Czy pozorujac "wielki bang" oraz "naturalna ewolucje" Bog zakpil sobie z pompatycznie Go negujacych naukowcow? (JP)

janp...@gmail.com

Zgodnie z Biblia autoryzowana przez samego Boga, Bog stworzyl swiat
fizyczny i czlowieka zaledwie okolo 6 tysiecy lat temu. Zgodnie jednak
z "materialem dowodowym" ktorego dokopali sie ziemscy naukowcy, nasz
wszechswiat powstal okolo 14 miliardow lat temu. Ktorys wiec z owych
dwoch wiekow swiata jest nieprawdziwy. Rozwazywszy role jaka Bog
spelnia wobec ludzi, NIE wolno nam posadzac ze ow Bog podawalby
nieprawde w autoryzowanej przez siebie swietej ksiedze - jaka jest
Biblia. I to nawet gdyby ow Bog byl sklonnym do figli 6-tysiecznym
"Bogiem-mlodzikiem" ktorego nadal trzymaja sie zarty. Jednoczesnie
jednak NIE wolno nam posadzac ze ow 6-tysieczny wszechmocny Bog-
mlodzik jest calkowicie pozbawiony poczucia humoru. Z rowna wiec
latwoscia z jaka okolo 6 tysiecy lat temu stworzyl on swiat fizyczny i
czlowieka, mogl on dodatkowo zmyslic, stworzyc, oraz powprowadzac do
stworzonego przez siebie swiata, ow material dowodowy na bazie ktorego
naukowcy szacuja wiek wszechswiata na okolo 14 miliardow lat. Wszakze
jesli Bog byl w stanie stworzyc kazda zywa istote, byl rowniez w
stanie stworzyc np. skamieniale szkielety dinozaurow pozorujac je tak
aby wygladaly na wymarle kilka milionow lat temu. Skoro ten
wszechmocny Bog stworzyl atomy wszystkich pierwiastkow, z rowna
latwoscia mogl tez postwarzac warstwy geologiczne i nadac im takie
cechy aby pozwalaly na "konwencjonalne datowanie" stosowane przez
ziemskich naukowcow. Skoro ow Bog musial eksperymentowac i udoskonalac
tworzonego przez siebie czlowieka, z rowna latwoscia mogl tez
upozorowac istnienie "naturalnej ewolucji" i potem natchnac Darwina
aby opublikowal jej teorie. Totaliztyczna strona o nazwie
"evolution_pl.htm" analizuje wlasnie dowody na ta wczesniej przez
nikogo NIE weryfikowana mozliwosc, ze wszechmocny Bog dla waznych
powodow najpierw zmyslil a potem utrwalil w stwarzanym przez siebie
swiecie fizycznym dodatkowa, nieprawdziwa, "zasymulowana historie
wszechswiata i czlowieka" (na dodatek do owej historii prawdziwej
ktora Bog opisal w Biblii). Obecni zas naukowcy ziemscy biora ta
dodatkowa historie zmyslona przez Boga za historie prawdziwa.

