palnik

1 wyświetlenie

maciek

nieprzeczytany,
29 mar 2005, 13:42:4829.03.2005
do
Mam następujące pytanie: ile litrów wody można zagotować palnikiem
Classictrail na wysokosci około 2500m używając kartuszy 405 ml?

Ziółek

nieprzeczytany,
29 mar 2005, 14:28:0329.03.2005
do
Użytkownik "maciek" <ma...@is.net.pl> napisał w wiadomości

> Mam następujące pytanie: ile litrów wody można zagotować palnikiem
> Classictrail na wysokosci około 2500m używając kartuszy 405 ml?

Przy laminarnym czy turbulentnym strumieniu powietrza opływającego czajnik?

--
"Zazwyczaj w wysokie partie gór należy zabierać dwa noże. Jeden długi, drugi
ostry ;)"

Ryszard Seweryn

nieprzeczytany,
29 mar 2005, 14:59:1029.03.2005
do
Ziółek na klawiaturze wystukać:

> Użytkownik "maciek" <ma...@is.net.pl> napisał w wiadomości

> Przy laminarnym czy turbulentnym strumieniu powietrza opływającego czajnik?

czyli przy jakiej prędkości wiatru, wiatr fenowy, halny, bez wiatru,
przy jakiej temperaturze otoczenia, z osłoną, czy bez, z radiatorem,
bez, w czajniku ze stali czy aluminiowym, o jakiej powierzchni i
grubości dna, jakiej powierzchni bocznej i jednorazowej pojemności, woda
o jakiej temperaturze zerowej, śnieg, lud, moc i sprawność kuchenki,
rodzaj gazu
aaa i jeszcze wysokość względna czy bezwzględna

--
Rychu
odpowiadając usuń cut_this z adresu

Ja

nieprzeczytany,
29 mar 2005, 15:28:3829.03.2005
> [...]
> rodzaj gazu
> aaa i jeszcze wysokość względna czy bezwzględna

74,1-74,6 litrów

jaceks

nieprzeczytany,
29 mar 2005, 15:29:5929.03.2005
> [...]

> Mam następujące pytanie: ile litrów wody można zagotować palnikiem
> Classictrail na wysokosci około 2500m używając kartuszy 405 ml?

Brzmi zupełnie jak pytanie z matmy na maturze ;-)

js

Zbyszek Tuźnik

nieprzeczytany,
30 mar 2005, 03:12:3730.03.2005
do
Ryszard Seweryn napisał(a):

> aaa i jeszcze wysokość względna czy bezwzględna

A jeśli względna to względem czego

pozdrawiam

Zbyszek

Zbyszek Tuźnik

nieprzeczytany,
30 mar 2005, 03:14:0630.03.2005
do
jaceks napisał(a):

Nie żartuj... tak teraz wygląda matura? Za moich czasów była jednak
trudniejsza trochę... z tym, że zadanie tego rodzaju to raczej na fizykę
mi patrzy. ;)

pozdrawiam

Zbyszek

marek

nieprzeczytany,
30 mar 2005, 04:10:5130.03.2005
do
"maciek" <ma...@is.net.pl> wrote in message

> Mam następujące pytanie: ile litrów wody można zagotować palnikiem
> Classictrail na wysokosci około 2500m używając kartuszy 405 ml?

gdybys zapytal "ile litrow mozna zagotowac" dostalbys zjebke za malo
precyzyjne pytanie a tak... wyrazy wspolczucia ;)

mozna jednak wyciagnac wartosciowa informacje z odpowiedzi kolegow np:
1. tego nie wie nikt i / lub
2. to nie jest takie wazne

marek

Kornel

nieprzeczytany,
30 mar 2005, 12:35:2930.03.2005
do
> Mam następujące pytanie: ile litrów wody można zagotować palnikiem
> Classictrail na wysokosci około 2500m używając kartuszy 405 ml?

12 litrów.

Zużycie mieszanki propan-butan z butli CampinGas CV270 wynosi 9g/0.5litra wody
według przeprowadzonych kilka lat temu pomiarów. Używałem palnika 3400W z
zawoerm odkręconym do połowy (podnosi to sprawność podgrzewania). Również
objętość ogrzewanej wody (T=20C) została zoptymalizowana pod kątem wydajności
butli.
Otrzymana wartość oznacza 40% "sprawność" układu. Należy jednak pamiętać, że
pomiar nie odbywa się w kalorymetrze lecz w układzie otwartym. Pomiar kończyłem
po około 3 sekundach od momentu zagotowania się wody _w_całej_objętości_ (220m
npm).

Łatwo policzyć, że kartusz 405 ml wystarczy na zagotowanie ok. 12.5 litra wody.
Na wysokości 2500m npm ilość zagotowanej wody będzie mniejsza ze względu na
gorszą sprawność palnika (Co prawda należy wodę ogrzać tylko do 91C, lecz
obniża się temperatura początkowa wody).

(Dla ciekawskich - wziąłem: wartość opałowa propan-butanu 46.000kJ/kg; gęstość
mieszanki 0.55g/cm3; ciepło właściwe wody 4.19J/Kkg; ciśnienie wg wzoru
barometrycznego)

Kornel
"Kornel: moje podróże" http://kornel-1.webpark.pl