Częstotliwości dla nas -okiem krótkofalowców...

1 041 wyświetleń

Fickus

nieprzeczytany,
9 sty 2011, 17:48:539.01.2011
do

Przemek

nieprzeczytany,
10 sty 2011, 07:20:2210.01.2011
do

Klasyczne bicie piany jednak oni mają po części rację. Praca na i
powyżej 146MHz to piractwo - nawet z licencję krótkofalową.

Kriss

nieprzeczytany,
10 sty 2011, 07:37:2510.01.2011
do

ale mozna nawet zauwazyc zdrowe podejscie do tematu, widac
zesrodowisko krotkofalowcow ewoluowalo
i coraz mniej w nim sladow PRL i ORMO ;P

Przemek

nieprzeczytany,
10 sty 2011, 08:16:2810.01.2011
do

Młode pokolenie ? :)

adamm Poznań

nieprzeczytany,
10 sty 2011, 14:40:0710.01.2011
do
młode :)
ja też do nich dołączyłem ... jak latam PPG lub PG to wolę sobie
pogadać dowoli - nawet z kolega bez licencji jako unlis- ale za to
wiem na jakim kanale i jakie są reguły korzystania z pasma
amatorskiego
- kurs na licencje był banalny - praktycznie bez kursu :)
egzamin jeszcze prostszy .... Koledzy !!! krótkofalarze chcę nas w
swoim pasmie !!! - ale jako kolegów ze znakami a nie piratów !
dlatego polecam- wystarczy sprawdzić kiedy najbliższy termin egzaminu
KF - jeśli sie zbierze grupa to okręgowe związki KF chętnie organizują
ekstra sesje - pytania są dostępne w internecie - 2 godzinki na
egzamin (test) i po bólu.
a poza tym można potem sobie pogadac na przemiennikach
krótkofalarskich i poznac nowe osoby ...
a nawet ...
... właśnie jeden z kolegów ( też latajacy :) ..wciąga mnie w system
echolink - z ręcznego radyjka w moim miescie przez system radiowy +
internet - moge połączyć się z koegą na drugim końcu (nawet świata) i
pogawedzić o wyższości PPG nad PG :)

Adam
SQ3PAI

Fragles

nieprzeczytany,
10 sty 2011, 15:08:4410.01.2011
do
Nie sadze przeczytalem ich dyskusje przekladajac na nasz jezyk wynika
jasno ze nie chca smietnika na swoich czestotliwosciach, a koles ktory
robi taki kurs nie po to by byc krutkofalowcem bo to go interesuje ale
jedynie by omijac prawo to zaden krutkofalowec amator tylko sciemniacz.

I wiesz co uwazam ze maja calkowita racje.

Wiec zaproponowali ze jak juz mamy to robic bydlo robiac takie ich
uprawnienie to by nam widzielili jakies stale dla bydla czestopliwosci.

Ale rozumieja nasz problem i wspolczuja.

Wiec potem doszli do wniosku ze najlepiej jak bedziemy sie trzymali
czestotliwosci rzodowe z pogranicza 146 skoro i tak nie uzywana i nikt do
tej pory sie nie czepia, a oni nas nie podpierdala za ich uzywanie.

A poza tym nawet majac owe papiery lamiesz prawo bo nie masz prawa nadawac
z powietrza a wiec caly kurs formalnie o dupe rozbic.

Wiec ze tak powiem fachowo wytlumaczyli ze robienie owego kursu jest
kompletnie bez sensu i z prawnego jak i praktycznego punktu widzenia.

Fragles

WS

nieprzeczytany,
10 sty 2011, 15:24:0110.01.2011
do
On 10 Sty, 21:08, errorwyt...@legal.com.pl (Fragles) wrote:

tez sobie ten kurs zdalem (swiadectwo A, pozwol.kat. 1), wystarczy ~2x
pytania przeczytac...

> A poza tym nawet majac owe papiery lamiesz prawo bo nie masz prawa nadawac
> z powietrza a wiec caly kurs formalnie o dupe rozbic.

z powietrza nadawac mozna, nawet krotkofalowcy sa zainteresowani
potwierdzeniem takich lacznosci (/am)

WS

Przemek

nieprzeczytany,
10 sty 2011, 15:24:2710.01.2011
do
On 10 Sty, 21:08, errorwyt...@legal.com.pl (Fragles) wrote:

Myślę, że źle to interpretujesz. Nadawać jako krótkofalowiec z
licencją można z powietrza. Jak sobie poszukasz to znajdziesz kilku
pilotów komercyjnych robiących łączności na pasmach krótkofalowych z
radiostacji w samolocie liniowym.
Z tych łączności niektórzy mają bardzo piękne karty QSL i łączności ta
są niejako "rodzynkami w ich zbiorach".

Używanie częstotliwości z poza pasma krótkofalowego jest piractwem i
może zostać uznane za przestępstwo (były takie przypadki w Polsce
kilka lat temu).

Bardziej lub mniej umowne wydzielenie konkretnej/ych częstotliwości z
pasma krótkofalowego jest zasadne ponieważ łączność paralotniarzy
wymaga nieprzestrzegania w ogólnie przyjętej normie i częstości
tematów związanych z kanonami prowadzenia poprawnej korespondencji
krótkofalowej (np. wymiana znaków przez strony).
Nie należy tego uważać za oddzielanie bydła itp - taka interpretacja
jest generalnie zbyt emocjonalna i nie na miejscu. Takie podejście nie
prowadzi do konstruktywnych rozwiązań.
Podział pasm krótkofalowych jest od dawna stosowany i znany - dzieli
się je na zakres do łączności simplex/duplex/eme cyfrowe itp... i nikt
się tu nie obraża.

Jeżeli udałoby się doprowadzić do sytuacji w której piloci zrobiliby
licencje krótkofalowe mogliby bez obaw i całkowicie legalnie
korzystać z radiotelefonów na prawie całym świecie.
Jest to możliwe ponieważ w wielu krajach jest uznawana międzynarodowa
licencja krótkofalowa wydawana przez UKE w Polsce.
Zastosowanie innych pasm - czy to płatny navcomm czy inne "dogadywanie
się" z lokalnymi władzami nie umożliwi takiego efektu na świecie.

Przemek

nieprzeczytany,
10 sty 2011, 15:45:2610.01.2011
do
On 9 Sty, 23:48, Fickus <fic...@piaseczno.com.pl> wrote:

Jest jeszcze jeden bardzo ważny aspekt pracy w pasmach zamiast poza
nimi.
Przeczytajcie sobie specyfikacje techniczne radiotelefonów które
używamy - np kenwood, yaesu, icom itp.
Widać w nich, że najlepsze parametry czułości są w paśmie
krótkofalowym a nie poza nim. Każdy kto nieco poeksperymentował z
radiotelefonem stwierdzi, że "lepiej się słychać" pracując na 145MHz
niż powyżej 146. Dzieje się tak, ponieważ te urządzenia są wystrojona
na pracę w pasmach amatorskich (to są radiotelefony dla
krótkofalowców). Mają tak wystrojone obwody wejściowe, filtry oraz
same anteny.
Z tego samego powodu znany w środowisku icom odblokowany na nadawanie
w paśmie lotniczym działa w nim na zasadzie - jak mnie widać tak mnie
słychać.

Rozpatrując sprawę w kontekście interesów a nie stanowisk czy emocji
wychodzi na to, że praca w paśmie (z licencją) da nam:
- lepsze parametry pracy urządzeń
- spokój z tematem legalności w kraju
- możliwość używania sprzętu w wielu krajach (legalnie)

Fragles

nieprzeczytany,
10 sty 2011, 15:56:5310.01.2011
[...]

Wiec podaj mi podstwe prawna tego, jesli piloci tak robia to wcale nie
musi oznaczc od razu ze lagalnie, masz sam przyklad zglaszania lotow z XCC
i latania po strefach kontrolowanych, czy takie zgloszenia oznaczaja z
automatu ze to jest legalne?

Wiec jeszcze pytam, podaj mi podstawe prawna zezwalajaca na uzywanie
czestotliwosci amatorskich z powietrza!!! bo dalasza dyskusja nie ma bez
tego sensu, a namawianie kogos na takowy kurs bez podania owej podstawy
prawnej jest naciagactwem i moge dojsc do wniosku ze masz w tym interes.

Kiedys robilem kurs krutkofalarski na obozie harcerskim i cos pamietam o
ograniczeniach mocy i anten i masztow, a wiem jedno z takich 2700 to jest
dopiero nadawanie!!!

Tylko jak masz racje i podasz owa podstawe prawna - to blagam nie publikuj
u krutkofalowcow tego, bo krutkofalowcy zaczna tlumnie latac na paralotni
- z parometrowymi antenami;)

A poza tym to ja dobrze zrozumialem ich intencje i ze tak tak jak oni
uwazam ten pomysl poradzenia sobie z problemem legalnosci za poroniony, a
ich konkluzja dlaczego sie nie zorganizujemy o wlasna czestotliwosc i
sobie tego nie zlatwimy po ludzku bez kombinowania jak kon pod gorke jest
w pelni tafna.

Fragles

WS

nieprzeczytany,
10 sty 2011, 16:32:4310.01.2011
do
On 10 Sty, 21:56, errorwyt...@legal.com.pl (Fragles) wrote:

> Wiec jeszcze pytam, podaj mi podstawe prawna zezwalajaca na uzywanie
> czestotliwosci amatorskich z powietrza!!!

raczej nalezy zapytac o wskazanie przepisu, ktory tego zabrania ;)

za http://pl.wikipedia.org/wiki/Znak_wywo%C5%82awczy

Opcjonalnym elementem znaku jest tzw. łamanie, które może oznaczać
następujące sytuacje:
* /am - praca z powietrza (bez dodatkowego pozwolenia radiowego w
przypadku paralotni, jednak może być potrzebna dodatkowa zgoda na
pracę z samolotu) (np. SP7EEE/am).

podobne zdanie prezentuje http://psp.org.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=325&Itemid=53&lang=polish

WS

Fragles

nieprzeczytany,
10 sty 2011, 17:20:0510.01.2011
do
alez prosze masz tu owy przepis

Rozdział 2

Używanie i obsługa urządzeń radiowych

Art. 149. 1. Obsługiwanie urządzenia radiowego nadawczego lub
nadawczo-odbiorczego, używanego w radiokomunikacji lotniczej, morskiej i
żeglugi śródlądowej oraz w służbie radiokomunikacyjnej amatorskiej, wymaga
posiadania świadectwa operatora urządzeń radiowych.