Gdyby Bog NIE istnial zas czas przemijalby nieodwolanie - tak jak
opisuje go dzisiejsza nauka, wowczas wszystkie przeszle wydarzenia
moglyby zaistniec tylko jeden raz, zas wszechswiat i czlowiek
musieliby miec tylko jedna historie. W takim tez przypadku wszystko co
naukowcy ustalaja w wyniku badan materialu dowodowego byloby
obiektywna prawda. Przykladowo, prawda byloby ze istnieje tylko jedna
historia wszechswiata, ze wszechswiat powstal w wyniku "wielkiego
bangu", ze faktycznie zaistniala przeszlosc ktora ludzkosci opowiadaja
np. skamieniale szkielety dinozaurow, oraz ze czlowiek powstal w
wyniku naturalnej ewolucji. Jesli jednak istnieje wszechmogacy Bog zas
czas ma nawracalna nature softwarowa - tak jak czas opisuje teoria
wszystkiego zwana Konceptem Dipolarnej Grawitacji (a ilustruje
totaliztyczna strona internetowa "immortality_pl.htm" - o dostepie
ludzi do niesmiertelnosci i do zycia bez konca), wowczas wszystkie
przeszle zdarzenia moga byc zmieniane przez tegoz Boga dowolna ilosc
razy, az Bog wypracuje nimi takie wyniki jakich potrzebuje. Z kolei
wszechswiat i czlowiek moga miec co najmniej dwie historie - z ktorych
tylko jedna jest prawdziwa, pozostale zas moga byc zasymulowane przez
Boga dla osiagniecia jakichs tam boskich celow. W takim tez przypadku
praktycznie kazdy "fakt" ktory naukowcy ustalaja w wyniku badan
materialu dowodowego obecnego we wszechswiecie moglby byc jedynie
fantazyjna symulacja i iluzja podsuwana ludziom przez Boga dla jakichs
wyzszych powodow. Przykladowo, historia ktora opowiadaja np.
skamieniale szkielety dinozaurow bylaby tylko rodzajem fantastycznego
opowiadania jakie wszechmogacy Bog celowo zmyslil i dla waznych
powodow z boska precyzja wsymulowal do stworzonego przez siebie
wszechswiata. W rzeczywistosci zas stada dinozaurow moglyby nigdy NIE
chodzic po naszej planecie - chociaz Bog mogl stworzyc po jednym lub
kilku z kazdego ich gatunku po prostu aby sprawdzic ze faktycznie ich
ciala i kosci sa realistyczne. Totaliztyczna strona o nazwie
"evolution_pl.htm" jest wlasnie o owej drugiej zasymulowanej (tj.
zmyslonej przez Boga) historii wszechswiata i czlowieka, ktora na
przekor ze jest potwierdzana pozornie "obiektywnym" materialem
dowodowym, w rzeczywistosci jest historia nieprawdziwa.

Wprowadzenie i poprzedni paragraf tego wpisu wyjasnily nam szokujacy
fakt ktory najwyrazniej nigdy nikomu nie przyszedl do glowy, a ktory
ludziom ujawnila dopiero najmoralniejsza filozofia na Ziemi zwana
totalizmem (czyli filozofia odkrywania i stwierdzania prawdy). Fakt
ten ujawnia, ze wszechswiat jaki nas otacza faktycznie ma co najmniej
dwie odmienne historie. Ta prawdziwa z owych dwoch historii
wszechswiata jest opisana w Biblii autoryzowanej przez samego Boga -
np. patrz bibilijna Ksiega Rodzaju (1:1 do 2:4). Stwierdza ona ze
wszechswiat liczy zaledwie okolo 6000 lat i ze wlacznie z czlowiekiem
zostal on stworzony przez Boga. Jednak dla waznych powodow,
niezaleznie od owej "prawdziwej historii wszechswiata" Bog
najwyrazniej stworzyl tez jeszcze zupelnie odmienna "zasymulowana
historie wszechswiata". Owa zasymulowana historia wszechswiata jest
rodzajem fantazyjnego opowiadania ktore Bog podczas tworzenia
wszechswiata celowo zmyslil i potem "wpisal" w swoj koncowy twor,
czyli wpisal w tworzone przez siebie dzielo. Opowiadanie to stwierdza
mniej wiecej to co twierdza dzisiejsi naukowcy. Owi naukowcy zas
twierdza np. ze wszechswiat liczy okolo 13.73 (z dokladnoscia do
+/-0.12) miliardow lat (po angielsku "around 13.73 +/-0.12 billion
years"), ze czlowiek powstal w wyniku "ewolucji" - a nie zostal
stworzony przez Boga, oraz ze przed ludzmi na Ziemi zyly straszne i
barbarzynskie "dinozaury".

Dla niektorych osob fakt istnienia dwoch odmiennych historii
wszechswiata moze wydawac sie rodzajem "boskiego oszustwa". Wszakze
osoby te nie beda rozumialy ze tylko ludzie "oszukuja", podczas gdy
Bog jedynie stwarza nowe drogi i otwiera ludziom coraz szersze
perspektywy. Cokolwiek bowiem Bog czyni, ma ku temu ogromnie wazne
powody. Wymienmy wiec teraz najwazniejsze powody jakimi wszechmocny
Bog sie zapewne kierowal kiedy stwarzal owa druga, nieprawdziwa,
zasymulowana historie wszechswiata i czlowieka.

