A taki zestawik PC do VSTi/audio?

0 wyświetleń

jh

nieprzeczytany,
14 lip 2010, 05:33:2114.07.2010
do
Z paru powodów od pewnego czasu kompletnie nie śledziłem rynku gratów
pecetowych, a mój archaiczny zestaw na AMD X2 3800+ i XP dostał już bardzo
poważnej zadyszki. Tak na szybko, bez dogłębnego grzebania w sieci
rozpisałem sobie taki set:

CPU: Intel Core i7 930 2,80 GHz BOX
MB: ASUS P6X58D-E X58 USB 3.0 SATA III
HDs: WD Caviar Black 1TB WD1002FAEX 64MB cache SATA III 2 szt. w RAID 0 na
sample, 1 szt. na audio, system na 500 GB SATA Samsunga (to już mam)
Mem: Patriot Viper II DDR3 3x 2GB 1866MHz Cl7
Gr: GeForce with CUDA 9500 GT Gainward 1GB HDMI & DVI (PCI-E) (DDR2)
SilentFX
PSU: OCZ ModXstream PRO 600W
Cooler: Scythe Mugen 2 Rev. B
Obudowa: CoolerMaster Gladiator 600 Black
DVD/BR: Lite-ON Blu-Ray (DVD+/-RW +Blu-ray) iHBS112-37 black bulk (Serial
ATA)
Microsoft Windows 7 Professional PL OEM 64Bit

Ma na tym pomaszerować Powercore na PCI Express i RME na Firewire. Żadne tam
gry, interesi mnie tylko Cubase/WaveLab ;)

Jakieś uwagi/sugestie? Za taki zestaw wychodzi z grubsza 6K z hakiem.

jh

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5276 (20100713) __________

blin

nieprzeczytany,
14 lip 2010, 06:17:0614.07.2010
do
witam
Pomyslalbym o dysku ssd i zastanowil czy potrzebny blu-ray.

pozdrawiam karol

JoachimeK

nieprzeczytany,
14 lip 2010, 06:19:3114.07.2010
do
On 2010-07-14 11:33, jh wrote:

> Jakieś uwagi/sugestie? Za taki zestaw wychodzi z grubsza 6K z hakiem.

cokolwiek wielordzeniowe (jak dla mnie wiecej niz dwurdzeniowe), byleby
PCI latency bylo jak najmniejsze - wtedy bedzie dobrze dzialac w audio,
wszystko jedno czy na PCI/e czy na FW, czy USB
No, ale to mozna niestety sprawdzic po zlozeniu calego zestawu...

--
J.

jh

nieprzeczytany,
14 lip 2010, 06:23:5414.07.2010
do
Użytkownik "blin" <lo...@lo.lo> napisał w wiadomości grup
> Pomyslalbym o dysku ssd

IMHO za małe pojemności w stosunku do ceny, te wydajniejsze (bodajże Intela)
są jeszcze za drogie. I mowa oczywiście o systemie, bo na kilkaset GB sampli
to nie za teges, a wydajność dwóch SATA III w RAIDzie 0 jest całkiem niezła,
tym bardziej, że te dyski mają dostęp 4.2ms.

> zastanowil czy potrzebny blu-ray.

To bardziej tak, żeby był ;) Jako backup nie opłaca się, bo taki 1 TB dysk
kosztuje niewiele i to bardziej ekonomiczne niż BR, ale może kiedyś coś
obejrzę :D

jh

nieprzeczytany,
14 lip 2010, 06:31:5614.07.2010
do
Użytkownik "JoachimeK" <aj...@icic.ua> napisał w wiadomości grup

> cokolwiek wielordzeniowe (jak dla mnie wiecej niz dwurdzeniowe),

No to te i7 to 4 rdzenie.

> byleby PCI latency bylo jak najmniejsze - wtedy bedzie dobrze dzialac w
> audio,

Jasne, ale to wyjdzie w praniu, jak sobie płyta poradzi.

