Opinie nt. opon Pirelli MT90, Maxxis, ContiEscape... (dlugie)

39 wyświetleń

Kovi

nieprzeczytany,
15 wrz 2005, 17:19:3015.09.2005
do
Witam!

Tytulem wprowadzenia:
przymierzam sie do windy XF650, ale okazalo sie, ze ta konkretna ma gumy
nadajace sie tylko do wymiany, wiec zaczalem sie przebijac przez oferty
na rynku, opinie na grupie. Oferta relatywnie spora (>1) a opinii jak na
lekarstwo, sezon ucieka miedzy 4rema kolami, wiec jak w tym przyslowiu
jak trwoga to... trza pojsc po precelki* ;)

Chcialbym zmiescic sie w kwocie do 700 zeta (prosze mi tu bez komentarzy
ze na tym nie powinienem oszczedzac, bo to wazne itepe - zaczynam,
splukalem sie na ubranko, kask, szczyszcze sie kupnem moto, wiec po
prostu wiecej nie bede mial).
Przewidywane wykorzystanie - 95% asfalt, poza asfaltem tylko gdy nie
bedzie innego wyjscia...

A wiec, co znalazlem do tej pory:
Pirelli Scorpion MT 90 S/T 100/90R19 57S ~304PLN
Pirelli Scorpion MT 90 S/T 130/80R17 65S ~357PLN

Propozycja z jednego z warszawskich serwisow (nie znam sie, ale
konfiguracja wyglada dla mnie dziwnie - szosowa z przodu, z tylu enduro
- zagra to wogole?):
Maxxis 100/90-19 57H TL M-6102 ProMaxx [M6102-4] ~250,00PLN
Maxxis 130/80-17 65H TL M-6017 Traxer [M6017-1] ~298,00PLN

Continentale:
ContiEscape 100/90-19 M/C 57H TL/TT ~330,00PLN
ContiEscape 130/80-17 M/C 65S TT ~350,00PLN

Oprocz tego znalazlem jeszcze Dunlopki i Micheliny, ale cenowo poza
zasiegiem:
Dunlop TRX D607 100/90R19 57H ~365PLN
Dunlop TRX R D607 130/80R17 65H ~568PLN
Michelin ANAKEE 100/90-19 57H ~367,26PLN
Michelin ANAKEE 130/80R17 65H ~509,45PLN
<- Michelin - cena z powietrza, bo nie znalazlem w aktualnych cennikach

Dodam tu jeszcze, ze chcialbym pojezdzic na moto tak dlugo jak sie da,
wiec dosyc wazne jak sie toto bedzie zachowywalo na jesieni i wczesna
zima, na dodatek nie chcialbym czekac Bog wie ile na oponki zeby sezonu
w puszcze nie przeczekac niepotrzebnie, wiec powinny byc w miare latwo
dostepne (wawa)...

..Tyle wprowadzenia.

Co prawda widzialem opinie na temat MT90 w watku zaczetym przez imc
Magnesa, gdzie Squallik wspomina o kiepskim zachowaniu na mokrym.
Widzialem tez wypowiedzi o Conti ze sa w porzadku, MT80 ze sa duzo
lepsze na mokrym od MT90 (ale cena znowu w kosmos), ze Traxer Maxxisa
strasznie szybko sie wyciera. Anakeen zachwalana przez precelki (nie
obrazta sie ;), w gazetkach raz pod wozem raz na wozie. itp...
Nie znalazlem niczego nt. Dunlopa.

Na podstawie powyzszego mam ponizsze wnioski:
1. Maxxisy odpadaja z 2 powodow
a) konfiguracja szosowo-endurowa jakos do mnie nie przemawia - ale
moze ktos ma w tym zakresie cos ciekawego do powiedzenia
b) pojedyncza opinia o malej wytrzymalosci traxera - wole zaplacic
raz i miec spokoj na dluzej...
2. ContiEscape z wygladu sugerowalyby, ze troche je szkoda na asfalt, co
mi by sugerowalo, ze przez ciagla jazde po asfalcie tez szybko sie
zetra, wiec tez odpada (dodatkowo wydawaloby mi sie, ze takie kostki
bedzie mozna odczuc w trakcie jazdy po asfalcie - ale ja sie nie znam,
bom poczatkujacy).
3. Pirelki - w tej cenie mi sie podobaja (przynajmniej optycznie).
Niestety opinia o klopotach na mokrym troche mnie troche niepokoi.