(1) Zainspirowanie ludzi do poszukiwan naukowych. Wszakze gdyby
istniala tylko jedna historia wszechswiata i ludzi, ta prawdziwa,
wowczas nic NIE byloby do poszukiwania i do badania. Historie ta
bowiem Biblia autoryzowana przez samego Boga opisuje w kilku zdaniach.
Jako taka wcale NIE pobudza ona zainteresowan ludzi ani ich NIE
fascynuje. Nikt jej wiec NIE chialby badac. Zas bez badan naukowych
ludzie NIE doswiadczyliby postepu. Na dodatek wiec do owej prawdziwej
historii, Bog musial wiec zmyslic i wpisac w swoje dzielo stworzenia
rodzaj basniowej historii, ktora wiedzie ludzi od odkrycia do
odkrycia, stymulujac ich wyobraznie i pobudzajac badania naukowe.

(2) Umozliwienie ludziom kultywowanie ateistycznego swiatopogladu. Na
kilku stronach totalizmu zostalo wykazane, ze gdyby ludzkosc skladala
sie wylacznie z ludzi gleboko wierzacych w Boga, wowczas ludzkosc do
dzisiaj mieszkalaby w jaskiniach i NIE znala nawet ognia. Ludzie
wierzacy typowo sa bowiem bardzo pasywni, zas ich gleboka wiara w Boga
pozbawia ich odwagi prowadzenia badan naukowych. Wyjasnienie tego
paradoksu czytelnik znajdzie m.in. w punkcie #F2 strony "evil_pl.htm"
- o pochodzeniu zla na Ziemi oraz w punkcie #A2 strony "will_pl.htm" -
o wplywie "wolnej woli" ludzi na losy calej cywilizacji ziemskiej.
Dlatego Bog zmuszony byl do dania ludziom mozliwosci zycia zgodnie z
ateistycznym swiatopogladem. Wszakze taki ateistyczny swiatopoglad
naklania do badan i do formowania postepu. Aby zas inspirowac wsrod
ludzi taki ateistyczny swiatopoglad Bog zmuszony byl postwarzac i po
podsuwac ludziom najrozniejsze zachety do tworczych poszukiwan
naukowych. W swojej tez nadrzednej madrosci owym zachetom nadal Bog
forme rodzaju alternatywnej historii wszechswiata, ktora obecnie
ludzka nauka uwaza ze "naukowa historie".

(3) Ilustracyjne zademonstrowanie ludziom tworczej potegi Boga. Gdyby
Bog wcale NIE wprowadzil do tworzonego przez siebie wszechswiata
jakiejs zmyslonej historyjki w rodzaju tej ktora "odkrywa" dzisiejsza
nauka, wowczas historia wszechswiata bylaby bardzo nieciekawa i
pozbawiona zdolnosci do inspiracji. Ot odzwierciedlalaby ona tylko
fakt ze Bog stworzyl planety, lady, morza, zyjace istory, oraz
czlowieka. Jako taka nie demonstrowalaby ludziom ilustracyjnie
tworczej potegi Boga. Tymczasem ludzie maja tendencje do watpienia i
do negowania tworczych mozliwosci Boga. Aby wiec zilustrowac ludziom,
jak ogromna jest Jego tworcza potega, w stworzony przez siebie
wszechswiat Bog zaszyl zmyslona przez siebie fantazyjna historie
wszechswiata. Kiedy wiec ludzie w koncu uznaja ustalenia filozofii
totalizmu i zrozumieja ze owa "zasymulowana historia wszechswiata"
ktora odkrywa nauka ziemska jest historia nieprawdziwa, wowczas
jednoczesnie uswiadomia sobie jak ogromna jest potega i mozliwosci
Boga ktory byl w stanie zmyslic taka historie i zaszyc ja w strukture
wszechswiata.