Paralotnia jest statkiem powietrznym i używanie radia przez paralotniarza
jest używaniem radiokomunikacji lotniczej niezaleznie od czestotliwosci.

A wiec mozecie se w tylek wsadzi owe papiery ktrukoflaza amatora -
gratuluje rozumu frajerom ktorzy takowy kurs zrobili. No chyba ze sie przy
okazji zarazili krutkofalarstwem, ale nie maja prawa robic tego z
powietrza.

No i sie wyjasnilo dlaczego nasi piloci benkow moga se gadac na
krutkofalarskiej amatorskiej no bo maja świadectwa operatora urządzeń
radiowych:)

ehh

Fragles

PS.

Art. 150. 1. Prezes URTiP wydaje świadectwo operatora urządzeń radiowych
na podstawie pozytywnego wyniku egzaminu z wiadomości i umiejętności osoby
ubiegającej się o świadectwo operatora urządzeń radiowych oraz po
udokumentowaniu przez nią wymaganej praktyki.
2. Egzaminy osób ubiegających się o świadectwo operatora urządzeń
radiowych przeprowadza komisja powołana przez Prezesa URTiP.
3. Za przeprowadzenie egzaminu oraz za wydanie świadectwa operatora
urządzeń radiowych pobiera się opłaty. Opłaty te stanowią dochód budżetu
państwa.
4. Minister właściwy do spraw łączności, w porozumieniu z ministrem
właściwym do spraw transportu i ministrem właściwym do spraw gospodarki
morskiej, określi, w drodze rozporządzenia:
1) rodzaje i wzory świadectw operatora urządzeń radiowych, zakres
wymogów egzaminacyjnych, a także zakres, tryb i okres niezbędnych szkoleń
oraz praktyki,
2) tryb przeprowadzania egzaminów, w tym egzaminów poprawkowych,
sposób powoływania komisji egzaminacyjnej, a także wysokość opłat za
przeprowadzenie egzaminu i wydanie świadectwa, kierując się zasadą, że nie
powinny one stanowić bariery dla osób zainteresowanych obsługą urządzeń
radiowych
- biorąc pod uwagę międzynarodowe przepisy radiokomunikacyjne oraz
przepisy międzynarodowe.

Charli

nieprzeczytany,
10 sty 2011, 17:29:0510.01.2011
> [...]

> s niejako "rodzynkami w ich zbiorach"

> Wiec podaj mi podstwe prawna tego, jesli piloci tak robia to wcale nie

Karta QSL= legalne połączenie uprawnionych nadawców na paśmie dla nich
przeznaczonych = np jeden z kibelka (po bigosie) a drugi z fury z
sianem transportowanej sterowcem.

> Wiec jeszcze pytam, podaj mi podstawe prawna zezwalajaca na uzywanie
> czestotliwosci amatorskich z powietrza!!!

częstotliwości amatorskich możesz używać legalnie ( o ile masz
licencje) z:

-dużego pokoju
-garażu
-grobowca
- oraz z każdego miejsca nie wyłączonego z nadawania. np piekła lub
powietrza

> Kiedys robilem kurs krutkofalarski na obozie harcerskim

Jak krutkofalarski to na pewno na charcerskim obozie.

Przemek

nieprzeczytany,
10 sty 2011, 17:29:4510.01.2011
> [...]

> ich konkluzja dlaczego sie nie zorganizujemy o wlasna czestotliwosc i
> sobie tego nie zlatwimy po ludzku  bez kombinowania jak kon pod gorke jest

Tak jak kolega WS napisał. Znajdź przepis zabraniający. To w służbie
amatorskiej nie jest zabronione, jest za to zabronione w ruchomej
lądowej (czyli np. pasmom navcomm'u i inne pasma na które możemy sobie
wykupić pozwolenia w UKE za b. duże pieniądze).
Lektura PSP jest tu chyba szybkim wyciągiem danych odpowiadających na
twoje wątpliwości.

Druga sprawa - "krutkofalarski" - preferuję jednak "krótkofalarski" -
chyba, że nie mówimy o tym samym zjawisku.

Zdanie cyt. "...a namawianie kogos na takowy kurs bez podania owej

podstawy
prawnej jest naciagactwem i moge dojsc do wniosku ze masz w tym
interes."

to już chyba jakaś fobia?! Wymyśliłem w życiu różne dochodowe interesy
jednak nie potrafię wymyślić jak czerpać dochód (czyli mieć interes) w
propagowaniu legalności, krótkofalarstwa i innych z tym związanych.

> "Tylko jak masz racje i podasz owa podstawe prawna - to blagam nie publikuj u krutkofalowcow tego,", jak już pisałem - nie znam żadnych "krutkofalowcow".

Podsumowując - taki rodzaj rozmowy nie ma większego sensu.
Stwierdzenia "uwazam ten pomysl poradzenia sobie z problemem
legalnosci za poroniony" nie prowadzą do żadnego rozwiązania. Zamiast
narzekać i negować zaproponuj rozwiązanie alternatywne spełniające
wymienione wcześniej interesy lub sformułuj swoje.

Przemek

nieprzeczytany,
10 sty 2011, 17:30:4010.01.2011
do
On 10 Sty, 22:32, WS <LipnyAdresDlaSpame...@chello.pl> wrote:

> [...]

>     * /am - praca z powietrza (bez dodatkowego pozwolenia radiowego w
> przypadku paralotni, jednak może być potrzebna dodatkowa zgoda na

Praca z samolotu wymaga dodatkowych uzgodnień z uwagi na
bezpieczeństwo. Na dzień dzisiejszy w samolocie nie można nawet używać
komórek.

Przemek

nieprzeczytany,
10 sty 2011, 17:33:3110.01.2011
do

Zdaje się, że każdy posiadacz licencji (pozwolenia radiowego) posiada
wcześniej wydane "świadectwo operatora urządzeń radiowych" - więc o co
Tobie chodzi?

Przemek

nieprzeczytany,
10 sty 2011, 17:45:2510.01.2011
do

Tak przy okazji międzynarodowości, do CEPT należą:
Albania, Andorra, Austria, Azerbaijan, Belarus, Belgium, Bosnia and
Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark,
Estonia, Finland, France, Georgia, Germany, Greece, Hungary, Iceland,
Ireland, Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg,
Macedonia,[1] Malta, Moldova, Monaco, Montenegro, Netherlands, Norway,
Poland, Portugal, Romania, Russian Federation, San Marino, Serbia,
Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, Ukraine,
United Kingdom, and Vatican City.

W tych krajach obowiązuje wydana w Polsce licencja. Z moich informacji
wynika, że w krajach nie będących oficjalnie w CEPT również nie robi
się z tego problemów.

W każdym razie czy pojedziemy sobie do Oludeniz w Turcji czy do Czech
możemy tam używać radiotelefonów na paśmie amatorskim z
licencją legalnie.

Fragles

nieprzeczytany,
10 sty 2011, 18:19:5210.01.2011
do
Drogi nie cemi sie po 5 razy powtarzc tego samego bo sie bedzie mnie mali
czepial
Wiec powturze drugi raz!
Ze obowiazuje nas jako statki powietrzne osobne rozporzadenie odnośnie
komunikacji radiowej staktów powietrzych i takowe musimy spelnic,

"
radiokomunikacji lotniczej, morskiej i żeglugi śródlądowej oraz w służbie
radiokomunikacyjnej amatorskiej,"

Jak widzisz radiokomunikacja lotnicza została oddzielona od
radiokomunikacyjnej amatorskiej!!!!

Podalem tez przepisy tyczace sie delegacji w tej kwesti.

Zreszta nie chce mi sie juz zmagac z kolejnymi prawnymi naciagaczami, dla
mnie jest oczywistym ze do naszych paralotniowych celow takim papirek
radioamatora mozna se jedynie tylek wytrzec.

Ale sami decydujecie sami - to wasza kasa.

Jak ktoś ma wątpliwości to wystarczy pisemko do Ministerstwa.

Ja idę o zakład 50 dych na zboży paralotniowy cel ze nie można.

Fragles

WS

nieprzeczytany,
10 sty 2011, 18:25:5410.01.2011
do
On 10 Sty, 23:20, errorwyt...@legal.com.pl (Fragles) wrote:

> Paralotnia jest statkiem powietrznym i używanie radia przez paralotniarza
> jest używaniem radiokomunikacji lotniczej niezaleznie od czestotliwosci.

...wieza kontroli lotow nie jest statkiem powietrznym, a operator w
niej pracujacy musi miec uprawnienia radiokomunikacji lotniczej ;)

w podziale sluzba morska, amatorska, lotnicza bardziej chodzi o prace
w przydzielonym tym sluzbom zakresie czestotliwosci (+ przestrzeganie
odp. procedur...) niz o to skad sie nadaje...

WS

Charli

nieprzeczytany,
10 sty 2011, 18:26:2510.01.2011
do

> Paralotnia jest statkiem powietrznym i używanie radia przez paralotniarza
> jest używaniem radiokomunikacji lotniczej niezaleznie od czestotliwosci.

a kuku - są określone częstotliwości i procedury tylko dla
radiokomunikacji lotniczej- jak ktoś z powietrza nie wcina się w
zastrzeżone pasma to nie narusza przepisów o radiokomunikacji
lotniczej .

> A wiec mozecie se w tylek wsadzi owe papiery ktrukoflaza amatora

a skąd u Ciebie ta maniera do upychania sobie w annałach szpeju?
kieszeni w uprzęży nie masz?

> No i sie wyjasnilo dlaczego nasi piloci benkow moga se gadac na

> krutkofalarskiej amatorskiej -no bo maja świadectwa operatora urządzeń
> radiowych:)

brawooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

> Fragles

Fragles

nieprzeczytany,
10 sty 2011, 18:46:5710.01.2011
do
To co piszesz ze mozna jest niezgodne z prawem i wprowadzasz ludzi w blad.

Wiec napisz do ministerstwa zapytanie w tej kwesti i jak masz racje dzieki
temu sam wybierzesz zborzy cel paralotniowy na jaki wplace 50 dych.

Ja odnosnie "prawnika" PSP i tego co wypisuje ma juz wyrobione zdanie.
Wlasnie widze skutki jego "opini".

Jedynem rozwiazaniem jest kolejne wylaczenia paralotni od przepisow
odnosnie bycia statkiem powietrznym w kwesti komuikacji lotniczej i osobne
dla nas rozporzadzenia z lagodniejszymi wymaganiami.