Spędziłem pół nocy na instalacją sampli East Westa i po paru godzinach walki
final taki, że jedynie poprawnie zainstalowała się biblioteka Voices of
Passion, StormDrums 2 poległ przy autoryzacji - Authorizer w ogóle nie widzi
serwera autoryzacji, Goliath w żaden sposób nie ruszył, za orkiestrę, chóry
czy fortepiany nawet się nie brałem, bo mnie trafiło. Grat stary mam, ale
nie podejrzewałem tylu problemów. Stąd "rozpacz" :P i postanowienie zmiany
sprzętu. Sample leżą 3 tydzień, a ja nawet nie miałem czasu, żeby
zainstalować. Jak czas się znalazł, dysk się kupił, to się okazuje, że
system, który nigdy problemów nie robił, nagle krzaczy byle instalkę, i
stwierdziłem, że pora na zmianę. A ta płyta Asusa - trafiłeś na to gdzieś?

jh

P.S. (Prywata) Dzwoniłem do Arka, będziemy w kontakcie

JoachimeK

nieprzeczytany,
14 lip 2010, 08:44:1914.07.2010
do
On 2010-07-14 12:31, jh wrote:
> A ta płyta Asusa - trafiłeś na to gdzieś?

Nie, tej nie znam, ale za to wiem z doświadczenia, że dwa identyczne
pecety (ten sam BIOS w płycie, ta sama grafika z tym samym firmware
itp.) mogą się skrajnie różnie zachować na testach latency check...
Model płyty niekoniecznie zagwarantuje działanie.

Komputer, z którego teraz piszę, na trójmonitorowym matrox, interfesy
RME - teraz RayDAT, wcześniej 2x 9652, włączone na FW duende, PoCo, w
środku UAD2, masa aktywnych portów USB (klucze, czytniki), do tego pare
dysków w środku i działa super, PCI latency nie przekracza pareset
mikrosekund, mogę sobie do woli korzystać z dwóch sieciówek podczas
nagrań. Podobna konfiguracja - ta sama płyta główna, grafa itp. ale bez
dodatków j.w. i musiałem się sporo napocić, żeby nie było dropów -
waliło w serii po 10k us a więc tragedia.

To już drugi taki przypadek u mnie, gdzie taki sam zestaw komputerowy
zachowuje się różnie - jeden działa bez najmniejszego zarzutu, drugi
trzeba mocno ustawiać, a i tak nie osiągnie tego, co pierwszy.

Z makami może być jeszcze gorzej, bo zdarza się, że takie same mają
różne dodatkowe komponenty, o czym nie zawsze wiadomo.

--
J.

a.m

nieprzeczytany,
14 lip 2010, 09:51:1514.07.2010
do

> IMHO za małe pojemności w stosunku do ceny, te wydajniejsze (bodajże Intela)
> są jeszcze za drogie.

Wlozenie do kompa dysku SSD to byl moj drugi z kolei najlepszy zakup
zycia (pierwszy to elektryczny wkretak :). Wrzuc chociaz jeden na
system, nie pozalujesz. (intel, intel, intel...)

> To bardziej tak, żeby był ;) (...)ale może kiedyś coś
> obejrzę :D

Ogladanie filmow na komputerze - TFU! Do tego sluzy PS3. I nie tylko
do tego ;)

Daj sobie rowniez spokoj z wypasiona karta graficzna - bo po co?
Bedzie tylko siedziala w obudowie i sie (i wszystko dookola) grzala.
a.m

rezist

nieprzeczytany,
14 lip 2010, 09:56:3514.07.2010
do
> Z makami może być jeszcze gorzej, bo zdarza się, że takie same mają
> różne dodatkowe komponenty, o czym nie zawsze wiadomo.

Hehe...
http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,8133641,Apple_rekordzista_w_ilosci_bledow_bezpieczenstwa.html

--
tomek nowak
http://rezist.com

jh

nieprzeczytany,
14 lip 2010, 09:58:1314.07.2010
do
Użytkownik "a.m" <alexm....@gmail.com> napisał w wiadomości grup

> Wlozenie do kompa dysku SSD to byl moj drugi z kolei najlepszy zakup zycia
> (pierwszy to elektryczny wkretak :). Wrzuc chociaz jeden na system, nie
> pozalujesz. (intel, intel, intel...)

Który model?

> Ogladanie filmow na komputerze - TFU! Do tego sluzy PS3. I nie tylko do
> tego ;)

Żebym ja na to inne miał czas ;) Ale jak dziecku kupię, to może i faktycznie
pozwoli mi kiedyś coś obejrzeć :D

> Daj sobie rowniez spokoj z wypasiona karta graficzna - bo po co? Bedzie
> tylko siedziala w obudowie i sie (i wszystko dookola) grzala.