(4) Poddanie ludzi probom i egzaminom. Dla powodow wyjasnionych
szerzej w punkcie #F1 strony "evil_pl.htm" - o pochodzeniu wszelkiego
zla na Ziemi, oraz w punkcie #C6 strony "god_pl.htm" - o swieckim i
naukowym zrozumieniu Boga, Bog nieustannie poddaje probom i egzaminom
kazdego mieszkanca Ziemi. Zaleznie tez od wynikow kazdej takiej proby
Bog potem zakwalifikowuje dana osobe do odpowiedniej kategorii.
Oczywiscie, aby moc poddawac ludzi probom i egzaminom, Bog potrzebuje
miec rodzaj "zapytan czy problemow egzaminacyjnych" ktore kazdy
czlowiek musi sobie rozwiazac z osobna. Istnienie owych dwoch
przeciwstawnych historii wszechswiata (tj. historii (1) religijnej i
(2) ateistycznej) jest wlasnie jednym z takich pytan-problemow w
boskiej probie-egzaminie.

(5) Rzucenie ludziom wyzwania do poszukiwan dobrze ukrytej prawdy.
Glownym powodem dla ktorego Bog stworzyl czlowieka jest bardziej
efektywne gromadzenie wiedzy. Powod ten wyjasniam dokladniej w
punktach #B1 do #B3 strony "will_pl.htm" - o wplywie "wolnej woli"
ludzi na losy calej cywilizacji ziemskiej, oraz w punkcie #C1 strony
"god_pl.htm" - o naukowych odpowiedziach swieckiej filozofii totalizmu
na podstawowe pytania o Bogu. Potrzebe powiekszania wiedzy jeszcze
poglebia relatywnie "mlody wiek" Boga. Aby zas ludzie mogli byc
przydatni Bogu w Jego poszukiwaniach wiedzy, musza oni odnaczac sie
okreslonymi cechami. Dlatego aby rozwijac w ludziach owe potrzebne
Bogu cechy, Bog nieustannie rzuca ludziom coraz ambitniejsze wyzwania.
Jednym z tych wyzwan jest wlasnie istnienie dwoch zupelnie odmiennych
historii wszechswiata, oraz potrzeba aby kazdy czlowiek zajal i
uzasadnil wlasne stanowisko ktora z tych historii uwaza za poprawna.
Totaliztyczna strona "evolution_pl.htm" faktycznie staje sie tez
czescia owego wyzwania.

(6) Zamaskowanie przed niektorymi ludzmi faktu ze nasz Bog faktycznie
nadal jest "niedoswiadczonym mlodziencem". Prawdziwa historia
wszechswiata ujawnia, ze nasz Bog jest nadal "niedoswiadczonym
mlodziencem" ktory ciagle ma poczucie humoru i nadal lubi platac
figle. Wszakze stworzyl On swiat fizyczny tylko okolo 6 tysiecy lat
temu. Stad On sam zapewne zakonczyl swoja ewolucje i uzyskal samo-
swiadomosc tylko na krotko wczesniej - jak to wyjasnia "czesc #B" tej
strony. Nawet wiec jesli od chwili ewolucji Boga i od uzyskania przez
Niego samo-swiadomosci, az do stworzenia swiata fizycznego i
czlowieka, minelo kilka tysiecy lat, ciagle wiek Boga zapewne nie
przekracza nawet 10000 lat. Ja osobiscie posadzam ze ow softwarowy Bog
(w chrzescijanstwie nazywany "Duchem Swietym" - nie nalezy Go mylic z
wieczystym "Bogiem Ojcem" w Biblii takze nazywanym "Przedwieczny" czy
"Starowieczny") opisywany w "czesci #B" strony "evolution_pl.htm" jest
NIE jest nawet starszy niz jakies 7000 lat. Tak zas krotki wiek Boga
faktycznie Go zakwalifikowuje do kategorii niemal "boskiego
mlodzienca". Aczkolwiek wiec w autoryzowanej przez Siebie Biblii Bog
posrednio potwierdza fakt swojej relatywnej "mlodosci", faktycznie w
rzeczywistym zyciu NIE bardzo chce sie tym kazdemu przechwalac.
Zapewne dlatego Bog "dodal sobie lat" w owej "zasymulowanej historii
wszechswiata i czlowieka", ktora tak wymyslil i upozorowal jakby
wszechswiat mial juz okolo 14 miliardow lat. Taki wszakze wiek
naklania kazdego do respektu.