Fragles

WS

nieprzeczytany,
10 sty 2011, 19:06:0010.01.2011
do
On 11 Sty, 00:46, errorwyt...@legal.com.pl (Fragles) wrote:

> Wiec napisz do ministerstwa zapytanie w tej kwesti i jak masz racje dzieki
> temu sam wybierzesz zborzy cel paralotniowy na jaki wplace 50 dych.

byc moze latwiej o odpowiedz z lokalnej delegatury UKE
http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead01&news_cat_id=210&news_id=10&layout=1&page=text

a z tego, co "mowia" google"

byly 2 Zarządzeniem Prezesa Państwowej Agencji Radiokomunikacyjnej:

DSR-ZRA-5250-43/99 mowiacy o lamaniu znaku /am z powietrza

DSR-ZRA-5250-29/00 z dnia 2000-05-04 od dnia 1 maja 2000 roku
odstępuje się od wymogu uzyskania dodatkowego zezwolenia przez
krótkofalowców na:
- pracę ze statków powietrznych (znak wywoławczy /am)
- pracę z wód międzynarodowych (znak wywoławczy /mm)

WS

PS. dalej nie chce mi sie szukac, wiec EOT

Fragles

nieprzeczytany,
10 sty 2011, 19:19:2110.01.2011
do
USTAWA

z dnia 16 lipca 2004 r.

Prawo telekomunikacyjne

Czy jestes w stanie zobaczyc tu cos istotnego. Czy juz nie postrzegasz
oczywistych oczywistosci.

Wiec szukaj dalej.

Fragles

Przemek

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 02:29:1811.01.2011
do
On 11 Sty, 01:06, WS <LipnyAdresDlaSpame...@chello.pl> wrote:

> [...]

> - pracę z wód międzynarodowych (znak wywoławczy /mm)
>
> WS
>
> PS. dalej nie chce mi sie szukac, wiec EOT

Jak widać - można. Trzeba tylko chcieć :D
Być może taka rozmowa stanie się zaczątkiem do uregulowania tej sprawy
w środowisku. Podstawowym elementem musiałaby być jednak zmiana
częstotliwości pracy, co mogą niejako na zasadzie mechanizmu
autorytetu wymusić nasi najlepsi "latacze" :)
Zmiana pewnie jednak nie nastąpi szybko, ponieważ na razie niewielu
odczuwa taką potrzebę. Przyjęcie przez środowiska krótkofalarskie może
być różne jednak to raczej kwestia "dotarcia się".
Kto wie, być może para-piloci będą za jakiś czas krótkofalowcami, lub
jak niektUrzy "krutkofalowcami".

Oczywistą oczywistością jest, że w tej rozmowie wyczerpaliśmy na tą
chwilę temat.

Budyń

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 02:55:1811.01.2011
do
Użytkownik "adamm Poznań" <ad...@ginekolog.net> napisał w wiadomości

>pogadać dowoli - nawet z kolega bez licencji jako unlis- ale za to
>wiem na jakim kanale i jakie są reguły korzystania z pasma
>amatorskiego

jak widac z linka krótkofalowcy maja w nosie ze sobie gadamy nielegalnie bo
im nie przeszkadzamy.

>Koledzy !!! krótkofalarze chcę nas w
>swoim pasmie !!!

ale my nie chcemy być na tym pasmie - bo my gadamy ze sobą, a nie ze
wszyskimi, w dupie mamy ichnie przemieniki. Coscie sie uparli na ta
legalność 100%?? Jak samochodem jedziecie też przestrzegacie ograniczeń
prędkosci?

b.

Przemek

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 04:29:3911.01.2011
do
On 11 Sty, 08:55, Budyń <bud...@gazeta.pl> wrote:
> U ytkownik "adamm Pozna " <ad...@ginekolog.net> napisa w wiadomo cinews:556836fc-2842-468c...@d7g2000vbv.googlegroups.com...

> jak widac z linka kr tkofalowcy maja w nosie ze sobie gadamy nielegalnie bo
> im nie przeszkadzamy.

> ale my nie chcemy by na tym pasmie - bo my gadamy ze sob , a nie ze

> wszyskimi, w dupie mamy ichnie przemieniki. Coscie sie uparli na ta
> legalno 100%?? Jak samochodem jedziecie te przestrzegacie ogranicze
> pr dkosci?
>
> b.

A jeździsz autem bez prawa jazdy poza wyznaczonymi do tego celu
drogami ?

Fragles

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 04:58:1611.01.2011
do
I jeszcze powiesz nam ze na L tez mozna obecnie latac.
Puknij sie w glowe i zerknij na date owej rewelacji, co - moze jeszcze
bedziesz sie powolywal na dokumenty przedwojenne by wcisnac ludziom kit ze
mozna.

Widac ze nie masz pojecia o przepisach a naklaniasz ludzi do owego kursu,
najpierw ustal niepodwazalnie ze mozna!!! Bo obecnie wychodzi ze nie
mozna. Wiec by sie nie skompromitowc do reszty to prosze mi tu skrobnac
pisemko do ministerstwa z zapytaniem czy mozna.

Sa tez inne przepisy ktore sugeruja w Polsce tylko mozliwoc
krutkofalarstwa amatorskiego ladowego. Jak wymogi zezwolen od sasiadow czy
tez jest cos takiego

Art. 146. 1. Warunki wykorzystywania częstotliwości powinny określać w
szczególności:
1) dla urządzenia radiowego naziemnego lub rezerwacji częstotliwości w
celu świadczenia usług telekomunikacyjnych za pomocą takich urządzeń:
a) częstotliwość lub częstotliwości graniczne kanałów lub zakresów
częstotliwości albo numery kanałów,
b) lokalizację urządzenia albo obszar jego przemieszczania,
c) moc promieniowaną lub moc wyjściową,
d) polaryzację, wysokość zawieszenia i charakterystykę promieniowania
anteny nadawczej,
e) rodzaj sygnału i parametry techniczne jego nadawania;

Jak juz wykazalem krotkofalarstwo amatorskie jest rozdzielne z lotniczym.
Czyli nie mozesz uzywac krutkofalarstwa amatorskiego do celow komunikacji
lotniczej!!!! Do komunikacji lotniczej masz odrebne przepisy i musisz sie
do nich stosowac.
Tez i w wielu innych miejscach ustawy kwestia telekomunikacji lotniczej i
wodnej jest rozdzielona od lodowej i traktowana zupelnie odrebie.

A wiec ja nie zaplace za poronione niesprawdzone prawnie pomysly omijania
prawa lotniczego. Bo jak ktos mi sie dobierze do dupy to tym papierkiem
moge se tylek wytrzec.

A ty naciagasz ludzi bo z tego co piszesz wynika za twoje argumenty sa
jedynie widzi mi sie.
Udowodnij ze mozna w sposob niepodwazalny i uratuj swoj honor mie sie juz
nie chce w tej kwesti grzebac wiecej, jak zwykle prawo w polsce nie jest
do konca jednoznaczne i tu jest potrzebne jak byk zatytanie prawne do
wlasciwego organu i nie ma innego sposobu!!! sprawy nie przesadzam
ostatecznie ale wedlug mnie przepisy na 99 procent na to nie pozwalaja - a
szkoda - wiec stawiam 50 dych ze nie mozna.

aha odnosnie samego prawa lotniczego

Art. 132. Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze
rozporządzenia, z uwzględnieniem przepisów międzynarodowych:
1) sposób i warunki zapewniania służby informacji lotniczej,
2) wymagania, którym powinny odpowiadać mapy lotnicze i inne
wydawnictwa tej służby,
3) sposób i warunki udostępniania przez organy służby informacji
lotniczej wydawnictw, o których mowa w pkt 2, oraz rozpowszechniania przez
nią innych informacji,
4) zasady współdziałania służby informacji lotniczej z zarządzającymi
lotniskami,
5) szczegółowe zasady działania telekomunikacji lotniczej.

I uwaga!!!
Jest ostatnio cos takiego.

art. 132 pkt 5 - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 marca
2009 r. w sprawie szczegółowych zasad działania telekomunikacji lotniczej

Czyzby to oznaczalo radykalne zmiany w zasadach lacznosci lotniczej w
Polsce!!!!!

Fragles

PS.

Ale tak pijac tez do krotkofalowcow

Art. 144.

2. Nie wymaga pozwolenia używanie urządzenia radiowego nadawczego lub
nadawczo-odbiorczego:

2) używanego w służbie radiokomunikacyjnej amatorskiej, zgodnie z
międzynarodowymi przepisami radiokomunikacyjnymi na okres
nieprzekraczający 90 dni;

Czyli przez 90 dni lotnych mozesz se gadac w radiokomunikacyjnej
amatorskiej bez zezwolenia;) hi hiciekaw jestem co na to krotkofalowcy ze
swoimi przetensjami do nas:)

Fragles

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 05:02:1711.01.2011
do
No własnie - a lecisz boeningiem na podstawie prawa jazdy?

Fragles

WS

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 05:25:1411.01.2011
do
On 11 Sty, 10:58, errorwyt...@legal.com.pl (Fragles) wrote:

> [...]
>
> Czyli przez 90 dni lotnych mozesz se gadac w radiokomunikacyjnej
> amatorskiej bez zezwolenia;) hi hiciekaw jestem co na to krotkofalowcy ze

e... juz mi sie nie chce, ale osytatni raz ;)

znow wykazujesz sie brakiem zrozumienia tego, co czytasz

kluczem jest "zgodnie z miedzynarodowymi przepisami...", czyli do 90
dni mozna korzystac u nas z radia majac "obca" licencje CEPT, przy
dluzszym pobycie nalezy starac sie o nasze pozwolenie radiowe

lopatologicznie napisali np. tu:
http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead24&news_cat_id=283&news_id=3870&layout=9&page=text

"Nie wymaga pozwolenia (stosownie do zapisu w Prawie
telekomunikacyjnym Art 144 ust 2 pkt 2) używanie amatorskiej
radiostacji z terytorium Polski podczas krótkotrwałych odwiedzin (do
90 dni) przez osoby posiadające wydane przez właściwy do tego organ
zagraniczny:

* pozwolenie "CEPT Licence" zgodnie z wymogami Rekomendacji CEPT T/
R 61-01 lub,
* pozwolenie "CEPT Novice Licence" zgodnie z wymogami Rekomendacji
ECC/REC (05)-06.