Ta, która wpisałem, to przecież nie jest jakiś wypas chyba... Patrzyłem na
to, żeby miała DVI, 1 GB, pasywne chłodzenie i (dla radości posiadania) 128
bitów, żeby W7 wyglądał przyzwoicie i jakiś przyzwoity wynik klasyfikacji
podał :D

Ty mię lepiej powiedz o płycie głównej i pamięciach, bo z tym najbardziej
nie chciałbym wtopić. Może kupię u Ciebie :P

jh

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5277 (20100714) __________

a.m

nieprzeczytany,
14 lip 2010, 10:09:4714.07.2010
do
> Który model?

Mam dwa - X25-V 40GB i X25-M 80GB. Ten drugi podobno szybszy ale jakos
trudno to zauwazyc - bo oba milo smigaja :) XP podnosi sie
blyskawicznie. I ten cudowny (brak) czas(u) dostepu!

> Żebym ja na to inne miał czas ;) Ale jak dziecku kupię, to może i faktycznie
> pozwoli mi kiedyś coś obejrzeć :D

Polecam. Duzo to to wlasciwie nie kosztuje. Oprocz podstawowej funkcji
mozna przegladac Internet, ogladac filmy z BR, ogladac zdjecia,
sluchac muzyki i ogladac filmy streamowane z PCta. I to wszystko lezac
wygodnie na kanapie przed duzym telewizorem.

> [...]
> bitów, żeby W7 wyglądał przyzwoicie i jakiś przyzwoity wynik klasyfikacji

No tak, zapomnialem o wodotryskach graficznych w W7. Co za szczescie,
ze mam XP z powylaczanym wszystkim co tylko sie da :)

> Ty mię lepiej powiedz o płycie głównej i pamięciach, bo z tym najbardziej
> nie chciałbym wtopić.

Nie wiem, nie znam sie (obecnie). To dziwne, ale plyta i procesor
kupione 2 lata temu nadal daja mi wystarczajaca moc.

> Może kupię u Ciebie :P

Da sie zrobic :)))
a.m

rezist

nieprzeczytany,
14 lip 2010, 10:45:0014.07.2010
do
> Mam dwa - X25-V 40GB i X25-M 80GB. Ten drugi podobno szybszy ale jakos
> trudno to zauwazyc - bo oba milo smigaja :) XP podnosi sie
> blyskawicznie. I ten cudowny (brak) czas(u) dostepu!

nie chce sie wpierdalac, ale ten moj OCZ (dosyp tam wegla z dostawa)
podobno wali intela w zadek :P

> No tak, zapomnialem o wodotryskach graficznych w W7. Co za szczescie,
> ze mam XP z powylaczanym wszystkim co tylko sie da :)

A ja wsiadam na W7. Jeszcze RAM dociagam do osemki.

> Nie wiem, nie znam sie (obecnie). To dziwne, ale plyta i procesor
> kupione 2 lata temu nadal daja mi wystarczajaca moc.

Mam to samo. Q6600 spokojnie daje rade, moze niebawem wymienie
karte na GTX460 i chwilowo to wsio.

jh

nieprzeczytany,
14 lip 2010, 10:46:3014.07.2010

> Mam dwa - X25-V 40GB i X25-M 80GB. Ten drugi podobno szybszy ale jakos
> trudno to zauwazyc - bo oba milo smigaja :) XP podnosi sie
> blyskawicznie. I ten cudowny (brak) czas(u) dostepu!

http://www.harddrivebenchmark.net/hdd_lookup.php?cpu=INTEL+SSDSA2M160G2HP

:)

Może się nakręcić na zakup, gdyby tak tylko pojemność była nieco większa
przy tej cenie...

JoachimeK

nieprzeczytany,
15 lip 2010, 07:27:0115.07.2010
do
On 2010-07-14 16:45, rezist wrote:

> Mam to samo. Q6600 spokojnie daje rade, moze niebawem wymienie
> karte na GTX460 i chwilowo to wsio.

U mnie Q6600 cały czas, w studio 9550. Na niektórych softach widzę
wyraźnie różnicę na korzyść quada wzgledem dwujajowego o mocniejszym
zegarze. Np. u kolegów z dualami praca z Duende V3 jest już dyskusyjna.
U mnie jest komfortem (sprawdzone na kilku quadach i kilku C2D).

--
J.

Norbert

nieprzeczytany,
15 lip 2010, 09:48:5015.07.2010
do
Dnia Wed, 14 Jul 2010 15:58:13 +0200, jh napisał(a):

> Ty mię lepiej powiedz o płycie głównej i pamięciach, bo z tym najbardziej

A czemu chcesz miec platforme 1366? Sa jakies ewidentne powody?