(7) Udokumentowanie boskiego poczucia humoru. Caly istniejacy material
dowodowy sugeruje, ze Bog ma ogromne poczucie humoru. Ponadto, w
czasach kiedy Bog rozpoczal tworzenie "materialu dowodowego" ktory dla
naukowcow jest podstawa dla sformulowania owej "zasymulowanej historii
wszechswiata" Bog juz wiedzial jak pomaptyczni i wszechwiedzacy owi
naukowcy stana sie dzisiaj. Zapewne wiec jednym z motywow owego
mlodego Boga ktory wszakze ciagle lubi stroic sobie zarty, bylo
zakpienie na boska skale z owych naukowcow ktorzy pompatycznie
odmawiaja uznania Jego istnienia i ktorzy zachowuja sie tak jakby juz
"pozjadali wszystkie rozumy".

W tym miejscu warto dodac, ze sam fakt istnienia tak wielu i tak
istotnych powodow dla dodatkowego stworzenia przez Boga "symulowanej
historii wszechswiata i czlowieka" jest takze jednym z potwierdzen, ze
Bog rzeczywiscie dal ludziom az dwie historie wszechswiata, tj.
historie (1) prawdziwa - czyli ta opisana w Biblii, oraz (2)
symulowana - czyli zmyslona przez Boga i umiejetnie wkomponowana w
boskie dzielo. To dlatego i ten dowod wprowadzilem na liste dowodow z
punktu #E1 strony "evolution_pl.htm".

Powyzsze ustalenia zawieraja ogromnie dla nas ludzi wazne przeslanie.
Mianowicie, skoro Bog propaguje dwie historie wszechswiata i
czlowieka, tj. (1) prawdziwa i (2) zasymulowana, to znaczy, ze Bog
chce abysmy je obie poznali z rowna sumiennoscia i traktowali jako
sobie rowne. Widac Bog chce abysmy na obu wypracowywali swoje
zdolnosci poznawcze i umiejetnosci doszukiwania sie prawdy. Dlatego
naszym (ludzi) zadaniem jest traktowac je obie rownie powaznie oraz
obie je badac szczegolowo i sumiennie, tak jakby obie one byly
jednakowo prawdziwe i wazne. Zadnej tez z nich NIE wolno nam
dyskryminowac tylko dlatego ze np. NIE zgadza sie ona z naszym
swiatopogladem. Jedynie w swoich wypowiedziach i w swoim rozumowaniu
nalezy je wyraznie od siebie rozgraniczac, np. poprzez dodanie do
kazdej z nich jakichs kwalifikatorow w celu podkreslenia o ktorej
historii wszechswiata czy czlowieka wlasnie sie mowi czy pisze.

Totaliztyczna strona internetowa o nazwie "evolution_pl.htm"
prezentuje caly szereg obiektywnych dowodow na fakt ze rzeczywiscie
Bog autoryzuje dwie odmienne historie wszechswiata.

Zaprezentowane powyzej wyjasnienia adoptowane zostaly z punktow #A1,
#A2 i #E3 najbardziej ostatnio aktualizowanej totaliztycznej strony
internetowej o nazwie "evolution_pl.htm", aktualizacja datowana 25
listopada 2008 roku, lub pozniej. Owa najnowsza aktualizacja strony
"evolution_pl.htm" w pierwszej kolejnosci jest ladowana na kilka
historycznie najdluzej uzywanych witryn totalizmu. Witryny te maja
nastepujace adresy: http://members.fortunecity.com/timevehicle/evolution_pl.htm
, http://ufonauci.w.interia.pl/evolution_pl.htm ,
http://milicz.fateback.com/evolution_pl.htm oraz http://totalizm.nazwa.pl/evolution_pl.htm
.

W drugiej kolejnosci strona ta bedzie zaladowana na caly szereg
dalszych (bardziej ostatnio pootwieranych) witryn totalizmu,
przykladowo na http://fruit.xphost.org/evolution_pl.htm czy na
http://pigs.freehyperspace.com/evolution_pl.htm .

