pendale SPD - M505 czy M520?

360 wyświetleń

jubel

nieprzeczytany,
13 mar 2008, 11:30:0213.03.2008
do
witam, może grupa mi doradzi:

Jak się mają do siebie pedały SPD Shimano PD - M505 do PD M520?
Mogę mieć używane 505 za piwo lub nowe 520 za 50zł, więc dylemat nie jest
dramatyczny, ale jak moge wybrać lepsze wyjście, to ja bardzo chętnie ;p

Wooyek

nieprzeczytany,
13 mar 2008, 13:07:1813.03.2008
do
> Jak się mają do siebie pedały SPD Shimano PD - M505 do PD M520?

520 lepsze (na tyle, że warto dopłacić), m.in. dzięki otwartej konstrukcji
zacisku.

> Mogę mieć używane 505 za piwo lub nowe 520 za 50zł, więc dylemat nie
> jest dramatyczny, ale jak moge wybrać lepsze wyjście, to ja bardzo
> chętnie ;p

Weź obie opcje i sam przetestuj - te gorsze (czyli 505 ;)) sprzedasz na
Allegro :P

Ja bym wybrał 520. Zwróć też uwagę na to, czy są w zestawie bloki (chyba, że
już masz).

Agata

nieprzeczytany,
13 mar 2008, 13:38:1013.03.2008
do
> Jak się mają do siebie pedały SPD Shimano PD - M505 do PD M520?
> Mogę mieć używane 505 za piwo lub nowe 520 za 50zł, więc dylemat nie jest
> dramatyczny, ale jak moge wybrać lepsze wyjście, to ja bardzo chętnie ;p

dylemat to jest brac 540 czy 520.

poncki[LUB]

nieprzeczytany,
13 mar 2008, 13:40:4713.03.2008
do
On 13 Mar, 18:38, "Agata" <ag...@vp.pl> wrote:

> dylemat to jest brac 540 czy 520.

czy ja wiem ?
jak masz kase, bierzesz 540.
nie masz kasy, bierzesz 520.
mnie dotyczyla ta druga opcja :/

pozdr.
Pawel

Rowerex

nieprzeczytany,
13 mar 2008, 13:43:3613.03.2008
do
Agata <ag...@vp.pl> napisał(a):

> dylemat to jest brac 540 czy 520.

530 rozwiązuje dylemat ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Rafał Wawrzycki

nieprzeczytany,
13 mar 2008, 13:55:3213.03.2008
do
Dnia 13 mar 2008 w liście [news:frboq4$rdk$1...@news.onet.pl] Agata
[ag...@vp.pl] napisał(a):

> dylemat to jest brac 540 czy 520.

Po tym jak mi w 540 pękła ośka wokół gniazda imbusa nie mam już tego
dylematu - tylko 520'ki.

--
Pozdrawiam, Rafał W.

http://rowery.cayco.pl

Wojtas

nieprzeczytany,
13 mar 2008, 13:56:2913.03.2008
do
Agata pisze:

> dylemat to jest brac 540 czy 520.

Z archiwum wynika, że 540 wcale lepsze nie są. Różnica polega jedynie na
łatwiejszym dostępie do bebechów. Do 520 trzeba mieć plastykowy kluczyk
Shimano.

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

Rafał Wawrzycki

nieprzeczytany,
13 mar 2008, 14:20:1113.03.2008
do
Dnia 13 mar 2008 w liście [news:frbpsd$5a7$1...@inews.gazeta.pl] Wojtas
[wojtas@#!NOSPAM!#rubikon.pl] napisał(a):

> Z archiwum wynika, że 540 wcale lepsze nie są. Różnica polega
> jedynie na łatwiejszym dostępie do bebechów. Do 520 trzeba mieć
> plastykowy kluczyk Shimano.

540'ki dokręca się większym imbusem niż 520'ki przez co ścianki ośki w
tym miejscu są wyraźnie cieńsze. W jednej 540'ce podczas
przykręcania/odkręcania pękła mi ośka i zanim to zauważyłem rozwaliłem
gwint w korbie.