Podczas pracy radiostacji amatorskiej z terytorium Polski znak
wywoławczy przydzielony w posiadanym pozwoleniu musi być poprzedzony
prefiksem SP i oddzielony znakiem"/". "

jest to jeden z powodow, dla ktorego niektorzy proponuja wlasnie
licencje amatorska - majac "CEPT (Novice) Licence" mozna legalnie
uzywac radia w praktycznie calej Europie
( http://en.wikipedia.org/wiki/European_Conference_of_Postal_and_Telecommunications_Administrations
)

niestety sa i wady - glowna to taka, ze krotkofalarstwo zanika i
jesli pojawi sie jakis legalny ruch w tym pasmie, to zapewne bedzie
wielu chcetnych do nawiazania lacznosci (nietypowej, bo lamanej przez
am), beda chcieli potwierdzenia (karty SQL), a olanie ich (choc
legalne) jest "takim sobie" zachowaniem z punktu widzenia
krotkofalowcow...

WS

Fragles

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 06:00:2611.01.2011
do
Czyli bez Polskiego zezwolenia tylko 90 dni. Ale musisz miec papir z
innego kraju.

ok spoko

hmm za bardzo miezyłem to miara lotnicza.

Bo w lotnictwie jesli sa ustandaryzowane regulacje miedzynarodowe wymagan
to wzajemna uznawalosc jest automatyczna.

Jesli nie sa uzgodnione to sprawdza sie rownowaznosc poziomow i uznaje.

Oki

Fragles

Ps.
ale na drugi raz to tez popatrz na date tego na co sie powolujesz? Bo
podales niekatualne regulacje. Wiec niech ci sie bardziej zechce bo sam
jestem ciekaw podstawy prawnej - bo jak na razie stoi ze statek powietrzny
ma jedynie zazwolenie na komunikowanie sie jako statek powietrzny na
zasadach komunikacji lotniczej.

Wiec poszukaj mi przepisu ktore zezwalaja na komunikacje lotnicze miedzy
statkami powietrznymi na papir krotkofalowca amatora.

MiG

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 06:00:5711.01.2011
do
On 11 Sty, 10:29, Przemek <prze...@tu.org.pl> wrote:

> A jeździsz autem bez prawa jazdy poza wyznaczonymi do tego celu
> drogami ?

A czemu nie?

Swoją drogą - to jest nawet niezła analogia...

MiG

mimi31

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 06:37:1311.01.2011
do
On 11 Sty, 12:00, errorwyt...@legal.com.pl (Fragles) wrote:

> Wiec poszukaj mi przepisu ktore zezwalaja na komunikacje lotnicze miedzy
> statkami powietrznymi na papir krotkofalowca amatora.

Fragles Polska to taka dziwna kraj że jak coś nie jest zabronione to
jest dozwolone. Więc znajdź lepiej przepis który zabrania tego o czym
piszesz.

Fragles

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 07:17:0711.01.2011
do
To kolejna twoja "modrosc" i znowu palnoles kolejna bzdure.
To kolejny mit.

Wiekszosc przepisow prawa ogolnie zabrania w calym zakresie, a zezwala
okreslajac pod pewnymi warunkami i tak jest z telekomunikacja.

Art. 1. 1. Ustawa określa:

3) prawa i obowiązki użytkowników oraz użytkowników urządzeń radiowych;

11) wymagania, jakim powinny odpowiadać urządzenia radiowe i
telekomunikacyjne
urządzenia końcowe;

Wiec jak widac ty nie masz jako uzytkownik w tym zakresie zadnego prawa
okleslania czegokolwiek dopuki tego nie okresli ustawa.

A wiec mowiac po ludzku w kwesti telekomunikacji dopuki nie pozwoli w
okreslony sposob to nie wolno w jakikolwiek sposob. Nawet jak wymyslisz
locznosc grawitonowa czy tez telepatyczna to ni tak nie wolno bo to
telekomunikacja i panstwo trzyma na tym lape.

Jak nie rozumiesz po ludzku to co ja ci poradze.

A wiec prosze mi zgodnie z ustwa podac przepisy okeslajace komunikacje
lotnicza w zakresie krotkofalarstwa amatorskiego.

Z racji ze juz istnieja przepisy okreslajace komunikacje lotnicza, a w
nich nie ma okreslania krotkoflarstwa amatorskiego to wynika ze nie wolno.

Narkotyki tez probowano okreslac jako artykuly kolekcjonerskie ale widzisz
jak to sie skonczylo.

Czy obecnie zarowki 100 watowe jako grzalki siwecace - da sie

Moze sproboj podciagnac locznosc lotnicza pod urzadzenie meteorologiczne
na podstawie pomiaru sluchowego przenikalnosci radiowej powietrza to moz
ejakis czas to ujdzie, ale w ramach zakresu telekomunikacja ni ma szans;)

Wie probuj:)

A moze nawet wykombinujesz zupelnie nieznany zakres i ani telekomunikacja
i ani meteorologia, a wiec wtedy bedziesz mogl stosowac owe skoro nie
zabrania to wolno;)

KPW

Fragles

Przemek

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 07:46:0911.01.2011
do
On 11 Sty, 10:58, errorwyt...@legal.com.pl (Fragles) wrote:

Naucz się:
1. Czytać ze zrozumieniem
2. Pisać zgodnie z zasadami gramatyki i ortografii języka Polskiego
3. Pisz na temat - my tutaj rozmawiamy o krótkofalarstwie a ty ciągle
piszesz o krutkofalarstwie, przywołując przepisy dotyczące ruchomej
lądowej lub innych podobnych tematów.

Btw. Nie rozumie, o co chodzi Tobie z tym honorem :) Chyba nie
chcę zrozumieć.

4. Jeżeli nie chcesz płacić, to nie płać. Poza tym z tego, co
napisałeś wcześniej wynika że już masz licencję krótkofalową więc nie
widzą tu problemu.

:)

Przemek

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 07:49:0811.01.2011
do

Zawsze marzył mi się jakiś fajny jeep'ek :D

mimi31

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 08:01:5511.01.2011
do
Przemek na Fraglesa nic nie poradzisz. Zawsze musi mieć ostatnie
słowo.

Fragles ja też potrafię być natarczywy i proszę powiedz mi w którym
dokładnie punkcie Prawa Lotniczego lub Prawa Telekomunikacyjnego jest
napisane że pilot nie może prowadzić łączności w zakresie innym niż
lotnicze. Kierowca np ma jasno określone w Prawie o ruchu drogowym że
nie może korzystać podczas jazdy z telefonu komórkowego nie mając
inst. głośnomówiącej. Jest przepis? Ano jest. Więc znajdź analogiczny
przepis odnoszący się do pilota a wywołasz rewolucję w lotnictwie bo
np taki weźmy na to telefon komórkowy to też urządzenie
telekomunikacyjne przeznaczone do łączności.

Budyń

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 08:12:3311.01.2011
do
Użytkownik "Przemek" <prz...@tu.org.pl> napisał w wiadomości

>A jeździsz autem bez prawa jazdy poza wyznaczonymi do tego celu
>drogami ?

Jeżdzę z prawem jazdy (bo jak mam to mam) czasami poza wyznaczonymi drogami.
No ale moje dzieci to prawa jazdy nie maja, a równiez jeżdzą po polach. No i
co z tego?

b.

Przemek

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 08:20:2711.01.2011
do
On 11 Sty, 14:12, Budyń <bud...@gazeta.pl> wrote:

> [...]
> No ale moje dzieci to prawa jazdy nie maja, a równiez jeżdzą po polach. No i

My nie jesteśmy już dziećmi :)
Btw. muszę sobie sprawić quada :D

Przemek

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 08:20:5511.01.2011
do

Wiem, nudzi mi się akurat :D

Fragles

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 08:27:3511.01.2011
do
tylko gdzie ona jest a nie jest to tak jak z L ka.

A poza ty ja serio uwazam ze naciagasz ludzi i nie potrafisz udowodnic ze
wolno prowadzic lacznosc lotnicza na zasadach krotkofalarstwa
amatorskiego. A to przegiencie z twoje strony.

Zreszta jak znajde czas to porusze ta kwestie na formum krutkofalarskim
skoro wymigujesz sie od zetelnego wyjasnienia sprawy.

Skoro kiedys robilem takowy kurs to chyba nie bede sie wcinal jak lis do
czyjegos kurnika;)

Fragles

Przemek

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 08:33:1711.01.2011
do

:)

Wiadomość została usunięta

mimi31

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 08:38:2911.01.2011
do
On 11 Sty, 14:27, errorwyt...@legal.com.pl (Fragles) wrote:

> A poza ty ja serio uwazam ze naciagasz ludzi i nie potrafisz udowodnic ze
> wolno prowadzic lacznosc lotnicza na zasadach krotkofalarstwa
> amatorskiego. A to przegiencie z twoje strony.

> Fragles

No widzisz problem polega na tym że Ty tylko UWAŻASZ, że on naciąga
ludzi. Gdyby był obrażalski to mógłby to uznać za pomówienie z
Twojej
strony. Skoro jesteś pewny że naciąga i mówisz to publicznie to
powinieneś to naciągactwo udowodnić.W polskim i chyba nie tylko
polskim prawie stnieje tzw zasada domniemania niewinności. To nie
oskarżony
musi udowadniać niewinność tylko oskarżyciel musi udowodnić winę.

zxc

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 08:38:3011.01.2011
do
Uprzejmie prosze o niecytowanie kolegi Fraglesa wogóle a w całości w
szczególności.

Licze na pozytywne rozpatrzenie mojej prośby ;-)
zxc

"Przemek" <prz...@tu.org.pl> wrote in message

> :)

Janek

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 08:56:3211.01.2011
do
Kiedyś ktoś na grupie proponował by co chcą przenieśli sie do jednego
operatora, który daje możliwośc założenia grupy biznesowej. Niech koledzy
sobie kupią tam telefony i rozmawiają ze sobą. I zasięg większy bo bez
specjalnych zezwoleń z cazłym światem da się gadać. I nie trzeba dwóch
urządzeń, tylko jedno. W razie czego da się zadzwonić do innego kolegi czy
kochanki i pogadać jak jest fajnie w powietrzu.
Można też zestawić w takiej konfiguracji telekonferencję i na przelocie z
kilkoma na raz rozmawiać o wieczornym piwie.
Tu nie trzeba papierów wyrabiać, tylko dużą baterię kupić i cały dzieć na
słuchawce siedzieć. I przede wszystkim nie wpie...a sie krótkofalowca w eter.
A w dodatku można zadzwonić do wieży i zgłosić że się ląduje na Okęciu w celu
zatankowania. I FIS zawsze będzie miał z nami kontakt. Oczywiście, jhak
wcześniej się zgłosiło lot. Jak ten ktoś wie jak się to robi(a wielu nie robi)
bo po co.