Prosze przy tym odnotowac ze na kazdej z witryn totalizmu,
udostepniane sa praktycznie wszystkie strony totalizmu. Dlatego
niezaleznie od omawianej tutaj strony, na kazdym ze wskazanych tutaj
adresow faktycznie powinny byc tez dostepne wszystkie inne strony
totalizmu - chyba ze ktoras z nich zostala ostatnio zasabotazowana,
lub ze strona ta jest az tak nowa iz na dany serwer jeszcze nie
zdazylem jej zaladowac. (W przypadku jednak gdyby danej strony z
jakichs tam powodow nie bylo pod danym adresem, na owym adresie ciagle
beda dostepne MENU z linkami do innych adresow (serwerow) totalizmu,
na ktorych to innych adresach poszukiwane strony totalizmu powinny byc
juz dostepne.) Dlatego jesli ktos zechce przegladnac opisy z owych
innych stron totalizmu, np. z owych stron referowanych na niniejszym
wpisie, wowczas w powyzszym adresie, lub w dowolnym adresie strony
totalizmu ktora znajdzie w www.google.com , ostatnia nazwe adresu, np.
"evolution_pl.htm" powinien zamienic na nazwe strony ktora chce
przegladnac, np. na nazwe strony "eco_cars_pl.htm", "boiler_pl.htm",
"free_energy_pl.htm", "fe_cell_pl.htm", "oscillatory_chamber_pl.htm",
"newzealand_pl.htm", "malbork.htm", "god_pl.htm", "god_proof_pl.htm",
"biblia.htm", "will_pl.htm", "dipolar_gravity_pl.htm",
"evolution_pl.htm", "telepathy_pl.htm", "nirvana_pl.htm",
"evil_pl.htm", "tekst_1_5.htm", "day26_pl.htm", "ufo_proof_pl.htm",
"explain_pl.htm", "katrina_pl.htm", itp.

Warto takze zagladnac do watku dyskusyjnego spod adresu
http://groups.google.com/group/pl.sci.medycyna/browse_thread/thread/d158c461077d5f90#
na ktorym omawiane sa rozne moralne implikacje uzyskania przez ludzi
niesmiertelnosci poprzez cofanie czasu do tylu.

Gdyby powyzszy tekst wymagal kiedys odszukania i ponownego
przeczytania, powyzszy wpis bedzie tez umieszczony az na kilku blogach
totalizmu, kolejne z ktorych mozna znalezc pod nastepujacymi adresami:
http://www.getablog.net/totalizm
http://totalizm.wordpress.com
http://totalizm.blox.pl/html
http://totalizm.myblog.net
Na blogach owych warto rowniez poczytac wpis numer #160, ktory zawiera
prezentacje dowodu ze czas uplywa skokami (tj. ze czas ma dyskretny
charakter). Tresc tamtego wpisu uzupelnia wiec tresc niniejszego
wpisu.

Z totaliztycznym salutem,
Jan Pajak

P.S. Uwaga czytelnicy pragnacy przedyskutowac dowolny z tematow
poruszonych w tym wpisie, lub w innych wpisach dyskusyjnych totalizmu!
Tematy te sa dyskutowane publicznie na calym szeregu watkow z
googlowskich grup dyskusyjnych. Tematyka i adresy owych watkow sa
wylistowane w punkcie #M3 z totaliztycznej strony internetowej
"immortality_pl.htm" (o dostepie ludzi do niesmiertelnosci i do zycia
bez konca). Link zas do strony "immortality_pl.htm" jest zawarty na
praktycznie kazdej witrynie i kazdej stronie totalizmu.

MaRa

janpa...@gmail.com napisał(a):

> Zgodnie z Biblia autoryzowana przez samego Boga, Bog stworzyl swiat
> fizyczny i czlowieka zaledwie okolo 6 tysiecy lat temu.

Podejrzewam wpływ implantu indoktrynującego, nie żartuję. Totalizm
brnie w ślepą uliczkę.

Wpływ obcych cywilizacji na hamowanie rozwoju techniki mogącej im
zagrażać, w tym niszczenie i mordowanie wynalazców jest poważną
sprawą. Nawet, jeśli są tylko poszlaki, to w żadnym wypadku nie można
ich zlekceważyć.