Norbert

jh

nieprzeczytany,
15 lip 2010, 10:53:2215.07.2010
do
Użytkownik "Norbert" <nor...@reply.no> napisał w wiadomości grup

> A czemu chcesz miec platforme 1366? Sa jakies ewidentne powody?

i7 i jego kontroler pamięci.

jh

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5281 (20100715) __________

Norbert

nieprzeczytany,
15 lip 2010, 11:45:1515.07.2010
do
Dnia Thu, 15 Jul 2010 16:53:22 +0200, jh napisał(a):

> i7 i jego kontroler pamięci.

Na 1156 poza tym, ze dwukanalowy, to tez ma kontroler pamieci. A cala
platforma tansza, a takze bardzo mocna.

Norbert

rezist

nieprzeczytany,
15 lip 2010, 13:53:5715.07.2010
do
> Na 1156 poza tym, ze dwukanalowy, to tez ma kontroler pamieci. A cala
> platforma tansza, a takze bardzo mocna.

Kastrata i5 sie boje osobiscie :D

jh

nieprzeczytany,
15 lip 2010, 15:15:2815.07.2010

> Na 1156 poza tym, ze dwukanalowy, to tez ma kontroler pamieci.

Nie chodziło mi o to, że nie ma kontrolera, tylko, że ma 3-kanałowy. Po
drugie, teoretycznie Intel będzie rozwijał głównie platformę 1366, kto wie,
może pojawią się w niedługim czasie 6-rdzeniowce iXEON- poprzekładane z
6-korowych XEONów :), a że ostatnio ja niezbyt często zmieniam sprzęt, więc
może to bardziej przyszłościowe rozwiązanie. Poza tym, o ile się nie mylę,
1366 znacznie lepiej radzi sobie przy dużych transferach po szynie PCIe, co
przy wielokanałowym audio na zewnątrz komputera i do środka ma znaczenie.
Fakt, że generalnie różnice nie są wielkie, ale w cenie też nie wyjdzie dziś
jakaś kolosalna różnica.

jh

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5282 (20100715) __________

jh

nieprzeczytany,
15 lip 2010, 15:22:5915.07.2010
do
Użytkownik "jh" <no-e...@sorry.com> napisał w wiadomości grup

> może pojawią się w niedługim czasie 6-rdzeniowce iXEON- poprzekładane z
> 6-korowych XEONów :)

... bo te:
http://www.komputronik.pl/index.php/product/97394/Podzespo_y_PC/Procesory/6_Core_Xeon_Processor_X5680_3_33_GHz.html
to jeszcze za dużo kosztują :(

jh

nieprzeczytany,
15 lip 2010, 15:54:5115.07.2010
do
Ale proszę:
http://www.amazon.com/dp/B003922WES ok. 3160 zł
Idzie ku lepszemu, a na naszym AlleDrogo nie ma za mniej niż 4K

http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html - żeby się podenerwować :D

rezist

nieprzeczytany,
15 lip 2010, 16:49:0515.07.2010
do
Dobra.

Jacku, fajnie sie jest popodniecac osiagami, ale pozostaje
jeszcze inna kwestia, a nawet kilka...

- wydajnosc pasywnego chlodzenia dla takiego ukladu
i wydalanie ciepla
- inteligencja steppingu i automatyczne usypianie
nieuzywanych zasobow
- pobor mocy i zuzycie energii

placenie kilka tysiecy za procesor, ktory nalezy z calym
komputerem wsadzic do lodowko-zamrazarki to co najwyzej
fanaberia :)

jh

nieprzeczytany,
15 lip 2010, 17:04:4315.07.2010
do
Użytkownik "rezist" <rez...@plrecmuzykabin.pl> napisał w wiadomości grup

> - wydajnosc pasywnego chlodzenia dla takiego ukladu i wydalanie ciepla

Te procki w wersji BOX mają przecież potężny układ chłodzący, poprawiony
niedawno przez Intela i chyba problemem nie jest jego wydajność, a hałas...

> - inteligencja steppingu i automatyczne usypianie nieuzywanych zasobow

Chodzi Ci o EIST? Nie wiem, czy dobrze kojarzę, ale w serii Extreme Edition
było to zablokowane, nie wiem, jak w i7.