Przemek <prz...@tu.org.pl> napisał(a):

> [...]
> kr=F3tkofalowc=F3w). Maj=B1 tak wystrojone obwody wej=B6ciowe, filtry oraz
> same anteny.
> Z tego samego powodu znany w =B6rodowisku icom odblokowany na nadawanie
> w pa=B6mie lotniczym dzia=B3a w nim na zasadzie - jak mnie wida=E6 tak mnie
> s=B3ycha=E6.
>
> Rozpatruj=B1c spraw=EA w kontek=B6cie interes=F3w a nie stanowisk czy emocj=
> wychodzi na to, =BFe praca w pa=B6mie (z licencj=B1) da nam:
> - lepsze parametry pracy urz=B1dze=F1
> - spok=F3j z tematem legalno=B6ci w kraju
> - mo=BFliwo=B6=E6 u=BFywania sprz=EAtu w wielu krajach (legalnie)

adamparagliding

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 09:12:2211.01.2011
do
Niestety Janek nie wygląda to w praktyce tak różowo. Zrobiłem sobie
instalacje w kasku do rozmów przez telefon i działa w miarę poprawnie,
gdy latam bardzo nisko. Wiaże się to jak myślę z płaska
charakterystyką anten GSM ( nie emituja sygnału w górę ) . Latając w
termice zrobienie łączności jest problematyczne.
Pozdrawiam serdecznie

Fragles

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 09:21:5311.01.2011
do
Ale skoro on uwaza ze skoro ustawa ktora okresla co wolno wedlug niego jak
nie okreslila czegos co wolno to wolno - to co ja mam tu wiecej udowadnic
skoro sam sobie udowodnil ze naciaga ludzi.

Ja podalem juz przepisy orkeslajace co wolno w telekomunikacji w
komunikacji lotniczej jak i przy okazji w komunikcji wodnej, i tam
krotkofalarstwa amatoeskiego nie znalazlem w zakresie tego co wolno.

Mowiac prosto ja nie znalazle przepisu ktory okresla ze wolno to robic -
wiec robcie co chcecie dla mnie to co orobicie z tym krotkofalarstwem to
szopka.

Fragles

Przemek

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 09:42:3211.01.2011
do

Druga sprawa jest taka, że wykonanie połączenia trwa dłużej niż
naciśnięcie PTT. Byłoby to niewygodne.
Problem jest też w rejonach mało pokrytych przez BTS'y - no i
oczywiście wysokość.
Za granicą duże koszta roamingowe :)
Do takich zastosowań simpleksowa łączność bezpośrednia pozostanie
jeszcze długo najwłaściwszy.

WS

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 10:45:5511.01.2011
do
On 11 Sty, 15:42, Przemek <prze...@tu.org.pl> wrote:
> On 11 Sty, 15:12, adamparagliding <adamparaglid...@o2.pl> wrote:

> Druga sprawa jest taka, że wykonanie połączenia trwa dłużej niż
> naciśnięcie PTT. Byłoby to niewygodne.

Mozna by uzywac "Push To Talk", ale zdaje sie na chwile obecna dziala
tylko w Plusie...
Ceny u nas calkiem OK, a jak to dziala w roamingu to nie wiem (i nie
mam jak sprawdzic, bo mam tel w pomaranczy...)
http://www.plus.pl/oferta_indywidualna/nasze_uslugi/nowosci/twoj_telefon_jak_krotkofalowka/

WS

Przemek

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 10:48:1911.01.2011
do
> mam jak sprawdzic, bo mam tel w pomaranczy...)http://www.plus.pl/oferta_indywidualna/nasze_uslugi/nowosci/twoj_tele...
>
> WS

I tak pozostaje problem braku zasięgu powyżej bts'ów oraz w rejonach
słabo obsadzonych.

Fragles

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 11:32:2911.01.2011
do
Jesli chodzi o wykozystanie sieci komorkowej to czemu nie gadac przez
Skype w ukladzie telekonferencji no i nawet PTT nie trzeba naciskac, po
prostu wykupujesz bezprzewodowy abonament netowy (obecnie w erze za 4 Gb
palaci sie 40 dychy) i masz lacznosc z kumplami bez przerwy:)

ale hmm to zadziala dobrze w gorach na rowninie to moze byc kicha.

Fragles

JJR

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 13:05:4011.01.2011
do
zxc wrote:
> Uprzejmie prosze o niecytowanie kolegi Fraglesa wogóle a w całości w
> szczególności.

Popieram w całej rozciągłości (prośby, nie cytatów).

--
pzdr,
Jędrzej

Dlaczego szuka się ładnych dziewczyn?
Bo jak się znudzi to inny prędzej weźmie.
/mądrość ludowa/

udash69

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 13:35:2711.01.2011
do
On 10 Sty, 21:08, errorwyt...@legal.com.pl (Fragles) wrote:
krutkofalowcem
krutkofalowec
rzodowe
podpierdala
dupe

> Fragles

Pozwoliłem sobie skrócić Pańską wypowiedź.
I żeby nie było wątpliwości, że się przyspawałem na stałe:

http://img831.imageshack.us/i/fragles.jpg/

Fickus

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 18:32:1211.01.2011
do
Jeżeli musisz koniecznie mieć podstawę prawną to zrób licencję
krótkofalarską -a zapewniam że ją poznasz. Ja zrobiłem +poznałem.
MOŻNA i już.
SQ5OMW/AM

Fickus

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 18:33:0311.01.2011
do
URTIP dawno nie istnieje....;-)

> [...]
> na podstawie pozytywnego wyniku egzaminu z wiadomości i umiejętności osoby

11 sty 2011, 18:37:4511.01.2011
do
Zadzwoń do Pana Ambroziaka w UKE i przelej na moje konto 50zł. ;-)

> Jak kto ma w tpliwo ci to wystarczy pisemko do Ministerstwa.
>
> Ja id o zak ad 50 dych na zbo y paralotniowy cel ze nie mo na.
>
> Fragles

PrzeMo

nieprzeczytany,
11 sty 2011, 18:49:0811.01.2011
do
On 12 Sty, 00:37, Fickus <fic...@piaseczno.com.pl> wrote:
> Zadzwoń do Pana Ambroziaka w UKE i przelej na moje konto 50zł. ;-)

No to teraz dolozyles do pieca:) Zeby samemu sie objawic ludzksci jako
zbozny paralotniowy cel??? Czyzby nowa religia???
:)))
Przemo

Adam Wysocki

nieprzeczytany,
12 sty 2011, 05:39:1712.01.2011
do
adamm Poznań <ad...@ginekolog.net> wrote:

> - kurs na licencje był banalny - praktycznie bez kursu :)

Trafiłem tu z sp7pki :)

Jakby ktoś chciał się licencjonować to polecam kurs na
http://www.sq5lwn.pl/egzamin

> egzamin jeszcze prostszy .... Koledzy !!! krótkofalarze chcę nas w
> swoim pasmie !!! - ale jako kolegów ze znakami a nie piratów !

Dokładnie tak. Sporo krótkofalowców chciałoby zrobić łączność z kimś
w powietrzu :)

--
SP5GOF KO02mf
http://www.chmurka.net/

MiG

nieprzeczytany,
12 sty 2011, 05:41:5512.01.2011
do
On 12 Sty, 11:39, gophi.at.chmurka....@nospam.invalid (Adam Wysocki)
wrote:

> Dokładnie tak. Sporo krótkofalowców chciałoby zrobić łączność z kimś
> w powietrzu :)

Problem polega na tym, że ja nie chcę "robić z nikim łączności". Ja
chcę móc powiedzieć "Krzysin, chmura się buduje na drugiej".

A taka forma komunikacji nawet z licencją krótkofalarską jest
nielegalna.

Pozdrowienia,

MiG

Adam Wysocki

nieprzeczytany,
12 sty 2011, 06:29:0412.01.2011
do
MiG <mgrz...@gmail.com> wrote:

> Problem polega na tym, że ja nie chcę "robić z nikim łączności". Ja
> chcę móc powiedzieć "Krzysin, chmura się buduje na drugiej".

Myślę że powinniście docisnąć kogo trzeba i wykroić sobie kilka kanałów
tam gdzie nikomu nie będzie to przeszkadzało (gwoli ścisłości, mi nie
przeszkadza, ale krótkofalowcy są zróżnicowanym środowiskiem i ORMOwcy
radiowi też są)...

> A taka forma komunikacji nawet z licencją krótkofalarską jest
> nielegalna.

Jak podawane są znaki to legalna :) ale rozumiem że dynamika specyficzna
dla paralotniarstwa nie pozwala na wymianę znaków czy czekanie aż inny
krótkofalowiec skończy nadawać.

zxc

nieprzeczytany,
12 sty 2011, 07:00:2812.01.2011
do
To zamiast 'Krzysin' używaj 'Kilo Łyski, Majk India Golf, * * *', bedzie tak
samo nielegalne ale za to brzmi profi i czesc podsluchiwaczy sie nie polapie
ze nielegalnie gadasz

;-)
Zuluekserjczarli

"MiG" <mgrz...@gmail.com> wrote in message

voice

nieprzeczytany,
12 sty 2011, 07:09:0512.01.2011
> [...]
>To zamiast 'Krzysin' używaj 'Kilo Łyski, Majk India Golf, * * *', bedzie
>tak samo nielegalne ale za to brzmi profi i czesc podsluchiwaczy sie nie

Romeoalfaczarlijulietalfa :-)

v.

Przemek

nieprzeczytany,
12 sty 2011, 10:02:2412.01.2011
do
On 12 Sty, 13:00, "zxc"

<zxc_at_polsl_pl___reszta_adresu_to_fik...@katowice.pl> wrote:
> [...]

> chcę móc powiedzieć "Krzysin, chmura się buduje na drugiej".
>
> A taka forma komunikacji nawet z licencją krótkofalarską jest

To nie jest nielegalne, jedynie nagina zasady łączności.
Stąd propozycja w temacie wydzielenia konkretnych częstotliwości w
paśmie amatorskim do takiej pracy.
Myślę, że taki zabieg spowodowałby możliwie mało problemów.
Nie można "wykroić" częstotliwości spoza pasma amatorskiego ponieważ
to jest łączność lądowa ruchoma (było poruszane wcześniej), takie
wykrojenie (dzierżawa częstotliwości) kosztowało by sporo i nie
działałoby poza Polską.
Inna sprawa, że częstotliwość dzierżawiona było by wyżej niż 146MHz i
nasze sprzęty miałby prawo naprawdę kiepsko tam pracować.