Natomiast opieranie systemu wiedzy na Biblii nie jest najlepszym
pomysłem, co wielokrotnie pokazała historia. Zadaniem Biblii była
zmiana mentalności ludzi, przekazywanie mądrości życiowej, nie wiedzy
przyrodniczej. Była zbyt wiele razy przeinaczana, by opierać się na
dosłownej interpretacji.

Według Biblii Wszechświat wcale nie powstał 6 tyś lat temu, wiadomo to
od połowy 19 wieku, jedynie różnej maści fanatycy religijni nie mogli
się z tym pogodzić. I do tej pory szerzą ów skrajny kreacjonizm.

W Biblii pisze tylko, że Bóg stwarzał świat w ciągu 5 dni, 6-go
odpoczywał, 7-go powstał człowiek. (chyba czegoś nie pokręciłem).
Pierwszym człowiekiem był Adam, później Ewa (coś tłumacze pokręcili z
żebrem, ale to inna historia), mieli 3 synów, ci synowie pojąli
kobiety za żony i mieli dzieci, ludzkie plemię się rozpanoszyło.

Obecnie Kościół Katolicki interpretuje to jako "epoki", nie 24-
godzinne dni.

Pojawia się pytanie, skąd te żony dla synów pierwszej dwójki ludzi,
skoro nie było innych ludzi? Mamy tu do czynienia prawdopodobnie z
powstaniem jakiegoś ważnego rodu królewskiego, który miał przewodzić
ludzkości, nie z powstaniem ludzi w ogóle. Dawid, Salomon, Jezus i
wiele innych postaci wywodziło się właśnie z tego rodu (Biblia podaje
genealogie).

Te 6 tyś lat to policzył jakiś mnich, sumując czas życia postaci
biblijnych. Koncepcja ostatecznie upadła, gdy odkryto i odczytano
sumeryjskie tabliczki. Zawierały starsze wersje opowieści biblijnych.

Simp

Adam długo żył i miał dużo dzieci.

Mitologia precesyjna:
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,231

W starych pismach ludzie zakodowali jakieś odkrycia,
domysły i pewnie różne swoje urojenia.
360*72 = 25920 - rok platoński
1/5 z tego wynosi: 5184 - Majowie mieli coś w tym stylu

inne liczby: 144 = 2*72,
a słynne 666 wzięli np. ze słynnego golden ratio: Phi = 1.618...,
sin(666) = -Phi/2, albo cos(6*6*6)

czy też z kątów w złotym trójkącie:
y/r = sin(a) = phi/1 = 1/Phi, a wtedy kąt wynosi: a = 0.666...

znali już przybliżenie pi:
45 stopni == pi/4 = ~phi^0.5;
Może nawet uznawali to za rozwiązanie problemu kwadratury koła...

janp...@gmail.com

On Dec 4, 8:47 am, MaRa <rafal.ma...@gmail.com> wrote:

> [...]

> biblijnych. Koncepcja ostatecznie upadła, gdy odkryto i odczytano
> sumeryjskie tabliczki. Zawierały starsze wersje opowieści biblijnych.