> - pobor mocy i zuzycie energii

Przestanę piec chleb, bo i tak rachunki mam pokaźne :)

rezist

nieprzeczytany,
15 lip 2010, 17:11:2915.07.2010
do

> Te procki w wersji BOX mają przecież potężny układ chłodzący, poprawiony
> niedawno przez Intela i chyba problemem nie jest jego wydajność, a hałas...

fajnie, napisalem wlasnie specjalnie o pasywnym :)
ja wiem tyle, im mniejsze te druciki w srodku, tym gorzej znosza
temperature, a halasu nie chcesz miec, prawda? :)

> Chodzi Ci o EIST? Nie wiem, czy dobrze kojarzę, ale w serii Extreme
> Edition było to zablokowane, nie wiem, jak w i7.

http://www.sevenforums.com/performance-maintenance/47880-core-i7-eist-function.html

150W to juz jednak nie malo. chyba ze sie ma same SSD :P

> Przestanę piec chleb, bo i tak rachunki mam pokaźne :)

to co, netbook i lecimy z mp3jek? :D

EMPI

nieprzeczytany,
18 lip 2010, 14:18:1818.07.2010
do
Hej !

> [...]
> sluchac muzyki i ogladac filmy streamowane z PCta. I to wszystko lezac
> wygodnie na kanapie przed duzym telewizorem.

A za PVR'a to też może robić? da się nagrywać sygnał video ? pauzować i
timeshiftować ?

EMPI

a.m

nieprzeczytany,
23 lip 2010, 05:23:4823.07.2010
do
> A za PVR'a to też może robić? da się nagrywać sygnał video ? pauzować i
> timeshiftować ?

Jest taka przystawka ale niedostepna u nas (PlayTV) - no i dziala
tylko z telewizja cyfrowa (co w sumie zrozumiale). Jacys magicy
korzystajac z zewnetrznych tunerow i Linuxa tez cos takiego potrafili
zrobic. Podobno trwaja prace nad PlayTV2. Przyznam, ze kupilbym.
a.m

EMPI

nieprzeczytany,
23 lip 2010, 09:39:3423.07.2010
do
Hej !

> [...]
> korzystajac z zewnetrznych tunerow i Linuxa tez cos takiego potrafili
> zrobic. Podobno trwaja prace nad PlayTV2. Przyznam, ze kupilbym.

A ja wycaiłem coś takiego
http://www.mythtv.org/

spróbuję potestować ...

EMPI

a.m

nieprzeczytany,
23 lip 2010, 10:27:5523.07.2010
do

> A ja wycaiłem coś takiegohttp://www.mythtv.org/

O wlasnie o tym pisalem!
a.m

Ładziak

nieprzeczytany,
3 sie 2010, 06:06:473.08.2010

>Tak na szybko, bez dogłębnego grzebania w sieci rozpisałem sobie taki set:
>
> CPU: Intel Core i7 930 2,80 GHz BOX
> MB: ASUS P6X58D-E X58 USB 3.0 SATA III

No i na czym w końcu stanęło? Kupiłeś coś?

--
Ładziak
http://www.myspace.com/stateofsoundrmx

jh

nieprzeczytany,
3 sie 2010, 15:13:253.08.2010
do
Użytkownik "Ładziak" <ladziak@niespamuj:op.pl> napisał w wiadomości grup

> No i na czym w końcu stanęło? Kupiłeś coś?

Jeszcze nie kupiłem, jeśli wygram przetarg i zarobię - graty będą, jak nie,
to muszę poczekać - taki mam szlaban od żony :D Ale graty będą właściwie
mniej więcej takie, jak napisałem, chyba, że do tego czasu jakieś poważne
zmiany cen będą.

jh

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5338 (20100803) __________

Ładziak

nieprzeczytany,
3 sie 2010, 15:48:113.08.2010

> Jeszcze nie kupiłem, jeśli wygram przetarg i zarobię - graty będą, jak
> nie, to muszę poczekać - taki mam szlaban od żony :D

Skąd ja to znam... ;-)
Pytałem, bo zapewne w przyszłym tygodniu osobiście przetestuję zasadnicze
elementy zestawu (CPU + MB). Nie, nie na sobie. Na znajomym - tak
bezpieczniej ;p
A na serio, to kumpel poprosił mnie o przygotowanie konfiguracji peceta do
muzyki. Wyszła zbliżona do Twojej. Liczyłem więc, że jesteś już po osobistym
kontakcie z zestawem i podzielisz się wrażeniami.
Tak czy inaczej, jak będzie coś nie halo, to masz w OKO!

--
Ładziak
http://www.myspace.com/stateofsoundrmx

jh

nieprzeczytany,
3 sie 2010, 18:43:043.08.2010

> Tak czy inaczej, jak będzie coś nie halo, to masz w OKO!

spOKO!

:)

Nowe wiadomości: 0