4. Dunlopki - ladne, ale zupelny brak opinii, no i ta cena
5. Anakee - w zasadzie, to mi tez by nie przeszkadzaly problemy w
dlugich szybkich lukach (vide wypowiedz Irka Dyla...), ale tutaj znowu
ta cena... no i dostepnosc :(

z braku laku przychylam sie do mt90... ostatecznie bede po mokrym
ostroznie jezdzil, ale co bedzie jak sie ochlodzi?

Jakos tych opinii strasznie malo bylo (od razu mowie, ze ograniczam sie
do mediow elektronicznych i nie inwestowalem w prase papierowa, wiec nie
mam wgladu do wynikow ewentualnych testow przedstawionych w tych
ostatnich). Moze teraz mozecie powiedziec cos wiecej na temat tych
oponek, w koncu zawsze to dluzej na rynku, wiec moze i opinii bedzie wiecej?

Moze jakies inne sugestie, inne oponki?

Jakas dobra dusza dobrnela do konca? Gratuluje, a tera jeszcze prosze o
troche wysilku i wysmazenie czegos na temat :)

pozdrawiam

*) OT: na ogol preferuje paluszki z makiem

--
Kovi
B6 odpadlo :(

Traffic

nieprzeczytany,
15 wrz 2005, 18:28:3415.09.2005
do
o ja sie podlacze pod temacik tez poszukuje opinii o Maxxis'ach dokladniej :

110/70-17 54H TL M-6102 ProMaxx
130/70-17 62H TL M-6103 ProMaxx

--
Traffic GS 500 E (czerwona Suzi)
Swidnica-Wroclaw

Traffic

nieprzeczytany,
15 wrz 2005, 18:29:1015.09.2005
do

KrzychuT

nieprzeczytany,
16 wrz 2005, 01:56:2816.09.2005
do
> 1. Maxxisy odpadaja z 2 powodow
> b) pojedyncza opinia o malej wytrzymalosci traxera - wole zaplacic
> raz i miec spokoj na dluzej...

potwierdzam. W zeszlym roku zalozylem, w tym juz z niepokojem ja ogladam czy
jeszcze warto jezdzic, a zrobilem moze z 5 tys...

> [...]
> zetra, wiec tez odpada (dodatkowo wydawaloby mi sie, ze takie kostki
> bedzie mozna odczuc w trakcie jazdy po asfalcie - ale ja sie nie znam,

tez zeszloroczny moj zakup, ale na przod... do dzis nie ma prawie sladow
zuzycia, nawet "wloski" jeszcze sa. Na tyl zaloze na pewno(po zwaleniu
maxxisa) taka opone.

pzdr
krzychut
xl600v
chojnice

KrzychuT

nieprzeczytany,
16 wrz 2005, 01:58:2016.09.2005
do
> potwierdzam. W zeszlym roku zalozylem, w tym juz z niepokojem ja ogladam
czy
> jeszcze warto jezdzic, a zrobilem moze z 5 tys...

tu pisze o Maxxis Traxer

pzdr
krzychut
xl600v
chojnice

Ireneusz Dyła

nieprzeczytany,
16 wrz 2005, 02:03:5316.09.2005
do
Użytkownik "Kovi" <ko...@USUNTOtlen.pl> napisał w wiadomości

> [...]

> wiec dosyc wazne jak sie toto bedzie zachowywalo na jesieni i wczesna
> zima, na dodatek nie chcialbym czekac Bog wie ile na oponki zeby sezonu

Za wyjatkiem warunku ceny, nadal wychodza mi te miszelinki. Zachowanie
na mokrym to jedno, a jazda w temp ~ 0 st. to drugie. Tutaj tez nie bedziesz
mial stresow na tych oponach. Zostala jeszcze cena :-) Jezeli te opony sa
dostepne to mysle, ze TomekGS (www.jotte.pl) Ci je sprzeda, a ewentulana
gorke ponad 700 zł to jako szczegol sobie uzgodnicie jak splacic.