Przemek

nieprzeczytany,
12 sty 2011, 10:03:3512.01.2011
wrote:

> [...]

> Dokładnie tak. Sporo krótkofalowców chciałoby zrobić łączność z kimś

Zasada jest prosta - jak nie chcesz z kimś robić łączności to mówisz,
że nie masz na to czasu/ochoty i nie ma co się tu obrażać.

Przemek

nieprzeczytany,
12 sty 2011, 10:09:0212.01.2011
> [...]

> chcę móc powiedzieć "Krzysin, chmura się buduje na drugiej".
>
> A taka forma komunikacji nawet z licencją krótkofalarską jest

Warto też się zastanowić, czy lepiej być nieco niegrzecznym nie robiąc
łączności oraz naginając kanony wymiany znaków niż całkowicie łamać
prawo pracując piracko tak, jak teraz.

Fragles

nieprzeczytany,
12 sty 2011, 11:36:0012.01.2011
do
Od i cala prawda kazes ludzom uczyc sie i bulic z sposobnosc nagiania
prawa.

Na forum ktukofalarskim jak i tu juz napisali Ci (nie tylko ja) ze
uzywanie zakresu krutkofalarstwa do lacznosci lotniczej jest nielegalne
czyli niezgodne z prawem. To nie jest naginanie prawa o jest lamanie prawa.

Od i mamy wybor wpierdalac sie w czyjas zagospodarowana dzialke i udawac
tego kim sie nie jestesmy tym samym lamiac prawo i irytujac gospodarzy co
naraza nas ze w koncu jakis lesny dziadek nas podpierdoli i ujawni scieme.

Czy tez uzywac rozsadnie kanalu granicznego czyli dzialki stojacej
odlogiem ktorej wlasciciel do konca swiata nie bedzie mial pojecia o
naszej bytnosci.

Moze ktos porowna konsekwencja prawne nielegalnego uzywania co celow
lacznosci lotniczej pasma kotkofalowcow a pasma rzadowego. Bo mnie
wychodzi ze jest taka sama. A sad w praktyce bedzie rozpatrywal raczej
szkodliwosc spoleczna ktora w praktyce jest wieksza z naszej strony na
kanale krotkofalarskim sadzac po wypowiedziach na formum krutkofalarskim.

Dodam ze to nie moja opinia ale krotkofalazy i to najbadziej rozsadna
busmy sie siedzieli tuz za granica 146, a oni zobowiazali sie nie
podpierdalac nas za obrabianie stajacej odlogiem dzialki sasiada. Z ich
strony to ladny gest:)

Fragles

mimi31

nieprzeczytany,
12 sty 2011, 13:09:3312.01.2011
do
On 12 Sty, 17:36, errorwyt...@legal.com.pl (Fragles) wrote:

> Czy tez uzywac rozsadnie kanalu granicznego czyli dzialki stojacej
> odlogiem ktorej wlasciciel do konca swiata nie bedzie mial pojecia o
> naszej bytnosci.
>

> Fragles

Tego bym nie był taki pewien czy właściciel pasma jest nie świadomy
naszej w tym paśmie bytności. Ale skoro używamy go już od dawna to
widocznie właścicielowi to nie przeszkadza. Ale masz rację, lepiej
sobie siedzieć powyżej 146. Chociaż jeśli ktoś chce prowadzić
korespondencję w pasmie amatorskim z powietrza to niech sobie zrobi
papiery i rozmawia. Nie sądzę jednak żeby w paralotniarstwie się to
tak szybko przyjęło

adamm Poznań

nieprzeczytany,
12 sty 2011, 13:43:5712.01.2011
> [...]
>
> A poza tym nawet majac owe papiery lamiesz prawo bo nie masz prawa nadawac
> z powietrza a wiec caly kurs formalnie o dupe rozbic.

.. temat już był wałkowany i ..wolno z powietrza - trzeba tylko znak
łamać przez /am

:)

adamm Poznań

nieprzeczytany,
12 sty 2011, 14:04:4712.01.2011
do
.. a tak generalnie - te 2-3 godziny spędzone na necie w tej dyskusji
zupełnie by wystarczyły do przerobienia
pytań testowych i zdania egzaminu.
Ale Wy wolicie DYSKUTOWAĆ ...koledzy ! do roboty !
jest zima, nie latamy (lub latamy mniej) - wystarczy kilka godzin i po
bólu !

zapraszam do legalnego pogadania !

poznań 145.7625 (przemiennik -0,6MHz)

Adam , latający PPG i czasami PG

SQ3PAI

Fragles

nieprzeczytany,
12 sty 2011, 14:34:4412.01.2011
do
Witaj

A bylbys tak mily i podal aktualne przepisy:)

Ja takowych nie moge znalesc.

A podawane przepisy ku temu były nieaktualne:(

Fragles

Ps.

USTAWA

z dnia 16 lipca 2004 r.

Prawo telekomunikacyjne

Art. 234. Traci moc ustawa z dnia 21 lipca 2000 r. - Prawo
telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 73, poz. 852, z późn. zm.18)), z wyjątkiem
art. 25 ust. 5, art. 27 ust. 3, art. 30-33, art. 112 ust. 5 i 6, które
tracą moc z dniem 31 grudnia 2004 r.

Fickus

nieprzeczytany,
12 sty 2011, 16:40:4812.01.2011
do
Z całym szacunkiem kolego "po skrzydle": BREDZISZ...

Fickus

nieprzeczytany,
12 sty 2011, 16:46:3012.01.2011
do
O ! są jeszcze normalnie myślący- Już Cię lubię do usłychu na 100mil /
AM
SQ5OMW/AM

Mirosław Kaszuba

nieprzeczytany,
12 sty 2011, 21:01:1412.01.2011
do

> Problem polega na tym, że ja nie chcę "robić z nikim łączności". Ja
> chcę móc powiedzieć "Krzysin, chmura się buduje na drugiej".

Ja NIE CHCE, JA CHCĘ, JA, JA ! Nie zapomnij przy tym tupać nogami i
zaciskać piąstki!
Zwróć uwagę że pasma radiowe mimo że nie jest to zgodne z Twoim "JA
CHCĘ" nie są Twoją własnością.
Zwróć uwagę że wszyscy użytkownicy tego typu otwartej łączności
radiowej w pasmach chronionych SĄ ZOBOWIĄZANI dostosować się do
istniejących zasad prowadzenia korespondencji i przepisów.
I bez znaczenia jest czy to pasmo krótkofalarskie, policyjne, lotnicze
czy morskie. Ale oczywiście nie TY! Ty jesteś taki DeBest Top Stereo
HiFi chłopak z Krakowa. Ty jesteś Pan Pilot Paralotni. I te zasady są
dla takich cieniasów - pilotów śmigłowców, myśliwców, czy tych innych
pseudo pilotów co benki prowadzą. Oni przecież Tobie do stóp nie
dorastają! Więc Ty chcesz i Ty będziesz sobie rozmawiał tak jak tobie
pasuje, a wszyscy inni przyklękną i Cię Wielbić Będą !
Ty może sektę załóż, albo do Rubika idź poklaskać!

AMEN

Staram się na tej grupie czytać nie pisać, ale czasem nie wytrzymam i
mi nerw puści !
...już mi trochę ulżyło
...ale tylko TROCHĘ!

Drugi ma obsesje i misje by przekonać wszystkich że latając nie można
używać pasma krótkofalarskiego. Trzydzieści osób tłumaczy że się myli,
a ten jak się uprze to nawet z przepisów na placki ziemniaczane z
cynamonem potrafi dowodzić że to cały świat jest w błędzie!

...dalej mi nie ulżyło

...idę się napić

> A taka forma komunikacji nawet z licencją krótkofalarską jest
> nielegalna.

A co do tej formy korespondencji to jest całkowicie poprawna i
legalna.

-------------------------------
Dzieci należy trzymać z dala od Internetu. Od dzieci Internet głupieje

ppguser

nieprzeczytany,
13 sty 2011, 03:46:2813.01.2011
do
hej niezły ruch radiowcy na forum mają,
2700 wyświetleń (!) chyba że to nasza grupa tak zasiliła :)

http://sp7pki.iq24.pl/default.asp?grupa=3538

Może warto z nimi pogadać przez forum w końcu taka liczba
to chyba wszyscy krótkofalowcy w Polsce ;D

Przynajmniej uprzejmie poprosić by uprzejmie nie donosili do UKE.

MiG

nieprzeczytany,
13 sty 2011, 08:15:0913.01.2011
do
On 13 Sty, 03:01, Mirosław Kaszuba <miras...@gmail.com> wrote:

> Ja NIE CHCE, JA CHCĘ, JA, JA ! Nie zapomnij przy tym tupać nogami i
> zaciskać piąstki!
> Zwróć uwagę że pasma radiowe mimo że nie jest to zgodne z Twoim "JA
> CHCĘ" nie są Twoją własnością.

Mam to gdzieś. Nadaję mało, nie lubię dużo gadać na radio i nie mam
zamiaru robić licencji. No i co mi zrobisz, hę?

MiG

udash69

nieprzeczytany,
13 sty 2011, 11:17:2213.01.2011
do
ktukofalarskim
krutkofalarstwa
wpierdalac
podpierdoli
krutkofalarskim.

podpierdalac nas za obrabianie stajacej odlogiem dzialki sasiada. Z
ich

> Fragles

Znów pozwoliłem sobie skrócić Twoją wypowiedź, do kilku zwrotów.
Zainteresowanych proszę o kliknięcie na poniższy link i stanięcie oko
w oko z Fraglesem:

http://img831.imageshack.us/i/fragles.jpg/

wszystko się wszystkim rozjaśni. W mig.

Fragles

nieprzeczytany,
13 sty 2011, 13:17:5813.01.2011
do
Miszka

Ci krutfalowcy sa calkiem fajni ale hm udaja nieco przyzwoitki a prowadza
durdel z rodowodem z PRL.

Wyglada na to ze nie maja aktualnych prawnie przepisow odnosnie znakow;)
Sami jak przeczytalem wrzeszcza na siebie jedni po czesku inni po inszemu.

A wiec obecnie nie ma podstaw prawnych by sie w ogole poslugiwac znakami
podczas pogaduch na krotkoflarskiej:)

Lecz tym samym nie ma aktualnie jakiejkolwiek wzmianki ze mozna
krutkofalowcom z powietrza.

Czyli moj Mistrzu ZXC chcac nie chcac mial racje.

z tym bleble wywolaniem;)

Proponuje ci miszka wywalanie para/myszka - moze sie jakis kociak skusi a
wiesz krutkofalowa znajomosc ci sie od czasu do czasu przyda;)

Fragles

aha

Jest nowe rozporzadzenie i wynika z tego niby ze radiowo dostosowujemy sie
do swiata.