Niniejszy wpis wcale NIE ma na celu udowodnienie poprawnosci Biblii
ani wylicznie dokladnej daty stworzenia swiata fizycznego. Sluzy on
jedynie zwroceniu uwagi czytelnikow ze istnieja dwie przeciwstawne do
siebie wersje historii wszechwiata i czlowieka (tj. bibilijna i
ateistyczna). Jesli zas cos istnieje w dwoch przeciwstawnych wersjach,
wowczas to oznacza, ze jedna z owych wersji jest NIEPRAWDZIWA.
Dzisiejsza nauka i wiekszosc ludzi, wlacznie z Panem (MaRa) uwaza ze
nieprawdziwa jest wersja z Biblii. Tymczasem jesli przeanalizowac
sprawe z punktu widzenia logiki i filozofii, wowczas okazuje sie cos
zupelnie innego. Mianowicie, gdyby poprawna byla wersja naukowa
(ateistyczna), wowczas dla wersji bibilijnej (religijnej) NIE moglyby
pojawic sie zadne dowody na Ziemi. Wszakze np. prawdopodobienstwo
pojawienia sie dowolnego "cudu" jest rownie nieznaczne jak np.
prawdopodobienstwo pojawienia sie tzw. "naturalnej ewolucji".
(Tymczasem ja sam widzialem cud an wlasne oczy - opisuje go na
totaliztycznej stronie o nazwie "malbork.htm".) Jednak gdyby poprawna
byla wersja bibilijna (religijna), wowczas moglby pojawiac sie na
Ziemi material dowodowy na poprawnosc obu wersji historii
wszechswiata. Wszakze gdyby istnial wszechmocny Bog, wowczas z rowna
latwoscia jak ow Bog mogl stworzyc czlowiaka, ten sam Bog dla jakichs
wyzszych powodow (opisanych w powyzszym - pierwszym moim wpisie) mogl
tez "sfabrykowac" na Ziemi dowody zarowno na "Wielki Bang" jak i na
"naturalna ewolucje". Jak tez sie okazuje, faktycznie na Ziemi
istnieje material dowodowy podpierajacy obie historie wszechswiata. To
zas prowadzi do logicznego wniosku, ze poprawna historia jest ta
bibilijna (religijna), a stad ze ta naukowo zaniedbywana wersja naszej
historii powinna byc badana z rownie duza uwaga jak wersja
ateistyczna.

MaRa

On 4 Gru, 03:17, janpa...@gmail.com wrote:

> Dzisiejsza nauka i wiekszosc ludzi, wlacznie z Panem (MaRa) uwaza ze
> nieprawdziwa jest wersja z Biblii.

Albo przynajmniej nieprawdziwe są niektóre interpretacje Biblii.

W dodatku Biblia powstała w pewnym okresie historycznym i określonych
warunkach społecznych. Ludzkie cywilizacje istniały już od dawna.
Wiele tekstów biblijnych ma znacznie starsze odpowiedniki wśród pism
sumeryjskich i egipskich (te same motywy - potop, postaci władców
itd.)

> [...]
> wyzszych powodow (opisanych w powyzszym - pierwszym moim wpisie) mogl
> tez "sfabrykowac" na Ziemi dowody zarowno na "Wielki Bang" jak i na

Faktycznie, niby Bóg nie odczuwa czasu w sposób liniowy, ale istnienie
Wszechświata bez inteligentnych istot byłoby nieco bezcelowe, te kilka
miliardów lat ewolucji do czasu powstania człowieka to marnotrawienie
zasobów.

Jest inne rozwiązanie paradoksu- może ludzie są znacznie starsi. Albo
nie byli pierwszym, i najprawdopodobniej nie będą ostatnim
inteligentym gatunkiem, mieli poprzedników i kiedyś poszukają
kontunuatorów, by ich dziedzictwo nie przepadło. Okaże się, że będzie
można nieco wpłynąć na jakiś dzikusów zamieszkujących odległą
planetę..

Badania genetyczne wykazały, że pierwsza kobieta i mężczyzna rozminęli
się o 40 tysięcy lat, nigdy nie mogli się spotkać.

janp...@gmail.com

On Dec 7, 11:14 am, MaRa <rafal.ma...@gmail.com> wrote:
> Badania genetyczne wykazały, że pierwsza kobieta i mężczyzna rozminęli
> się o 40 tysięcy lat, nigdy nie mogli się spotkać.

To bardzo interesujace - narazie o tym NIE slyszalem. Czy moglby Pan
podac nieco wiecej danych - np. czyje badania, gdzie sa one opisane,
co dokladnie stwierdzaja, itp?

Gdyby ta informacja okazala sie wiarygodna i dobrze poparta
empirycznym materialem dowodowym, wowczas reprezentowalaby ona jeszcze
jeden "kwiatek" z calego bukietu jaki pomalu zaczyna sie formowac w
sprawie "ewolucji" pierwszej pary ludzi na naszej planecie.

Z totaliztycznym salutem,
Jan Pajak

P.S. Powinienem tutaj dodac, ze angielskojezyczna wersja dyskusji na
niniejszy temat toczy sie takze na watku o adresie
http://groups.google.com/group/alt.biology/browse_thread/thread/74ccf5dc9c287237#
. Zapraszam do "rzucenia na nia okiem".