ID
GSX 1300 R '00
DL 1000 '02 (sprzedam)

magnes

nieprzeczytany,
16 wrz 2005, 14:32:2516.09.2005
do

Kovi:

> przymierzam sie do windy XF650,

Gratulacje z okazji jedynie slusznego wyboru ;-)

> Chcialbym zmiescic sie w kwocie do 700 zeta (prosze mi tu bez komentarzy
> ze na tym nie powinienem oszczedzac, bo to wazne itepe - zaczynam,

Spoko, ja wlasnie tez jestem na etapie wymiany gum, ale chce sie zmiescic w
polowie tej kwoty ;-P

> Pirelli Scorpion MT 90 S/T 130/80R17 65S ~357PLN

Udalo mi sie znalezc na allegro za 185pln (nowka sztuka, z "wloskami" i
wszystkimi naklejkami)

> Co prawda widzialem opinie na temat MT90 w watku zaczetym przez imc
> Magnesa,

I to nie jednym ;-P

> MT80 ze sa duzo lepsze na mokrym od MT90

No MT80 to wogole jest rewelacja, ~20kkm przebiegu i calkiem jeszcze sporo
bieznika, a do zachowania na mokrym i suchym nie mam zadnych zastrzezen!

> (ale cena znowu w kosmos),

No niestety :-(

> z braku laku przychylam sie do mt90... ostatecznie bede po mokrym
> ostroznie jezdzil, ale co bedzie jak sie ochlodzi?

Tu nie o to chodzi, zebys ostroznie jezdzil, bo w zasadzie zawsze w deszczu
jezdzi sie ostrozniej, po prostu gumy kiepskie moga Ci "wyciac jakis numer"
kiedy sie tego nie bedziesz spodziewal.

> Jakas dobra dusza dobrnela do konca?

Latwo nie bylo ;-P

--
pozdr. magnes
Suzuki XF 650 Freewind Adventure :-) Jawa 50

Wojtek W

nieprzeczytany,
16 wrz 2005, 16:38:4416.09.2005
do
Traffic napisał(a):

> o ja sie podlacze pod temacik tez poszukuje opinii o Maxxis'ach dokladniej :
>
> 110/70-17 54H TL M-6102 ProMaxx
> 130/70-17 62H TL M-6103 ProMaxx

Ja użytkuję zestaw 110+150 ProMaxxów. Mimo fajnie agresywnego bieżnika
opony raczej z tych turystycznych - po jakiś 7 tys. km lekkie znaki
używania. Na moje pedalskie jeżdżenie są ok - trwałe, przyczepne, czuję
się bezpiecznie. Na mokrym chyba trochę gorzej, ale nie szukałem granicy :)
Raz, i to niedawno, zdażył mi się uślizg przodu na ciasnym rondzie -
nawet nie zdążyłem się przestraszyć, ujechał, złapał, zarzuciło jeszcze
dupą i po wszystkim. Zrobiłem dodatkowe okrążenie żeby obadać
nawierzchnię w tamtym miejscu i niestety nie znalazłem nic, poza
standardowym szlakiem wymazów silnikowych na środku pasa.

--
pzodr
Wojtek

Niii

nieprzeczytany,
17 wrz 2005, 05:14:2117.09.2005
do

Użytkownik "Kovi" napisał w wiadomości

> [...]
> nadajace sie tylko do wymiany, wiec zaczalem sie przebijac przez oferty na

Sprawdz jeszcze Metzler sahara. Wg. mnie swietna opona, bardzo dobrze trzyma
na asfalcie nie ma mocnych wibracji podczas jazdy. Mozna sie naprawde mocno
skladac i nie czuc zeby to byl juz koniec jej mozliwosci. W terenie jak na
uniwersalny typ opony radzi sobie bardzo dobrze. (Pojawiaja sie problemy na
mokrej trawie, blocie ale to normalne.) Dla mnie idealna :-)
Niestety nie wiem kto ja sprzedaje i jakie sa ceny. Nie znam tez przebiegow
jakie ta opona uzyskuje. (Ta co kupilem byla uzywana.)
Moze ktos inny bedzie mial info na ten temat.

Niii

Nowe wiadomości: 0