A w swiecie

region 3

146 &#8211; 148 MHz
AMATEUR
FIXED
MOBILE
5.217

albo

region 1
146 - 149,9 MHz
FIXED
MOBILE except
aeronautical mobile (R)

Wiec warto by sprawdzi czy cos sie zmienilo na nasza kozysc by czasem
czegos nie przespac - 146 moze juz nie byc tym samym kanalem.

aha Miszka poszukalbys po agolowemu profesjonanie co znaczy adnotacja 5.217

Mirosław Kaszuba

nieprzeczytany,
13 sty 2011, 15:18:0813.01.2011
do

> Mam to gdzieś. Nadaję mało, nie lubię dużo gadać na radio i nie mam
> zamiaru robić licencji. No i co mi zrobisz, hę?
>
> MiG

Z jakich pobudek wytworzyłeś sobie świadomość że ja miałbym
nieprzyjemność coś Ci robić ?
Może poszukaj sobie jakiegoś partnera do "robienia czegoś Tobie" a
mojej osoby do tego nie mieszaj.

MiG

nieprzeczytany,
13 sty 2011, 17:46:1813.01.2011
do
On 13 Sty, 21:18, Mirosław Kaszuba <miras...@gmail.com> wrote:

> Z jakich pobudek wytworzyłeś sobie świadomość że ja miałbym
> nieprzyjemność coś Ci robić ?
> Może poszukaj sobie jakiegoś partnera do "robienia czegoś Tobie" a
> mojej osoby do tego nie mieszaj.

Wytworzyłeś sobie kolego obraz mojej osoby jako bezsilnego gówniarza
tupiącego kaloszami w kałuży.

A tymczasem ja korzystam sobie z radia tak jak mi wygodnie i mam do
dupie cały krótkofalarski świat.

I będę sobie tak korzystał z radia jak mi wygodnie.

Bez licencji, bez kłopotu.

Pozdrowienia,

MiG

adamm Poznań

nieprzeczytany,
13 sty 2011, 17:51:5313.01.2011
do
.. do czasu :(

MiG

nieprzeczytany,
13 sty 2011, 17:56:0513.01.2011
do
On 13 Sty, 23:51, adamm Poznań <ad...@ginekolog.net> wrote:
> .. do czasu :(

Być może.

MiG

Wojciech Maliszewski

nieprzeczytany,
13 sty 2011, 18:13:4813.01.2011
do
Przygadal kociol garnkowi.

Uzytkownik "adamm Poznan" <ad...@ginekolog.net> napisal w wiadomosci
> .. do czasu :(

Mirosław Kaszuba

nieprzeczytany,
13 sty 2011, 18:43:4213.01.2011
do

To już jest Twoja sprawa co sobie do dupy wkładasz. Ja nie pisałem o
pasmie krótkofalarskim, tylko o użytkowaniu radia na dowolnych
pasmach. A jedyne co osiągasz takimi wypowiedziami to to ze być może
wielu twoich i moich kolegów może ucierpieć. Srasz do własnego
gniazda. Że sobie używasz radia tak jak używasz to sprawa jedna. A że
chodzisz, tupiesz i krzyczysz "że wszyscy to ci mogą..." "i nikt mi
nic nie zrobi" spowoduje tylko to że legalny użytkownik pasma
(zakładam że nie paralotniarz, ale i tu się możesz zdziwić) pierwsze
co zrobi gdy usłyszy na pasmie paralotniarza bez uprawnień to zgłosi
ten fakt na policję (chcą czy nie chcą zareagować muszą*). Nawet jeśli
ta sama osoba chwilę wcześniej nie maiłaby "złych zamiarów", to po
przeczytaniu twoich postów z czystych i zrozumiałych w tym przypadku
pobudek będzie reagować natychmiast ku własnej satysfakcji zawsze
mając nadzieję że być może to Ty nadawałeś.

...i nie wytworzyłem sobie obrazu _bezsilnego gówniarza_ tupiącego
nogami. Bo nawet w tym przypadku przytoczony tu przez Ciebie gówniarz
może mocno pochlapać innych. A jeśli zacznie tupać w śmierdzącym
błocie ? Jak widzisz nie jest taki bezsilny, bo swoje mokre i
śmierdzące argumenty posiada i za nim go dosięgnie kara może stać
tupać i z tego powodu ucierpią inni. Ba! Nawet jak będzie odpowiednio
sprytny i zacznie szybko biegać i tupać to kary uniknie.

* a co wtedy mogą zrobić to Ci już nasz lokalny grupowy mecenas Sz.
Pan Fragles** wyłoży i wytłumaczy wskazując i objaśniając odpowiednie
zapisy prawa***

** Plotki donoszą że założył już firmę "FragLex"
*** w tym również polskiego

Fickus

nieprzeczytany,
15 sty 2011, 14:48:5515.01.2011
do
Drogi Fraglesie !
Nie wiem czy wszyscy "kutkofalaże" zanają prawo ale faktem jest że:
ŁĄCZŃOŚĆ na pasmach (wszystkich) któtkofalarskich jest legalna również
z powietrza, kosmosu i innych planet jak również z wody i spod ziemi
jak się uda.
Ja na przykład mam licencję kat "A" a pomimo to nie latam po to by
nawiązywać łączności ale nawiązuję raczej aby latać. Czasem z kimś
nawiążę i wówczas wysyłamy sobie kartki QSL (potwierdzenia). Ja mam
bardzo ładną ze zdjęciem paralotni i radyjkiem, którego używam.
Wysyłam ją rzadko i tylko po długodystansowej ciekawej łączności z
powietrza:
http://fickus.flog.pl/wpis/2163631/
Mój kolega np jakiś czas temu też złapał łączność:
http://www.youtube.com/watch?v=sAVC6zi3PLU
i o dziwo nikomu to nie przeszkadzało -ku obopólnej kulturalnej
radości...
i o!

> [...]

> czyli niezgodne z prawem. To nie jest naginanie prawa o jest lamanie prawa.

(...)

Fragles

nieprzeczytany,
15 sty 2011, 21:06:0015.01.2011
do
> [...]
>ŁĄCZŃOŚĆ na pasmach (wszystkich) któtkofalarskich jest legalna również
>z powietrza, kosmosu i innych planet jak również z wody i spod ziemi

Tak tak znaja prawo rodem z PRL tylko se z przyzwyczajenia do PRL
zapomnieli je se zaktualizowac by mialo moc prawna.

A wiec jak narazie owszem mozesz se nadawac z powietrza, kosmosu i innych
planet jak również z wody i spod ziemi jak się uda tak samo jak MIG no i
kogo co obchodzi w praktyce i kto co wan zrobi, hi hi.

A czy urzad ktory cos kiedys wsponial latami temu o waszych znakach w
regulaminie jeszcze istnieje?

Do dzisiaj ludziska lataja z Lka i da rade - ty na przestarzalych znakach
i polamancach se nadawaj a Miszka lapidarnie bez i na jedno wyjdzie.

Fragles

Arizona Tom

nieprzeczytany,
16 sty 2011, 17:48:3516.01.2011
do

Własnie odebrałem wymieniłem ŚK. I zdziwienie: w starym ŚK nie było
wzmianki o łączności radiowej, a tu w uwagach taki kwiatek: "Loty
tylko bez łączności radiowej"
No i teraz pytanie za 100 punktów: czy latając na paralotni nawet
jakbym miał licencję kruuuuutkofalarską to mógłbym nadawać czy też
nie?

Pozdrawiam,
- Arizona Tom

prezes lo

nieprzeczytany,
16 sty 2011, 18:25:1416.01.2011
do
http://sp7pki.iq24.pl/default.asp?grupa=3538&temat=96609&nr_str=1

Hej. W końcu przemogłem się i przewertowałem cały ten temat, który
został podlinkowany na naszym forum. Z tej strony ebc41 czyli człowiek
który wywlókł cały ten temat na wierzch (tutaj mogę bez oporów
napisać, że to po tym jak wpadł mi w ręce Woxun kolegi który lata na
skrzydle, z ustawioną taką częstotliwością).

Po pierwsze ponowiłbym pytanie, dlaczego się jakoś nie zorganizujecie
i nie złożycie w UKE jakiegoś pisma z prośbą o przydzielenie
"amatorskim lataczom" (sory ale nie znalazłem lepszego określenia)
kilku kanałów simpleksowych? Przynajmniej mielibyście to prawnie
zorganizowane, a myślę że każdemu z was mniej lub bardziej na tym
zależy.

Chciałbym też wyjaśnić kilka rzeczy z tematu na sp7pki. Po pierwsze
przyznaje się bez bicia że nie mam pojęcia (tzn. mogę sobie to tylko
jakoś wyobrażać) jak wygląda szkolenie w zakresie pilotażu paralotni,
dlatego proszę nie bić jeżeli na tamtym forum napisałem jakieś
głupoty. Po drugie, to co któryś z kolegów napisał o robieniu licencji
dla papierka, to rownież zgadzam się z tym że z perspektywy
krótkofalowców jest to bez różnicy jeżeli ktoś nie ma pojęcia o
używaniu radia. I tutaj powtórzę to co napisałem tam, czyli żebyście
koledzy uważali żeby w konieczności szukania wolnego kanału nie wpadli
na służby wszelakiego rodzaju.

Po przeczytaniu 6 stron podlinkowanego na samej górze tematu dochodzę
do wniosku (napisanie tego na foróm krótkofalarskim graniczyło by z
herezją) że jednak część środowiska woli żebyście pracowali poza
pasmem bo przynajmniej pod stołem wszystkie strony są zadowolone. Nie
miejcie też urazy do ludzi którzy wysyłają na was UKE. Zdarzają się
krzesła i parapety, a w tej sytuacji jest chyba jasne że prawo stoi po
stronie KF (a tak jak pisałem niektórzy koledzy radiowcy mają stare
znajomości w tym urzędzie

PS. A tak na koniec dodam że intensywna dyskusja na ten temat w
"naszym" środowisku, którą sam wywołałem, wywołała u mnie
zaciekawienie waszym sportem. Także plusy są wszędzie :)

Pozdrowienia
Mateusz "EBC41"
kontakt mailowy: grani...@kopernik.idl.pl

Tomasz Poznański

nieprzeczytany,
16 sty 2011, 19:08:1616.01.2011
do

Arizona Tom:

> Własnie odebrałem wymieniłem ŚK. I zdziwienie: w starym ŚK nie było
> wzmianki o łączności radiowej, a tu w uwagach taki kwiatek: "Loty
> tylko bez łączności radiowej"

Nie ma się co dziwić, jeśli nie masz uprawnien radiooperatora w służbie
lotniczej.

