To znaczy jest gejem, ale jeszcze o tym nie wie.

R.

--
Save The Whale!
http://fusyfusyfusy.blox.pl/resource/wieloryb.jpg

konus

> [...]

> kontakt z księdzem R. mogą kontaktować się z kołobrzeską Prokuraturą
> Rejonową przy ul. Waryńskiego 8, tel 94-35-487-50, lub autorem 697-662

Tez mi news !!.
Takie zachowania kleru to niemal norma .

kwa kwa

awe

Użytkownik "Grzegorz Z." <blog...@gazeta.pl> napisał w wiadomości
-----------
dziwi cie to?
awe

awe

Użytkownik "Grzegorz Z." <blog...@gazeta.pl> napisał w wiadomości
--------------
lewicowcem to jest oleksy i gierek byl a ty to chyba nie oleksy?
awe

Grzegorz Z.

Oleksy nie jest w SLD, a kuprowi chodziło przecież o SLD.

Grzegorz Z.

Dnia Wed, 7 Jul 2010 20:52:21 +0200, awe napisał(a):

> Użytkownik "Grzegorz Z." <blog...@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> -----------
> dziwi cie to?

Oczywiście.

Grzegorz Z.

Dnia Wed, 07 Jul 2010 15:33:40 +0200, raff napisał(a):

> Grzesio

Spierdalaj pedale!

awe

Użytkownik "Grzegorz Z." <blog...@gazeta.pl> napisał w wiadomości
------------------
masz problem
awe

awe

Użytkownik "Grzegorz Z." <blog...@gazeta.pl> napisał w wiadomości
---------------
no to jak oleksy nie jest SLD a on jest lewicowcem to znaczy ze ci z sld nie
sa. - prawda? wiec skad to ze mu chodzilo o SLD? masz problemy z analiza
rzeczywistosci. od razu zaznaczam ze dziadki z sld to jeszcze nie ludzie
ktorzy na nich oddali glos. Bylo minelo. Za jakis czas SLD nie bedzie w
sejmie. Tak jak nie ma LPR i Samoobrony - czas na SLD
awe

awe

>---------------
grzesiu ile ty masz lat?
awe

Grzegorz Z.

Dnia Wed, 7 Jul 2010 23:20:30 +0200, awe napisał(a):

> [...]
> sa. - prawda? wiec skad to ze mu chodzilo o SLD? masz problemy z analiza

To ty masz - kaczemu kuprowi chodziło przecież o pozyskanie przychylności
wyborców których głosy w pierwszej turze oddane na kandydata SLD.

Grzegorz Z.

Na to wychodzi. Jak ktoś jest z PO to jest dziwnie. Jak ktoś jest z SLD to
nie jest dziwne.

I pewnie też ponad podziałami.

raff

> grzesiu ile ty masz lat?
> awe

Oho, Grzesio sie boi zrobic come-out.

Nie wstydz sie Grzesio swoich pragnien.

Grzegorz Z.

Dnia Wed, 07 Jul 2010 23:28:48 +0200, raff napisał(a):

> Oho, Grzesio sie boi zrobic come-out.
>
> Nie wstydz sie Grzesio swoich pragnien.

Nie boi się tylko nie będzie każdemu z osobna pisał tego co trzy dni.

raff

W dniu 2010-07-07 12:39, awe pisze:

Niech spierdalaja na drzewo. Nie chce takich sojusznikow.

Napierdalski tyle glosow zebral tylko dlatego, ze wielu ludzi glosowalo
przeciw takiej walce i polaryzacji kraju na PiS-PO.

konus

Niszczenie zycia ludziom to ich specjalnosc

kwakwa