Coaster

nieprzeczytany,
13 mar 2008, 16:24:5213.03.2008
do

Czyzbys byl z Krakowa? ;-)

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

baton

nieprzeczytany,
13 mar 2008, 17:27:1113.03.2008
do

> 530 rozwiązuje dylemat ;-)

PD-M770 rozwiazuje dylemat znacznie lepiej :)

baton

TheConstantMechanic

nieprzeczytany,
14 mar 2008, 12:14:3714.03.2008
do
On 13 Mar, 18:38, "Agata" <ag...@vp.pl> wrote:

Nie ma dylematu, za dodatkowe 30PLN dostajesz standardową i stalową -
nie, tworzywową i niestandardową - nakrętkę oraz lepsze uszczelnienie.
Zajeżdżam dwie pary 520 i kupowałbym już 540.

wierny_mechanik

Jan Srzednicki

nieprzeczytany,
14 mar 2008, 12:18:3614.03.2008
do

A do 540 dają w komplecie bloki?

Wojtas

nieprzeczytany,
14 mar 2008, 12:20:5314.03.2008
do
Rafał Wawrzycki pisze:

> [...]
> tym miejscu są wyraźnie cieńsze. W jednej 540'ce podczas
> przykręcania/odkręcania pękła mi ośka i zanim to zauważyłem rozwaliłem

A płaską 15stką tak jak w 520 nie da się dokręcić?

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

Wojtas

nieprzeczytany,
14 mar 2008, 12:23:2414.03.2008
do
TheConstantMechanic pisze:

> Nie ma dylematu, za dodatkowe 30PLN dostajesz standardową i stalową -
> nie, tworzywową i niestandardową - nakrętkę oraz lepsze uszczelnienie.
> Zajeżdżam dwie pary 520 i kupowałbym już 540.

Moim zdaniem uszczelnienie w 520 gorsze nie jest. Rozbierałem je nie raz
i nie znalazłem nawet drobinki jakiegokolwiek syfu.
A luzów dostają zdaje się tak samo jak 540stki.
Tak więc po co przepłacać?

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

richo nazca

nieprzeczytany,
14 mar 2008, 12:23:4514.03.2008
do
Jan Srzednicki napisał(a):

> A do 540 dają w komplecie bloki?

Tak.

--
richo

TheConstantMechanic

nieprzeczytany,
14 mar 2008, 12:27:1114.03.2008
do
On 14 Mar, 17:18, Jan Srzednicki <w...@nowhere.invalid> wrote:

Standardowo, tak.

Trochę mnie zastanawia ten problem z pękającą osią w okolicy gniazda
imbusa... :o|

wierny_mechanik

Rafał Wawrzycki

nieprzeczytany,
14 mar 2008, 13:38:4414.03.2008
do
Dnia 14 mar 2008 w liście [news:fre8l6$3ld$1...@inews.gazeta.pl] Wojtas
[wojtas@#!NOSPAM!#rubikon.pl] napisał(a):

> A płaską 15stką tak jak w 520 nie da się dokręcić?

No właśnie nie bałdzo...

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41ZqLMVwx-L._SS400_.jpg

Nie mówię, że tak każdy komplet będzie miał, może za mocno dokręcałem,
nie wiem. Ale i tak wolę 520'ki :)

chary

nieprzeczytany,
15 mar 2008, 09:28:1115.03.2008
do

Jesli chodzi o uszczelnienie to bym sie dolaczyl do watku z pytaniem. Ktos
wie moze czy istnieje mozliwosc dokupienia tej gumowej uszczelki pomiedzy
plastikowa nakretka a oska? Niestety w mieszczuchu wykruszyla sie z jednej
strony. Lozyska i cala reszta sa w b. dobrym stanie a to troche glupio
kupowac nowe pedaly do starego roweru. Ewentualnie czy ktos przerabial jakis
patent- zastapienie tej uszczelki jakas inna?

pozdrawiam,
Marek Sosnowski

granat

nieprzeczytany,
17 mar 2008, 04:36:3217.03.2008
do
Trochę mnie zastanawia ten problem z pękającą osią w okolicy gniazda
imbusa... :o|

mi tez ciezko to sobie wyobrazic.
musowo to jakas wewnetrzna wada materialu.
ujezdzam 540 i chwale sobie mozliwosc rozkrecenia ich kluczem 17 bez zadnych
dodatkowych patentow.

granat

Rafał Wawrzycki

nieprzeczytany,