> No i teraz pytanie za 100 punktów: czy latając na paralotni nawet
> jakbym miał licencję kruuuuutkofalarską to mógłbym nadawać czy też
> nie?

To zależy do kogo, jakim sprzetem oraz jakim pasmem chcesz sie posługiwac w
tym nadawaniu.

Tomek

Przemek

nieprzeczytany,
17 sty 2011, 04:26:5317.01.2011
do
On 17 Sty, 00:25, prezes lo <prezes...@gmail.com> wrote:
> [...]
> kilku kanałów simpleksowych? Przynajmniej mielibyście to prawnie
> zorganizowane, a myślę że każdemu z was mniej lub bardziej na tym

To sporo kosztuje (dzierżawa), jest tylko na Polskę a nawet i nie - to
pasma ruchome/stacjonarne lądowe/morskie czyli nie wolno tam pracować
z powietrza.

> [...]
> "naszym" środowisku, którą sam wywołałem, wywołała u mnie
> zaciekawienie waszym  sportem. Także plusy są wszędzie :)

Przemek

nieprzeczytany,
17 sty 2011, 04:29:1117.01.2011
do

Pewnie chodzi o łączność radiową lotniczą (na paśmie lotniczym 2m
AM) .
Na paralotni możesz mieć znak przydzielony przez ULC, można też zrobić
papiery na radio lotnicze co daje komplet do pracy na paśmie
lotniczym. Taka wzmianka zdaje się blokować tą możliwość.
Napisane jest bardzo ogólnikowo - warto byłoby to uściślić.

Arizona Tom

nieprzeczytany,
17 sty 2011, 05:58:5317.01.2011
do

No właśnie o to mi chodzi ze jest strasznie ogólnikowo:loty bez
łączności radiowej. kropka. A przecież mogliby uściślić.

Fragles

nieprzeczytany,
17 sty 2011, 07:06:3017.01.2011
do
No w�a�nie o to mi chodzi ze jest strasznie og�lnikowo:loty bez
��czno�ci radiowej. kropka. A przecie� mogliby u�ci�li�.

A czemu sie dziwisz wytarczylo przeczytac ustawe.
Przeciez pisalem ze papir krotkofalarza mozna sie tylek wytrzec jesli
chodzi o paralotnie.

Ustawa stwierdza ze to co nie okreslone to nie wolno, wolno jedynie to co
okreslone - a okreslone jest ze bez papira lotniczego nam nie wolna.
Proste jak drut.

Fragles

Przemek

nieprzeczytany,
17 sty 2011, 08:45:2717.01.2011
do

Właśnie. Nieco nieostrożnie to napisali.

Tomasz Poznański

nieprzeczytany,
17 sty 2011, 09:54:0217.01.2011
do
Arizona Tom :

> No w=B3a=B6nie o to mi chodzi ze jest strasznie og=F3lnikowo:loty bez
> =B3=B1czno=B6ci radiowej. kropka. A przecie=BF mogliby u=B6ci=B6li=E6.

A po co uscislac? ULC zajmuje sie wydawaniem uprawnien lotniczych, a nie do
kierowania maszynami rolniczymi czy budowlanymi, wiec jezeli wydaje licencje i
uprawnienia bez takiego wpisu, to oczywiste, ze wymaga wtedy swiadectwa
radiooperatora w sluzbie lotniczej. Nie wiem czego tu mozna jeszcze sie
domyslac? Jezeli ulc wymaga badan (lub nie wymaga), to jakos nikt nie ma
watpliwosci, ze chodzi o badania lotniczo lekarskie, a nie np swiadectwo od
ginekologa o przeciwwskazaniach do ciazy mnogiej. ULC, to instytucja zajmujaca
sie lotnictwem i wszystkie nadawane uprawnienia dotycza LOTNICTWA, w tym
przypadku radiokomunikacji w sluzbie lotniczej. Krotkofalarstwo nie ma nic
wspolnego ze radiokomunikacja w sluzbie lotniczej, no moze poza tym, ze tez
wymaga uprawnien.

Pozdrawiam Tomek

prezes lo

nieprzeczytany,
17 sty 2011, 10:49:0317.01.2011
do
On 17 Sty, 10:26, Przemek <prze...@tu.org.pl> wrote:

> To sporo kosztuje (dzierżawa), jest tylko na Polskę a nawet i nie - to
> pasma ruchome/stacjonarne lądowe/morskie czyli nie wolno tam pracować
> z powietrza.

Przyznam się szczerze że nie siedzę aż tak bardzo w temacie pasm nie-
krótkofalarskich, ale czy nie ma innego pasma (poza lotniczym) które
moglibyście wydzierżawić do tego celu? Bo jak podejżewam przejście
przez całą procedurę w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego jest w tym
momencie zbyt trudne i finansowo zbyt kosztowne, jak na wasze
potrzeby. I powiedzcie też szczerze, jak częste zdarza się wam mieć
jakieś problemy z tytułu prowadzenia łączności tam gdzie jest to
robione teraz?

adamm Poznań

nieprzeczytany,
17 sty 2011, 11:11:1917.01.2011
do
- wnioski z tej dyskusji - tak jak w całej populacji tak i tutaj są
koledzy myślący i myślący inaczej :)

Czy tak wiele trzeba mieć oleju w głowie by wyciągać odpowiednie
wnioski
- ale dzięki Tomku P, że pomogłeś rozwiązać ten problem kolegom z
mniejszym IQ.

Adam PPG
SQ3PAI

Arizona Tom

nieprzeczytany,
17 sty 2011, 12:31:1717.01.2011
do

Adam PPG - Gratuluję wysokiego IQ i poziomu oleju w głowie.

Serdecznie pozdrawiam,
- Arizona Tom

Fragles

nieprzeczytany,
17 sty 2011, 12:36:1217.01.2011
do
A da sie uscisilc jeszcze twoje IQ?

Fragles

Fickus

nieprzeczytany,
17 sty 2011, 13:47:5517.01.2011
do
On 17 Sty, 18:36, errorwyt...@legal.com.pl (Fragles) wrote:
> A da sie uscisilc jeszcze twoje IQ?
>
> Fragles

Ja na ten przykład czytając kolejne posty na forum wytłukłem już całe
IQ o ścianę i nic mi nie zostało...;-)
Nie rozumiem dlaczego z nawiększą zajadłością wypowiadają się osoby
które jak zresztą przyznają nie mają żadnych podstaw do wypowiadania
się tj. nie wykonały tej pracy umysłowej aby nauczyć się do egzaminu i
zdać cokolwiek, a swą pyskówkę opierają na własnych dywagacjach i
domysłach (czyt logice) która nie ma zwykle nic wspólnego z logiką
szczególnie w urzędach...
UKE i ULC to dwa urzędy które dbają tylko o to co im się opłaca;
piloci samolotów, marynarze, czołgiści i inne generały to jest dla
nich źródło dochodu a nie jakaś grupka glajciarzy (podzielona zresztą
wewnętrznie).
I dlatego właśnie jest jak jest. A jest tak że jak chcesz mieć
łączność konkretną na paralotni to GSM lub pasma krótkofalarskie. Inne
nie są do łączności z powietrza i szlus.

tomwito...@gazeta.pl

nieprzeczytany,
17 sty 2011, 14:56:5617.01.2011
do
Prezes napisaďż˝:
> podej=BFewam przej=B6ci= e
> przez ca=B3=B1 procedur=EA w Urz=EAdzie Lotnictwa Cywilnego jest w tym

> momencie zbyt trudne i finansowo zbyt kosztowne, jak na wasze
> potrzeby. I powiedzcie te=BF szczerze, jak cz=EAste zdarza si=EA wam mie=E6
> jakie=B6 problemy z tytu=B3u prowadzenia =B3=B1czno=B6ci tam gdzie jest to
> robione teraz?
W ci�gu ostatnich 10 lat ani ja ani koledzy z kt�rymi lata�em nie spotkali si�
z nieprzyjemno�ciami w Polsce, u�ywaj�c pasma 146.025. Nie zauwa�y�em r�wnie�
nigdy �adnego ruchu "obcego" na tym pa�mie.
G�o�niejszy by� kilka miesi�cy temu przypadek donosu i interwencji policji w
grupie pilot�w jakiej� szko�y kt�rzy weszli na pasmo amatorskie, ale to by�a
ewidentna g�upota i brak rozeznania (ja podejrzewam raczej �e pan instruktor
pomyli� cz�stotliwo�� a reszta jak barany nastawili radia tak samo)
S�ysza�em te� �e za granic� by� przypadek konfiskaty radia i mandatu, ale tam
pewnie nie ma "pustki" na 146.025.
Reasumuj�c te nieko�cz�ce si� dyskusje, jestem przekonany �e odpowiednie
Organy nas doskonale s�ysz� i wiedz� o tej dzia�alno�ci ale nie reaguj�
poniewaďż˝:
a) pasmo jest prawdopodobnie rezerwowe na sytuacje nadzwyczajne, a ruch
radiowy paralotniarzy jest niewielki i skupiony raczej w weekendy
b)�ciganie paralotniarzy opr�cz nara�enia s�d�w na zapchanie sprawami o "ma�ej
szkodliwo�ci" spowodowa�oby dyskusj� co z nami zrobi� i jeszcze trzeba by
wykonaďż˝ jakieďż˝ regulacje, a poco sie wychylaďż˝?
c) "nielegalno��" gadania w tym pa�mie, gwarantuje, �e nikomu nie przyjdzie
do g�owy robi� z tego og�lnopolskiego darmowego telefonu i �e nie rozleje si�
to na innych chetnych, np. kierowc�w , turyst�w czy innych "aktywnych"
Dlatego p�ki nikt nie reaguje, nie r�bmy problem�w tylko u�ywajmy tej
cz�stotliwo�ci z umiarem i kultur�.
Lataj�cy swobodnie maj� wi�kszy problem, musz� u�ywa� 2m. Natomiast napedowcy
(o ile nie lataja za wysoko) maj� idealn� ��czno�� grupow� za pomoca us�ugi
"push to talk" w kom�rce. Bior�c pod uwag� fakt �e w ciagu paru lat Play
wywali ca�a konkurencj�, znajdziemy si� pod opiek� jednego operatora ...:)
Pozdrawiam
Jogi

--
Wys�ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/